Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

is mijn 500 euro gaming pc goed?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
makeba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:18:
[...]

SteamOS is Debian. Ubuntu is weer gebaseerd op Debian.
Debian is illuminatie :P /\
==

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SteamOS is leuk, maar nog niet volwassen. Het zal misschien ooit wel eens een keer ook quasi belangrijk kunnen worden voor games, maar momenteel is het simpel.Wil je AAA-games gamen? Windows it is.

Misschien is het al genoemd, maar, tweedehands? Je krijgt dan heel veel leuke, misschien wat oudere meuk, voor een erg leuk prijsje.Niet zo zuinig misschien, maar wel leuke prestaties. V&A aangeboden: Upgrade set: 1090T, M4A88T-M mobo, 8GB RAM is een voorbeeld van een leuke set voor een leuke prijs. Dan heb je een stuk betere prestaties dan een Athlon 760k. En nee, ik heb geen aandelen in die advertentie.

Dingen als een kast en geheugen kun je ook prima tweedehands halen.

Lijstje van Musje is, mss wat hard, slecht, want:
Dualcore APU, opzich een leuk dingetje, maar, niet voor wat jij wilt. Eigenlijk ongeschikt voor echte games.
Mobo is wat duur, wel goed.
GPU ken je wel.
Die Xigmatek is niet interessant meer.
4GB RAM is imo toch wat weinig in deze moderne tijden.
slechte voeding.
Evo's zijn hun meerprijs tov een MX100 niet waard.

People as things, that’s where it starts.

• M0N0
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik begrijp echt niet waarom 'we' het op t.net nodig vinden om iemand met geboortedatum augustus 2001 aan te raden om Windows te kopen. Vooral het woordje "investering" vind ik ronduit verkeerd gebruikt. Je verdient hier niet aan terug: niet monetair, niet in kennis (de meeste geruchten wijzen erop dat de zichtbare veranderingen die in Win8.x ingezet zijn grotendeels teruggedraaid gaan worden in Win9; plus tegen de tijd dat hij qua studie of werk gebruik moet maken van computers in een niet-office zin, is Win8 prehistorie), niet in hippie-ethisch-morele zin, nergens in. Bram heeft nog nauwelijks verplichtingen of diepgewortelde gewoontes, en stapt nu over van console naar computer; dit is hèt moment in zijn leven waarop alle paden open liggen.

Vergelijk dit alstublieft niet met hoe een 28+-jarige die moe thuis komt van zijn werk en tussen het maken van het eten en de kleine in bad stoppen nog snel even wil gamen. Hij hééft tijd, hij hééft motivatie, hij mag al eens iets misdoen waardoor format+herinstalleren de enige optie is.

Hij wil Minecraft spelen: perfect, dat werkt op elk gangbaar OS. Hij wil Far Cry 4 spelen: pech, doe zoals iedereen op die leeftijd deed en speel spellen die op dat moment een paar jaar oud zijn. Die zijn ofwel geport (en doodeenvoudig aan te schaffen via Steam, gog.com, ...) ofwel bruikbaar via Wine. Natuurlijk komt er wat bij kijken als je Wine gebruikt. Natuurlijk werkt het niet altijd vlekkeloos. Maar wie op t.net kijkt niet enthousiast terug op het beetje geklooi dat nodig was om dingen in gang te krijgen? Hoe wordt je überhaupt tweaker als je nooit tweakt?!

Mijn raad: Schrap dat OS van je aankooplijstje; gebruik een gangbaar (legaal) gratis OS, à-la Ubuntu; knoei wat rond tot je alles naar je zin krijgt; knoei nog wat om het nog meer naar je zin te krijgen; herinstalleer omdat dat-ene-ideetje-toch-niet-zo-goed-bleek-achteraf-en-je-echt-niet-op-die-knop-had-moeten-duwen-waarbij-je-zei-dat-je-akkoord-ging-met-het-wissen-van-je-schijf; installeer je games; have fun; tweak weer wat in soft- of hardware; have fun; tweak nog wat; bemerk waarom dat ook weeg geen goed idee was; herinstalleer; have fun; speel wat games; have fun; ...

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
VasZaitsev, het is een prima systeem. 2 posts eerder leg ik ook uit waarom. Voor 500 euro moet je nu eenmaal concessies doen en voor een beginnend gamer is dit systeem ruim voldoende. Upgraden kan altijd nog, zorg eerst voor een goede basis. En dat is dit systeem ruimschoots.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-11 15:56
M0N0 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:22:
Ik begrijp echt niet waarom 'we' het op t.net nodig vinden om iemand met geboortedatum augustus 2001 aan te raden om Windows te kopen. Vooral het woordje "investering" vind ik ronduit verkeerd gebruikt. Je verdient hier niet aan terug: niet monetair, niet in kennis (de meeste geruchten wijzen erop dat de zichtbare veranderingen die in Win8.x ingezet zijn grotendeels teruggedraaid gaan worden in Win9; plus tegen de tijd dat hij qua studie of werk gebruik moet maken van computers in een niet-office zin, is Win8 prehistorie), niet in hippie-ethisch-morele zin, nergens in. Bram heeft nog nauwelijks verplichtingen of diepgewortelde gewoontes, en stapt nu over van console naar computer; dit is hèt moment in zijn leven waarop alle paden open liggen.

Vergelijk dit alstublieft niet met hoe een 28+-jarige die moe thuis komt van zijn werk en tussen het maken van het eten en de kleine in bad stoppen nog snel even wil gamen. Hij hééft tijd, hij hééft motivatie, hij mag al eens iets misdoen waardoor format+herinstalleren de enige optie is.

Hij wil Minecraft spelen: perfect, dat werkt op elk gangbaar OS. Hij wil Far Cry 4 spelen: pech, doe zoals iedereen op die leeftijd deed en speel spellen die op dat moment een paar jaar oud zijn. Die zijn ofwel geport (en doodeenvoudig aan te schaffen via Steam, gog.com, ...) ofwel bruikbaar via Wine. Natuurlijk komt er wat bij kijken als je Wine gebruikt. Natuurlijk werkt het niet altijd vlekkeloos. Maar wie op t.net kijkt niet enthousiast terug op het beetje geklooi dat nodig was om dingen in gang te krijgen? Hoe wordt je überhaupt tweaker als je nooit tweakt?!

Mijn raad: Schrap dat OS van je aankooplijstje; gebruik een gangbaar (legaal) gratis OS, à-la Ubuntu; knoei wat rond tot je alles naar je zin krijgt; knoei nog wat om het nog meer naar je zin te krijgen; herinstalleer omdat dat-ene-ideetje-toch-niet-zo-goed-bleek-achteraf-en-je-echt-niet-op-die-knop-had-moeten-duwen-waarbij-je-zei-dat-je-akkoord-ging-met-het-wissen-van-je-schijf; installeer je games; have fun; tweak weer wat in soft- of hardware; have fun; tweak nog wat; bemerk waarom dat ook weeg geen goed idee was; herinstalleer; have fun; speel wat games; have fun; ...
lol. dus jij zegt gewoon omdat je zo oud bent moet je far cry 4 maar laten vallen als game die je wilt doen en ga prutsen met allerlei programma`s om je game`s aan de gang te krijgen.

windows zou ik hem wel aanraden zodat hij juist alle games kan doen die hij wil doen en geen gedoe krijgt om sommige spellen aan de gang te krijgen. Hij kan natuurlijk zelf kiezen als hij hier windows 7 of windows 8 voor wil gaan gebruiken kwa kosten maakt dit niet echt uit.

• esberk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 21:15
Als optie heb ik nog een gebruikt V&A aangeboden: Asus HD7950-DC2T-3GD5 asus hd7950 in de verkoop. Je mag hem voor 100,- excl. Verzendkosten hebben.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:18

D4NG3R

kiwi

:)

Bram van Kooten schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:19:
[...]

