Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Kapoen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:56:
[...]

Eventjes mierenn**ken: de MD-83 is afgeleid van de DC-9, er zijn dus wel degelijk technische verschillen.

[...]

bron
Vergelijkbaar met bijvoorbeeld de veel bekendere DC-10 en latere MD-11 toestellen.
Als we daarop door azijnplassen: DC-9 en MD-83 delen hetzelfde airframe, alleen heeft Boeing er een nieuwe variant van de avionica en motoren in gezet. Veel DC-9's en DC-10's zijn later bij een Level-D onderhoudsbeurt ook opgewaardeerd naar MD-83/MD-11.

Vergelijkbaar met het verschil tussen 737-200 en 737-800.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:57:
[...]

Bij die brandende kaars staat AH5017, ik neem aan dat dat dus om de AH17 gaat.
AH5017 is de vlucht die nu vermist is.

Op Twitter verschijnen meerdere berichten die zeggen dat AH5017 instructie had gekregen om uit te wijken vanwege een andere vlucht, terwijl het zicht erg slecht was. Daarna is het contact verloren.

[ Voor 3% gewijzigd door Rannasha op 24-07-2014 12:59 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 20:05

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan voorspelt dat kaarsje inderdaad niet veel goeds... :/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30

lasharor

7 december 2004

Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:57:
[...]

[edit] Ik liep hier onzin te praten... Sorry!
Jij bracht mij even in de war. Na een dubbelcheck gaat het idd om het toestel van Air Algerie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal dat slechte weer er ook niet mee te maken hebben? Maar goed slecht weer wil niet altijd zeggen dat ze er om heen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:30

lasharor

7 december 2004

Safety record van dit type vliegtuig: http://www.airsafe.com/events/models/douglas.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:05

Player1S

Probably out in the dark

Stoney3K schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:49:
[...]

DC-9 en MD-83 zijn identieke toestellen, alleen andere handelsbenaming. Werd eerst door McDonnell Douglas gebouwd en later door Boeing overgenomen.
Iets preciezer. Eerst door Douglas en later door McDonnell Douglas welke samen zijn gegaan. De laatste is uiteindelijk overgenomen door Boeing.

DC zal, zonder te checken, voor Douglas Company staan en MD logischerwijze voor McDonnell Douglas.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:24:
Wat ik trouwens niet begrijp... Het toestel was onderweg van Ouagadougou naar Algiers. De directe lijn gaat over Mali - wat deed dat toestel überhaupt boven Niger? Was dat om niet over Noord-Mali te vliegen?

[afbeelding]
Het is toch ook zo dat door de kromming van de aarde je nooit een rechte lijn mag trekken hoe een vliegtuig vliegt(gaat als een parabool op de kaart)? Daarnaast zou het kunnen zijn dat ze moesten uitwijken, etc.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Er zou ook sprake geweest zijn van erg slecht weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De route is bijna direct Noord-Zuid en dus dan heeft de kromming van de Aarde een verwaarloosbare invloed.

Op de standaard kaartprojecties is oost-west op de evenaar onverstoord, evenals noord-zuid op elke breedtegraad. Dus hoe verder je van de evenaar komt en hoe meer de route oost-west loopt, des te groter de invloed van de kromming. In dit geval verwaarloosbaar dus.

En zelfs als het wel invloed zou hebben gehad, dan zou de daadwerkelijke route een klein stukje oostelijker hebben gelegen dan de rechte lijn op de kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 24-07-2014 13:13 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vliegen is nog altijd t veiligst, alleen als er wat gebeurt is dat eigenlijk ook bijna altijd met dodelijk afloop. En veel dodelijke aflopen dus.

Maar ik vind rijden in de auto toch fijner, op 1 of andere manier krijg ik t steeds benauwder in vliegtuigen(gedachtes van terrorisme, falende motoriek, etc op 10km hoogte) terwijl t niet nodig is.

Tis wel erg kort achter elkaar die vliegtuigen die verdwijnen of zelfs worden neergeschoten, hoop dat ze deze toch wel terugvinden en niet weer een MA achtig mysterie krijgen, hoewel boven land het wat makkelijker zoeken kan zijn dan in zee. Als er niet een hele andere kant is opgevlogen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 15:26
Het zou gaan om de EC-LTV volgens Flightglobal:
Flightglobal's Ascend Fleets database lists five MD-83s in service with the Madrid-based carrier including EC-LTV, which is labelled as being on lease to Air Algerie.
(Flight history van dit vliegtuig:http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ec-ltv )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:23

TwoR

Gekleurde stippen

https://twitter.com/Bright99/status/492264683689508864

RT @cctvnews: It's confirmed Air Algerie #AH5017 with 116 people onboard has #crashed. The plane, an #MD83 Airbus, came down in #Niger.

