Ik heb overigens de indruk dat de mensen van het vliegtuig er veel langer over doen om in een vampier te veranderen dan de vers gebeten mensen.St@m schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:47:
Ik heb nou nog niet echt een verschil gemerkt in "rang" tussen de 4 die in het vliegtuig in leven gelaten werden en de "gebeten" mensen. Ze zien er hetzelfde uit, ze doen hetzelfde.. Maar volgens mij hadden ze gezegd dat er een verschil zou moeten zijn.
Die hadden waarschijnlijk iets gekregen dat hun weerstand gaf tegen de parasiet. Daarom waren ze ook niet "dood" na de landing.XWB schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:18:
[...]
Ik heb overigens de indruk dat de mensen van het vliegtuig er veel langer over doen om in een vampier te veranderen dan de vers gebeten mensen.
Blijf het echt een top serie vinden. Eigenlijk had ik de hele aflevering het idee dat de flashback stukjes eigenlijk het meest interessante waren tot het einde. Nu lijkt me dat weer leuker om te volgen
.
Kan iemand me trouwens ook even uitleggen hoe het zit met die oudere man die nu geopereerd is? Ik snap niet zo goed wat voor rol hij speelt voor die nazi. Waarom werkt hij eigenlijk mee met die geïnfecteerden? Lijkt me toch ook niet echt handig voor hem?
Kan iemand me trouwens ook even uitleggen hoe het zit met die oudere man die nu geopereerd is? Ik snap niet zo goed wat voor rol hij speelt voor die nazi. Waarom werkt hij eigenlijk mee met die geïnfecteerden? Lijkt me toch ook niet echt handig voor hem?
Mega rijke ouwe kerel, met een zeer zwakke gezondheid. De Duitser heeft hem het "eeuwige" leven beloofd als hij de Master zou helpen. Zoiets neem ik aan.lasharor schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:42:
Blijf het echt een top serie vinden. Eigenlijk had ik de hele aflevering het idee dat de flashback stukjes eigenlijk het meest interessante waren tot het einde. Nu lijkt me dat weer leuker om te volgen.
Ben wel erg benieuwd naar het Vampire Seal Team dat opdook aan het eind :-)
DUGG
Misschien een vampieren familie die al eeuwen in Manhattan leeft. Maar die ervoor gekozen hebben om in de schaduw te leven in plaats van proberen de hele bevolking te infecteren. En ze zijn geen fan van concurrentie.Mach schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:52:
[...]
Mega rijke ouwe kerel, met een zeer zwakke gezondheid. De Duitser heeft hem het "eeuwige" leven beloofd als hij de Master zou helpen. Zoiets neem ik aan.
Ben wel erg benieuwd naar het Vampire Seal Team dat opdook aan het eind :-)
Zoiets verwacht ik ook.RocketKoen schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:01:
[...]
Misschien een vampieren familie die al eeuwen in Manhattan leeft. Maar die ervoor gekozen hebben om in de schaduw te leven in plaats van proberen de hele bevolking te infecteren. En ze zijn geen fan van concurrentie.
Vind het tikkie jammer dat ze als een deus ex machine opgevoerd worden. Wellicht hadden ze in 1 of 2 afleveringen wat subtiele verwijzingen kunnen verwerken.
DUGG
Onverwachte wending, maar de vampieren-hunters zijn zelf dus ook vampieren? Wat voor bloed drinken hun dan?
Tru Blood hoogstwaarschijnlijkTerrz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:45:
Onverwachte wending, maar de vampieren-hunters zijn zelf dus ook vampieren? Wat voor bloed drinken hun dan?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik zit er eigenlijk op te wachten dat die Latino en die Oekraïner ook bij de club komen. Dan zou je al 2 "teams" hebben tegen de Master, Eichhorst en de rest van de geïnfecteerden.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Wat ik mij afvraag is hoe Eichhorst volledig 'bij bewustzijn' is en normaal kan functioneren, terwijl de andere vampiers hersenloze zombies zijn. Komt het nadenken in een latere fase of zo? Of kunnen alleen levende mensen niet hersenloze vampiers worden? Ik heb overigens de hele boekenserie besteld
.
Daar zal nog wel iets over komen als ze verder zijn met de flashbacks naar 1944.Sj44k13 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:35:
Wat ik mij afvraag is hoe Eichhorst volledig 'bij bewustzijn' is en normaal kan functioneren, terwijl de andere vampiers hersenloze zombies zijn. Komt het nadenken in een latere fase of zo? Of kunnen alleen levende mensen niet hersenloze vampiers worden? Ik heb overigens de hele boekenserie besteld.
Ik gok dat Eichhorst eerst ook niet veel controle had, maar dat hij dat geleerd heeft of dat iemand hem heeft geholpen. Hij is immers al 75 jaar vampier.
En het helpt dat hij als mens ook al een monster was....
Gadsie wat een vullertje deze week.
Had graag wat meer informatie over de vampier GiJoe's gezien.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Stelde inderdaad niet veel voor. De dood van Jim zag je ook al mijlenver aankomen.Donstil schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:26:
Gadsie wat een vullertje deze week.
DUGG
Anoniem: 617800
Wat begon als een goede serie is na een paar afleveringen al weer de volledige verkeerde weg ingeslagen. Wat bij the walking dead rond seizoen 3 begon is het bij deze serie al bij aflevering 8. Het oude mannetje hakt even met zijn zwaard gemak iedere zombie/vampier ze kop eraf, waarbij je nu dus enkel nog maar actie gaat zien. Maar het gaat ook weer veel te makkelijk, ik vergelijk het met TWD waarbij ze op het begin enorme moeite hebben met het vermoorden van de zombies, is het na een paar seizoenen enkel nog maar headshots. The Strain is nu nog wel vermakelijk, mede doordat de eerste paar afleveringen een spannende indruk gaven. Maar als de serie deze weg blijft volgen, waar ik wel vanuit ga ben ik er toch na seizoen 1 wel al klaar mee. Het volledige budget is weer opgegaan in de pilot..... zonde!!