Heb even gekeken en ik denk dat steamOS inderdaad handig is!
SteamOS werkt een zeer groot percentage moderne games niet, ik weet niet wat je veel speelt maar kijk even in de steam linux library voordat je besluit SteamOS ook daadwerkelijk te gaan gebruiken: http://store.steampowered.com/browse/linux/

Verder: Je lijkt niet de meeste hardware/software kennis te hebben, dus ik raad gewoon aan om Win8 te kopen. Het kost bij sommige games vrij veel moeite om ze werkend te krijgen onder Linux, en je hebt gewoon zekerheid dat je games werken.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2014 18:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bram van Kooten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-01-2021
D4NG3R schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:03:
[...]

SteamOS werkt een zeer groot percentage moderne games niet, ik weet niet wat je veel speelt maar kijk even in de steam linux library voordat je besluit SteamOS ook daadwerkelijk te gaan gebruiken: http://store.steampowered.com/browse/linux/

Verder: Je lijkt niet de meeste hardware/software kennis te hebben, dus ik raad gewoon aan om Win8 te kopen. Het kost bij sommige games vrij veel moeite om ze werkend te krijgen onder Linux, en je hebt gewoon zekerheid dat je games werken.
ik zal inderdaad win8 gaan gebruiken.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:00
In plaats van een ssd kun je ook een sshd overwegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gameplayinside.com/wp-content/uploads/2014/03/Gamplayinside-Storage-options-in-2014-subscore-gaming.png

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

sdk1985 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:31:
In plaats van een ssd kun je ook een sshd overwegen.

[afbeelding]
Over het algemeen veel duurder en trager als een losse SSD + HDD combinatie.

• timper
  • Laatst online: 24-06 23:01
Voor 65 euro een 1tb SSHD http://tweakers.net/product/341927/seagate-desktop-sshd/ . voor een pc van 500 euro een betere optie denk ik.

Als leerling op middelbare school kan je ook al voor €56,- Windows bestellen via slim, of een van je ouders zit in het onderwijs, dan kan het voor €18,-

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11 20:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Zo, even wat reacties gewijzigd van die hele discussie met insinuaties om Windows op andere manieren te krijgen (ook de goede reacties, maar je moet ergens eens lijn trekken) Tweakers biedt geen platform om dergelijke zaken te bespreken.

• Bram van Kooten
timper schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:37:
Voor 65 euro een 1tb SSHD http://tweakers.net/product/341927/seagate-desktop-sshd/ . voor een pc van 500 euro een betere optie denk ik.

Als leerling op middelbare school kan je ook al voor €56,- Windows bestellen via slim, of een van je ouders zit in het onderwijs, dan kan het voor €18,-
bedankt voor de tip!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 66,50€ 66,50
1MSI A78M-E35€ 41,04€ 41,04
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 64,51€ 64,51
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 43,50€ 43,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,51€ 67,51
1XFX 550W Pro€ 52,-€ 52,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 494,96

• sdk1985
D4NG3R schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:32:
[...]

Over het algemeen veel duurder en trager als een losse SSD + HDD combinatie.
Een SSHD heeft een meerprijs van ongeveer 30 euro en is daarmee een stuk voordeliger dan een SSD. Voor een budget van €500 euro is een SSHD zinniger dan een HDD + SSD. Begint bij +- €70 euro voor 1 TB

Zie Prijs van de Seagate Desktop SSHD.

edit: Bram heeft hem al in het lijstje, dat is snel :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2014 18:58 ]

Verwijderd

Bram van Kooten schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:59:
[...]

kan linux wel alle steam games installeren?
Nee, er zijn nog maar een zeer beperkt aantal Steam games die je op Linux kan spelen. Op dit moment een dikke 100, de rest is Win/OSX, maar het aantal neemt wel toe!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 19:01 ]

• hjvg
let op je mist hier je windows 8. daardoor lijkt het nu in eens dat het heel goedkoop is :p

• Bram van Kooten
hjvg schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:04:
[...]

let op je mist hier je windows 8. daardoor lijkt het nu in eens dat het heel goedkoop is :p
windows 8 heb ik al. is er nog iets aan te merken op deze build?

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Bram van Kooten schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:05:
[...]
Hooguit het uiterlijk van de kast, maar dat is persoonlijk :-)

• Bram van Kooten
migchiell schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:14:
[...]

Hooguit het uiterlijk van de kast, maar dat is persoonlijk :-)
ik vind het uiterlijk van de kast wel mooi :)

• migchiell
  • Nu online
Bram van Kooten schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:16:
[...]

ik vind het uiterlijk van de kast wel mooi :)
Dan is het een goede keus :-)

• Bram van Kooten
ik wacht nog heel even met bestellen voor het geval iemand nog tips heeft.

• M0N0
  • Niet online
hjvg schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:00:
[...]

lol. dus jij zegt gewoon omdat je zo oud bent moet je far cry 4 maar laten vallen als game die je wilt doen en ga prutsen met allerlei programma`s om je game`s aan de gang te krijgen.

windows zou ik hem wel aanraden zodat hij juist alle games kan doen die hij wil doen en geen gedoe krijgt om sommige spellen aan de gang te krijgen. Hij kan natuurlijk zelf kiezen als hij hier windows 7 of windows 8 voor wil gaan gebruiken kwa kosten maakt dit niet echt uit.
Het uitstellen van de aankoop van AAA games is inderdaad iets dat ik zou aanraden ja, zeker als je geen eigen budget hebt. Vergeet niet dat het spel nog niet verschenen is en er nog geen officieel bevestigde systeemvereisten zijn; niets zegt dat de hardware voldoende is om dit spel comfortabel te spelen.

En de ervaring van "prutsen met allerlei programma`s" en met allerlei hardware is inderdaad wat ik als Tweaker en nieuwe aanwinst in de community toewens. Misschien dat jij het anders bekijkt, maar ik ben op deze site als Tweaker, niet als vertegenwoordiger en/of verdediger van de belangen van mijn bedrijf.

Dat we ondertussen zouden bijdragen bij het oplossen van het kip-en-ei probleem van de hoeveelheid gamers met niet-Windows computers vs. de hoeveelheid games voor niet-Windows computers, is een mooie bonus.

• hjvg
Bram van Kooten schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:05:
[...]
wat je mischien nog zou kunnen doen maar dat moet je willen natuurlijk is de videokaart vervangen. door en 2de hands 280x van iemand die stopt met minen ofzo.

ben je 150 euro ongeveer kwijt 10 euro minder dan nu en nog wel iets meer performance. ik heb laatst ook een 280x overgenomen en deze kan bf4 zeer goed draaien op ultra

http://tweakers.net/categ...-YkZ44OK7Ds9lcWjfSrpStP4H

• migchiell
  • Nu online
M0N0 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:23:
[...]

Het uitstellen van de aankoop van AAA games is inderdaad iets dat ik zou aanraden ja, zeker als je geen eigen budget hebt. Vergeet niet dat het spel nog niet verschenen is en er nog geen officieel bevestigde systeemvereisten zijn; niets zegt dat de hardware voldoende is om dit spel comfortabel te spelen.

En de ervaring van "prutsen met allerlei programma`s" en met allerlei hardware is inderdaad wat ik als Tweaker en nieuwe aanwinst in de community toewens. Misschien dat jij het anders bekijkt, maar ik ben op deze site als Tweaker, niet als vertegenwoordiger en/of verdediger van de belangen van mijn bedrijf.

Dat we ondertussen zouden bijdragen bij het oplossen van het kip-en-ei probleem van de hoeveelheid gamers met niet-Windows computers vs. de hoeveelheid games voor niet-Windows computers, is een mooie bonus.
Denk dat Bram zelf het beste die keus kan maken... beetje prutsen en spelen om de boel draaiend te krijgen met linux, of alles werkt gewoon makkelijk op windows.

