Film streamen van PC naar TV

Pagina: 1
Acties:

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04-2025

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Ik heb een Pc, en een TV.
De TV heeft een HDMI ingang, USB, S-Video, Video (gele tulp ingang, en rood wit voor geluid)

De PC staat een goede 4 meter van de TV, dus een hdmi kabel door de hele huiskamer is niet echt een optie.
Ik zat te denken aan apple-Tv aangezien die relatief goedkoop zijn,. maar zoals velen zijn de films die ik op de tv zou willen bekijken niet apple compatible. En heb niet echt zin om die te converteren en inlezen in iTunes.

Wat zijn mijn opties?
Of eerder, wat zijn goede opties voor een klein budget om avi/xvid/mkv films op de TV te kunnen bekijken?

Een oplossing tussen de 20-100 euro moet voldoende zijn.

- eerder verkeerd geplaats in : Film streamen van PC naar TV

Chromecast kan op alle tvs met een hdmi?
Heeft iemand hier verder ervaring mee op oudere tvs?
Reviews geven toch een flink aantal negatieve punten aan die schijnbaar niet "zo" belangrijk zijn : pricewatch: Google Chromecast

Het is geen "smart" TV.
dus, plex is vrees ik geen optie - tenzij die via een externe kast aan te sluiten is.

[ Voor 16% gewijzigd door bbr op 19-07-2014 14:08 ]

Listen to the voices in your head.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de TV een netwerk mogelijkheid heeft, is Plex wellicht een hele mooie optie en heeft ook nog eens Chromecast ondersteuning. Wil je enkel HDMI gaan gebruiken, dan kan je eens kijken naar Serviio.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2014 14:12 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je tv heeft niet per se netwerken te ondersteunen in van plex gebruik te maken.

Chromecast kan ik elke tv met hdmi-aansluiting.
Dan plex draaien op je pc en films afspreken aan de hand van de plex-app. Er van uitgaande dat je een fatsoenlijk wifi-signaal hebt natuurlijk, is dat denk ik het makkelijkst en goedkoopst ;)

Hoi!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Middels de Chromecast geef je de TV indirect dan toch alsnog netwerk? :? Toch zou ik dan eerder een TV bedraad netwerk geven, omdat je dan meer bandbreedte beschikbaar hebt en dat dus niet de limiterende factor kán zijn.

[ Voor 111% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2014 14:59 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja, daarom heb je geen tv nodig met netwerkmogelijkheden ;-). Dat regelt de chromecast namelijk.
Wat je als tweede zegt;
Dan moet ts toevallig wel de router oid bij de tv hebben staan. Als hij geen 4 meter lange hdmi kabel wil, waarom zou ts dan wel een netwerkkabel door de woonkamer willen? Lijkt me niet.

Hoi!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04-2025

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Hoe zit het met de Chromebox?
http://store.hp.com/Nethe...=G9D06EA&opt=ABH&sel=PCDT
Iemand hier al bekend mee?

Listen to the voices in your head.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07-2025
Chromecast is wat je zoekt, inpluggen in je HDMI ingangen, aansluiten op je WiFi netwerk en gaan.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik doe het met een android stick van de MM, ongeveer hetzelfde. Gaat via hdmi werkt met wifi en evt bluetooth voor een remote. Werkt ook met usb muis of keyboard.
Best vet, je tv als megatablet. :P
Toucan stick heet dat ding volgensmij, 70 euro heb ik er voor betaald.
1080p paar gig intern, netwerk streamen gaat perfect. Alleen losse subs wil nog niet werken als ik stream via een programma. Je filmmap open op het netwerk en ze direct pakken vanaf de pc neemt ze wel mee.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik zit een beetje met dezelfde vraag, ik hoop dat ik mijn vraag in deze post mag stellen:

Mijn apparaten:

Philips 48PFK570912 (Smart tv met zowat alles erop en eraan), via wifi verbonden
Playstation 3, via wifi verbonden
Desktop PC met Windows 7 en Windows Media Center (Windows media player wilt overigens NIET opstarten), bedraad verbonden

Wat ik dus ''simpelweg'' wil, is films vanaf de pc naar de tv streamen. Blijkbaar gaat dit niet zo simpel als ik dacht. Voorheen deed ik dit met mijn laptop en een HMDI kabel richting de tv. Nu heb ik geen laptop meer en mijn PC heeft geen HDMI aansluiting. Een mooie mogelijkheid dus om de stream opties te onderzoeken.

Wat ik heb geprobeerd:
- Thuisnetwerk maken via mijn desktop PC. Is dacht ik gelukt, maar wat nu verder? Overigens heb ik een klein asus laptopje die wel zichtbaar is op de tv via DLNA, maar de tv laat niet de bestanden zien. Mijn desktop TV wordt trouwens helemaal niet herkend, zowel niet op mijn asus laptop als op de tv...

[ Voor 12% gewijzigd door SoundLab op 31-12-2014 19:19 ]

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-02 12:04
SoundLab schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:16:
Ik zit een beetje met dezelfde vraag, ik hoop dat ik mijn vraag in deze post mag stellen:

Mijn apparaten:

Philips 48PFK570912 (Smart tv met zowat alles erop en eraan), via wifi verbonden
Playstation 3, via wifi verbonden
Desktop PC met Windows 7 en Windows Media Center (Windows media player wilt overigens NIET opstarten), bedraad verbonden

Wat ik dus ''simpelweg'' wil, is films vanaf de pc naar de tv streamen. Blijkbaar gaat dit niet zo simpel als ik dacht. Voorheen deed ik dit met mijn laptop en een HMDI kabel richting de tv. Nu heb ik geen laptop meer en mijn PC heeft geen HDMI aansluiting. Een mooie mogelijkheid dus om de stream opties te onderzoeken.

