Promods zijn te jong?

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ok, weer geen flauw idee of ik op de juiste plaats zit. Daar lijken we wel goed voor te zorgen.
Maar op Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" topic, mag nou toch wel gesteld worden dat er het een-en-ander mis gaat.
Vooral over de discussie tussen Smen/Arnoud, die door Smen begonnen was.

We nemen:
Ircghost en
_David_

Ik gun ze alles, echt, maar registratiedatum, en het feit dat hun profile zo goed als nul zichtbaar is, behalve dat een v/d twee nog student is, zegt voor mij persoonlijk dat ze iets teveel op een power trip zitten. Dit bedoel ik niet lullig, maar dit heeft gewoon alles met leeftijd te maken.
Ik stel daarom ook, dat er een minimale leeftijd voor dit soort invloedrijke mensen mbt de FP mods ingesteld moet worden.

Dirk zit er nog bij, met relativerende en goeie tussenkomsten (zoals: Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" ) maar die twee blijven echt hun best doen om recht te praten wat gewoon echt krom is.

Ja, regels zijn regels, maar er zijn veel (vooral nieuwere) Tweakers, zoals zij dat zelf relatief zijn, die weinig op het Forum komen. Om dan maar even 150X +3 weg te wuiven met het enige argument dat Smen in GR had moeten klagen, dat doet het 'em voor mij echt niet.
Menig Tweaker weet, bij wijze van spreken niet eens wat het is, dat forum, behalve handig om aankoopadviezen te kunnen spamen, zoals bijvoorbeeld Game PC €600 - €800

Ik stel voor om even te herzien wie er aan de mod-knoppen mag zitten daar.
Niet dat ik dit verder voor mij persoonlijk belangrijk vind, maar voor de site Tweakers.net vind ik het van groot belang dat het niet vervalt tot een "zooitje ongeregeld", slechts geregeld vanuit boven, waar "boven" dan (IMO) nog veel te leren heeft.
Ik voelde mij als student ook veel beter dan de rest, maar als de jaartjes echt gaan tellen in het echte leven (dus na de studies ;) ) verandert dat.

Ik was in mijn studententijd ook heel anders actief hier op Tweakers dan dat ik dat nu ben.
Veel impulsiever, veel meer "wild" enthousiasme, en zeker met minder "second thoughts".
Des te ouder je wordt, des te meer je dat van jezelf, maar ook van anderen gaat inzien.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

HMC schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:25:
Ok, weer geen flauw idee of ik op de juiste plaats zit. Daar lijken we wel goed voor te zorgen.
Maar op Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" topic, mag nou toch wel gesteld worden dat er het een-en-ander mis gaat.

We nemen:
Ircghost en
_David_

Ik gun ze alles, echt, maar registratiedatum, en het feit dat hun profile zo goed als nul zichtbaar is, behalve dat een v/d twee nog student is, zegt voor mij persoonlijk dat ze iets teveel op een power trip zitten. Dit bedoel ik niet lullig, maar dit heeft gewoon alles met leeftijd te maken.
Ik stel daarom ook, dat er een minimale leeftijd voor dit soort invloedrijke mensen mbt de FP mods ingesteld moet worden.

Dirk zit er nog bij, met relativerende en goeie tussenkomsten (zoals: Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" ) maar die twee blijven echt hun best doen om recht te praten wat gewoon echt krom is.

Ja, regels zijn regels, maar er zijn veel (vooral nieuwere) Tweakers, zoals zij dat zelf relatief zijn, die weinig op het Forum komen. Om dan maar even 150X +3 weg te wuiven met het enige argument dat Smen in GR had moeten klagen, dat doet het 'em voor mij echt niet.
Menig Tweaker weet, bij wijze van spreken niet eens wat het is, dat forum, behalve handig om aankoopadviezen te kunnen spamen, zoals bijvoorbeeld Game PC €600 - €800

Niet dat ik dit verder voor mij persoonlijk belangrijk vind, maar voor de site Tweakers.net vind ik het van groot belang dat het niet vervalt tot een "zooitje ongeregeld", slechts geregeld vanuit boven, waar "boven" dan (IMO) nog veel te leren heeft.
Ik voelde mij als student ook veel beter dan de rest, maar als de jaartjes echt gaan tellen in het echte leven (dus na de studies ;) ) verandert dat.