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 617800 op 02-09-2014 08:53 ]
Was niet de sterkste aflevering, maar ook weer niet zo slecht om heel de serie met de grond gelijk te maken. Wel gemakkelijk hoe ze ook de Hacker tegen het lijf lopen en ze zelf meteen zegt achter de internet en telefoon blokkade te zitten.
Dood van Jim had inderdaad wat spannender uitgewerkt mogen worden. Verder zijn we wel weer wat meer te weten gekomen over de Strigoi.
Dood van Jim had inderdaad wat spannender uitgewerkt mogen worden. Verder zijn we wel weer wat meer te weten gekomen over de Strigoi.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Dat heeft ze alleen maar verteld tegen de vrouw die het lukte te ontsnappen. De rest weet nog niet dat ze achter de blackout zit. Maar dat zal niet lang duren, waarna zij natuurlijk eventjes kan aangeven waar de big boss zich verschuilt.burgt schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:53:
Wel gemakkelijk hoe ze ook de Hacker tegen het lijf lopen en ze zelf meteen zegt achter de internet en telefoon blokkade te zitten.
Ik vraag mij af hoe ze volgende week 'toevallig' de latino tegenkomen. Dan is het feestje compleet.
De laatste aflevering is wat minder ja, het voornaamste wat we te weten gekomen zijn is:
1) De vampieren jagen op Abraham en zijn team en bijten niet zomaar iedereen.
2) Er zijn inmiddels heel veel mensen geïnfecteerd.
1) De vampieren jagen op Abraham en zijn team en bijten niet zomaar iedereen.
2) Er zijn inmiddels heel veel mensen geïnfecteerd.
Ik vind de serie helemaal niet minder worden, de aflevering deed me een beetje aan the fog denken. Als dit echt een low budget zou zijn dan werd het meer een "vampier van de week" verhaal zoals bv Buffy oid; het gemiddelde publiek weet niets van het bestaan van vampieren en elke week wordt er eentje ontmaskerd. Hier breekt meteen de pleuris uit en nemen de vampieren de wereld over, meer in walking dead stijl. Al heb ik zo de hoop/het gevoel dat the Strain uiteindelijk spectaculairder wordt qua verhaal als ik weer eens teveel wiki naar de boeken
Laten we hopen dat deze serie in seizoen 4 en 5 voldoende budget heeft daarvoor.
Ik vind het een heerlijke serie..
Kijkt lekker weg en de vaart word er goed ingehouden!
Dat is met andere series wel is anders...(Falling skies)
Kijkt lekker weg en de vaart word er goed ingehouden!
Dat is met andere series wel is anders...(Falling skies)
Mwah Falling skies over budget gesproken, ik had wel ff een lachen moment toen Tom in die cocon ging en er werd gezegd "je wordt zo weer wakker en dan is het gebeurd". Volgende shot staat ie inderdaad weer op de grond, ik "*&^#*($^*(&$ WTF hebben ze nou niet eens budget voor een maanbombardement!!". Bleek toch iets anders te liggen, dus wel een leuk budgetgeintje
Anoniem: 617800
Oke misschien iets te negatief geweest hierboven, maar de aflevering stelde me zo teleur. Waarbij ik het idee had dat de serie zich stukken rustiger zou ontplooien, brak de pleuris al naar een paar afleveringen uit. Ik had meer willen zien van hoe de wereld hier op reageerde en niet dat de groep na een paar afleveringen al helemaal op zich eigen is en ze een weg door alle vampieren heen moeten slaan. Heb het gevoel dat de hele serie de kant op gaat van The Walking Dead, waarbij ze op een begeven moment in die gevangenis terecht komen... Maar ik laat het hier even bij, want misschien heb ik het wel helemaal mis
. Benieuwd hoe de volgende aflevering gaat uitpakken. (En ja TWD heb ik na s3 afgezet..)
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 617800 op 03-09-2014 21:54 ]
Nou dat monster vond ik persoonlijk een beetje een anti climax, ding had eerder een geinige dan een enge uitstraling. Jammer
Ooh en weer geen GI Joe vamps verdorie
Ooh en weer geen GI Joe vamps verdorie

Het concept op zich, vind ik zeer vermakelijk, ik hou wel van dit soort series. Maar de acteurs beginnen me steeds meer tegen te vallen, wat wordt er door sommigen vreselijk slecht geacteerd. De meest irritante is de actrice die Nora speelt, haar gezicht staat werkelijk continue op drama, maar dan op zo'n overdreven manier dat het net lijkt alsof er een drol dwars zit
.
Ook de nieuwste 'aanwinst' die Dutch speelt vind ik om te huilen (die vreselijk onnodige gil in haar huis, mijn god! Zal dan vast wel in het script staan, maar je zou haast denken dat er nóg een virus rond waart: aanstelleritus
).
De acteur die Eph speelt vind ik ook maar matig.
Ik kijk er nu nog naar puur vanwege het verhaal, zodra dit mij niet meer weet te boeien, haak ik echt af.

Ook de nieuwste 'aanwinst' die Dutch speelt vind ik om te huilen (die vreselijk onnodige gil in haar huis, mijn god! Zal dan vast wel in het script staan, maar je zou haast denken dat er nóg een virus rond waart: aanstelleritus
De acteur die Eph speelt vind ik ook maar matig.
