• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 09:06

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Matched: 0805
Het schijnt dat er een opvolger komt van de 0801;

De 0803 heeft hogere reso, maar wordt wat warm, maar de 0805 gaat ook gebruik maken van WDR (Wide Dynamic Range) waardoor de nachtopnames beter worden.

Ik denk dat ik die even afwacht. Als die ook <=100,- gaat kosten, dan gaat hem dat worden voor mij.

Zit veel in het donker in de auto en vind de nachtopnames van de 0801 nét wat te karig om het aan te durven er een te kopen. De DOD's vind ik wat te prijzig

¯\_(ツ)_/¯

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-04 04:24

donny007

Try the Nether!

Ik heb sinds kort een 1296p Mini 0805 met GPS ($90 eBay). De camera is gemonteerd achter de binnenspiegel waardoor hij niet te zien is van de bestuurderspositie. Van buitenaf valt hij ook bijna niet op (handig tegen diefstal). De camera is aangesloten op de geschakelde 12v achter de radio, de bekabeling is weggewerkt achter de panelen/hemel.

De 0805 kan in diverse resoluties opnemen, waaronder 1296p 'Super HD' en 1080p 30/45fps, de bitrate ligt gemiddeld rond de 15-17Mbps

Voor het bekijken van de beelden met GPS logs/kaart gebruik ik 'Registrator Viewer', de desktopsoftware die bij de 0805 zit is niet geweldig. De GPS verliest ondanks de goede ontvangst vaak zijn 'lock' waardoor de snelheid niet altijd accuraat is (de speed stamp staat daarom uit). In de software is ook de (imho nutteloze) data van de G-sensoren te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NBor9C6l.png

Sample opname in de 1296p stand. Youtube comprimeert de video tot 1080p met een veel lagere bitrate, waardoor het er lang niet zo scherp en vloeiend uitziet als het origineel.

De kwaliteit is erg hoog, kentekens, verkeerslichten en borden zijn prima te lezen, ook 's nachts doet deze camera het erg goed. De geluidskwaliteit is ok-ish voor een dashcam.

Het enige nadeel van deze camera is de flexibiliteit van de mount; zoals je ziet in de video's hangt de camera niet helemaal horizontaal, dat komt omdat de camera alleen verticaal te richten is.

De bedrading is voorbereid op een tweede dashcam voor achter, die moet nog arriveren (een goedkoop 720p model).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ELuuPn7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvuvpq6l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M8wWIAJm.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ivjbOJ5m.jpg

/dev/null

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 15:15
Al iemand een Mini 0806 ( http://www.safeye.nl/nl/mini-0806.html).
Ik had al een mailtje verzonden naar minidashcam en hij gaf mij de volgende uitleg
De afgelopen tijd hebben we veel vragen ontvangen over een model met de naam “Mini 0806″ welke in omloop is. De leverancier van dit model is een Chinese handelaar welke zelf geen dashcam produceert maar deze wel in de markt zet. Hierbij heeft men de bestaande Mini 0805 gekopieerd en voorzien van enkele extra opties en in een nieuw jasje gestoken en vraagt men hiervoor relatief een hoge prijs. Kort samengevat: Deze Mini 0806 ziet er iets anders uit echter het betreft hier volgens de fabrikant van de officiële Ambarella Mini dashcams een imitatie Mini 0805 in een ander omhulsel. Dit imitatie model wordt door ons als importeur van de originele versie dan ook niet geleverd.

De Mini 0805 is de laatste officiële versie, deze is net een paar maanden geleden uitgekomen.

http://web.mac.com/kl00n

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

Ik heb lekker een 0805 gekocht, ik zie het punt niet van een (onbewezen) immitatie/spinoff met minder (geen?) support. Voor de 0801/3/5 is tenminste nog een boel aan firmwares enzo te krijgen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:32
donny007 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:49:
Ik heb sinds kort een 1296p Mini 0805 met GPS. Het enige nadeel van deze camera is de flexibiliteit van de mount; zoals je ziet in de video's hangt de camera niet helemaal horizontaal, dat komt omdat de camera alleen verticaal te richten is.
Misschien is dat op te lossen met magnetische tape of iets dergelijks, dat kun je altijd nog weer verschuiven. En dan een klein metalen plaatje van dezelfde afmeting met dubbelzijdig tape op de voorruit. Ik weet niet of dat de werking van de gps verstoort trouwens.

• donny007

donny007

Try the Nether!

Zo te zien heeft de 0806 nog dezelfde mount als de 0805, waardoor hij moeilijk horizontaal te verstellen is. Je ziet in enkele demovideo's ook dat de camera een beetje scheef hangt. Ik had daar graag nog een extra scharnierpunt gezien.

In de categorie discrete dashcams staan de 0805 en 0806 nog aan de top (samen met de Mobius zonder scherm).

Overigens maakt mediaspelerfabrikant Cowon tegenwoordig ook dashcams. Daar zitten wel wat interessante dual-cam modellen tussen (alleen niet heel goedkoop).

De reactie van Safeye is overigens wel een beetje over de top :P

[ Voor 31% gewijzigd door donny007 op 19-02-2015 19:39 ]

/dev/null

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:46

Blord

Hello Kitty !

Ik heb de Mini 0805 ontvangen ter vervanging van de 0801. De laatste was niet zo goed in donker.
De nacht video van de 0805 is veel beter. Wel is het video beeld van de 0805 out of focus aan de linker kant.
Ik heb de Gearbest erover gemaild en ze bieden $8 refund aan mocht ik de camera houden en anders full refund wanneer het teruggestuurd wordt. Ik heb de $8 geaccepteerd want de fix is vrij makkelijk.
De behuizing erafhalen en de lens weer op punt gefocust. Het beeld is weer perfect.

De mini 0805 heeft mij $74-$8= $66 gekost. Daarnaast moest ik wel 22euro bijbetalen aan invoerrechten en taxen.

Discreet opgesteld boven de achteruitkijkspiegel.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Auto/Mini0805.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Blord op 26-02-2015 16:14 ]

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 17:44

kronolith

[EDIT]

Gisteren m'n mini 0805 netjes geïnstalleerd, met behulp van een hardwire kitje. De + zit aan een geschakelde 12v van de plafondverlichting, wat ervoor zorgt dat de camera netjes automatisch aan gaat bij het starten van de auto, en ook automatisch weer uit gaat. Geen omkijken meer naar dus :)

Zo ziet het er van binnen uit;

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-hTErMxwBt3s/VPHdT5uixCI/AAAAAAAAATA/igv8N3cVmmo/w2234-h1264-no/IMAG0158_1.jpg

En zo vanaf buiten;

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-8elZiBogfoc/VPHdRs1zBoI/AAAAAAAAAS0/nWk_A4rXs5w/w2236-h1296-no/IMAG0168_1.jpg

Redelijk verborgen dus :)

Heb uiteraard meteen even getest en een klein stukje geupload. Beeldkwaliteit valt me alles mee!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 21:43
kronolith schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:27:
Gisteren m'n mini 0805 netjes geïnstalleerd, met behulp van een hardwire kitje. De + zit aan een geschakelde 12v van de plafondverlichting, wat ervoor zorgt dat de camera netjes automatisch aan gaat bij het starten van de auto, en ook automatisch weer uit gaat. Geen omkijken meer naar dus :)

[afbeelding]

En zo vanaf buiten;

[afbeelding]

Heb uiteraard meteen even getest en een klein stukje geupload. Beeldkwaliteit valt me alles mee!

[video]
Ziet er goed uit! Heb je misschien een linkje naar dat hardwire kitje? :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46

Arfman

Drome!

kronolith schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:27:

[afbeelding]

En zo vanaf buiten;

[afbeelding]

[video]
Ik maar wachten op die klapper.. Wat een saai filmpje :(

:P
Mooi beeld en mooi weggewerkt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• donny007

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:28:
Eerder werden er nogal wat tomtoms uit auto's gejat. Dat zal met een dashcam niet anders zijn lijkt me, dus die kun je niet in je auto laten zitten.

Wat doen jullie met je dashcam als je ergens heen gaat? Afkoppelen en in je jaszak meenemen? Is dat niet vervelend?
Zolang de dashcam niet opvalt van buitenaf zie ik geen probleem. De Mini 0805 die ik heb valt bijna niet op van buitenaf, je moet er echt op letten wil je hem zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvuvpq6l.jpg

Er zijn ook dashcams te koop die net zo groot zijn als een TomTom (met een 3" scherm en grote zuignap steun), zo'n model is natuurlijk gevoeliger voor diefstal.
houthakker schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:09:
Hoewel niet echt gekocht voor de dashcam, wil ik deze toch ff delen:

[video]

Filmpje overdag:
[video]
ervaringen zijn hier te lezen: http://www.samenkopen.net/topic/85286/508003/1
Als dashcam vind ik de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven. Vergeleken met de Mini 0805 is het beeld een stuk minder scherp, de framerate lijkt ook iets lager te liggen. Hier een filmpje van de Mini 0805 (met hetzelfde stukje snelweg vanaf de bocht richting Nijmegen/Den Bosch), let vooral op de borden en kentekenplaten. Het origineel in 1296p is nog iets scheper/vloeiender dan het Youtube filmpje.

