Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Omdat ik eigenlijk totaal niet met social media bezig ben zou ik graag wat ervaringen willen horen over hoe jullie omgaan met recruiters op LinkedIn.

Ik heb dus maanden geleden een acccountje aangemaakt om contact te houden met oud klasgenoten.
Nu is het er nooit echt van gekomen om deze mensen ook op te zoeken en een berichtje te sturen.
Mijn LinkedIn profiel ziet er daardoor ook bijzonder kaal uit. Enkele mijn opleiding en een paar tags met betrekking tot de richting van de opleiding.

Nu kreeg ik deze week een berichtje van iemand die zei voor Bonque.nl te werken waarin hij wist te melden dat mijn profiel hem wel aansprak.
Omdat mijn profiel dus eigenlijk heel kaal is en ik eigenlijk geen werkervaring heb in de IT was ik nogal verbaasd dat iemand interesse toonde. Ik weet dat de IT markt aan het aantrekken is maar is er echt zo'n tekort dat men nu zelfs mensen benaderd met een heel kaal LinkedIn profiel als mij?

Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten wanneer mensen mij benaderen via LinkedIn?
En als er mensen zijn die ervaring met Bonque hebben dan zou ik dat ook graag horen. Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die een berichtje heeft ontvangen.

Ik volg trouwens een opleiding tot Embedded Software Engineer maar de vacatures op hun site die hier in de buurt zijn, zijn voornamelijk in de richting webdevelopment / java programmeur. Wellicht dat er in die richting een groot tekort is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 14:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Dat soort berichten zijn standaard en worden zo'n beetje naar iedereen verstuurd met een achtergrond die maar iets met programmeren te maken heeft. Ze vissen in de LinkedIn vijver met een sleepnet in de hoop dat ze iemand kunnen strikken. De fee die ze ontvangen bij een plaatsing kan oplopen tot wel 25% van het jaar salaris.

Het is de vraag natuurlijk of je uberhaupt met recruiters in zee wil gaan om zo aan een baan te komen. Ben je eigenlijk wel op zoek naar een baan? Aan je TS te zien is dat namelijk niet het geval.

Ik moet eerlijk bekennen dat er maar weinig goede recruiters er tussen zitten. Vaak proberen ze je naar een baan te pushen niet persé bij je past. Ze proberen gewoon zoveel mogelijk mensen te plaatsen in zo'n kort mogelijke tijd. Kwaliteit is vaak van ondergeschikt belang (als in match tussen werkgever en werknemer).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloop
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik had al het idee dat het inderdaad een beetje een sleepnet tactiek was maar omdat het werk dat ik nu doe helemaal niks te maken heeft met mijn opleiding sta ik er wel voor open om in contact te komen met bedrijven die vacatures hebben in mijn richting.

Maar zoals ik al aangaf heb ik echt totaal geen ervaring met recruiters. Zijn er speficieke redenen waarom ik beter zelf zou kunnen gaan soliciteren in plaats van via een recruiter aan werk te komen? Deze mensen worden doorgaans toch ingehuurd door het bedrijf zelf toch? Of is het meer zo dat zij een mensen zoeken en deze vervolgens aanbieden aan bedrijven?

Zelf had ik het idee om pas na mijn opleiding echt te gaan kijken voor werk in de IT. Maar omdat ik mijn stage nog moet doen zou het natuurlijk heel tof zijn als ik dat kan combineren met een nieuwe baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
De meeste berichten op mijn LinkedIn komen van recruiters. Ik ga/ging er alleen op in als ze een interessante/relevante vacature in het bericht mee sturen. Zit dat er niet bij dan zijn ze naar alle waarschijnlijkheid aan het vissen zijn. Dan gewoon lekker negeren.

Een goede recruiter heeft een goed netwerk waar hij/zij een goede vacature voor jou kan vinden. Een dozenschuiver zal jouw CV naar 25+ bedrijven sturen in de hoop dat hij raak schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 09:47

itsalwaysme

Graast voor DB

Bonique zoekt volgens mij actief naar technische informatica. Ik krijg ook met enige regelmaat mail van hun. En ik hoor van mijn ex-studiegenoten dat zij ook veel gemaild worden door Bonique.
Wat mij vooral opvalt bij dat soort bedrijven/mailtjes: Ze lezen je profiel niet en mailen standaard mailtjes.

Om die redenen negeer ik dat soort mailtjes ook. Als ik weg wil bij mijn werkgeven neem ik wel contact met hun op of zoek zelf. Er zijn genoeg banen.

[ Voor 20% gewijzigd door itsalwaysme op 09-07-2014 14:49 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Bonque is ook erg actief op mijn LinkedIn, maar het is een waardeloze firma om zaken mee te doen. Elke dag vervelend aan de telefoon hangen. Met full time baan opties komen tegen lage lonen aan de andere kant van het land etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 13:47
Bonque, SearchLite en enkele anderen spammen heel LinkedIn vol met hun vacatures.
Hun laatste troef is het gebruik van leuke dames als profielfoto, maar meestal nemen ze de moeite niet je persoonlijk te schrijven en krijg je een standaard copy&paste verhaal.
Negeren is mijn devies, tenzij je wanhopig opzoek bent naar iets nieuws.

Je kunt in je profiel overigens aan/uit zetten dat je interesse hebt in 'career oppurtunities". Ik heb nog niet getest of het helpt om dit uit te zetten.
Ben wel geinteresseerd, maar alleen via mijn netwerk. Niet via recruiters

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 09-07-2014 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Reloop schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:34:
Maar zoals ik al aangaf heb ik echt totaal geen ervaring met recruiters. Zijn er speficieke redenen waarom ik beter zelf zou kunnen gaan soliciteren in plaats van via een recruiter aan werk te komen? Deze mensen worden doorgaans toch ingehuurd door het bedrijf zelf toch? Of is het meer zo dat zij een mensen zoeken en deze vervolgens aanbieden aan bedrijven?

Zelf had ik het idee om pas na mijn opleiding echt te gaan kijken voor werk in de IT. Maar omdat ik mijn stage nog moet doen zou het natuurlijk heel tof zijn als ik dat kan combineren met een nieuwe baan.
Probleem is dat er veel recruiters zijn die je echt onder druk proberen te zetten om een baan aan te nemen waar je zelf helemaal niet zeker van ben. Die komen meer in de buurt van mensenhandel dan recruitment. Zo zijn mijn ervaringen met Progressive uitermate slecht (ik noem ze dan ook Agressive :P).

Ze worden ook niet echt "ingehuurd", maar werken meestal op een no cure / no pay basis. Pas als iemand daadwerkelijk in dienst treed krijgen ze betaald. Wel maken ze eerst afspraken over de fee en dat kan een vast bedrag zijn of een percentage van het bruto jaarloon.

Wat meestal gebeurd is dat ze bedrijven (c.q. vacatures) werven en dan op zoek gaan naar kandidaten. Maar andersom gebeurt het zeker ook, met kandidaten leuren bij de bedrijven.
Punt is dat persoonlijke aandacht nihil is en ze er amper gevraagd wordt naar wat de kandidaat wil. Omzet draaien moeten ze.

Er zijn zeker ook wel goede recruiters tussen. Een goede manier om die er uit te pikken is als ze bijvoorbeeld eerst een face to face intake gesprek met je willen hebben voor dat ze je bij bedrijven voor willen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Heel die recruitment sector heeft sowieso baat bij zoveel mogelijk mensen laten wisselen van baan. Niet per se dat die mensen er dan ook op vooruit gaan. Heb gehoord dat als ze bij bedrijf A iemand wegplukken voor bedrijf B, ze ook gerust tegen bedrijf A zeggen 'zullen we iemand nieuws voor je vinden?'

Echt recruitment kan je mijns inziens alleen goed gebruiken op redelijk hoog niveau, waarbij het moeilijk is om de juiste mensen te vinden. Bij verreweg de meeste banen lukt het mensen zelf om iets te vinden en zouden de werknemers meer gebaat zijn bij hulp bij onderhandelingen en bepaling marktwaarde dan bij het daadwerkelijk plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Rmg

Bonque zoekt embedded mensen voor vacature bij sioux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Bonsaiboom schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:05:
Heel die recruitment sector heeft sowieso baat bij zoveel mogelijk mensen laten wisselen van baan. Niet per se dat die mensen er dan ook op vooruit gaan. Heb gehoord dat als ze bij bedrijf A iemand wegplukken voor bedrijf B, ze ook gerust tegen bedrijf A zeggen 'zullen we iemand nieuws voor je vinden?'
Maar dat is gewoon slim zakendoen. Ook wanneer detacheerders o.i.d. failliet gaan proberen ze de C.V.'s te pakken te krijgen.