[ Voor 56% gewijzigd door TwoR op 24-07-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

#MD83 Airbus

MD is toch een Donnel/Douglas?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
Klopt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 11:08
TwoR schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:17:
https://twitter.com/Bright99/status/492264683689508864

RT @cctvnews: It's confirmed Air Algerie #AH5017 with 116 people onboard has #crashed. The plane, an #MD83 Airbus, came down in #Niger.
Er zijn nog geen andere bronnen die dit bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vermoed zelf ook slecht weer, deze had ik al eerder gevonden

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BtTR3FOCIAEi38D.png

Afbeeldingslocatie: http://i4.mirror.co.uk/incoming/article3905984.ece/alternates/s510b/Weather-conditions-in-the-region.png

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 24-07-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat zou inderdaad een heel goede reden zijn om over Niger te vliegen ipv de directe route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:27:
Dat zou inderdaad een heel goede reden zijn om over Niger te vliegen ipv de directe route...
Mali is risicovol gebied ook nog eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
A diplomat in Mali said the plane is likely to have gone through a powerful sandstorm that hit overnight.
It is believed there were 80 French passengers on the plane, en route to Paris.

The six crew members are thought to be Spanish

That is about 300 miles from Niamey, Niger, where it has been reported a plane has come down.

The city is not on the flight route for the plane but it has been reported that it had been diverted to avoid a collision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Mali is risicovol gebied ook nog eens...
Knappe Malinees die met een schouderraketwerper een lijnvliegtuig op 10km hoogte uit de lucht schiet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is echt geen week om te vliegen zeg. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DanielWW2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:36:
Het is echt geen week om te vliegen zeg. :/
Nutteloze opmerking. Per week zijn er meer dan 600.000 comerciële vluchten.

In een week tijd zijn er drie neergestort - dat is veel in vergelijking tot andere weken, dat geef ik grif toe, maar dat is dan deze week nog steeds slechts 1 op de 200.000 vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Aviation authorities in Burkina say they handed the flight to the control tower in Niamey, Niger, at 1:38 am (0138 GMT). They said last contact with the flight was just after 4:30 a.m. (0330 GMT).
Veel onduidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:33
LED-Maniak schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:09:
[...]

Het is toch ook zo dat door de kromming van de aarde je nooit een rechte lijn mag trekken hoe een vliegtuig vliegt(gaat als een parabool op de kaart)? Daarnaast zou het kunnen zijn dat ze moesten uitwijken, etc.
klopt. aarde loopt krom, dus een rechte lijn trekken en zo vergelijken klopt niet.
Verder zijn er diverse redenen om anders te vliegen.

- afgesproken vliegroutes (internationale luchtwegen zegmaar)
- Verboden gebieden
- Luchtstromen welke optimalere vluchtplannen opleveren
- Slecht weer
- Een ander vliegtuig waardoor je moet uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:39:
[...]

In een week tijd zijn er drie neergestort - dat is veel in vergelijking tot andere weken, dat geef ik grif toe, maar dat is dan deze week nog steeds slechts 1 op de 200.000 vluchten.
Dus als er iedere week 3 vluchten uit de lucht vallen vind jij dat wel normaal? Want de kans dat je erin zit is voor jou klein genoeg.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:36:
[...]

Knappe Malinees die met een schouderraketwerper een lijnvliegtuig op 10km hoogte uit de lucht schiet... ;)
Mali heeft ook niet-schoudergelanceerde SAM's, de Russische SA-3 Goa, die haalt 18 km hoogte. (bron).

Weet niet of de rebellen die misschien ooit buitgemaakt hebben?

Is wel een antiek ding (uit 1961), maar toch...