Ik kijk er nu nog naar puur vanwege het verhaal, zodra dit mij niet meer weet te boeien, haak ik echt af.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ach, het is inderdaad geen serie van hoge kwaliteit maar zeker wel vermakelijk. En zoveel horror achtige series zijn er niet dus wij blijven gewoon lekker verder kijken
Yamaha MT-09
Serie gaat imo heel rap bergafwaarts. Ook deze aflevering weer helemaal niets gebeurd
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Uh wut? In deze aflevering zag je juist iets heel belangrijks...St@m schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:40:
Serie gaat imo heel rap bergafwaarts. Ook deze aflevering weer helemaal niets gebeurd
spoiler:
Zijn vrouw werd niet voor niets zo in beeld gebracht tijdens haar transformatie. Ze wordt belangrijk...
Dat zit wel Schnorr.
Spoilers hoeven niet.. en als je het over de boeken wilt hebben dan graag in een eigen topic.Stukfruit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:52:
[...]
Uh wut? In deze aflevering zag je juist iets heel belangrijks...
spoiler:Zijn vrouw werd niet voor niets zo in beeld gebracht tijdens haar transformatie. Ze wordt belangrijk...
Ja, ze wordt belangrijk, maar dat had ook in 5 minuten gekund. Ik heb nu 50 minuten gekeken naar Eph die naar zn vrouw op zoek was, en wij wisten na 10 minuten al dat ze het niet zou halen.. die overige 40 minuten hadden prima gebruikt kunnen worden om openstaande vragen verder uit te werken...
Maar eigenlijk zeg je het zelf al, er gebeurd 1 ding van eventuele meerwaarde voor de rest van het verhaal, in dat tempo schiet het niet zo heel erg op..
Getuige de ernorme hoeveelheid aan reacties in deze topic
De rest is nog aan het bekomen van de awesomeness van het Billy Zane-kapsel van de hoofdrolspeler 
En ik heb geen boeken gelezen. De spoiler komt van onderaan deze pagina:
http://www.avclub.com/tvclub/strain-loved-ones-209219
En ik heb geen boeken gelezen. De spoiler komt van onderaan deze pagina:
http://www.avclub.com/tvclub/strain-loved-ones-209219
Dat zit wel Schnorr.
Het is me inmiddels wel duidelijk dat de GIJoe vamps echt als rekkertje gebruikt zijn om door deze vullers te komen.
Die vrouw wordt idd belangrijk (heel toevallig kiest papa vamp haar uit) maar een hele aflevering daar voor gebruiken valt toch wel onder de noemer filler als je het mij vraagt.
Toch ga ik maandag weer kijken. Ik wil die GIJoe vamp shit zien op een of andere manier.
Die vrouw wordt idd belangrijk (heel toevallig kiest papa vamp haar uit) maar een hele aflevering daar voor gebruiken valt toch wel onder de noemer filler als je het mij vraagt.
Toch ga ik maandag weer kijken. Ik wil die GIJoe vamp shit zien op een of andere manier.
Wederom niet gelukt heDonstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:44:
Het lijkt ook wel alsof de personages per extra vampier een hersencel kwijtraken.. Ik weet niet wat de schrijvers precies willen, maar het wordt wel een beetje kansloos zo imo.
Dat kind dat toch maar even sigaretten gaat halen
Eph die denkt dat z'n vrouw echt om hulp roept en maar even de groep in de steek laat om te gaan rondstruinen in het hol van de leeuw.
Die ouwe die, nadat hij net aan de dood is ontsnapt, wel even denkt dat hij het in z'n eentje kan..
En dan ben ik de rest vast alweer vergeten.. bij iedere aflevering die ik kijk verdwijnt er bij mij namelijk ook een hersencel.
Ik plaste wel bijna in mijn broek van angst het lachen toen ik The Master de Sesamstraat pop zag, al had ik die natuurlijk al wel gezien, maar was het alweer vergeten hoe lachwekkend die eruit zag.
Echt heel, heel jammer de kant die het opgaat. Zal seizoen 1 nog wel afkijken.. wachten op de major cliffhanger.. en dan zien we volgend jaar wel. Denk dat de serie op dezelfde stapel gaat als:
Arrow en Under the dome

De aflevering heeft denk ik wel duidelijk gemaakt waarom the Master de vrouw van Eph kiest; Eph strijdt met Sertrakian, die hij ook probeert kapot te maken. Ik vond inderdaad de alzheimer/sigaretten verhaallijn ook heel snel irritant worden, ik vraag me wel af hoe deze serie qua verhaal gaat lopen als straks ook de mexicaan is aanbeland bij de groep.. Gaan er dan straks iedere week een paar op pad vanuit de pawn shop terwijl er steeds één zwakke van de groep verwijderd raakt en door een vampier gepakt wordt/dreigt te worden?
En idd ook erg jammer van het uiterlijk van the Master; del Toro heeft toch aardig wat films op zijn naam staan met stukken betere FX..
En idd ook erg jammer van het uiterlijk van the Master; del Toro heeft toch aardig wat films op zijn naam staan met stukken betere FX..
Anoniem: 16328
Ja die demente moeder en dat kind vind ik erg irritant. Ook vind ik Eph irritant die nog steeds overal intrapt en zijn neukertje ook omdat zij niemand wil doodschieten boehoe. Sertrakian en die rattenbestrijder zijn de enige normale in het stuk. Er was de laatste aflevering weinig screentime voor die Duitser dus we weten nog niet veel meer en ook die vreemde crew die de zombies doodt hebben we maar 1 aflevering gezien.
Even zonder alles te lezen (wil geen spoilers, moet nog beginnen met kijken): hoeveel horror is het? Is het gore, jump scares? Of valt het wel mee?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Valt wel mee
jump scares kan ik me niet herinneren en de gore zit vooral in dingen zoals wormen die je ogen in kruipen.
Dat zit wel Schnorr.
Dat met die sigaretten lag zo onwijs voor de hand ook, ik dacht nog "oke dat zoontje gaat dus weg daar, zal wel iets met eten worden". Werd dus sigarettenSt@m schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:25:
[...]