• Bram van Kooten
hjvg schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:24:
[...]

wat je mischien nog zou kunnen doen maar dat moet je willen natuurlijk is de videokaart vervangen. door en 2de hands 280x van iemand die stopt met minen ofzo.

ben je 150 euro ongeveer kwijt 10 euro minder dan nu en nog wel iets meer performance. ik heb laatst ook een 280x overgenomen en deze kan bf4 zeer goed draaien op ultra

http://tweakers.net/categ...-YkZ44OK7Ds9lcWjfSrpStP4H
Mijn vader wil jammer niet met 2dehandse onderdelen werken

• hjvg
Bram van Kooten schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:37:
[...]

das jammer ja. ik had er een kaart over genomen 2 maand oud met garantie nog gewoon. bespaart je mooi wat geld en betere performance maar als je vader het niet wil dan kan het helaas niet.

veder ziet het het systeem er wel goed uit ja

• jandebehanger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11 18:44

jandebehanger

Slimme meter weigeraar

Bram van Kooten schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:37:
[...]

en daar heeft hij groot gelijk aan!

ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 21:05
Ik zou als cou een fx6300 nemen, die is een stuk sneller! dan heb je wel gelijk een ander moederbord nodig. Dit is bijvoorbeeld een goed systeem. Heb je ook gelijk een moederbord die 4 ram sloten heeft. Ook zou ik als behuizing een n300 kkn1 nemen. Die is goedkoper en je krijgt twee ventilatoren meegeleverd. Daardoor is je pc iets koeler waardoor hij langer mee zal gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 85,50€ 85,50
1ASRock 980DE3/U3S3€ 46,17€ 46,17
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,80€ 30,80
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,95€ 60,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,83

[ Voor 9% gewijzigd door Centelte op 24-07-2014 20:25 ]

• Bram van Kooten
Budgetguy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:24:
Ik zou als cou een fx6300 nemen, die is een stuk sneller! dan heb je wel gelijk een ander moederbord nodig. Dit is bijvoorbeeld een goed systeem. Heb je ook gelijk een moederbord die 4 ram sloten heeft. Ook zou ik als behuizing een n300 kkn1 nemen. Die is goedkoper en je krijgt twee ventilatoren meegeleverd. Daardoor is je pc iets koeler waardoor hij langer mee zal gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,83
Bedankt!

• Bram van Kooten
Heb hem aangepast nu heb ik dit dus:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,83

Ik ga trouwens blijkbaar volgende week camperen. Is het mogelijk om te kiezen waneer de onderdelen geleverd worden?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Moet je eens emailen/bellen naar de shop waar je hem wil kopen.

• hjvg
Bram van Kooten schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:44:
Ik ga trouwens blijkbaar volgende week camperen. Is het mogelijk om te kiezen waneer de onderdelen geleverd worden?
nee dit is niet aan te geven normaal is het de dag nadat alles op voorraad is bij de leverancier dat het bij jou binnen komt dus bestel je vrijdag is alles op voorraad zal het normaal als het met tnt word geleverd zaterdag aan komen.

maar als je toch weg gaat waarom niet wachten met bestellen tot je terug bent?

• Bram van Kooten
hjvg schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:49:
[...]

nee dit is niet aan te geven normaal is het de dag nadat alles op voorraad is bij de leverancier dat het bij jou binnen komt dus bestel je vrijdag is alles op voorraad zal het normaal als het met tnt word geleverd zaterdag aan komen.

maar als je toch weg gaat waarom niet wachten met bestellen tot je terug bent?
Ik denk dat ik hem alvast vrijdag bestel. Zodra de onderdelen binnen zijn laat ik ze thuis liggen en na het camperen ga ik hem in elkaar zetten

• Bram van Kooten
Maar heeft iemand nog iets aan te merken op mijn pc? Ik wil hem ergens halverwege de vakantie in elkaar gezet hebben zodat ik de rest van de vakantie nog kan genieten van mijn game pc.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat mobo en die cpu gaan elkaar niet leuk vinden!

ASRock is al heel wat beter dan eerst, maar maakt op goedkope plankjes nog gebruik van vaak op z'n best matige onderdelen. Dat is probleem 1

Probleem 2 is het feit dat er weinig fases op dat bordje zitten, 4+1 zo te zien.

Probleem 3 is dat die dingen ook nog ongekoeld zijn.

Dus, je hebt 3 dingen die elkaar versterken. Omdat er zo weinig fases zijn, worden ze sowieso al warm, omdat ze hun warmte niet kwijt kunnen, worden ze heet, en heet + matige onderdelen = throttlende CPU, omdat het mobo zichzelf beschermd.

pricewatch: Gigabyte GA-970A-DS3P is het minimum van het minimum, wat betere onderdelen dan ASRock, en gekoeld. Stock moet goedgaan, overclocken kun je vergeten.

100% op safe spelen, en later naar een FX-8320 kunnen upgraden en/of willen overclocken? pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P is dan de goedkoopste keuze.
musje83 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:56:
VasZaitsev, het is een prima systeem. 2 posts eerder leg ik ook uit waarom. Voor 500 euro moet je nu eenmaal concessies doen en voor een beginnend gamer is dit systeem ruim voldoende. Upgraden kan altijd nog, zorg eerst voor een goede basis. En dat is dit systeem ruimschoots.
Eh, het is geen prima systeem, ik neem aan dat ik mezelf niet hoef te herhalen over de voor gamen waardeloze CPU[want dualcore, en de IGP gebruik je niet], de beroerde voeding [want duur voor wat je krijgt, want slechte kwaliteit onderdelen] en de te dure SSD[want een MX100 is 15 euro goedkoper en betrouwbaarder]?

Een goede basis is een Athlon 760k + lief mobootje. Een dualcore APU is ongeschikt voor elke serieuze game.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-11 23:49
VasZaitsev schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:17:
Dat mobo en die cpu gaan elkaar niet leuk vinden!

ASRock is al heel wat beter dan eerst, maar maakt op goedkope plankjes nog gebruik van vaak op z'n best matige onderdelen. Dat is probleem 1

Probleem 2 is het feit dat er weinig fases op dat bordje zitten, 4+1 zo te zien.

Probleem 3 is dat die dingen ook nog ongekoeld zijn.

Dus, je hebt 3 dingen die elkaar versterken. Omdat er zo weinig fases zijn, worden ze sowieso al warm, omdat ze hun warmte niet kwijt kunnen, worden ze heet, en heet + matige onderdelen = throttlende CPU, omdat het mobo zichzelf beschermd.

pricewatch: Gigabyte GA-970A-DS3P is het minimum van het minimum, wat betere onderdelen dan ASRock, en gekoeld. Stock moet goedgaan, overclocken kun je vergeten.

100% op safe spelen, en later naar een FX-8320 kunnen upgraden en/of willen overclocken? pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P is dan de goedkoopste keuze.

[...]

Eh, het is geen prima systeem, ik neem aan dat ik mezelf niet hoef te herhalen over de voor gamen waardeloze CPU[want dualcore, en de IGP gebruik je niet], de beroerde voeding [want duur voor wat je krijgt, want slechte kwaliteit onderdelen] en de te dure SSD[want een MX100 is 15 euro goedkoper en betrouwbaarder]?

Een goede basis is een Athlon 760k + lief mobootje. Een dualcore APU is ongeschikt voor elke serieuze game.
Het is geen SSD maar een SSHD van 1TBgaat over andere build

• sdk1985
Overigens voor een game pc kun je beter een i3 pakken dan een willekeurige AMD cpu. Immers vrijwel elke game heeft een heavy thread waardoor single threaded performance belangrijk blijft voor gaming. Verder houden Intel en AMD elkaar goed in de gaten wat er dus op neer komt dat je ongeveer evenveel bang/buck kunt verwachten. Alleen krijg je bij AMD dus meer cores met slechtere solo prestaties.

Er zijn ook zelfs nog wel wat interessante dual cores met een extra hoge clock van Intel.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2014 23:03 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:45

br00ky

Moderator Harde Waren
En welke game maakt er goed gebruik van hyperthreading die een i3 boven een pentium rechtvaardigt?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

BF4 bijvoorbeeld, al blaast een FX-6300 een i3 volgens mij ook een klein beetje heel veel uit het water, + overklok mogelijkheden.

