Het grote gabber topic deel 7 Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 12:06
Heeft er iemand al wat festivals in de planning?

Bij mij staan Emporium, Harmony of Hardcore en Dominator op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Voor mij nog aan het twijfelen over 2 voor deze zomerse maanden:

met o.a. 2Unlimited, Mental Theo, Darkraver en Elstak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NZCmBEgyXXzV5SbYrbA7HeDgYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VKjFa9RvzakswOfYEc9vKthg.png?f=fotoalbum_large

En mogelijk Parkzicht op zaterdag 16 juli 2022? (vorig jaar, en het jaar daarvóór, ging het ook al niet door.. dus vandaar de "?")

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:53
Vorige week op Emporium geweest (vnl op de hardstyle stage). Deze maand nog Defqon. Uiteraard zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25
@douwe.nl alleen kaartjes voor Ground Zero en Thunderdome (maar is geen festival).
Hoe was Harmony of Hardcore?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Marc3l schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:04:
@douwe.nl alleen kaartjes voor Ground Zero en Thunderdome (maar is geen festival).
Hoe was Harmony of Hardcore?
Ik vond Harmony echt fantastisch. Goed opgezet, goede lineup, goede aankleding, kaartje betaalbaar. Om 23:00 weg gegaan want ik was gesloopt en moest nog een uur rijden..

Heb echt genoten van Wasted Mind, Miss K8, Sefa en Dr Peacock. Zodra ik meer laserkicks hoorde dan ik kon tellen op 2 handen liep ik weg, dat was vooral bij Partyraiser, dat vind ik echt helemaal niks.

Helemaal niet bij millennium geweest, stom want had graag bij Negative-A geweest.

Heb de hele dag met oordoppen in gelopen, man wat stond het volume hard zeg, niet perse positief.

Volgend jaar staat deze zeker weer op het lijstje.

Emporium was ook leuk overigens, geen raw en hardcore dit jaar, helaas. D-Sturb klapte er goed op :D

[ Voor 4% gewijzigd door douwe.nl op 07-06-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:20
Harmony was zeker een topfeest. Alleen die file op de heenweg... 🤐
12 uur uit Gilze vertrokken (60 km afstand ongeveer) & pas om 3 uur binnen 🧐

Vooral bij de oldschool gangsters, terrorheads & prospect gestaan, hele mainstage niet geweest 😆
Sowieso heb ik een broertje dood aan die hele up-tempo & piepkick meuk😷 maar ieder zijn smaak zeg maar..

Gelukkig hebben we het ook erg getroffen met het weer, heb medelijden met de bezoekers van 7th sunday ☹️
https://www.skoften.net/s...na-54-millimeter-regenval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 16:57
Harmony hebben we dit jaar overgeslagen waar we flink spijt van hadden toen we e livestream aan het kijken waren. volgend jaar dus zeker weer erbij!

Ik snap alleen totaal niet dat GPF op de main werd gezet (of überhaupt een podium krijgt, maar dat is een andere discussie). Een keer een piepkick is al niet leuk, maar constant is gewoon k*t naar mijn mening.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:32
Maikel64 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:15:
Ik snap alleen totaal niet dat GPF op de main werd gezet (of überhaupt een podium krijgt, maar dat is een andere discussie). Een keer een piepkick is al niet leuk, maar constant is gewoon k*t naar mijn mening.
Ik heb sterk het vermoeden dat vooral de nieuwe generatie die piepkicks kan waarderen, weet niet waarom. Ik vind het helemaal niks, heb ook niks met heel die uptempo hype. Ik ben 31, dus ooit was ik ook de nieuwe generatie, maar geef mij maar gewoon early of millenium :9~

[ Voor 4% gewijzigd door ChokingHazard op 07-06-2022 14:22 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
@Maikel64 GPF moest ik even opzoeken... aldus google: The Greazy Puzzy Fuckerz aka The Piep Kings

Lijkt me duidelijk genoeg :P

Nou ben ik 37 en ga prima op uptempo maar net zo graag early of millenium, daar is Resonate ook een mooi feest voor. Helaas is die datum verschoven waardoor ik er niet bij kan zijn door de verjaardag van mijn dochter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
douwe.nl schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:46:
@Maikel64 GPF moest ik even opzoeken... aldus google: The Greazy Puzzy Fuckerz aka The Piep Kings

