Edit:
Om wat overzicht te creëren:
Ik ben inmiddels afgeknapt op de Alienware en heb op het moment dit lijstje samen weten te stellen met alle hulp die ik gekregen heb:
De videokaart leidt echter wel nog tot wat discussie, dus dat is dan waarschijnlijk het enige wat eventueel nog aangepast hoeft te worden.
Hi Tweakers,
Zoals velen hier zat ik erover te denken om een eigen PC samen te stellen. Nou heb ik hier absoluut geen ervaring mee, vandaar dat ik even hier kom buurten
Ook ken ik verder geen mensen in mijn omgeving die hier ervaring mee hebben.
Ik had wel al een Alienware computer op het oog, maar las al op verschillende fora dat het veel te duur was voor hetgeen wat je krijgt. Het prijskaartje is namelijk €800 en dit is wat je ervoor krijgt:
Om eerlijk te zijn vind ik het een prachtig dingetje (kleurtjes!) en met name het formaat vind ik echt heel fijn. Ook krijg je er een toetsenbordje bij, scheelt ook weer.
Op het moment game ik op mijn laptop, maar dan moet ik de games qua kwaliteit wel een stuk lager zetten willen ze een beetje fatsoenlijk draaien. De PC moet dan ook wel een fixe upgrade zijn vergeleken met m'n laptop
Zou iemand kunnen helpen met het samenstellen van een PC net zo goed is als de Alienware (of beter!), maar dan goedkoper?
Alvast bedankt voor de suggesties!
~Lisa
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (onder andere Skyrim, Batman, CS:GO, Far Cry 3, Assassin's Creed, maar het zou natuurlijk ook fijn zijn als ie nieuwe games ook soepel kon draaien. Programma's zoals Photoshop (ik teken graag) zouden ook geen probleem moeten zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien de Alienware €800 is, zal ik dat dan ook wel als budget aanhouden. Het liefst natuurlijk goedkoper, maar zo tussen de €600 - €800 mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een degelijke muis en headset heb ik al in mijn bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daarbij zou ik graag jullie hulp willen inschakelen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet een te grote bak.
Om wat overzicht te creëren:
Ik ben inmiddels afgeknapt op de Alienware en heb op het moment dit lijstje samen weten te stellen met alle hulp die ik gekregen heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 162,89 | € 162,89 |
1 | MSI H97M-E35 | € 63,95 | € 63,95 |
1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
1 | Fractal Design Core 1100 | € 36,- | € 36,- |
1 | TP-Link TL-WN881ND | € 9,86 | € 9,86 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
1 | Logitech K120 (Internationaal) | € 8,95 | € 8,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 59,65 | € 59,65 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 44,65 | € 44,65 |
1 | Crucial MX100 128GB | € 59,95 | € 59,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 756,29 |
De videokaart leidt echter wel nog tot wat discussie, dus dat is dan waarschijnlijk het enige wat eventueel nog aangepast hoeft te worden.
Hi Tweakers,
Zoals velen hier zat ik erover te denken om een eigen PC samen te stellen. Nou heb ik hier absoluut geen ervaring mee, vandaar dat ik even hier kom buurten
Ik had wel al een Alienware computer op het oog, maar las al op verschillende fora dat het veel te duur was voor hetgeen wat je krijgt. Het prijskaartje is namelijk €800 en dit is wat je ervoor krijgt:
4e generatie Intel® Core™ i5-4460 processor (4 cores, 6 MB cache, tot 3,4 GHz met Intel Turbo Boost) Windows 8.1 NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 745 met 4 GB DDR3 8 GB Dual Channel DDR3 bij 1.600 MHz 1 TB (64 MB cache) 7.200 rpm SATA 6 Gb/s |
Om eerlijk te zijn vind ik het een prachtig dingetje (kleurtjes!) en met name het formaat vind ik echt heel fijn. Ook krijg je er een toetsenbordje bij, scheelt ook weer.
Op het moment game ik op mijn laptop, maar dan moet ik de games qua kwaliteit wel een stuk lager zetten willen ze een beetje fatsoenlijk draaien. De PC moet dan ook wel een fixe upgrade zijn vergeleken met m'n laptop
Zou iemand kunnen helpen met het samenstellen van een PC net zo goed is als de Alienware (of beter!), maar dan goedkoper?
Alvast bedankt voor de suggesties!
~Lisa
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (onder andere Skyrim, Batman, CS:GO, Far Cry 3, Assassin's Creed, maar het zou natuurlijk ook fijn zijn als ie nieuwe games ook soepel kon draaien. Programma's zoals Photoshop (ik teken graag) zouden ook geen probleem moeten zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien de Alienware €800 is, zal ik dat dan ook wel als budget aanhouden. Het liefst natuurlijk goedkoper, maar zo tussen de €600 - €800 mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een degelijke muis en headset heb ik al in mijn bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Daarbij zou ik graag jullie hulp willen inschakelen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet een te grote bak.
[ Voor 49% gewijzigd door LisaCooper91 op 05-07-2014 10:44 ]