Overigens is het volgens mij voor moderne AAA spellen bullshit dat singlecore-prestatie belangrijker is dan multicore. Zat games draaien inmiddels op 4 cores, en de echt moderne eye-candy spellen, zoals Crysis 3 en BF4, 8.

Ja, er zijn idd nog spellen, ook nieuwe die een aparte/verouderde engine hebben die maar op 1 core hinkt, en echt zichtbaar bottlenecked door een cpu met slechte singlecore prestaties, WoT heel erg, KSP is ook 1 thread, WoW volgens mij in mindere mate, en de Total War serie is er ook berucht om.

Dus, gaat TS dat soort dingen doen, kan ie beter een pentium halen. Zijn er moderne shooters in het spel, FX-6300 all the way. In ruwe CPU kracht vs aanschafprijs wint AMD het van Intel tot en met de moderne i5's. Tegen i7's heeft AMD weinig in te brengen.

Kijk, een tweedehands i7 920 of iets in die richting is nog leuker, maar dat zou geen optie zijn aldus TS.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 14:30
Maak het nu allemaal niet groter dan dat het is. Voor hetzelfde geld gaat ie gamen op 1280*768. Alsof het allemaal nog uitmaakt. Die 7950 gaat zich dan vervelen.
Verder is de CPU prima, als je weet wat je krijgt. En het aantal cores, ja, leuk. Maar echt, op een dual core kom je nog een heel eind.

@TS: Als die 500 je budget is, hou je daar dan aan maar zorg dat je weet wat je krijgt. Voor dat geld moet je niet verwachten dat je BF4 op 1920*1080@Ultra kan spelen. Maar met lagere settings kan je prima gamen.

• sdk1985
Battlefield 3/4 er altijd maar bijslepen om een punt te maken is zon dooddoener... Games hebben gewoon een heavy thread, zal altijd zo blijven. Je kunt immers niet alles opsplitsen.
Per-thread performance matters tremendously in avoiding the slowdowns that interrupt smooth gaming. The Pentium G3258 at 4.8GHz looks pretty good at our 99th percentile cutoff, but it gets even stronger during the last, most difficult 1% of frames rendered. There, it outperforms the stock-clocked Core i5-2500K and i7-4770K, and it handily outdoes any AMD CPU you can buy.

The benefits of the G3258's killer per-thread performance are best illustrated by our "badness" metric, which looks at the time spent working on frames above a series of thresholds. The more time spent working on frames that take longer than, say, 33 milliseconds (or two display refresh intervals at 60Hz) to produce, the slower the game is likely to feel.
http://techreport.com/rev...rsary-edition-processor/3

Het idee dat het altijd maar om die FPS moet gaan is achterhaald. Sinds 1-2 jaar weten we wat frametimes zijn en kunnen we eindelijk verklaren waarom soms games gewoon niet lekker voelen, waarom die SLI helemaal niet fijner speelde, enz. Het is mogelijk soepeler te spelen met 50 fps dan bijvoorbeeld een 130 FPS crossfire/sli setup.

Single threaded performance is wat je wil in games, daarom heeft zowel Intel als AMD tegenwoordig een boost functie ;). Natuurlijk zijn er anno 2014 voldoende games die 3 cores benutten. Maar bij een budget van €500 doe je jezelf geen plezier om in te leveren op single threaded performance.

Let op dat die G3258 minder dan €60 kost.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 25-07-2014 00:04 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sdk1985 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:55:
Battlefield 3/4 er altijd maar bijslepen om een punt te maken is zon dooddoener... Games hebben gewoon een heavy thread, zal altijd zo blijven. Je kunt immers niet alles opsplitsen.

[...]

http://techreport.com/rev...rsary-edition-processor/3

Het idee dat het altijd maar om die FPS moet gaan is achterhaald. Sinds 1-2 jaar weten we wat frametimes zijn en kunnen we eindelijk verklaren waarom soms games gewoon niet lekker voelen, waarom die SLI helemaal niet fijner speelde, enz. Het is mogelijk soepeler te spelen met 50 fps dan bijvoorbeeld een 130 FPS crossfire/sli setup.

Single threaded performance is wat je wil in games, daarom heeft zowel Intel als AMD tegenwoordig een boost functie ;). Natuurlijk zijn er anno 2014 voldoende games die 3 cores benutten. Maar bij een budget van €500 doe je jezelf geen plezier om in te leveren op single threaded performance.

Let op dat die G3258 minder dan €60 kost.
Heel fijn die single tread performance, maar zodra je ook maar iets multicore gaat doen moet het ding echt diep, diep buigen voor de andere CPU's, zelfs een A10 8)7

Als we het dan toch over die bechmark hebben, het was wel zo deftig geweest die andere CPU's ook hoog te clocken, zo kan ik ook een CPU eruit laten springen..

Je kunt hoog en laag springen, maar games gaan toch echt steeds meer op meer cores leunen. En goedkoop lan ik het ding ook niet noemen helaas, al valt het natuurlijk wel op dat zo'n cpu in verhouding met de grote jongens van de klas zich aardig kan meten mits op extreem hoge clocks, overclock je die andere CPU's weer lopen ze netzogoed rondjes om dat ding heen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 67,95€ 67,95
1Sapphire R7 260X 2GB GDDR5€ 109,-€ 109,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 64,85€ 64,85
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 41,04€ 41,04
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 117,99€ 117,99
1Corsair CX430M€ 42,95€ 42,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 484,82

Je moet NOOIT besparen op een voeding, een voeding is het belangrijkste onderdeel van je computer, ik zou als ik jou was voor een 80Plus Gold voeding, zo als de Corsair CS450M, die maar € 58,90 kost, en dus niet duur is, maar wel goede reviews krijght, zo als hier:

http://www.legitreviews.com/corsair-cs450m-power-supply-review_132526

En 16Gb is zo als MK1998NL al zegt overkill, 8GB is MEER dan genoeg.

En je weet dat de AMD Athlon II X4 760K niet snel is he, en dat hij vaak dus de bottleneck wordt in spellen.

Als ik jou was zou ik nog een paar maanden sparen en een Socket 1150 MB kopen, zo als de MSI B85M-G43 die € 59,95 kost, het plus punt is je hebt dan 2x PCI-Ex16 om als later spellen niet meer goed spellen dat je een tweede Sapphire R7 260X 2GB GDDR5 in kan doen, en ga dan minstens voor een Goedkoopste Intel Core i5.

Zo dat je een beetje langer kan doen met je Game PC, en meer plezier er van kan hebben.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sure, zeggen dat je nooit moet besparen op de voeding. Maar wel een matige voeding adviseren 8)7 .

De CXM reeks heeft CapXon caps :w

• SmokingCrop
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:12:
Sure, zeggen dat je nooit moet besparen op de voeding. Maar wel een matige voeding adviseren 8)7 .

CSM* bedoel je als antwoord op hem (CSM heeft Elite Caps wat niet bepaald beter is dan CapXon + sleeve bearing fan, vrij hoge ripple, te lage hold-up time en geen MOV.)
Al hebben die CXM en de laatste CX idd CapXon :/

De niet modulare CX heeft ook CapXon overigens.. de vorige versies hadden deze niet en daarom wisten we er dus niet van eigenlijk.. http://www.computerbase.d...r-builder-series-cx430/4/

[ Voor 37% gewijzigd door SmokingCrop op 25-07-2014 02:18 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De CXM heeft capxon hoe het zit met de CSM weet ik niet.

• AmigaWolf
D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:12:

Ik wil niet vervelend doen, maar hij krijght GOEDE reviews, als je echt het beste wil neem je een
Seasonic of een Silverstone of zo, maar dan betaal je weer een stukje meer.