Ik was in mijn studententijd ook heel anders actief hier op Tweakers dan dat ik dat nu ben.
Veel impulsiever, veel meer "wild" enthousiasme, en zeker met minder "second thoughts".
Des te ouder je wordt, des te meer je dat van jezelf, maar ook van anderen gaat inzien.
Op zich waardeer ik het natuurlijk dat je probeert het moderatiesysteem beter te maken, persoonlijk vind ik het natuurlijk wat minder dat ik hierbij onder andere als voorbeeld wordt genomen. Om het even overzichtelijk te houden denk ik dat dit jouw argumenten zijn in het kort;

- Registratiedatum; te kort hier geregistreerd
- Profiel; te leeg
- Beroep; student
- Karakter; powertrippend
- Forum; te weinig aanwezig?

- Mod-knop gebruik; bedoel je hiermee elke vorm van modereren of alleen de powermods?

Ik zal proberen mijn onderbouwde reactie te geven, op jouw commentaar. Ten eerste wil ik graag stellen dat jij je niet kunt vergelijken met mij als student, dit kan ik stellen simpelweg door de grote verschillen die bestaan tussen personen. Het feit dat wij beiden student (zijn geweest) zegt absoluut niet dat wij of anderen ook maar iets overeenkomstig hebben. Ik herken mij absoluut niet in hoe jij jezelf beschrijft als student.

Registratiedatum; tjah, daar kun je een punt hebben, maar ik heb al vele jaren voordat ik geregistreerd was meegekeken en gelezen op tweakers en besloot toen maar eens te registreren.

Profiel: Ik zie niet in waarom die vol zou moeten staan met gegevens voordat ik een betrouwbaar persoon ben, ik ben simpelweg gesteld op mijn privacy.

Beroep; Ja ik ben nu nog een student officieel, ik heb wel een Bsc op zak en over enkele maanden een Msc, waarna ik hoogstwaarschijnlijk de markt op ga, dus dit vind ik non-argument.

Karakter en leeftijd; aan de ene kant heb je een punt, jonge personen zijn misschien eerder geneigd macht te verkrijgen en kunnen misschien wat kortzichtig zijn, echter dat zegt alleen iets over een generieke strekking niet over mij als persoon op zichzelf. Persoonlijk vind ik fijn om te kunnen helpen waar ik kan en organiseer ik graag events en acties, ook bemoei ik mij graag met de ontwikkeling van tweakers om te helpen die in een kant te sturen waar wij als gebruikers blij mee en trots op zijn.
Ook zie ik genoeg tweakers hier die een stuk ouder zijn maar reageren alsof ze een 10 jarig kind zijn.

Ik denk dat ik bewezen heb over de afgelopen jaren dat ik mij hard heb ingezet voor de community en het beste voor heb, dit is erkend door degenen die kiezen voor andere mods en daarom ben en anderen gevraagd om het team te versterken op de FP.

Om mijn verhaal te concluderen, ik denk niet dat het nodig om op leeftijd te onderscheiden wie al dan niet een promod kan zijn, ik houd het liever op bewezen moderatie en inzet in het verleden.

Als laatste wil ik graag aankaarten dat ik veel op tweakers aanwezig ben en daardoor ook veel zie en reageer op wat in het mismoderatietopic voorbij komt, hierdoor lijkt het mogelijk alsof ik mij met veel bemoei daar.