[ Voor 35% gewijzigd door donny007 op 02-03-2015 14:17 ]

/dev/null

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Goed dat de wazigheid opgelost is. Bij mij was de mini 0805 out of focus. Ik moest de hele carcam demonteren om bij de lens te komen. Deze was gelukkig niet vastgelijmd. De camera had een mini-HDMI uitgang en deze had ik aangesloten op mijn monitor. Scherpstellen ging wel makkelijk. Draaien aan de lens totdat het beeld weer scherp was. Het ging wel om minuscule draaiingen en er was maar een punt waar het heel beeld scherp was. Nu is de camera weer goed.

Voordeel van de mini 0805 is dat het heel klein en onopvallend is. Soms vergeet ik wel dat ik een camera aan boord heeft. Het doet gewoon stilletjes zijn werk. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Blord op 28-04-2015 17:38 ]

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Bij mijn mini 0805 worden de GPS data apart opgeslagen in een text file op een andere directory dan de filmpjes. Misschien is dat bij jou ook zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Blord op 09-05-2015 19:05 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17

PauseBreak

derp!

Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:47:
Hmm zoals hierboven is echt een no go voor mij. Ziet er niet uit, ieder zijn eigen ding hoor.
Er zijn inderdaad minder opvallende camera's te koop. Een Mini 0801 of 0805 valt een stuk minder op dan een DOD LS430W. De LS430W is dan ook een van de grootste modellen die je kunt kopen, maar levert wel nog steeds goed beeld, goede GPS-fix en nauwkeurigheid (het is inderdaad 5hz) en je hebt een scherm waarop je nog een en ander kunt zien.

Overigens zijn de foto's van een LS430W + optioneel polaroid filter. Normaal gesproken is de camera wel iets minder opvallend aanwezig dan op de foto's. Dat filter maakt echt best wel wat verschil :P

Nee, merp!

Verwijderd

Goedemiddag,

Is iemand hier toevallig bekend mee? Zou het een goede kwaliteit zijn?

http://thedashcamstore.co...801-mini0803-or-mini0805/

Met vriendelijke groet,

P Stokman.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jorisjan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:40:
is er iemand die ervaring heeft met de König SAS-CARCAM10 http://www.konigelectronic.com/nl_be/550482789

ik kan er op internet niet veel over vinden, op 2 youtube filmpjes na
YouTube: Konig Car Camera Demo Model SAS-CARCAM10
YouTube: König SAS CARCAM10

kwaliteit lijkt best oke, en ze lagen voor €60 in mijn favoriete foto-zaakje, vandaar.

iemand ervaring?
Ik zou 'm niet kopen. Specificaties zijn gewoon magertjes. Kun je beter een Mini 0805 kopen.

Nee, merp!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:16:
[...]

"Nog een bruikbaar beeld" klinkt niet erg overtuigend maar ik denk dat ik deze cam t.z.t. toch ga bestellen.
Bedankt voor je reactie en de anderen ook bedankt.
Ja in vergelijking met het beeld bij een wat platter liggende ruit is het iets minder. Wat je ook kunt overwegen is een Mini 0805. Die is kleiner en makkelijker weg te werken. Veel van de filmpjes vanuit trucks gebruiken een Mini dashcam.

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:22:
[...]

Ja in vergelijking met het beeld bij een wat platter liggende ruit is het iets minder.
Vanwaar dit verschil, weerkaatsing ofzo?
Als de camera is af te stellen zodat de horizon ongeveer in het midden van het beeld komt (of iets hoger) dan is het voor mij goed.

Toch zal ik eens kijken naar de mini 0805 hoewel formaat en wegwerken voor mij geen issue zijn.
Ik rijd elke dag met een andere auto (zuignaphouder en aanstekerplug is wel een eis) met een voorruit die groot genoeg is om geen hinder te hebben van een grote dashcam.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-04 14:03
Hier een nieuwe mini 0805 gebruiker.
Ik wilde graag mijn dashcam aangesloten hebben op een geschakelde 12V, alleen had ik niet zo'n zin in een bypass zekering in mijn zekeringkast. Met name omdat de zekeringkast onder het dashboard bij mijn Renault direct in verbinding staat met de UCH en ik nogal paranoïde ben voor Renault en elektrische storingen. Daarom heb ik een alternatief gezocht (en gevonden) in de aansluiting op de radio voor een CD-wisselaar. Dit is een 8-pin MINI ISO aansluiting waarbij zich op PIN 15 de aarde bevindt en op PIN 17 een geschakelde 12V (radio aan is +).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RtYMfn1Nxyyhd0pgaXJpEyWW/full.png
Geldig voor Renault Update List radio's.

Enfin, MINI ISO stekker halen en met mijn soldeerkunsten een 12V contactdoos aan PIN 15 en PIN 17 van de stekker gesoldeerd. USB lader erin en dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/h9WJiCkVTgNLVTUiIQjMGURj/medium.jpg

Aansluiten op de radio, ét voilà, een op de radio geschakelde USB lader!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fN9U1yFuENuY6bqENCQvlcZW/medium.png

Vervolgens heb ik een 2m micro USB-kabel vanaf de spiegel, achter de A-stijl en het dashboardkastje naar de USB lader getrokken. Hiervoor moest zowel de A-stijl er uit als het dashboard kastje, gelukkig stelde dit niet zo heel veel voor. De lader heb ik met tie-wraps achter het dashboard kastje vastgezet, mocht deze om wat voor reden dan ook vervangen moeten worden, kan dit.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1Ht6NH8oBiot8goH7GIkYqCD/medium.jpg

Het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cAL5pkmyZH9m0vXFcws1dSn9/full.jpg

Radio aan is dus dashcam aan, technisch gezien geen écht geschakelde 12V want als je tijdens het rijden de radio uit zet stopt ook de stroomtoevoer naar de dashcam. Maar als ik de radio beu ben zet ik hem wel op mute ;)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Silvos schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:18:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een dual 1080 p dashcam. Ik heb het internet al afgezocht, inclusief de bekende consorten zoals dx.com maar ik kan niets vinden behalve de Marcus Vico 5 die vorige jaar is gereviewed door techmoan (http://www.techmoan.com/b...-dual-1080p-dash-cam.html). Deze kost echter nog 350 dollar wat ik wat veel van het goede vind.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een budget alternatief (van een onbekend merk), enige eis is dat beide camera's in 1080p moeten opnemen (liefst identieke camera's). Maar alle budget alternatieven die ik vind zijn vaak 1080p/720p of nog lager in resolutie. Hij hoeft niet supergoedkoop te zijn (budget ongeveer 150 euro). Iemand enig idee of zoiets beschikbaar is?

Groeten,
Silvos
BlackVue heeft er wel een (de 650 volgens mij). Is wel wat prijzig en schijnt wat bitrate-probleempjes te kunnen hebben. Een alternatief is natuurlijk om twee aparte cams op te hangen (2x Mini 0805 bijv.). Enige minpunt is dan natuurlijk wel dat je niet automatisch een synchronisatie hebt en niet automatisch alles vergrendelt wat je wilt vergrendelen.

Nee, merp!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04 03:16
PauseBreak schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:10:
[...]

BlackVue heeft er wel een (de 650 volgens mij). Is wel wat prijzig en schijnt wat bitrate-probleempjes te kunnen hebben. Een alternatief is natuurlijk om twee aparte cams op te hangen (2x Mini 0805 bijv.). Enige minpunt is dan natuurlijk wel dat je niet automatisch een synchronisatie hebt en niet automatisch alles vergrendelt wat je wilt vergrendelen.
Bedankt voor de tip maar met 350 euro valt hij een beetje boven budget.
Fairy schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:01:
[...]

Ik heb zelf een LukasHD LK-9700. Ik heb echter wel de duurdere OBD versie. Die moet je niet kopen want die werkt op bijna geen enkele westerse auto (Getest met Ford Focus, Peugeot 208, Fiat Punto)..
Je hebt dus de B en de D versie (B is GPS, D is GPS+OBD). Ik heb mijn D naar een B geflasht om hem werkende te krijgen.

Hij is FullHD voor en HD achter, er is ook een opvolger de 9750 die voor en achter FullHD is.

[...]