Lijkt me duidelijk genoeg :P

Nou ben ik 37 en ga prima op uptempo maar net zo graag early of millenium, daar is Resonate ook een mooi feest voor. Helaas is die datum verschoven waardoor ik er niet bij kan zijn door de verjaardag van mijn dochter.
Hier met mijn 36 kan ik ook prima wat hebben, van echte early tot aan veel van het moderne spul, maar helaas is het de laatste 2-3 jaar schering en inslag met piepkicks en plopkicks wat mij persoonlijk totaal niet trekt.

Ik kan altijd genieten van een set van Nosferatu, vermaak mij prima bij een set van D-Fence of Destructive Tendencies (tot aan 3-4 jaar geleden) en wil bijvoorbeeld een live set van MD&A ook echt niet missen.

Gelukkig heeft een festival als Harmony genoeg andere podiums om naartoe te gaan als het ergens even niks is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:10
Millennium Mountain op Harmony of Hardcore was echt GOUD, vooral optreden van Art of Fighters was te gek!

Gabber4Life! Ik ga nog bijna elke week (1976).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Als er nog mensen podcasts/shows luisteren wil ik er eentje tippen op gebied van de hardcore/gabber, en wel de Ambassador of Hardcore podcast van Neophyte (te vinden op YouTube). Qua inhoud is het eerst een interview/gesprek met een artiest (merendeels oudgedienden zoals The Viper, Promo, Charly Lownoise, maar ik was ook prettig verrast door gesprek met Never Surrender) en in 2e deel draait het om muziek (oud en nieuw) waarbij Neophyte een aantal tracks selecteert en inleidt. Een mogelijk irritatiepuntje is het gestotter van Neophyte, maar hij kan daar zelf niks aan doen uiteraard. In de eerste 3 a 4 afleveringen is de geluidskwaliteit van de interviews niet je van het, maar dat is in de latere afleveringen gefixed.

Verder luister ik ook de Extreme Audio podcast/show van Evil Activities, die is echter vooral gefocust op muziek met wat aan- en afkondigingen van EA. Die gebruik ik meer om op de hoogte te blijven van de hedendaagse hardcore en er feeling mee te blijven houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Komende week Defqon! Geen van de vrienden wou mee.. Gelukkig paar jaar terug besloten om in dat soort gevallen toch zelf te gaan, anders had ik veel mooie momenten gemist!

Ga de vrijdag :)

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 19-06-2022 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dglavimans schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:59:
Komende week Defqon! Geen van de vrienden wou mee.. Gelukkig paar jaar terug besloten om in dat soort gevallen toch zelf te gaan, anders had ik veel mooie momenten gemist!

Ga de vrijdag :)
Hoewel leuker met vrienden kan ik me alleen op n festival ook prima vermaken als t zo uitkomt. Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
Uptempo is de nieuwe mainstream geworden. Alleen jammer dat de kwaliteit ver te zoeken is tegenwoordig. De kicks bonken en dreunen niet meer lekker. En allemaal gekloot met de toonhoogte van de kick. En meer heeft het vaak niet eens te bieden. Er lijkt vaak ook maar weinig moeite in gestoken te zijn. Gewoon snel weer een plaatje uitbrengen en mensen vinden het toch wel leuk.

[ Voor 21% gewijzigd door ds65ag5g5as78a op 23-06-2022 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Helaas toch geen Defqon voor mij: positieve coronatest deze ochtend :| (had bovendien ook al klachten/was niet fit). Het is niet anders. -O- Ticket op ticketswap gezet en me verder maar troosten met het feit dat ik het geld voor de munten op zak houd. :X Verder maar zoveel mogelijk van de livestreams meepakken (ik moet toch thuisblijven ;)). En hopelijk volgend jaar (20 jaar na de eerste) er dan wel weer bij.

Voor degenen die nog wel gaan: veel plezier! (zal vast wel goed komen)

[ Voor 14% gewijzigd door Sassie op 23-06-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Sassie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:
Helaas toch geen Defqon voor mij: positieve coronatest deze ochtend :| (had bovendien ook al klachten/was niet fit). Het is niet anders. -O- Ticket op ticketswap gezet en me verder maar troosten met het feit dat ik het geld voor de munten op zak houd. :X Verder maar zoveel mogelijk van de livestreams meepakken (ik moet toch thuisblijven ;)). En hopelijk volgend jaar (20 jaar na de eerste) er dan wel weer bij.

