Welkom! Het topic over "The Strain".

Een Boeing 767 land op JFK Airport en is aan het taxi'en als het opeens stilvalt. Alle raampjes in het vliegtuig zijn dicht, alle verlichting is uit en er is geen enkele communicatie meer met het vliegtuig. Ze halen Dr. Ephraim "Eph" Goodweather van de CDC er bij! Wat hij vind laat z'n bloed stollen.....

IMDB

Let Op!

Door alle trailers en informatie even een huisregel met betrekking tot het gebruik van de spoilertag:
Graag alleen spoilertags gebruiken als je PREinfo geeft. Met andere woorden: Als je roddels/geruchten post, of een trailer/prequel oid hebt gezien, of iets hebt gelezen graag een spoiler tag gebruiken.
Als een aflevering geaired is in de VS, zijn er geen spoilertags meer nodig.

Trailer:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DqcuyXeN8O8]

Air dates
DatumTitel
2014-07-14Night Zero
2014-07-21The Box
2014-07-28Gone Smooth
2014-08-04It's Not for Everyone
2014-08-11Runaways
2014-08-18Occultation
2014-08-25For Services Rendered
2014-09-08Creatures of the Night
2014-09-15The Disappeared
2014-09-22TBA
2014-09-29TBA
2014-10-06Last Rites
2014-10-13The Master

Let Op!!

Deze TS zal nog worden aangevuld / bijgewerkt. Interesse om me te helpen met de TS? Stuur me even een DM!

Hou je AUB aan de volgende richtlijnen: Richtlijnen voor Nieuws, Sport, TV & Muziek. Dit om het topic zo goed mogelijk te laten verlopen en niet al te veel offtopic te raken.
Denk AUB ook nog even aan de policy Aanvulling op richtlijnen: auteursrecht en bronvermelding, zodat we de mods niet te veel op bezoek krijgen ;)

Net de pilot gezien van de serie, het doet me ietwat aan Fringe denken maar de sfeer brachten ze wel lekker over :) Ik ben benieuwd hoe dit verhaal zich staande gaat houden!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geen serie met hoogstaande dialogen of een heel logisch verhaal, maar in zijn genre gewoon goed. De spanning en het tempo liggen op een juist niveau. Het zit vol met clichés en standaard "grapjes" zoals je die in monsterfilms ziet en dat komt de sfeer van de serie ten goede. Het lijkt me wel iets om af te ronden in één seizoen...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
haribold schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:19:
Het lijkt me wel iets om af te ronden in één seizoen...
Wat ze natuurlijk niet gaan doem 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Geen serie met hoogstaande dialogen of een heel logisch verhaal, maar in zijn genre gewoon goed. De spanning en het tempo liggen op een juist niveau. Het zit vol met clichés en standaard "grapjes" zoals je die in monsterfilms ziet en dat komt de sfeer van de serie ten goede. Het lijkt me wel iets om af te ronden in één seizoen...
Haha en wat voor cliché/standaard grapjes hebben we het dan over? :P

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ugh, Fringe :r.

De pilot beviel goed moet ik zeggen, eindelijk een beetje redelijke scifi serie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 20:42
Wel leuk dat ze vampieren wetenschappelijk benaderen.
En ze zijn eindelijk weer creepy. Hoef je niet bang te zijn dat je dochter er verliefd op wordt ;)

TheS4ndm4n#1919

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:20
Poeh... dit is behoorlijk spannend tot nu toe

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

DinX

Motormuis

Net de pilot gekeken en lekker spannend :)

Ik denk dat ze ook genoeg zijsprongen kunnen maken om het interessant te houden (de wormen, het virus?, Setrakian, de 2 "vampieren", "het ding",...)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:33
Het bevalt me wel, mogen meer van zulke series komen. Lekker wat spanning:)
Oh en gelukkig geen 'model' vampieren..

NS FC: SW 2742 0448 8213

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
Huh, ik ben toevallig net vorige week aan het boek begonnen (geschreven door Guillermo del Toro - bekend van o.a. Pan's Labyrinth & Helboy - en Chuck Hogan). Geen idee of het een boek naar de serie, of een TV-serie naar het boek is.

En het is een trilogie - de boekenreeks dus - die ze dan hopelijk wel volledig gaan verfilmen.
vanaalten schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:12:
Huh, ik ben toevallig net vorige week aan het boek begonnen (geschreven door Guillermo del Toro - bekend van o.a. Pan's Labyrinth & Helboy - en Chuck Hogan). Geen idee of het een boek naar de serie, of een TV-serie naar het boek is.

En het is een trilogie - de boekenreeks dus - die ze dan hopelijk wel volledig gaan verfilmen.
Is het boek goed ? :)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Het boek was er eerst (laatste deel van de trilogie is uit 2010 dacht ik). En als je van het genre houdt (wat wel waarschijnlijk is, anders ken je de serie niet :P ) dan is het een leuke reeks ja, imo.

Nomen nescio

• RocketKoen
DinX schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:12:
Net de pilot gekeken en lekker spannend :)

Ik denk dat ze ook genoeg zijsprongen kunnen maken om het interessant te houden (de wormen, het virus?, Setrakian, de 2 "vampieren", "het ding",...)
Ik denk dat het vooral gaat om de "infected". Die passagiers die ineens allemaal weer leven en de lijkschouwer hebben opgepeuzeld.
Als dat kleine meisje thuis komt bij haar vader zegt de voice over "the most dangerous thing, is love".
Ik verwacht dat de enige manier om het verspreiden van die wormen te stoppen, is om alle slachtoffers te vernietigen. Zoals die oude man voorstelde.
Maar omdat ze nog heel erg op hun oude zelf lijken gaan hun familie en geliefden het daar niet mee eens zijn.