• SmokingCrop
  • Niet online
AmigaWolf schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:18:
[...]
Ik wil niet vervelend doen, maar hij krijght GOEDE reviews, als je echt het beste wil neem je een
Seasonic of een Silverstone of zo, maar dan betaal je weer een stukje meer meer.
Jah, van websites waar ze niet eens over het merk vd caps spreken ;)
(bv op legitreviews)
Het is zeker geen slechte voeding, maar het is ook geen top kwaliteits voeding die je ook voor eenzelfde prijs kunt vinden. (efficiëntie-rating zegt ook niet alles)

Goede reviews vind je op bv http://www.jonnyguru.com/index.php en http://www.techpowerup.com/reviews en bv duitse computerbase.de

Neem er een uit dit lijstje zou ik zeggen dan weet je dat je goed zit :)
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen: PSU-list

[ Voor 36% gewijzigd door SmokingCrop op 25-07-2014 02:25 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Legitreviews? Goed? Okay als jij het zegt.

• AmigaWolf
Zo als de Seasonic G-Serie 450 Watt , maar die kost € 74,95

Dan heb je een GOEDE voeding met 5 jaar garantie.

[ Voor 56% gewijzigd door AmigaWolf op 25-07-2014 02:24 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Juist ja, omdat de TS bij een gamesysteem van €500,- ook echt zonodig een gold voeding moet hebben 8)7 .

Een degelijke voeding hoeft helemaal niet veel geld te kosten:
pricewatch: XFX 550W Pro
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

• AmigaWolf
D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:27:
Juist ja, omdat de TS bij een gamesysteem van €500,- ook echt zonodig een gold voeding moet hebben 8)7 .

Een degelijke voeding hoeft helemaal niet veel geld te kosten:
pricewatch: XFX 550W Pro
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
JA waarom niet een Gold voeding, als je een Game PC Maak moet je het goed doen, en met 5 jaar heb je met gemak die geld wat het extra kost (een Gold voeding) er al lang uit.

Maar weet jij wat blijf jij maar lekker met brons zitten zo dat wij wel een beetje geld kunnen besparen ok.

En je krijght bij die 5 jaar garantie en niet met die andere 2 voedingen.

[ Voor 11% gewijzigd door AmigaWolf op 25-07-2014 02:33 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Omdat bij een gamesysteem het verbruik wel het laatste is wat belangrijk is. Fantastisch dat je na een jaar of 3 je geld er uit hebt, een voeding degradeert vrij hard en die gold lijn haal je allang niet meer tegen die tijd.

€70,- voor een voeding in een systeem van €500,- die als hoofddoel heeft om te gamen is gewoon niet te doen. Veel belangrijker zijn een dikke GPU en een SSD.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2014 02:34 ]

• AmigaWolf
D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:33:
Omdat bij een gamesysteem het verbruik wel het laatste is wat belangrijk is. Fantastisch dat je na een jaar of 3 je geld er uit hebt, een voeding degradeert vrij hard en die gold lijn haal je allang niet meer tegen die tijd.
HEE JA juist bij een GAME PC is verbruik juist het belangrijkste, jij leeft in een kromme wereld.

En je krijght bij die 5 jaar garantie en niet met die andere 2 voedingen, wat er voor zorgt dat hij extra goed is, anders geven ze geen 5 jaar garantie.

Maar ik vind het allemaal best wat je zegt, ik ga lekker naar bed, slaap lekker.

[ Voor 13% gewijzigd door AmigaWolf op 25-07-2014 02:37 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bij die andere niet wut? XFX geeft 5 jaar garantie Seasonic 3 jaar. Maar ga jij maar voor je mooie Corsair gold voeding met brakke caps en 5 nee 3 jaar garantie.

Als je gaat mekkeren over voedingen doe het dan a.u.b. goed, je geld ga je er niet uit halen als over 2 jaar je voeding met systeem en al besluit zelfmoord te plegen omdat een cap ontploft is.

• AmigaWolf
D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 02:37:
Bij die andere niet wut? XFX geeft 5 jaar garantie Seasonic 3 jaar. Maar ga jij maar voor je mooie Corsair gold voeding met brakke caps en 5 nee 3 jaar garantie.

Als je gaat mekkeren over voedingen doe het dan a.u.b. goed, je geld ga je er niet uit halen als over 2 jaar je voeding met systeem en al besluit zelfmoord te plegen omdat een cap ontploft is.
Toch nog even kijken.

Ja tuurlijk, geef jij mij maar EEN review waar in staat dat de Seasonic G-Serie 450 Watt niet goed is en maar een paar jaar mee gaat, ik kan je nu al zeggen die zijn er niet.

En je hebt gelijk die XFX 550W Pro heeft ook 5 jaar garantie.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waarom zou ik een review moeten geven? CapXon caps staan er om bekend na een jaar of 2-3 op te zwellen en kapot te gaan. Denk je dat dat magisch anders word omdat ze in een dure voeding zitten? Tuurlijk joh.

• AmigaWolf
D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 03:02:
Waarom zou ik een review moeten geven? CapXon caps staan er om bekend na een jaar of 2-3 op te zwellen en kapot te gaan. Denk je dat dat magisch anders word omdat ze in een dure voeding zitten? Tuurlijk joh.
HAHA dat is je antwoord.

[ Voor 54% gewijzigd door AmigaWolf op 25-07-2014 03:07 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

AmigaWolf schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 03:04:
[...]

HAHA dat is je antwoord, slaap lekker.
Komt goed :)

Als je wakker word raad ik je aan wat dingen op te zoeken over CapXon.

Ik sprak trouwens over de voeding die je eerder aanrader.

Edit: Neem deze voor de gein eens door: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2014 03:12 ]

• AmigaWolf
D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 03:09:
[...]

Komt goed :)

Als je wakker word raad ik je aan wat dingen op te zoeken over CapXon.

Ik sprak trouwens over de voeding die je eerder aanrader.
Lees maar eerst dit: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&file=print&reid=323

Zelfde voeding maar dan de 550 Watt versie.

JonnyGuru is een van de beste Reviewers.

[ Voor 3% gewijzigd door AmigaWolf op 25-07-2014 03:13 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waarom zit je plots te hameren op Seasonic terwijl je eerst aan komt kakken met een matige Corsair voeding? Ik gaf in de 1e reactie met links daarna al aan dat Seasonic een topmerk is. Ga nu niet opeens doen alsof je neus bloed en ik zit te klagen over Seasonic.

• AmigaWolf
Je MOED en zou de laatste word hebben he, zielig zeg.

Doeg.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

AmigaWolf schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 03:15:
Je MOED en zou de laatste word hebben he, zielig zeg.

Doeg.
Moet*

Grappig om te zien hoe ik hier zielig word genoemd terwijl je zelf rondom de feiten heen loopt. Je adviseert eerst een matige voeding en refereert daarbij naar een websites die matige reviews maakt. Verwacht je dan serieus dat ik het er maar bij laat? Bij het budget van de TS heeft het gewoon geen zin om 15-20% uit te geven aan een gold voeding.

Die dingen halen over 3 jaar tijd misschien €12,- uit de stroomkosten, maar dan spreek ik niet over voedingen van rond de €70,-. Het probleem is dat die mooie gold (silver, bronze) percentage alleen tijdens stress word behaald. En in de praktijk blijkt dat een gemiddeld (game) systeem het gros van de tijd uit z'n neus staat te vreten en (ruim) onder die 80%+ grens zit. Op dat moment maakt een mooi gold certificaat ook geen drol meer uit.

Lees voor de gein even:
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=323
en
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story2&reid=202

En dan pak ik nog Seasonic ook, zo ongeveer het beste wat je rond deze bedragen kan krijgen. Garantie van 5 jaar als pluspunt voor een duurdere voeding? Leuk, maar we spreken hier over Seasonic, zelfs met 1 maand garantie zouden die nog goed verkopen.

Ik heb geen zin om deze loze discussie door te voeren, beargumenteer je reacties en KAP met het nogal irritant gebruik van je SHIFT of CAPSLOCK knop. Als je het laatste woord wil opeisen zorg er dan voor dat je niet op de man gaat spelen en kom daadwerkelijk eens met goede bronnen. Ik ben niet iemand die met opzet kul gaat zitten rond gooien, zeker niet op een subforum waar ik zeer actief ben.