Ai, dat is klote! Veel beterschap toegewenst 😉

Voor degenen die wel gaan, veel plezier toegewenst! :9B

Ik heb volgende week Ouwe Stijl is Botergeil in de planning staan & week erop Karma Outdoor, dus heb nog genoeg leuks om naar uit te kijken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

Spooksel

Spooksel!

Ik heb een zondagticket voor Defcon \o/

Ik zal zeker van 14:00 tot 17:30 in de Black te vinden zijn en dan waarschijnlijk ook weer van 18:30 tot 20:00 :D pew pew

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
Sassie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:

20 jaar geleden alweer? God ik voel me oud. Ben bij de eerste 4 edities geweest ofzo. Mooie tijden. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Malfunctions schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:17:
[...]

20 jaar geleden alweer? God ik voel me oud. Ben bij de eerste 4 edities geweest ofzo. Mooie tijden. :)
Over 'oud' gesproken, ik was erbij de eerste editie (was mij allereerste grote feest/festival ooit). :o
Voor de gemiddelde festivalganger zal ik wel 'oud' zijn :X, maar ik voel me iig nog niet te oud om hardstyle/hardcore festivals aan mij voorbij te laten gaan. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dglavimans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqNmCpn-XqTzG1cT4mbqW-Z3t5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjPeK1zBOxNkPsx7wiCuIrDR.jpg?f=fotoalbum_large

Defqon wat ben je toch mooi.. en blij dat de voorspelde bliksem en regen nooit is gekomen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
De eindshow was echt helemaal top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgED5oZFOWZ0t4x1a-wiwYUV4vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUFJrjYxsxy6DHf6cAiIv0e8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHPMazP0p9Pk_tUYIXfWqlwolC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Efjf3aZafyuZVTFio5lP5hy6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
@Sassie valt mee hoor hier nog een 'oude', de eerste keer ook meegemaakt + nog wat edities in Almere. Eerste grote festival was voor mij Mysteryland 1998 (als je Thunderdome op de Megafestatie niet meerekent :p)

Defqon trekt mij niet meer zo, op zich de Gold wel en soms wat in de Black. Maar voor dit geld heb je leukere feestjes. Maar iedere zijn ding.
Beterschap iig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:54
Oh man al die professionele filmers in t publiek op Defqon😉.Moest wel even lachen toen ik t halve publiek met hun mobiel stond toen t living for the moment muziekje gedraaid werd... (Alsof ze het beter kunnen filmen dan de drone, helicopter en de 10tal camera's bij t publiek)

Verder wel mooi feestje gehad en sowieso veel op de gold gestaan (Buzz fuzz Dano en Gizmo erg lekker gedraaid) maar ook wat andere topsetjes gehoord.

Defqon is qua prijs idd aan de hoge kant maar van de 18 edities heb ik er 2 gemist dus ik kan eigenlijk niet stoppen haha.

[ Voor 9% gewijzigd door HouseQ op 27-06-2022 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
HouseQ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:36:
Oh man al die professionele filmers in t publiek op Defqon😉.Moest wel even lachen toen ik t halve publiek met hun mobiel stond toen t living for the moment muziekje gedraaid werd... (Alsof ze het beter kunnen filmen dan de drone, helicopter en de 10tal camera's bij t publiek)

Verder wel mooi feestje gehad en sowieso veel op de gold gestaan (Buzz fuzz Dano en Gizmo erg lekker gedraaid) maar ook wat andere topsetjes gehoord.