Jij misschien niet, maar ik wel. Ik vind het ideaal. Ook heb ik constant het beeld van achter op mijn scherm. Bij parkeren is dat prettig als je even twijfels hebt over de parkeersensoren. De beelden kun je dan ook samen bekijken en lopen in sync met elkaar.
Wederom bedankt voor de tip, maar ik zie dat ook de LukasHD 9750 met 399 euro aan de prijzige kant is.
Notna schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:03:
[...]

De vraag die jij jezelf eerder moet stellen is: wil je persé een alles in 1 systeem ipv 2 losse dashcams? Ik dnek dat je, hoe dan ook, goedkoper uit bent met 2 losse systemen dan een alles in 1 systeem.
Het is voor een specifiek project, zodoende zijn de 2 camera's in 1 unit een must, ivm synchronisatie met name.

Bedankt voor alle reacties, inmiddels heb ik met wat zoekwerk een geschikte kandidaat te gevonden (wellicht ook interessant voor anderen in dit topic), namelijk de KoonLung K1S met GPS en 2,7 inch scherm. Momenteel in hun eigen store 200 usd en hij neemt op met twee identieke 1080P camera's in goede kwaliteit. Voor de geïnteresseerden; aanrader is de review die techmoan van deze camera heeft gemaakt.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dan zou ik kijken naar een Mini 0803, 0805 of, als je lekker groot (256GB) wilt een 0806 :)

Nee, merp!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

G1W(-C) of een Mini 0805.

Nee, merp!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
ik ben mij ook een beetje aan het orienteren voor een dashcam, nu kwam ik op dealsmachine de Mini 0805 tegen voor 58 euro. Een mooie prijs, alleen lees ik her en der ook wel berichten over neppe mini-camera's, iemand enig idee of dealsmachine een betrouwbaar is in het leveren van originele producten?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Terrz schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:01:
ik ben mij ook een beetje aan het orienteren voor een dashcam, nu kwam ik op dealsmachine de Mini 0805 tegen voor 58 euro. Een mooie prijs, alleen lees ik her en der ook wel berichten over neppe mini-camera's, iemand enig idee of dealsmachine een betrouwbaar is in het leveren van originele producten?
Geen idee. Weet wel dat René Demmers van Dutch Dashcam betrouwbaar is en erg goede service heeft. Je bent dan zo te zien alleen wel €89,- in plaats van €58,- kwijt. Aan jou de keuze of dat verschil een gok waard is :p

Nee, merp!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 14:11

Damian

Insane Obtrusion

Ik ga vanavond bij Rene de 0805 ophalen. Ben benieuwd.

Ik kreeg het "Ik heb hem zelf ook" verkoop praatje, maar volgens mij issie wel betrouwbaar ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Damian schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:22:
Ik ga vanavond bij Rene de 0805 ophalen. Ben benieuwd.

Ik kreeg het "Ik heb hem zelf ook" verkoop praatje, maar volgens mij issie wel betrouwbaar ;)
Hij heeft ze dan ook zelf ook. Hij rijdt regelmatig rond met een stuk of 9 - 10 van die dingen op de voorruit om te vergelijken en dat vervolgens op fora te posten :)

Nee, merp!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dit moment heb ik nog een SJCAM 4000 in mijn auto hangen. Is eigenlijk een prima camera, maar ik ben niet tevreden. Op de een of andere manier blijft hij de datum geregeld vergeten (batterij is blijkbaar leeg, ondanks dat hij elke rit gevoed wordt).

Gevolg is dat keer op keer opnames overschreven zijn, omdat de datum weer eens is teruggesprongen. Of er zijn filmpjes gemaakt waarbij de datum en tijd niet kloppen.

Dus uiteindelijk prima voor wintersport, het zwembad of een rondje motorrijden, maar als dashcam niet ideaal.

Nu ben ik dus benieuwd of de Mini 0805 dus automatisch zijn datum en tijd bijstelt aan de hand van de GPS. Ik ga er vanuit dat de dashcam best even zonder voeding en zonder GPS kan om zijn datum en tijd te behouden, maar uiteindelijk hoop ik dat de GPS zijn corrigerende werking doet.

Daarnaast mis ik ook een knop om een bepaalde situatie vast te leggen. Nu moet ik eigenlijk meteen de camera leegmaken, anders is mijn filmpje weer overschreven (waar ik nu dus wéér tegenaan liep).

Twijfel nu een beetje tussen een voordelige keus (Mini 0805) en een perfecte (DOD LS460W).

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-04 15:51
fredkroket schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:04:

Nu ben ik dus benieuwd of de Mini 0805 dus automatisch zijn datum en tijd bijstelt aan de hand van de GPS. Ik ga er vanuit dat de dashcam best even zonder voeding en zonder GPS kan om zijn datum en tijd te behouden, maar uiteindelijk hoop ik dat de GPS zijn corrigerende werking doet.
Volgens de gebruiksaanwijzing wel die ik erbij gekregen heb :)

"Datum en tijd bijv., staan reeds ingesteld en worden eventueel door de GPS gecorrigeerd. De GPS werkt alleen als de camera in het raamvoetje zit!"

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• donny007

donny007

Try the Nether!

Gisterenavond deze door rood rijdende bestuurder vastgelegd met de Mini 0805 (2560x1080):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Wf7ptnDAJb0]

De kwaliteit op Youtube is niet zo goed als het origineel, de originele clip kun je hier downloaden.

GPS informatie kan door Registrator Viewer worden geëxporteerd als ondertiteling (.srt), daarmee heb ik de snelheid toegevoegd aan het filmpje (CC aanzetten op Youtube).

/dev/null

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
donny007 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:29:
Gisterenavond deze door rood rijdende bestuurder vastgelegd met de Mini 0805 (2560x1080):

[video]

De kwaliteit op Youtube is niet zo goed als het origineel, de originele clip kun je hier downloaden.

GPS informatie kan door Registrator Viewer worden geëxporteerd als ondertiteling (.srt), daarmee heb ik de snelheid toegevoegd aan het filmpje (CC aanzetten op Youtube).
Geeft mooi beeld!
Ben erg benieuwd naar de resultaten van de opvolger 0826...

Als ik klaar ben met testen, mag deze ook geleend worden voor een paar dagen. Zodat je kunt kijken of het iets voor je is!

Eerst nog even binnenkrijgen

Youtube: DashcamNL

• donny007

donny007

Try the Nether!

Naast het gevaar van de obstructie is de camera nu ook wel erg goed zichtbaar voor de buitenwereld, dat komt de diefstalgevoeligheid niet ten goede. Een zuignap zie je van buitenaf veel beter zitten dan zo'n kleine plakker.

Mijn Mini 0805 zit helemaal achter de binnenspiegel, vanuit de bestuurdersstoel zie je er helemaal niets van. Van buitenaf valt de zwarte camera weg tegen de achterkant van de spiegel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XSCAZ7nt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gSyJCGgt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yKOmLudt.jpg

Achter komt nog een Mobius camera, ook die is goed weg te werken.

Die grote opvallende camera's zijn meer iets voor vrachtwagens en busjes.

/dev/null

• BlakHawk
donny007 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:26:
Naast het gevaar van de obstructie is de camera nu ook wel erg goed zichtbaar voor de buitenwereld, dat komt de diefstalgevoeligheid niet ten goede. Een zuignap zie je van buitenaf veel beter zitten dan zo'n kleine plakker.

Mijn Mini 0805 zit helemaal achter de binnenspiegel, vanuit de bestuurdersstoel zie je er helemaal niets van. Van buitenaf valt de zwarte camera weg tegen de achterkant van de spiegel.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Achter komt nog een Mobius camera, ook die is goed weg te werken.

Die grote opvallende camera's zijn meer iets voor vrachtwagens en busjes.
Nou ja... De beeldkwaliteit van de DOD's zijn gewoon heel goed. Daar heb ik geen vrachtwagen of busje voor nodig ;)

Achter mijn binnenspiegel kan ik helaas niets plaatsen.

• donny007

donny007

Try the Nether!

Heb je toevallig ook downloadbare samples? YouTube comprimeert de beelden aanzienlijk.

Ben benieuwd of de 0826 beter presteert dan de 0805.

/dev/null

• BlakHawk
donny007 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:23:
Heb je toevallig ook downloadbare samples? YouTube comprimeert de beelden aanzienlijk.

Ben benieuwd of de 0826 beter presteert dan de 0805.
Probeer dat even te regelen

Alstu:
https://onedrive.live.com...R1HfjY&ithint=video%2cMOV

Kun je hem daar downloaden? Want de online weergave van OneDrive is nog velen malen erger dan die van YouTube ;)

Dit is overigens mijn eerste ervaring met Mini

Als ik klaar ben met testen is hij dus ook gewoon te leen voor mensen die hem overwegen.
Dus bij interesse in:
- Ausdom A261
- Dome D201
- Mini 0826

Laat het even weten...

