Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nou, ja, het kan ook een noodlanding zijn geweest toch? Met overlevenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij een noodlanding verdwijn je, over het algemeen genomen dan, niet zomaar van de radar. En dan noem je het ook geen crash, maar een noodlanding. Daarnaast zou je dan wel verwachten dat er uren later via-via een bericht naar deze of gene gestuurd zou worden.

Of er overlevenden zijn moet nog worden afgewacht lijkt me.

Daarnaast heeft de VN inmiddels al bekend gemaakt dat het idd is neergestort.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2014 14:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ALGIERS: Flight AH 5017 crashes near Nigerian capital killing all 116 on board.
bron: http://abbtakk.tv/eng/air...g-all-116-on-board240714/

Vroege uitspraak vind ik, kan verder geen bronnen vinden.

andere bron
Air Algerie/Swiftair flight #AH5017 EC-LTV is now confirmed crashed in Niger. Still no info about passengers and crew pic.twitter.com/rq0YwHsXxQ

[ Voor 40% gewijzigd door Viper® op 24-07-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Viper® schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:50:
[...]

andere bron

[...]
Vliegtuig ziet er nog redelijk uit voor na een crash, geen brand / explosie, wel in tweeen gebroken, maar als ik het zo zie zou het me niks verbazen als iemand het overleefd zou hebben.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

Rmg

Viper® schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:50:
[...]

andere bron

[...]
Plaatje wat er bij staat is ook een ander ongeluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
Dat was die Red Wings bij Moscow.
http://avherald.com/h?article=45b4b3cb

[ Voor 5% gewijzigd door Napsju op 24-07-2014 15:14 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:11
Erkel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Vliegtuig ziet er nog redelijk uit voor na een crash, geen brand / explosie, wel in tweeen gebroken, maar als ik het zo zie zou het me niks verbazen als iemand het overleefd zou hebben.
Rmg schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Plaatje wat er bij staat is ook een ander ongeluk
Dat verklaart een hoop

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Erkel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Is een plaatje van een crash uit 2012 (vliegtuig uit Rusland als ik het zo snel goed zie).

Word trouwens echt ziek van die "journalisten" die op twitter uur geleden al zeggen "Confirmed crashed in Nigeria!!!" zonder ook maar enige bron of bewijs te hebben. Allemaal voor wat aandacht en hopen dat je goed hebt gegokt. Walgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

AzzKickah schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:53:
Wat breekt er uit als blijkt dat dit vliegtuig ook is neergehaald..? :X
Denk weinig, want dan moet nog blijken dat het allemaal verband met elkaar heeft. Als het twee losstaande incidenten zijn, dan is het betreurenswaardig maar meer "toeval" dan wat anders.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Wat erg weer las het net, Waarschijnlijk 119 doden R.I.P.

wat is dit de laatste tijd met die vliegtuigen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:15
michael3 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:18:
Wat erg weer las het net, Waarschijnlijk 119 doden R.I.P.

wat is dit de laatste tijd met die vliegtuigen.
Nieuwswaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 06:37
(Slightly offtopic), Ik heb altijd een beetje moeite met toeval. Niet dat ik elke dag een MD83 zie, kan me eigenlijk de laatste keer niet herinneren. Vliegt er net een lawaaiig toestel voorbij Den Haag, check FR24, is het een MD83 van Swiftair (voor Royal Air Maroc TNG-AMS)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranko_Bakker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09-2015
Reuters heeft het ook over een crash (http://www.reuters.com/ar...ght-idUSKBN0FT0YK20140724). Hoewel het nog niet duidelijk is waarom en waar.
Tuurlijk is het "toevallig" dat alles zo dicht bij elkaar zit (MH17 en nu dit) en opzich allebei verschrikkelijk. Maar gisteren is ook een vrachtwagen op een personenauto geramd (even lomp gezegd). Opzich zijn autorijden en vliegen redelijk veilig (het ene misschien veiliger dan het andere), vandaar dat ik het een beetje overdreven vind dat mensen meteen vliegangst krijgen.
Ik zeg niet dat het normaal is en ook niet dat het niet erg is. Eigenlijk zouden dit soort dingen niet mogen gebeuren, maar fouten zijn nou eenmaal menselijk helaas. En ik hoop dat, als het vliegtuig inderdaad gecrasht is, dat er snel duidelijkheid is. Overigens is er een kleine kans dat door een technische storing de radar beacon ermee gekapt is, en het vliegtuig nog vrolijk rondvliegt.. Heel klein, maar hoop doet leven toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Even over de kans dat het vliegtuig niet neergeschoten zou zijn omdat Mali niet over zulke wapens beschikt..
Dat dachten we ook over de Oekraine, in mijn ogen zou het nog waarschijnlijker zijn dat een kist in Mali neergehaald word, dan in de Oekraine. Wie zegt dat de rebellen daar niet dachten: "wat zij kunnen kunnen wij ook?"