Enige andere SAM die ze hebben voor zover ik kan vinden is de eveneens verouderde SA-7 Grail, die idd schoudergelanceerd is, maar die haalt een maximumhoogte van slechts 2300 meter.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2014 13:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Dus als er iedere week 3 vluchten uit de lucht vallen vind jij dat wel normaal? Want de kans dat je erin zit is voor jou klein genoeg.
Vind je het normaal dat er wekelijks duizenden de dood vinden met autorijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:39:

Neergestort en neergeschoten, laatste geval is de kans daarop met zo'n aantal vluchten op 2 cijfers afgerond op lang termijn gewoon 0,00%

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
AzzKickah schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:53:
Wat breekt er uit als blijkt dat dit vliegtuig ook is neergehaald..? :X
De pleuris? :/

Aan het plan van de FFA gezien, kan je bijna niet over veilig gebied die vlucht maken.
Wat al eerder werd aangegeven in het topic over de vliegramp in de oekraine, is het tegenwoordig knap lastig om ergens te komen ZONDER over risicovol gebied te moeten vliegen.

volgens nu.nl zou de vlucht inderdaad van koers gewijzigd zijn na een opdracht van de luchtverkeersleiding i.v.m. een kruisende vliegroute in combinatie met slecht weer.

Wat een ellende in de lucht de laatste tijd :'(

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

Gotiniens

Fairly odd Tim

cbr600f4i schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:45:
[...]

Ondanks dat er deze week 3 vluchten gecrasht zijn, blijft de statistiek dat vliegtuigen het veiligste vervoersmiddel zijn in stand. Dus waarom zou ik nu oppeens niet gaan vliegen? onderbuikgevoelens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02

AzzKickah

06-CENSORED

tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:47:
[...]

De pleuris? :/

Aan het plan van de FFA gezien, kan je bijna niet over veilig gebied die vlucht maken.
Wat al eerder werd aangegeven in het topic over de vliegramp in de oekraine, is het tegenwoordig knap lastig om ergens te komen ZONDER over risicovol gebied te moeten vliegen.

volgens nu.nl zou de vlucht inderdaad van koers gewijzigd zijn na een opdracht van de luchtverkeersleiding i.v.m. een kruisende vliegroute in combinatie met slecht weer.

Wat een ellende in de lucht de laatste tijd :'(
Ik postte dat voordat ik had gelezen dat de kans dat het is neergehaald door rebellen nihil is. Als ze al luchtafweer hebben dan zijn het schouderkanonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:46:
[...]

Daar heb ik mijn visie al op gegeven. Het gaat er mij om dat ik het niet direct een nutteloze opmerking vond van DanielWW2

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
SinergyX schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:47:
[...]

Neergestort en neergeschoten, laatste geval is de kans daarop met zo'n aantal vluchten op 2 cijfers afgerond op lang termijn gewoon 0,00%
Gezien het verleden wel. Maar ik kan niet in de toekomst kijken, wel zie ik dat er steeds meer terroristen rondlopen met te zware wapens en geen geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

cbr600f4i schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:54:
Gezien het verleden wel. Maar ik kan niet in de toekomst kijken, wel zie ik dat er steeds meer terroristen rondlopen met te zware wapens en geen geweten.
'steeds meer' is een gevoel, geen statistisch punt. Je ziet in de media meer van zulke 'feiten', wil niet zeggen dat er meer zijn gekomen, misschien wel dat ze er altijd al waren maar nooit 'bekend' zijn gemaakt. Kracht van de media, wederom 1-0.

En vooralsnog is dit een gevalletje 'foutje' geweest, geen gerichte aanval op een passagiersvliegtuig, de vraag is dan of je wel kan praten over 'terroristen' en 'geen geweten' (iets wat bv van 9/11 een heel ander verhaal is).

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Is het deze ?

Afbeeldingslocatie: http://img.planespotters.net/photo/472000/original/EC-LTV-Swiftair-McDonnell-Douglas-MD-83_PlanespottersNet_472073.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:35

3raser

⚜️ Premium member

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:46:
[...]