[ Voor 46% gewijzigd door BlakHawk op 01-03-2016 21:06 ]

• donny007

donny007

Try the Nether!

Thanks, heb hem gedownload.

Zo te zien is het beeld overdag iets scherper dan van de 0805, wellicht het upgradeden waard.

/dev/null

• BlakHawk
donny007 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:34:
Thanks, heb hem gedownload.

Zo te zien is het beeld overdag iets scherper dan van de 0805, wellicht het upgradeden waard.
Avondbeelden zijn in mijn auto eigenlijk altijd minder mooi, omdat het licht verstrooid wordt door mijn voorruitverwarming. Een hele handige functie van de auto, met dit weer. Alleen de beelden van alle cams worden daardoor wat minder van kwaliteit.

Had de 0805 ook al het cpl filter erbij zitten?
Het is een leuke optie, als je eraan draait zie je duidelijk zaken als de lucht veranderen, maar met het 1,5" display de juiste afstelling om weerspiegeling weg te halen, lijkt onmogelijk...

• donny007

donny007

Try the Nether!

dfrenner schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:37:
Ik krijg net nog een code binnen van Gearbest, voor de Mini 0826 voor $74,99

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_275913.html

Vul daarna coupon: "FiMINI0826" in en de prijs verandert in $74,99 (geldig tot 31 maart)
Thanks, en besteld!

Dat is echt een koopje, de Mini 0805 was destijds $90.

/dev/null

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat is een lastige vraag. Sowieso heeft Gearbest een bizar groot aanbod, er zijn vooral nog veel meer Chinese DVRs. Volgens mij, afgaande op wat ik van René Demmers heb meegekregen, zijn het in Nederland vooral de Mini 0805/0806 en de DOD LS4x0W camera's die veel worden verkocht.

En er is nog een clubje mensen die ooit zo'n ding van de Kruidvat heeft gekocht, maar daar ga ik niet eens van opzoeken hoe die aardappel heet :P

Nee, merp!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben ook door tweakers aangestoken. Onlangs een mini0805 besteld bij gearbest als instappertje om eens te kijken of het me bevalt. (Jammer dat het verzenden zo lang duurt.) Toch ken ik inderdaad niemand die er ook een heeft.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

phYzar schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:08:
mini0805 [...] Toch ken ik inderdaad niemand die er ook een heeft.
Ik heb dr 2 (beide auto's), maar mij ken je niet. :P

• phYzar
  • Nu online
Quantor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:44:
...eigenlijk te laat...zal ook eens bij Gearbest kijken...
Als je haast hebt zou ik niet iets nemen wat uit China moet komen.

* phYzar wacht al een dag of 10 ongeduldig op z'n 0805 uit Gearbest z'n China warehouse :O

Ondertussen wel een geheugenkaartje binnen en ontdekt dat mijn auto bij gebrek aan een rokerskit (=geen sigarettenaansteker/asbak) de 'sigarettenaansteker'-aansluiting onder het dashboardkastje heeft zitten. Dat is een aangename verrassing om zonder hakken/zagen/draadjes knopen de cam aan te sluiten zonder met waslijntjes door de auto te zitten :)

/edit speak of the devil, hij is zojuist thuis afgeleverd :*)

[ Voor 4% gewijzigd door phYzar op 08-03-2016 10:22 ]

• LordSinclair
PauseBreak schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:19:
[...]

Geen idee. Weet wel dat René Demmers van Dutch Dashcam betrouwbaar is en erg goede service heeft. Je bent dan zo te zien alleen wel €89,- in plaats van €58,- kwijt. Aan jou de keuze of dat verschil een gok waard is :p
Ik heb de mini 0805 gekocht, prima camera en goed weg te werken. :)

• BlakHawk
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:44:
[...]

64 GB is het maximum dat je in de camera kan formatteren. Als je een 128 GB kaartje wilt gebruiken, moet je een PC gebruiken om hem FAT32 te formatteren.
Okee dat wist ik niet.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:35:
[...]

Volgens http://www.mini0806.com/spec.html is het "dual microSD card slots 128GBx2 MAX". Is dat niet de officiele site en/of klopt dat niet dan?

Wel te gebruiken maar niet te formatteren (in-cam) lijkt me een beetje raar.
Mijn fout...
Maar goed, is 128GB echt nodig?

Vooral met de "event" button worden je bestanden die boeiend zijn niet meer overschreven. 1 keer in de maand leegtrekken en klaar.

32GB werkt voor mij nog altijd prima en zijn in verhouding tot het aantal GB nog altijd het goedkoopst.
Quantor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:44:
Afgelopen zaterdag 2x een remtest gehad plus meneer wilde me met zijn Nissan Patrol ook van de weg afsnijden, alleen maar omdat ik toeterde omdat hij mij bij een kruispunt afsneed. Tijd dus voor een dashcam, eigenlijk te laat, maar ok. Vind 180 euro voor de camera die PWM heeft, wel erg duur, dus zal ook eens bij Gearbest kijken. Helaas is die Mini 0826 out of stock, wat is een andere aanrader?
Net gevraagd wat de verwachting is.
phYzar schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:16:
Als je haast hebt zou ik niet iets nemen wat uit China moet komen.

* phYzar wacht al een dag of 10 ongeduldig op z'n 0805 uit Gearbest z'n China warehouse :O

Ondertussen wel een geheugenkaartje binnen en ontdekt dat mijn auto bij gebrek aan een rokerskit (=geen sigarettenaansteker/asbak) de 'sigarettenaansteker'-aansluiting onder het dashboardkastje heeft zitten. Dat is een aangename verrassing om zonder hakken/zagen/draadjes knopen de cam aan te sluiten zonder met waslijntjes door de auto te zitten :)

/edit speak of the devil, hij is zojuist thuis afgeleverd :*)
Ik hoor veel verhalen en negatieve reacties over levertijden van Gearbest. Ik heb nu de afgelopen 3 maanden 3 cams ontvangen en stuk voor stuk duurde het precies een week. Ik vind dat heel acceptabel en was vroeger van dealextreme veel langer gewend.
Quantor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:32:
Ik verwacht niet dat ik zo'n eikel snel weer zal tegenkomen, dus echt heel veel haast heeft het ook weer niet. Ik heb even de specs nagelezen en die 0826 is zo te zien wel het laatste model van die range.
Voor de prijs met coupon korting is het gewoon heel netjes.
Dit is mijn eerste ervaring met MINI, maar ook over de 0805 lees ik veel goede reacties. Zal ik eens brutaal zijn en vragen of daar ook een coupon voor beschikbaar is?

• phYzar
  • Nu online
Quantor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:32:
en die 0826 is zo te zien wel het laatste model van die range.
http://dashboardcamerareviews.com/mini-0826/
As this device is highly similar to the Mini 0806 and Mini 0805 as far as video quality and features are concerned, but with less memory capacity, we recommend you stick with the earlier models for now. That way you avoid the typical “childhood diseases” that plague many new dashboard cameras when they are first released to the market. For example, the Mini 0806 did have various issues of its own when it first came out, but fortunately those seem to be sorted out by now.

While we’re waiting for the capacitor version of the Mini 0826 to be released, it looks like the Mini 0806 or Mini 0805 are the better options right now. Unless, of course, you really prefer the new form factor, or you’re keen to try something new.
Ik heb er geen ervaring mee, maar 'nieuwste=beste' gaat misschien niet helemaal op voor de mini's...

• BlakHawk
phYzar schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:26:
[...]

http://dashboardcamerareviews.com/mini-0826/

[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar 'nieuwste=beste' gaat misschien niet helemaal op voor de mini's...
Ik moet wel zeggen dat hij wel "lekker" aanvoelt. Maar goed dat is uiteraard niet zo heel veel waard.
Ik heb gevraagd om een code voor de 0805... Wie-weet...

• phYzar
  • Nu online
Ik kwam er op via de pricewatch toen ik hem (vorige week) bestelde.

Vandaag voor het eerst met de dashcam (mini 0805) gereden. Geen interessante rit maar goed om alles even te testen. Ik zag een mute-icoontje maar had geluid verwacht (even ergens een menuoptie gemist maar volgens de handleiding kan het wel aangezet worden). Is het geluid eigenlijk interessant? De plaatsing van de camera lijkt ok, al zie ik net een hoekje van de binnenspiegel-regensensor-doos op de voorruit. De beelden incl GPS zijn netjes als ik het terugkijk, alleen is de timestamp in de videobeelden UTC (uurtje eerder) ipv local time. Ik heb hem nu op 5min clips staan met recycling, en hij maakt clips van +-500MB (2560x1080@30fps). Dat zou dus 100MB per minuut zijn of een uur of 10 op mijn 64GB kaartje. Dat lijkt me wel een mooie hoeveelheid om dingen die ik vergeet te locken nog later te kunnen terugvinden:)

Nu maar hopen op interessante beelden! (of misschien juist niet :+ )

• BlakHawk
phYzar schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:21:
[...]