Wat ik heb geprobeerd:
- Thuisnetwerk maken via mijn desktop PC. Is dacht ik gelukt, maar wat nu verder? Overigens heb ik een klein asus laptopje die wel zichtbaar is op de tv via DLNA, maar de tv laat niet de bestanden zien. Mijn desktop TV wordt trouwens helemaal niet herkend, zowel niet op mijn asus laptop als op de tv...
Het antwoord is al een paar keer gegeven in dit topic: een Chromecast.

• SoundLab
Ik kan me niet voorstellen dat de chromecast de enige oplossing is. Kan het niet via een thuisnetwerk? Je pc als mediacenter gebruiken?

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-02 12:04
SoundLab schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:32:
Ik kan me niet voorstellen dat de chromecast de enige oplossing is. Kan het niet via een thuisnetwerk? Je pc als mediacenter gebruiken?
Uiteraard, sorry voor mijn wat botte reactie.

Je zou bijvoorbeeld een Raspberry Pi van Plex of XBMC/Kodi kunnen voorzien.
DLNA werkt in mijn ervaring vaak niet lekker, maar je kan een programma als Serviio of TVersity gebruiken om een media server op te zetten.

• SoundLab
Raspberry Pi kom ik inderdaad steeds vaker tegen. Android sticks trouwens ook, of een EZ cast. Heeft iemand ervaringen met deze apparaten?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op GoT is daar inderdaad heel veel ervaring mee:
Google Chromecast - Deel 1
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

xbmc (tegenwoordig kodi) heeft wat meer mogelijkheden dan een chromecast/ez-cast etc en kan op meer apparaten draaien (raspberry pi/android stick/intel nuc/pc) afhankelijk van je eisen.

Verwijderd

Hulp nodig film pc naar tv streamen

Ik heb Plex media server geinstalleerd op mijn pc
Op mijn tv Plek media centre geinstalleerd
Ik heb een smart tv box media player android
Hoe moet ik nu een film van mijn pc naar mijn tv streamen

Jeffrey

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Je moet ze "koppelen". En dan moet je via de plex server aangeven waar je films/foto's/muziek staat. En dan worden ze gesync met de rest van de clients. Op de server regel je alles van subs tot info van de films. En vergeet niet dat je server ook aanstaat.

Maar er staan genoeg guides op internet hor het hele gebeuren werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 20-06-2015 11:50 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou zelf voor de RPI2 gaan geeft je nog veel meer opties en werkt gewoon weg super met open elec/Kodi.

Dit gebruik ik zelf ook sinds de RPI1 en je wilt gewoon niet anders meer.

In het verleden wel andere dingen geprobeerd maar dat was het niet helemaal (Freecom media player en Eminent media player).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

loki504 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:49:
Je moet ze "koppelen". En dan moet je via de plex server aangeven waar je films/foto's/muziek staat. En dan worden ze gesync met de rest van de clients. Op de server regel je alles van subs tot info van de films. En vergeet niet dat je server ook aanstaat.

Maar er staan genoeg guides op internet hor het hele gebeuren werkt.
Kun je een link geven want is heb er totaal geen verstand van!
Mijn smart box ziet de pc niet

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:17:
[...]

Kun je een link geven want is heb er totaal geen verstand van!
Mijn smart box ziet de pc niet
http://computertotaal.nl/...aserver-in-met-plex-63499

was letterlijk mijn eerst link op google als ik naar plex media server configureren zocht.

Verwijderd

prutser001 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:53:
Ik zou zelf voor de RPI2 gaan geeft je nog veel meer opties en werkt gewoon weg super met open elec/Kodi.

Dit gebruik ik zelf ook sinds de RPI1 en je wilt gewoon niet anders meer.

In het verleden wel andere dingen geprobeerd maar dat was het niet helemaal (Freecom media player en Eminent media player).
Sorry maar dit snap ik niet!
Ik zoek een makkelijke uitleg! Ik heb hersenletsel dus het is voor mijn allemaal heel lastig!
Graag een link als je die hebt voor nederlandse uitleg over plex.

Verwijderd

loki504 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:19:
[...]

http://computertotaal.nl/...aserver-in-met-plex-63499

was letterlijk mijn eerst link op google als ik naar plex media server configureren zocht.
Bedankt voor je link deze heb ik al doorlopen maar ik kreeg het scherm aan 'aan de slag' niet of ik heb deze gemist en nu weet ik niet meer hoe ik bij dit scherm moet komen

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:18
Ik zou gewoon een hdmi kabel trekken. 4 meter tussen PC en TV is echt niet veel. Pas als je over lengtes van 20+ meter gaat praten zou ik iets anders adviseren.

Alle andere oplossingen zoals een chromecast, plex, raspberry oid zijn allemaal workarounds. Een HDMI kabel werkt gewoon altijd, geen gedoe met ondertiteling die niet werkt of bestandsformaten die niet ondersteunt worden.

Gewoon een kabel trekken dus. Goedkoopste en beste oplossing!

Editie: laat maar zitten haha. Beetje oud topic!

[ Voor 5% gewijzigd door Pindakaas op 20-06-2015 12:33 ]

don't mind me

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:20:
[...]

Sorry maar dit snap ik niet!
Ik zoek een makkelijke uitleg! Ik heb hersenletsel dus het is voor mijn allemaal heel lastig!
Graag een link als je die hebt voor nederlandse uitleg over plex.
https://www.sossolutions....xbmc-compleet-2b-keyboard

Kant en klaar. HDMI/Stroom en klaar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1