Defqon is qua prijs idd aan de hoge kant maar van de 18 edities heb ik er 2 gemist dus ik kan eigenlijk niet stoppen haha.
Alles voor de likes he :P

Dat filmen begint me meer en meer op te vallen. Ik ben pas 31 en m'n eerste feest was in 2007, maar toen was het naar mijn idee minder met filmen dan nu. Vooral omdat je bij thuiskomst erachter kwam dat je alleen maar gekraak had gefilmd dus het had ook helemaal geen zin eigenlijk :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brtk
ChokingHazard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Dat filmen begint me meer en meer op te vallen. Ik ben pas 31 en m'n eerste feest was in 2007, maar toen was het naar mijn idee minder met filmen dan nu. Vooral omdat je bij thuiskomst erachter kwam dat je alleen maar gekraak had gefilmd dus het had ook helemaal geen zin eigenlijk :+
"Vroeger" had er hooguit iemand een wegwerpcamera bij. En je kon, voor FL10,00, op feesten op de foto :+ ! Kreeg pas nog wat van die Polaroids onder ogen van Speedrazor 1997, Mysteryland 1993.
Weliswaar leuke herinneringen, maar feesten zijn voor mij niet om te filmen of foto's te maken, maar om te beleven: dat kan je maar één keer, ter plekke en niet later vanaf een filmpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU5Nmdpap962dlrWpbePG7XfLco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fXWCbObPn8403VWD4uBj3El4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door brtk op 28-06-2022 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
dglavimans schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:42:
[Afbeelding]

Defqon wat ben je toch mooi.. en blij dat de voorspelde bliksem en regen nooit is gekomen
<3 Het was geweldig! En wat een weertje erbij. Perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
brtk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:36:
[...]

"Vroeger" had er hooguit iemand een wegwerpcamera bij. En je kon, voor FL10,00, op feesten op de foto :+ ! Kreeg pas nog wat van die Polaroids onder ogen van Speedrazor 1997, Mysteryland 1993.
Weliswaar leuke herinneringen, maar feesten zijn voor mij niet om te filmen of foto's te maken, maar om te beleven: dat kan je maar één keer, ter plekke en niet later vanaf een filmpje.

[Afbeelding]
1997 :9~ Toen was ik 6 en luisterde ik nog naar Hakkuhbar :+ Ik ben echt 10 jaar te laat geboren ofzo

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
ChokingHazard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Toen ik net begon met naar festivals gaan heb ik wel aardig gefilmd.. Vooral Defqon 2019 enorm veel (eerste Defqon)

Toen ik die vrijdag in 2022 terug kwam zag ik dat er twee foto’s op mijn telefoon staan. Wat andere zeggen 100 andere mensen filmen het wss beter dan dat ik het doe. Ik ging gewoon lekker een uur uit mijn plaat tijdens Headhunterz d:)b *O*

En juist dat nog meer leven in het moment maakt zo feest nog vetter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
dglavimans schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Toen ik net begon met naar festivals gaan heb ik wel aardig gefilmd.. Vooral Defqon 2019 enorm veel (eerste Defqon)

Toen ik die vrijdag in 2022 terug kwam zag ik dat er twee foto’s op mijn telefoon staan. Wat andere zeggen 100 andere mensen filmen het wss beter dan dat ik het doe. Ik ging gewoon lekker een uur uit mijn plaat tijdens Headhunterz d:)b *O*

En juist dat nog meer leven in het moment maakt zo feest nog vetter
Er zijn voor mij twee feesten die boven alles uitstijgen. Dat waren Ground Zero 2009 en Fatality Festival 2016. Op beide feesten had ik helemaal geen tijd om te filmen omdat alles zo ontzettend vet was :9~

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 05:57
ik vergeet altijd te filmen. Waarschijnlijk omdat ik altijd met 2 bier rondloop. gvd wat was defqon weer duur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14
Toch magisch zoveel mensen op een vrijdag middag op defqon. (dit was rond 13:50 ofzo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVtrvlN8YmUw50DKl0yfse4MYuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7h9pHfASr2MEwPLlXfzKU2uG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedyNick
Gisteren last minute naar Ouwe Stijl is Botergeil geweest, heerlijk vermaakt 🤘🍺
Had niet verwacht dat ik het tot het einde om 8 uur 's morgens zou trekken, maar deze nacht vloog voorbij 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
SpeedyNick schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:32:
Gisteren last minute naar Ouwe Stijl is Botergeil geweest, heerlijk vermaakt 🤘🍺
Had niet verwacht dat ik het tot het einde om 8 uur 's morgens zou trekken, maar deze nacht vloog voorbij 😂
Was der helaas niet bij. had nachtdienst helaas.