Ik kwam er op via de pricewatch toen ik hem (vorige week) bestelde.

Vandaag voor het eerst met de dashcam (mini 0805) gereden. Geen interessante rit maar goed om alles even te testen. Ik zag een mute-icoontje maar had geluid verwacht (even ergens een menuoptie gemist maar volgens de handleiding kan het wel aangezet worden). Is het geluid eigenlijk interessant? De plaatsing van de camera lijkt ok, al zie ik net een hoekje van de binnenspiegel-regensensor-doos op de voorruit. De beelden incl GPS zijn netjes als ik het terugkijk, alleen is de timestamp in de videobeelden UTC (uurtje eerder) ipv local time. Ik heb hem nu op 5min clips staan met recycling, en hij maakt clips van +-500MB (2560x1080@30fps). Dat zou dus 100MB per minuut zijn of een uur of 10 op mijn 64GB kaartje. Dat lijkt me wel een mooie hoeveelheid om dingen die ik vergeet te locken nog later te kunnen terugvinden:)

Nu maar hopen op interessante beelden! (of misschien juist niet :+ )
Ja ach, niet alles is even interessant van mijn beelden, maar het blijft gewoon leuk ze te delen enzo...
Daarnaast is natuurlijk ons Nederland lang niet zo interessant als Rusland, met gevechten en pistolen. Hier beperkt het zich meestal tot stommiteiten en/of bijna ongelukken.

• LordSinclair
Ik heb de mini 0805 en het viel mij op dat als ik over de Veluwe rij dat mijn radio meer stoort dan dat die eerst deed. Nu blijkt als ik de mini 0805 van de 12V loskoppel dat het ophoudt met storen. Dus de 0805 is de dader. Heeft iemand anders dat ook met de mini 0805?

• grun93
LordSinclair schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:21:
Ik heb de mini 0805 en het viel mij op dat als ik over de Veluwe rij dat mijn radio meer stoort dan dat die eerst deed. Nu blijkt als ik de mini 0805 van de 12V loskoppel dat het ophoudt met storen. Dus de 0805 is de dader.
Lijkt me sterk. Dan zou ik eerder de kabel met aanstekerplug verdenken, daar zit een stukje electronica in die de 12V van je auto reduceert naar 5V.

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-04 13:10
LordSinclair schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:21:
Ik heb de mini 0805 en het viel mij op dat als ik over de Veluwe rij dat mijn radio meer stoort dan dat die eerst deed. Nu blijkt als ik de mini 0805 van de 12V loskoppel dat het ophoudt met storen. Dus de 0805 is de dader. Heeft iemand anders dat ook met de mini 0805?
Ik heb precies hetzelfde met mijn mini805. Sommige radiozenders werken nog perfect, andere zenders storen van een beetje tot heel erg (afhankelijk van locatie). Soms zelfs zo erg dat ik de plug uit de aansteker wil trekken om die bepaalde zender goed te kunnen volgen.

Wat bij mij heel erg uitmaakt is de positie van de kabel in de auto. De camera zit vlak bij mijn antenne en de kabel reageert daar heel erg op. Rommelen aan de kabel wil nog wel eens helpen om betere radio ontvangst te krijgen.

• LordSinclair
Ik heb een beetje getweakt aan mijn mini 0805, door er een 37mm CPL Filter Circular Polarizer filter op te zetten is het dashboard nu stukken minder aanwezig in de camera beelden:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/9ih1qa.jpg

de camera ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/53v58m.jpg

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

LordSinclair schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:14:
Ik heb een beetje getweakt aan mijn mini 0805, door er een 37mm CPL Filter Circular Polarizer filter op te zetten is het dashboard nu stukken minder aanwezig in de camera beelden:
[afbeelding]

de camera ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
Kan je die weerspiegeling niet helemaal weg krijgen door nog wat aan de filter te draaien? Kan ook zijn omdat de filter (zo te zien) wat scheef erop zit dat je die laatste reflectie blijft houden.

Xbox Live ID:Notna8310

• LordSinclair
Tristan schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:19:
Kan je hem niet dichter tegen het glas plaatsen?
Nee de mini 0805 zit al vrij dicht op het glas, wel staat hij licht naar beneden gedraaid omdat je anders te veel lucht op de film hebt (wat weer vervelend is met het contrast).

Afbeeldingslocatie: https://www.activehouseuk.com/images/Products/DashCams/0801_gps_dash_cam/0801_gps_dash_camera_mounted.jpg
(plaatje van google) maar zo zit de camera bevestigd.

• Barbapapa852
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:50
dfrenner schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:46:
[...]

Dat verwacht ik niet direct nee, maar ik heb een nieuwe batterij voor mijn LS300w besteld bij Rene. Mocht dat niet werken, gaat deze DDpai Mini, de LS300W op de achterruit vervangen. Misschien lever ik iets in op beeldkwaliteit, maar hij is een stuk kleiner en heeft Wifi.

Misschien eens een vergelijk doen met de LS300W...

Maar eerst de Mini 0902 en LS460W, die vergelijkingsfilmpjes kosten aardig wat tijd...
denk ik zelf inderdaad ook niet maar het formaat is wel ideaal. ikzelf zou hem dan voor achteren willen gebruiken die licht geblindeerd is. zit zelf nog te twijffelen tussen deze en en 0805 en dan zelf iets fabriceren waardoor ik niet op mijn folie hoeft te plakken.

• BlakHawk
Barbapapa852 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:01:
denk ik zelf inderdaad ook niet maar het formaat is wel ideaal. ikzelf zou hem dan voor achteren willen gebruiken die licht geblindeerd is. zit zelf nog te twijffelen tussen deze en en 0805 en dan zelf iets fabriceren waardoor ik niet op mijn folie hoeft te plakken.
Vergeleken met de Mini 0902:

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53
Ik heb sinds een aantal weken een 0805 mini in mijn auto hangen. Deed het perfect, totdat ik vorige week zag dat het scherm flikkerde. Leek ook niet goed op te laden, dus dacht dat er iets mis was met de contactpuntjes.

Na wat een paar keer wiebelen, stekkers loshalen en terugplaatsen leek deze weer het goed te doen. Het scherm was wel wat donkerder geworden vond ik. Dacht dat het aan mij lag, totdat ik de opnames bekeek. De opnames waren ook zeer donker, alsof je de brightness van je scherm op de laagst mogelijk stand hebt gezet en de zon er nog eens vol op schijnt.

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb de camera, op 2x na, continue in de auto laten hangen. Zou de zon, en dus een hoge temperatuur, van invloed kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/qstbvd.jpg

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-04 09:55

tomk94

Developer

Ik zit er aan te denken om een dashcam te halen. Zit tegenwoordig veel achter het stuur en lijkt mij leuk om sommige idiote acties die je tegenkomt op film te hebben, en natuurlijk bewijsmateriaal mocht er iets gebeuren.

Mijn budget is max. 100 euro (zonder SD kaart). Ik ben vooral op zoek naar een dashcam die niet te veel opvalt zodat ik hem in de auto kan laten zitten, en waar ik na een rit van ~2 uur alle beelden nog wel terug kan kijken.

De dashcams die ik gevonden heb zijn de MIO MIVUE 518 of de Mini 0805. Heeft iemand hier ervaring met een van deze 2 apparaten? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 0805 vanwege de grootte (valt volgens mij niet al te veel op), maar wellicht is de kwaliteit van de 518 veel beter?

• LordSinclair
tomk94 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:32:
De dashcams die ik gevonden heb zijn de MIO MIVUE 518 of de Mini 0805. Heeft iemand hier ervaring met een van deze 2 apparaten? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 0805 vanwege de grootte (valt volgens mij niet al te veel op), maar wellicht is de kwaliteit van de 518 veel beter?
Over de 0805 is al redelijk wat terug te vinden in dit topic: Het grote Dashcam-topic

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-04 19:49
tomk94 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:32:
Ik zit er aan te denken om een dashcam te halen. Zit tegenwoordig veel achter het stuur en lijkt mij leuk om sommige idiote acties die je tegenkomt op film te hebben, en natuurlijk bewijsmateriaal mocht er iets gebeuren.