De grootste angst is volgens mij dat men de controle mist. Als je er zelf geen controle over hebt moet je je dus overgeven in de handen van een ander. En dat beangstigd ALTIJD. Ik weet zeker dat er geen piloot op aarde is die minder zal gaan vliegen uit angst voor neerstorten. Het zijn altijd de mensen die meevliegen die bang worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Twee weken geleden was dit hele topic er niet geweest waarschijnlijk omdat het niet nieuwswaardig genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mercapto schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:58:
Twee weken geleden was dit hele topic er niet geweest waarschijnlijk omdat het niet nieuwswaardig genoeg was.
Dit topic is er nu ook vooral omdat berichten over dit incident het MH17-topic zouden "vervuilen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Laatst online: 22:35

3raser

⚜️ Premium member

mercapto schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:58:
En wat is nu precies je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens de bronnen die ik tot nu toe gezien heb is dat inderdaad het betreffende toestel ja (registratie EC-LTV, bouwjaar 1996: http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-md80-53190.htm)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zie nergens enige berichtgeving rond de Taiwan noodlanding-crash, 1 post in alles.

Punt is dat het nu hot is en mensen er nu wél naar gaan kijken, elke andere situatie was het gewoon 'nieuws' geweest wat voor het gros gewoon voorbij ging (als bv er geen NLD aan boord zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
3raser schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:00:
[...]

En wat is nu precies je punt?
Oh sorry, ik ben wat onduidelijk.
Dit was meer een reactie op het hele "Het is echt geen week om te vliegen zeg" gedoe.
Als het zomers een paar dagen regent is het geen week om te barbequen. DanielWW2 had dus zeker een punt. Dat wordt dan afgedaan als nutteloze opmerking omdat de kans zo klein is, dit topic is toch ook niet nutteloos om die reden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 19:05

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:01:
[...]

Volgens de bronnen die ik tot nu toe gezien heb is dat inderdaad het betreffende toestel ja (registratie EC-LTV, bouwjaar 1996: http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-md80-53190.htm)
Bij een gemiddelde lifespan van 20 jaar (vlugge google search) zat dit vliegtuig in z'n najaren.

Gebrek aan onderhoud mogelijke oorzaak? Bij airlines uit die regio zegt mijn onderbuik dat dat schering en inslag is eerlijk gezegd :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:07:
Gebrek aan onderhoud mogelijke oorzaak? Bij airlines uit die regio zegt mijn onderbuik dat dat schering en inslag is eerlijk gezegd :X
Dat is inderdaad een vermoeden dat bij mij ook speelt. Ik heb zelf een keer met Afriqiyah gevlogen (die maatschappij van Kadaffi). Die vlogen met relatief presentabele vliegtuigen heen en weer tussen Europa en Tripoli, en lieten oude rammelbakken de "rondjes om de kerk" in Afrika vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:31

Ravefiend

Carpe diem!

[...]

Volgens "Vliegtuig van Air Algérie vermist boven de Sahara" is het een gehuurd toestel:
Het vliegtuig, een McDonnell Douglas MD-83 was door Air Algérie gehuurd bij de Spaanse maatschappij Swiftair.
Dan denk ik niet snel dat je het gaat moeten zoeken in gebrek aan onderhoud.

[ Voor 4% gewijzigd door Ravefiend op 24-07-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Bij een gemiddelde lifespan van 20 jaar (vlugge google search) zat dit vliegtuig in z'n najaren.
Mwah, 20 jaar is niet per definitie heel veel voor een vliegtuig. Daar gaat het meer om flight hours en cycles (combinatie van starts en landingen) dat de levensduur bepaalt, niet zozeer de leeftijd.

Een vliegtuig van 20 jaar met 50.000 uur en 10.000 cycles kan nog best wel ff mee, terwijl een 10 jaar oude kist met 100.000 hours en 30.000 cycles eerder rijp voor de sloop kan zijn (ervan uitgaande dat onderhoud etc wel goed is verlopen en bijgehouden).
Mwah, Spanje (daar komt dit toestel immers vandaan) is volgens mij toch niet 'schering en inslag' qua slecht onderhoud, of heb ik iets gemist?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 04:27
[...]

Maar het is Spaans charter vliegtuig (europese regelgeving) onder gebracht bij een "betere" Afrikaanse maatschappij. Daar mag je van verwachten dat het onderhoud goed zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
PolarBear schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:33:
[...]

Heb je dat zelfde gevoel als je alle autoongelukken ter wereld van de afgelopen weken achter elkaar leest?
Nee, ik bedoel. In een vliegtuig zitten er meer mensen in en het is vakantietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkBenBrian schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:12:
[...]

