Interessant stuk inderdaad.
Zelf heb ik in totaal ongeveer 250 uur in DotA2 gestoken, en was ik er naar mijn idee ook 'oké' in. Met degelijke kennis van mechanics, helden, abilities, en items, kom je namelijk al een heel eind. Daar ligt tegelijkertijd ook de moeilijkheidsgraad, zelfde als met LoL. HotS is daarin als game ook wel een stuk meer vergevender. Misschien minder hardcore, doch best knap lastig om het te masteren.
HotS is daarom in eerste instantie misschien minder 'speciaal' om als e-sport te behandelen, al vind ik wel dat Blizzard echt ontzettend haar best doet met toernooien. Granted, DotA2 is (volgens mij) al 4 jaar officieel uit, en kijkend naar wat HotS2.0 (met haar 2-jarig bestaan) nu al neergezet heeft, dan wordt het volgens mij alleen maar beter.
Het feit al dat HotS meerdere maps heeft, en Heroes die ook écht andere mechanics (Abathur en Cho'Gall zijn echt uniek) hebben (niet zozeer om elke skin een andere Hero te maken, want dat gebeurt ook nog wel eens), maakt dat ik denk dat HotS de komende 5-6 jaar er echt nog wel zal blijven, misschien wel meer dan DotA2.
[
Voor 5% gewijzigd door
EdwardK123 op 09-06-2017 16:36
]