Wederom niet gelukt he![]()
Het lijkt ook wel alsof de personages per extra vampier een hersencel kwijtraken.. Ik weet niet wat de schrijvers precies willen, maar het wordt wel een beetje kansloos zo imo.
Dat kind dat toch maar even sigaretten gaat halen
Eph die denkt dat z'n vrouw echt om hulp roept en maar even de groep in de steek laat om te gaan rondstruinen in het hol van de leeuw.
Die ouwe die, nadat hij net aan de dood is ontsnapt, wel even denkt dat hij het in z'n eentje kan..
En dan ben ik de rest vast alweer vergeten.. bij iedere aflevering die ik kijk verdwijnt er bij mij namelijk ook een hersencel.![]()
Ik plaste wel bijna in mijn broek van angst het lachen toen ik The Master de Sesamstraat pop zag, al had ik die natuurlijk al wel gezien, maar was het alweer vergeten hoe lachwekkend die eruit zag.
Echt heel, heel jammer de kant die het opgaat. Zal seizoen 1 nog wel afkijken.. wachten op de major cliffhanger.. en dan zien we volgend jaar wel. Denk dat de serie op dezelfde stapel gaat als:
Arrow en Under the dome

En ja die meester is idd een lachertje, wat een slechte pop gebruiken ze daarvoor zeg.
Die dude is eerder leuk dan angstaanjagend.
spoiler: even onder spoilers ivm dat nog niet iedereen hem gezien heeft
The Joe's are BACK voor 10 seconden....
[ Voor 9% gewijzigd door Wognummer op 29-09-2014 06:14 ]
Ja, gelukkig zijn ze weer even in beeld geweest. Deze aflevering was ietsjes beter. Gelukkig dat die moeder dood is, voegde weinig toe aan het verhaal. Had eigenlijk nog wel iets met de sigaretten verwacht, was namelijk niet hetzelfde merk als dat ze rookte, dus had eigenlijk wel verwacht dat de aap wel uit de mouw kwam over het avontuurtje van het kind vorige week. Maar goed.
[ Voor 43% gewijzigd door St@m op 29-09-2014 20:13 ]
Serieus, team gi joe was er, de backstory verder ingevuld en dan pissed zijn dat het zoontje niet verlinkt is... Dat hij op pad gaat en die vrouw haar moeder onthoofdde is allemaal character building voor later. Dat maakt deze serie juist een stuk beter dan de meuk die er nu ook op is, ik noem een under the dome...
Yeah Joe's are back. Het werd even minder maar deze aflevering is al wat beter zoals St@m ook zegt.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Iedereen was de aandacht sinds de afgelopen verschijning wel weer even verloren. Daarom zijn ze er weer.Wognummer schreef op maandag 29 september 2014 @ 06:09:
spoiler: even onder spoilers ivm dat nog niet iedereen hem gezien heeftThe Joe's are BACK voor 10 seconden....
De Joes zijn gewoon bedoeld om de serie te rekken naar mijn gevoel.
Het is een boekenserie he, die joes hebben ook een geschiedenis/functie. Ik denk niet dat karakters in een boek verzonnen zijn om een eerste seizoen van een serie te rekkenDonstil schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:29:
[...]
Iedereen was de aandacht sinds de afgelopen verschijning wel weer even verloren. Daarom zijn ze er weer.
Del torro had dit jaren geleden al als serie bedacht. Toen de studio's niet wilde heeft hij er een boek (boeken?) van gemaakt.CopyCatz schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:46:
[...]
Het is een boekenserie he, die joes hebben ook een geschiedenis/functie. Ik denk niet dat karakters in een boek verzonnen zijn om een eerste seizoen van een serie te rekken
Althans dat had ik begrepen.
Dat is dan een slecht rekmiddel. Volgende week is de laatste aflevering en ze zijn nog maar twee keer te zien geweest.CopyCatz schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:46:
Het is een boekenserie he, die joes hebben ook een geschiedenis/functie. Ik denk niet dat karakters in een boek verzonnen zijn om een eerste seizoen van een serie te rekken
Dat zit wel Schnorr.
Ze gaan een grotere rol krijgen en dan worden ze ook beter toegelicht. Nu voelen ze inderdaad nog aan als een Deus Ex Machina.
Moet zeggen dat ze (in tegenstelling tot Under The Dome) de verhaallijn in de boekenreeks erg nauwkeurig volgen. Enige jammere is wel het kostuum van de Master, dat ziet er nogal knullig en goedkoop uit.
Moet zeggen dat ze (in tegenstelling tot Under The Dome) de verhaallijn in de boekenreeks erg nauwkeurig volgen. Enige jammere is wel het kostuum van de Master, dat ziet er nogal knullig en goedkoop uit.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Nee, die 1e verschijning was hun introductie.Donstil schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:29:
[...]
Iedereen was de aandacht sinds de afgelopen verschijning wel weer even verloren. Daarom zijn ze er weer.
Nu komt die gangbanger er waarschijnlijk bij als "point of view" character en krijgen we meer van ze te zien.
Je merkt dat er in de serie een paar characters zijn die gevolgd worden. En alles wat er gebeurt waar zij niet bij zijn, zie je niet.
En zo'n joe als character is een beetje lastig. Dus lossen ze het op door eerst iemand te introduceren met een uitgebreide backstory, en hem daarna te implanteren.
