Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Afbeeldingslocatie: http://static.nubia.cn/images/375/458/head_01.png
Deze mobiele telefoon lijkt mij een aantrekkelijke optie voor een aantal mensen, maar waar op Tweakers nog niet veel info is te vinden, vandaar deze thread.
Ik vind hem erg mooi, mn door de zeer smalle bezels, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Beschrijving:

QUALCOMM© SNAPDRAGON™ 801 PROCESSOR

Packing a 2.3GHz Qualcomm Snapdragon 801 MSM8974AC processor with Adreno 420 GPU, the ZTE Nubia Z7 Max's operational capacity and performance are enhanced by Qualcomm's heterogeneous computing approach. This chipset harnesses the robust integration of many components for incredible speed and power efficiency. Among them, the custom Krait 450 CPU architecture for sustained peak performance, integrated 4G LTE connectivity and Adreno 420 GPU for superior graphics and gaming experience, boosting 3D interfaces, colors and textures.

BEST IN CLASS MEMORY

Using the new standard EMMC 5.0 you’ll be able to access and write on our 32GB of internal flash memory in the blink of an eye. 2GB of LP-DDR3 RAM running at 1866MHz allows flawless multitasking of even the most demanding apps.

GLOBAL 4G LTE

Enjoy blazing fast and smooth connectivity whether you're around the corner or across the world with ZTE Nubia Z7 Max powered by Qualcomm© Snapdragon™ processor with a 4G LTE multimode modem. Unlocked and contract-free, roam wherever you'd like the One by your side.

13 MEGAPIXEL Camera

Many of us rely on our phones for taking all our photos, so we incorporated a camera that delivers astounding results. With dual LED flash, the OnePlus One’s camera will take photos you’ll want to share, day or night.

ALL DAY POWER EFFICIENCY

Shipping with the energy efficient Qualcomm© Snapdragon™ 801 chipset, the ZTE Nubia Z7 Max battery fits perfectly into the sleek body. The energy efficient display features CABC and DRAM (Display RAM) technology that adjust the level of backlight and differentiate between dynamic and static content on your screen. These technologies reduce the power consumed and allow you to run all your apps and data services, all day long.

Specificaties:

Model ZTE Nubia Z7 Max
Color Multi-Color-Option
Operating System Nubia UI 2.0 base on Android 4.4 OS
Network GSM, WCDMA, FDD-LTE
Band GSM: 850/900/1800/1900MHz , WCDMA: Bands: 850/900/1900/2100MHz, LTE FDD: Bands: 2100/1800/2600MHz
Carrier Unlocked
Screen 5.5 inch, 1080P FHD (1920x1080 pixels), 445 PPI
Processor Qualcomm© Snapdragon™ 801 processor with 2.3GHz Quad-core CPU, Adreno 420 GPU
RAM 2GB LP-DDR3, 1866MHz
ROM 32GB eMMC 5.0, available capacity varies
Rear Camera 13 Megapixel camera
Front Camera 5 Megapixel
Battery 3000mAh
SIM Card micro SIM card slot (dual)

Specificatievergelijking van deze smartphone met OPO en Xiaomi Mi4: http://www.phonearena.com...One/phones/8756,8777,8603

[ Voor 4% gewijzigd door doggy1 op 27-07-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Lijkt mij ook een mooie telefoon, heb nu de zte blade maar daar kun je nog amper 2 apps opzetten en de tel is al vol. Benieuwd naar de prijs van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
312€ http://www.oppomart.com/zte-nubia-z7-max.html

en vlgs mij ook goedkoper te krijgen nl hier
http://www.nubia.cn/product.php?sid=458 is denk ik 240€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Prima telefoon voor een mooie prijs. Jammer dat 'ie geen landelijk 4G ondersteund (mist 800Mhz voor T-Mob geen prob). De (ZTE) Nubia site levert alleen in China. Wil je hem importeren moet je dus na een reseller gaan kijken. De reële ''internationale''prijs is ongeveer $379/€283. Hotmid biedt hem ook aan voor dat bedrag. (de Mini ook voor €215)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toffe telefoon, eindelijk dual sim met een redelijke accu en android 4.4. Weet iemand waar deze in Nederland verkrijgbaars is?
soccerroos schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:08:
Lijkt mij ook een mooie telefoon, heb nu de zte blade maar daar kun je nog amper 2 apps opzetten en de tel is al vol. Benieuwd naar de prijs van deze telefoon.
Let wel op dat als je gaat importeren je nog even 21% btw plus invoerrechten mag betalen. Komt vaak neer op 379 dollar wordt 379 euro. Verder heb je geen play store bij de Chinese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dr snuggles schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:13:
Toffe telefoon, eindelijk dual sim met een redelijke accu en android 4.4. Weet iemand waar deze in Nederland verkrijgbaars is?
[...]