Nee, ik bedoel. In een vliegtuig zitten er meer mensen in en het is vakantietijd.
En op de snelweg rijden meer mensen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is algemeen bekend dat mensen risico's waarbij in één keer meer mensenlevens gemoeid zijn onevenredig veel zwaarder inschatten dan risico's waarbij het maar om een of enkele mensenlevens gaat of waarbij de doden over een langere periode verspreid vallen.

Zo hebben kolencentrales door de jaren heen voor vele malen meer slachtoffers gezorgd dan kerncentrales (mede door de vervuiling die ze veroorzaken) - maar toch is men bang voor kerncentrales ivm het relatief zeer kleine risico op een zwaar ongeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
Het lijkt erop dat Niger niet meer aan de orde is, gelet op onderstaande quotes van nu.nl:
Een passagiersvliegtuig van de luchtvaartmaatschappij Air Algérie is neergestort in Mali.
Dat meldt de VN-missie in het land.
(...)
De Franse minister van Transport stelt dat het vliegtuig in het noorden van Mali vloog toen het van de radar verdween.
http://www.nu.nl/buitenla...-neergestort-in-mali.html

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
wildhagen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:10:

Een vliegtuig van 20 jaar met 50.000 uur en 10.000 cycles kan nog best wel ff mee, terwijl een 10 jaar oude kist met 100.000 hours en 30.000 cycles eerder rijp voor de sloop kan zijn (ervan uitgaande dat onderhoud etc wel goed is verlopen en bijgehouden).
Volgens de Ascend Database van Flightglobal:
Ascend shows this aircraft is an 18-year old example which has accumulated over 32,000 cycles. The MD-83 is powered by two Pratt & Whitney JT8D engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
The disappeared Air Algerie flight AH5017 has crashed in Niger after flying through violent storms, it has been confirmed.

Algerian television station Elnahar confirmed the plane went down due to bad weather.

The region was badly affected by violent storms and it was earlier said the plane was rerouted while it was flying over Mali.

The plane crashed after passing the capital of Niger and it is presumed all 116 people on board have been killed. The flight was said to have been found near Niamey, the capital of Niger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-08 09:12
Er staat op Nu.nl dat hij is neergestort..

Bron: http://www.nu.nl/buitenla...-neergestort-in-mali.html

Bah, het lijkt alsof alle ellende in drieën komt.. ;(

[ Voor 16% gewijzigd door rolfkunst op 24-07-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hogader schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:31:
[...]

Volgens de Ascend Database van Flightglobal:

[...]
Ah, dat is idd een redelijk aantal ja.

Niet dat dat an sich een probleem zou moeten zijn, want McDonnell Douglas geeft een limit voor de MD-80 van 50.000 cycles en de FAA hanteert die waarde ook (zie deze bron)

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2014 14:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Two French fighter jet dispatched to try and locate missing #AH5017: French army spokesman http://cna.asia/1rDdNMu pic.twitter.com/8sSdtzUZHq
;( RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nou, ja, het kan ook een noodlanding zijn geweest toch? Met overlevenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij een noodlanding verdwijn je, over het algemeen genomen dan, niet zomaar van de radar. En dan noem je het ook geen crash, maar een noodlanding. Daarnaast zou je dan wel verwachten dat er uren later via-via een bericht naar deze of gene gestuurd zou worden.

Of er overlevenden zijn moet nog worden afgewacht lijkt me.

Daarnaast heeft de VN inmiddels al bekend gemaakt dat het idd is neergestort.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2014 14:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ALGIERS: Flight AH 5017 crashes near Nigerian capital killing all 116 on board.
bron: http://abbtakk.tv/eng/air...g-all-116-on-board240714/

Vroege uitspraak vind ik, kan verder geen bronnen vinden.

andere bron
Air Algerie/Swiftair flight #AH5017 EC-LTV is now confirmed crashed in Niger. Still no info about passengers and crew pic.twitter.com/rq0YwHsXxQ

[ Voor 40% gewijzigd door Viper® op 24-07-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Viper® schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:50:
[...]

andere bron

[...]
Vliegtuig ziet er nog redelijk uit voor na een crash, geen brand / explosie, wel in tweeen gebroken, maar als ik het zo zie zou het me niks verbazen als iemand het overleefd zou hebben.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

Rmg

Viper® schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:50:
[...]

andere bron

[...]
Plaatje wat er bij staat is ook een ander ongeluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
Dat was die Red Wings bij Moscow.
http://avherald.com/h?article=45b4b3cb

[ Voor 5% gewijzigd door Napsju op 24-07-2014 15:14 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Erkel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Vliegtuig ziet er nog redelijk uit voor na een crash, geen brand / explosie, wel in tweeen gebroken, maar als ik het zo zie zou het me niks verbazen als iemand het overleefd zou hebben.
Rmg schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Plaatje wat er bij staat is ook een ander ongeluk
Dat verklaart een hoop

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Erkel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Is een plaatje van een crash uit 2012 (vliegtuig uit Rusland als ik het zo snel goed zie).