Ach, de tijd zal het uitwijzen.

R.I.P. en condoleances aan de nabestaanden.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

NAF24 doet inderdaad de loop-di-loop.
Wel mooi dat filigh24, ik heb dat filter zoals gisteren werdt gemeld aangezet en zie alleen NAF vliegtuigen. (1)

Komtie aan!

[ Voor 4% gewijzigd door MrMonkE op 24-07-2014 15:33 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:29:
Even over de kans dat het vliegtuig niet neergeschoten zou zijn omdat Mali niet over zulke wapens beschikt..
Dat dachten we ook over de Oekraine, in mijn ogen zou het nog waarschijnlijker zijn dat een kist in Mali neergehaald word, dan in de Oekraine. Wie zegt dat de rebellen daar niet dachten: "wat zij kunnen kunnen wij ook?"

Ach, de tijd zal het uitwijzen.

R.I.P. en condoleances aan de nabestaanden.
Het was erg slecht weer in die regio. Lijkt me toch wat waarschijnlijker als oorzaak.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens nu.nl had het toestel al meer dan negen uur geleden geland moeten zijn, is het niet raar dat het zo laat naar buiten wordt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:26

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:42:
Volgens nu.nl had het toestel al meer dan negen uur geleden geland moeten zijn, is het niet raar dat het zo laat naar buiten wordt gebracht?
Hebben ze niets belangrijkers te doen dan een persvoorlichting te geven? Dat nu.nl insinueert dat het 'raar' is, betekend nog niet dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wellicht was het lokaal al veel eerder bekend maar heeft het de internationale pers pas later bereikt? Algerije en Burkina Faso zijn nou niet echt landen waar er meteen een CNN of een BBC boven op elk nieuwtje springt, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Exacte crashsite lijkt bij Tilemsi te zijn, in de provincie Goa. Is 70 km van Goa-stad vandaan.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2014 16:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

wildhagen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:48:
Exacte crashsite lijkt bij Tilemsi te zijn, in de provincie Goa. Is 70 km van Goa-stad vandaan.
offtopic:
Goa ligt in India, dit gaat om Gao...

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de dochters van de president van Cuba, Raul Castro, was volgens nu.nl waarschijnlijk aan boord.

Voer voor de alu hoedjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15

krietjur

Where am I?

Toestel schijnt nu ineens toch nog niet gevonden te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoosDijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 15:16
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:24:
Eén van de dochters van de president van Cuba, Raul Castro, was volgens nu.nl waarschijnlijk aan boord.

Voer voor de alu hoedjes
Pablo Esparza, BBC Mundo Mariela Castro, daughter of Cuba's President Raul Castro, talks live to Venezuela's Telesur TV: "I'm alive, happy and healthy... Maybe the media that published that news needed a bit of publicity but here I am."
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:45
Vliegtuigongelukken gebeuren naar mijn gevoel altijd in drieeën. Het zal vast komen omdat ik na zo'n eerste klap mijn aandacht op vliegtuigen heb, ofzoo. Dit zou voorlopig de laatste klappper moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
http://www.nu.nl/buitenla...air-algerie-gevonden.html

Het is inmiddels gevonden en er is ook al actie ondernomen door de autoriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het blijkt dat een gezin dat bevriend is met mijn ex-schoonfamilie aan boord van dat vliegtuig zat; ze waren onderweg van Burkina Faso naar Frankrijk... :/

R.I.P. Famille Ouedraogo...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06
Wrak is gevonden in Mali inmiddels volgens RTL nieuws. Alle inzittenden zijn helaas omgekomen.

Gecondoleerd Albantar

Edit: oeps was al gemeld zie ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Morrar op 25-07-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frankrijk gaat vooralsnog niet uit van opzet bij de crash van het Air Algérie toestel in Mali. Het toestel viel uit elkaar toen het de grond raakte, maakten Franse functionarissen vandaag bekend. Het lijkt daarmee onwaarschijnlijk dat het vliegtuig ten prooi is gevallen aan een aanval.

"Het toestel werd vernietigd toen het de grond raakte. We denken dat het is neergestort als gevolg van de weersomstandigheden, alhoewel geen enkele theorie op dit moment kan worden uitgesloten", aldus minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Cazeneuve. Aan boord van de rampvlucht waren 51 Fransen.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ash-mali-onwaarschijnlijk

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00
De eerste beelden van de crash site : http://www.francetvinfo.f...d-air-algerie_655303.html

Er is bijna niets over van het vliegtuig, waarschijnlijk duid dat op een impact met hoge snelheid (a.k.a de grond ingevlogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, dat is een heftige crash geweest, moet idd met een serieuze snelheid een impact gemaakt hebben ja...