Mijn budget is max. 100 euro (zonder SD kaart). Ik ben vooral op zoek naar een dashcam die niet te veel opvalt zodat ik hem in de auto kan laten zitten, en waar ik na een rit van ~2 uur alle beelden nog wel terug kan kijken.

De Xiaomi Yi Dashcam is ook een optie. Heb zelf 2 stuks in gebruik en ben erg tevreden. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Destijds rond de 65-70 euro voor betaald. Op dit moment in de aanbieding voor 50 euro, 20 euro voor 64GB kaartje en je bent klaar.
http://www.banggood.com/X...pport-ADAS-p-1016478.html

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-04 09:55

tomk94

Developer

Ik heb zojuist na verdere research toch de Mini 0805 besteld. Vooral de kleine form factor is ideaal. Hopelijk snel binnen, ben erg benieuwd.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tomk94 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:16:
Ik heb zojuist na verdere research toch de Mini 0805 besteld. Vooral de kleine form factor is ideaal. Hopelijk snel binnen, ben erg benieuwd.
Vanochtend 2x de 0806 binnengekregen met DHL... Ook 4x 32GB kaartjes erbij geregeld bij een computerwinkel bij mij in de buurt. Nog even kijken hoe het weekend verloopt qua standby-diensten, LeMans, F1 en bijslapen maar misschien dat de A6 en/of de Fiesta maandag dus de weg op kunnen met/voor beelden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

De 0805 pakt bij mij in ieder geval wel 64GB, of gaat 't om een andere?

• BlakHawk
BlackShadow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:

De 470 is dus kleiner enkel en alleen omdat er een CPL in de 470+ zit?
Of is de batterij ook zwaarder?
Het is juist de batterij die hem zwaarder maakt. Het bijkomend voordeel is de cpl op de + versie.
AlexanderB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:32:
De 0805 pakt bij mij in ieder geval wel 64GB, of gaat 't om een andere?
Gaat om de DDpai
OMX2000 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:56:
Belangrijkste voordeel van de 470 boven de 460 is volgens mij de snellere GPS en beter bestendig tegen hitte. Die LIPO batterij is in de gewone 470 volgens mij even groot.

Ik ben voor de 460 gegaan. 250+ vind ik toch net te gortig.
Snellere GPS boeit inderdaad niet zo. Maar sterkere GPS voor mijn auto met voorruitverwarming wél.
Of dat ook de meerprijs waard is? Denk het niet...
derx666 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:58:
Aangezien ik ook best veel km's maak ben ik ook aan het kijken voor een dashcam. Liefst zou ik een dod ls460w pakken, maar ik vind hem eigenlijk te duur. Na het topic grotendeels gelezen te hebben ben ik vooral geinteresseerd in de mini 0806 of 0826. Het probleem is echter... welke van de 2.... Ik kom er niet uit. Specs zijn nagenoeg identiek, de 0806 zou grotere sd kaarten zou moeten kunnen gebruiken, maar schijnt wel wat betrouwbaarheids problemen te hebben. Dergelijke berichten heb ik over de 0826 nog niet gehoord, en 64gig zou wat mij betreft wel genoeg moeten zijn, maar die eeuwige twijfel he... Ik heb ook nog niet echt een goede vergelijking gevonden tussen deze 2, dus ik vraag het hier. Wat is jullie voorkeur en waarom?
Ik heb alleen de 0826 en vond het een prima ding. Het bijgevoegde cpl filter werkte echt, vooral met de zomer aanstaande.

Sommigen hebben problemen met de contactjes in de mount, maar ik lijk een andere variant met puntjes te hebben.

Vergelijk, waarbij de 0826 het bijgeleverde cpl filter heeft.

Er zijn wel verschillende versies, mét gps en CPL, of zónder, goed opletten ;-)

Ik zie dat de kortingcoupon nu weinig zin heeft, hij is zonder ook $69...

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 18-06-2016 08:30 ]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:10
Ik heb de topic een beetje doorgenomen en zie steeds de mini 0805 en de 0826 terugkomen (voor degene met een klein budget). Er is maar een verschil van 10 dollar op gearbest zag ik, welke heeft nou de voorkeur? Lees bij de 0826 dat er een cpl filter bij wordt geleverd dat wel echt helpt in de zon. Zie net ook dat de 0826 op hogere resoluties kan dan de 0805, Denk dat ik dan voor de 0826 ga?
Zouden jullie de 0826 verkiezen boven de 0805? beide beelden zien er in ieder geval goed uit, althans voor mij dan

[ Voor 9% gewijzigd door Musta op 18-06-2016 10:14 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-04 19:01
Ik denk dat ik toch maar als rear/sidecam een mini 0805 ga bestellen bij GB voor 55 euro. En een losse zuignap mount eraan maken. Op youtube staat wel een aardig filmpje erover.

Of toch maar de Ausdom A261. Of de mini 0826

Qua prijs zit het redelijk dicht bij elkaar in de buurt

Edit: inmiddels een mini 0805 besteld. De 0806 (en opvolger 0826) lees ik vrij veel slechte verhalen over.
Voor een rear/sidecam is deze ruim voldoende denk ik. Net geen 6 tientjes.

[ Voor 48% gewijzigd door Trichoglossus op 23-06-2016 21:09 ]

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 16:59
Dankzij dit topic wil ik ook een Mini 0805 aanschaffen, maar helaas
is hij op die Nederlandse webshop uitverkocht.
1. Weet iemand een andere webshop die betrouwbaar is?

Graag zou ik de stroomvoorziening voor dashcam netjes willen aansluiten en
afwerken. Op youtube zag ik dat sommige 0805's werden geleverd met aparte power unit.
2. Hebben jullie deze ook gekregen of moet ik dit apart bestellen?

• LordSinclair
Storm-Fox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:30:
Dankzij dit topic wil ik ook een Mini 0805 aanschaffen, maar helaas
is hij op die Nederlandse webshop uitverkocht.
1. Weet iemand een andere webshop die betrouwbaar is?
PauseBreak schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:19:

Probeer deze website eens; http://dutchdashcam.webklik.nl/page/welke-dashcam-kopen- is mij goed bevallen.

edit: ik zie dat die daar ook uitverkocht is :F
afwerken. Op youtube zag ik dat sommige 0805's werden geleverd met aparte power unit.
Hij werd bij mij geleverd met een sigaretten aanstekerplug.

[ Voor 46% gewijzigd door LordSinclair op 08-07-2016 10:17 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die aparte power-unit is een "lus schakeling" die ervoor zorgt dat je je auto kan parkeren, de Mini in "parking guard" kan zetten maar nooit je accu kan leegtrekken. Met een aansteker-plug kan je wel je accu leegtrekken alhoewel dat, gezien het amperage, een dag of 5 kan duren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Storm-Fox
Is het verstandig om een kleine dashcam zoals de mini-0805 snachts in de auto te laten?
Natuurlijk is de buurt zeer bepalend, maar zijn er al gevallen bekend van dashcam diefstal?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:50

OMX2000

By any means necessary...

Storm-Fox schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:08:
Is het verstandig om een kleine dashcam zoals de mini-0805 snachts in de auto te laten?
Natuurlijk is de buurt zeer bepalend, maar zijn er al gevallen bekend van dashcam diefstal?
Ik laat, misschien totaal onverantwoord, mijn DOD LS460 de laatste paar dagen in de auto hangen. En die is groter dan de mini-0805. Ik moet wel zeggen dat je hem niet zomaar ziet als je er niet specifiek op let. Mijn auto heeft zelf ook een camera voor lane assist

Ik heb hem nu nog met de zuignap, maar ik hoop hem snel met de plakker permanent op te hangen en zoveel mogelijk achter mijn spiegel.

Als dit https://www.audiblog.nl/2...rse-audis-bij-de-spiegel/ een beetje een goede camera is denk ik dat de DOD naar achter gaat en schaf ik er zo een aan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:49

PeaceNlove

Deugleuter

Storm-Fox schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:08:
Ik heb mijn camera ook permanent in de auto hangen. Ik woon wel in een rustige en nette buurt met de auto op de oprit, dus je moet er wel naar zoeken wil je de camera zien.

Verwijderd

Iemand ervaring met het plaatsen van een Mini 0805 (of soortgelijk) in een auto met tegenovergestelde wissers? Voor de spiegel wordt niet gewist, dus daar hangen in niet slim. Heb hem nu links bovenin hangen wat qua zicht wel werkt (vrij hoge voorruit) maar hij valt me van buiten te veel op. Ik haal de camera er nu thuis altijd uit.

• Trichoglossus
Josefien schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 01:48:
Mijn DOD LS460W welke ik inmiddels al een jaartje heb, maakt sinds een maandje of twee soms corrupte bestanden aan. De bestanden zijn dan niet te openen met welke mediaspeler dan ook. Het gaat om slechts enkele bestanden, niet een hele reeks.