[ Voor 117% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2014 03:57 ]

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 22:38
Om het maar weer ontopic te brengen, je bouwt een pc waarbij budget een hogere prioriteit heeft dan kwaliteit, dus koop een redelijk voeding ipv een geweldige voeding. Ook met een redelijke voeding kun je het jaren volhouden. En gaat hij over een paar jaar toch stuk? Dan is de kans groot dat je met een nieuwe voeding van 40 euro weer een paar jaar vooruit kan. Natuurlijk kan je hele computer stuk gaan door een kapotte voeding, maar zelfs met de goedkoopste voeding is er geen garantie dat dit ooit gaat gebeuren. De voeding die je gekozen had is prima.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Lol voeding spam.

Ik zou voor de XFX gaan.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• Bram van Kooten
hieruit kan ik opmaken dat ik niet moet besparen op mijn voeding. ik heb een 500+ watt voeding nodig die dus niet goedkoop is. is mijn huidige voeding pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W hier goed voor? of moet ik een andere nemen.
PS er is brand geweest waar ik woon bij het hoofdgebouw van mijn internet provider dus ik heb wat problemen met wifi en ik kan niet altijd online komen

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Prima voeding, die Seasonic, Bram.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De Seasonic is zeker geen slechte voeding, maar je geen zorgen! Die discussie hierboven zou ik deels negeren, het is vrij duidelijk welk deel. Van die voeding ga je zeker geen spijt krijgen.

• Bram van Kooten
br00ky schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
De Seasonic is zeker geen slechte voeding, maar je geen zorgen! Die discussie hierboven zou ik deels negeren, het is vrij duidelijk welk deel. Van die voeding ga je zeker geen spijt krijgen.
bedankt ik vond de discussie hierboven best wel verwarend |:(

• BRAINLESS01
Ach, zo heb je ook eens een online flamewar meegemaakt :)

Gewoon negeren, de rest van de antwoorden is wel nuttig.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

520W Seasonic gaat hier al 2 jaar als een Baas mee met een i5 OC en 2x 660ti / inmiddels 2x 760 ti.
Heb wel de modulaire versie, maar dat mag geen verschil maken verder.

• Bram van Kooten
ik heb nu volgens mij elk onderdeel veranderd van de build waarmee ik begon dus ik wil iedereen bedanken voor het advies! is er nog iets belangrijks te veranderen aan mijn build? en daarmee bedoel ik als ik hem in elkaar zet en windows ,steam en dergelijke erop instaleer kan ik dan gewoon kan gamen zonder grote problemen?

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
kun je de build nog even poste ? :)

• Bram van Kooten
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 66,50€ 66,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,16€ 64,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,15

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Top!
Als je ooit in de toekomst 3 tientjes over hebt een stillere cpu cooler halen :) volgens mij zijn die van amd luidruchtig.

• Bram van Kooten
redbullet schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:15:
Top!
Als je ooit in de toekomst 3 tientjes over hebt een stillere cpu cooler halen :) volgens mij zijn die van amd luidruchtig.
mooi! ik ben van plan hem vandaag te bestellen!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Mag ik vragen waarom je voor deze harde schijf gaat en niet voor de:
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB?
Scheeld twee tientjes die je misschien ergens anders kan steken ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door rinusnl op 25-07-2014 13:17 ]

• WillemJWZ
  • Laatst online: 12-10 18:05
Sowiso niet die seagate bestellen! Zit iets van een fout in ( teminste de uit china) In mijn topic is hier over gereageerd.
MK1998NL schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:48:
[...]

Er zijn 2 versies i van de 1TB, een 2 platter en een 3 platter. De 2 platter is inderdaad prima (waarschijnlijk de versie uit Thailand), maar de 3 platter geeft problemen (waarschijnlijk de versie uit China). Ik heb 2 keer eentje uit China gehad, deden het allebei niet (dit was de 1TB versie). Hierdoor de vertouwen toch wel een beetje verloren.
[quo
MK1998NL schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:48:
[...]

Verder heb ik het zelf ook gehad (voor iemand anders, maar door mij gebouwd), Seagate Barracuda besteld, erin gestoken, en... niks. Gechecked: made in China. RMA, WD Blue gekocht, werkt perfect.

Opgezocht op internet (heb geen directe link, maar een opsomming):
*28% failure rate in <6 months
[afbeelding]
*Lees deze reviews eens
*Uit nog een review:

[...]

Hi !!

• sdk1985
De XFX pro wordt overigens gemaakt door Seasonic. Inderdaad prima voeding.

Verder vindt ik het persoonlijk onverstandig om meer aan de GPU dan CPU uit te geven. De GPU is immers zo vervangen en doorverkocht om V&A/marktplaats. Met cpu gaat zowel het vervangen als doorverkopen een stuk lastiger.

GPU ontwikkelingen gaan eigenlijk redelijk onverminderd door. Grote kans dat over 1.5-2 jaar je voor €150 euro de performance van €300 van nu hebt.

Daarnaast heb ik sterk het vermoeden dat bij de huidige setup de 7950 direct CPU limited gaat zijn. Wat inhoudt dat een gpu upgrade in de toekomst überhaupt niet meer nuttig is.

Dit komt dan nog bovenop het feit dat de cpu keuze voor gaming sub-optimaal is. Ziebijvoorbeeld ook:
http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=35468444

Of:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core-i3-4340-4330-4130/Charts-1/batman.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core-i3-4340-4330-4130/Charts-1/civilization.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core-i3-4340-4330-4130/Charts-1/f12013.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core-i3-4340-4330-4130/Charts-1/hitman.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core-i3-4340-4330-4130/Charts-1/metro.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core-i3-4340-4330-4130/Charts-1/sleepingdogs.png
http://www.xbitlabs.com/a...40-4330-4130_5.html#sect0

Dus ik zou iets maken met een i3 en dan 50 euro van de gpu af, bijvoorbeeld een GTX 750 (beste prijs/performance op 100 euro, eerste Maxwell kaart).

Daar heb je op de lange termijn meer aan omdat

a) Als je ooit toch besluit de cpu te upgraden dan zijn er hele dikke K cpu's ruim beschikbaar (i5 4670K, i7 4770K).
b) In 2015 kun je de GTX 750 wel kwijt voor +- €60 wat neerkomt op een een upgrade voor 150-65=85 euro.
c) Er blijven teveel games leunen op 1 main thread. Gros van de games hier (=4.4 GHz i5 2500k) haalt met 1 core uitgeschakeld dezelfde fps. Dan zie je bijvoorbeed 90,60,60,60 loads*.

* natuurlijk altijd uitzonderingen zoals Civ V: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vx3a4MuYA8p78MtwCf7y01g9/medium.png

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 25-07-2014 13:47 ]

• WillemJWZ
sdk1985 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:35:

Verder vindt ik het persoonlijk onverstandig om meer aan de GPU dan CPU uit te geven. De GPU is immers zo vervangen en doorverkocht om V&A/marktplaats. Met cpu gaat zowel het vervangen als doorverkopen een stuk lastiger.
Dit is niet het allerduurste cpu'tje , dit zou je wel aan familie ofzo kwijt kunnen , en je zegt nu wel leuk dat je het onverstandig vind maar hij wil toch assasins creed unity en far cry 4 gaan spelen en ik neem aan met goede graphics dus sowiso niet minder uitgeven aan gpu! En als je dan zo nodig futureproof wil zijn , koop dan een 270x. Ik neem aan dat jij ook over 3 jaar geen gtx 750 gaat kopen. Dan zijn er al weer nieuwere , zo gaat dat eenmaal :) en wil bram een betere cpu , dan moet hij toch ietsjes langer doorsparen! en zie jij iemand met een dikke overclockte i7 en een videokaartje die net iets beter is dan intel hd graphics? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door WillemJWZ op 25-07-2014 13:51 ]

Hi !!

• sdk1985
CPU vervangen is geen sinecure. Vaak moet min of meer alles los (moederbord helemaal uit de kast, dus ook alle frontpanel aansluitingen, satakabels, voedingstekkers, dan nog de koeler eraf slopen, cpu schoonmaken,enz).