Ik kijk uit naar je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Topicstarter
- Mod-knop gebruik; bedoel je hiermee elke vorm van modereren of alleen de powermods?
Ja, alleen powermods.
Het feit dat wij beiden student (zijn geweest) zegt absoluut niet dat wij of anderen ook maar iets overeenkomstig hebben. Ik herken mij absoluut niet in hoe jij jezelf beschrijft als student.
Eens. Excuses. te rap gepend.
Beroep; Ja ik ben nu nog een student officieel, ik heb wel een Bsc op zak en over enkele maanden een Msc, waarna ik hoogstwaarschijnlijk de markt op ga, dus dit vind ik non-argument.
Eens, maar er verandert heel veel in de 10 jaar na je studies, in de echte wereld. Vooral je zienswijze op jezelf en anderen. Daarom vind ik jou (persoonlijk (nog) niet geschikt om op zo'n "grote stoel" te zitten binnen Tweakers. Mijn mening. Wat ik vind, mag jij weggooien.
...ook bemoei ik mij graag met de ontwikkeling van tweakers om te helpen die in een kant te sturen waar wij als gebruikers blij mee en trots op zijn.
Net als Smen deed dus... (waarom blijf ik het voor hem opnemen? :? )
Ook zie ik genoeg tweakers hier die een stuk ouder zijn maar reageren alsof ze een 10 jarig kind zijn.
Mee eens, inclusief ik waarschijnlijk soms.
ik ben simpelweg gesteld op mijn privacy.
Als je je profieltje op Tnet als een bedreigin voor je privacy ziet, met slechts je geboorte datum, woonplaats, en allews wat je wel of niet kan invullen blijf dan alstjeblieft weg van FB, G+, Twitter, etc.
Ik denk dat ik bewezen heb over de afgelopen jaren dat ik mij hard heb ingezet voor de community en het beste voor heb, dit is erkend door degenen die kiezen voor andere mods en daarom ben en anderen gevraagd om het team te versterken op de FP.
Dat interne wereldje kan ik niet over zeggen, totdat ik zelf ook inzit.
Om mijn verhaal te concluderen, ik denk niet dat het nodig om op leeftijd te onderscheiden wie al dan niet een promod kan zijn, ik houd het liever op bewezen moderatie en inzet in het verleden.
Die zou ik je dus graag na een dikke tien jaar van nu nog eens willen zien lezen.
Als laatste wil ik graag aankaarten dat ik veel op tweakers aanwezig ben en daardoor ook veel zie en reageer op wat in het mismoderatietopic voorbij komt, hierdoor lijkt het mogelijk alsof ik mij met veel bemoei daar.
Ik heb je tot voor kort zeer hoog gehad. (niet dat het nu zoveel midenr is, hou me ten goede)
Ik had echter totvoorkort ook nooit je profile bekeken.
Iets dat ik nu iets vaker doe alvorens te modden en/of te reageren.
Wat mij daar vooral opviel was dat totale trolls en duffe vragen, en/of opmerkingen komen van de mensen die, zeg, de laatste 3 a 4 jaar zich hier aangemeld hebben. En dan heben sommigen van hen ook nog eens karma's van 50-100k, zoniet meer.

Ik wilde je niet in je eer raken, dat zeker niet.
Toen ik jouw leeftijd had, en dat is niet eens zo gek lang geleden, zou een 60-jarige tegen mij zeggen, dacht ik ook zo als jij. Daar is niets mis mee, maar ik verwacht over 10 jaar ook zoiets van jou te lezsen hier. Hoe de ijverige, onsterfelijke student wel even ales beter weet dan die knoop dsie zomaar iets op de FP durft te posten, terwijl hij volgens jou zou moeten weten dat dat op GR moet, en daardoor toaal van 150x +3 naar 0 gaat...En dan moesten jullie hem darna nog eens redden van een -1.
Shame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

HMC schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:13:

Eens, maar er verandert heel veel in de 10 jaar na je studies, in de echte wereld. Vooral je zienswijze op jezelf en anderen. Daarom vind ik jou (persoonlijk (nog) niet geschikt om op zo'n "grote stoel" te zitten binnen Tweakers. Mijn mening. Wat ik vind, mag jij weggooien.

