Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• lutekes
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-03-2022
Dag Forum leden,

Ik werd door een kennis gevraagd na een geschikte telefoon voor haar. Dit omdat ik redelijk wat verstand er van heb. Maar nu loop ik al een paar dagen te kijken op internet en ik moet zeggen dat mijn kennis toch iets minder is dan ik had gedacht vandaar heb ik jullie hulp nodig heb 8)

Wat zoek ik
-Toestel budget +/- 200 euro
-Toestel word gebruikt het meest voor Whatsapp Internet Bellen SMS'en. Goeie camera/video is wel handig voor het snel schieten van beelden.
-Software besturing systeem Androiddit bevalt haar nu uitstekend
- Toestel niet groter dan 4,7 inch

Ik heb de volgende toestellen als gevonden
-HTC Desire 516
-Huawei Ascend G6 (dan wel niet 4g versie iets boven de 200 euro maar dat moet ik dan nog voorstellen)
-LG L90
-Motorola Moto G
-JIAYU G4S (dan wel niet de G4 T versie)

Mijn eigen minpunten die ik zo snel zag:

-HTC Desire 516 geen Gorilla Glass minder video opname
-Ik neig na de Huawei maar heb ook ergens gelezen over slecht bel kwaliteit iemand ervaring mee?
-LG L90 geen Gorilla Glass
-Motorola Moto G Mindere video opname
-Jiayu hier zit ik met het feit qua garantie etc

Maar ja er komt bij kijken dat ze wel een hoesje gaat gebruiken dus of gorilla glass echt nodig is weet ik niet.

LG L90 heeft grotere accu of maakt dat niet zoveel uit qua duur omdat iets hij groter scherm heeft?

Deze telefoon heb ik gevonden. Jullie mogen altijd met goeie alternatieve komen. Graag zelfs

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door lutekes op 28-07-2014 21:36 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mss ben ik een beetje biased, maar voor iemand zonder enkele smartphone ervaring, zou ik Android als laatste kiezen. Heel leuk voor tweakers en mensen die al tijden een slimme foon hebben, maar voor iemand die er niet echt veel vanaf weet, zou ik zelf liever een Lumia pakken.

Ook vind ik zelf WP een stuk vloeiender/lekkerder draaien op de wat goedkopere telefoons dan Android.

pricewatch: Nokia Lumia 630 Zwart is een heel leuk ding, al houdt je dan nog flink geld over, wat ook wel te merken is. Het scherm is niet echt geweldig bijv.

pricewatch: Nokia Lumia 1320 Zwart is ook een kinda leuk ding, wel wat te duur, en een behoorlijke stoeptegel.

Een tweedehands 920 is ook erg interessant, die zijn nu lekker goedkoop, en daar zit een erg goede camera in + goed scherm + snelle hardware.

People as things, that’s where it starts.

• lutekes
Oké bedankt voor u reactie. Zal het door koppelen

Ze heeft nu een smartphone met Android dus ze heeft ervaringen mee.

Als u bedoelt ervaringen met unlocken rooten s-off etc dat niet nee. Ben ook niet van plan omdat voor haar te doen. Tenzij het een top deal is dan ben ik bereid het wel te doen

Plus laatste inderdaad te groot 4,5 inch / 4,7 inch is toch echt het grootst wat ze wil. Zal mijn reactie boven aanpassen

[ Voor 7% gewijzigd door lutekes op 28-07-2014 21:17 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:15

Zenix

BOE!

Xiaomi Redmi 1S, een betere versie van de Moto G. Goede camera, SD kaart, Gorilla Glass etc. Maar geen 4G.
productreview: Xiaomi Redmi 1S Rood review door Kiswum
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 28-07-2014 21:01 ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:36
Zenix schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:59:
Xiaomi Redmi 1S, een betere versie van de Moto G. Goede camera, SD kaart, Gorilla Glass etc. Maar geen 4G.
productreview: Xiaomi Redmi 1S Rood review door Kiswum
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
Helemaal mee eens

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En niet in Nederland te koop via een reguliere winkel. Lastig voor iemand die er zelf te weinig kennis van heeft.
Heeft ze echt behoefte aan een goede camera en aan 4G? Of zal een simpel cameraatje en 3G voldoende zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lutekes
Tsurany schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:46:
En niet in Nederland te koop via een reguliere winkel. Lastig voor iemand die er zelf te weinig kennis van heeft.
Heeft ze echt behoefte aan een goede camera en aan 4G? Of zal een simpel cameraatje en 3G voldoende zijn?
Zei mag dan wel geen kennis hebben. Maar ik kan die telefoon wel bestellen en unlocken rooten etc. Daar kom ik wel uit. Ik vind dat juist geweldig om te doen . Maar dan moet diegene dat ook wel willen / risico aan durven. Ik ga het zeker doen als ik nieuw toestel wil maar het lijkt me niet dat ze hier om staat te springen. Maar zal morgen vragen / voorleggen

4g niet belangrijk alleen whatsapp xtje YouTube maar verder geen hoogstaande dingen.

Camera hoeft niet top of the line te zijn. Is meer voor als er gezinsuitbreiding komt dat ze wel spontaan een goede foto kan maken dan wel niet filmpje.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En wil jij er dan constant tussen zitten bij problemen en bij een defect toestel aan haar moeten melden dat hij "even" terug naar China moet? Zelf vind ik dat nooit een probleem omdat ik bewust dat risico neem maar ik zou het nooit bij anderen willen aanraden omdat het voor hen vaak een stuk vervelender is. Vervangend toestel is vaak minder snel ingesteld zoals ze willen en wennen ze vaak minder snel aan.

Nee ik zou lekker een toestel aanraden die ze zelf kunnen kopen en bij problemen zelf weer kunnen inleveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lutekes
Tsurany schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:11:
En wil jij er dan constant tussen zitten bij problemen en bij een defect toestel aan haar moeten melden dat hij "even" terug naar China moet? Zelf vind ik dat nooit een probleem omdat ik bewust dat risico neem maar ik zou het nooit bij anderen willen aanraden omdat het voor hen vaak een stuk vervelender is. Vervangend toestel is vaak minder snel ingesteld zoals ze willen en wennen ze vaak minder snel aan.

Nee ik zou lekker een toestel aanraden die ze zelf kunnen kopen en bij problemen zelf weer kunnen inleveren.
Inderdaad deze optie is uitgesloten.

Maar ben nu nog geen steek verder haha

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-11 14:33
Motorola Moto G... beste budget toestel op Android wat goed beschikbaar is. Inderdaad zijn er een aantal chinese telefoons die wat betreft hardware iets beter zijn, alleen rammelt het nog wel eens aan de software mbt vertaling e.d. en de beschikbaarheid is vaak ook erg beperkt. Sowieso zal je ergens op in moeten leveren als je voor een budget toestel gaat, het 'budget' moet namelijk ergens vandaan komen... camera's zullen daarom doorgaans vrijwel altijd een stuk minder goed zijn, mocht er toch een goede camera in zitten dan zal je weer zien dat het display niet best presteert etc...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zeggen let niet al te veel op Gorilla Glass. Kijk wat ze acceptabel vind qua foto/video kwaliteit en ga dan voor de best passende Samsung, HTC of Motorola.

Moto G zou op dit moment mijn keuze zijn qua bang for bucks. Concessies zijn met dit budget altijd nodig dus inleveren op de camera moet je maar accepteren.

Verwijderd

Als je twijfelt aan de chineze stabiliteit, en daarom uitkomt bij een Moto-G

Zou gaan voor een telefoon met:

Snapdragon S4Pro, (30% beter dan de sd400)
2GB RAM
16GB ROM
SD + 4G + NFC
1280x768 resolutie
Android apps.
Erg goede camera.

Die telefoon kost met 50 euro Cashback maar ~155 euro tegenwoordig, draait android apps prima en heeft een vergelijkbare UI met grid met emoticons.

Meer kwaliteit, en specs vindt je niet voor dat geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 01:16 ]

• lutekes
Motorola Moto G
BlackBerry Z10

1 van die twee waarschijnlijk

Voor mijn eigen algemene kennis. Een goeie dualiteit core kan toch beter zijn dan een quad core processor?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan maar dat hoeft niet. Dat verschilt eigenlijk per processor aangezien het van alle gebruikte technieken afhangt. Daarnaast hangt het ook sterk af van de software die gebruikt wordt.

Verwijderd

lutekes schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:25:
Motorola Moto G
BlackBerry Z10

1 van die twee waarschijnlijk

Voor mijn eigen algemene kennis. Een goeie dualiteit core kan toch beter zijn dan een quad core processor?
Uiteindelijk ligt het aan de totale benchmark score. En welke cores er in de cpu zitten.

Als die van 2soc's vrijwel gelijk zijn, zou ik kiezen voor een dualcore met 2 krachtige chips, boven een quad of octocore met 4 of 8 zwakkere chips.
Simpelweg, omdat veel applicaties niet gebruik maken van meer dan 1 core.

Nadeel kan zijn dat 2 cores, wel een soepelere gebruikservaring kunnen hebben, maar ook mogelijk meer energie gebruiken tegenover quadcores.
Pagina: 1