Ik ben niet pissed hoor, zeg alleen dat ik het verwachtte.. zeker ook omdat die dochter ook nog de sigaretten afpakte.. dus ik had het gewoon verwacht. We zullen zien of de sigaretten episode van vorige week uiteindelijk bijdraagt aan de karakterbouw. Ik verwacht het niet, maar ik laat me positief verassen.CopyCatz schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:39:
Serieus, team gi joe was er, de backstory verder ingevuld en dan pissed zijn dat het zoontje niet verlinkt is... Dat hij op pad gaat en die vrouw haar moeder onthoofdde is allemaal character building voor later. Dat maakt deze serie juist een stuk beter dan de meuk die er nu ook op is, ik noem een under the dome...
En ja, de serie is beter dan Under the dome (dat is gewoon diarree op tv) maar wel weer een stuk minder dan (gisteren aan begonnen) Penny Dreadful.. Het is een leuke filler voor tussendoor, maar hoogstaand kun je deze serie echt niet noemen, daar is het verhaal (tot op heden imo) te zwak voor en wordt er te slecht geacteerd.
Hmm ja Penny Dreadful moet ik ook maar eens aan proberen, hoor ik goede dingen over. Toch blijf ik the Strain erg goed vinden qua opbouw, al vraag ik me wel af hoe ze straks de totale chaos in beeld blijven brengen. Het aantal vampieren stijgt explosief (waarom nu pas en niet al in 18xx eigenlijk), dit wordt eigenlijk niet in beeld gebracht maar als ze van de deur naar de auto lopen hoor je steeds gegil/geschreeuw om aan te geven dat er chaos heerst. Af en toe een overzichtsshot van een stuk van de stad zal wel te duur zijn.
CopyCatz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:12:
Het aantal vampieren stijgt explosief (waarom nu pas en niet al in 18xx eigenlijk),
spoiler:
Daar zit je aanknopingspunt met de GI Joe Vamps..maar dat wordt wel duidelijk in de 2e en 3e seizoen 
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Poeh.. de scene met Nora's moeder...
Ik weet niet echt wat ik van de serie moet vinden. Van de ene kant vind ik het heel vet, maar van de andere kant ook weer niet.
Zo vind ik het frapant dat heel New York City zonder communicatie zit maar dat de rest van de wereld er blijkbaar niks om geeft. Honderden mensen verdwijnen of worden vermoord, maar er gaat nergens een belletje rinkelen?
En ik wil meer van de GI Joe vampieren zien. Volgens mij zijn zij degene die die container weg wilde hebben en omdat onze vriendelijke Latino dat verpest heeft wordt hij meegenomen terwijl die andere gozer mag blijven. Maar als die gasten zo bad-ass zijn waarom gaan ze dan niet vol in de aanval? In de twee gevallen dat ze in beeld kwamen hadden ze er niet heel veel moeite mee andere vampieren uit te schakelen.
Zo vind ik het frapant dat heel New York City zonder communicatie zit maar dat de rest van de wereld er blijkbaar niks om geeft. Honderden mensen verdwijnen of worden vermoord, maar er gaat nergens een belletje rinkelen?
En ik wil meer van de GI Joe vampieren zien. Volgens mij zijn zij degene die die container weg wilde hebben en omdat onze vriendelijke Latino dat verpest heeft wordt hij meegenomen terwijl die andere gozer mag blijven. Maar als die gasten zo bad-ass zijn waarom gaan ze dan niet vol in de aanval? In de twee gevallen dat ze in beeld kwamen hadden ze er niet heel veel moeite mee andere vampieren uit te schakelen.
"You planning on eating mexican tonight?"
Redelijk goeie slotaflevering. Omdat ie "the master" heet had ik wat meer backstory over 'm verwacht maar meer info over team GI Joe was ook wel nodig. Het hele gedoe over Eph's alcoholisme was iets te veel aangedikt, heeft niet echt een functie lijkt me. Tenzij vampieren niet tegen alcoholistek kunnen ofzo..
Redelijk goeie slotaflevering. Omdat ie "the master" heet had ik wat meer backstory over 'm verwacht maar meer info over team GI Joe was ook wel nodig. Het hele gedoe over Eph's alcoholisme was iets te veel aangedikt, heeft niet echt een functie lijkt me. Tenzij vampieren niet tegen alcoholistek kunnen ofzo..
[ Voor 79% gewijzigd door CopyCatz op 06-10-2014 18:30 ]
Zag ik herr Eikhorst nou ook zo spookachtig naar achteren lopen toen The Master werd aangevallen?
Grappig. Dat zou betekenen dat die "speciale" vampiers helemaal niet zoveel zelf te vertellen hebben. Zal wel een afknapper zijn voor die ene oude kerel met z'n imperium
Grappig. Dat zou betekenen dat die "speciale" vampiers helemaal niet zoveel zelf te vertellen hebben. Zal wel een afknapper zijn voor die ene oude kerel met z'n imperium
Dat zit wel Schnorr.
Ik dacht heel ff dat ie de tijd kon terugdraaien ofzo omdat het geluid ook achterstevoren ging.. Beetje vreemd effect, zie niet helemaal in waarom die vampieren achterstevoren moeten lopen. Sowieso wel een beetje tam hoe ze d'r bij stonden te kijken hoe the master in de zon lag en vervolgens er vandoor ging, kleine moeite om even door te pushen...
Ik vond het toch wel erg spannend. Ben wel heel benieuwd naar seizoen 2.
Mm de magie van de "G I Joe vamps" was er wel een beetje af toen ze een dialoog begonnen.
Verder een vreemd einde, zoals hier boven al vermeld had ik die opper vamp niet laten lopen.
Blijven hakken, zeker toen hij zo op het dak lag.
Verder een vreemd einde, zoals hier boven al vermeld had ik die opper vamp niet laten lopen.
Blijven hakken, zeker toen hij zo op het dak lag.
Ik zat vanmorgen een film nog eens te bekijken, toevallig geregisseerd door Del Toro, en ik kwam tot de conclusie dat The Strain gedeeltelijk al eens is gemaakt, in 2002 (7 jaar voordat het boek uitkwam). De film in kwestie: Blade II.