Wie dominator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 20:27
Ik breek hier even in. Normaal meer melodische raw zoals D-sturb, AoR etc. Her en der wel hardcore en uptempo plaatjes. Echter,

Afgelopen zaterdag voor het eerst naar Dominator geweest maar ik denk maar uurtje bij de raw stage gestaan. Rest van de dag vooral mainstage vanaf tha Playah & Mad dog t/m N-vitral, tussendoor early en uptempo gestaan. Had niet verwacht dat ik er zonder slag of stoot doorheen zou komen. Goud man! Het weer hielp wellicht ook mee maartoch. Uurtje bij Barber gestaan en begin van Dimitri K nog gehoord. Bij de early nog still nr 1 gehoord :) Wat rammen zeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ook na al die jaren nog steeds een van de betere plaatjes:
D.O.A. - Brooklyn Mob: YouTube: D.O.A. - Brooklyn mob

UVC vs. DJ Narotic - Industrial Strength: YouTube: U.V.C. & DJ Narotic ‎- Industrial Strength

D.O.A. - NYC Speedcore: YouTube: N.Y.C. Speedcore

Ik kan ze op Youtube niet vinden, maar er was van Nukom (1 van die gozers van DOA) zo'n LP die D.E.A.D. heette. Als iemand ze nog kan vinden, let me know. Ook goeie ouwe :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Esso21 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:05:
Bij de early nog still nr 1 gehoord :) Wat rammen zeg :)
Ondanks dat het geen early is, vond ik dat vroeger wel een lekker plaatje ja. Maar heb 'm destijds zo vaak gehoord dat ik hem tegenwoordig echt niet meer kan horen

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
brtk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:36:
[...]

[Afbeelding]
Haha, zo ver terug ging ik nog niet, maar ik zat wel laatst te kijken naar qlimax 2008. Ik ging in de periode rond 2006 - 2014 vaak naar festivals, en als je die dvd (dat was toen nog) terugkijkt zie je ook amper telefoons.. Daar zie je gewoon blote wijven, tieten en lekkere chickies die gek deden. Tegenwoordig durft niemand dat meer want er staan 50 telefoons op je gericht.. Echt een dooddoener voor de sfeer ook..

Nooit gesnapt, maar zal wel de nieuwe generatie zijn.. Staan ze op de eindshow, gaat het hele publiek staan filmen 8)7

Echte zonde van het feest :F

[ Voor 4% gewijzigd door ID-College op 19-07-2022 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
ID-College schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:17:
Staan ze op de eindshow, gaat het hele publiek staan filmen 8)7
Mensen in het publiek filmen toch ook veel beter dan een organisatie? :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc3l
@brtk en moest je nu wapperen of niet was volgens mij altijd het dingetje met die dingen weet ik nog. :P

@ID-College ja precies, denk een generatie dingetje, snap het ook niet. Aan de andere kant, wel mooi dat anderen het voor je doen.
Eigenlijk kan mij die hele eindshow / aankleding gestolen worden :X , liever het kaartje goedkoper.
'Vroeger' had je een groene laser en als je geluk had 2.

Op zich mogen ze dit ook wel doen op feestjes, "Steeds meer artiesten 'pakken telefoon af' bij concert"
https://www.ad.nl/buitenl...n-af-bij-concert~a858e96e

Alleen appen is wel handig om vrienden te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
Marc3l schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:00:
@brtk en moest je nu wapperen of niet was volgens mij altijd het dingetje met die dingen weet ik nog. :P
Wappie en dan inderdaad aan het wapperen :). Leuke herinneringen! Ook mooi waren de wegwerpcamera's. Daar werden plaatjes mee geschoten op gekke momenten. Maanden later werden de rolletjes dan ontwikkeld en afgedrukt. Meestal kon 90% van de foto's direct in de prullenbak :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
@ID-College Toen waren er natuurlijk ook nog geen telefoons met (fatsoenlijke) camera's he :)

Neemt niet weg dat de (film) zombies wel slecht zijn voor de sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
Esso21 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:32:
@ID-College Toen waren er natuurlijk ook nog geen telefoons met (fatsoenlijke) camera's he :)

Neemt niet weg dat de (film) zombies wel slecht zijn voor de sfeer :)
Daarom.. En bereik had je vaak ook niet.. Was allang blij dat ik mijn groep weer had teruggevonden ergens midden in de nacht.. Festival nog erger..