+

Die zou ik je dus graag na een dikke tien jaar van nu nog eens willen zien lezen.
Ik kan hier niet veel op zeggen omdat ik letterlijk de ervaring mis om daar op te reageren, het enige wat ik in dit geval kan doen is vertrouwen op de mening die anderen over mij hebben en de inzet die ik zelf toon.
Als je je profieltje op Tnet als een bedreiging voor je privacy ziet, met slechts je geboorte datum, woonplaats, en alles wat je wel of niet kan invullen blijf dan alsjeblieft weg van FB, G+, Twitter, etc.
Ik heb dan ook geen FB account, G+ of twitter etc ;), en opzich heb ik er bij tweakers niet enorm veel problemen mee maar het staat nu al eenmaal een tijdje zo, nooit zo mee bezig geweest tot nu toe. De tweakers die ik veel spreek weten daarintegen wel wie ik ben. :)
Ik heb je tot voor kort zeer hoog gehad. (niet dat het nu zoveel minder is, hou me ten goede)
Ik had echter tot voor kort ook nooit je profile bekeken.
Iets dat ik nu iets vaker doe alvorens te modden en/of te reageren.
Wat mij daar vooral opviel was dat totale trolls en duffe vragen, en/of opmerkingen komen van de mensen die, zeg, de laatste 3 a 4 jaar zich hier aangemeld hebben. En dan hebben sommigen van hen ook nog eens karma's van 50-100k, zo niet meer.
Nogmaals hier, het feit dat de laatste paar jaren veel suffe vragen gesteld worden door redelijk nieuw geregistreerde personen geeft niet aan dat ik dit per definitie ook ben of doe omdat ik in dezelfde cohort val.
Ik wilde je niet in je eer raken, dat zeker niet.
Toen ik jouw leeftijd had, en dat is niet eens zo gek lang geleden, zou een 60-jarige tegen mij zeggen, dacht ik ook zo als jij. Daar is niets mis mee, maar ik verwacht over 10 jaar ook zoiets van jou te lezsen hier. Hoe de ijverige, onsterfelijke student wel even alles beter weet dan die knoop die zomaar iets op de FP durft te posten, terwijl hij volgens jou zou moeten weten dat dat op GR moet, en daardoor totaal van 150x +3 naar 0 gaat...En dan moesten jullie hem daarna nog eens redden van een -1.
Shame.
Ik zie het ook niet als een directe aanval op mijn eer of positie, je stelt meer het principe ter discussie en dat kan ik alleen maar waarderen!

Overigens is het wel grappig om op te merken dat ik niet heb gereageerd op de discussie over Smen. Daarnaast heb ik de reactie van Benjamin (de huidige discussie) nog niet heb beoordeeld in afwachting van de discussie die er nu over plaatsvindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

We nemen:
Ircghost en
_David_

Pardon? Je zegt net zelf dat mijn profiel op prive staat en daarna zeg je dat het alles met leeftijd te maken heeft, terwijl je niet weet wat mijn leeftijd is.
Ik geef zelf aan dat die reactie niet op +3 hoort, snap niet hoe Dirk daar relativerend is.

In andere woorden, je bent boos/geïrriteerd dat irghost en ik wel promods zijn terwijl jij dat niet bent ondanks dat je veel langer op tweakers zit.

[ Voor 16% gewijzigd door _David_ op 15-07-2014 18:39 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ik geef zelf aan dat die reactie niet op +3 hoort, snap niet hoe Dirk daar relativerend is.
Wensvol dromen. Als je dirks post nu achteraf leest, weten we dat we er niet aan gedacht hadden, dat de hele meut eronder dan ook op 0 moest.
...............
Als er al personen zijn die de laatste twee dagen boos en geirriteerd zijn, zeker op het mismod topic, dan zijn er meerderen, niet alleen jij en ik.
Het is een mooi topic, zullen we mar zeggen.

We kunnen spugen als een lama wat wat we willen. :)

Ik wil helemaal geen promod, of hoe dat dan ook heet, zijn. Ik zou graag willen zien dat de mannetjes (vrouwtjes) niet zo op hun teentjes getrapt zouden zijn als iemand/VELEN het niet met hen eens zijn.

Edit: Understood.

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 15-07-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HMC schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:00:

Je laat je goed kennen David...Hmmm...jaartje of 20? ;)
Dit getroll houdt nu op. Net als zinloze discussies over leeftijd. Dit heeft niets met dit topic of het moderatiesysteem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ok, niets meer over leeftijd. LOL.
I concede.

[ Voor 155% gewijzigd door HMC op 15-07-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit hoort niet thuis in Modstatus klachtenloket, een los topic dus.

Verder: promods en powermods worden geselecteerd op kwaliteiten, niet op leeftijd. Er zijn te veel 50-jarigen die niet in staat zijn een objectieve beoordeling te geven, terwijl 16-jarigen daar vaak genoeg wel toe in staat zijn. De registratiedatum is alleen in zoverre van belang dat we je na 1 maand waarschijnlijk nog niet goed genoeg kennen om je te vertrouwen. Binnen een jaar is dat effect voor een actieve tweaker niet meer relevant.

Aangezien ik de hele suggestie dat deze twee tweakers ongeschikt zouden zijn vanwege hun leeftijd absurd vind, bij deze een slotje.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.