TheS4ndm4n#1919

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Gisteren ook de pilot even gekeken en ik vond hem leuk :)

Die gaan we zeker nog even volgen dus.

Yamaha MT-09

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
De drie boeken zijn wel een aanrader als je van dit soort genres houdt. Het leest lekker makkelijk weg.
Het lijkt me wel iets om af te ronden in één seizoen...
http://www.serietotaal.nl...t-maximaal-vijf-seizoenen

The chances of being killed by a cow are low but never 0%

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
vanaalten schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:12:

del Toro heeft het eerst als een script voor een serie geschreven, niemand wilde het hebben. Daarna hebben ze er een boektrilogie van gemaakt, en toen was er opeens wel vraag naar de serie ;) Zoals al gezegd in de thread kunnen er 4 a 5 seizoenen van gemaakt worden. Ik ben benieuwd, vond de pilot in eerste instantie een beetje gekunsteld "we have a dead plane" alsof dat iedere week voorkomt en ze weten dat je er dan niet in moet gaan.. Maar daarna trok het verhaal goed aan, je ziet ook duidelijk dat de schrijvers eerst het hele universum hebben bedacht en toen pas de verhalen erin gezet. Itt tot de meeste series die maar eerst een hoop mysterie creëren die we wel weer oplossen als er geld is voor nog een seizoen.. (Lost ijsbeer anyone?).

[Voor 5% gewijzigd door CopyCatz op 16-07-2014 15:53]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Na het zien van de eerste aflevering moest ik gelijk denken aan een combinatie van de serie 'V' en de klassieke film 'Invasion of the Body Snatchers' :P .
Leuke en spannende eerste aflevering, maar de spannende scenes zijn wel erg voorspelbaar imho.

[Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 17-07-2014 06:29]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Krusher
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Maar goed dat ik van knoflook hou :9 maar waar is Buffy when you need her :X

:+

• Jorgen
Lijkt me tof als die gewoon ergens een cameo maakt ;)

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
Krusher schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:00:
Maar goed dat ik van knoflook hou :9 maar waar is Buffy when you need her :X
Banging Spike, or some other vampire. >:)
Gisteren juist ook de eerste episode gezien, het ziet er een veel belovende reeks uit. Ze gaat zeker op mijn wekelijkse "To watch" list!

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

• Donstil
  • Niet online
Grappige verwijzing naar Peter Bischop in de tweede aflevering.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Peter Fringe Bishop? Wanneer dan? Heb ik gemist blijkbaar.

Nomen nescio

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-03 21:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Die man wiens hoofd is geplet heette zo. Ze noemen hem bij naam als ze zijn lijk vinden.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• Donstil
  • Niet online
Jep aan het begin idd. Dr Peter Bischop.

Geinig wel aangezien FX natuurlijk ook Fringe uitzond. Ondanks dat de serie iets heel anders doet vond ik de eerste aflevering (de tweede wat minder) toch wel wat van Fringe weg hebben. De effecten, manier van filmen enz. Zou me niets verbazen als de zelfde mensen daar achter zitten.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 21:41
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:11:
Ugh, Fringe :r.

De pilot beviel goed moet ik zeggen, eindelijk een beetje redelijke scifi serie.
Ga jij je mond eens spoelen!
Fringe was een sublieme serie! Nog steeds jammer dat het gestopt is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 18:22

Phyxion

_/-\o_

Donstil schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:51:
Jep aan het begin idd. Dr Peter Bischop.

Geinig wel aangezien FX natuurlijk ook Fringe uitzond. Ondanks dat de serie iets heel anders doet vond ik de eerste aflevering (de tweede wat minder) toch wel wat van Fringe weg hebben. De effecten, manier van filmen enz. Zou me niets verbazen als de zelfde mensen daar achter zitten.
Fringe was FOX, niet FX.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:12

lasharor

7 december 2004

Aflevering van vandaag was wel spannend om eerlijk te zijn. Heb me goed vermaakt.

Momentje dat die penis door de wc gaat is wel een beetje simpel :').

• Donstil
  • Niet online
Phyxion schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:32:
[...]

Fringe was FOX, niet FX.
Allemaal van de Fox Broadcasting Company toch?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Brr.. die stem tijdens de promo voor de volgende aflevering:
"We told you this show would be awesome..."

Het begint er in ieder geval wel op te lijken dat het op sommige vlakken wel potentie heeft. Ik durf tijdens het kijken van deze serie net zo weinig te eten als tijdens Fringe :+
Donstil schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:35:
[...]

Allemaal van de Fox Broadcasting Company toch?
Klopt: FX == Fox eXtended :Y

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• St@m
  • Laatst online: 09:03

St@m

@ Your Service

Leuke serie.. ben de hele tijd in spanning of die kerel z'n kinderen en vrouw gaat opeten :) Serie heeft echt wel potentie!

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• KnightX
St@m schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:21:
Leuke serie.. ben de hele tijd in spanning of die kerel z'n kinderen en vrouw gaat opeten :) Serie heeft echt wel potentie!
Inderdaad. En ik vraag mij af of dat meisje haar vader nu ook terug gaat rondlopen één van deze afleveringen, of hij gewoon dood is.