Ook zat daar gestaan, iedereen aan het rond dwalen en dan was je overgeleverd aan jezelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
Haha god ja, 18 jaar oud op mijn eerste Qlimax(2010) was ik ondanks de waarschuwende woorden van paar oudere lui dom gaan zuipen. Heenweg alvast paar flesjes. Nou dat heb ik geweten hoor.

Lag om half 4 dronken op de tribune van het Gelredome. Toen ik de rest weer wou gaan opzoeken kwam nergens een sms aan 8)7

Maarja dat had bij dominator ook kunnen overkomen met het beroerde bereik daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 02-09 13:10
Iemand nog naar Ground Zero geweest afgelopen weekend?

Voornamelijk bij multigroove en Hellbound rondgehangen.. heerlijk sfeertje weer hoor _/-\o_

Jammer dat Peacock zoveel draaide, maar ja wat wil je als ambassadeur... :+

Dit keer was de entree goed geregeld, alleen kwam 30% van het barpersoneel niet opdagen dus stond je 30 minuten op een pot bier te wachten. Dronken ben ik niet geworden in ieder geval :*)

Iemand anders nog feestje gepland staan? Ik hoop mensen zover te krijgen om naar Syndicate te gaan in de Turbinehallen.

[ Voor 9% gewijzigd door YaaD op 01-09-2022 10:01 ]

bl44t

• BurnerT
YaaD schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:01:
Iemand nog naar Ground Zero geweest afgelopen weekend?

Voornamelijk bij multigroove en Hellbound rondgehangen.. heerlijk sfeertje weer hoor _/-\o_

Jammer dat Peacock zoveel draaide, maar ja wat wil je als ambassadeur... :+

Dit keer was de entree goed geregeld, alleen kwam 30% van het barpersoneel niet opdagen dus stond je 30 minuten op een pot bier te wachten. Dronken ben ik niet geworden in ieder geval :*)

Iemand anders nog feestje gepland staan? Ik hoop mensen zover te krijgen om naar Syndicate te gaan in de Turbinehallen.
Groundzero was wel een leuk feestje maar zo verschrikkelijk koud. Heb me vooral in de frenchcore tent schuil gehouden uit de wind.

Wel erg triest voor de artiesten overigens die werden een kwartier voor de opening van de mainstage gesommeerd om de muziek even te stoppen zodat de MC alle mensen kon "wegsturen" naar de mainstage voor een slappe opening met wat vuurwerk. Verder prima genoten volgende week Zrce (kroatie naar het party eiland BKJN feest) en morgen naar PKHS in Tilburg (frenchcore ledgends met in zaal 2 ook millennium)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Laatst online: 02-09 13:10
BurnerT schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:14:
[...]

Groundzero was wel een leuk feestje maar zo verschrikkelijk koud. Heb me vooral in de frenchcore tent schuil gehouden uit de wind.

Wel erg triest voor de artiesten overigens die werden een kwartier voor de opening van de mainstage gesommeerd om de muziek even te stoppen zodat de MC alle mensen kon "wegsturen" naar de mainstage voor een slappe opening met wat vuurwerk. Verder prima genoten volgende week Zrce (kroatie naar het party eiland BKJN feest) en morgen naar PKHS in Tilburg (frenchcore ledgends met in zaal 2 ook millennium)
Ik vond t met de kou wel meevallen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de hele avond bijna geen moment heb stilgestaan :+

Ik was er rond 23:00 dus ik denk dat ik dat moment net gemist heb dan? Ik heb namelijk nergens meegekregen dat de muziek is gestopt.

Dat feestje in Tilburg is mooi klein en ook met goeie prijzen! Helaas al bij Pleinpop dit keer. _/-\o_

Have fun in ieder geval!

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep het al eens eerder gepost, maar ik blijf erop terug komen hoe ontzettend DIK deze set van Sarin Assault was. Vanaf 30 minuten tot het einde echt aan 1 stuk door rammen:

Vanaf het begin af aan een goeie opbouw en steeds sneller, maar nou ook weer niet ultra speedcore snel. De originele nummers van hem die erin zitten zijn een stuk langzamer, maar zo snel afgespeeld als dit klinken ze véél beter!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2022 13:54 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Recent naar Rainbow Rave geweest. Was oké maar niet echt heel hard of "gabber minded". Volgende maand wel naar Dj Panic in Nieuwkuijk; dat lijkt wel iets harder te worden met ook Steve, Patrick & Sebastian.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Vanavond nog Tweakers naar Thunderdome? *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sassie
Marc3l schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:09:
Een avondje livestream voor mij, maar Ophidian maakt dat nu al goed. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Sassie op 10-12-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:02:
[...]

Ik ben echt benieuwd hoe ze die decade shows gaan doen. Om 23:30 is de eerste.

[ Voor 3% gewijzigd door ChokingHazard op 10-12-2022 23:04 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
ChokingHazard schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:04:
[...]

Ik ben echt benieuwd hoe ze die decade shows gaan doen. Om 23:30 is de eerste.
Ja, wel 'maar' 10 minuten per show, dus idd benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:08:
[...]

Ja, wel 'maar' 10 minuten per show, dus idd benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Inderdaad, 3x 10 minuten. 1x 30 was denk ik beter geweest. Maar we gaan het zien.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Was best aardig die eerste show. Niet super bijzonder, maar iig leuk intermezzo. Ben ook wel benieuwd naar 2e decade, maar weet niet of ik de nacht tot zo laat wil gaan rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:02:
[...]

Geweldig stukje oude doos op het moment, maar ik mis zo de live sets die ze vroeger nog deden. Geweldig dat die DJ een knop fetisch heeft, maar doe er dan gewoon wat mee.. :/
(6 million ways to die ken ik nog steeds als mix met Fuck martine van neophyte)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:56:
Was best aardig die eerste show. Niet super bijzonder, maar iig leuk intermezzo. Ben ook wel benieuwd naar 2e decade, maar weet niet of ik de nacht tot zo laat wil gaan rekken.
Ik hoop nog 20 minuten wakker te blijven maar ik betwijfel het. Maar het zal vast wel op YouTube verschijnen uiteindelijk :)
SinergyX schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:14:
[...]

Geweldig stukje oude doos op het moment, maar ik mis zo de live sets die ze vroeger nog deden. Geweldig dat die DJ een knop fetisch heeft, maar doe er dan gewoon wat mee.. :/
(6 million ways to die ken ik nog steeds als mix met Fuck martine van neophyte)
Bodylotion :P het is me na al die jaren nog steeds niet duidelijk wat nou eigenlijk het 'verschil' is tussen Neophyte en Bodylotion, maar meen eens gelezen te hebben dat dat te maken heeft met de sound. Bodylotion waams wat rauwer ofzo.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Marc3l schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:09:
Was weer een leuk feestje *O* :9B
Natuurlijk was het wel weer massaal XXL formaat, maar genoten van de setjes die ik meegepikt heb 🤘
De rij voor de merchandise was echt absurd lang ondanks dat ik om 10 uur binnen was, die maar overgeslagen dit keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
SpeedyNick schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:59:
[...]

Was weer een leuk feestje *O* :9B
Natuurlijk was het wel weer massaal XXL formaat, maar genoten van de setjes die ik meegepikt heb 🤘
De rij voor de merchandise was echt absurd lang ondanks dat ik om 10 uur binnen was, die maar overgeslagen dit keer :+
Thunderdome had een story geplaatst op Insta waarop je kon zien dat er om 9 uur al een rij stond. Via de webshop was het meeste nieuwe spul al uitverkocht.

Ik heb ergens nog een polo liggen van Thunderdome uit de jaren 90, maar geen idee waar.. :/

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
ChokingHazard schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:20:
[...]

Thunderdome had een story geplaatst op Insta waarop je kon zien dat er om 9 uur al een rij stond. Via de webshop was het meeste nieuwe spul al uitverkocht.