Erger vind ik dat ze nep-vacatures plaatsen om maar aan C.V.'s te komen.
Bonsaiboom schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:05:
Echt recruitment kan je mijns inziens alleen goed gebruiken op redelijk hoog niveau, waarbij het moeilijk is om de juiste mensen te vinden. Bij verreweg de meeste banen lukt het mensen zelf om iets te vinden en zouden de werknemers meer gebaat zijn bij hulp bij onderhandelingen en bepaling marktwaarde dan bij het daadwerkelijk plaatsen.
Dat is nog lastiger dan je denkt. Veel recruitment bedrijven halen werkgevers over om hun vacatures niet te plaatsen en hun 'al het werk' te laten doen. Dan krijg je het effect dat vacatures helemaal niet online komen, behalve via dat recruitment bedrijf. Dit gebeurt behoorlijk veel, zeker als je kijkt naar IT recruitment.

[ Voor 44% gewijzigd door Standeman op 09-07-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Standeman schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:21:
Dat soort berichten zijn standaard en worden zo'n beetje naar iedereen verstuurd met een achtergrond die maar iets met programmeren te maken heeft. Ze vissen in de LinkedIn vijver met een sleepnet in de hoop dat ze iemand kunnen strikken. De fee die ze ontvangen bij een plaatsing kan oplopen tot wel 25% van het jaar salaris.

Het is de vraag natuurlijk of je uberhaupt met recruiters in zee wil gaan om zo aan een baan te komen. Ben je eigenlijk wel op zoek naar een baan? Aan je TS te zien is dat namelijk niet het geval.

Ik moet eerlijk bekennen dat er maar weinig goede recruiters er tussen zitten. Vaak proberen ze je naar een baan te pushen niet persé bij je past. Ze proberen gewoon zoveel mogelijk mensen te plaatsen in zo'n kort mogelijke tijd. Kwaliteit is vaak van ondergeschikt belang (als in match tussen werkgever en werknemer).
Ik wil het iets nuanceren, maar dit is voor een deel ook wel mijn ervaring helaas. Een deel, want ik heb ook hele goede ervaringen met recruiters, zo ben ik bij mijn huidige werkgever enkele jaren terug naar "binnengepraat" via zo'n recruiter. En de match bleek achteraf uitstekend (wel met wat geluk en groei in functie).

Aan de andere kant ben ik even geleden op gesprek geweest via zo'n bureau (dus bij de opdrachtgever) en het bleek dat er een giga spelfout in mijn cv zat, gemaakt door dat bureau... Blijkbaar typen ze een cv over ipv copy/paste.. Kon ik dus uitleggen dat dat absoluut niet mijn fout was.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 09-07-2014 15:36 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Sport_Life schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:32:
[...]

Ik wil het iets nuanceren, maar dit is voor een deel ook wel mijn ervaring helaas. Een deel, want ik heb ook hele goede ervaringen met recruiters, zo ben ik bij mijn huidige werkgever enkele jaren terug naar "binnengepraat" via zo'n recruiter. En de match bleek achteraf uitstekend (wel met wat geluk en groei in functie).

Aan de andere kant ben ik even geleden op gesprek geweest via zo'n bureau (dus bij de opdrachtgever) en het bleek dat er een giga spelfout in mijn cv zat, gemaakt door dat bureau... Volgens mij geloofde ze mij wel dat het niet mijn schuld was, maar ik houd dit soort dingen liever in eigen hand.
Zo heb ik vroeger wel eens in een gesprek geregeld door een recruiter een vraag over een stukje op mijn CV gekregen. Mijn eerste reactie was "zitten jullie naar het goede CV te kijken?". Het bleek dat dat de recruiter gewoon wat zaken had toegevoegd die op mijn originele versie niet stonden. Sindsdien is het antwoord ook steevast "nee" als er gevraagd wordt om een CV in Word-formaat en heb ik er altijd expliciet bijgezegd dat er niets gewijzigd mag worden. Echt cowboys zijn het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben een groot fan van LinkedIn. Ik krijg inderdaad gemiddeld 10 berichtjes binnen per week, maar er zitten best vaak leuke dingen tussen. De recruiters van alle grote bedrijven zitten ook gewoon op LinkedIn en ik heb via LinkedIn ook meerdere interviews bij Facebook in de VS gehad, die mij uiteindelijk niet wilden hebben na de derde interview helaas. Het is ongeveer 80% recruiters die zelf veel geld ontvangen. Dat zijn inderdaad meestal niet de beste opties,

Mijn huidige en vorige baan zijn via Linkedin gegaan, via de recruiters die werkzaam zijn bij de bedrijven zelf, dus niet van die agressieve recruitment bedrijven. Heel veel ICT-ers nemen inderdaad niet de moeite, maar mijn doelstelling is in salaris door te groeien en in deze tijd als full-time werknemer in de IT kun je haast niet meer zonder LinkedIn. Heel veel goede banen met hoge salarissen staan op LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb mijn huidige baan ook via Linkedin, het is echt van deze tijd. Ik moet wel zeggen dat recruiters mij willen toevoegen zonder zich voor te stellen, wat ik niet accepteer.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:34

sebasd

loopt op espresso

PZOOO schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:01:
Ik heb mijn huidige baan ook via Linkedin, het is echt van deze tijd. Ik moet wel zeggen dat recruiters mij willen toevoegen zonder zich voor te stellen, wat ik niet accepteer.
Same here. Mijn huidige baan heb ik ook via LinkedIn (overigens wel direct door mijn huidige werkgever benaderd, niet via een recruiter).

En ik heb ook een aantal recruiters wel aan mijn netwerk toegevoegd, maar pas op het moment dat we een paar keer berichten hebben uitgewisseld en ik het gevoel heb dat zij geinteresseerd zijn en weten waar ze het over hebben. En dus niet met generieke vacatures komen terwijl ik precies weet en vertel wat ik wel en niet zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 06:49
Tsja, recruiters... Het gebeurt ook mij vaak dat een recruiter (die mij niet persoonlijk kent) mij linkt via LinkedIn om zo met elkaar in contact te komen, wat volgens de gebruikersvoorwaarden helemaal niet mag:
10.2. Don't undertake the following:

...

Invite people you do not know to join your network
In plaats daarvan dient een recruiter je dan een InMail te sturen. En dat kost geld... Daarom kan je zo een mooi onderscheid maken tussen amateuristische recruiters (zij linken je tegen de regels in) en meer professionele recruiters (zij sturen je een InMail waar ze voor betalen).

Overigens heb ik zelf nog brutalere recruiters meegemaakt. Zo ben ik twee keer op mijn zakelijke mobiel gebeld door een recruiter (ze hadden gewoon mijn werkgever gebeld en gevraagd om te worden doorverbonden naar mij). Maar het allervreemdste vond ik nog wel dat ik een keer op mijn zakelijke mail benaderd werd door een recruiter. Hij zag op LinkedIn dat ik [voornaam] [achternaam] heet en bij [bedrijf X] werk en stuurde daarom gewoon een mail naar [voornaam].[achternaam]@[domeinnaam van bedrijf X]. Met dat soort recruiters ga ik niet in zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Uitstekende tip inderdaad: alle recruiters die te beroerd zijn om een betaalde InMail te sturen kan je het beste negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
Mijn ervaring met recruiters is wisselend. Ik heb wel eens via een recuiter een baan gevonden, wat uiteindelijk niet helemaal mijn cup of tea was. Anderzijds krijg ik wel veel InMail met relevante banen, of totaal niet relevant maar wel erg leuk!