De parallellen op een rij:
De parallellen op een rij:
- Vampiers (Reapers in Blade II) zijn kaal, reageren vooral instinctief en hebben een lang soort tong met tentakels waarmee ze anderen infecteren.
- Het vampirisme wordt veroorzaakt door een virus wat zorgt voor fysieke veranderingen inclusief nieuwe organen (in Blade II hebben ze het expliciet over "the Reaper strain", en de nieuwe organen worden ook expliciet genoemd).
- Er is een "master" vampier (Jared Nomek in Blade II).
- Een oude man is een van de belangrijkste helden (Whistler vs Mr Filch
)
- Een team van vampiercommando's vecht tegen andere vampiers (de Blood Pack in Blade II).
- Beide zijn vrij teleurstellend
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Vorige week dan eindelijk afgekeken.
Samen met een vriendin aan deze serie begonnen nadat ik via Trakt.tv een recommendation kreeg.
Wat een geweldige serie :D!
Eph heeft een geweldige acteur, en het is ook een redelijk leuk personage.
Was grappig om Walder Frey ineens te zien, maar tering, wat een bad-ass grandpa is dat :D!
Ook zijn Zack vind ik wel oké (normaal een hekel aan kinderen in series, zoals coralCarl uit TWD).
Wat betreft het plot: Niks te klagen.
Vriendin en ik zaten de hele serie 'Waar gaat dit nou heen' en we konden ook niet wachten om de volgende dag verder te kijken. Helemaal tegen het einde, toen die 'GI Joe' vamps ineens kwamen opdagen.
Ik denk trouwens dat The Strain een beetje inspiratie heeft genomen aan 'Vampire: The Masquerade'.
Daar is het zo dat vampieren gewoon al eeuwen bestaan, maar verborgen zijn en hidden societies hebben.
Ze onderhouden 'The Masquerade' om niet op te vallen tussen de mensen.
Mijn vermoeden is dat The Master slechts één van meerdere 'ancients' (Elders) is. Misschien zelfs een eigen 'clan' cq 'ras' binnen The Strain (The Master ziet er toch iets anders uit dan the elders). En dat hun dus ook een soort 'Masquerade' onderhouden (niet onnodig infecten/turnen etc). En The Master deze nu dus verbroken heeft door massaal los te gaan.
Samen met een vriendin aan deze serie begonnen nadat ik via Trakt.tv een recommendation kreeg.
Wat een geweldige serie :D!
Eph heeft een geweldige acteur, en het is ook een redelijk leuk personage.
Was grappig om Walder Frey ineens te zien, maar tering, wat een bad-ass grandpa is dat :D!
Ook zijn Zack vind ik wel oké (normaal een hekel aan kinderen in series, zoals coralCarl uit TWD).
Wat betreft het plot: Niks te klagen.
Vriendin en ik zaten de hele serie 'Waar gaat dit nou heen' en we konden ook niet wachten om de volgende dag verder te kijken. Helemaal tegen het einde, toen die 'GI Joe' vamps ineens kwamen opdagen.
Ik denk trouwens dat The Strain een beetje inspiratie heeft genomen aan 'Vampire: The Masquerade'.
Daar is het zo dat vampieren gewoon al eeuwen bestaan, maar verborgen zijn en hidden societies hebben.
Ze onderhouden 'The Masquerade' om niet op te vallen tussen de mensen.
Mijn vermoeden is dat The Master slechts één van meerdere 'ancients' (Elders) is. Misschien zelfs een eigen 'clan' cq 'ras' binnen The Strain (The Master ziet er toch iets anders uit dan the elders). En dat hun dus ook een soort 'Masquerade' onderhouden (niet onnodig infecten/turnen etc). En The Master deze nu dus verbroken heeft door massaal los te gaan.
spoiler:
EDIT:
Ik was dus zo dom om mijzelf nou net te spoilen. Blijkbaar is The Strain based op een boek. The Master is idd één van de (in dit geval) zeven 'ancient ones'.
Ik was dus zo dom om mijzelf nou net te spoilen. Blijkbaar is The Strain based op een boek. The Master is idd één van de (in dit geval) zeven 'ancient ones'.
[ Voor 6% gewijzigd door Darkfreak op 05-11-2014 10:28 ]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
En we zijn weer begonnen! Hoop uitleg in de 1e aflevering, het gaat opeens fast forward. Het acteren is wat geloofwaardiger vind ik, evenals de nieuwe pruik van Eph. Wel vreemd dat je nog vastgoed moet gan kopen terwijl de wereld al aan het vergaan is, maar goed 
De maillot pakjes van de hoofd-vampieren zien er wel een beetje cheap uit zeg..
Dat vond ik heel goed te zien in de grot (intro) waar The Master nog in zijn mindere vorm was. Maar verder een hele sterke, spannende aflevering.CopyCatz schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:48:
Er is een derde seizoen aangekondigd, maar ik haak af. De serie is één grote chaos. Er moeten inmiddels toch al een aantal weken verstreken zijn, maar de meeste inwoners van het getroffen gebied lijken totaal onbekend met de uitbraak. Een handjevol mensen gaat vervolgens zelfstandig de strijd aan, terwijl de rest van de bevolking zich als een naïeve kudde schapen gedraagt. Nog even los van de vergezochte geschiedenis van de uitbraak. De logica is totaal verdwenen.
In ieder geval is het wel fijn voor de plaatselijke horeca dat men nog steeds uit eten gaat tijdens de Apocalyps..
Komt redelijk overeen met de realiteit. In het echt raken mensen ook niet zomaar onder de indruk of in paniek. Daar moet heel veel voor komen kijken. Eerst moet via media veel propaganda worden verspreid. Over Moslim-terroristen bijvoorbeeld. Als daarna een ballon knapt is het carnaval.