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:16
Gister ook begonnen aan deze serie. E01 t/m E03 gekeken, en bevalt goed! Kijkt lekker weg en heeft spannende momenten :)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:25
Episode 4 was toch wel.. nasty. Brr :-) Episodes 1 t/m 3 waren dat ook wel maar deze was toch wel een gradatie erger.

Ben benieuwd waar het verhaal heen gaat, het moet niet té smerig worden anders gaat deze van mijn lijstje af.

• Terrz
Sypher schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:28:
Episode 4 was toch wel.. nasty. Brr :-) Episodes 1 t/m 3 waren dat ook wel maar deze was toch wel een gradatie erger.

Ben benieuwd waar het verhaal heen gaat, het moet niet té smerig worden anders gaat deze van mijn lijstje af.
Episode 4 ga ik vanavond kijken, ben benieuwd 8)

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Die autopsie van die vampier... :X

Verder bevalt de serie nog steeds. Af en toe wat vreemde momenten. Die vrouw draait in één keer van gelovige vrouw naar iemand die haar man "voert"...

Niemand van die besmette personen stapt ook naar de CDC, wat ik ook vreemd vind. Ze merken/weten dat er iets goed mis met ze is, maar allemaal zijn ze te eigenwijs, op die ene gast na.

Sommige dingen zijn wel wat simpel gehouden om het verhaal wat soepeler te laten verlopen.

• Terrz
JanW schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:02:

Verder bevalt de serie nog steeds. Af en toe wat vreemde momenten. Die vrouw draait in één keer van gelovige vrouw naar iemand die haar man "voert"...

Niemand van die besmette personen stapt ook naar de CDC, wat ik ook vreemd vind. Ze merken/weten dat er iets goed mis met ze is, maar allemaal zijn ze te eigenwijs, op die ene gast na.

Sommige dingen zijn wel wat simpel gehouden om het verhaal wat soepeler te laten verlopen.
Hahaha ja die autopsie was best smerig. Zat net een zak bugles met roombrie te kanen. Anders heb ik nooit last van bedorven eetlust, maar bij die scene heb ik de zak toch even aan de kant gelegd :+
Terrz schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:21:
[...]

Hahaha ja die autopsie was best smerig. Zat net een zak bugles met roombrie te kanen. Anders heb ik nooit last van bedorven eetlust, maar bij die scene heb ik de zak toch even aan de kant gelegd :+
Hehe, ik wist dat er iets goors aan kwam en toen hij dat mesje pakte heb ik hem op pauze gezet om m'n bord met Kip Madras even op te eten... was maar goed ook haha

Anoniem: 16328

Ik vind het na 3 afleveringen al best vies. Van mij mogen ze zich daar wel wat minder op richten.

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 22:09

zaiziks

Da da da

Dat wordt in het boek iets beter uitgelegd, daarin wordt wat meer benadrukt dat ze zich goed voelen, en dat het "virus" al vrij ver in hen groeit voor het zich fysiek uit in bijv. wat er met die zanger gebeurde. En ja, dan is het al te laat natuurlijk. En ook; het zijn wel typetjes die wat arrogant zijn aangelegd (arrogante rockzanger, drukke advocate), dus die zogenaamd geen behoefte hebben aan hulp.

In het Nederlands heet het hele verhaal "De Meester", grappig dat je daar pas een paar flitsen van hebt gezien. Houden zo, want de effects daarvan vond ik belabberd.

[Voor 3% gewijzigd door zaiziks op 07-08-2014 15:43]

La la la la la la la la la

• Terrz
DennusB schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:23:
[...]

Hehe, ik wist dat er iets goors aan kwam en toen hij dat mesje pakte heb ik hem op pauze gezet om m'n bord met Kip Madras even op te eten... was maar goed ook haha
Met andere films heb ik er nooit last van. Maar dit was toch echt even ranzig met die gore organen en dat tong ding wat ie er uit trok :P

• KnightX

Ja, ik heb soms van die momenten waar ik denk "For fuck's sake, how stupid can you get?! Als ik er zo uitzag zat ik al lang bij de dokter."
En zowat alles rondom die vrouw voelde geforcereerd aan. Wanneer de echtgenoot het huisdier opknabbelt (not to mention tries to eat your face!) is het toch echt tijd om er hulp bij te halen. :D

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

KnightX schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 03:15:
[...]

En zowat alles rondom die vrouw voelde geforcereerd aan. Wanneer de echtgenoot het huisdier opknabbelt (not to mention tries to eat your face!) is het toch echt tijd om er hulp bij te halen. :D
In de 3e aflevering werd duidelijk dat zijn vrouw (de reden is me echter onduidelijk) niet goed zonder haar man kan. Hij wilde zich dacht ik melden, maar zij wilde dat niet, anders zou hij mogelijk langdurig van huis zijn voor testen e.d.
Ik vermoed (na afl. 4 gezien te hebben) dat zij haar man in de schuur houdt en hem gaat 'voederen' met dieren en/of vervelende buurmannen/-vrouwen :+

Misschien ben ik wel ontzettend nuchter, maar heb afl. 4 gezien tijdens het avondeten en ja, best wat goor (ik had erger verwacht eigenlijk, na de reacties hier gelezen te hebben), maar dat hield mij niet van m'n bord weg :Y) . Veel scenes van The Walking Dead zijn echt erger.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• RocketKoen
KnightX schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 03:15:
[...]