Ik blijf van mening dat serieuzere recruiters InMail sturen en niet direct linken!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Vragen om linken met mensen die ik niet ken weiger ik dan ook bijna altijd, en al helemaal als er niet in de invite staat waarom ze met me willen linken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik word ook af en toe benaderd op LinkedIn door recruiters, de kwaliteit varieert nogal. Ik ben een aantal keer benaderd voor een moeilijk in te vullen vacature waar ik bijzonder goed op matchte. Die gevallen waren duidelijk recruiters die hun huiswerk goed hadden gedaan, in plaats van op wat random steekwoorden te zoeken. Dat waardeer ik en die probeer ik ook verder te helpen.

Recruiters die met hagel schieten en overduidelijk standaard berichten sturen komen bij mij op de zwarte lijst. Recruiters die willen connecten zonder goed verhaal wijs ik ook af.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsjipmanz op 10-07-2014 11:50 ]

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Recruiters die mij benaderen met een uitnodiging zonder ook maar 1 woord begeleidende tekst behalve het standaard zinnetje trakteer ik meestal ook op 'Report Spam'. Als iemand meerdere keren gerapporteerd wordt dan verliest deze persoon de mogelijkheid om andere mensen uit te nodigen tot de klantenservice van LinkedIn dat weer inschakelt. Naar mijn mening terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tsjipmanz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:50:
Ik word ook af en toe benaderd op LinkedIn door recruiters, de kwaliteit varieert nogal. Ik ben een aantal keer benaderd voor een moeilijk in te vullen vacature waar ik bijzonder goed op matchte. Die gevallen waren duidelijk recruiters die hun huiswerk goed hadden gedaan, in plaats van op wat random steekwoorden te zoeken. Dat waardeer ik en die probeer ik ook verder te helpen.

Recruiters die met hagel schieten en overduidelijk standaard berichten sturen komen bij mij op de zwarte lijst. Recruiters die willen connecten zonder goed verhaal wijs ik ook af.
Helaas zie ik toch vaker het schot hagel. Of ze willen je echt niet vertellen welke klant/bedrijf ze het over hebben als je door blijft vragen. Dan krijg ik sterk het vermoeden dat die geweldige functie die ze aanbieden niet bestaat.

De treurigste poging die ik ooit heb mogen meemaken was kennelijk een soort script of zoiets. Krijg je een berichtje met letterlijk erin <kandidaatnaam> en andere blanco velden. Als je niet eens de moeite meer kan nemen voor find & replace dan zie ik het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 06:49
CMD-Snake schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:22:
Helaas zie ik toch vaker het schot hagel.
Ik heb net zelf even door mijn inbox van LinkedIn gebladerd en werd toen toch wel even blij verrast dat ik vooral redelijk serieuze InMails zag van recruiters in plaats van uitnodigingen. En bovendien ging die uitnodigingen meestal gepaard met een heel verhaal over wie ze zijn en de mogelijke functie. Neemt overigens niet weg dat ik weleens op de 'Report Spam'-knop heb geklikt.
Of ze willen je echt niet vertellen welke klant/bedrijf ze het over hebben als je door blijft vragen. Dan krijg ik sterk het vermoeden dat die geweldige functie die ze aanbieden niet bestaat.
Dat die functie niet bestaat is inderdaad een mogelijkheid, maar waarschijnlijker is toch dat dit concurrentiegevoelige informatie is. Je zou namelijk buiten hen om kunnen solliciteren op die opportunity of door kunnen geven aan derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Bonque is een van de partijen welke bij mij in mijn telefoon staat en ik weg druk als ik zie dat ik door ze gebeld word. Er komt niets goeds voort uit deze partij. Ben ooit eens benaderd door ze omdat ze viaviavia mijn c.v. gekregen hadden, wat ik veel erger vind is: Ik word constant uitgenodigd voor facebook,linkedin en twitter groepen welke deze partij opzet om C.V.'s te vangen. Enige tijd geleden heb ik ze verzocht mijn gegevens te verwijderen conform de privacy wetgeving en heb daar geen enkele reactie op gekregen, mijn mail rules verwijderd ze nu direct.

Je krijgt bagger zoals dit:
Check out Bonque, the IT jobsite

You shared your email with Bonque, the IT jobsite and they've sent you this invitation to like their page on Facebook
Inge van Dijk
Resource developer bij BONQUE.nl / RECQUE.nl

Ik wil u graag uitnodigen om lid te worden van mijn groep op LinkedIn.

- Inge van Dijk
BONQUE ICT Vacatures has invited you to join Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162797

Ik ben zelf fan van Linkedin! Idem als chronoz heb ik mijn huidige functie weten te bemachtigen via LinkedIn. Net zoals in real life werkt LinkedIn naar mijn mening pas goed als je een goed netwerk opbouwt. Dit heb je dan ook niet van de 1 op de andere dag. Sinds een paar maanden krijg ik ook veel inmails van HR managers die oprecht geïnteresseerd waren na het zien van mijn profiel.

Dit was eerst wel anders. Veel recruiters met standaard berichten vulde mijn mailbox. Dit is nu aan het veranderen maar ik heb ik ook wel wat voor moeten doen. Ik denk dat ik nu 2 jaar van tijd tot tijd actief bezig ben met mijn profiel. https://www.linkedin.com/in/koopmanbart ( mocht je geïnteresseerd zijn ). Ter indicatie:"Tussen mijn huidige functie en de vorige zat 3 weken. Ik heb ik die weken 6 sollicitatie gesprekken gehad waarvan bij 3 bedrijven meerdere. Bij deze 3 heb ik allemaal een aanbod gekregen en hiervoor heb ik niet 1 sollicitatiebrief hoeven schrijven. Een berichtje op LinkedIn was voldoende.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik wordt ook wel regelmatig benaderd door recruiters, en soms bedrijven.
Ik ben er nooit direct op ingegaan, maar accepteer de invite vaak wel, puur om mijn "netwerk" uit te breiden. Vaak posten die lui vacatures en zodoende blijf je een beetje op de hoogte.
Zo heb ik mijn huidige baan ook gevonden omdat een recruiter (van het bedrijf zelf) mij ooit gelinkt heeft en nu een passende vacature had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:35
Ik ben zelf vrij makkelijk met accepteren van een uitnodiging. Eens in de zoveel tijd schoon ik de lijst op. Dan verdwijnen de mensen die ik niet persoonlijk ken en waarmee ik geen daadwerkelijk contact heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik word zeker 10x per week bestookt met mail of verzoeken van recruiters via LinkedIn. Ik negeer ze pertinent en accepteert hun uitnodigingen absoluut niet. Het aantal connecties wat ik heb met Linkedin vind ik irrelevant.

En heel soms word ik op het werk of op mijn mobiel gebeld. Hoe ze aan mijn mobiele nummer komen, weet ik niet. Maar ik vind dat sowieso een verkeerde manier en laat ik dit wel even weten aan ze.

De manier met recruiters zie ik niets in want die denk altijd ook voor zijn eigen straatje. Dat kan nooit ten goede komen voor de werkgever en werknemer. En ik "voel" me dan niets anders dan een poppetje die dan ergens geplaatst "moet worden". Nee niets voor mij.

Het schijnt dat er een optie is in LinkedIn om recruiters te laten weten geen interesse te hebben maar nooit gevonden.

Mijn vorige banen en huidige baan heb ik "gewoon" gevonden met netwerken of directe sollicitaties (gewoon zoeken naar vacatures).

[ Voor 34% gewijzigd door robertpNL op 11-07-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Standaard /ignore. Ik zoek liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:49

Cyphax

Moderator LNX
Koos Werkloos schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:56:
Overigens heb ik zelf nog brutalere recruiters meegemaakt. Zo ben ik twee keer op mijn zakelijke mobiel gebeld door een recruiter (ze hadden gewoon mijn werkgever gebeld en gevraagd om te worden doorverbonden naar mij).
Dat heb ik ook weleens gehad, een collega nam op; hadden ze gewoon naar het bedrijf gebeld en gevraagd naar mij. :D

Overigens heb ik met LinkedIn en recruiters wel een hele goede ervaring; ik ben net van werkgever geswitcht naar aanleiding van een recruiter die me via LinkedIn benaderde. Ik werd op gegeven moment door 2 man tegelijk benaderd (van verschillende recruitmentbureau's) en die heb ik beide een paar afspraken laten inplannen bij bedrijven waarvan ze dachten dat ik wel terecht zou kunnen. Dat heeft erg goed uitgepakt en ik heb precies weten te krijgen wat ik ook wilde. :)

Er zitten er ook wel bij die bijvoorbeeld steevast vacatures die niet zo interessant zijn mailen. PHP-vacatures naar een .Net-ontwikkelaar bijvoorbeeld. :+

Maargoed, zowel mijn vorige baan als deze zijn door recruiters gevonden en daar ben ik vooral wel heel blij mee geweest. Je moet alleen proberen onderscheid te maken tussen recruiters die echt naar je profiel hebben gekeken en recruiters die dat helemaal niet hebben gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 11-07-2014 12:47 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:49

Tuxie

En WeL nU!