Word trouwens echt ziek van die "journalisten" die op twitter uur geleden al zeggen "Confirmed crashed in Nigeria!!!" zonder ook maar enige bron of bewijs te hebben. Allemaal voor wat aandacht en hopen dat je goed hebt gegokt. Walgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

AzzKickah schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:53:
Wat breekt er uit als blijkt dat dit vliegtuig ook is neergehaald..? :X
Denk weinig, want dan moet nog blijken dat het allemaal verband met elkaar heeft. Als het twee losstaande incidenten zijn, dan is het betreurenswaardig maar meer "toeval" dan wat anders.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Wat erg weer las het net, Waarschijnlijk 119 doden R.I.P.

wat is dit de laatste tijd met die vliegtuigen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
michael3 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:18:
Wat erg weer las het net, Waarschijnlijk 119 doden R.I.P.

wat is dit de laatste tijd met die vliegtuigen.
Nieuwswaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
(Slightly offtopic), Ik heb altijd een beetje moeite met toeval. Niet dat ik elke dag een MD83 zie, kan me eigenlijk de laatste keer niet herinneren. Vliegt er net een lawaaiig toestel voorbij Den Haag, check FR24, is het een MD83 van Swiftair (voor Royal Air Maroc TNG-AMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranko_Bakker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09-2015
Reuters heeft het ook over een crash (http://www.reuters.com/ar...ght-idUSKBN0FT0YK20140724). Hoewel het nog niet duidelijk is waarom en waar.
Tuurlijk is het "toevallig" dat alles zo dicht bij elkaar zit (MH17 en nu dit) en opzich allebei verschrikkelijk. Maar gisteren is ook een vrachtwagen op een personenauto geramd (even lomp gezegd). Opzich zijn autorijden en vliegen redelijk veilig (het ene misschien veiliger dan het andere), vandaar dat ik het een beetje overdreven vind dat mensen meteen vliegangst krijgen.
Ik zeg niet dat het normaal is en ook niet dat het niet erg is. Eigenlijk zouden dit soort dingen niet mogen gebeuren, maar fouten zijn nou eenmaal menselijk helaas. En ik hoop dat, als het vliegtuig inderdaad gecrasht is, dat er snel duidelijkheid is. Overigens is er een kleine kans dat door een technische storing de radar beacon ermee gekapt is, en het vliegtuig nog vrolijk rondvliegt.. Heel klein, maar hoop doet leven toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Even over de kans dat het vliegtuig niet neergeschoten zou zijn omdat Mali niet over zulke wapens beschikt..
Dat dachten we ook over de Oekraine, in mijn ogen zou het nog waarschijnlijker zijn dat een kist in Mali neergehaald word, dan in de Oekraine. Wie zegt dat de rebellen daar niet dachten: "wat zij kunnen kunnen wij ook?"

Ach, de tijd zal het uitwijzen.

R.I.P. en condoleances aan de nabestaanden.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

NAF24 doet inderdaad de loop-di-loop.
Wel mooi dat filigh24, ik heb dat filter zoals gisteren werdt gemeld aangezet en zie alleen NAF vliegtuigen. (1)

Komtie aan!

[ Voor 4% gewijzigd door MrMonkE op 24-07-2014 15:33 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:29:
Even over de kans dat het vliegtuig niet neergeschoten zou zijn omdat Mali niet over zulke wapens beschikt..
Dat dachten we ook over de Oekraine, in mijn ogen zou het nog waarschijnlijker zijn dat een kist in Mali neergehaald word, dan in de Oekraine. Wie zegt dat de rebellen daar niet dachten: "wat zij kunnen kunnen wij ook?"

Ach, de tijd zal het uitwijzen.