Ja, ik heb soms van die momenten waar ik denk "For fuck's sake, how stupid can you get?! Als ik er zo uitzag zat ik al lang bij de dokter."
De buurman kwam toch helpen? :P

Maar hij vertelt wel dat hij stemmen in zijn hoofd hoort. Dat het moeilijk is om ze te negeren.
Hij weet zichzelf dan op te sluiten in het schuurtje en zijn gezin weg te sturen, maar misschien heeft hij niet genoeg controle om een dokter te roepen.
Of gewoon bang om weer in een plastic bubble gestopt te worden.

TheS4ndm4n#1919

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Deze serie verdient wel meer aandacht, ook de laatste aflevering is eigenlijk prima.

Snap echter niet zo goed hoe het zit met die geïnfecteerde. Sommigen kunnen niet tegen zonlicht (zoals in de riool scene) terwijl andere daar weer prima tegen kunnen (geïnfecteerde in het bejaarde huis, of die vrouw die alles wilt aanklagen).

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 22:09

zaiziks

Da da da

lasharor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:43:
Deze serie verdient wel meer aandacht, ook de laatste aflevering is eigenlijk prima.

Snap echter niet zo goed hoe het zit met die geïnfecteerde. Sommigen kunnen niet tegen zonlicht (zoals in de riool scene) terwijl andere daar weer prima tegen kunnen (geïnfecteerde in het bejaarde huis, of die vrouw die alles wilt aanklagen).
spoiler:
Ik weet het niet meer zo heel goed (boeken al een tijdje uit), maar volgens mij kunnen ze iemand zo 'afslachten' en dan neemt de infectie het heel snel over, die mensen dienen gewoon als "voer" en worden direct als zeg maar, onderdaan, wakker. Dat zijn de 200 die in het riool zitten.
De vier die het overleefd hadden, worden in het boek een soort managementlaag, die zijn niet leeggezogen, maar wel geïnfecteerd met die witte wormpjes, weet niet of dat in de serie ook zo uitgewerkt gaat worden (al lijkt het er wel op).

Dat van die gevoeligheid met licht heeft daar ook iets mee te maken, de 200 doden zijn al een stuk verder in het proces dan de vier die het overleefd hebben.

La la la la la la la la la

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:17
Ik vind de serie leuk om te kijken, maar hebben jullie ook problemen met de karakterontwikkeling?
Er zit absoluut geen diepgang in de karakters. Die vrouwelijke collega bijvoorbeeld die eerst gewoon heel goed meegaat en zelfs meewerkt aan een autopsie, en op een gegeven moment stopt ze er mee.
Het feit dat niemand van de overlevenden naar de dokter gaat is ook heel vreemd.

Daarnaast zijn er een aantal karakters waarvan je je afvraagt waarom we daar zo weinig te zien van krijgen. Die gast bijv. die bij Pest Control werkt. Wat is zijn verhaal? Waarom zien we zo weinig van hem? En waarom volgen we nog steeds het verhaal van die crimineel?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-03 16:08
avec_style schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:30:
Ik vind de serie leuk om te kijken, maar hebben jullie ook problemen met de karakterontwikkeling?
Er zit absoluut geen diepgang in de karakters. Die vrouwelijke collega bijvoorbeeld die eerst gewoon heel goed meegaat en zelfs meewerkt aan een autopsie, en op een gegeven moment stopt ze er mee.
Het feit dat niemand van de overlevenden naar de dokter gaat is ook heel vreemd.
Ja! Ik stoor me er echt aan dat niemand naar de dokter gaat (tot de penis erafvalt aan toe) of de politie belt. Zo verschrikkelijk onrealistisch.
Daarnaast zijn er een aantal karakters waarvan je je afvraagt waarom we daar zo weinig te zien van krijgen. Die gast bijv. die bij Pest Control werkt. Wat is zijn verhaal? Waarom zien we zo weinig van hem? En waarom volgen we nog steeds het verhaal van die crimineel?
Hier is nog wel wat voor te zeggen, hoogstwaarschijnlijk komen de verhaallijnen op een gegeven moment samen.

Steam

• avec_style
pica schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:26:
[...]
Hier is nog wel wat voor te zeggen, hoogstwaarschijnlijk komen de verhaallijnen op een gegeven moment samen.
Dat verwacht ik ook. (waarom zouden ze het anders laten zien?)
Maar ik vind dat het qua verhaalvertelling niet zo lekker loopt. Je ziet nu dingen gebeuren (vooral met die crimineel) waar je niet zo veel mee kunt.

Ze mogen van mij het tempo iets laten zakken en meer aan karakterontwikkeling/betere verhaalopbouw kunnen werken. Ze kunnen deze serie zo veel beter maken als ze dat doen. Ik ben bang dat deze serie anders in de dertien in een dozijn categorie zal vallen.

• CopyCatz
avec_style schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:30:
Dat vind ik nou juist een pluspunt van de serie. We kijken naar het ontstaan van een team van vampierenbestrijders, van iedere persoon wordt heel gedegen eerst de achtergrond uitgewerkt. Zonder te spoileren kun je toch van de meeste personen al wel de toekomstige rol beredeneren
spoiler:
ok misschien niet van de dame die "afgehaakt" is ;)
Als alle karakters elkaar al in aflevering 1 ontmoeten en vanaf aflevering 2 vampieren aan het hakken zouden zijn was ik al weer afgehaakt...