Let wel op dat als je gaat importeren je nog even 21% btw plus invoerrechten mag betalen. Komt vaak neer op 379 dollar wordt 379 euro. Verder heb je geen play store bij de Chinese versie.
Niet te krijgen in Nederland. Invoerrechten krijg je vaker niet dan wel. Playstore staat er bijna altijd wel op, alhoewel ik dat van de Nubia reeks nog niet uit ervaring kan zeggen. Zo niet, regelt de reseller dat over het algemeen. M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Valt me tegen dat er zo weinig wordt gereageerd op deze thread, want lijkt me een prachtige smartphone met uitstekende specificaties. Misschien vanwege onbekendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hij zit nog in de presell. Overigens vind ik de Z7 mini interessanter door het formaat, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De Z7 mini is inderdaad interessant...alleen 2 kanttekeningen voor import:
• Zou deze ook meerdere talen ondersteunen (bijv. Nederlands, niet alleen Engels/Chinees)
• Hoe lang zou de batterij meegaan (2300 mAh is helaas niet zoveel)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
[BoSS] schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:23:
• Zou deze ook meerdere talen ondersteunen (bijv. Nederlands, niet alleen Engels/Chinees)
Ik lees 3000mAh batterij( Nubia 7 Max dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mocht ie er niet in het Nederlands zijn, komt er vast een custom ROM die wel Nederlands is. Of anders more2local uit de Playstore installeren.
2300 is niet gigantisch, maar meer dan genoeg om de dag door te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik wil nu juist de 5.5". Was een Note 2 gewend, totdat deze in het water viel. Nu een S4, maar heb toch liever een grotere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:23
Momus schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:44:
[...]

Mocht ie er niet in het Nederlands zijn, komt er vast een custom ROM die wel Nederlands is. Of anders more2local uit de Playstore installeren.
2300 is niet gigantisch, maar meer dan genoeg om de dag door te komen...
Bij Etotalk hebben ze in ieder geval al een custom rom met Nederlandse taal en de Play Store. Daarnaast was onlangs een bericht op Tweakers dat ZTE clean Android gaat leveren. Die rom ben ik zelf dan nog niet tegengekomen...

[ Voor 0% gewijzigd door mailis op 12-08-2014 11:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Heb de ZTE Nubia Z7 mini een week of 2 geleden besteld op Geekbuying.com

Er stond alleen niet bij dat het presale is (nu inmiddels wel). Ik hoop dat ze mijn telefoon met DHL vrijdag 15-8 op de post doen. Ergens in de loop van volgende week hoop ik de telefoon thuis te krijgen. Erg benieuwd! Een prachttelefoon inderdaad voor weinig geld.

Ik ben van mijn geloof afgestapt. Ik kom van een Xiaomi Mi2S en wilde eigenlijk de Xiaomi Mi4. Deze duurt nog te lang voor de 4G editie voor NL beschikbaar is en is qua 4G banden gelijk aan de ZTE. Qua specs dus nagenoeg dezelfde telefoon voor de helft van het geld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
Misschien handig om de Mini ook in dit thread te verwerken, aangezien die nagenoeg gelijk is, en mijn inziens interessanter door het kleinere formaat en de lagere prijs.

@PJOG
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, lijkt een erg goed toestel!

Overigens is hier dus nog geen sprake van zo lijkt het;
nieuws: ZTE gaat stock Android op zijn toestellen zetten

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 13-08-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit net een unboxing video te kijken van deze telefoon en hij ondersteunt ook Nederlands out of the box.