Kom op. Er lopen bloeddorstige vampiers rond, constant worden er mensen aangevallen, er is zelfs met veel publiciteit verkondigd dat Staten Island weer bevrijd is. Dat komt overeen met de realiteit? Het is geen SARS of Mexicaans griep of iets abstracts als terrorisme. Het is een directe concrete dreiging, overal om hen heen.
"Schat, hoe laat zullen we uit eten gaan?". "Nou doe maar voor zonsondergang anders word ik de hele tijd in mijn nek gebeten.."SoundByte schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:19:
Komt redelijk overeen met de realiteit. In het echt raken mensen ook niet zomaar onder de indruk of in paniek.
Ach, ondanks dat vind ik het nog wel een vermakelijke serie. Er is nou eenmaal weinig horror op tv dus ben snel tevreden
Yamaha MT-09
Nu iets van 5 afleveringen gekeken. Ik vind hem goed. In ieder geval niet van die sparkling metrosexuele vampieren die high school meisjes betasten maar een leuke nieuwe twist op vampieren.
Wat ik nu zo zie is de gemiddelde "infected" meer een soort kruising tussen een vampier en een zombie.
Wat ik nu zo zie is de gemiddelde "infected" meer een soort kruising tussen een vampier en een zombie.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Anoniem: 224360
Ik vind de serie dus wel genieten hoor, zolang je verwachtingen kloppen. Was die nieuwe vamp GI Joe nu een daywalker?
Yup, hij is een geboren halfbloedje, de Master is zijn vader. Een goede vader zoon relatie lijken ze niet te hebben...
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Met Quinlan erbij wordt het wel een stuk leuker, hij is tenminste badass.. Leuk duo samen met Fet. Het budget deze aflevering viel helaas tegen, ik heb nog nooit zo'n slappe "explosie" gezien, alleen ff het beeld schudden en dan wat puin neerleggen 
Hoewel ik de eerste vorm van de master soms een beetje knullig vond aandoen was het grote formaat wel stoer, nu is het meer de gemiddelde bezoeker van een of ander deathmetal fest ofzo, lang niet zo imposant meer.
Hoewel ik de eerste vorm van de master soms een beetje knullig vond aandoen was het grote formaat wel stoer, nu is het meer de gemiddelde bezoeker van een of ander deathmetal fest ofzo, lang niet zo imposant meer.
Anoniem: 224360
Ik weet wat voor serie ik kijk, maar dit was inderdaad erg knullig....Of dachten ze dat de master net onder die 10m2 zou resideren en dood zou blijven. Nee nu net tussen de 2 partijen in toevallig.....Echter kan het me niet storen, de serie in zijn geheel blijf ik amusant vinden. Ook met Quinlan blijft de traditionele vampire lore redelijk aan bod komen, wat het weer leuk maakt.CopyCatz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:36:
Met Quinlan erbij wordt het wel een stuk leuker, hij is tenminste badass.. Leuk duo samen met Fet. Het budget deze aflevering viel helaas tegen, ik heb nog nooit zo'n slappe "explosie" gezien, alleen ff het beeld schudden en dan wat puin neerleggen
Net seizoen 1 afgekeken. Begreep ik nou goed dat die kist belangrijk was voor de master? Waarom hebben ze hem dan niet helemaal kapot gemaakt? Ze hadden dynamiet. Desnoods de fik er in.
Ja fijne serie. De zombie/vamp serie reken ik niet echt af op realiteitsgehalte, dus genieten.
Jammer van Nora, het zuivere zieltje.
Jammer van Nora, het zuivere zieltje.
Ik vond het een beetje tegenvallen

spoiler:
Tot aan het ontsporen van de trein vond ik het heel vet, daarna ging het bergafwaarts. Nora en Zach vertrekken alvast zonder Eph? Het lijkt me niet dat die trein zó lang is dat je onmogelijk elkaar even op kunt zoeken. Daarna het gevecht tussen Nora en zombiemoeder, waarbij Nora meerdere kansen had het gevecht te eindigen maar het niet deed. En daarna Zach die opeens vergeten is wat die moeder allemaal gedaan heeft. En als klap op de vuurpijl Nora die zichzelf elektrocuteert terwijl Eph vlakbij d'r is.
Het gesprek op het einde vond ik overigens wel tof
Met de dood van Nora wijken ze volgens mij behoorlijk af van de boeken of niet?
Dat hele verhaaltje rond dat kind vind ik persoonlijk maar zoetsappig, dan is dat ventje weer voor zijn moeder, dan er weer tegen en nu loopt hij er zelfs mee weg.SomerenV schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 01:05:
[...]
Ik vond het een beetje tegenvallen![]()
Tot aan het ontsporen van de trein vond ik het heel vet, daarna ging het bergafwaarts. Nora en Zach vertrekken alvast zonder Eph? Het lijkt me niet dat die trein zó lang is dat je onmogelijk elkaar even op kunt zoeken. Daarna het gevecht tussen Nora en zombiemoeder, waarbij Nora meerdere kansen had het gevecht te eindigen maar het niet deed. En daarna Zach die opeens vergeten is wat die moeder allemaal gedaan heeft. En als klap op de vuurpijl Nora die zichzelf elektrocuteert terwijl Eph vlakbij d'r is.
Het gesprek op het einde vond ik overigens wel tof
Je voelde al vanaf het begin dat mamma haar stem terug kreeg dat het hier op zou eindigen. Had van mij niet gehoeven, ben bang dat dit een grote rol krijgt in het derde seizoen.
Vond verder het tweede seizoen lekkerder dan het eerste trouwens. Ga volgend jaar in ieder geval weer kijken.
