Vorige week dan eindelijk afgekeken.
Samen met een vriendin aan deze serie begonnen nadat ik via Trakt.tv een recommendation kreeg.
Wat een geweldige serie :D!
Eph heeft een geweldige acteur, en het is ook een redelijk leuk personage.
Was grappig om Walder Frey ineens te zien, maar tering, wat een bad-ass grandpa is dat :D!
Ook zijn Zack vind ik wel oké (normaal een hekel aan kinderen in series, zoals
coralCarl uit TWD).
Wat betreft het plot: Niks te klagen.
Vriendin en ik zaten de hele serie 'Waar gaat dit nou heen' en we konden ook niet wachten om de volgende dag verder te kijken. Helemaal tegen het einde, toen die 'GI Joe' vamps ineens kwamen opdagen.
Ik denk trouwens dat The Strain een beetje inspiratie heeft genomen aan 'Vampire: The Masquerade'.
Daar is het zo dat vampieren gewoon al eeuwen bestaan, maar verborgen zijn en hidden societies hebben.
Ze onderhouden 'The Masquerade' om niet op te vallen tussen de mensen.
Mijn vermoeden is dat The Master slechts één van meerdere 'ancients' (Elders) is. Misschien zelfs een eigen 'clan' cq 'ras' binnen The Strain (The Master ziet er toch iets anders uit dan the elders). En dat hun dus ook een soort 'Masquerade' onderhouden (niet onnodig infecten/turnen etc). En The Master deze nu dus verbroken heeft door massaal los te gaan.
spoiler:EDIT:
Ik was dus zo dom om mijzelf nou net te spoilen. Blijkbaar is The Strain based op een boek. The Master is idd één van de (in dit geval) zeven 'ancient ones'.
[Voor 6% gewijzigd door Darkfreak op 05-11-2014 10:28]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