Alternatief is het hele mobo dooverkopen inclusief geheugen. Maar dan praat je over 2 jaar bij een i5 upgrade ineens over €75 euro mobo, €75 euro geheugen en €150 cpu. In plaats van alleen de cpu (al dan niet tweede hands)kopen.

Het punt is nu juist dat met de huidige build het over 3 jaar geen nut heeft om de opvolger van de 7950 aan te schaffen, de cpu gaat het gewoon niet trekken. Dat betekent dat je hele systeem weg kan want de 7950 zelf is dan ook achterhaald. CPU ontwikkelingen gaan minder snel, mijn 2500K uit 2011 is nog even snel als de nieuwste 4670K.

Verder suggereer ik totaal niet dat er over 3 jaar een GTX 750 moet worden gekocht. Ik suggereer dat die nu in het lijstje zou moeten in plaats van de €60 duurdere 7950. Ik suggereer ook dat het een erg goed idee is om over 1.5 jaar die gpu vervolgens te vervangen.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 25-07-2014 13:56 ]

• WillemJWZ
Eigelijk komt hier gewoon uit dat bram langer door moet sparen zodat hij een flinke videokaart en een goede cpu kan kopen nietwaar?

Hi !!

• sdk1985
Nou ja weet je wat het is... Als je op GPU bezuinigt dan helpen je ingame settings gigantisch om je framerate op te krikken (shadows, aa, lightning, enz). Met een zwakke processor kun je hooguit bij sommige games de drawdistance verlagen.

Verder denk ik dat je met een 750 (Ti) best aardig uit de voeten kan. Zie bijvoorbeeld 130 fps op Skyrim normal.
http://nl.hardware.info/r...-last-light--tes-v-skyrim

Voor 500 euro moet je gewoon accepteren dat je niet ultra kan. Dat kan pas vanaf 800 euro.

Maar de huidige build zoals die er is heb je niets aan over 2-3 jaar. Een i3 build kun je in de eerste plaats volgend jaar van een snellere gpu voorzien. Vervolgens is er ook nog de i5/i7 upgrade voor over 3-4 jaar.

edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 25-07-2014 14:05 ]

• WillemJWZ
beter koopt bram nu niets en spaart lekker door dan kan hij in een klap een goede pc kopen. ik denk dat dat t slimste is. Als je gaat lopen vervangen ben je duurder uit. Ik geloof dat de pc niet binnen een week er moet zijn en tegen die tijd zijn er al weer nieuwe series cpu's , gpu's enz zodat de iets oudere weer goedkoper worden :) aldus mijn mening

[ Voor 19% gewijzigd door WillemJWZ op 25-07-2014 14:09 ]

Hi !!

• BRAINLESS01
Als ik het goed begrijp heeft Bram de pc wel nu nodig (buiten dat hij er graag in de zomervakantie gebruik van wil maken, gaat hij hem ook gebruiken voor Office). Door alsmaar uit te stellen kan hij nooit een pc kopen, want met 100 euro extra kan hij altijd een nóg betere kopen. Ik zou de computer gewoon zo bestellen. Je kunt er prima mee gamen, je kunt een paar jaar vooruit en ja, hij zal niet alle games op de beste instellingen vloeiend kunnen draaien. Is dat erg? Het is al heel wat dat iemand van zijn leeftijd een eigen pc heeft die uberhaupt de nieuwste games kan draaien. Kortom: wees tevreden met wat je wel kunt spelen en upgrade wanneer het jou uit komt. Zo kun je er nu alvast van genieten zonder dat je direct 1000 euro nodig hebt. En over een paar jaar koop je waarschijnlijk een keer een hele nieuwe computer, omdat deze niet meer mee kan komen. Als je nu 1000 euro uit geeft veranderd dat niet, dan wil je over een paar jaar toch een nieuwe computer.

• sdk1985
BRAINLESS01 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:12:
Als ik het goed begrijp heeft Bram de pc wel nu nodig (buiten dat hij er graag in de zomervakantie gebruik van wil maken, gaat hij hem ook gebruiken voor Office). Door alsmaar uit te stellen kan hij nooit een pc kopen, want met 100 euro extra kan hij altijd een nóg betere kopen. Ik zou de computer gewoon zo bestellen. Je kunt er prima mee gamen, je kunt een paar jaar vooruit en ja, hij zal niet alle games op de beste instellingen vloeiend kunnen draaien. Is dat erg? Het is al heel wat dat iemand van zijn leeftijd een eigen pc heeft die uberhaupt de nieuwste games kan draaien. Kortom: wees tevreden met wat je wel kunt spelen en upgrade wanneer het jou uit komt. Zo kun je er nu alvast van genieten zonder dat je direct 1000 euro nodig hebt. En over een paar jaar koop je waarschijnlijk een keer een hele nieuwe computer, omdat deze niet meer mee kan komen. Als je nu 1000 euro uit geeft veranderd dat niet, dan wil je over een paar jaar toch een nieuwe computer.
Het alternatief is dat bram nu een 50 euro duurdere i3 met een 50 euro goedkopere gpu koopt=zelfde budget. Werkt ook prima in office ;). De voordelen heb ik al benoemd. Wat zie jij dan als nadelen om dit niet aan te raden?

• BRAINLESS01
sdk1985 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:18:
[...]

Het alternatief is dat bram nu een 50 euro duurdere i3 met een 50 euro goedkopere gpu koopt=zelfde budget. Werkt ook prima in office ;). De voordelen heb ik al benoemd. Wat zie jij dan als nadelen om dit niet aan te raden?
Dat is ook prima, maar maak dan even een overzichtje met een i3 zodat hij die kan bestellen. Mijn punt is: bestel nu, want anders is hij de komende 10 jaar aan het sparen.

• Bram van Kooten
BRAINLESS01 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:12:
Daarom was ik ook van plan hem deze vakantie te bestellen zodat ik niet te lang aarzel. Als hij na een paar jaar outdated is kan ik hem gewoon nog upgraden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Aangezien de HD7950 gelijk is aan de R9 280 vind ik de discussie hierboven wat vreemd. Moderne games gaan steeds beter om met multicore processoren, en dat ding is in de toekomst zeer goed te overklokken.

• sdk1985
BRAINLESS01 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:27:
[...]

Dat is ook prima, maar maak dan even een overzichtje met een i3 zodat hij die kan bestellen. Mijn punt is: bestel nu, want anders is hij de komende 10 jaar aan het sparen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4150 Boxed€ 94,80€ 94,80
1MSI Z87-G43€ 79,50€ 79,50
1MSI GeForce GTX 750 1GB€ 94,99€ 94,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 491,79

Let op dat ik opzettelijk een dure Z variant moederbord heb gekozen. Op die manier betaal je nu 40 euro meer maar kan je in de toekomst een K-cpu gebruiken. Dan heb je dus later geen ander moederbord/geheugen nodig.

Kan eventueel natuurlijk ook een 40 euro goedkopere B of H serie chipset en dan een 40 euro duurdere videokaart.

Of iets boven het budget:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4150 Boxed€ 94,80€ 94,80
1MSI Z87-G43€ 79,50€ 79,50
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC€ 125,05€ 125,05
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 521,85

Radeon HD 7950 4657 (+27%)
GeForce GTX 750 Ti 3663 (+12%)
GeForce GTX 750 3266

@D4NG3R
Het is de Athlon X4 760K Black Edition die unlocked is, de Athlon X4 760K is dat niet (K is alleen bij Intel unlocked).

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 25-07-2014 17:14 ]

• Bram van Kooten
Hallo iedereen dit topic begint uit de hand te lopen en ik heb besloten dat ik de onderdelen gewoon zo ga bestellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 980DE3/U3S3€ 46,20€ 46,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,86

Geen aanpassingen meer.
Ik kan er gewoon games met een goede framerate en resolutie spelen en dat is wat ik uitijndelijk wilde. Als hij outdated is kan ik hem gewoon upgraden als ik wil.
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp jullie zijn geweldig!!!!!

• WillemJWZ
Oké
Succes met de PC en hopelijk heb je er plezier mee!