Op plm. 4:50 min. zie je Nederlands staan :)

Edit:
Hier een link om Google Play werkend te krijgen en een tip voor WiFi.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ga op dinsdag de 19e via Aliexpress met mijn $20 coupon de Mini halen. Toch een stukje kleiner dan de Opo en je mist wel 1GB werkgeheugen extra, accu is naar verhouding (en anders gewoon mijn Xiaomi 10400 exemplaar gebruiken voor extra prik) maar omgerekend scheelt het aardig wat. Goed, dan mis ik ook Cyanogen Mod, maar ik heb er wel vertrouwen in dat die beschikbaar komt ooit. En natuurlijk kans op naheffing want hij moet van buiten Europa komen. Maar alleen vanwege de specs in een kleiner formaat èn dual sim met een Snapdragon 801 maakt dat de ZTE Nubia Z7 Mini mijn ZTE Blade dan eindelijk definitief mag aflossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Joosie200 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:47:
Ik ga op dinsdag de 19e via Aliexpress met mijn $20 coupon de Mini halen. Toch een stukje kleiner dan de Opo en je mist wel 1GB werkgeheugen extra, accu is naar verhouding (en anders gewoon mijn Xiaomi 10400 exemplaar gebruiken voor extra prik) maar omgerekend scheelt het aardig wat. Goed, dan mis ik ook Cyanogen Mod, maar ik heb er wel vertrouwen in dat die beschikbaar komt ooit. En natuurlijk kans op naheffing want hij moet van buiten Europa komen. Maar alleen vanwege de specs in een kleiner formaat èn dual sim met een Snapdragon 801 maakt dat de ZTE Nubia Z7 Mini mijn ZTE Blade dan eindelijk definitief mag aflossen. :)
Zijn ook wat shops die korting hebben op de Z7 mini die dag. Dus nog extra korting dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:49:
[...]

Zijn ook wat shops die korting hebben op de Z7 mini die dag. Dus nog extra korting dan...
Precies, dat is ook fijn. Ik ga voor een bekende heb je tenminste geen gedoe mocht garantie nodig zijn. Althans, daar ga ik vanuit. En mocht ZTE daadwerkelijk de Nubia lijn niet overslaan met hun idee om stock Android uit te leveren op hun recente toestellen, hoef ik geeneens Cyanogen Mod _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 15-08-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Staat niet bij hoeveel korting ze gaan geven. Denk dat ik dinsdag mijn credit card leegtrek op Ali. Sowieso een 1S en een Red Bull V5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airjinx
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-07-2022
Ik kijk al uit naar de eerste ervaringen, ik zoek een opvolger voor mijn Jiayu G3 en deze is de moeite!
Zou de GPS prima werken op dit toestel zonder hem te rooten of een fix te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja. Zonder twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb een Mini besteld voor $260,73 omgerekend €195,23. ben benieuwd :)

• PJOG
Heb de ZTE Nubia Z7 mini nu een week in gebruik. Wat een toptelefoon! Heb nog te weinig tijd gehad om een en ander uit te proberen / uit te zoeken.

Vraagje aan andere gebruikers van deze telefoon. Horen jullie ook een "rateltje" als je op de telefoon tikt? Ik heb het idee dat mijn LED flitser niet goed vastzit.

Anyone?

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Waar besteld? En werkt 4g?

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:54
Ik heb de mijne bij Spemall gekocht en is onderweg.
Als je de code "spemallforum" gebruikt nadat je je hebt geregistreerd op het forum, krijg je 5 dollar korting.

• PJOG
Ik heb de mijne via Geekbuying (deze was een van de eerste waar hij daadwerkelijk te bestellen was). Heb geen 4G abonnement, dus niet kunnen testen

• barbarian
Bij Oppomart is hij het goedkoopst, nl 299,00 US dollar. Ook bij Minideal is hij goedkoop.

• Momus
Bij AliExpress is ie goedkoper. Is ie te vinden voor 280 inclusief UPS shipping.

• barbarian
Momus schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:36:
Bij AliExpress is ie goedkoper. Is ie te vinden voor 280 inclusief UPS shipping.
Klopt, alleen heb ik slechte ervaringen met AliExpress en met deze webshops niet :)

• Momus
barbarian schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:41:
[...]

Klopt, alleen heb ik slechte ervaringen met AliExpress en met deze webshops niet :)
Eternal Team, waar ie te koop is voor die prijs, is een zeer gerespecteerd verkoper.