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

CopyCatz schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:16:
[...]

We kijken naar het ontstaan van een team van vampierenbestrijders
:?
Niet om het een of ander, maar ik heb zelf niet het idee naar een vampieren serie te kijken, ik heb in ieder geval (op Tv of bios :P ) nog nooit een vampier gezien met een hele lange tong met grijpertjes.
Dit zijn gewoon dode lichamen die als 'host' gebruikt worden door een buitenaards wezen of een of andere badass bacterie.

• pica
In de laatste aflevering worden ze letterlijk vampieren genoemd door Eph (strigoi door die oude vent, Wikipedia: Strigoi "Strigoi are also known as immortal vampires.")

Ze zijn gevoelig voor zilver en zonlicht, drinken bloed, reflectie bibbert in een zilvere spiegel en kunnen mensen "turnen". Vind ik allemaal onder vampieren vallen :P .

Steam

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

pica schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:59:
In de laatste aflevering worden ze letterlijk vampieren genoemd door Eph (strigoi door die oude vent, Wikipedia: Strigoi "Strigoi are also known as immortal vampires.")

Ze zijn gevoelig voor zilver en zonlicht, drinken bloed, reflectie bibbert in een zilvere spiegel en kunnen mensen "turnen". Vind ik allemaal onder vampieren vallen :P .
Aha, mijn fout, ik heb de laatste aflevering nog niet gezien :$ ;)

• Jorgen
Net de autoptie gezien in aflevering 4. Bah... het is zo nu en dan wel erg smerig hoor. Toch blijf ik geboeid kijken. Ik houd totaal niet van horror (op wat Zombie-dingen zoals The Walking Dead na), maar het verhaal an sich is hier zodanig onderhoudend dat ik toch doorga met kijken. Ter vergelijk: From Dusk Till Dawn (serie) heb ik na enkele minuten uitgezet toen 1 van de 2 Gecko-broers allerlei rare dingen begon te zien tijdens de overval op het tankstation. Maar eens zien waar dit naartoe gaat.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03 21:17

d0s

sssst

Opvallend dat het hier zo rustig is, voor een best goede serie :)

• avec_style
Het goede nieuws voor de fans is dat FX een 2e seizoen besteld heeft van de serie. We kunnen volgend jaar gewoon doorgaan met genieten dus!

Anoniem: 109640

d0s schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:30:
Opvallend dat het hier zo rustig is, voor een best goede serie :)
goede serie idd, alleen beetje onrealistisch..
- internet black out
- Ooit van de dokter gehoord

• RocketKoen
KillerBee schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:27:
[...]

:?
Niet om het een of ander, maar ik heb zelf niet het idee naar een vampieren serie te kijken, ik heb in ieder geval (op Tv of bios :P ) nog nooit een vampier gezien met een hele lange tong met grijpertjes.
Dit zijn gewoon dode lichamen die als 'host' gebruikt worden door een buitenaards wezen of een of andere badass bacterie.
Dat is het coole aan de serie. Meestal zijn vampieren iets mythologisch. Magische wezen of demonen.
Omdat de hoofdpersoon hier een viroloog is kan hij dingen wetenschappelijk verklaren. Bijvoorbeeld dat het gewoon een parasiet is.
Anoniem: 109640 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:29:
[...]

goede serie idd, alleen beetje onrealistisch..
- internet black out
- Ooit van de dokter gehoord
Het internet is eigenlijk behoorlijk makkelijk neer te halen als je het graag wilt (en genoeg geld hebt). Zeker als je het hebt over een klein gebied als Manhattan.
Niet naar de dokter gaan is ook niet moeilijk. Een kwestie van de juiste hormonen afscheiden en een parasiet kan zorgen dat zijn host het huis niet meer uit wil en geen hulp durft te zoeken.

TheS4ndm4n#1919

Anoniem: 109640

RocketKoen schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:49:
[...]

Dat is het coole aan de serie. Meestal zijn vampieren iets mythologisch. Magische wezen of demonen.
Omdat de hoofdpersoon hier een viroloog is kan hij dingen wetenschappelijk verklaren. Bijvoorbeeld dat het gewoon een parasiet is.
[...]
Het internet is eigenlijk behoorlijk makkelijk neer te halen als je het graag wilt (en genoeg geld hebt). Zeker als je het hebt over een klein gebied als Manhattan.
Niet naar de dokter gaan is ook niet moeilijk. Een kwestie van de juiste hormonen afscheiden en een parasiet kan zorgen dat zijn host het huis niet meer uit wil en geen hulp durft te zoeken.
en al die back up lijnen dan, en salliet internet? er gaat bij niemand een belletje rinkelen :P

• RocketKoen
Anoniem: 109640 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:56:
[...]

en al die back up lijnen dan, en salliet internet? er gaat bij niemand een belletje rinkelen :P
Heb jij satelliet internet? Ik niet.
Je zou je filmpje met vampieren af kunnen leveren bij de politie of een regeringsinstantie. Maar die lachen je waarschijnlijk het gebouwd uit. Of ze zijn al omgekocht.
Zou je uberhaubt weten waar je heen moest als je het adres niet kon opzoeken op google? (telefoonboek van de telefooncel in de serie).