Heeft iemand hier ook last van en een oplossing hiervoor? Het corrupt raken lijkt tot nu toe willekeurig... beetje zonde als dat straks toevallig in een leuk filmpje gebeurt... :/
Ik heb ze eigenlijk alleen als ik even het contact aan zet en vrij snel weer uit. Blijkbaar kan ie dat bij mijn 460W niet verwerken. Als ik eenmaal aan het rijden ben dan heb ik nooit een corrupte file er tussen.

@vortexnl1982: ik gebruik al 2 jaar zonder problemen een transcend microsdxc class 10 uhs-1 kaartje in mijn DOD ls460W

De mini 0806 schijnt trouwens nogal onstabiel te zijn t.o.v de mini 0805
Laatste firmware: http://www.mini0806.com/update.html

[ Voor 14% gewijzigd door Trichoglossus op 26-07-2016 22:05 ]

• Trichoglossus
Hangt er vanaf wat je budget is, en welke eisen je hebt. Wel/geen GPS. Bestellen in Nederland of in China.

Mini 0805 is een betrouwbaar model uit de mini reeks bv. In Nederland ca 100 euro, in China te krijgen voor 60 euro. Wel een full hd model.

Ik heb zelf een DOD LS460W, maar dan zit je incl. kaartje rond de 200 euro.

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03 19:06
Trichoglossus schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:18:
Hangt er vanaf wat je budget is, en welke eisen je hebt. Wel/geen GPS. Bestellen in Nederland of in China.

Mini 0805 is een betrouwbaar model uit de mini reeks bv. In Nederland ca 100 euro, in China te krijgen voor 60 euro. Wel een full hd model.

Ik heb zelf een DOD LS460W, maar dan zit je incl. kaartje rond de 200 euro.
ik wil uiteraard in full hd opnemen en als het even kan ook snachts nog goede kwaliteit . verder wil ik wel de 150 graden camera zodat alles goed zichtbaar is .

verder heb ik echt geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van een dashcam :)

psn: taker-mart

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-04 14:03
Geen matches
Mini 0826 heeft zelfde GPS unit als Mini 0806 toch? Die laatste is wel los verkrijgbaar, ook in NL:
http://www.allcam.nl/gps-set-mini-0806
The Wizard schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:05:
...
Hiervoor een onbekend merk op 1080p, duidelijk meer compressie en slechtere beeldkwaliteit. YouTube: Near car crash (Dit was trouwens een vrouw die belangrijker vond om te zwaaien naar anderen dan op het verkeer te letten en mij voorrang geven. Moest vol in de ankers/ABS).
Arnhem :+

[ Voor 61% gewijzigd door soganta op 05-08-2016 09:45 ]

• Trichoglossus
BlackShadow schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:35:
ZUCHT :(

OPNIEUW een mini 0826 met een kapotte GPS unit, eerste gaf geen gegevens door aan de camera, nu is er een pinnetje geplooid waardoor de camera geen stroom krijgt.

Alleszins goed opgelost door Gearbest, ik krijg mijn geld terug en mag de 2 kapotte units houden.

Iemand een idee of de GPS units los te koop zijn?
In china zijn ze voor een mini 0805 ca 10 euro. Maar ik weet niet of dat dezelfde is als op een 0826

Dat vind ik een nadeel aan de mini, elke keer in en uit de gps unit schuiven gaat regelmatig fout. Dan zou ik een zuignapmount aan de gps maken en het hele zaakje van de ruit afhalen indien nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Trichoglossus op 05-08-2016 20:33 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Ik heb de 2CH versie, is gelijk aan de 1CH. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit goed, geen artefacten of extra verscherping (wat opvalt).

Voorbeeld: YouTube: Haartje

Hiervoor een onbekend merk op 1080p, duidelijk meer compressie en slechtere beeldkwaliteit. YouTube: Near car crash (Dit was trouwens een vrouw die belangrijker vond om te zwaaien naar anderen dan op het verkeer te letten en mij voorrang geven. Moest vol in de ankers/ABS).
Hey, mede Schuytgraafer *O* zwaait

Ja dat is een leuke cruising.

Vandaag had ik iemand die bij de grote rotonde in schuytgraaf schuin van de buitenste baan naar de binnenste reed, daar tussen liggen dus allemaal beton blokjes :X
was inderdaad een oudere man achter het stuur.

Over niet kijken gesproken... ;( 8)7
YouTube: Germany autobahn

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 05-08-2016 20:41 ]

• DedSec85
  • Laatst online: 31-03 16:45
Geen matches
Ik heb de 2CH versie, is gelijk aan de 1CH. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit goed, geen artefacten of extra verscherping (wat opvalt).

Voorbeeld: YouTube: Haartje

Die BlackVue is inderdaad van betere kwaliteit. Die Mio MiVue C330 was ook zoiets.
Nu moet ik zeggen dat ik het kenteken van jouw BlackVue filmpje alleen kan lezen als hij je inhaalt. Op het moment dat de auto voor je gaat rijden zie ik het kenteken niet duidelijk meer.

Maar volgens mij is BlackVue nu wel een van de beste spelers in de dashcam markt. Volgens mij brengen ze nu de DR650S-1CH uit. Ik ga in elk geval kijken of dat wat is. :)

• Trichoglossus
Een vriendin van mij heeft een mini 0805 die niet goed werkt met een Transcend kaartje van 64gb. Camera gaat spontaan uit en dan soms ook weer aan.
(Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB).

Nu heeft ze een Sandisk kaartje van 64 gb en geen enkel probleem meer.
(SanDisk Ultra 64GB micro SD Class 10 UHS-I )
Beide op dezelfde manier geformatteerd (buiten de camera om).

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-04 20:18
Trichoglossus schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:39:
Een vriendin van mij heeft een mini 0805 die niet goed werkt met een Transcend kaartje van 64gb. Camera gaat spontaan uit en dan soms ook weer aan.
(Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB).

Nu heeft ze een Sandisk kaartje van 64 gb en geen enkel probleem meer.
(SanDisk Ultra 64GB micro SD Class 10 UHS-I )
Beide op dezelfde manier geformatteerd (buiten de camera om).
Hmm ik heb nu drie kaartjes geprobeerd. De EVOs doen het een paar dagen goed en dan valt de camera soms spontaan uit. Ik moet dan echt het kaartje eruit halen en opnieuw erin stoppen en dan werkt het weer even.

• Storm-Fox
Op 1dayfly.nl is tot morgen 12.00 uur een dashcam te koop
Het betreft een HP FULL HD DASHCAM MET GPS EN G-SENSOR voor 80 euro.

Specs
Model: HP Car Camcorder f800g
Ingebouwde GPS houdt uw
locatie en snelheid bij
'Emergency Video Recording'-mode
Neemt op in FullHD (1920x1080)
2.7" LCD kleurentouchscreen
Brede kijkhoek van 140°

Zie: http://www.1dayfly.com

Geen slechte koop denk ik, maar ik wacht zelf nog maar even op een Mini 0805

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Storm-Fox schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:01:
Op 1dayfly.nl is tot morgen 12.00 uur een dashcam te koop
Het betreft een HP FULL HD DASHCAM MET GPS EN G-SENSOR voor 80 euro.

Specs
Model: HP Car Camcorder f800g
Ingebouwde GPS houdt uw
locatie en snelheid bij
'Emergency Video Recording'-mode
Neemt op in FullHD (1920x1080)
2.7" LCD kleurentouchscreen
Brede kijkhoek van 140°

Zie: http://www.1dayfly.com

Geen slechte koop denk ik, maar ik wacht zelf nog maar even op een Mini 0805
Heb deze besteld vrijwel alleen omdat het een HP is en die spullen meestal prima in elkaar zitten. Ben benieuwd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Trichoglossus
De DOD ls460W heeft ook flinke moeite als er bomen in beeld komen. Dan wordt alles een stuk onduidelijker. En dat zie ik wel bij meerdere camera's. Waar het aan ligt, geen idee. Teveel groentinten/beweging?

Ik weet niet wat een mini 0826 te bieden heeft boven een mini 0805 bv

• BlakHawk
ptweaker schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:21:
Al wat bekend over de review van de mini 807? Ik volg zelf meerdere fora, o.a. dashcamtalk, en heb nog niet zoveel slechts gelezen over de 807.

Anders bestel ik toch maar de 805. kwaliteit/prijs aardig in verhouding.
Ik ben hem aan het maken (de review).
Maar het werkt niet echt helemaal mee met de muziek eronder zetten via youtube...