R.I.P. en condoleances aan de nabestaanden.
Het was erg slecht weer in die regio. Lijkt me toch wat waarschijnlijker als oorzaak.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens nu.nl had het toestel al meer dan negen uur geleden geland moeten zijn, is het niet raar dat het zo laat naar buiten wordt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:42:
Volgens nu.nl had het toestel al meer dan negen uur geleden geland moeten zijn, is het niet raar dat het zo laat naar buiten wordt gebracht?
Hebben ze niets belangrijkers te doen dan een persvoorlichting te geven? Dat nu.nl insinueert dat het 'raar' is, betekend nog niet dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wellicht was het lokaal al veel eerder bekend maar heeft het de internationale pers pas later bereikt? Algerije en Burkina Faso zijn nou niet echt landen waar er meteen een CNN of een BBC boven op elk nieuwtje springt, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Exacte crashsite lijkt bij Tilemsi te zijn, in de provincie Goa. Is 70 km van Goa-stad vandaan.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2014 16:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 17:08

Dido

heforshe

wildhagen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:48:
Exacte crashsite lijkt bij Tilemsi te zijn, in de provincie Goa. Is 70 km van Goa-stad vandaan.
offtopic:
Goa ligt in India, dit gaat om Gao...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de dochters van de president van Cuba, Raul Castro, was volgens nu.nl waarschijnlijk aan boord.

Voer voor de alu hoedjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 23:41

krietjur

Where am I?

Toestel schijnt nu ineens toch nog niet gevonden te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoosDijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:24:
Eén van de dochters van de president van Cuba, Raul Castro, was volgens nu.nl waarschijnlijk aan boord.

Voer voor de alu hoedjes
Pablo Esparza, BBC Mundo Mariela Castro, daughter of Cuba's President Raul Castro, talks live to Venezuela's Telesur TV: "I'm alive, happy and healthy... Maybe the media that published that news needed a bit of publicity but here I am."
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 17:09
Vliegtuigongelukken gebeuren naar mijn gevoel altijd in drieeën. Het zal vast komen omdat ik na zo'n eerste klap mijn aandacht op vliegtuigen heb, ofzoo. Dit zou voorlopig de laatste klappper moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
http://www.nu.nl/buitenla...air-algerie-gevonden.html

Het is inmiddels gevonden en er is ook al actie ondernomen door de autoriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het blijkt dat een gezin dat bevriend is met mijn ex-schoonfamilie aan boord van dat vliegtuig zat; ze waren onderweg van Burkina Faso naar Frankrijk... :/

R.I.P. Famille Ouedraogo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:54
Wrak is gevonden in Mali inmiddels volgens RTL nieuws. Alle inzittenden zijn helaas omgekomen.

Gecondoleerd Albantar

Edit: oeps was al gemeld zie ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Morrar op 25-07-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frankrijk gaat vooralsnog niet uit van opzet bij de crash van het Air Algérie toestel in Mali. Het toestel viel uit elkaar toen het de grond raakte, maakten Franse functionarissen vandaag bekend. Het lijkt daarmee onwaarschijnlijk dat het vliegtuig ten prooi is gevallen aan een aanval.

"Het toestel werd vernietigd toen het de grond raakte. We denken dat het is neergestort als gevolg van de weersomstandigheden, alhoewel geen enkele theorie op dit moment kan worden uitgesloten", aldus minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve. Aan boord van de rampvlucht waren 51 Fransen.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ash-mali-onwaarschijnlijk

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 04:27
De eerste beelden van de crash site : http://www.francetvinfo.f...d-air-algerie_655303.html

Er is bijna niets over van het vliegtuig, waarschijnlijk duid dat op een impact met hoge snelheid (a.k.a de grond ingevlogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, dat is een heftige crash geweest, moet idd met een serieuze snelheid een impact gemaakt hebben ja...

Een van de twee zwarte dozen schijnt gevonden te zijn (weet niet of het de FDR of de CVR is), de andere nog niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De oorzaak van de crash is nu ook vastgesteld:
Een vliegtuig van Air Algérie stortte vorig jaar neer in Mali, omdat de piloten het anti-ijssysteem niet hadden aangezet.
Daardoor bevroren sensoren, raakte de automatische piloot in de war en stortte het toestel uiteindelijk neer. Dat concluderen de Franse luchtvaartautoriteiten maandag in een voorlopig rapport.