TheS4ndm4n#1919

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 109640 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:56:
[...]

er gaat bij niemand een belletje rinkelen :P
Eén dingetje wat me opviel, verschillende mensen hebben de vampieren al gezien (zoals in het verblijf van Nora's moeder, en Vasiliy de rattenvanger heeft ze in de riolen en zijn kantoor gezien) en toch heeft niemand de autoriteiten gewaarschuwd. De FBI weet nog van niks, zo bleek achteraf.

La Batterie des Hommes sans Peur

• Jorgen
Je wordt waarschijnlijk als gek gekenmerkt, dus wie zou je geloven?
Eph is een bekwame CDC-medewerker en hij wordt enkel en alleen geloofd door zijn team, omdat die er bij waren. Zijn directe chef denkt dat hij gek is en - al zou hij er iets van geloven - stopt alles liever in de doofpot vanwege claims en zulks.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zozo wat een plotwending in S01E07.
Je wordt waarschijnlijk als gek gekenmerkt, dus wie zou je geloven?
In onze huidige samenleving zou dergelijke informatie direct naar het internet vloeien via social media. Ongeacht of de FBI het zou geloven of niet, ze hadden er op zijn minst over gehoord.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:27
ik vond de laatste paar minuten idd WTF lol
XWB schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:08:
Zozo wat een plotwending in S01E07.

[...]

In onze huidige samenleving zou dergelijke informatie direct naar het internet vloeien via social media. Ongeacht of de FBI het zou geloven of niet, ze hadden er op zijn minst over gehoord.
hadden ze niet iemand ingehuurd om het internet zo traag te maken dat het uploaden van foto's ed onmogenlijk was?

[Voor 84% gewijzigd door Wognummer op 25-08-2014 20:25]

• CopyCatz
Serie wordt steeds beter. Mooie wending aan het eind, team vampire g.i. joe ;)

• Donstil
  • Niet online
Prachtig einde idd, in elke aflevering zit toch wel iets wat me dan weer benieuwd maakt naar de volgende.
Doen ze erg goed elke keer.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-03 21:17

d0s

sssst

Goede episode weer inderdaad.. ben benieuwd naar de plotwending!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb nou nog niet echt een verschil gemerkt in "rang" tussen de 4 die in het vliegtuig in leven gelaten werden en de "gebeten" mensen. Ze zien er hetzelfde uit, ze doen hetzelfde.. Maar volgens mij hadden ze gezegd dat er een verschil zou moeten zijn.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• pica
Die taxichauffeur :'( 8)7

Gelukkig maakte het einde een hoop goed :)

Steam

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
St@m schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:47:
Ik heb nou nog niet echt een verschil gemerkt in "rang" tussen de 4 die in het vliegtuig in leven gelaten werden en de "gebeten" mensen. Ze zien er hetzelfde uit, ze doen hetzelfde.. Maar volgens mij hadden ze gezegd dat er een verschil zou moeten zijn.
Ik heb overigens de indruk dat de mensen van het vliegtuig er veel langer over doen om in een vampier te veranderen dan de vers gebeten mensen.

• RocketKoen
XWB schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:18:
[...]

Ik heb overigens de indruk dat de mensen van het vliegtuig er veel langer over doen om in een vampier te veranderen dan de vers gebeten mensen.
Die hadden waarschijnlijk iets gekregen dat hun weerstand gaf tegen de parasiet. Daarom waren ze ook niet "dood" na de landing.

TheS4ndm4n#1919

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:33
Soo dat einde, wtfff.
Mooie plotwending :9

NS FC: SW 2742 0448 8213

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Blijf het echt een top serie vinden. Eigenlijk had ik de hele aflevering het idee dat de flashback stukjes eigenlijk het meest interessante waren tot het einde. Nu lijkt me dat weer leuker om te volgen :D.

Kan iemand me trouwens ook even uitleggen hoe het zit met die oudere man die nu geopereerd is? Ik snap niet zo goed wat voor rol hij speelt voor die nazi. Waarom werkt hij eigenlijk mee met die geïnfecteerden? Lijkt me toch ook niet echt handig voor hem?

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 21:15

Mach

[END]Avengers

lasharor schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:42:
Blijf het echt een top serie vinden. Eigenlijk had ik de hele aflevering het idee dat de flashback stukjes eigenlijk het meest interessante waren tot het einde. Nu lijkt me dat weer leuker om te volgen :D.

Kan iemand me trouwens ook even uitleggen hoe het zit met die oudere man die nu geopereerd is? Ik snap niet zo goed wat voor rol hij speelt voor die nazi. Waarom werkt hij eigenlijk mee met die geïnfecteerden? Lijkt me toch ook niet echt handig voor hem?
Mega rijke ouwe kerel, met een zeer zwakke gezondheid. De Duitser heeft hem het "eeuwige" leven beloofd als hij de Master zou helpen. Zoiets neem ik aan.

Ben wel erg benieuwd naar het Vampire Seal Team dat opdook aan het eind :-)

DUGG

• RocketKoen
Mach schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:52:
[...]

Mega rijke ouwe kerel, met een zeer zwakke gezondheid. De Duitser heeft hem het "eeuwige" leven beloofd als hij de Master zou helpen. Zoiets neem ik aan.

Ben wel erg benieuwd naar het Vampire Seal Team dat opdook aan het eind :-)
Misschien een vampieren familie die al eeuwen in Manhattan leeft. Maar die ervoor gekozen hebben om in de schaduw te leven in plaats van proberen de hele bevolking te infecteren. En ze zijn geen fan van concurrentie.