Ik begin een hekel te krijgen aan die kinderen in series. Eerst dat rotkind Carl uit TWD waarvan je iedere keer hoopt dat hij een gruwelijke dood sterft; nu dit kind weer
Yamaha MT-09
Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Haha ja dat ook idd, irritante manier van de hoofdrol speler "sympathiek" maken.Bergie schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:44:
Ik begin een hekel te krijgen aan die kinderen in series. Eerst dat rotkind Carl uit TWD waarvan je iedere keer hoopt dat hij een gruwelijke dood sterft; nu dit kind weer
Want kind, dus sympathiek denken ze in Amerika.
Spoiler-tags staan er voor een reden en dan haal jij ze ineens weg in de quote?Donstil schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:06:
[...]
Dat hele verhaaltje rond dat kind vind ik persoonlijk maar zoetsappig, dan is dat ventje weer voor zijn moeder, dan er weer tegen en nu loopt hij er zelfs mee weg.
Je voelde al vanaf het begin dat mamma haar stem terug kreeg dat het hier op zou eindigen. Had van mij niet gehoeven, ben bang dat dit een grote rol krijgt in het derde seizoen.
Vond verder het tweede seizoen lekkerder dan het eerste trouwens. Ga volgend jaar in ieder geval weer kijken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Eigenlijk staan ze er zonder reden, dit omdat het besproken wordt na uitzending van de episode.Raven schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:45:
[...]
Spoiler-tags staan er voor een reden en dan haal jij ze ineens weg in de quote?
Anders krijg je ook maar een Topic vol zwarte vlakken terwijl dit helemaal niet nodig is.
De hele introductie van Dutch in seizoen 1 is al een volledige afwijking van de boeken, gaat ook op voor de rol van Eichhorst. Dus in zoverre is het niet zo vreemd dat ze nog een stapje verder gaan.L1nt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:33:
Met de dood van Nora wijken ze volgens mij behoorlijk af van de boeken of niet?
Persoonlijk vind ik het niet zo'n ramp, dat houdt het nog een beetje verrassend. (jammer van de missende spoiler tags btw
Hoezo ontbreken? Standaard regel geld hier. Uitgezonden VS, geen spoilertags nodig.
http://www.tvmaze.com/sho...the-walking-dead/episodes
Heeft iemand enig idee hoe het met de Specials zit? (er zou er al eentje zijn uitgezonden, maar ik heb 'm nog niet gevonden).
Heeft iemand enig idee hoe het met de Specials zit? (er zou er al eentje zijn uitgezonden, maar ik heb 'm nog niet gevonden).
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Je zit in het verkeerde topic, maareh, hierzo: YouTube: Fear the Walking Dead - Flight 462: Part 1KillerBee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:05:
http://www.tvmaze.com/sho...the-walking-dead/episodes
Oh help, ik lees beide topics, ik dacht dat ik in het andere topic zat, wat stom!
.
Bedankt Awsom
Bedankt Awsom
Ah excuses, dan bljjf ik hier even weg tot ik bij ben met seizoen 2. Loop 10 afleveringen achter, dus heb nog even te gaan.L1nt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:03:
Hoezo ontbreken? Standaard regel geld hier. Uitgezonden VS, geen spoilertags nodig.
Niemand die het meer volgt oid.? We zitten alweer aan de 6de aflevering en nu lijkt het toch afgelopen te zijn...... (uiteraard zal er wel weer iets meezitten straks)
Ter land, ter zee en in de kroeg
Zeker
mijn vriendin en ik kijken het nog altijd braaf elke week.
Yamaha MT-09
Ik kijk nog.Christiano007 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:10:
Niemand die het meer volgt oid.? We zitten alweer aan de 6de aflevering en nu lijkt het toch afgelopen te zijn...... (uiteraard zal er wel weer iets meezitten straks)
4e (en tevens laatste) seizoen is laatst bevestigd. Hierna dus nog één seizoen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bobmeister op 05-10-2016 22:19 ]
Doelde meer op wat er gebeurde in de aflevering, zonder al te veel te zeggenAwsom schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:18:
[...]
Ik kijk nog.
4e (en tevens laatste) seizoen is laatst bevestigd. Hierna dus nog één seizoen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
ik kijk het ook nog. Vind dit seizoen tot nu toe lekker goed. Geen idee hoe dit nu gaat aflopen...
Het seizoen zit er weer op.
Ik vond het afgelopen seizoen het beste seizoen tot nu toe. Ben benieuwd hoe het afloopt.
btw, vinden jullie dat kind ook niet enorm irritant? Elke keer wanneer je denkt dat hij niet lastiger kan worden weet hij zichzelf weer te overtreffen.
Ik vond het afgelopen seizoen het beste seizoen tot nu toe. Ben benieuwd hoe het afloopt.
btw, vinden jullie dat kind ook niet enorm irritant? Elke keer wanneer je denkt dat hij niet lastiger kan worden weet hij zichzelf weer te overtreffen.
Ik loop ook nog een stukje achter met kijken, maar ik kijk ook nog steeds. Ik vind TWD als apocalyptische serie beter, maar echt vergelijkbaar zijn ze ook niet. The Strain blijft me in elk geval boeien. Dit in tegenstelling tot bijv. Helix waarbij ik na de 2e aflevering van het 2e seizoen ben afgehaakt.
Het is zeker geen hoogstaande serie qua verhaal, maar het kijkt wel lekker weg.
Echt wow. Op het ene moment zit je op het puntje van je stoel (Eichhorst vs shotgun) en verbaas je je over de verwoven storylines die ver in het verleden liggen, het volgende moment is de geloofwaardigheid volkomen door de plee gespoeld door dat irritante joch met z'n nuke. Zo veel FX besteden aan de meest ongeloofwaardige scene in tv historie, ik weet het effe niet meer. The strain gaat van enorme hoogtes naar trieste dieptes, maar ik blijf wel kijken