Een van de twee zwarte dozen schijnt gevonden te zijn (weet niet of het de FDR of de CVR is), de andere nog niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De oorzaak van de crash is nu ook vastgesteld:
Een vliegtuig van Air Algérie stortte vorig jaar neer in Mali, omdat de piloten het anti-ijssysteem niet hadden aangezet.
Daardoor bevroren sensoren, raakte de automatische piloot in de war en stortte het toestel uiteindelijk neer. Dat concluderen de Franse luchtvaartautoriteiten maandag in een voorlopig rapport.

De MD-83 stortte neer in Mali, waardoor 116 mensen om het leven kwamen. Naar nu blijkt, speelde slecht weer een rol, maar hadden de piloten een ramp kunnen voorkomen.

Sensoren raakten verstopt met ijs, waardoor de automatische piloot dacht dat de motoren minder hard hoefden te werken om op hoogte te blijven. De piloten verloren door die vertraging de controle over het vliegtuig.
http://www.nu.nl/buitenla...akt-fout-van-piloten.html

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:01

OB1

Zonde dat het door een menselijke fout gebeurd...

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

OB1 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:12:
Zonde dat het door een menselijke fout gebeurd...
Bijna alle crashes zijn tegenwoordig linksom of rechtsom terug te voeren op een menselijke fout danwel bewuste actie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Freee!! schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:41:

Bijna alle crashes zijn tegenwoordig linksom of rechtsom terug te voeren op een menselijke fout danwel bewuste actie.
Andere kant is het blind uitgaan van (en bestuurd worden door) electronica dus ook geen oplossing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Waarom is zo'n belangrijk instrument afhankelijk van een menselijke actie? Het is toch vrij simpel te constateren of er ijsvorming plaats kan vinden? En ook al zou dat niet gebeuren, wat kan het kwaad om het aan te hebben staan terwijl het niet hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:41:
[...]

Bijna alle crashes zijn tegenwoordig linksom of rechtsom terug te voeren op een menselijke fout dan wel bewuste actie.
En dat is waarschijnlijk weer terug te voren tot de toenemende elektronica in een machine. Er gaat zoveel of automatisch of zo gecontroleerd dat er een enorm gat valt zodra die elektronica ineens uitvalt.
Dan wordt er van de piloten verwacht dat gat in te vullen met de weinige ervaring die ze hebben in het manueel vliegen (in een gehavende machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

trix0r schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:54:

En ook al zou dat niet gebeuren, wat kan het kwaad om het aan te hebben staan terwijl het niet hoeft?
Extra brandstofverbruik, en dus extra kosten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
trix0r schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:54:
Waarom is zo'n belangrijk instrument afhankelijk van een menselijke actie? Het is toch vrij simpel te constateren of er ijsvorming plaats kan vinden? En ook al zou dat niet gebeuren, wat kan het kwaad om het aan te hebben staan terwijl het niet hoeft?
De meer moderne vliegtuigen hebben het (soms) ook al geautomatiseerd. Zoals de embraer 170/190 familie, daar staat het standaard standby en bepaalt het systeem zelf of het aan moet of niet.
Op de airbus (330) geeft het systeem wel aan of er ijs gevormd is/wordt, maar moet je alsnog zelf het systeem aanzetten. En op oudere vliegtuigen (zoals in deze crash) is niets geautomatiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Jammer genoeg zijn de meeste vliegongelukken veroorzaakt door menselijke fouten. Ik hoop dat in de toekomst computers alles overnemen en er piloten zijn voor controle. En denk dat als auto's volledig autonoom kunnen rijden er korte tijd later vliegtuigen het ook kunnen. Wie zien wel wat de toekomt brengt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En jij denkt dat er dan geen ongevallen meer zullen gebeuren? Computersoftware kan ook fouten bevatten, door zo'n bug is ook (vrij recent) al eens een vliegtuig zwaar in de problemen gekomen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 18:02
Je hebt wel gelijk. Het kan altijd mis gaan, maar ik heb gehoord dat computers minder fouten maakten. En een combinatie ervan kan best redelijk veilig zijn denk ik. Dus computers die alles besturen en piloten die het controleren en dan desnoods kunnen ingrijpen. ( correct me if I wrong )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
tweakerjunior schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:44:
Je hebt wel gelijk. Het kan altijd mis gaan, maar ik heb gehoord dat computers minder fouten maakten. En een combinatie ervan kan best redelijk veilig zijn denk ik. Dus computers die alles besturen en piloten die het controleren en dan desnoods kunnen ingrijpen. ( correct me if I wrong )
En dat laatste is nu al het geval. 95% van de vlucht gebeurt met computer, de rest is onderhevig aan controle van die computer (in moderne toestellen). Het gaat de laatste tijd juist vaak fout als de computer het niet meer weet en je als piloot ineens alles zo in handen krijgt geworpen. (AF447 en waarschijnlijk de air asia bijvoorbeeld)
Pagina: 1 2 Laatste