Het is zoals bij zoveel dingen: er zitten goede en slechte tussen.

Toch ben ik positief over LinkedIn, ondanks dat er ook steeds meer 'sharks' tussen zitten; zo heb ik mijn laatste baan ook via LinkedIn gekregen. En als je zelf op zoek bent naar iets nieuws, is connecten met een recruiter ook een mogelijkheid om snel veel toegang te krijgen tot profielen van mensen die bij interessante bedrijven werken (2nd connections). Zo kun je a.h.v. het profiel van iemand een goed beeld krijgen wat er gevraagd wordt in een bepaalde functie bij een interessant bedrijf.

Dat is echter ook meteen een nadeel, als jij snel een recruiter toegang geeft tot jouw eigen profiel gaat hij ook collega's en connections 'platspammen'. Oppassen dus met de 'sharks'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga de namen niet verbloemen omdat deze mensen zich kapot mogen schamen, maar check dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xue65En.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GOxfyFy.png

Precies dezelfde tekst. :D

Dat ze zo mensen proberen te strikken zegt ook wat over het bedrijf, vind ik zelf. Naar mijn mening kijken ze gewoon niet naar kwaliteit maar kwantiteit. Ik zou als bedrijf niet in zee willen gaan met bedrijven zoals dit, en ook niet als werknemer.

Dus: LinkedIn is leuk omdat je heel makkelijk de goede recruiters kan onderscheiden van de slechte. Een goede recruiter doet in ieder geval moeite voor je, leest je profiel, je ervaring, en biedt iets aan waar ze wat mee kunnen.

Oh, en! En een goede recruiter stuurt je geen uitnodiging, die stuurt een bericht. Volgens mij moeten ze voor dat laatste betalen om het officieel te laten verlopen. Maar dan investeren ze tenminste iets in je en proberen ze geen connecties te leggen waar jij alleen maar als product in bestaat.

Tip: Accepteer niks. Pas als je werk zoekt staan ze weer te trappelen om je, want dan ben je geld waard. Tot die tijd ben je een database record :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:10

XanderDrake

Build the future!

Allemaal jonge dames ook nog een keer ;)

Ik ben ook groot fan van LinkedIn. Ik werk niet in de ICT (in Biotech) en daar komen er ook redelijk wat recruiters voorbij. Alleen spreken ze mij wel persoonlijk aan en als je reageert zit er altijd een persoon achter. Heb mijn huidige baan er door gekregen, en daarna nog een paar interessante aanbiedingen

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Maar natuurlijk jongedames. Je wilt ICT-ers lokken, daar zijn vrouwen beter in :+

Mijn favoriete ervaring met een recruiter was een Engelsman. Een kerel. Die daadwerkelijk niet om de shit heendraait en aangeeft dat hij aan je wilt verdienen. Hij bood aan 5 contracten te regelen binnen 2 weken. Hij kwam uiteindelijk met "maar" 4 op de proppen, maar vervolgens speelde hij alle werkgevers goed tegen elkaar uit.

De goede recruiters bestaan zeker wel. Maar je wilt écht geen zaken doen met van die visnet-tactiek-recruiters. Die dumpen jou bij de eerste de beste die een contract aanbiedt en denken niet met je mee. Ook mijn ervaringen mee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:34
Zouden deze mensen niet elkaar communiceren dat ze achter dezelfde mensen aan zitten? :)

Zoals eerder gezegd, je hebt er goede en slechte tussen zitten. Ben zelf ook aan mijn huidige baan gekomen via een recruiter LinkedIn en dat was een goede; hij had (en heeft inmiddels) veel nieuwe mensen in ons bedrijf geplaatst en tijdens het proces mij goed geholpen/gecoacht en een goed contract eruit gesleept.

Natuurlijk verdient hij (veel) geld aan mij, dat is prima; een goede recruiter zorgt ervoor dat jij onder de aandacht komt van het bedrijf; hij wordt immers geacht de eerste schifting te maken die het bedrijf niet meer hoeft te doen.

Echter heb ik in mijn werkveld (business consultant in asset mgt) meer te maken met agressieve CV jagers uit UK met name dan met echt goede recruiters helaas.

Overigens moet je maar eens vrouwelijke LinkedIn profielen bekijken van recruiters/resourcers uit UK; het merendeel lijkt rechtstsreeks uit Geordie Shore te zijn weggelopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 20:41
Ik kreeg zo'n spamvacature van een veel te leuke jonge blonde vrouw. Alleen zonder ook maar EEN mention in Google outside haar LinkedIn profiel. Hebben het bedrijf eens gebeld, en het was onmogelijk om 'haar' aan de lijn te krijgen (onregelmatige tijden, ze belt u terug, etc. etc. etc.).

Trekt u zelf uw conclusies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:10

XanderDrake

Build the future!

Blue-eagle schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:57:
Maar natuurlijk jongedames. Je wilt ICT-ers lokken, daar zijn vrouwen beter in :+
creator1988 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:13:
Ik kreeg zo'n spamvacature van een veel te leuke jonge blonde vrouw.
Nou ik denk was dat ook bij mij het geval... De serieuze aanbiedingen waren altijd gewoon professionele mensen, niet perse jong of knap. De onserieuze meuk waren altijd (for lack of a better word) chickies.
Hebben het bedrijf eens gebeld, en het was onmogelijk om 'haar' aan de lijn te krijgen (onregelmatige tijden, ze belt u terug, etc. etc. etc.).

Stiekem probeerde jij toch een klein afspraakje te regelen lees ik hier tussen de regels door >:)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je moet gewoon zelf weten wat je wil.

In het algemeen zijn functies die naar jou toekomen functies die in het verlengde liggen van iets dat je eerder hebt gedaan. Je wordt op CV en de kans van een succesvolle intake gezocht en dan is je huidige of vorige baan de beste match. Als je doel echter is om een stap vooruit of hogerop te zoeken, doe je er beter aan om zelf op zoek te gaan. Passiviteit kan hier een hele dure eigenschap zijn.

Mijn persoonlijke perceptie van recruiters is als volgt:

* Voor loondienst heb ik geen belangstelling, behalve als het die ene mooie internationale kans is. Hier haken vrijwel alle recruiters af. Dat komt door hun manier van werken: ze komen aan je profiel door de keywords van de vacature te querien en te zoeken op kandidaten die geografisch in de omgeving zitten van de vacature. Nederlandse recruiters komen op die manier met banen in of rond je provincie, Engelse recruiters met banen in of rond de Benelux ;)

* Dan blijft contractwerk over, en daarin zijn ook recruiters actief. Helaas hebben die heel veel focus op de moeilijk invulbare projecten die al twee maanden geleden ingevuld hadden moeten zijn. Ik denk dat dat komt omdat bij hoge nood iedereen met kandidaten mag komen i.p.v. de preferred suppliers.
In het algemeen ben ik lekker aan het werk en zal ik een paar maanden nodig hebben om mijn project netjes af te ronden. Voor zover een project interessant is qua inhoud en niveau, valt het vaak op deze "morgen beginnen" eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:34
creator1988 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:13:
Ik kreeg zo'n spamvacature van een veel te leuke jonge blonde vrouw. Alleen zonder ook maar EEN mention in Google outside haar LinkedIn profiel. Hebben het bedrijf eens gebeld, en het was onmogelijk om 'haar' aan de lijn te krijgen (onregelmatige tijden, ze belt u terug, etc. etc. etc.).

Klopt, gebeurt bij de obscuurdere bureaus. Worden ook gewoon valse namen opgegeven bijvoorbeeld.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.theguardian.co...ices-of-finance-recruiter
http://www.theguardian.co...es-of-finance-recruiter-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Linked in is prima hoor...ik kreeg net het verzoek van een manager van de citybank
I'd like to connect with you on LinkedIn.