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 18:47
Hoe kom je aan $280 bij Eternal Team met UPS?

• Momus
Ah, de 20$ bij besteding van 199 is er niet meer zie ik... Vanochtend nog wel...

• Joosie200
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:40:
[...]

Eternal Team, waar ie te koop is voor die prijs, is een zeer gerespecteerd verkoper.
Ik heb hem dus bij ET gekocht voor 260 dollar (245 + 15 kosten 30 dollar coupon) Das idd een beetje gerespecteerde Aliexpress verkoper > precies waarom ik hem daar gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
PJOG schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:51:
Heb de ZTE Nubia Z7 mini nu een week in gebruik. Wat een toptelefoon! Heb nog te weinig tijd gehad om een en ander uit te proberen / uit te zoeken.

Vraagje aan andere gebruikers van deze telefoon. Horen jullie ook een "rateltje" als je op de telefoon tikt? Ik heb het idee dat mijn LED flitser niet goed vastzit.

Anyone?
Buiten het rateltje om, hoe is de kwaliteit van de Z7 mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
De kwaliteit is verder echt super! Ben dik tevreden. Ik kom van een Xiaomi mi2s. Deze doet ongeveer hetzelfde aan (los van de ratel).

De dual sim werkt fantastisch. Ik had nog geen ervaring met dual sim (privé en werk), Rom is mooi snel. Zat wel wat rotzooi aan chinese apps op (krijg ik er niet af, wel gedisabled). Kwam met screenprotector erop en reeds geroot. Top dus.

Hoesje van oppomart erbij en gaan met die banaan! Accu is ca 1,5 dag (met veel werktelefoontjes). Google play was er al op. Dus zelf even whatsapp e.d. geinstalleerd en klaar.

Ik ben bijzonder content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
Dat klinkt goed. Hoe is het scherm t.o.v. de mi2s? En heeft de Z7 mini nfc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Geen NFC nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Scherm is 1080p terwijl die van de mi2s 720p is. Is verschrikkelijk scherp. Geen individuele pixels te bekennen. Ook goede kijkhoeken. Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
@PJOG hoe is de camera? Zijn de beelden goed scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Is er iemand met de Mini van plan een hands-on/review te schrijven? Ik, en ik heb het idee meerdere tweakers hebben daar wel interesse in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als de mijne binnen is ga ik dat sowieso doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Let op: wanneer je de update 1.42 download en installeert, ben je roottoegang kwijt op de Nubia Z7 mini. Dit hoeft niet erg te zijn, maar ook je play store werkt niet meer. Ik ben even aan het zoeken naar een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
Zit er standaard geen play store op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
alleen bij de gerootte versie. Niet af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een Nubia Z7 mini (via merimobiles).
Ik loop wel tegen twee dingen aan wat ik niet kan oplossen.
Als eerste geen Google apps , ik heb allerlei vage sites geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb het kunnen rooten en superuser geinstalleerd maar ik krijg TWRP of CWM niet geinstalleerd en kan dus ook geen google apps installeren.
Tweede probleem , wifi accepteerd geen hex password. Op mijn werk heb ik wifi toegang waar je een hex (64 karakter) wachtwoord moet invullen, alleen accepteerd de nubia alleen maar 63 karakters (ik krijg melding "password to long").
Dus als iemand mij kan helpen dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PJOG

Ja , alleen krijg ik de Rayglobe Mini TWRP Recovery er niet op.
CMD venster blijft open (zeker 30 min gewacht) en er gebeurt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Bander,

Heb je je vraag op XDA gezet? En heb de de info op dit forum geprobeerd? (Gebaseerd op 1.42). Ik ga dit weekend de acties in onderstaande links proberen.

http://www.androidiani.co...ock-rom-1-42-z7-mini.html

Keep me posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Heb zojuist een Nubia Z7 mini besteld, zou met DHL binnen een weekje hier moeten zijn.

Zeg, kunnen we nog iets aan die startpost doen? Er zijn redelijk wat mensen met een Nubia straks, zou mooi zijn als we een dikke topicstart hadden als dit topic wat meer gaat leven.

Als ik co-auteur gemaakt wordt wil ik 'm wel even opfrissen :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruun
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-08 22:27
Ik heb een Z7 mini gekocht bij Oppomart, zij hebben er Google play op gezet en het apparaat geroot. Ik ben erg tevreden met het apparaat. Ik heb geen 4G kunnen testen (dat zit niet in mijn abonnement).

Ik heb mijn bevindingen tot nu toe hier opgeschreven:
productreview: ZTE Nubia Z7 Mini Wit review door Kruun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Welke rom versie heb je erop staan?
1.42?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruun
Nubia UI 2.5.0 (gebaseerd op Android 4.4.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Heeft die ook last met uit standby komen af en toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
@Kruun, dat is de Nubia UI versie, maar als je naar settings, about phone en je kijkt naar Build number dan staat daar een versie nr.
Dat wordt bedoeld met romnr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik krijg net te horen dat mijn Nubia Z7 Mini onderweg is met de DHL koerier :)
Ben erg benieuwd naar dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
Iemand anders ook last van het "rateltje" nabij de camera/led fliterser?

• barbarian
PJOG schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:35:
Nee, geen last van.

• M-Opensource
PJOG schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:35:
Hier ook niet, heb het toestel nu een dag en heb erop gelet, maar geen last van geratel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruun
Momus schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 06:54:
Heeft die ook last met uit standby komen af en toe?
Geen last van, ook niet van een rateltje bij het maken van foto's.

Mijn ROM versie is btw 1.2. Verlies ik mijn root/andere instellingen als ik naar 1.42 update?

[ Voor 12% gewijzigd door Kruun op 15-09-2014 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
Hier ook een week of 2 deze phone via Oppo. Ben zeer tevreden, ook over de camera. Ik krijg alleen de OTA update niet geinstalleerd. Deze stopt bij een of andere verificatie en starrt dan opnieuw....

iemand ervaringen ermee? wil dus de v1.42 installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nogmaals hier dan maar, heb je nu een Internationale rom erop staan? Dus met Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Momus, ik had je al keurig beantwoord hoor. Ja, internationaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
DaBuzzzzz schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:23:
Momus, ik had je al keurig beantwoord hoor. Ja, internationaal
Ah niet gezien, excuses. Dat is het probleem. Die 1.42 is alleen Engels en Chinees. Mocht je die erop willen moet je hem via de recovery flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Hmzzz, daar ben ik dan weer te kneuzerig voor. of even afwachten op de Int. versie? Thx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Denk niet dat je die snel kan verwachten. Flashen via de recovery vernaggelt ook je play store trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Met de snelheid waarop ze verkocht worden internationaal waarom niet? Goeie community roms zullen ook wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Geen officiële. Die Internationale die je er nu op hebt is ook geen officiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Nee dat weet ik maar waarom ben je zo stellig? deze foon is toch ook bedoelt voor de int. markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Omdat de Red Bull al een stuk langer uit is, zonder Internationale officiële rom. En volgens mij is hij niet bedoeld voor de Internationale markt, hij is Immers alleen in China te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
community afwachten dus. Ok, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
http://forum.xda-develope...ry-google-t2846520/page15

alleen hoe doe ik een CWM recovery op deze foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Staat gewoon in de thread...
CWM recovery guide freely translated by myself from an italian forum

1. Completely translated into english and working flawlessly, it’s including nandroid backup/restore

2. To begin with you need:

- Zte Drivers installed.
- Usb debugging activated in Z7 Mini (tap several times the build number under settings=>about phone in order to get developer status)
- insert your usb cable to telephone and to your PC
- Execute MS-DOS prompt command from your PC in windows being careful to be in the same directory into which you previously saved the recovery.img file
3. Instructions:

In order to test this recovery these are the steps you have to take:

1:reboot in bootloader

on your PC with the prompt ms-dos command activated be sure to be in the directory where you have downloaded your recovery.img file and type (without the inverted commas and respecting spacing):
“adb reboot bootloader”
The telephone will reboot and will remain fixed on the Nubia logo

2: test recovery before flashing

Type without inverted commas and respecting spacing: “fastboot -i 0x19D2 boot recovery.img”
The telephone will reboot after 4/5 seconds and will enter temporarily into the CWM recovery. With this you will be able to test the relevant functions
To go back to previous point press advanced menu, reboot bottloader

