Paneelsoort in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:26

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Beste devvers,

Toen ik een tijdje terug op zoek ging naar een laptop, viel mij op dat een specifiek stukje informatie best wel opvallend absent was in de pricewatch. Om precies te zijn: Er staat geen paneeltype bij de laptops.

Persoonlijk vind ik het toch wel fijn om te weten of een laptop nou een IPS of TN paneel heeft. Volgens mij kan je er zelfs op filteren, dus waarom het dan niet in de specificaties staat...

Ik dacht eerst dat het gewoon nooit ingevuld was, maar niets is minder waar:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cv4Amn2.png

Graag zou ik zien dat er een extra regeltje bij de beeldschermeigenschappen komt waarin het soort paneel kan worden weergegeven. Indien mogelijk uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 14:51

rob_erwt

What does this button do?

Dat is meer iets voor de PW jongens, dus ik verplaats je topic even. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:26

Zorian

What the fox?

Topicstarter
rob_erwt schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:15:
Dat is meer iets voor de PW jongens, dus ik verplaats je topic even. :)
Oeps, mijn excuses. :) Bedankt voor het verkassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Er is inderdaad geen specificatie voor, omdat het nauwelijks wordt genoemd. IPS wordt sporadisch wel genoemd, maar andere schermtypen totaal niet. Dit soort info mag wat mij betreft in de Bijzonderheden worden gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-08 13:18
Ik heb me hier ook al eens over verbaasd, als ik via de pricewatch naar een webwinkel ga staat er meestal wel of het scherm een TN- of IPS paneel is. In alle reviews van T.net wordt er over gesproken en waarde aan gehecht en de informatie staat ook in de webwinkels waar naar gelinked wordt. Ik vind daarom dat het toegevoegd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het kan inmiddels ingevuld worden (toevallig van de week toegevoegd), maar voorlopig is nog geen enkele laptop voorzien van deze info. Maar via het meldpunt en bij het aanmelden van nieuwe laptops kan je dus los gaan. Zodra er een significant aantal is ingevuld, zal het bijbehorende filter worden aangezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het wordt wel steeds vaker genoemd wat voor paneeltechnologie er wordt gebruikt, maar er worden ook regelmatig fouten mee gemaakt. Zou worden AU Optronics AHVA (niet te verwarren met AMVA), Samsung PLS en Sharp IGZO ook regelmatig aangeduid als IPS. Allemaal zijn ze in opbouw zeer vergelijkbaar met IPS, maar niet helemaal hetzelfde. VA (Vertical Alignment) panelen zie je op laptops helemaal niet meer.

Als het niet nadrukkelijk wordt gespecificeerd kan je er met vrijwel 100% zekerheid van uit gaan dat het gewoon TN is.

Als je dit overigens meer leven in wil blazen is het denk ik ook wel interessant om te kijken naar:

[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
[Oproep] Monitor Asset Manager-logs voor paneel-DB laptops
TFT Central Panel Search Database
TFT Central Laptop Panel Part Database
Pagina: 1