De MD-83 stortte neer in Mali, waardoor 116 mensen om het leven kwamen. Naar nu blijkt, speelde slecht weer een rol, maar hadden de piloten een ramp kunnen voorkomen.

Sensoren raakten verstopt met ijs, waardoor de automatische piloot dacht dat de motoren minder hard hoefden te werken om op hoogte te blijven. De piloten verloren door die vertraging de controle over het vliegtuig.
http://www.nu.nl/buitenla...akt-fout-van-piloten.html

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 18:07

OB1

Zonde dat het door een menselijke fout gebeurd...

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

OB1 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:12:
Zonde dat het door een menselijke fout gebeurd...
Bijna alle crashes zijn tegenwoordig linksom of rechtsom terug te voeren op een menselijke fout danwel bewuste actie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Freee!! schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:41:

Bijna alle crashes zijn tegenwoordig linksom of rechtsom terug te voeren op een menselijke fout danwel bewuste actie.
Andere kant is het blind uitgaan van (en bestuurd worden door) electronica dus ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Waarom is zo'n belangrijk instrument afhankelijk van een menselijke actie? Het is toch vrij simpel te constateren of er ijsvorming plaats kan vinden? En ook al zou dat niet gebeuren, wat kan het kwaad om het aan te hebben staan terwijl het niet hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:41:
[...]

Bijna alle crashes zijn tegenwoordig linksom of rechtsom terug te voeren op een menselijke fout dan wel bewuste actie.
En dat is waarschijnlijk weer terug te voren tot de toenemende elektronica in een machine. Er gaat zoveel of automatisch of zo gecontroleerd dat er een enorm gat valt zodra die elektronica ineens uitvalt.
Dan wordt er van de piloten verwacht dat gat in te vullen met de weinige ervaring die ze hebben in het manueel vliegen (in een gehavende machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

trix0r schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:54:

En ook al zou dat niet gebeuren, wat kan het kwaad om het aan te hebben staan terwijl het niet hoeft?
Extra brandstofverbruik, en dus extra kosten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
trix0r schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:54:
Waarom is zo'n belangrijk instrument afhankelijk van een menselijke actie? Het is toch vrij simpel te constateren of er ijsvorming plaats kan vinden? En ook al zou dat niet gebeuren, wat kan het kwaad om het aan te hebben staan terwijl het niet hoeft?
De meer moderne vliegtuigen hebben het (soms) ook al geautomatiseerd. Zoals de embraer 170/190 familie, daar staat het standaard standby en bepaalt het systeem zelf of het aan moet of niet.
Op de airbus (330) geeft het systeem wel aan of er ijs gevormd is/wordt, maar moet je alsnog zelf het systeem aanzetten. En op oudere vliegtuigen (zoals in deze crash) is niets geautomatiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Jammer genoeg zijn de meeste vliegongelukken veroorzaakt door menselijke fouten. Ik hoop dat in de toekomst computers alles overnemen en er piloten zijn voor controle. En denk dat als auto's volledig autonoom kunnen rijden er korte tijd later vliegtuigen het ook kunnen. Wie zien wel wat de toekomt brengt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En jij denkt dat er dan geen ongevallen meer zullen gebeuren? Computersoftware kan ook fouten bevatten, door zo'n bug is ook (vrij recent) al eens een vliegtuig zwaar in de problemen gekomen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Je hebt wel gelijk. Het kan altijd mis gaan, maar ik heb gehoord dat computers minder fouten maakten. En een combinatie ervan kan best redelijk veilig zijn denk ik. Dus computers die alles besturen en piloten die het controleren en dan desnoods kunnen ingrijpen. ( correct me if I wrong )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
tweakerjunior schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:44:
Je hebt wel gelijk. Het kan altijd mis gaan, maar ik heb gehoord dat computers minder fouten maakten. En een combinatie ervan kan best redelijk veilig zijn denk ik. Dus computers die alles besturen en piloten die het controleren en dan desnoods kunnen ingrijpen. ( correct me if I wrong )
En dat laatste is nu al het geval. 95% van de vlucht gebeurt met computer, de rest is onderhevig aan controle van die computer (in moderne toestellen). Het gaat de laatste tijd juist vaak fout als de computer het niet meer weet en je als piloot ineens alles zo in handen krijgt geworpen. (AF447 en waarschijnlijk de air asia bijvoorbeeld)
Pagina: 1 2 Laatste