COLLINS AYEW

Regional Manager - City Express Bank
Het is de vestiging in Ghana volgens zijn profiel...de bank heeft het hoofdkantoor in Nigeria.

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 11-07-2014 20:42 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
City Express Bank != Citicorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 16:45
Recruiters zijn over het algemeen tuig. Ook ik krijg als .NET developer bakken met shit via LinkedIn. Vaak ook uitnodigingen zonder enige begeleidende tekst, maar ook teksten met de verkeerde naam erboven (copypaste error), compleet niet matchende vacatures en meer van zulks (ook het bericht uit de screenshots hierboven heb ik meerdere keren gehad).

Er zitten desondanks toch een páár goede recruiters tussen de hele berg, maar dat zijn niet de grote bedrijven. Als je een goede recruiter wilt moet je naar mijn ervaring bij een klein bedrijfje zijn. Ik ben zelf via Blaak Selectie (.NET, Zuid-Holland) bij mijn huidige baan terechtgekomen, en daar ben ik zeer tevreden over. Zij stuurde me geen ongewenste zooi, zochten actief naar goed passende bedrijven. Wat ik vooral ook tof vond is dat ze me heel erg begeleidden bij het hele sollicitatieproces en bij het onderhandelen (in fact deden zij de onderhandeling grotendeels voor me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-06 15:57
Dit overkomt mij ook iets te vaak. Terwijl er duidelijk staat dat alle werkgerelateerde vragen/aanbiedingen via mijn werkgever dienen te lopen.

Mijn acties:
Melden als spam bij Linkdin / Spamklacht
Verzoek tot verwijderen van gegevens. Bij geen gehoor of meerdere e-mails een melding bij CBP
Bij bellen en nog meer e-mails een aangetekende brief van de advocaat van mijn huidige werkgever.

Dat laatste is nog maar 1x gebeurd voor Darwin Recruitment.
Deze stalkers belden mij te pas en te onpas. ik heb meerdere malen gevraagd mijn gegevens te verwijderen, maar daar werd geen gehoor aangegeven.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 18:11
Quadradial schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:24:
Dat laatste is nog maar 1x gebeurd voor Darwin Recruitment.
Deze stalkers belden mij te pas en te onpas. ik heb meerdere malen gevraagd mijn gegevens te verwijderen, maar daar werd geen gehoor aangegeven.
Die naam vraagt er dan ook om :+

Maar serieus: gelukkig nog geen last van gehad, maar ja, ben dan ook nog niet zo lang actief, en heb (nog) geen .net staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 30-06 23:59

TNW

Bekende verhalen allemaal. Ook 2x bericht danwel links van mensen van Bonque ( welke 8)7 paarse broek verzint zo'n naam?) gekregen met uitnodigingen voor "orienterende" gesprekken. Bij de vraag om concrete vacatures of opdrachtgevers wordt het doodstil.

Overigens heb ik uit die zee van recruiters wel mijn volgende baan gehaald. Serieuze recruiters hebben altijd een concrete vacature of omschrijving van de functie waar men iemand voor zoekt.
Al die vage figuren geven het hele gebeuren wel een slechte naam waardoor waarschijnlijk een hoop werkzoekenden zich wantrouwig gaan opstellen en op de ignore knop drukken.

Oh ja, zorg dat nergens je telefoonnummer in een CV of contactgegevens staat. Dit windt flutrecruiters namelijk enorm op en leidt tot telefonische zeurgesprekken...

[ Voor 12% gewijzigd door TNW op 12-07-2014 21:49 ]

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:23
Ik krijg regelmatig dit soort mailtjes via Linkedin, vaak reageer ik ook met een standaardtekst dat ik op dit moment prima op miijn plek zit maar dat ik evt zelf contact zoek als mijn situatie in de toekomst verandert.

Overigens neem ik alleen recruiters van bepaalde bedrijven serieus en niet de headhunters / cv schuivers. Deze mails zijn vaak inhoudelijk iets beter dan bijvoorbeeld de screenshots hierboven.

Mail is ook niet ze erg, dat kun je simpelweg langs je laten gaan of beantwoorden op een zelf gekozen moment. Als ik gebeld word sla ik echter wel een andere toon aan, want dat is bijzonder irritant want dat gaat via het switchboard van mijn werkgever (zakelijk telefoon geeft dan intern nummer aan).

Sinds ik een voetnoot in mijn profiel heb geplaatst waarin ik aangeef dat dat niet gewenst gebeurt dat dus ook niet meer.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Blue-eagle schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:22:
Oh, en! En een goede recruiter stuurt je geen uitnodiging, die stuurt een bericht. Volgens mij moeten ze voor dat laatste betalen om het officieel te laten verlopen. Maar dan investeren ze tenminste iets in je en proberen ze geen connecties te leggen waar jij alleen maar als product in bestaat.
Klopt, je moet per Inmail betalen boven wat je gratis krijgt. Plus je hebt ook Premium lidmaatschap waarmee je niet alleen onbeperkt berichten kan sturen maar ook alles kan zien op een profiel. Maar dat kost geld, en mensen/bedrijven die zo opereren als in die screenshots hebben dat er niet voor over.

Wel stom, naast altijd dezelfde tekst doen ze ook twee keer dezelfde profielfoto met een andere naam. :P
Blue-eagle schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:57:
Nou, gek genoeg denkt menig bedrijf dat IT'ers inderdaad van die stereotype zielenpoten zijn die nooit bij een vrouw in de buurt kunnen komen. Dat als ze een beetje knappe vrouw tegenover je zetten je alles wilt ondertekenen. :F
Ortep schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:37:
Het is de vestiging in Ghana volgens zijn profiel...de bank heeft het hoofdkantoor in Nigeria.
Misschien heeft hij nog een paar miljoen over van een of andere prins of zakenman? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Weet ik...ze gebruiken die naam vaker omdat als je gaat googelen je wel degelijk een echte bank vind. Maar het bijna iedereen leest over het verschil tussen I en Y heen
CMD-Snake schreef op maandag 14 juli 2014 @ 07:00:

[...]

Nou, gek genoeg denkt menig bedrijf dat IT'ers inderdaad van die stereotype zielenpoten zijn die nooit bij een vrouw in de buurt kunnen komen. Dat als ze een beetje knappe vrouw tegenover je zetten je alles wilt ondertekenen. :F
Ik kreeg er laatst ook een, dit keer geen mooie blonde dame maar eentje met heel donker haar en prachtig om te zien.
Ik heb de foto in google terug gezocht en het bleek een foto van een wielermiss te zijn.
Misschien heeft hij nog een paar miljoen over van een of andere prins of zakenman? :P
Ik denk het, ik denk dat ik dat wel mag hebben van hem...misschien moet ik wel even wat kosten maken om de rekening leeg te halen

[ Voor 56% gewijzigd door Ortep op 14-07-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ortep schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:32:
Ik kreeg er laatst ook een, dit keer geen mooie blonde dame maar eentje met heel donker haar en prachtig om te zien.
Ik heb de foto in google terug gezocht en het bleek een foto van een wielermiss te zijn.
Je zou voor de gein dat soort gasten zo lang mogelijk aan het lijntje moeten houden. Laat ze maar heel veel tijd in je steken. Een soort van 419-scam baiting voor slechte recruiters :P Kon nog best eens een leuke hobby worden!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

ATS schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:57:
[...]

Je zou voor de gein dat soort gasten zo lang mogelijk aan het lijntje moeten houden. Laat ze maar heel veel tijd in je steken. Een soort van 419-scam baiting voor slechte recruiters :P Kon nog best eens een leuke hobby worden!
Als je tijd teveel hebt wel ja. :P

Lekker negeren is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06 20:56
Ik heb zelf goede ervaringen met een baan vinden via LinkedIN. Ik ben door een recruiter benaderd, deze heeft goed naar mijn wensen geluisterd en hebben prettige gesprekken gehad. Na een week kwam hij met een voorstel voor diverse bedrijven met concrete functie omschrijvingen.

Ik heb het idee dat ik dankzij deze recruiter een beter resultaat heb gekregen dan als ik zelf ging rond kijken. Ik ben er pak en beet 600 euro bruto op vooruit gegaan met behoud van goede secundaire voorwaarden en een auto.

Mocht iemand geïnteresseerd met welke recruiter ik in zee ben gegaan wil ik dat best vermelden, maar ik weet niet als dat relevant is voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
  • Laatst online: 08-06 23:11
Ik heb zelf wisselende ervaring met LinkedIn. Zo is mijn huidige baan via LinkedIn 'aan het rollen' geraakt, maar k word ook wekelijks benaderd door -in mijn ogen- malafide prutsers.

Je merkt duidelijk dat er zowel hele goede als hele slechte recruiters tussen zitten.

Zodra iemand me zonder begeleidend schrijven toevoegt als connection, of er een onpersoonlijke boodschap bij verzendt, markeer ik het als Spam. Ik hoop dat meerdere mensen dit doen, om zo het kaf van het koren te scheiden (en LinkedIn een ineressant medium te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Anoniem: 316512 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:18:
[...]

Als je tijd teveel hebt wel ja. :P

Lekker negeren is veel makkelijker.
Dat klopt, maar dat geldt natuurlijk ook voor de 419 scam. Ze baiten maakt de praktijk uiteindelijk duurder en dus minder aantrekkelijk, zodat iedereen er minder last van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 15:09
Ik denk dat het ook wel scheelt in welk vakgebied je actief bent binnen de IT. Ik zelf zit in een redelijke niche (applicatie packaging) en ben ik voor de doosjes schuivers niet heel erg interessant, echter door mijn voorgaande werk ervaring krijg ik af en toe de meest hilarische "baan aanboden" -> Eerste lijns servicedesk voor <1600 bruto. Ontwerper van verpakkings materiaal (ook leuk ik snap alleen niets van dtp programma's).

Meest frappante die ik kreeg was denk ik toch wel support van productielijnen (een of andere kranten print machine). Op het moment dat ik svd 1e lijns krijg ga ik er serieus op in en laat ze dan of kijken naar mijn profiel met competenties of ik leg mijn salaris eis neer. Levert soms hele grappige gesprekken op (wat soms wel leidt tot nuttige links/baan aanboden).

Maar ik hoor vaak van collega's welke bedrijven cq. recruiters bezig zijn en dan is voor ons vaak heel duidelijk om welk project/tender het gaat. Dit heeft zijn voor en nadelen; je kan recruiters tegen elkaar uitspelen (lees meer geld) maar heeft ook als nadeel dat je soms wat lastiger bij bedrijven binnenkomt als ze eenmaal met een recruiter slechte ervaringen hebben!

[ Voor 0% gewijzigd door Paganstars op 14-07-2014 11:07 . Reden: typo/layout ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ortep schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:37:
Linked in is prima hoor...ik kreeg net het verzoek van een manager van de citybank

[...]

Meteen mee linken, volgens mij heeft hij nog een slapend account van een overleden minister waar hij hulp bij nodig heeft... :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Pietervs schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:24:
[...]

Meteen mee linken, volgens mij heeft hij nog een slapend account van een overleden minister waar hij hulp bij nodig heeft... :+
Ja dat schreef hij ook al. Ik moet alleen de kosten overmaken die het kost om het geld daar los te krijgen. Er moet blijkbaar wat smeergeld worden betaald daar. Maar ik heb niet genoeg Als jij me nu even 2000 euro overmaakt, dan zorg ik dat het geld hier heen komt en dan mag je de helft hebben >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:22
Heb zelf welgeteld een mail gehad met serieuze insteek waar ik op had kunnen reageren ware het niet dat ik nu al goed zit.

Verder kan je altijd een lief berichtje terug schrijven natuurlijk O-)
http://codingplayground.nl/schrijf-een-reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb slechts 2 ervaringen opgedaan met recruiters, één goede (heb ik mijn huidige baan aan overgehouden) en één slechte.

Waarbij het me opviel bij die slechte is dat ze het o zo goed met je voor hebben zolang je in de running voor een functie bent, maar zodra je op het laatste moment afvalt, dat je bijna niet meer bestaat. Misschien was het een uitzondering maar ik vond het schofterig dat ze ineens niets meer lieten horen, en ook bijna niet te bereiken waren. Nu is dit n=1 maar ik kreeg wel het gevoel dat als ze (potentieel) geen geld meer aan je kunnen verdienen, je in de stront kan zakken.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Heb een dijk van een baan overgehouden eraan. Ik denk via matching van de "skills".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampenz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
@LuNaTic

Ik heb precies het zelfde meegemaakt. voor een leuke functie meer dan eens per week contact met de recruiter in kwestie over wat de volgende stap zou zijn. Twee keer op een persoonlijk gesprek geweest. Vervolgens hoorde ik in 1 van de laatste gesprekken dat het bedrijf waar het om ging de vacature "waarschijnlijk" gevuld had. Daarna heb ik niets meer van ze vernomen. Ik heb echter nog wel contact met ze gezocht over "hoe nu verder" ook daar geen respons gevonden. Toen was het voor mij ook klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 07:55

beany

Meeheheheheh

LuNaTiC schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:55:
Heb slechts 2 ervaringen opgedaan met recruiters, één goede (heb ik mijn huidige baan aan overgehouden) en één slechte.

Waarbij het me opviel bij die slechte is dat ze het o zo goed met je voor hebben zolang je in de running voor een functie bent, maar zodra je op het laatste moment afvalt, dat je bijna niet meer bestaat. Misschien was het een uitzondering maar ik vond het schofterig dat ze ineens niets meer lieten horen, en ook bijna niet te bereiken waren. Nu is dit n=1 maar ik kreeg wel het gevoel dat als ze (potentieel) geen geld meer aan je kunnen verdienen, je in de stront kan zakken.
Wees blij met je 50/50 score :P Mijn ervaring is (en ik heb redelijk wat ervaringen met recruiters) is dat 80% van de recruiters tuig is. Maar dan ook echt TUIG. Ik denk dat ik nog liever met zware criminelen zoals bankiers te maken wil hebben!

Toch is het wel redelijk divers wat ze flikken: andere competenties op je cv zetten en naar de potentiële werkgever sturen omdat de cv dan beter aansluit op de vacature. Daar kom je uiteraard pas achter als je op gesprek gaat :( Maar valse beloftes maken zijn ze ook erg goed in, als ook simpelweg keihard liegen. En het heel aardig doen zolang je in de running bent en je compleet negeren zodra je iets niet wilt komt ook heel bekend voor.

Ik heb inmiddels een klein lijstje met recruiters waar ik goede ervaringen mee heb. En dat zijn dan de enige die ik bel als ik opzoek ben naar een baan.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

Recruiters is het maar om 1 ding te doen, zodra jij linked, hebben ze (mits je dit niet toestaat) zicht op al jouw connecties. los van dat jij wellicht een geschikte kandidaat bent hebben ze zo al snel enkele tientallen zoniet honderden relaties uit de branche in beeld.
Tip : als je benaderd wordt, houd contact via mail, connect niet alvorens wat door te vragen en laat jezelf maar bellen. Als dat niet gebeurt weet je genoeg.

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-06 15:57
jip_86 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:50:
Heb zelf welgeteld een mail gehad met serieuze insteek waar ik op had kunnen reageren ware het niet dat ik nu al goed zit.

Heerlijk! :+

Dit maakt mijn dag echt helemaal goed! :D

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als je je cv opstuurt, doe dat dan in pdf format. Dat is voor hun wat lastiger om doorzoekbaar in hun database op te slaan en om jouw contact gegevens te verbergen bij het aanbieden aan een klant.

En ben je bang vergeten te worden op deze eenzame wereld, zorg er dan voor dat bedrijven als ComputerFutures en Arrows Group etc je kennen. Dagelijk veel mail en regelmatig telefoontjes gegarandeerd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 15:52
Meeste recruiters zijn inderdaad tuig.
Van de like 14 reacties waren er like 12 puin. Of troep sturen of me spammen, etc

1 ben ik serieus mee verder gegaan en die heeft alles netjes afgehandeld. Woensdag gesprek bij het bedrijf in kwestie (plek van mogelijke nieuwe job).
Zelfs de eisen qua salaris ed zijn al besproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik krijg ongeveer 15 aanbiedingen per week, meeste beantwoord ik niet eens, als ik merk dat ze wel mijn mijn CV gelezen hebben antwoord ik meestal dat ze me wel mogen mailen, maar dat ik niet reageer als ik geen interesse heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Wat helemaal brutaal is is dat ze je soms benaderen via de telefoniste van het bedrijf en zich voordoen als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Misschien leuk om ergens een soort van "zwarte lijst" te starten met namen van slechte recruiters.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tsjipmanz schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:53:
Misschien leuk om ergens een soort van "zwarte lijst" te starten met namen van slechte recruiters.
Misschien minder leuk, maar wel nuttiger om een white list te maken van de goede. Zal ook een stuk overzichtelijker zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
raptorix schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:24:
Ik krijg ongeveer 15 aanbiedingen per week, meeste beantwoord ik niet eens, als ik merk dat ze wel mijn mijn CV gelezen hebben antwoord ik meestal dat ze me wel mogen mailen, maar dat ik niet reageer als ik geen interesse heb.
Hier nog een idd. Ik reageer altijd wel terug mits ze voldoende interesse hebben getoond, maar er zitten echt van die beunhazen tussen.. Zelfs een keer de fout gemaakt mijn telefoonnummer op Linkedin te zetten... nooit meer doen! Gelukkig belt een toko mij elk halfjaar voor een updatetje, maar die willen mij dan ook erg graag hebben en is het wel even leuk om mee te babbelen.

[ Voor 8% gewijzigd door JerX op 14-07-2014 15:00 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cezus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 09:16
Ankona schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:41:
[...]

Misschien minder leuk, maar wel nuttiger om een white list te maken van de goede. Zal ook een stuk overzichtelijker zijn.
En positief benaderd. Over schandpaal initiatieven zijn vaak zeer wisselende meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ooit heb ik met een collega van me in een melige bui een CV online gezet met daarin allemaal misdaden, periodes in de gevangenis en meer ellende, met daartussen de wat meer gezochte skills, zoals 'cursus Java programmeren in Bijlmerbajes' en meer van dat soort dingen. Ik ben door 16 recruiters gebeld (hadden een apart pre-paid nummer daarvoor). Sommigen beweerden nog glashard dat ze het CV goed gelezen hadden en daardoor de match hebben kunnen maken.

Meestal waren dat de Engelse clubs met een vestiging in Nederland van SThree Group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb wisselende ervaringen met recruiters. In de periode dat ik wegens reorganisatie op zoek was naar ander werk ben ik erg vaak benaderd door allerlei recruiters. Sommigen daarvan probeerden mij te plaatsen als programmeur, terwijl ik een commerciële e-commerce functie bekleedde.

Mijn huidige baan heb ik echter ook gekregen via een recruiter en daar heb ik juist een enorm positieve ervaring mee opgedaan. Ik werd netjes benaderd op Linkedin voor een telefonische kennismaking waarna een kennismaking op locatie volgde. Zij begrepen ook echt wat ik zocht en hadden direct al een vacature in gedachten voor mij. Uiteindelijk hebben ze me voor een hoger salaris weggezet dan ik zelf had durven vragen en heb ik ook nog eens een superleuke nieuwe baan. Mocht er interesse zijn naar welke partij dit was, stuur even een dm.

Je moet de juiste partijen weten te vinden en oppassen voor mensen die ongevraagd jouw cv bij allerlei bedrijven dumpen. Mocht je later uit eigen beweging bij een bedrijf solliciteren waar je onbewust al een keer gedumpt bent, sta je gelijk op achterstand. De cv-verzamelaars zijn ook erg irritant en pik je er ook makkelijk uit. Deze zijn altijd onpersoonlijk, komen met niet-passende functies en bellen/mailen/linken zich een ongans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
Als we het over de duivel hebben: Ik ben zojuist alweer door het eerdergenoemde bedrijf "Search Lite" benaderd. Deze keer via LinkedIn, nadat ik ze enige tijd geleden had gesommeerd om mijn verzamelde persoonsgegevens te verwijderen. (hoe ze eraan kwamen weet ik niet, dat wilden ze niet beantwoorden. Ze bleven echter maar contact opnemen)

Dit soort aggressieve bedrijfsvoering doet me denken aan financiële instellingen als DSB en SpaarSelect. (En we weten allemal hoe het met deze jongensis afgelopen ;) )

Edit:
Ik hang zojuist de telefoon op na headhunter nummer drie van vandaag. Is er vandaag positief economisch nieuws bekendgemaakt ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door brrrbaybay op 14-07-2014 16:42 . Reden: Toevoeging headhunter #3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ik ben een keer benaderd door een recruiter op Linkedin terwijl hij niet wist dat ik elke dag vrolijk met hem stond te roken in de gezamenlijke ruimte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat ik irritant vind is dat ik regelmatig word benaderd door recruiters, waarbij de naam onder aan het bericht anders is dan de contactpersoon zelf. Ik wil weten met wie ik te maken heb verdorie!

Ik heb in mijn profiel staan dat ze me niet hoeven lastig te vallen met vacatures. Dat lezen ze blijkbaar heel goed, want de laatste 3 weken trek ik de schot-hagel-headhunters aan als een magneet. Standaard opening: je hebt een heel interessant profiel! Maar, waarom staat er dan niet bij.
Die gooi ik per direct weg.

De headhunters, of nog beter, HR-medewerkers bij een bedrijf (ze bestaan nog!) welke aangeven waarom ze mijn profiel interessant vinden hebben een streepje voor. Niet dat ik op dit moment geïnteresseed ben, maar hun naam komt wel op mijn lijstje te staan wie ik moet bellen als ik wél wat anders zou zoeken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Zet voor de grap in je CV dat je ervaring hebt met SiteCore, kan je lol niet op ;)
Overigens tijdje terug kreeg ik in plaats van een vacature, iemand anders zijn CV toegezonden, lekker professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

Ik heb voor de gein mijn privacy settings tijdelijk aangepast (zodat ze zien dat ik kijk) en een horde van die Searchlite figuren aangeklikt. Aangezien er in mijn titel staat dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging (ben eigenlijk al voorzien) voorspel ik een ontploffing in links en berichten >:)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrbaybay
@TNW: Pas op met dat SearchLite bedrijf. Heb zowel via mail als telefonisch contact met ze gehad en het komt zwaar malafide over. Ongetwijfeld legaal, maar dan op de manier zoals kredietverstrekkers als DSB ook legaal bezig waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

brrrbaybay schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:55:
@TNW: Pas op met dat SearchLite bedrijf. Heb zowel via mail als telefonisch contact met ze gehad en het komt zwaar malafide over.
Wat zouden ze kunnen doen dan? Mij spammen?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:41:
Wat ik irritant vind is dat ik regelmatig word benaderd door recruiters, waarbij de naam onder aan het bericht anders is dan de contactpersoon zelf. Ik wil weten met wie ik te maken heb verdorie!
Dat komt omdat ze dan gebruik maken van een account die nog (betaalde) In-mails kan versturen. Dat wordt binnen zo'n bedrijf gewoon onderling gedeeld.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 22:23
Quadradial schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:42:
[...]

Heerlijk! :+

Dit maakt mijn dag echt helemaal goed! :D
_/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
ankhie schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:43:
Ooit heb ik met een collega van me in een melige bui een CV online gezet met daarin allemaal misdaden, periodes in de gevangenis en meer ellende, met daartussen de wat meer gezochte skills, zoals 'cursus Java programmeren in Bijlmerbajes' en meer van dat soort dingen. Ik ben door 16 recruiters gebeld (hadden een apart pre-paid nummer daarvoor). Sommigen beweerden nog glashard dat ze het CV goed gelezen hadden en daardoor de match hebben kunnen maken.

Meestal waren dat de Engelse clubs met een vestiging in Nederland van SThree Group
Haha, dat is grappig.

De S3 groep staat algemeen bekend als een van de ergste volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Onlangs ben ik in aanraking gekomen met een recruiter van jPeople (een britse firm). Via LinkedIn een mail ontvangen met een concrete vacature, op reisbare afstand en het leek echt aan te sluiten. Er werd ook een interessante salarisindicatie gegeven. Ik heb contact met ze opgenomen, ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar dit leek interessant genoeg om eens te praten. Half uur aan de telefoon gehangen, nog wat meer concrete info over de vacature gekregen en mijn CV zou opgestuurd worden.

Twee dagen later werd ik weer gebeld door die recruiter met het verhaal dat de contactpersoon voor de vacature een week in de states zat, maar dat hij wel wat anders interessants had. Dat betrof Sioux (al eerder genoemd hier). Netjes de boot afgehouden en aangeven dat ik interesse had in de eerste vacture en dat ik daar op wilde wachten.

Na een week zelf contact opgenomen met betreffende recruiter, zelfde vage verhaal over contactpersoon in de states te horen gekregen en daarna nooit meer wat van gehoord...

Anderen toevallig vergelijkbare ervaring met jPeople?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sthree is inderdaad de vergaarbak van de "schiet maar met hagel, misschein raak je iets" recruitmentbureaus. Volgens http://www.sthreecareers.com/sthree-worldwide/netherlands zijn zij de groep achter:

* Huxley associates
* Computerfutures
* Progressive recruitment
* Real staffing
* JP Gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 15:52
Net ook weer raak via linkedin.
Ignore + report as spam. Zo dat zal ze leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:49

Cyphax

Moderator LNX
brrrbaybay schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:55:
@TNW: Pas op met dat SearchLite bedrijf. Heb zowel via mail als telefonisch contact met ze gehad en het komt zwaar malafide over. Ongetwijfeld legaal, maar dan op de manier zoals kredietverstrekkers als DSB ook legaal bezig waren
Ah daar krijg ik ook regelmatig vacatures van. Soort spam eigenlijk maar aangezien het daarbij blijft maakt het me niet zoveel uit. Ik heb weleens aangegeven dat ze eigenlijk de verkeerde hebben (PHP-vacatures naar een .net-ontwikkelaar, weliswaar met wat PHP-ervaring maar toch) maar ze blijven optimistisch!

Nou heb ik gisteren een berichtje gekregen van een recruiter. Hij had iets interessants. Saillant detail is dat hij van hetzelfde bureau is dat mij aan deze baan heeft geholpen. Vorige maand. Ben hier ruim 2 weken in dienst, ik zit nou nog niet aan een overstap te denken. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

t_captain schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:05:
Sthree is inderdaad de vergaarbak van de "schiet maar met hagel, misschein raak je iets" recruitmentbureaus. Volgens http://www.sthreecareers.com/sthree-worldwide/netherlands zijn zij de groep achter:

* Huxley associates
* Computerfutures
* Progressive recruitment
* Real staffing
* JP Gray
Ah ja, Huxley heeft me de afgelopen weken ook al een paar keer gespamd.

Misschien wordt het tijd voor LinkedIn om een waarderingssysteem van recruiters te introduceren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Cyphax schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:25:
[...]
Nou heb ik gisteren een berichtje gekregen van een recruiter. Hij had iets interessants. Saillant detail is dat hij van hetzelfde bureau is dat mij aan deze baan heeft geholpen. Vorige maand. [...]
Lekker loyaal aan hun klanten.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:32:
[...]
Misschien wordt het tijd voor LinkedIn om een waarderingssysteem van recruiters te introduceren.
Betalende klanten (business pro accounts, betaalde vacatures, etc) zullen natuurlijk bovenaan komen. En daaronder? Veel recruiters hebben een gewone account, sturen uitnodigingen als "heb zaken gedaan met" of proberen gewoon contactgegevens te achterhalen uit het profiel van de kandidaat. Deze mensen komen niet via een aparte "recruiter" poort binnen, het zijn voor LinkedIn gebruikers zoals wij dat ook zijn.

Dan zou men dus een soort peer review systeem voor alle gebruikers moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:31
Cyphax schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:25:
[...]

Ah daar krijg ik ook regelmatig vacatures van. Soort spam eigenlijk maar aangezien het daarbij blijft maakt het me niet zoveel uit. Ik heb weleens aangegeven dat ze eigenlijk de verkeerde hebben (PHP-vacatures naar een .net-ontwikkelaar, weliswaar met wat PHP-ervaring maar toch) maar ze blijven optimistisch!

Nou heb ik gisteren een berichtje gekregen van een recruiter. Hij had iets interessants. Saillant detail is dat hij van hetzelfde bureau is dat mij aan deze baan heeft geholpen. Vorige maand. Ben hier ruim 2 weken in dienst, ik zit nou nog niet aan een overstap te denken. :+
zon dude van searchlite mailt mij ook om de haverklap, terwijl ik hem heb gevraagd dat niet te doen. Heb hem nu in mijn spamlist gezet.

"hey Max, ik heb wat leuks voor je"

sodemieter op man. Maarja; blijkbaar werkt het wel, bij sommigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
jip_86 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:50:

Hulde, hulde! Ik persoonlijk zou het niet durven om zo'n reactie te sturen; die net afgestudeerde 'recruitment'-dames hebben in één klap geen plezier meer in hun functie, wil ik niet op m'n geweten hebben! :P

Zelf krijg ik ook een aantal vacatures per week toegestuurd, of benaderd door recruiters. Meestal ga ik er wel op in (mits het totaal irrelevant is, maar dan meld ik dit ook gewoon). Resulteert meestal in een belletje of emailtje, waarin we kort even bespreken waar ik eventueel naar op zoek ben.

Scheelt ook dat ik nog opzoek ben naar de juiste start van mijn carrière, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nog een kleine rant.

>>> "I'm hiring"

Moet eigenlijk zijn:

"I've heard of a company who are hiring. I'd like to nudge myself inbetween a good candidate and their hiring ambition"

Je kunt alleen zeggen dat je "hiring" bent als jij ook degene bent die de selectie kan maken en de arbeidsovereenkomst kan ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 16:45
pryth schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:08:
[...]

Meestal ga ik er wel op in (mits het totaal irrelevant is
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

t_captain schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:17:
Nog een kleine rant.

>>> "I'm hiring"

Moet eigenlijk zijn:

"I've heard of a company who are hiring. I'd like to nudge myself inbetween a good candidate and their hiring ambition"

Je kunt alleen zeggen dat je "hiring" bent als jij ook degene bent die de selectie kan maken en de arbeidsovereenkomst kan ondertekenen.
Klopt helemaal. Gevoelsmatig heb ik ook altijd een afkeer van tussenpersonen, die wel een graantje willen meepikken.
Tot nu toe heb ik pas één keer meegemaakt dat een HR-manager contact met me opnam, zonder tussenpersoon. Ik heb die persoon laten weten dat ik op dat moment niet op zoek was hoewel die functie perfect bij mij zou passen, maar mocht ik me bedenken is hij de eerste die ik bel. En daar sta ik nog steeds achter; hij staat boven aan mijn shortlist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb ook contact gehad met in-house recruiters. Die mogen van mij wel "I'm hiring" zeggen.

Maar in het geval een tussenpersoon die helemeel geen bevoegdheid heeft om mensen aan te nemen en meestal niet eens een zoekopdracht heeft van de werkgever, dan klinkt als een kikker die zichzelf opblaast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Sowieso zou ik nooit mijn telefoonnummer aan een recruiter geven, ook hier in is gewoon een hele handel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Nog 1 :) Hopelijk dat het posten van deze mensen van Searchlite (prutsers) zorgt dat ze minder ICT-ers gaan kunnen "helpen".

[deleted]

[ Voor 9% gewijzigd door Blue-eagle op 13-10-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:31
Ik las eerst de tekst; na de eerste zin wist ik dat het SearchLite was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Blue-eagle schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:22:
Ik ga de namen niet verbloemen omdat deze mensen zich kapot mogen schamen, maar check dit:

[...]
WTF?

* gebruiken recruiters automatische scripts met templates?

{% template.greeting.capfirst %} {% target.firstname %},
{% template.sorrytobother %} {% job.title %} in {% job.location %}.... ;w

* weten de verschillende werknemers van Searchlite wel waar hun collega's mee bezig zijn?

* wat is de relatie tussen Buisen consultancy en Searchlite? Opmerkelijk dat ze hetzelfde template gebruiken voor dezelfde job.
Pagina: 1 2 Laatste