TheS4ndm4n#1919

• Mach

Mach

[END]Avengers

RocketKoen schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:01:
[...]

Misschien een vampieren familie die al eeuwen in Manhattan leeft. Maar die ervoor gekozen hebben om in de schaduw te leven in plaats van proberen de hele bevolking te infecteren. En ze zijn geen fan van concurrentie.
Zoiets verwacht ik ook.
Vind het tikkie jammer dat ze als een deus ex machine opgevoerd worden. Wellicht hadden ze in 1 of 2 afleveringen wat subtiele verwijzingen kunnen verwerken.

DUGG

• Terrz
Onverwachte wending, maar de vampieren-hunters zijn zelf dus ook vampieren? Wat voor bloed drinken hun dan? :P

• St@m

St@m

@ Your Service

Terrz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:45:
Onverwachte wending, maar de vampieren-hunters zijn zelf dus ook vampieren? Wat voor bloed drinken hun dan? :P
Tru Blood hoogstwaarschijnlijk

• Jorgen
Ik zit er eigenlijk op te wachten dat die Latino en die Oekraïner ook bij de club komen. Dan zou je al 2 "teams" hebben tegen de Master, Eichhorst en de rest van de geïnfecteerden.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat ik mij afvraag is hoe Eichhorst volledig 'bij bewustzijn' is en normaal kan functioneren, terwijl de andere vampiers hersenloze zombies zijn. Komt het nadenken in een latere fase of zo? Of kunnen alleen levende mensen niet hersenloze vampiers worden? Ik heb overigens de hele boekenserie besteld :).

• RocketKoen
Sj44k13 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:35:
Wat ik mij afvraag is hoe Eichhorst volledig 'bij bewustzijn' is en normaal kan functioneren, terwijl de andere vampiers hersenloze zombies zijn. Komt het nadenken in een latere fase of zo? Of kunnen alleen levende mensen niet hersenloze vampiers worden? Ik heb overigens de hele boekenserie besteld :).
Daar zal nog wel iets over komen als ze verder zijn met de flashbacks naar 1944.
Ik gok dat Eichhorst eerst ook niet veel controle had, maar dat hij dat geleerd heeft of dat iemand hem heeft geholpen. Hij is immers al 75 jaar vampier.
En het helpt dat hij als mens ook al een monster was....

TheS4ndm4n#1919

• Donstil
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:00:
[...]

Tru Blood hoogstwaarschijnlijk

:) . Als ze slim zijn drinken ze New Blood he ;)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als ze echt slim zijn drinken ze Sarah :)

• Donstil
  • Niet online
Gadsie wat een vullertje deze week.
Had graag wat meer informatie over de vampier GiJoe's gezien.

• Mach

Mach

[END]Avengers

Donstil schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:26:
Gadsie wat een vullertje deze week.
Had graag wat meer informatie over de vampier GiJoe's gezien.
Stelde inderdaad niet veel voor. De dood van Jim zag je ook al mijlenver aankomen.

DUGG

• V0ske
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05-2018
Wat begon als een goede serie is na een paar afleveringen al weer de volledige verkeerde weg ingeslagen. Wat bij the walking dead rond seizoen 3 begon is het bij deze serie al bij aflevering 8. Het oude mannetje hakt even met zijn zwaard gemak iedere zombie/vampier ze kop eraf, waarbij je nu dus enkel nog maar actie gaat zien. Maar het gaat ook weer veel te makkelijk, ik vergelijk het met TWD waarbij ze op het begin enorme moeite hebben met het vermoorden van de zombies, is het na een paar seizoenen enkel nog maar headshots. The Strain is nu nog wel vermakelijk, mede doordat de eerste paar afleveringen een spannende indruk gaven. Maar als de serie deze weg blijft volgen, waar ik wel vanuit ga ben ik er toch na seizoen 1 wel al klaar mee. Het volledige budget is weer opgegaan in de pilot..... zonde!! :F ;w

[Voor 75% gewijzigd door V0ske op 02-09-2014 08:53]

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-03 11:06

burgt

Starbass

Was niet de sterkste aflevering, maar ook weer niet zo slecht om heel de serie met de grond gelijk te maken. Wel gemakkelijk hoe ze ook de Hacker tegen het lijf lopen en ze zelf meteen zegt achter de internet en telefoon blokkade te zitten.
Dood van Jim had inderdaad wat spannender uitgewerkt mogen worden. Verder zijn we wel weer wat meer te weten gekomen over de Strigoi.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• avec_style
burgt schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:53:
Wel gemakkelijk hoe ze ook de Hacker tegen het lijf lopen en ze zelf meteen zegt achter de internet en telefoon blokkade te zitten.
Dat heeft ze alleen maar verteld tegen de vrouw die het lukte te ontsnappen. De rest weet nog niet dat ze achter de blackout zit. Maar dat zal niet lang duren, waarna zij natuurlijk eventjes kan aangeven waar de big boss zich verschuilt.

Ik vraag mij af hoe ze volgende week 'toevallig' de latino tegenkomen. Dan is het feestje compleet.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De laatste aflevering is wat minder ja, het voornaamste wat we te weten gekomen zijn is:

1) De vampieren jagen op Abraham en zijn team en bijten niet zomaar iedereen.
2) Er zijn inmiddels heel veel mensen geïnfecteerd.