3: flash the recovery

Type without inverted commas and respecting spacing: “fastboot -i 0x19D2 flash recovery.img”, then
“fastboot -i 0x19D2 reboot”

Once the phone has rebboted type:
“adb reboot recovery”

Download:

CWM :

http://www.mediafire.com/download/rv...awn3i6p/cwm.7z

Stock:

http://www.mediafire.com/download/3k...nf5pn/Stock.7z

Usb Driver:

http://www.mediafire.com/download/t7..._USB_Driver.7z

Big thanks to Raimondomartire(honestly)for the recovery stock of the Z7 Mini, and to the folks of MoKee for the CWM recovery and to Matteoopc for his availability'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Gaat me veel tever, met teveel mogelijheden tot failure, wacht wel even tot er eenvoudigere manieren komen. Afgezien van een falende Google+ doet alles het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Is er trouwens iemand die de 7 (max) heeft? Anders kan het topic net zo goed omgegooid worden naar de Mini, die toch het interessants is gezien de prijs, schermgrootte en de rest van de specificaties en vooralsnog alleen geimporteerd wordt volges mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XooL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:17
Vraagje: Ik sta op het punt de Z7 Mini te bestellen via Eternal Team; nu zijn zij erg goedkoop met hun DHL shipping (c.a. €4), maar via chat geven ze aan dat de kans op taxes veel groter zijn met DHL, en dat Singapore dan beter is. Op welke wijze hebben jullie 'm besteld, en hebben jullie moeten bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb m vanochtend besteld bij Eternal Team, met DHL aangezien ze als enigste dat goedkoop aanbieden. Bij andere shops kost dat aanzienlijk meer.
En omdat m'n iOcean X7 kapot is gegaan, en er dus snel een vervanging nodig is.
Over het algemeen kun je er niet echt een duidelijk oordeel over vellen, het id gewoon 50/50. Bij zowel singapore als DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb hem via Singapore laten verschepen, puur omdat toen ik bestelde (19 augustus) DHL nog doodleuk 20 euro kostte. En N=1 maar bij mijn vorige DHL-zendingen was het altijd raak ~25 euro bijbetalen, maar je krijgt hem wel snel in huis > zolang de verkoper hem maar snel verwerkt. DHL zelf heeft vaak maar 1/2 dagen nodig. Bij Singapore betaalde ik niks op 19 augustus, maar die is deze week eindelijk eens in NL aanbeland. En bij China/Singapore post is het de laatste tijd ook continu raak. Het staat en valt met hoe snel je hem in huis wilt hebben. En als je voor 4 euro DHL kan kiezen zou ik daarvoor gaan. Betalen moet je toch sowieso volgens de letter van de wet. Ik heb mazzel gehad in het begin met Singapore/Chinapost, nooit met DHL. Anderen weer wel, dus er is geen peil op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Heeft er iemand al ervaring met muziek via koptelefoon van de Nubia Z7 mini? Kan niet wachten om 'm te bestellen maar wil eerst zeker weten dat er geen hoorbare ruis ofzo is. (normaal gezien niet voor zo'n highend maar je weet maar nooit).

Ook ervaringen met de batterij mogen altijd gedeeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lijkt me dat het geluid wel goed zit, maar ligt dat niet meer aan de koptelefoon zelf? ;)
En je zou ook het een en ander kunnen tweaken mer Viper4Android.

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
dutchgio schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:16:
Is er trouwens iemand die de 7 (max) heeft? Anders kan het topic net zo goed omgegooid worden naar de Mini, die toch het interessants is gezien de prijs, schermgrootte en de rest van de specificaties en vooralsnog alleen geimporteerd wordt volges mij ;)
Ik zou de Max wel misschien willen halen, maar misschien is het inderdaad beter om het om te gooien naar mini ;)

Ben ik nog niet over uit (:

• rambo12345
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Gisteren heb ik mijn nubia z7 max ontvangen.

Ik had wat problemen met data verbinding van t-mobile kaart. Met lebara sim kaart had ik wel data. Apn instellingen moest ik handmatig invullen bij t-mobile. Tot nu toe werkt alles soepel. Voelt sneller dan mijn htc one. Gps fix binnen 2 seconden.

Cwm erop geroot alles werkt goed.

