Toon posts:

Stap over op een +/- modsysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geëerde redactie,

Er is een kwestie met het mod-systeem die ik niet onbesproken kan laten.
Ik hoop dat u het waardeert dat ik de moeite neme om daarom eenige aanbevelingen te doen, zodat ons allen leesvermaeck gegarandeerd blijft.

De kwestie wil dat er talloze +1-posts worden getoond ("default view") die toch niet wenschelijk zoude zijn, zecker niet als deze bovenaan verschijne. Hoe komt daet?

Er zijn een hele hoop posts die hoewel "on-topic" (+1) toch niet echt gewild zijn. Ik bedoel de standaard posts als "Ik vind de telefoon niet zo mooi. Het lijkt wel een kopie van de iPhone". Ja, on-topic (dus +1), wenselijk? Nee.

Dan zijn er posts als: "Ik schaar mijzelf tot de gemeenschap der tweakers en ik vind dit een interessant, leuk bericht om te lezen. Als er meer met mij zijn dan blijkt het een tweakerswaardig bericht te zijn.". On-topic? Vast niet, toch +1.

Ik klik het artikel aan denk wat interessante reacties te lezen, maar krijg gelijk als +/- 5e reactie al zulke comments voorgeschoteld.

Ander artikel over Windows Phone. Reactie nummer 2 (!) in de lijst: "Ga jij later ook gratis voor een baas werken?"...met een +1 !

Of deze "Eh, eigenlijk wel :p Maar ik zal niet de enige zijn toch?" met +1.

Ja ik kan natuurlijk de filter op +2 zetten. Doe ik dat bij nieuws: Belg zet eerste vermoedelijke screenshots Windows 9 online dan valt er echter niks te lezen (2 reacties met +2 van 218).

Of deze Kun je op de Android app je reactie niet wijzigen? Volgens mij wel hoor.. Op +2 heeft geen nut, dan is er niks te lezen.

Goed misschien zijn sommige eigenlijk geen +1 waard. Zoals deze Ik schat dat 95% van de reacties hierboven dat niet doorhad...met een +1 !

Toch blijft het een feit dat veel posts wel on-topic zijn maar toch niet inhoudelijk interessant of wenselijk. Zoals de 1e reactie onder een artikel over Beslist.nl: Beslist.nl is een puinhoop. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die site gebruikt.. On-topic? Ja! Interessant, onderbouwd? Wenselijk als eerste reactie? NEE!

Mogelijke oplossingen:

- verhoog de schaal naar -1 tot 10.
- ga met een +/- systeem werken.

Goed de discussie is al ende maelen besproken (vreemd dat "de website van het jaar" nog steeds geen goede oplossing heeft gevonden, maar goed het is ook geen makkelijk probleem). Ik wil nu niet zeuren over de modysteem in het algemeen, maar enkel het deelaspect:

Te veel posts wel on-topic (+1) zijn maar toch niet echt interessant/wenselijk zijn (omdat het weer bijv. herkauwen is van statements die al 100'en keren zijn geroepen). Een 0 is er niet voor bedoeld (want het is wel on-topic). +2 filteren heeft geen zin want dan valt er weer niks te lezen.

Als laatste nog een voorbeeld van bijvoorbeeld Facebook of Google. Daar heb je ook altijd mensen die gelijk roepen: privacy of big brother. On-topic, ja! Wenselijk om (weeeeer!) te lezen onderaan het artikel bij de eerste 10 reacties? NEE !

Dus wat te doen met on-topic posts (= een +1) die toch niet echt de moeite/wenselijk/nuttig/relevant/waard zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:44:
Geëerde redactie,

Er is een kwestie met het mod-systeem die ik niet onbesproken kan laten.
Ik hoop dat u het waardeert dat ik de moeite neme om daarom eenige aanbevelingen te doen, zodat ons allen leesvermaeck gegarandeerd blijft.

De kwestie wil dat er talloze +1-posts worden getoond ("default view") die toch niet wenschelijk zoude zijn, zecker niet als deze bovenaan verschijne. Hoe komt daet?

Er zijn een hele hoop posts die hoewel "on-topic" (+1) toch niet echt gewild zijn. Ik bedoel de standaard posts als "Ik vind de telefoon niet zo mooi. Het lijkt wel een kopie van de iPhone". Ja, on-topic (dus +1), wenselijk? Nee.
er loopt al een topic over het moderatiesysteem hier

Dan zijn er posts als: "Ik schaar mijzelf tot de gemeenschap der tweakers en ik vind dit een interessant, leuk bericht om te lezen. Als er meer met mij zijn dan blijkt het een tweakerswaardig bericht te zijn.". On-topic? Vast niet, toch +1.

Ik klik het artikel aan denk wat interessante reacties te lezen, maar krijg gelijk als +/- 5e reactie al zulke comments voorgeschoteld.
Die hoort inderdaad op 0, reacties met een foute score kan je melden in het mismoderatietopic
Toch blijft het een feit dat veel posts wel on-topic zijn maar toch niet inhoudelijk interessant of wenselijk. Zoals de 1e reactie onder een artikel over Beslist.nl: Beslist.nl is een puinhoop. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die site gebruikt.. On-topic? Ja! Interessant, onderbouwd? Wenselijk als eerste reactie? NEE!
Die kan gewoon op +1 blijven.
Mogelijke oplossingen:

Uh? Wat voor schalen dan? +1 een beetje ontopic, +2 iets meer ontopic? dat heeft geen enkele zin.
En wat voor zin heeft dat dan? dit moderatie systeem is gericht op kwaliteit reacties, met een + en - systeem krijg je alleen maar dat popiejopie reacties nog meer zichtbaar zijn.
Goed de discussie is al ende maelen besproken (vreemd dat "de website van het jaar" nog steeds geen goede oplossing heeft gevonden, maar goed het is ook geen makkelijk probleem). Ik wil nu niet zeuren over de modysteem in het algemeen, maar enkel het deelaspect:

Te veel posts wel on-topic (+1) zijn maar toch niet echt interessant/wenselijk zijn (omdat het weer bijv. herkauwen is van statements die al 100'en keren zijn geroepen). Een 0 is er niet voor bedoeld (want het is wel on-topic). +2 filteren heeft geen zin want dan valt er weer niks te lezen.
0 is wel bedoeld voor herhalende reacties.
Dus wat te doen met on-topic posts (= een +1) die toch niet echt de moeite/wenselijk/nuttig/relevant/waard zijn?
melden in het mismoderatietopic.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Deze discussie hoort inderdaad in TMF, dus Geachte Redactie => Tweakers Moddereter Forum

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

[...]

Mogelijke oplossingen:

Dat geeft meer filteringsmogelijkheden, maar ook meer onduidelijkheid over de juiste score, wat zou je daarmee opschieten?
Hoe zou dat de situatie verbeteren?

Daar is de 0 wel voor bedoeld: dergelijke posts zijn irrelevant, en mogen dus op hetzelfde niveau als de offtopic posts.
Als laatste nog een voorbeeld van bijvoorbeeld Facebook of Google. Daar heb je ook altijd mensen die gelijk roepen: privacy of big brother. On-topic, ja! Wenselijk om (weeeeer!) te lezen onderaan het artikel bij de eerste 10 reacties? NEE !

Op 0 zetten dus: ze zijn irrelevant en voegen niets meer toe dan een gemiddelde offtopic reactie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.