Eerste wat opvalt:
- Kwaliteit is niet heel denderend, maar lees ook al dat er wat firmware upgrades zijn.
- GPS doet het af en toe niet. Er zit een heel klein lampje op de GPS ontvanger en af en toe geeft hij geen licht. 12V stekker eruit en erin "does the trick".
- Hij kan wel een CPL filtertje gebruiken zoals de 0826, maar daar zal de 0805 ook last van hebben neem ik aan?

Ik zal even vaart maken met de youtube video...

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 06-09-2016 15:37 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Trichoglossus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:03:
De DOD ls460W heeft ook flinke moeite als er bomen in beeld komen. Dan wordt alles een stuk onduidelijker. En dat zie ik wel bij meerdere camera's. Waar het aan ligt, geen idee. Teveel groentinten/beweging?

Ik weet niet wat een mini 0826 te bieden heeft boven een mini 0805 bv
En bij viaducten zie je dat ook terug. Soms verliest de LS460W zelfs zoveel focus dat het even "niet HD" is. Dat zal aan de hardware liggen gok ik. In principe zou de sensor die wordt gebruikt het moeten aankunnen, dus het zal in de overige gebruikte hardware liggen.

Moet trouwens wel bekennen dat de ontwikkelingen op dashcam gebied niet heel snel meer lijken te gaan. Dat vind ik wel wat jammer want echt goede 2-channel oplossingen zijn er bijvoorbeeld nog niet en de beeldkwaliteit, ook die van de duurdere camera's kan echt nog wel flink beter.

Nee, merp!

• Trichoglossus
De DOD LS460W is alweer ruim 2 jaar op de markt. Qua beeldkwaliteit voor mij nog steeds prima. En uitermate stabiel. Valt ook nooit uit.

Als ik de diverse testen online zie van andere dashcams is de kwaliteit niet noemenswaardig beter. En de betrouwbaarheid is nog de vraag van veel merken.

Een 2e (losse) cam er bij zou wel eens leuk zijn, dan waarschijnlijk de mini 0805 omdat die redelijk betrouwbaar is voor dat geld. Of toch maar weer een dure DOD.

• Trichoglossus
Het lijkt er toch op dat de mini 0805 wat problemen heeft met een 64gb kaartje (Inmiddels 2 merken geprobeerd).
Met een 32 gb kaartje loopt hij nu al 3 dagen zonder problemen.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 17:30

4x2

lộn xộn quá

Trichoglossus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:13:
Het lijkt er toch op dat de mini 0805 wat problemen heeft met een 64gb kaartje (Inmiddels 2 merken geprobeerd).
Met een 32 gb kaartje loopt hij nu al 3 dagen zonder problemen.
Het enige wat ik bij mn 805 heb (beide trouwens, 1 met intern en 1 met extern geheugen, allebei met accu) is dat ie na verloop van tijd niet meer op wil nemen en weer uit gaat.
Moet je m een keer formatteren en het werkt weer.
Het stoort me eigenlijk niet genoeg om er echt tijd in te steken, kijk sowieso de filmpjes van die dingen eigenlijk nooit terug :+

leeg

• Trichoglossus
Kaartjes kunnen ook stuk gaan uiteraard.

Wat ik zo lees op dashcamtalk forum is dat die mini wel gevoelig is voor bepaalde geheugenkaartjes. En dat de mini's, op de mini 0805 na, wisselend betrouwbaar zijn qua kwaliteit.

Het is wel een relatief goedkope camera natuurlijk, wil je een camera waar je geen omkijken naar hebt zou ik eerder voor een DOD gaan. Die doet het hier al ruim 2 jaar zonder problemen. Met het eerste kaartje er nog in.

Een vriendin van mij heeft een mini 0805 en heeft laatst een 32gb kaartje zo uit de verpakking er in gedaan. Draaide meteen goed.

• Damocles.NL
  • Laatst online: 24-09-2025
Ik ben een beetje aan het zoeken geweest naar een geschikte dashcam. Ik rij voornamelijk overdag, dus het is voor mij belangrijk dat de kwaliteit overdag goed is. Kentekens herkenbaar zou ook wel fijn zijn.

In de winter zal ik uiteraard wat meer in het donker rijden, want eerder donker.

Nou wil ik max 125 euro uitgeven voor een dashcam. GPS is prettig, mogelijk ook met vastleggen snelheid. Ik heb in mijn auto al botswaarschuwing en lane assist, dus dat hoeft niet.

Wat is de beste koop voor dit budget? Een lange kabel zodat ik hem kan wegwerken is ook wel prettig.

Kwam zelf bij de MINI0805 of 0806 uit, is dat de beste keuze?

• Trichoglossus
Volgens mij zit die lange kabel overal wel bij. Lane assist moet je je bij een dashcam weinig bij voorstellen trouwens.

Van een actieve site:
https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2016/

Q. I am looking for the best video quality during the day?
Depending on lighting conditions, cameras perform differently so there is no “one size fits all” answer. Check the side-by-side comparison forum for real examples.

Dome D201
Ausdom A261
Mini 0805 (Mini 0806 has better day quality but appears to be less reliable)

Ik zou dan de 0805 nemen. Die is in Nederland te bestellen, of in China, afhankelijk welk risico je daarmee wilt nemen.

• Trichoglossus
Waarom dan niet een 0805? Dat schijnt de betrouwbaarste uit de reeks van mini's te zijn.
60 euro in china.

• grun93
Trichoglossus schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:08:
Waarom dan niet een 0805? Dat schijnt de betrouwbaarste uit de reeks van mini's te zijn.
Ik noemde de 0806 alleen maar omdat kokpol die ook vermeldde in de vraag, verder heb ikzelf geen voorkeur.

• Trichoglossus
Ik heb meerdere auto's. Dan moet ik ook meerdere plakmounts kopen. En soms wil ik de cam op de achterruit, of soms op de zijruit, al naar gelang de auto.
Dan is het niet zo handig om de auto's vol te hangen met plakmounts :)

Ik denk dat ik voor mijzelf een mini 0805 erbij koop. Of een G1W cam, in wat voor variant dan ook.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:23

13art

Moderator Mobile
Ondertussen ook maar eens voorzichtig aan het oriënteren op een dashcam. Maar wat zijn er ontzettend veel zeg. Lijstje wat ik tot nu toe gemaakt heb:
Mini 0805
Mini 0806
Mini 0903 / Nano Q
CDV300X
Viofo A119(s)

Iedere cam heeft zo zijn voor en nadelen als ik het zo lees, en daar zal ik me nog wat meer in moeten verdiepen om zo het één en ander af te kunnen strepen.
Volgens dashcamtalk zijn dit in ieder geval dashcams met zowel overdag als 's nachts goed beeld. Dat is sowieso belangrijk.
Moet zeggen dat de formfactor van de CDV300X me het meeste aanspreekt. Leuke taak om me de komende tijd dus eens wat meer in te verdiepen in deze modellen d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 27-10-2016 15:24 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art

13art

Moderator Mobile
Trichoglossus schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:13:
Volgens de link:
The CDV300X is no longer for sale.
Haha, ja nu je het zegt...
Alles zo naast elkaar leggen zit ik nnu voornamelijk op de A119
Deze presteert in het donker sowieso beter dat de 0805 en ik dacht ook iets beter dan de 0806.
De Nang Q lees ik dat er nnog best wel eens wat issues mee zijn. Dus voor alsnog de A119, maar ga nog even wat doorspitten her en der.

• Trichoglossus
's Nachts blijft het sowieso altijd moeilijk. Op lagere snelheden is het nog wel redelijk te lezen, maar als je op de snelweg zit wordt het een ander verhaal.

De mini 0805 lijkt de bewezen betrouwbaarste tot nu toe te zijn uit de reeks mini's.
A119 ziet er ook interessant uit, maar is wel een stukje duurder.
Ik ben uiteindelijk voor de mini 0805 gegaan omdat die dienst doet als rear/sidecam en voor mijn doel voldoet. Net geen 60 euro.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Trichoglossus schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:27:
's Nachts blijft het sowieso altijd moeilijk. Op lagere snelheden is het nog wel redelijk te lezen, maar als je op de snelweg zit wordt het een ander verhaal.

De mini 0805 lijkt de bewezen betrouwbaarste tot nu toe te zijn uit de reeks mini's.
A119 ziet er ook interessant uit, maar is wel een stukje duurder.
Ik ben uiteindelijk voor de mini 0805 gegaan omdat die dienst doet als rear/sidecam en voor mijn doel voldoet. Net geen 60 euro.
Dat de 0805 de meest betrouwbare uit de mini serie was had ik inderdaad ook gelezen. Maar het verschil met de 0806 vond ik in dit filmpje best groot. Dat zal met de 0805 niet beter zijn vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 28-10-2016 18:47 ]

Pagina: 1 2 3