• DaBuzzzzz
cwm erop? zelf gedaan? ben benieuwd naar je 1.42 update ervaringen dan binnenkort

• gnaggnag
Heeft er al iemand de CM11s ROM uitgeprobeerd?
Mijn toestel is onderweg, en ik ben wel benieuwd naar de CM11 ROM

• dutchgio
Waar vind je die dan? Zover ik weet is er geen CM11S rom beschikbaar ;)

• gnaggnag
http://forum.xda-develope...ini-ported-cm11s-t2879076
Nog niet echt getest en je moet gapps nog installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo12345
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik kan geen ota updates uitvoeren met mijn z7 max. Downloaden gaat goed alleen tijdens opnieuw opstarten krijg ik een foutmelding. Ik heb op dit moment 1.29 multilanguage rom.

Ik heb het met cwm en met originele recovery geprobeerd beide zonder succes.

Iemand die het wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
No boot
won't get past the boot screen animation
Ik ga het nu ook maar even niet testen ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee dat is het in ieder geval niet, dat gaat niet werken...
Welllicht kan ik nog wat toevoegen, als m'n Z7 ooit aankomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben sinds vrijdag ook de eigenaar van een Z7 mini.
Ik moet zeggen, heel mooie telefoon, goed scherm, en het geluid is ook heel goed.

Er is wel iets wat me dwars zit. De camera, hij kan heel scherp zijn, maar hij maakt zo snel foto's en ze zijn bijna altijd niet scherp. Het lijkt wel of hij niet de tijd neemt om een focus te krijgen.
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Gr
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:12:
[...]

Zit net een unboxing video te kijken van deze telefoon en hij ondersteunt ook Nederlands out of the box.
[video]
Op plm. 4:50 min. zie je Nederlands staan :)

Edit:
Hier een link om Google Play werkend te krijgen en een tip voor WiFi.
Die mensen die eerst 2 a 3 minuten laten zien hoe ze een fokkin pakketje uit de bubbelfolie en tape halen... man man man man man... :X ;( |:(

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En dat out of the box ondersteuning voor Nederlands, komt omdat de shop waar ie gekocht is, er een multilang ROM opgeknalt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:19:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vrijdag ook de eigenaar van een Z7 mini.
Ik moet zeggen, heel mooie telefoon, goed scherm, en het geluid is ook heel goed.

Er is wel iets wat me dwars zit. De camera, hij kan heel scherp zijn, maar hij maakt zo snel foto's en ze zijn bijna altijd niet scherp. Het lijkt wel of hij niet de tijd neemt om een focus te krijgen.
Zijn er meer mensen die dit hebben?

Gr
Erik
Je moet wel eerst focussen door op het scherm op de plek te drukken waar je de focus wilt hebben. Althans ik doe dat in de pro stand omdat dat de enige stand is in 16:9

Verwijderd

heb vandaag mijn nubia z7 mini binnen gekregen. Hiervoor had ik de nubia z5s mini en kon ik mijn apps beheren en sorteren in mappen heel gemakkelijk. Ik kan het bij de z7 niet vinden... Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update van mijn Nubia Z7 mini v1.42 naar v1.60 heb ik geen LTE 4G meer...

Na update naar v1.60, geroot en vervolgens GAPPS geinstalleeerd via TWRP Recovery.
Alles verliep vlekkeloos maar geen 4G terwijl ik dit vroeger wel had....
Iemand?? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:59:
heb vandaag mijn nubia z7 mini binnen gekregen. Hiervoor had ik de nubia z5s mini en kon ik mijn apps beheren en sorteren in mappen heel gemakkelijk. Ik kan het bij de z7 niet vinden... Kan iemand me helpen?
Vinger op scherm met je aps zetten en even vast houden dan krijg je een menu naar boven en dan arange icons geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Nubia Z7 Max support voor NFC.
Ik zie bij sommige site dat het wel op zit en bij anderen zeggen van niet.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaaltje1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 00:21:
Heeft de Nubia Z7 Max support voor NFC.
Ik zie bij sommige site dat het wel op zit en bij anderen zeggen van niet.

Mike
ja dat heeft hij 6.26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
Voor degene die nog opzoek is naar een flip case hoesje: ik heb deze over.
Ik kreeg deze ipv een hoesje voor de z7 mini.
Pagina: 1 2 Laatste