Hi !!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bram van Kooten schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:36:
Hallo iedereen dit topic begint uit de hand te lopen en ik heb besloten dat ik de onderdelen gewoon zo ga bestellen.
Wijze beslissing :) , het is voor het eerst in DAA dat er 7 pagina's zijn zolang ik hier rondloop :)
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 980DE3/U3S3€ 46,20€ 46,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,86
Zier er goed uit, SSHD was niet mijn keuze geweest, net als dat MoBo, maar ja! Veel plezier ermee!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Besef wel dat je met dit moederbord die processor hoogstens op stock kan draaien. Overclocken zal er later niet op kunnen en ook een upgrade met een octocore gaat die niet handelen. Maar goed, er is een budget, daar wil je binnen blijven, dus moet je keuzes maken. Rest ziet er prima uit.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 25-07-2014 18:46 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat mobo zou ik dus echt niet nemen, om het verhaal wat ik al eerder verteld heb. Hooguit matige onderdelen, weinig fases die ook ongekoeld zijn. Ik zie dat ding op een warme dag nog wel throttlen omdat je mobo te warm wordt, en da's klote.

Valt me overigens wel op hoeveel imo nutteloos/verkeerd advies in dit topic wordt gegeven. AMD K cpu's die niet overklokbaar zouden zijn, zeggen dat Corsair CSM voedingen goed zijn, het al "debunked" stuk over Backblaze's HDD theorie aanhalen, i3's aanraden voor een gamebak, "vergeten" dat moderne games niet meer singlecore zijn, vreemde shit allemaal.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Misschien een optie: de GPU tweedehands kopen, bespaar je zo €30-40, waardoor je of je moederbord kunt upgraden zodat je kunt overklokken (wel met CPU-koeler erbij natuurlijk) en eventueel kunt upgraden naar een FX-83xx, of in een SSD met HDD, dan heb je meer opslagruimte en een volledige SSD, dus veel sneller. Kijk maar of je dit wat lijkt, dan heb je in ieder geval meer knal voor je kaak! ;)

Ik zie dat dit al vaker aangeraden is. Zo heb je exact dezelfde videokaart (HD7950), maar heb je wel een stuk betere build door bovengenoemde dingen. Kortom, als je wil, probeer je vader te overtuigen.

[ Voor 20% gewijzigd door jorisvdelsen op 26-07-2014 13:03 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-11 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

VasZaitsev schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 02:57:
Dat mobo zou ik dus echt niet nemen, om het verhaal wat ik al eerder verteld heb. Hooguit matige onderdelen, weinig fases die ook ongekoeld zijn. Ik zie dat ding op een warme dag nog wel throttlen omdat je mobo te warm wordt, en da's klote.

Valt me overigens wel op hoeveel imo nutteloos/verkeerd advies in dit topic wordt gegeven. AMD K cpu's die niet overklokbaar zouden zijn, zeggen dat Corsair CSM voedingen goed zijn, het al "debunked" stuk over Backblaze's HDD theorie aanhalen, i3's aanraden voor een gamebak, "vergeten" dat moderne games niet meer singlecore zijn, vreemde shit allemaal.
Dat idee had ik dus ook al, maar ik wilde niet als een wijsneus overkomen (aangezien ik ook wel eens iets verkeerd heb) maar het is wel precies zo zoals je zegt.

Ik heb over deze punten verschillende posts gemaakt maar aangezien dat geen nut had heb ik het topic maar verlaten. (en blijkbaar is 1 post die ik geheel aan de i3 had toegewezen op de een of andere magische wijze verdwenen, en het was een hele hoop moeite om bij elkaar te zoeken...)

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 26-07-2014 12:50 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:08:
Aangezien de HD7950 gelijk is aan de R9 280 vind ik de discussie hierboven wat vreemd. Moderne games gaan steeds beter om met multicore processoren, en dat ding is in de toekomst zeer goed te overklokken.
Hoe zie jij dat zich ontwikkelen in de toekomst dan? Ik zie toch dat de FX 8320 bijvoorbeeld vaak lagere FPS'en haalt dan een i3, en die is niet bepaald high-end. Ik hoop ook dat het beter word dan nu ( ik heb een FX 8320) maar voor nu zie ik het nog niet gebeuren.

• sdk1985
VasZaitsev schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 02:57:

Valt me overigens wel op hoeveel imo nutteloos/verkeerd advies in dit topic wordt gegeven.

....

, i3's aanraden voor een gamebak, "vergeten" dat moderne games niet meer singlecore zijn, vreemde shit allemaal.
Van de 6 moderne game benches die ik in dit topic heb gepost was de i3 in 4 sneller. In mijn boekje is het dan al een betere keuze, tenzij er één specifieke game zeer belangrijk is. Maar dat komt niet zo vaak voor.Daar komt het upgrade verhaal nog nog bij (de duurdere socket 1150 modellen lopen rondjes rond de prestaties van de momenteel snelste AMD cpu).

Vergeet ook niet het frametime argument..
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/pentium-g3258-oc/c3-50ms.gif
De hier gepropageerde cpu (nou ja, zit er dicht bij) komt daar als slechtste uit de test. Zelfs slechter dan de €55 euro kostende G3258. Pas na flink overclocken wordt dat gat gedicht (maar is het nog altijd niet best). De 8350 haalt zelfs in die test meer FPS dan de 2500K maar heeft 630% slechtere frametimes. Dat komt puur van de achterstand op single threaded performance.

Je voert een discussie over wat optimaal is altijd op basis van (onafhankelijk) benchmarks. Niet op basis van onderbuik gevoelens dat een "moderne" game het wel beter zal doen met multihread... Als je een 8350 oid hebt dan is je wereldbeeld een beetje verdraaid. Dan zul je immers vaak 4+ cores op 100% zien gaan. Heb je echter een overgeclockte i5 dan krijg je dat ding lastig op 100%. Dan zie je duidelijk dat er bijvoorbeeld 3 cores op 60% hangen. Een onafhankelijk beeld is nodig, daarom zijn er dus benchmarks... Op basis daarvan kun je proberen iets te concluderen.

Dat de TS dan liever een AMD koopt dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Maar dat maakt een i3 in een game pc geen rare optie.

offtopic
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:54:
[...]

Hoe zie jij dat zich ontwikkelen in de toekomst dan? Ik zie toch dat de FX 8320 bijvoorbeeld vaak lagere FPS'en haalt dan een i3, en die is niet bepaald high-end. Ik hoop ook dat het beter word dan nu ( ik heb een FX 8320) maar voor nu zie ik het nog niet gebeuren.
Uit ervaring blijkt dat dat nooit meer gaat gebeuren.

Denk aan de Q6600. Ding werd meestal op 3.0 of 3.2 geclocked terwijl de 50% goedkopere E6750 op 3,4-3,8 draaide. Resultaat was dat over de volledige levensduur van de Q6600 een e6750 beter presteerde. Zelfs in de "multicore" games als Supreme Commander (destijds een beroemde cpu verbruiker).

Nogmaals er is altijd één heavy thread die alles aanstuurt en daar heb je power nodig. NFS Shift devs hadden er een hele uitleg over (welke +-16 processen ze apart hadden lopen maar waarom er toch ééntje heavy was), kan helaas even niet meer vinden :(.

Tegen de tijd dat 4 core de defacto standaard is, is je 8320 achterhaald. Grote kans dat er dan zelfs weer goedkope dual cores zijn die meer power hebben :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 26-07-2014 15:00 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:54:
[...]

Per kloktik sneller in games die gebruik maken van 1 of 2 zware threads. Wat veel games jammer genoeg hebben omdat het compleet uitspreiden van threads lastig is.

Edit: @ hierboven, pas op met deze regel:
Je voert een discussie over wat optimaal is altijd op basis van (onafhankelijk) benchmarks.
De ene benchmark is de andere niet. Synthetische benchmarks moet je bijv niet aan houden als je wilt kijken naar de daadwerkelijke performance in games.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2014 15:10 ]

Pagina: 1 2 Laatste