MicGlou schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:51:
Als je wilt lopen trollen zoek dan aub een ander forum... je voegt totaal niets toe aan de discussie.
Als jij 180 rijden normaal vind, dan kan jij beter uit de auto blijven want je bent levensgevaarlijk! Ik denk dat jij een beetje een probleem hebt met nuance... ik spreek uiteraard niet over de automobilist die 130/140 of ietsje harder rijdt (doe ik dagelijks)... 180km/u is gewoon belachelijk en kan NOOIT. In Duitsland wordt er tenminste nog rekening gehouden met hoge snelheid en liggen de gedragsregels op de weg daaromtrent ook anders... dat jij dan flauw over bomen begint geeft alleen maar aan dat je er niet serieus op ingaat.
Ja dat Nederland vol zit met zondagsrijders ben ik geheel met je eens... maar dat maakt nog steeds niet dat wanneer iedereen scherp oplet dat 180 ineens een geaccepteerde snelheid is. Doe gewoon is even met je verstand nadenken... zegt je verstand dat 180km/u prima kan, neem dan de bus dat is veiliger voor een ander. Het gaat er niet om wat JIJ vind wat kan en/of normaal is... gelukkig niet. En ook al heb je gelijk... dan nog is de beoordeling of het wel of niet kan niet aan jou.
Iets zegt mij dat jij een knipperlicht ook ziet als 'ik kom er tussen' ipv 'mag ik er tussen?'...
Overdrijven is ook een vak...
180 is prima mogelijk en zeker niet levensgevaarlijk...
In de 6 jaar dat ik van Zoetermeer-Alkmaar heb gereden en weer terug, heb ik gedurende die 6 jaar iedere ochtend en middag wel eens 160+ gereden... 6 jaar lang, iedere ochtend, iedere middag.
Als het levens gevaarlijk was geweest, was er al lang een ongeluk gebeurd denk je niet...
Probeer maar eens 6 jaar lang, iedere dag meermalen door rood te rijden.... Dat red je niet zonder ongelukken lijkt me...
Gewoon het volgende in oogbeschouw nemen:
- Afstand houden
- Rekening houden op plekken waar mesnen zouden kunnen willen inhalen
- Rekening houden met invoegers
Ik heb nog NOOIT een (bijna) ongeluk gehad door mijn snelheid...
Dus ik durf met droge ogen te beweren dan 180 in Nederland helemaal niet gevaarlijk hoeft te zijn, mits je de bovenstaande voorwaarden in oogbeschouw neemt...
De wegen in Nederland zijn kwalitatief veel beter dan in Duitsland...
In Duitsland mag je op die betonnen bouwstenen snelwegen ook van onbeperkt hard rijden.
Dat doe je echt veel veiliger op duur(zaam) zoab, dan op die betonnen platen...
InZane schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:15:
Het gaat er niet om of de bomen of vangrails daar vergevingsgezinder zijn.
Het gaat er juist om dat hier in NL bepaalde max. snelheden zijn afgesproken. Je kan niet verlangen dat iedereen maar gelijk ziet dat jij met 180 op de linkerbaan aan komt racen. Daar krijg je juist een keer ongelukken van. Natuurlijk is het verder heel erg stoer om 180 te rijden waar je 120 mag
not.
Het zou me verder aan m'n derrière oxideren als jij je om een boom heen vouwt met 180, maar je kunt het natuurlijk ook een ander aan doen die zich wel redelijk netjes gedraagt.
Het is natuurlijk ook een beetje dom om auto's te naderen die wel eens zouden kunnen gaan inhalen denk je niet? Nergens staat dat de TS dat deed...
Je kan heel veilig 180 rijden in Nederland, ben ik van overtuigd...
Kan, maar datb is dan weer flauw.
Ik zou blij zijn met de agenten en mijn verlies nemen...