• CopyCatz
Ik vind de serie helemaal niet minder worden, de aflevering deed me een beetje aan the fog denken. Als dit echt een low budget zou zijn dan werd het meer een "vampier van de week" verhaal zoals bv Buffy oid; het gemiddelde publiek weet niets van het bestaan van vampieren en elke week wordt er eentje ontmaskerd. Hier breekt meteen de pleuris uit en nemen de vampieren de wereld over, meer in walking dead stijl. Al heb ik zo de hoop/het gevoel dat the Strain uiteindelijk spectaculairder wordt qua verhaal als ik weer eens teveel wiki naar de boeken ;) Laten we hopen dat deze serie in seizoen 4 en 5 voldoende budget heeft daarvoor.

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 14:52
Ik vind het een heerlijke serie..
Kijkt lekker weg en de vaart word er goed ingehouden!
Dat is met andere series wel is anders...(Falling skies)

• CopyCatz
Mwah Falling skies over budget gesproken, ik had wel ff een lachen moment toen Tom in die cocon ging en er werd gezegd "je wordt zo weer wakker en dan is het gebeurd". Volgende shot staat ie inderdaad weer op de grond, ik "*&^#*($^*(&$ WTF hebben ze nou niet eens budget voor een maanbombardement!!". Bleek toch iets anders te liggen, dus wel een leuk budgetgeintje :)

• V0ske
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05-2018
Oke misschien iets te negatief geweest hierboven, maar de aflevering stelde me zo teleur. Waarbij ik het idee had dat de serie zich stukken rustiger zou ontplooien, brak de pleuris al naar een paar afleveringen uit. Ik had meer willen zien van hoe de wereld hier op reageerde en niet dat de groep na een paar afleveringen al helemaal op zich eigen is en ze een weg door alle vampieren heen moeten slaan. Heb het gevoel dat de hele serie de kant op gaat van The Walking Dead, waarbij ze op een begeven moment in die gevangenis terecht komen... Maar ik laat het hier even bij, want misschien heb ik het wel helemaal mis :9. Benieuwd hoe de volgende aflevering gaat uitpakken. (En ja TWD heb ik na s3 afgezet..)

[Voor 3% gewijzigd door V0ske op 03-09-2014 21:54]

• Donstil
  • Niet online
Nou dat monster vond ik persoonlijk een beetje een anti climax, ding had eerder een geinige dan een enge uitstraling. Jammer

Ooh en weer geen GI Joe vamps verdorie 8)7

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Het concept op zich, vind ik zeer vermakelijk, ik hou wel van dit soort series. Maar de acteurs beginnen me steeds meer tegen te vallen, wat wordt er door sommigen vreselijk slecht geacteerd. De meest irritante is de actrice die Nora speelt, haar gezicht staat werkelijk continue op drama, maar dan op zo'n overdreven manier dat het net lijkt alsof er een drol dwars zit :X .
Ook de nieuwste 'aanwinst' die Dutch speelt vind ik om te huilen (die vreselijk onnodige gil in haar huis, mijn god! Zal dan vast wel in het script staan, maar je zou haast denken dat er nóg een virus rond waart: aanstelleritus :D ).
De acteur die Eph speelt vind ik ook maar matig.

Ik kijk er nu nog naar puur vanwege het verhaal, zodra dit mij niet meer weet te boeien, haak ik echt af.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:59

Bergie

Lekker belangrijk...

Ach, het is inderdaad geen serie van hoge kwaliteit maar zeker wel vermakelijk. En zoveel horror achtige series zijn er niet dus wij blijven gewoon lekker verder kijken :)

Yamaha MT-09

• St@m

St@m

@ Your Service

Serie gaat imo heel rap bergafwaarts. Ook deze aflevering weer helemaal niets gebeurd :(

• Stukfruit
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:40:
Serie gaat imo heel rap bergafwaarts. Ook deze aflevering weer helemaal niets gebeurd :(
Uh wut? In deze aflevering zag je juist iets heel belangrijks...

spoiler:
Zijn vrouw werd niet voor niets zo in beeld gebracht tijdens haar transformatie. Ze wordt belangrijk...

• St@m

St@m

@ Your Service

Stukfruit schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:52:
[...]

Uh wut? In deze aflevering zag je juist iets heel belangrijks...

spoiler:
Zijn vrouw werd niet voor niets zo in beeld gebracht tijdens haar transformatie. Ze wordt belangrijk...
Spoilers hoeven niet.. en als je het over de boeken wilt hebben dan graag in een eigen topic.

Ja, ze wordt belangrijk, maar dat had ook in 5 minuten gekund. Ik heb nu 50 minuten gekeken naar Eph die naar zn vrouw op zoek was, en wij wisten na 10 minuten al dat ze het niet zou halen.. die overige 40 minuten hadden prima gebruikt kunnen worden om openstaande vragen verder uit te werken...

Maar eigenlijk zeg je het zelf al, er gebeurd 1 ding van eventuele meerwaarde voor de rest van het verhaal, in dat tempo schiet het niet zo heel erg op..

Getuige de ernorme hoeveelheid aan reacties in deze topic :+ heb ik het vermoeden dat ik niet alleen die mening deel :p

• Stukfruit
  • Niet online
De rest is nog aan het bekomen van de awesomeness van het Billy Zane-kapsel van de hoofdrolspeler :+

En ik heb geen boeken gelezen. De spoiler komt van onderaan deze pagina:
http://www.avclub.com/tvclub/strain-loved-ones-209219

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee