Pricewatch filters bij voedingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Naar mijn mening kunnen de filters in de pricewatch wel wat beter, simpeler en uitgebreider. Sommige opties zijn naar mijn mening nutteloos en maakt het alleen maar lastiger voor sommige mensen en sommige opties kunnen dan weer beter en/of uitgebreider.

Zo staat vrij bovenaan het aantal 12V rails en hoeveel er op elke 12V rails geleverd kan worden. Van mij kun je dit net zo goed weg laten of anders helemaal onderaan de opties zetten. Naar mijn ervaring weet 99,99% van de mensen sowieso niet eens wat het nu allemaal inhoud en waar het voor dient en wordt het dan meestal ook verkeerd gebruikt. Daarnaast is het label bij veel voedingen ook niet kloppend, zijn veel voedingen die zeggen single rail te zijn maar wel gewoon meerdere 12V rails hebben en andersom. Daarnaast is het bij multirail sowieso in principe altijd zo dat de max voor één rail op het label eigenlijk nooit echt de max is, dus ook dit is niet echt nuttig.

Tweede is keuze bij PEG connectors, daar is alleen maar te kiezen in 6 of 6+2 pins en dan ook nog wel/niet. Aantal PEG connectors is een veel beter keuzemogelijkheid en wel/niet heeft geen enkel toegevoegde waarde lijkt mij. Gewoon een schuifbalk zoals bij vermogen lijkt mij beter.

De volgende is modulair, daar kun je nu niet kiezen voor volledig modulair en semi-modulair, is nu of en niet en, niet echt logisch lijkt mij. Als je een semi-modulaire voeding wil, dan kan ik het mij niet voorstellen dat het niet ook volledig modulair mag zijn. Dus vinkjes zoals bij 80PLUS certificaat lijkt mij veel beter.

Dan hebben we nog aantal fans, volgens de pricewatch zijn er drie Lepa voedingen die er twee hebben maar dit klopt niet. Daarnaast zie je sowieso niet meer goede voedingen met meer dan één fan en heeft het natuurlijk geen enkele toegevoegde waarde om er meer te hebben. Zou zeggen maak er een keuze van van passief, semi-passief en actief gekoeld. Nu is er ook de dubbele optie 0 fans en passieve koeling wat ook dubbel is. Dus voeg dit samen tot één met de keuze tussen passief, semi-passief en actief.

Dan hebben we diameter fan, deze zou ik ergens onderaan plaatsen, niet echt interessant, zegt meestal niks over de geluidsproductie namelijk.

Geluidssterkte is ook zoiets nietszeggend doordat iedereen het verschillend meet, op 1000km is een straaljager ook stil, maar als je ernaast staat dan hoor je hem wel. :p

Nog één is ventilator plaats, er is zowel boven als onder, maar wat is boven of onder? In principe zou ik het gewoon onder noemen zo hoor je de voeding ook in 99% van de behuizingen te plaatsen met de fan naar onder. Degenen die nu de fan zogenaamd boven hebben, hebben hem ook gewoon op dezelfde plaats. Andere keuze mogelijk is zijkant, maar voedingen met de fan op de zijkant ken ik niet, hier zal wel achterzijde bedoeld worden dus. ;)

Dan hebben we nog MTBF ook zoiets nutteloos, haal maar weg zou ik zeggen, waardes die er nu bij staan slaan sowieso ook nergens op. 11,5 jaar continue draaien voor een Corsair Builder 430W zal niet gebeuren, sleeve bearing fan en condensators hebben het dan al lang opgegeven. En dik 13,5 jaar continue voor een Aerocool Strike-X met sleeve bearing fan en voor de rest ook niet geweldige kwaliteit zal ook nooit gebeuren.

Als laatste hebben we voedingstype (waarmee schijnbaar de vormfactor wordt bedoeld :p ) die mag wel veel meer naar boven geplaatst worden, maar daarnaast ook wat meer versimpeld. Al die verschillende ATX en EPS versies zou ik samenvoegen tot gewoon alleen ATX, zelfde geld voor de verschillende SFX, TFX en flexATX versies, maar er gewoon één van. Dat zal het gemakkelijker maken en de verschillende versies zijn toch uitwisselbaar, daarnaast is het bij zo goed als elke voeding toch verkeerd ingevuld, dus dit maakt het al weer een stuk beter. mATX en XPC kunnen er wel tussen uit, aangezien dezen niet bestaan. BTX is eigenlijk los niet te koop en alle tientallen BTX voedingen die er nu tussen staan zijn allemaal ATX.

Succes. :*)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hallo :w

Nog een vraagje. Staan in de pricewatch unsorted ook veel voedingen die al heel lang in de wachtrij staan om toegevoegd te worden, maar ze lijken er nooit door te komen. Terwijl als ik er één toevoeg het de volgende dag of dezelfde dag nog wordt toegevoegd aan de pricewatch.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Thanks voor je suggesties, ik zal je vragen hieronder beantwoorden.
-The_Mask- schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:25:
Naar mijn mening kunnen de filters in de pricewatch wel wat beter, simpeler en uitgebreider. Sommige opties zijn naar mijn mening nutteloos en maakt het alleen maar lastiger voor sommige mensen en sommige opties kunnen dan weer beter en/of uitgebreider.
We moeten altijd een balans zoeken in wat mensen begrijpen (zowel de Tweaker als de bezoeker die via Google binnenkomt), wat logisch is en tegelijkertijd geen information overload creëren. In eerste instantie gaan wij uit van logica en wat wij denken wat het beste is. Dit dient als basis en op basis van feedback (zoals dit topic) en cijfers mbt gebruik van de filters, passen we het ook weer aan, waar nodig.
Zo staat vrij bovenaan het aantal 12V rails en hoeveel er op elke 12V rails geleverd kan worden. Van mij kun je dit net zo goed weg laten of anders helemaal onderaan de opties zetten. Naar mijn ervaring weet 99,99% van de mensen sowieso niet eens wat het nu allemaal inhoud en waar het voor dient en wordt het dan meestal ook verkeerd gebruikt. Daarnaast is het label bij veel voedingen ook niet kloppend, zijn veel voedingen die zeggen single rail te zijn maar wel gewoon meerdere 12V rails hebben en andersom. Daarnaast is het bij multirail sowieso in principe altijd zo dat de max voor één rail op het label eigenlijk nooit echt de max is, dus ook dit is niet echt nuttig.
De load op de rails is een optie dat pas recentelijk is toegevoegd en wat inderdaad voor veel mensen niet direct interessant zal zijn. De reden dat deze redelijk bovenaan staan is voornamelijk logica: als mensen het aantal rails kiezen, zijn ze meestal ook geinteresseerd in de load van elke rail. Maar om het compact te houden (dus om de information overload te beperken), zijn deze filters ingeklapt, maar wel hoog gezet om te laten zien dat wij deze filters aanbieden. Toen ons werd gevraagd om deze filters, had ik het idee dat deze informatie belangrijk is voor de high end videokaarten, of SLI/Crossfire systemen. Klopt mijn aanname, of valt dat best wel mee? Ik ga dit ook intern navragen bij onze systeembouwers.
Tweede is keuze bij PEG connectors, daar is alleen maar te kiezen in 6 of 6+2 pins en dan ook nog wel/niet. Aantal PEG connectors is een veel beter keuzemogelijkheid en wel/niet heeft geen enkel toegevoegde waarde lijkt mij. Gewoon een schuifbalk zoals bij vermogen lijkt mij beter.
Daar heb je gelijk in, maar we hebben geen filter waarbinnen meerdere waarden gekozen kunnen worden (dus met meerdere schuifbalken). Wat ik wel kan doen, zijn twee (of beter gezegd, 3, want we hebben ook een, niet gebruikte, specificatie voor 8-pins) virtuele filters maken, in plaats van deze ene filter met vinkjes. Tot we een bruikbaar filter hebben om meerkeuze, meerdere aantallen op te geven, werkt dat prima. Ga ik straks fixen :)
De volgende is modulair, daar kun je nu niet kiezen voor volledig modulair en semi-modulair, is nu of en niet en, niet echt logisch lijkt mij. Als je een semi-modulaire voeding wil, dan kan ik het mij niet voorstellen dat het niet ook volledig modulair mag zijn. Dus vinkjes zoals bij 80PLUS certificaat lijkt mij veel beter.
Dit zijn nu vinkjes geworden, is veel duidelijker idd :)
Dan hebben we nog aantal fans, volgens de pricewatch zijn er drie Lepa voedingen die er twee hebben maar dit klopt niet. Daarnaast zie je sowieso niet meer goede voedingen met meer dan één fan en heeft het natuurlijk geen enkele toegevoegde waarde om er meer te hebben. Zou zeggen maak er een keuze van van passief, semi-passief en actief gekoeld. Nu is er ook de dubbele optie 0 fans en passieve koeling wat ook dubbel is. Dus voeg dit samen tot één met de keuze tussen passief, semi-passief en actief.
Die twee fans bij die voedingen klopt idd niet (stond ook nog een Corsair voeding tussen). Ik heb daar in het formulier wat je invult bij een nieuwe uitvoering (of het verbeteren) nu ook een enkele selectie van gemaakt, zodat het niet meer gekozen kan worden.

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met semi-passief? Iets heeft geen fan, maar toch stiekem wel?

Het filter voor aantal ventilatoren is bij dezen uitgeschakeld. Er zijn nu nog geen voedingen met 2 fans in de Pricewatch, voor zover ik kan zien. Maar, als ik deze pagina mag geloven, bestaan die wel degelijk. De specificatie blijft dus nog wel even bestaan en is nog steeds invulbaar. Zodra ik de eerste voedingen met 2 fans heb toegevoegd, zet ik het filter weer aan.
Dan hebben we diameter fan, deze zou ik ergens onderaan plaatsen, niet echt interessant, zegt meestal niks over de geluidsproductie namelijk.

Geluidssterkte is ook zoiets nietszeggend doordat iedereen het verschillend meet, op 1000km is een straaljager ook stil, maar als je ernaast staat dan hoor je hem wel. :p
Deze kunnen wel in combinatie met elkaar worden gebruikt. Maar inderdaad, zonder een standaard test, zegt de geluidsproductie niet zo heel veel. Ik heb ze een paar tikjes naar beneden gezet.
Nog één is ventilator plaats, er is zowel boven als onder, maar wat is boven of onder? In principe zou ik het gewoon onder noemen zo hoor je de voeding ook in 99% van de behuizingen te plaatsen met de fan naar onder. Degenen die nu de fan zogenaamd boven hebben, hebben hem ook gewoon op dezelfde plaats. Andere keuze mogelijk is zijkant, maar voedingen met de fan op de zijkant ken ik niet, hier zal wel achterzijde bedoeld worden dus. ;)
Ik wilde een hele slimme opmerkingen maken en zeggen dat onder andere Cooler Master de fan wel gewoon boven heeft, tot ik het eerste plaatje onder Product Highlight zag :+ Dus je hebt gewoon gelijk, er is dus niet echt een boven- of onderkant, maar wel een achterkant (die wij nu zijkant noemen). Het filter heb ik even uitgezet, ik ga hier wat dieper op induiken om te kijken wat we hiermee aanmoeten. Waarschijnlijk ga ik boven- en onderkant mergen tot 1 optie en zijkant renamen naar achterkant. Maar dat bekijk ik nog wel.
Dan hebben we nog MTBF ook zoiets nutteloos, haal maar weg zou ik zeggen, waardes die er nu bij staan slaan sowieso ook nergens op. 11,5 jaar continue draaien voor een Corsair Builder 430W zal niet gebeuren, sleeve bearing fan en condensators hebben het dan al lang opgegeven. En dik 13,5 jaar continue voor een Aerocool Strike-X met sleeve bearing fan en voor de rest ook niet geweldige kwaliteit zal ook nooit gebeuren.
Tsja, het staat er voor de volledigheid bij, maar erg veel nu heeft het niet. Ik gok niet dat de bovenstaande voedingen een ontwikkel- en testtijd hebben gehad van 11,5 en 13,5 jaar. Dus daar zal wel een hele mooie formule op worden losgelaten, op basis van de onderdelen etc, waar een mooi getal uit rolt en waar fabrikanten lekker mee pronken. Filter heb ik uitgezet vanwege nutteloos.
Als laatste hebben we voedingstype (waarmee schijnbaar de vormfactor wordt bedoeld :p ) die mag wel veel meer naar boven geplaatst worden, maar daarnaast ook wat meer versimpeld. Al die verschillende ATX en EPS versies zou ik samenvoegen tot gewoon alleen ATX, zelfde geld voor de verschillende SFX, TFX en flexATX versies, maar er gewoon één van. Dat zal het gemakkelijker maken en de verschillende versies zijn toch uitwisselbaar, daarnaast is het bij zo goed als elke voeding toch verkeerd ingevuld, dus dit maakt het al weer een stuk beter. mATX en XPC kunnen er wel tussen uit, aangezien dezen niet bestaan. BTX is eigenlijk los niet te koop en alle tientallen BTX voedingen die er nu tussen staan zijn allemaal ATX.
Deze data heb ik rechtstreeks bij een derde partij vandaan (Icecat) en eigenlijk 1op1 overgenomen. We bedoelen inderdaad de formfactor, maar blijkbaar is dat een stuk simpeler dan eerder gedacht. Deze laat ik voorlopig even staan, tot ik meer onderzoek ernaar heb gedaan.
Succes. :*)
Dank :+
-The_Mask- schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:22:
Hallo :w

Nog een vraagje. Staan in de pricewatch unsorted ook veel voedingen die al heel lang in de wachtrij staan om toegevoegd te worden, maar ze lijken er nooit door te komen. Terwijl als ik er één toevoeg het de volgende dag of dezelfde dag nog wordt toegevoegd aan de pricewatch.
Deze voedingen zijn toegevoegd in de wachtrij door onze Icecat importer. Simpelweg haalt deze XML files van verschillende producten op van Icecat, mits deze verkrijgbaar zijn bij de bij ons aangesloten shops. Hierin staan ook specificaties vermeld, die wij weer hebben gekoppeld met onze database, dus dat wordt allemaal rechtstreeks ingevuld. En dat geldt niet alleen voor voedingen, op dit moment zijn er zo'n 40 categorieën op deze manier gekoppeld. Elke categorie is bij ons ingedeeld in prioriteit, waarbij bijvoorbeeld tablets, smartphones, laptops en enkele componenten de hoogste ranking hebben en zaken zoals witgoed het laagst. De laagste prioriteiten verwerken we eigenlijk alleen wanneer er tijd is en dat lukt ons niet vaak :+

De categorie voedingen staat op mijn lijstje en deze heeft niet zo'n hoge prioriteit, waardoor ik er tot nu toe nog niet aan ben toegekomen. Er staan 500+ voedingen op mij te wachten om goedgekeurd en online geknald te worden. Toevallig heb ik deze week wat weinig tijd gehad om mijn hogere prioriteiten categorieën aan te pakken, dus die pak ik eerst op en als ik zo naar mijn takenlijst kijk, moet het wel lukken om volgende week te starten met voedingen (zonder beloftes te doen). Hierbij zorg ik ervoor dat eerst de voedingen van bekende merken als Corsair, Crucial, Cooler Master, Antec, Inter-Tech etc worden toegevoegd. Er staan ook behoorlijk wat voedingen in van systeembouwers (HP, Dell, Fujitsu), die zullen op den duur ook worden toegevoegd, maar die vind ik niet zo boeiend, dus daar ga ik niet uitgebreid de specs van opzoeken, die zal ik in principe direct online zetten.

Sowieso wordt alles wat door gebruikers, shops en de redactie wordt aangedragen met voorrang toegevoegd. Dus als jij een voeding toevoegt, zal deze wel vrijwel direct online worden gezet. Uiteraard moet je nu niet ineens 300 voedingen gaan lopen toevoegen, want dan gaan we alsnog prioriteiten stellen en mag je nog langer wachten :+ Maar enkele voedingen, zoals jij afgelopen week heb gedaan (ook een andere user is vrij actief ermee), willen we best tussendoor toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:03:
De load op de rails is een optie dat pas recentelijk is toegevoegd en wat inderdaad voor veel mensen niet direct interessant zal zijn. De reden dat deze redelijk bovenaan staan is voornamelijk logica: als mensen het aantal rails kiezen, zijn ze meestal ook geinteresseerd in de load van elke rail. Maar om het compact te houden (dus om de information overload te beperken), zijn deze filters ingeklapt, maar wel hoog gezet om te laten zien dat wij deze filters aanbieden. Toen ons werd gevraagd om deze filters, had ik het idee dat deze informatie belangrijk is voor de high end videokaarten, of SLI/Crossfire systemen. Klopt mijn aanname, of valt dat best wel mee? Ik ga dit ook intern navragen bij onze systeembouwers.
Dat is dus een probleem verreweg de meeste mensen snappen het niet echt. Eén van de gedachten is dat single rail beter is en dat multi-rail staat voor cheap. Maar multi-rail is niet meer dan een beveiliging tegen kortsluiting/overbelasting die een single rail voeding mist, single rail is dan ook goedkoper. Je kunt het eigenlijk precies vergelijken met de meterkast in je huis. Daar heb je een hoofdzekering en verschillende groepen. In een voeding is dan de hoofdzekering de OPP (Over Power Protection) en de groepen zijn de OCP's (Over Current Protections). Bij een single rail voeding wordt dus de OCP's weggelaten en heb je alleen nog de OPP (de hoofdzekering dus). Vooral bij voedingen van hoge vermogens is dit niet heel handig, door de grote stromen.

Ander iets is dat als de videokaart zegt x aantal ampère is nodig voor de videokaart (wat sowieso altijd toch al niet klopt) wordt er ook gedacht dat dit op één rail moet zijn, maar dit is ook niet zo. Dus aan zo'n schuifbalkje voor een rail heb je daarom niet nodig.

Ook is het zo dat het tabel van veel voedingen gewoon niet klopt. Veel cheap-ass voedingen noemen bijvoorbeeld twee rails terwijl het er meestal maar één is. Maar ook andersom er zijn ook high-end voedingen die op het label één rail vermelden terwijl het er meer zijn, omdat zoveel mensen denken dat één beter zetten ze dat ook maar op hun voeding.

En als je dan een multi-rail voeding hebt en dat wordt ook vermeld op de voeding dan nog is vaak de vermelde waarde op het tabel niet het triggerpoint voor de OCP, die is vaak hoger.
Daar heb je gelijk in, maar we hebben geen filter waarbinnen meerdere waarden gekozen kunnen worden (dus met meerdere schuifbalken). Wat ik wel kan doen, zijn twee (of beter gezegd, 3, want we hebben ook een, niet gebruikte, specificatie voor 8-pins) virtuele filters maken, in plaats van deze ene filter met vinkjes. Tot we een bruikbaar filter hebben om meerkeuze, meerdere aantallen op te geven, werkt dat prima. Ga ik straks fixen :)
Is het niet mogelijk al de PEG connectors bij elkaar op te tellen en dan één schuifbalk daarvan maken.?
Dit zijn nu vinkjes geworden, is veel duidelijker idd :)
d:)b
Ik snap alleen niet wat je bedoelt met semi-passief? Iets heeft geen fan, maar toch stiekem wel?
Haha :p Nee bij zo'n voeding draait de fan alleen als het nodig is en anders staat die stil. Corsair RM, AX en AXi series hebben dat bijvoorbeeld.
Het filter voor aantal ventilatoren is bij dezen uitgeschakeld. Er zijn nu nog geen voedingen met 2 fans in de Pricewatch, voor zover ik kan zien. Maar, als ik deze pagina mag geloven, bestaan die wel degelijk. De specificatie blijft dus nog wel even bestaan en is nog steeds invulbaar. Zodra ik de eerste voedingen met 2 fans heb toegevoegd, zet ik het filter weer aan.
O ja de redundante server voedingen hebben meestal wel meer dan één fan, maar dit zijn dan ook twee (of meer) voedingen in een hot-swap case, was ik even vergeten. Andere voeding die daar staan zijn dikke en niet meer verkrijgbare rommel.
Ik wilde een hele slimme opmerkingen maken en zeggen dat onder andere Cooler Master de fan wel gewoon boven heeft, tot ik het eerste plaatje onder Product Highlight zag :+
:+
Dus je hebt gewoon gelijk, er is dus niet echt een boven- of onderkant, maar wel een achterkant (die wij nu zijkant noemen). Het filter heb ik even uitgezet, ik ga hier wat dieper op induiken om te kijken wat we hiermee aanmoeten. Waarschijnlijk ga ik boven- en onderkant mergen tot 1 optie en zijkant renamen naar achterkant. Maar dat bekijk ik nog wel.
Dat is de enige juiste optie idd. :9
Tsja, het staat er voor de volledigheid bij, maar erg veel nu heeft het niet. Ik gok niet dat de bovenstaande voedingen een ontwikkel- en testtijd hebben gehad van 11,5 en 13,5 jaar. Dus daar zal wel een hele mooie formule op worden losgelaten, op basis van de onderdelen etc, waar een mooi getal uit rolt en waar fabrikanten lekker mee pronken. Filter heb ik uitgezet vanwege nutteloos.
Bij sommige fabrikanten ongetwijfeld, maar bij een fabrikant als Aerocool die hooguit alleen de behuizing ontwerpt en voor de rest niks aan de voeding zelf, ga ik er vanuit dat ze daar de grote duim voor gebruiken.
Deze data heb ik rechtstreeks bij een derde partij vandaan (Icecat) en eigenlijk 1op1 overgenomen. We bedoelen inderdaad de formfactor, maar blijkbaar is dat een stuk simpeler dan eerder gedacht. Deze laat ik voorlopig even staan, tot ik meer onderzoek ernaar heb gedaan.
Wikipedia: ATX
ATX 2.4 is dan Haswell certified.

Komt heel enkelt wel eens voor dat iemand een bepaalde versie zoekt, maar omdat in de pricewatch nu volgens mij ook al geen één voeding juist is ingevuld zo ver ik weet heeft het eigenlijk geen enkele zin om het er wel in te laten. Daarnaast als er een nieuwe specificatie komt zoals de ATX 2.4 die er net is betekend het ook dat je heel veel oude voedingen ook weer deze specificatie moet geven omdat ze hier ook aan voldoen. Maar je zal dit ook niet altijd vinden op de site van de fabrikant, beste manier is om dan apparatuur van duizenden euro's aan te schaffen en alle voedingen te kopen en te testen dan kom je er wel achter. :p Maar aangezien dit mij geen optie lijkt zou ik gewoon kiezen voor ATX, SFX, FlexATX, etc, eventueel zou je ook nog kunnen kiezen voor beide. Een ingeklapte optie voor de versie en een uitgeklapte versie voor de formfactor erboven.
Deze voedingen zijn toegevoegd in de wachtrij door onze Icecat importer. Simpelweg haalt deze XML files van verschillende producten op van Icecat, mits deze verkrijgbaar zijn bij de bij ons aangesloten shops. Hierin staan ook specificaties vermeld, die wij weer hebben gekoppeld met onze database, dus dat wordt allemaal rechtstreeks ingevuld. En dat geldt niet alleen voor voedingen, op dit moment zijn er zo'n 40 categorieën op deze manier gekoppeld. Elke categorie is bij ons ingedeeld in prioriteit, waarbij bijvoorbeeld tablets, smartphones, laptops en enkele componenten de hoogste ranking hebben en zaken zoals witgoed het laagst. De laagste prioriteiten verwerken we eigenlijk alleen wanneer er tijd is en dat lukt ons niet vaak :+
Aha
De categorie voedingen staat op mijn lijstje en deze heeft niet zo'n hoge prioriteit, waardoor ik er tot nu toe nog niet aan ben toegekomen. Er staan 500+ voedingen op mij te wachten om goedgekeurd en online geknald te worden. Toevallig heb ik deze week wat weinig tijd gehad om mijn hogere prioriteiten categorieën aan te pakken, dus die pak ik eerst op en als ik zo naar mijn takenlijst kijk, moet het wel lukken om volgende week te starten met voedingen (zonder beloftes te doen). Hierbij zorg ik ervoor dat eerst de voedingen van bekende merken als Corsair, Crucial, Cooler Master, Antec, Inter-Tech etc worden toegevoegd. Er staan ook behoorlijk wat voedingen in van systeembouwers (HP, Dell, Fujitsu), die zullen op den duur ook worden toegevoegd, maar die vind ik niet zo boeiend, dus daar ga ik niet uitgebreid de specs van opzoeken, die zal ik in principe direct online zetten.
OEM voedingen toevoegen heeft idd weinig zin. Crucial maakt trouwens geen voedingen en Inter-Tech alleen maar dikke rommel dus dat mag je ook wel laten.
Sowieso wordt alles wat door gebruikers, shops en de redactie wordt aangedragen met voorrang toegevoegd. Dus als jij een voeding toevoegt, zal deze wel vrijwel direct online worden gezet. Uiteraard moet je nu niet ineens 300 voedingen gaan lopen toevoegen, want dan gaan we alsnog prioriteiten stellen en mag je nog langer wachten :+ Maar enkele voedingen, zoals jij afgelopen week heb gedaan (ook een andere user is vrij actief ermee), willen we best tussendoor toevoegen.
Justum

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Dank voor je uitgebreide toelichting, ik ga hieronder uitgebreider erop in.
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Dat is dus een probleem verreweg de meeste mensen snappen het niet echt. Eén van de gedachten is dat single rail beter is en dat multi-rail staat voor cheap. Maar multi-rail is niet meer dan een beveiliging tegen kortsluiting/overbelasting die een single rail voeding mist, single rail is dan ook goedkoper. Je kunt het eigenlijk precies vergelijken met de meterkast in je huis. Daar heb je een hoofdzekering en verschillende groepen. In een voeding is dan de hoofdzekering de OPP (Over Power Protection) en de groepen zijn de OCP's (Over Current Protections). Bij een single rail voeding wordt dus de OCP's weggelaten en heb je alleen nog de OPP (de hoofdzekering dus). Vooral bij voedingen van hoge vermogens is dit niet heel handig, door de grote stromen.

Ander iets is dat als de videokaart zegt x aantal ampère is nodig voor de videokaart (wat sowieso altijd toch al niet klopt) wordt er ook gedacht dat dit op één rail moet zijn, maar dit is ook niet zo. Dus aan zo'n schuifbalkje voor een rail heb je daarom niet nodig.

Ook is het zo dat het tabel van veel voedingen gewoon niet klopt. Veel cheap-ass voedingen noemen bijvoorbeeld twee rails terwijl het er meestal maar één is. Maar ook andersom er zijn ook high-end voedingen die op het label één rail vermelden terwijl het er meer zijn, omdat zoveel mensen denken dat één beter zetten ze dat ook maar op hun voeding.

En als je dan een multi-rail voeding hebt en dat wordt ook vermeld op de voeding dan nog is vaak de vermelde waarde op het tabel niet het triggerpoint voor de OCP, die is vaak hoger.
Ah, thanks voor de verduidelijking. Ik laat het toch zo staan, maar wellicht dat ik ze op den duur wat naar beneden schuif.

Wat betreft foute waarden in tabellen, tsja, daar houdt het voor ons natuurlijk. Wij kunnen alleen maar uitgaan van die tabellen en we nemen die voor waar aan.
Is het niet mogelijk al de PEG connectors bij elkaar op te tellen en dan één schuifbalk daarvan maken.?
Ik heb ze al losgetrokken, check http://tweakers.net/categorie/664/voedingen/producten/ en dan Aantal 6-pins en Aantal 6+2-pins aansluitingen. In principe is er ook een filter voor aantal 8-pins aansluitingen, maar die wordt in de praktijk niet gebruikt heb ik gemerkt. Ik laat 'm wel staan, voor de zekerheid, staat niet in de weg verder.
Haha :p Nee bij zo'n voeding draait de fan alleen als het nodig is en anders staat die stil. Corsair RM, AX en AXi series hebben dat bijvoorbeeld.
Dan is het alsnog actief gekoeld, maar alleen als het nodig is ;) Dus ik laat het zo staan, uiteraard mag deze eigenschap wel worden vermeld bij Bijzonderheden.
O ja de redundante server voedingen hebben meestal wel meer dan één fan, maar dit zijn dan ook twee (of meer) voedingen in een hot-swap case, was ik even vergeten. Andere voeding die daar staan zijn dikke en niet meer verkrijgbare rommel.
OK, mocht daar toch in de toekomst een voeding bij komen met 2 fans, kan dat altijd nog ingevuld worden.
Dat is de enige juiste optie idd. :9
Bovenkant heet nu Boven-/onderkant, Zijkant is nu Achterkant geworden en Onderkant is verwijderd (gemergd met wat nu Boven-/onderkant heet).
Bij sommige fabrikanten ongetwijfeld, maar bij een fabrikant als Aerocool die hooguit alleen de behuizing ontwerpt en voor de rest niks aan de voeding zelf, ga ik er vanuit dat ze daar de grote duim voor gebruiken.
Filter staat nu uit iig, dus je hebt er geen 'last' meer van.
Wikipedia: ATX
ATX 2.4 is dan Haswell certified.

Komt heel enkelt wel eens voor dat iemand een bepaalde versie zoekt, maar omdat in de pricewatch nu volgens mij ook al geen één voeding juist is ingevuld zo ver ik weet heeft het eigenlijk geen enkele zin om het er wel in te laten. Daarnaast als er een nieuwe specificatie komt zoals de ATX 2.4 die er net is betekend het ook dat je heel veel oude voedingen ook weer deze specificatie moet geven omdat ze hier ook aan voldoen. Maar je zal dit ook niet altijd vinden op de site van de fabrikant, beste manier is om dan apparatuur van duizenden euro's aan te schaffen en alle voedingen te kopen en te testen dan kom je er wel achter. :p Maar aangezien dit mij geen optie lijkt zou ik gewoon kiezen voor ATX, SFX, FlexATX, etc, eventueel zou je ook nog kunnen kiezen voor beide. Een ingeklapte optie voor de versie en een uitgeklapte versie voor de formfactor erboven.
IC. Ik dacht het makkelijk te kunnen oplossen, door een virtueel filtertje erboven te zetten die alle ATX, EPS SFX etc varianten bij elkaar zet. Maar helaas kan ik maar 1 optie per uitvoering terugkrijgen, dus als een voeding ATX en EPS geschikt is, kan ik maar 1 van de twee tonen. Technisch struikelblok dus. Hier kan ik dus voorlopig niets mee.
OEM voedingen toevoegen heeft idd weinig zin. Crucial maakt trouwens geen voedingen en Inter-Tech alleen maar dikke rommel dus dat mag je ook wel laten.
Komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:47:
Ah, thanks voor de verduidelijking. Ik laat het toch zo staan, maar wellicht dat ik ze op den duur wat naar beneden schuif.

Wat betreft foute waarden in tabellen, tsja, daar houdt het voor ons natuurlijk. Wij kunnen alleen maar uitgaan van die tabellen en we nemen die voor waar aan.
Klopt maar het daarom is het dus zo nutteloos.
Ik heb ze al losgetrokken, check http://tweakers.net/categorie/664/voedingen/producten/ en dan Aantal 6-pins en Aantal 6+2-pins aansluitingen. In principe is er ook een filter voor aantal 8-pins aansluitingen, maar die wordt in de praktijk niet gebruikt heb ik gemerkt. Ik laat 'm wel staan, voor de zekerheid, staat niet in de weg verder.
Bij mij werkt het niet, zowel in IE als Chrome blijft die gewoon eeuwig laden maar laat die de resultaten niet zien.
Dan is het alsnog actief gekoeld, maar alleen als het nodig is ;) Dus ik laat het zo staan, uiteraard mag deze eigenschap wel worden vermeld bij Bijzonderheden.
Merk dat veel mensen dit belangrijk vinden. Nu kan een kwaliteitsfan op lage RPM ook heel stil zijn, maar dat zie toch niet heel vaak. Dus zou je het toch kunnen toevoegen, veel mensen vinden dit belangrijk.
OK, mocht daar toch in de toekomst een voeding bij komen met 2 fans, kan dat altijd nog ingevuld worden.

[...]

Bovenkant heet nu Boven-/onderkant, Zijkant is nu Achterkant geworden en Onderkant is verwijderd (gemergd met wat nu Boven-/onderkant heet).

[...]

Filter staat nu uit iig, dus je hebt er geen 'last' meer van.
Oké
IC. Ik dacht het makkelijk te kunnen oplossen, door een virtueel filtertje erboven te zetten die alle ATX, EPS SFX etc varianten bij elkaar zet. Maar helaas kan ik maar 1 optie per uitvoering terugkrijgen, dus als een voeding ATX en EPS geschikt is, kan ik maar 1 van de twee tonen. Technisch struikelblok dus. Hier kan ik dus voorlopig niets mee.
Deze volg ik niet helemaal.
Komt goed :)
Mooi :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou trouwens 80PLUS 230V standaard ook toegevoegd kunnen worden, is een nieuwe standaard sinds 1 juli. Sinds 1 juli zijn systeembouwers verplicht een voeding in het systeem te zetten die hieraan voldoet. Redactie van Tweakers vond het alleen niet interessant genoeg om er een nieuwsbericht voor te maken, heb je het namelijk wel 2 maal gesubmit. Maar nu zijn de eerste retail voedingen die dit hebben er ook, dus die optie kan nu wel toegevoegd worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik kan niets vinden over een 80Plus 230V standaard. Lijkt mij ook een beetje gekke standaard, want elke (Europese) voeding ondersteunt toch gewoon 230V? Ik zie op http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx (wat mij het bedrijf lijkt wat de standaardisering regelt voor 80Plus) wel 230V en 230V EU staan. 230V is dan geschikt voor redundante PSU's voor datacenters en 230V EU is dan voor de 'gewone mens'. Deze laatste heeft dan ook een apart schildje. Maar ik zie verder niet in waarom het relevant is voor de consument (of zelfs systeembouwers, zowel hobbymatig voor jezelf als professioneel) om die certificering apart op te nemen in de Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:07:
Ik kan niets vinden over een 80Plus 230V standaard.
Hier vind je alles wel: http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=11340
Lijkt mij ook een beetje gekke standaard, want elke (Europese) voeding ondersteunt toch gewoon 230V?
Ja maar standaard 80PLUS wordt getest op 115V, voedingen die alleen 230V accepteren kunnen dus nooit gecertificeert worden en voedingen die alleen 230V ondersteunen zijn er wel.
Ik zie op http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx (wat mij het bedrijf lijkt wat de standaardisering regelt voor 80Plus) wel 230V en 230V EU staan. 230V is dan geschikt voor redundante PSU's voor datacenters en 230V EU is dan voor de 'gewone mens'.
Klopt
Deze laatste heeft dan ook een apart schildje. Maar ik zie verder niet in waarom het relevant is voor de consument (of zelfs systeembouwers, zowel hobbymatig voor jezelf als professioneel) om die certificering apart op te nemen in de Pricewatch?
Andere eisen, 80PLUS 230V betekent een rendement van 82%, 85% en 82% bij 20, 50 en 100% belasting bij een spanning van 230V. Corsair VS serie en Xilence Performance A series zijn de eerste twee retail series die het ondersteunen, beide voedingen zullen ook geen normaal 80PLUS certificaat kunnen krijgen omdat ze alleen 230V accepteren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe lijkt het er mee?

Komen steeds meer bij namelijk: http://www.techpowerup.co...w-new-eu-regulations.html

En met de andere dingen? Aantal PEG connectors kiezen werkt nog steeds niet, blijft eeuwig laden en is er al een oplossing voor het samenvoegen van de PEG connectors?

En semi-passief wordt dat nog toegevoegd?

Zou je dat van de formfactors nog kunnen uitleggen?

[ Voor 48% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2014 15:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nog iets: er zijn ook voedingen die zowel multi-rail als single rail kunnen zijn, door een switch om te zetten, of in sommige gevallen kan het softwarematig worden ingesteld als mede ook, het triggerpoint voor de OCP. Ook hier is nog geen optie voor. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:46:
[...]

Hier vind je alles wel: http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=11340

[...]

Ja maar standaard 80PLUS wordt getest op 115V, voedingen die alleen 230V accepteren kunnen dus nooit gecertificeert worden en voedingen die alleen 230V ondersteunen zijn er wel.

[...]
Klopt
[...]

Andere eisen, 80PLUS 230V betekent een rendement van 82%, 85% en 82% bij 20, 50 en 100% belasting bij een spanning van 230V. Corsair VS serie en Xilence Performance A series zijn de eerste twee retail series die het ondersteunen, beide voedingen zullen ook geen normaal 80PLUS certificaat kunnen krijgen omdat ze alleen 230V accepteren.
Thanks! Een 80PLUS 230V certificering is dus strenger dan de 'gewone' 80PLUS. Ik kan dus volstaan met een extra specificatie, met simpelweg een vinkje voor 80PLUS 230V die je in combinatie met de al bestaande spec kan gebruiken. Die ga ik straks iig bakken.
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:04:
En met de andere dingen? Aantal PEG connectors kiezen werkt nog steeds niet, blijft eeuwig laden en is er al een oplossing voor het samenvoegen van de PEG connectors?
Die blijkt idd stuk te zijn en moet ik helaas tijdelijk uitschakelen. Ticket is aangemaakt, maandag overleg ik met de productmanager of dit een blocking issue wordt en het dus nog deze iteratie wordt opgepakt.
En semi-passief wordt dat nog toegevoegd?
Ga ik doen.
Zou je dat van de formfactors nog kunnen uitleggen?
Op dit moment hebben wij een lijst onder Voedingstype waarmee de form factor en de versie-aanduiding wordt aangeduid. Jij gaf aan dat dit niet handig is en dat je liever op alleen de form factor filtert, omdat de versie-aanduiding vaak niet heel veel zegt, vanwege de gebrekkige info van de fabrikant.

De enige manier waarop ik dit kan oplossen, is door een nieuwe specificatie aan te maken, met alleen de form factors (een vergelijkbare specificatie wordt al gebruikt bij behuizingen, Voeding form factor). Dan moet het nog worden ingevuld en dat kunnen we gelukkig mappen met Icecat. Het komt dan in onze takenlijst terecht, maar gezien de lagere prioriteit van deze categorie, gaat het een tijd duren voordat ik daar aan toe kom (zoals ook hier aangegeven Glaanie in "Pricewatch filters bij voedingen").

We kennen daarnaast ook virtuele specificaties, die op basis van de spec Voedingstype bepaalt welke form factor een voeding heeft. Helaas kan daar maar 1 waarde worden teruggegeven per uitvoering. Dus als een voeding zowel ATX of EPS geschikt is, kan er maar 1 van de twee worden teruggegeven als waarde.
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:59:
Nog iets: er zijn ook voedingen die zowel multi-rail als single rail kunnen zijn, door een switch om te zetten, of in sommige gevallen kan het softwarematig worden ingesteld als mede ook, het triggerpoint voor de OCP. Ook hier is nog geen optie voor. ;)
Joepie :/ Dus dat kan hardwarematig met een fysieke switch, softwarematig met een virtuele switch en op basis van OCP (dus standaard single rail en als het vermogen boven x komt, schakelt deze automatisch op een multi-rail)? Is die info een beetje te vinden? Ik heb bij een paar populaire voedingen gekeken, maar kan daar nergens iets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:21:
[...]

Thanks! Een 80PLUS 230V certificering is dus strenger dan de 'gewone' 80PLUS. Ik kan dus volstaan met een extra specificatie, met simpelweg een vinkje voor 80PLUS 230V die je in combinatie met de al bestaande spec kan gebruiken. Die ga ik straks iig bakken.
Het rendement moet idd hoger zijn, maar dit is vrij logisch, voedingen hebben op 230V namelijk sowieso een hoger rendement. Zouden ze dus dezelfde waardes aan houden, dan zou 80PLUS 230V veel simpeler zijn en dat is niet de bedoeling.

Maar je bedoelt een bolletje waar je kunt kiezen tussen 115V en 230V, welke standaard op 115V staat omdat dat de normale 80PLUS test is. En daaronder kan dan met vinkjes worden gekozen voor standaard, bronze, silver, gold, platinum en titanium? Lijkt mij opzich prima, maar ik kan mij voorstellen dat het voor verwarring zorgt bij mensen, omdat voedingen hier immers op 230V draaien.
Die blijkt idd stuk te zijn en moet ik helaas tijdelijk uitschakelen. Ticket is aangemaakt, maandag overleg ik met de productmanager of dit een blocking issue wordt en het dus nog deze iteratie wordt opgepakt.
Best
Ga ik doen.
Op dit moment hebben wij een lijst onder Voedingstype waarmee de form factor en de versie-aanduiding wordt aangeduid. Jij gaf aan dat dit niet handig is en dat je liever op alleen de form factor filtert, omdat de versie-aanduiding vaak niet heel veel zegt, vanwege de gebrekkige info van de fabrikant.

De enige manier waarop ik dit kan oplossen, is door een nieuwe specificatie aan te maken, met alleen de form factors (een vergelijkbare specificatie wordt al gebruikt bij behuizingen, Voeding form factor). Dan moet het nog worden ingevuld en dat kunnen we gelukkig mappen met Icecat. Het komt dan in onze takenlijst terecht, maar gezien de lagere prioriteit van deze categorie, gaat het een tijd duren voordat ik daar aan toe kom (zoals ook hier aangegeven Glaanie in "Pricewatch filters bij voedingen").

We kennen daarnaast ook virtuele specificaties, die op basis van de spec Voedingstype bepaalt welke form factor een voeding heeft. Helaas kan daar maar 1 waarde worden teruggegeven per uitvoering. Dus als een voeding zowel ATX of EPS geschikt is, kan er maar 1 van de twee worden teruggegeven als waarde.
Duidelijk
Joepie :/ Dus dat kan hardwarematig met een fysieke switch, softwarematig met een virtuele switch en op basis van OCP (dus standaard single rail en als het vermogen boven x komt, schakelt deze automatisch op een multi-rail)?
Nee dat laatste niet dat zou namelijk geen nut hebben.
Een voeding kan hardwarematig multirail zijn, dan zitten er shunts in, die "meten" hoeveel vermogen er door elke 12V rail gaat en een IC zorgt er dan voor dat de voeding uitschakelt als het te hoog is.
Het kan met een switch, de switch zorgt er voor dat de IC de voeding niet uitschakelt als die een bepaalde stroom passeert. Be Quiet heeft dit bijvoorbeeld in hun Dark Power Pro 10 voedingen en noemt het OC-key.
De laatste is software matig, dit heeft bijvoorbeeld de Corsair AX1500i, deze voeding is standaard multi-rail, al zegt het label dat die single-rail is. Maar met de bijgeleverde software kun je er een single-rail voeding van maken, of zelfs de trigger waarde voor de OCP kiezen. Je kunt dus zelf de maximale hoeveelheid stroom door elke rail bepalen bij deze voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ben ik niet lief genoeg? :'(

Zouden trouwens ook de voedingen van Antec, Seasonic, Super Flower, Thermaltake en XFX ook eens door de eeuwige goedkeuring heen kunnen komen? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Oh je bent wel lief hoor, het is de afgelopen weken wat druk geweest waardoor dit een beetje weinig aandacht kan krijgen. En ja, een berichtje in deze strekking hadden we in de afgelopen tijd makkelijk kunnen plaatsen, dat is een beetje mijn fout.

Ik geniet deze week van een welverdiende (ja, echt :P) vakantie, ik ga een reminder naar mijzelf sturen om deze en andere topics in dit forum na mijn vakantie zsm op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zag dat je een aantal weken terug een aantal dingen had toegevoegd, bedankt. :)

Hoe zit het met het aantal PEG connectors, dat nog gelukt?

Zag ook dat je semi-passief had toegevoegd, maar de naam passieve fan is wat vreemd, kan dat ook veranderd worden? Niemand zegt namelijk passieve fan, hybrid fan control of semi-passief wordt het normaal gesproken genoemd. Dan is iig duidelijk wat bedoeld wordt, nu niet echt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoi :w

Ik zie dat er nu allemaal voedingen komen te staan die zogenaamd EU gecertificeerd zijn, maar dat niet (klik op 230V EU internal) zijn. Deze certificering is ook geen plus punt, maar een nadeel, betekend namelijk (vooralsnog) dat de voeding alleen maar 230V accepteert en niet ook 115V. Is namelijk goedkoper om te maken omdat de bridge rectifier minder stroom hoeft aan te kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik ga hier vrijdag naar kijken :)

Filters voor het aantal PEG-connectors heb ik net weer aangezet. Daar zat een bugje in, die al enige tijd geleden was gefixt, ik dacht alle categorieën te hebben nagelopen, maar blijkbaar deze vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik heb alle voedingen die ook voor andere voltages dan 200-240 volt geschikt zijn aangepast (dus de optie op Nee gezet).

Ik weet niet hoe compleet de lijst van Plug Load Solutions is, maar ik miste een aantal merken (zoals Chieftec en Cooler Master), die weliswaar niet zo'n mooi schildje als Afbeeldingslocatie: http://plugloadsolutions.com/images/80plus_bronze230EVU.jpg hebben, maar wel alleen voor 200-240v geschikt.

Ook omdat dit juist een nadeel zou zijn, zat ik te denken om de specificatie te hernoemen naar iets als "Alleen 230v geschikt". Is dat een idee, of vergeet ik iets waardoor het juist wel belangrijk genoeg is om de certificering specifiek te benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:59:
Ik ga hier vrijdag naar kijken :)

Filters voor het aantal PEG-connectors heb ik net weer aangezet. Daar zat een bugje in, die al enige tijd geleden was gefixt, ik dacht alle categorieën te hebben nagelopen, maar blijkbaar deze vergeten ;)
Het werkt idd, maar dat 6 en 6+2 pins los werkt alleen niet echt. Is er nog niet iets gevonden zodat het op één hoop gegooid kan worden?

Zou trouwens aantal 0 ook toegevoegd kunnen worden?
Glaanie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:31:
Ik heb alle voedingen die ook voor andere voltages dan 200-240 volt geschikt zijn aangepast (dus de optie op Nee gezet).
Ik weet niet hoe compleet de lijst van Plug Load Solutions is, maar ik miste een aantal merken (zoals Chieftec en Cooler Master), die weliswaar niet zo'n mooi schildje als [afbeelding] hebben, maar wel alleen voor 200-240v geschikt.
Dan hebben ze ze of nog niet opgestuurd, of ze zijn niet goed genoeg, of ze moeten nog getest worden of ze moeten nog toegevoegd worden aan de site.

Wat betreft Chieftec die heeft er een handje van de voeding helemaal niet te laten testen. Zal hun wel te veel kosten. Chieftec wil dus wel eens hun eigen testje bedenken. En maakt er dan ook een eigen 85/90% logo bij. http://www.chieftec.eu/en/psus/a-90-serie/gdp-550c.html en http://www.chieftec.eu/en/psus/smart-series/gps-700a8.html Maar zo'n voeding is dus niet getest en heeft ook geen certificaat en daarom vind je hem ook niet terug.

Bij Cooler Master zou de tweede revisie van de B-series waarschijnlijk wel zo'n certificaat krijgen in de toekomst, maar deze voedingen zijn net nieuw dus certificaat kan nog even op zich laten wachten, ze zijn daar niet altijd even snel naar het schijnt.
Ook omdat dit juist een nadeel zou zijn, zat ik te denken om de specificatie te hernoemen naar iets als "Alleen 230v geschikt". Is dat een idee, of vergeet ik iets waardoor het juist wel belangrijk genoeg is om de certificering specifiek te benoemen?
Nou in principe kan de fabrikant er ook voor kiezen om een voeding welke beide accepteert voor beide te laten testen. Nu verwacht ik alleen niet dat iemand dit gaat doen, aangezien het nogal wat kost en niet echt nuttig is om twee certificaten te hebben die zoveel op elkaar lijken, maar het kan wel.

Daarnaast zijn er ook meer 230V voedingen die niet goed genoeg zijn voor een certificaat, waar vallen die dan onder?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

Het werkt idd, maar dat 6 en 6+2 pins los werkt alleen niet echt. Is er nog niet iets gevonden zodat het op één hoop gegooid kan worden?

Zou trouwens aantal 0 ook toegevoegd kunnen worden?
Ik neem aan dat je ze bij elkaar wilt hebben, om zo het totaal aantal 6-pins connectors te krijgen? Ik ga eens kijken hoe dit geïmplementeerd kan worden.

Aantal 0 zal ik ook toevoegen, maar omdat een groot deel van de voedingen deze specificatie niet hebben ingevuld, kan ik niet simpelweg zeggen "Als er niets is ingevuld, dan 0 aannemen". Wel kan ik kijken of er 1 van de opties is ingevuld, dan kan er wel veilig aangenomen worden dat de rest dat niet is ingevuld, 0 is. Met andere woorden, als er een voeding is die geen een van de PEG-connectoren heeft ingevuld, gebeurt er niets. Maar als er een voeding is met bijvoorbeeld 2x 6-pins connectors, wordt de rest (dus 6+2 en 8-pins) op 0 gezet in het filter.
-The_Mask- schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:54:
[...]
Dan hebben ze ze of nog niet opgestuurd, of ze zijn niet goed genoeg, of ze moeten nog getest worden of ze moeten nog toegevoegd worden aan de site.

Wat betreft Chieftec die heeft er een handje van de voeding helemaal niet te laten testen. Zal hun wel te veel kosten. Chieftec wil dus wel eens hun eigen testje bedenken. En maakt er dan ook een eigen 85/90% logo bij. http://www.chieftec.eu/en/psus/a-90-serie/gdp-550c.html en http://www.chieftec.eu/en/psus/smart-series/gps-700a8.html Maar zo'n voeding is dus niet getest en heeft ook geen certificaat en daarom vind je hem ook niet terug.

Bij Cooler Master zou de tweede revisie van de B-series waarschijnlijk wel zo'n certificaat krijgen in de toekomst, maar deze voedingen zijn net nieuw dus certificaat kan nog even op zich laten wachten, ze zijn daar niet altijd even snel naar het schijnt.

[...]

Nou in principe kan de fabrikant er ook voor kiezen om een voeding welke beide accepteert voor beide te laten testen. Nu verwacht ik alleen niet dat iemand dit gaat doen, aangezien het nogal wat kost en niet echt nuttig is om twee certificaten te hebben die zoveel op elkaar lijken, maar het kan wel.

Daarnaast zijn er ook meer 230V voedingen die niet goed genoeg zijn voor een certificaat, waar vallen die dan onder?
Dan laat ik het staan zoals het nu is en moeten we beter letten of een voeding ook echt een EU 80Plus-certificering heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:31:
Ik zie dit nog niet is doorgevoerd. Maar idd alle andere voedingen in de pricewatch kunnen gewoon op nee.
Glaanie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:23:
[...]

Ik neem aan dat je ze bij elkaar wilt hebben, om zo het totaal aantal 6-pins connectors te krijgen? Ik ga eens kijken hoe dit geïmplementeerd kan worden.
Ja dat zou stukken gemakkelijker zijn.
Aantal 0 zal ik ook toevoegen, maar omdat een groot deel van de voedingen deze specificatie niet hebben ingevuld, kan ik niet simpelweg zeggen "Als er niets is ingevuld, dan 0 aannemen". Wel kan ik kijken of er 1 van de opties is ingevuld, dan kan er wel veilig aangenomen worden dat de rest dat niet is ingevuld, 0 is. Met andere woorden, als er een voeding is die geen een van de PEG-connectoren heeft ingevuld, gebeurt er niets. Maar als er een voeding is met bijvoorbeeld 2x 6-pins connectors, wordt de rest (dus 6+2 en 8-pins) op 0 gezet in het filter.
Prima
Dan laat ik het staan zoals het nu is en moeten we beter letten of een voeding ook echt een EU 80Plus-certificering heeft.
Ja best een betere manier zou ik zo ook niet weten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is er nog naar de bovenstaande dingen gekeken?

Heb er nog een paar extra namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/dsbyq.png
Dit gaat niet goed, nu zijn de 8 pins PEG connector gerenamed naar 8 pins EPS connector, maar valt die nog wel steeds onder het kopje PCI-e aansluitingen. 8 pins PEG werd denk ik nooit gebruikt? Dan kan het idd wel EPS connectors worden, maar zet het dan niet onder het kopje PCI-e aansluitingen.

Zou de Corsair CX Bronze voedingen ook in een groepje worden geplaatst en ook de Seasonic G-serie?
Dan kan ik daarvan hier ook zo'n linkje hier neerzetten: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43608468#populair

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 20-01-2015 23:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:17:
Is er nog naar de bovenstaande dingen gekeken?
Zo te zien ben ik dat vergeten, sorry. Maar toch doe ik er even niets mee, aangezien ik een featurerequest heb liggen bij de product manager om "meerdere opties, meerdere aantallen" filters mogelijk te maken. Ik wil daarom nu zo min mogelijk aan de extra filters doen, die ik juist heb gemaakt om het gebrek aan de eerder genoemde filter te compenseren.
Heb er nog een paar extra namelijk:
[afbeelding]
Dit gaat niet goed, nu zijn de 8 pins PEG connector gerenamed naar 8 pins EPS connector, maar valt die nog wel steeds onder het kopje PCI-e aansluitingen. 8 pins PEG werd denk ik nooit gebruikt? Dan kan het idd wel EPS connectors worden, maar zet het dan niet onder het kopje PCI-e aansluitingen.
8-pins PEG was inderdaad bedoeld als EPS connector, maar door onwetendheid en verwarring toentertijd daar geplaatst. Ik denk dat het het makkelijkst is om de spec te hernoemen van "Aantal PCI-e aansluitingen" naar "Overige stroomaansluitingen" oid. Ben jij het daarmee eens?
Zou de Corsair CX Bronze voedingen ook in een groepje worden geplaatst en ook de Seasonic G-serie?
Dan kan ik daarvan hier ook zo'n linkje hier neerzetten: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43608468#populair
Ga ik doen, zal in de loop van de ochtend gefixt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maakt niet echt uit hoe je het er neerzet, als het maar duidelijker is dan nu. ;)

Nee wacht duidelijkst is denk ik: bij PCI e connectors de 6 en 6+2 pins neer te zetten en de regel eronder de CPU connectors met daar 4 pins ATX12V, 4+4 pins EPS en 8 pins EPS.

[ Voor 52% gewijzigd door -The_Mask- op 21-01-2015 09:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:46:
Maakt niet echt uit hoe je het er neerzet, als het maar duidelijker is dan nu. ;)

Nee wacht duidelijkst is denk ik: bij PCI e connectors de 6 en 6+2 pins neer te zetten en de regel eronder de CPU connectors met daar 4 pins ATX12V, 4+4 pins EPS en 8 pins EPS.
Op zich wel een goed idee om de CPU connectors apart te benoemen. Ik ga dit de komende tijd bekijken of wij deze info automatisch geleverd kunnen krijgen via Icecat, scheelt weer een bom werk. Ik kom er dus nog op terug :)

Verder:
http://tweakers.net/produ...orsair-builder-cx-bronze/ en http://tweakers.net/product/317759/seasonic-g-series/ (het was een lange ochtend :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Staat nog steeds op de agenda :>

met een flinke slag om de arm: hopelijk weet ik volgende week meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik heb een nieuwe specificatie toegevoegd:
CPU power connectors
• 4-pins ATX
• 4+4-pins EPS
• 8-pins EPS

Allen ga ik straks mappen aan Icecat, waardoor al redelijk snel de eerste producten met deze specs filterbaar worden (lees enkele weken). Uiteraard staat het je vrij om de specs via het meldpunt aan te vullen waar nodig. Als er voldoende zijn ingevuld, ga ik losse filters aanmaken, zodat je ook op aantallen kan filteren, in plaats van of een aansluiting aanwezig is of niet.

Dan moeten alleen nog deze rits voedingen worden overgezet van de oude 8-pins spec onder PCI-e aansluitingen naar de nieuwe onder CPU power connectors. Ik ga daar proberen van de week tijd voor vrij te maken. Dan kan ik de oude weghalen en is daar minder verwarring over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:04:
Ik heb een nieuwe specificatie toegevoegd:

De naam is trouwens nog niet veranderd hier: "8-pins (CPU)" dan kan nu bijvoorbeeld 8 pins PEG worden en de 6 pins en 6+2 pins daar kan dan ook het woordje PEG wel achter. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Die 8-pins CPU die er nu staat moet ik even goed uitzoeken, want in enkele gevallen blijkt daar 6+2 PCI-e bedoeld te worden. Deze info komt waarschijnlijk via Icecat, die het ook zo heeft staan. Voorbeeld is http://nl.startech.com/Co...-voeding-450w~ATX2PW450BR, die schijnt een "1 - PCI Express voeding (8-polig; v 2.x)" te hebben, maar de manual (pagina 8): http://sgcdn.startech.com.../ATX2PWxxx_FullManual.pdf laat duidelijk een plaatje zien van een 6+2-pins.

Hoe dan ook zal deze spec verwijderd worden, want deze is daar fout (want het is 6+2-pins PCI-e of 8 (of 4+4) pins EPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik vind dat het maar lang duurt. :p

Zo lastig is het toch niet om ook nog een extra PEG toe te voegen met het totaal aantal PEG connectors bij elkaar opgeteld met een schuifbalkje erbij. Je gebruikt zo'n filter namelijk nogal vaak bij het opzoeken van een voeding. Ding is nuttig voor iedereen die een videokaart met externe voeding in zijn systeem gaat zetten of heeft en dat zijn er hier op Tweakers nogal wat.

Ook staat er bij het aanpassen van een product dit nog steeds: Aantal PCI-e aansluitingen: 6+2-pins, 6-pins en 8-pins (CPU). Dat woordje CPU hoort er niet, die staat namelijk op de regel eronder al, als 8 pins EPS.

Dan heb ik ook nog een extra filter. De kleur en het uiterlijk van de kabels van een voeding worden steeds belangrijker en om nu elke keer op te zoeken wat voor kabels elke voeding heeft is ook veel werk. Dus daarom zou ik graag daar ook een filter van willen hebben waarbij je vinkjes kunt zetten.

Met de volgende opties graag:

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:58:
[...]

Even een quote zodat je het niet vergeet. :9
Staat nog steeds op de (lange) ToDo. Komen steeds andere zaken tussen, waardoor deze steeds wat lager op de prio-lijst schuift. Het vergt uitzoekwerk en niet alles is direct voor mij op te lossen, zonder hulp van development. En in dat laatste geval kan het ook zomaar weken of zelfs langer duren voor een ticket is opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ben ik weer. :)

Ik had van het weekend een waslijst voedingen doorgevoerd welke niet ATX 2.4 waren, maar wel als zodanig aangemerkt stonden, maar ik zie dat ze niet allemaal zijn aangepast.

Hier: Voeding advies en informatie topic - Deel 31 iig wat meer info over voedingen welke ATX 2.4 compatibel zouden moeten zijn. Sommige fabrikanten verkopen onzin, dus afgaan op wat de fabrikant aangeeft in in sommige gevallen weinig zin, ook zijn er fabrikanten welke het niet vermelden, dus daarom de lijst. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zie veel mensen in DAA nog wel één van deze MS-TECH voedingen kiezen. Komt denk ik vooral omdat het vermogen wat er bijstaat van geen kant klopt. Is het dan niet slimmer om het echte vermogen erbij te zetten en als dit niet bekend is een redelijke gok te doen op basis van reviews.

De http://tweakers.net/product/424158/lc-power-lcxxx-12-v231/ zijn bijvoorbeeld al wat betere voedingen, nog steeds verre van goed natuurlijk, maar hier staat het wel bij omdat de fabrikant het nog ergens in de kleine lettertjes verstopt.

Moeten wij dan fabrikanten die zelfs dat niet doen, maar gewoon overal onzin waardes neerzet belonen? Ik vind dat eigenlijk niet kunnen dat de keiharde leugens van deze fabrikanten beloond worden. Zijn nog steeds mensen die erin trappen namelijk. Lijkt mij ook niet echt passen bij een techsite als Tweakers om mee te werken aan de leugens van een fabrikant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:45:
[...]

Ik zie veel mensen in DAA nog wel één van deze MS-TECH voedingen kiezen. Komt denk ik vooral omdat het vermogen wat er bijstaat van geen kant klopt. Is het dan niet slimmer om het echte vermogen erbij te zetten en als dit niet bekend is een redelijke gok te doen op basis van reviews.

De http://tweakers.net/product/424158/lc-power-lcxxx-12-v231/ zijn bijvoorbeeld al wat betere voedingen, nog steeds verre van goed natuurlijk, maar hier staat het wel bij omdat de fabrikant het nog ergens in de kleine lettertjes verstopt.

Moeten wij dan fabrikanten die zelfs dat niet doen, maar gewoon overal onzin waardes neerzet belonen? Ik vind dat eigenlijk niet kunnen dat de keiharde leugens van deze fabrikanten beloond worden. Zijn nog steeds mensen die erin trappen namelijk. Lijkt mij ook niet echt passen bij een techsite als Tweakers om mee te werken aan de leugens van een fabrikant.
Ik ben het met je eens dat we juist de bruikbare waarden moeten benoemen en niet piek-vermogen. Probleem is echter (en ik geloof zelfs dat we daar ook ooit over gemaild hebben) dat we afhankelijk zijn van de fabrikant of die het wel netjes vermelden. Sommigen vermelden beide waarden, anderen melden slechts een waarde, maar wel welk soort waarde het is en weer anderen melden alleen het aantal watts, zonder te zeggen waar dit vandaan komt.

Omdat het hier om een structureel probleem gaat en dus al veel data verkeerd staat, zet ik het op mijn ToDo list om goed naar te kijken. Ja, die hele lange ToDo-list waar ik soms lang niet aan toekom :p Maar ik zet 'm wel wat hoger in prioriteit, dus het zal een van de eersten zijn die ik oppak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik wil het ook wel doen, maar het wordt altijd niet doorgevoerd en om het nu voor niks te doen heb ik ook geen zin in. :p
-The_Mask- schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:37:
Ben ik weer. :)

Ik had van het weekend een waslijst voedingen doorgevoerd welke niet ATX 2.4 waren, maar wel als zodanig aangemerkt stonden, maar ik zie dat ze niet allemaal zijn aangepast.
Ongeveer de helft is aangepast en de helft niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:39:
Sommigen vermelden beide waarden, anderen melden slechts een waarde, maar wel welk soort waarde het is en weer anderen melden alleen het aantal watts, zonder te zeggen waar dit vandaan komt.
Kun je dan voor sommige voedingen niet een geschat vermogen invullen. Of een vinkje bij alle voedingen neerzetten met continue vermogen en die later weghalen bij voedingen die geen continue vermogen opgeven en dan standaard alleen de voedingen weergeven met het echte continue vermogen. Dat lijkt mij de beste oplossing en kost weinig tijd om toe te voegen lijkt mij.

Wat betreft ATX 2.4:

Omdat ik geen zin heb om ze nog maals allemaal aan te passen en er dan achter te komen dat het niet voor niks was, omdat de wijzigingen niet doorgevoerd worden, zet ik het hier maar neer.

Geen ATX 2.4:
http://tweakers.net/product/321192/be-quiet!-system-power-7/
http://tweakers.net/product/334195/be-quiet!-pure-power-l8/
http://tweakers.net/product/271154/antec-vpxxxp/
http://tweakers.net/product/411062/fsp-hexa+/
http://tweakers.net/product/282327/fsp-hexa/
http://tweakers.net/product/411063/fsp-hyper/
be quiet! Straight Power E9 (CM) series

AMD Nieuwsdiscussie

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:38:
[...]

Kun je dan voor sommige voedingen niet een geschat vermogen invullen. Of een vinkje bij alle voedingen neerzetten met continue vermogen en die later weghalen bij voedingen die geen continue vermogen opgeven en dan standaard alleen de voedingen weergeven met het echte continue vermogen. Dat lijkt mij de beste oplossing en kost weinig tijd om toe te voegen lijkt mij.
Ik ga eens nadenken hoe we dit aanpakken. We kunnen niet een 'default' optie kiezen, dus de oplossing die jij voorstelt (alles aanvinken en later uitvinken waar geen continue vermogen uitkomt). We zullen het dan andersom moeten doen, dus wel gewoon de spec aanmaken, alles uitlaten en aanvinken de voedingen die wel continue vermogen levert. Maar dat overleg ik nog even.
Wat betreft ATX 2.4:

Omdat ik geen zin heb om ze nog maals allemaal aan te passen en er dan achter te komen dat het niet voor niks was, omdat de wijzigingen niet doorgevoerd worden, zet ik het hier maar neer.
De reden dat wij dat deden, is omdat de fabrikanten het wel doodleuk aangeven. En ik neem aan dat Intel of wie dan ook er wel achteraan gaat als fabrikanten het labeltje onterecht erop plakken. Ook nu heb ik er een paar laten staan, de reden staat erachter:

http://tweakers.net/product/321192/be-quiet!-system-power-7/ -> Niet aangepast. Vermeldt niet alleen ATX 2.4, maar ook support voor C6/C7 power states: http://www.bequiet.com/en/powersupply/392 > Technical data > General data. Die power states zijn een vereiste voor ATX 2.4 en wat jij zelfs eerder hebt aangegeven als reden of een voeding al dan niet ATX 2.4 compliant is.
http://tweakers.net/product/334195/be-quiet!-pure-power-l8/ -> Zie hierboven
be quiet! Straight Power E9 (CM) series -> Zie hierboven
http://tweakers.net/product/271154/antec-vpxxxp/ -> Wel aangepast, op de site staat ATX 2.3 compliant.
http://tweakers.net/product/411062/fsp-hexa+/ -> (Nog) niet aangepast. Staat weliswaar dat deze ATX 2.4 zou moeten ondersteunen, maar niks over de power states, ook niet in de manual: http://www.fsplifestyle.c...=1&PSN=1001#Specification. Kan jij voor de zekerheid bevestigen dat deze inderdaad niet ATX 2.4 compliant is?
http://tweakers.net/product/282327/fsp-hexa/ -> Zie hierboven
http://tweakers.net/product/411063/fsp-hyper/ -> Zie hierboven
Staat niet vermeld (ATX 2.31), maar ondersteunt wel de C6 en C7 power states: http://www.coolermaster.c...y/gaming-gm-series/g750m/. Betekent support voor die power states automatisch ook compliance voor ATX 2.4?

[ Voor 9% gewijzigd door Glaanie op 30-09-2015 12:59 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:52:
De reden dat wij dat deden, is omdat de fabrikanten het wel doodleuk aangeven. En ik neem aan dat Intel of wie dan ook er wel achteraan gaat als fabrikanten het labeltje onterecht erop plakken.
Ze zijn idd niet blij met de fabrikanten welke het erop plakken, terwijl de voedingen geen individuele spanningsregulatie ondersteunen. Vooralsnog is er echter niks tegen gedaan.
http://tweakers.net/product/321192/be-quiet!-system-power-7/ -> Niet aangepast. Vermeldt niet alleen ATX 2.4, maar ook support voor C6/C7 power states: http://www.bequiet.com/en/powersupply/392 > Technical data > General data. Die power states zijn een vereiste voor ATX 2.4 en wat jij zelfs eerder hebt aangegeven als reden of een voeding al dan niet ATX 2.4 compliant is.
http://tweakers.net/product/334195/be-quiet!-pure-power-l8/ -> Zie hierboven
be quiet! Straight Power E9 (CM) series -> Zie hierboven
http://tweakers.net/product/271154/antec-vpxxxp/ -> Wel aangepast, op de site staat ATX 2.3 compliant.
http://tweakers.net/product/411062/fsp-hexa+/ -> (Nog) niet aangepast. Staat weliswaar dat deze ATX 2.4 zou moeten ondersteunen, maar niks over de power states, ook niet in de manual: http://www.fsplifestyle.c...=1&PSN=1001#Specification. Kan jij voor de zekerheid bevestigen dat deze inderdaad niet ATX 2.4 compliant is?
http://tweakers.net/product/282327/fsp-hexa/ -> Zie hierboven
http://tweakers.net/product/411063/fsp-hyper/ -> Zie hierboven
Tja al deze voedingen hebben geen individuele spanningsregulatie. Dus dan heb je twee opties:
Eén je neemt de specs over van de fabrikant ook al klopt het niet. Je neemt het niet over. Als je ervoor kiest de specs over te nemen dan zou ik sowieso een extra keuzeoptie toevoegen met "individuele spanningsregulatie (ja of nee)" Dan kun je gewoon deze lijst over nemen: Voeding advies en informatie topic - Deel 31
Staat niet vermeld (ATX 2.31), maar ondersteunt wel de C6 en C7 power states: http://www.coolermaster.c...y/gaming-gm-series/g750m/. Betekent support voor die power states automatisch ook compliance voor ATX 2.4?
Als het goed is wel, maar de PDF is niet openbaar en ik heb hem niet.
http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?p=98145

AMD Nieuwsdiscussie

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:15:
[...]

Ze zijn idd niet blij met de fabrikanten welke het erop plakken, terwijl de voedingen geen individuele spanningsregulatie ondersteunen. Vooralsnog is er echter niks tegen gedaan.

[...]

Tja al deze voedingen hebben geen individuele spanningsregulatie. Dus dan heb je twee opties:
Eén je neemt de specs over van de fabrikant ook al klopt het niet. Je neemt het niet over. Als je ervoor kiest de specs over te nemen dan zou ik sowieso een extra keuzeoptie toevoegen met "individuele spanningsregulatie (ja of nee)" Dan kun je gewoon deze lijst over nemen: Voeding advies en informatie topic - Deel 31

[...]

Als het goed is wel, maar de PDF is niet openbaar en ik heb hem niet.
http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?p=98145
Ah, de individuele spanningsregulatie had ik even gemist. Ga ik alsnog aanpassen. Jammer genoeg zijn geen van deze fabrikanten zo groot als Volkswagen, anders had dit een leuke kwestie kunnen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:33:
[...]

Ah, de individuele spanningsregulatie had ik even gemist. Ga ik alsnog aanpassen. Jammer genoeg zijn geen van deze fabrikanten zo groot als Volkswagen, anders had dit een leuke kwestie kunnen worden :+
Zou bij de Cooler Master GM series nog ATX 2.4 kunnen worden aangevinkt?

Bij het bewerken staat trouwens ook nog steeds 8 pins CPU, terwijl dit 8 pins PEG of gewoon 8 pins moet zijn. De CPU connector staat er immers onder, als 8 pins EPS. Zie afbeelding hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KXjDB4eZ2hGuHBioEwybppE1/full.png

Ik heb trouwens een aantal dagen geleden ook de juiste vermogens bij de http://tweakers.net/produ...nce-performance-c-series/ doorgegeven, maar dat is nog niet aangepast zie ik. Of ben ik te snel?

En hoe doen we het met de andere fabrikanten welke niet het echte vermogen op geven, maar waar dat nu wel vermeld wordt?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:05:
[...]

Zou bij de Cooler Master GM series nog ATX 2.4 kunnen worden aangevinkt?
Staat al goed, waarschijnlijk ooit via het meldpunt gedaan :)
Bij het bewerken staat trouwens ook nog steeds 8 pins CPU, terwijl dit 8 pins PEG of gewoon 8 pins moet zijn. De CPU connector staat er immers onder, als 8 pins EPS. Zie afbeelding hieronder:
[afbeelding]
Deze is gewoon fout en sinds deze iteratie hebben we eindelijk de mogelijkheid om specs te verwijderen die al zijn ingevuld *O* bij deze gedaan.
Ik heb trouwens een aantal dagen geleden ook de juiste vermogens bij de http://tweakers.net/produ...nce-performance-c-series/ doorgegeven, maar dat is nog niet aangepast zie ik. Of ben ik te snel?
Er was wat verwarring in het team omtrent het juist invullen van deze spec, waardoor sommige collega's jouw melding heeft gesloten, zonder wijzigingen toe te passen. Bij deze alsnog goed ingevuld.
En hoe doen we het met de andere fabrikanten welke niet het echte vermogen op geven, maar waar dat nu wel vermeld wordt?
Inmiddels zijn we het hier allemaal over eens dat we hier de continue belasting willen tonen en niet de piekbelasting.

We hebben je inmiddels al on-officieel benoemd als specialist :+ En nemen dus wat jij zegt over voedingen voor waar aan, in principe zullen we al jouw meldingen (op het forum of in het meldpunt) op dat gebied voor waar aannemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:09:
[...]

Staat al goed, waarschijnlijk ooit via het meldpunt gedaan :)
Klopt, had geen zin om te wachten, dus nogmaals geprobeerd.
Deze is gewoon fout en sinds deze iteratie hebben we eindelijk de mogelijkheid om specs te verwijderen die al zijn ingevuld *O* bij deze gedaan.
:)
Er was wat verwarring in het team omtrent het juist invullen van deze spec, waardoor sommige collega's jouw melding heeft gesloten, zonder wijzigingen toe te passen. Bij deze alsnog goed ingevuld.
:)
Inmiddels zijn we het hier allemaal over eens dat we hier de continue belasting willen tonen en niet de piekbelasting.
:) :)
We hebben je inmiddels al on-officieel benoemd als specialist :+ En nemen dus wat jij zegt over voedingen voor waar aan, in principe zullen we al jouw meldingen (op het forum of in het meldpunt) op dat gebied voor waar aannemen :)
O shit :+

Zou je dan dit kunnen toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FmXUQINiyvdZiCB7uOMom43N/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1sDtUMRDFNYyxCDNs4ldAS30/full.png

Een vinkje waarbij het mogelijk is geschat aan te klikken, welke dan ook zichtbaar wordt in de pricewatch voor anderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Zou je dan dit kunnen toevoegen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een vinkje waarbij het mogelijk is geschat aan te klikken, welke dan ook zichtbaar wordt in de pricewatch voor anderen.
Hmm, is interessant. Alleen niet op de manier zoals jij het toont, maar een variant hierop is misschien wel mogelijk. Ik ga eens kijken hoe wij dit kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nog een andere. ;) Bij heel veel voedingen staat dat de voeding over een 4 pins ATX12V stekker zou beschikken naast een 8 pins EPS connector, maar zoiets zie je zelden.

http://tweakers.net/categ...ygVeE6BnOK4ILhv9uRFxUfV3f

Bij bovenstaande staat dit heel vaak terwijl van de bovenstaande voedingen waarschijnlijk 90% alleen maar een 4+4 pins EPS stekker heeft of een enkele keer twee hiervan. Maar ik zie heel vaak dat er een extra 4 pins ATX12V wordt bij verzonnen die er niet is. Geen idee of het gemakkelijk is recht te zetten voor deze voedingen en vast nog wel enkele anderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:00:
Nog een andere. ;) Bij heel veel voedingen staat dat de voeding over een 4 pins ATX12V stekker zou beschikken naast een 8 pins EPS connector, maar zoiets zie je zelden.

http://tweakers.net/categ...ygVeE6BnOK4ILhv9uRFxUfV3f

Bij bovenstaande staat dit heel vaak terwijl van de bovenstaande voedingen waarschijnlijk 90% alleen maar een 4+4 pins EPS stekker heeft of een enkele keer twee hiervan. Maar ik zie heel vaak dat er een extra 4 pins ATX12V wordt bij verzonnen die er niet is. Geen idee of het gemakkelijk is recht te zetten voor deze voedingen en vast nog wel enkele anderen.
Ik ben er hierbij vanuit gegaan dat een 24-pins ATX aansluiting altijd 20+4 is, waarbij met die +4 die extra stekker wordt bedoeld. Zoals deze voeding heeft: http://www.bequiet.com/en/powersupply/325, daar staat in de specs (en kan je ook zien onder "Cables"): ATX-Mainboard (20+4 pin). Ik had bij het aanmaken van die spec simpelweg nog nooit rekening gehouden dat er ook 'echte' 24-pins stekkers zijn en heb dus vrijwel altijd 4-pins ingevuld als deze een 24-pins stekker had (oftewel, altijd). Veel submits van voedingen komen ook bij jou vandaan en aangezien we jouw submits alleen maar even snel scannen of alles wel is ingevuld en plaatjes erbij staan, hebben die dat dus in dat soort gevallen blijkbaar niet ingevuld.

Weet jij van bepaalde merken en/of series die altijd een 'echte' 24-pins stekker gebruiken en waarbij dus die 4-pins stekker onzin is? Dat maakt het corrigeren van de fouten een stuk makkelijker, anders zou ik handmatig alle voedingen die deze spec hebben aangevinkt moeten langslopen en in de specs van de fabrikant of van plaatjes kijken met welke stekker we daar te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee je haalt nu twee dingen door elkaar. De 4 pins ATX12V stekker is niet de extra 4 pins aan een 24 pins stekker, maar een 4 pins als stroomvoorziening voor de CPU net als de 8 of 4+4 pins EPS connector dat ook is. De 4+4 pins EPS connector kan dan ook weer als 4 pins ATX12V stekker gebruikt worden, maar dat betekent niet dat de voeding er nog één heeft. Ik dacht zelf dat het bij dat laatste dus mis ging, maar was dus de 24 pins ATX connector.

Voeding advies en informatie topic - Deel 32 daar zijn de benamingen van de connector.

Een voeding welke van ATX versie 1.x heeft een 20 pins ATX stekker en ATX versie 2.x heeft een 24 pins ATX stekker, waarbij meestal de laatste 4 pins afklikbaar is, maar dit hoeft niet en verandert niks aan de naam en de extra 4 pins heeft ook geen eigen naam.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Al iets kunnen bedenken voor voedingen waarbij het echte vermogen geschat moet worden?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:02:
Al iets kunnen bedenken voor voedingen waarbij het echte vermogen geschat moet worden?
Nog niet, pak ik volgende week op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:02:
Een specificatie genaamd "Continue- of piekvermogen", met Continue en Piek als opties, heb ik zojuist live gezet :) In de specificaties is dit te zien direct onder het ingevulde vermogen.

Ik heb nog even gekeken of ik het mooi met een tekstje achter het genoemde wattage kon weergeven, maar dat lukte niet heel mooi. Maar volgens mij werkt dit ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:01:
[...]

Een specificatie genaamd "Continue- of piekvermogen", met Continue en Piek als opties, heb ik zojuist live gezet :) In de specificaties is dit te zien direct onder het ingevulde vermogen.

Ik heb nog even gekeken of ik het mooi met een tekstje achter het genoemde wattage kon weergeven, maar dat lukte niet heel mooi. Maar volgens mij werkt dit ook prima :)
Dat is het niet helemaal. Stel je pakt een willekeurige MS Tech voeding, het vermogen wat deze fabrikant op de voeding zet is totaal nergens op gebaseerd ook niet op piekvermogen. Deze voedingen kunnen vaak genoeg maar 50% van het vermogen stabiel leveren en zelfs het piekvermogen is nog ver verwijderd van wat de voeding zou moeten kunnen leveren.

Piekvermogen is ook helemaal niet interessant om te weten, je hebt alleen wat aan het continu vermogen. Vandaar dat ik het ook over geschat vermogen had. De fabrikant zelf geeft zelf geen waardes dus dan maar gokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:01:
[...]

Heb een betere manier denk ik.

Als voorbeeld pakken we dan de pricewatch: MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B

Is het niet mogelijk om piekvermogen te veranderen in geschatvermogen:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9CSg3krxjgbsjWZvvqEenHbH/full.png

Waarbij leeg wordt weggelaten. Alle huidige 80PLUS voedingen kunnen dan wel veranderd worden naar continue en alle non 80PLUS voedingen mogen dan wel naar geschat. Dit is niet perfect, maar zo heb je iig het kaf van het koren gescheiden. Dan loop ik de rest wel eens wat langs.

Op het moment dat er dan geschat is aangeklikt kan er dan ook een golfje (~) voor het vermogen kunnen komen? Dan krijg je dus in geval van de pricewatch: MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B dit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xPebkS1C8wDOwvZxx0Ns7bLH/full.png

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:37:
[...]

Heb een betere manier denk ik.

Als voorbeeld pakken we dan de pricewatch: MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B

Is het niet mogelijk om piekvermogen te veranderen in geschatvermogen:
[afbeelding]
Done
Waarbij leeg wordt weggelaten.
En dat lukt weer niet. Leeg betekent simpelweg 'niet ingevuld', en aangezien je een radiobutton niet kan uitschakelen, moet er wel een Leeg-optie zijn.
Alle huidige 80PLUS voedingen kunnen dan wel veranderd worden naar continue en alle non 80PLUS voedingen mogen dan wel naar geschat. Dit is niet perfect, maar zo heb je iig het kaf van het koren gescheiden. Dan loop ik de rest wel eens wat langs.
Wij hebben niet de mogelijkheid om bulk-aanpassingen te doen, we moeten alle uitvoeringen handmatig nalopen. Ik zal in dit geval in de loop van de dag de populairste 50 80plus en de eerste 50 non-80plus producten nalopen. Done. Met soms meerdere uitvoeringen per product, hebben we dan in ieder geval alvast een mooie begindeel te pakken.
Op het moment dat er dan geschat is aangeklikt kan er dan ook een golfje (~) voor het vermogen kunnen komen? Dan krijg je dus in geval van de pricewatch: MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B dit:

[afbeelding]
Zal ik doen :) Ik zal het dan zo maken dat sowieso alle non 80plus voedingen een ~ krijgen. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:25:
[...]

En dat lukt weer niet. Leeg betekent simpelweg 'niet ingevuld', en aangezien je een radiobutton niet kan uitschakelen, moet er wel een Leeg-optie zijn.
Ja vandaar het idee om alle 80PLUS voedingen standaard op continue te zetten en alle niet 80PLUS voedingen standaard op geschat. Bij nieuwe voedingen dan ook standaard één van twee automatisch al aanvinken, continue is dan het meest logische, meeste fabrikanten zijn gelukkig wel eerlijk.

Maar als dat niet mogelijk is dan houdt het op natuurlijk. Ook niet mogelijk met een script of iets dergelijks? Wel knudde dat het niet kan, kan mij voorstellen dat soms veel van hetzelfde aangepast moet worden en om dat dan één voor één te doen is best wel veel werk. :p

Maar dit is iig een mooie verbetering. :) d:)b

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:30:
[...]
Maar als dat niet mogelijk is dan houdt het op natuurlijk. Ook niet mogelijk met een script of iets dergelijks? Wel knudde dat het niet kan, kan mij voorstellen dat soms veel van hetzelfde aangepast moet worden en om dat dan één voor één te doen is best wel veel werk. :p
Het komt niet zo heel vaak voor. Eea is wel in te regelen via development, maar daar gaat minimaal een iteratie overheen, als deze al in de volgende iteratie wordt meegenomen. En zo hebben we meer verzoeken liggen die belangrijker zijn, dus kiezen we in dit soort gevallen voor de handmatige methode en nemen we voor lief dat de minder populaire producten weg zouden kunnen vallen bij een selectie.

Gelukkig is het voor ons wel mogelijk in binnen een product (bijvoorbeeld http://tweakers.net/product/342796/cooler-master-gm-series/) een specificatie te pushen naar alle onderliggende uitvoeringen. Zeker met dit soort specs, die toch wel hetzelfde zijn binnen 1 product, gaat het dan snel. Ondanks dat ik slechts de eerste 50 producten met en zonder certificering heb gecheckt, zijn uiteindelijk ruim 200 uitvoeringen voorzien van deze nieuwe spec: http://tweakers.net/categ...JVtJKlmYGxkg6IMlWKra2tBQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ah, stom. Gefixt inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
http://tweakers.net/categ...bIyNDAAcosyk1N9M_OUrAxqAQ

Ik dacht dat ik bij deze producten (en vast ook nog anderen), de productnaam met daar achter een golfje met het vermogen in de naam had doorgeven en dat dit ook zo stond. Maar nu is dat niet meer zichtbaar, kan dat kloppen?

Bij de MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B was het dacht ik MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B ~550W, dan leek mij een stuk duidelijker en bij de MS-Tech GreenDiamond 600 watt was het dacht ik MS-Tech GreenDiamond 600 ~450W, dat lijkt mij helemaal duidelijker.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 00:29:
http://tweakers.net/categ...bIyNDAAcosyk1N9M_OUrAxqAQ

Ik dacht dat ik bij deze producten (en vast ook nog anderen), de productnaam met daar achter een golfje met het vermogen in de naam had doorgeven en dat dit ook zo stond. Maar nu is dat niet meer zichtbaar, kan dat kloppen?

Bij de MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B was het dacht ik MS-Tech MS-N950-VAL Rev. B ~550W, dan leek mij een stuk duidelijker en bij de MS-Tech GreenDiamond 600 watt was het dacht ik MS-Tech GreenDiamond 600 ~450W, dat lijkt mij helemaal duidelijker.
Klopt, die heb ik weggehaald, omdat het al in de specline staat. Om het nog een keer te vermelden in de naam is dubbelop, dus niet nodig. Ik dacht dat ik dat ook bij een van jouw meldingen gemaild had, maar blijkbaar ben ik dat vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:05:
[...]

Klopt, die heb ik weggehaald, omdat het al in de specline staat. Om het nog een keer te vermelden in de naam is dubbelop, dus niet nodig. Ik dacht dat ik dat ook bij een van jouw meldingen gemaild had, maar blijkbaar ben ik dat vergeten.
Maar het is nu toch niet echt duidelijk, vooral met een voeding zoals de MS-TECH Green Diamond waar ook nog eens xxx watt achter staat, terwijl dat niet het vermogen is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

-The_Mask- schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Maar het is nu toch niet echt duidelijk, vooral met een voeding zoals de MS-TECH Green Diamond waar ook nog eens xxx watt achter staat, terwijl dat niet het vermogen is.
Ik heb het aantal watts vervangen voor het modelnummer: http://tweakers.net/product/368600/ms-tech-greendiamond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breaky breaky, ik breek even in op dit topic; zocht een voeding en kon niet filteren op hoeveel sata connectoren er aan de psu zitten (ongeacht de modulariteit), dit verschilt per psu zag ik- zou het aub mogelijk zijn hier een filter op in te stellen?

Ik ben bekend met de losse verloopjes om te splitsen en te verlengen etc.- maar ook die kosten poen en zo word je psu van ca. 50 euro ineens stiekem ca. 70 euro, door die extra kabeltjes.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bedankt.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:31:
Breaky breaky, ik breek even in op dit topic; zocht een voeding en kon niet filteren op hoeveel sata connectoren er aan de psu zitten (ongeacht de modulariteit), dit verschilt per psu zag ik- zou het aub mogelijk zijn hier een filter op in te stellen?

Ik ben bekend met de losse verloopjes om te splitsen en te verlengen etc.- maar ook die kosten poen en zo word je psu van ca. 50 euro ineens stiekem ca. 70 euro, door die extra kabeltjes.

Alvast bedankt! :)
Wat bedoel je precies?

Aantal sata connectors is gewoon een filter mogelijkheid namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja?? Mea culpa dan, ik moet het abusievelijk over het hoofd gezien hebben in dat geval (en maar zoeken vannacht...de tandjes :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:17:
Ja?? Mea culpa dan, ik moet het abusievelijk over het hoofd gezien hebben in dat geval (en maar zoeken vannacht...de tandjes :') )
Al eens CTRL+F5 ingedrukt en sata ingetypt? Dan heb je het er binnen een seconde voor en hoef je niet eens te zoeken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Glaanie
Wie heeft er weer zitten rommelen met de ATX 2.4 spec? Is weer dweilen met de kraan open. Iemand heeft weer heel veel voedingen aangepast naar ATX 2.4 die het niet zijn. Is de laatste paar weken gedaan, kan dit ook weer ongedaan worden gemaakt?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Glaanie Moet alles weer handmatig gedaan worden? Kan daar niet wat aan veranderd worden? Want volgens mij zijn sommige producten wel iets van 6 maal aangepast. Kunnen specs niet vast worden gezet als ze kloppen, zodat niet iemand ze veranderd naar niet kloppende waardes.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

@-The_Mask- Ik kom hier later nog op terug, het is wat druk bij ons. Ik kan er op dit moment niks zinnigs over zeggen.
Pagina: 1