Ik heb ergens nog een polo liggen van Thunderdome uit de jaren 90, maar geen idee waar.. :/
Heb geen insta, dus nooit gezien 😷 had wel mijn wishlist gevuld, en stond voor 10 uur voor de deur (had die hard tickets om 8 uur naar binnen te kunnen, maar anderen van groep niet helaas), maar toen stond de rij voor merchandise al de hele "666" zaal te vullen..👎
Krijg vanzelf wel weer e-mailtje wat er nog over is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
Poaaaah ruffneck :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Was een heerlijk feestje, voor het eerst sinds corona :X

Had niet echt een 30-jarig jubileum gevoel zoals ik bij de 10, 15, 20, 25 edities had. Bovendien ook niet tot het einde kunnen blijven, leeftijd hè. ;)
Bij de main achter de DJ gestaan, daar was het geluid heerlijk, niet te druk en mooi uitzicht over de zaal. Helaas mis je dan wel de lichteffecten die duidelijk voor het publiek in de zaal afgesteld stonden want door dat scherm kon zelfs de DJ de zaal niet in kijken. Nosferatu was flink aan het klagen.

Dat recycle systeem was voor het eerst voor mij, wel wennen om de hele tijd met een platgedrukt blikje Coca-Cola in m'n achterzak rond te moeten lopen... de rijen bij de bar waren te lang om even in te wisselen voor een muntje en recycle-punt te ver weg! Denk wel dat het scheelt met rommel op de vloer.

Op naar de volgende editie...al mag die van mij wel gewoon overdag zoals een festival :P

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Ene kant ook wel vermaakt op Thunderdome voor mij 24e jaar alweer, aan de andere kant viel de platenkeuzes mij/ons wat tegen waardoor we meer aan het lopen waren van zaal naar zaal.

Voor Promo naar de main gegaan maar was weer zo'n voorgeprogrammeerde set. Op zich leuk maar had hij de vorige editie ook al. Main was beter toegankelijk dan de vorige editie en achter het podium was het inderdaad niet druk.

Ook niet tot het einde gebleven al kon ik zelf nog wel even door, Ubertje genomen want eerste trein ging pas weer om 07:45.

@Zeeuw van mij mag het ook wel overdag, zag dat MoH ook overdag is. Wel een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Marc3l schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:47:

@Zeeuw van mij mag het ook wel overdag, zag dat MoH ook overdag is. Wel een interessante optie.
Goeie tip! Ben niet zo'n MoH fan maar overdag wat bassen voelen is zeker interessant!
Lees wel veel negatieve reacties op Social Media over de beslissing om het overdag te organiseren. Veel buitenlanders die nu een extra hotelovernachting moeten boeken of treinen die na 23u niet meer rijden.
Maar je kunt na een 30 jarig bestaan ook wel wat oudere gasten verwachten die het niet meer de hele nacht volhouden of een gezin hebben die zondag aandacht nodig hebben.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Iemand nog tips voor wat goede crossbreed, industrial, darkcore? Ik vind bekende namen die altijd al wel wat daarmee deden steeds meer opschuiven naar mainstream en daar heb ik niet zoveel mee :/ Bijvoorbeeld The Outside Agency, vond ik altijd geweldig en ze hebben echt nog wel leuke platen maar naar mijn smaak minder dan eerder en ook minder kippenvelgevoel zoals bijvoorbeeld bij The Outside Agency - The Flux Capacitor. Even een goude ouwe (in crossbreed-termen):

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik zit laatste tijd ook in het Techno topic te posten alhoewel ik daar niet primair van hou....ik ben meer van de early hardcore/houseclassics/early rave/jumpstyle zeg maar. De snellere hardcore ben ik dan weer geen fan van.

Maar goed ik wist dus niet dat ook dit topic nog bestond. Per toeval ontdekt toen ik zocht op de Darkraver. Ja, zijn live uitzendingen zit ik meestal wel bij, ik vind ze niet altijd even goed omdat de muziek niet altijd mijn ding is, maar soms zijn het echt geniale sets (ik vind persoonlijk dat hij ontzettend goed kan mixen, en dan vaak zelfs nog op vinyl). Dat is soms een flapdrol is neem ik dan maar voor lief ;)

Vroeger heb ik eind jaren '90 Parkzicht (gelukkig) nog mogen meemaken. Daarna is het op stap gaan een beetje doodgebloed helaas. We kwamen in die tijd wel vaker in belgische discothekren zoals Atmoz, Real en de Zillion zijn we ook eens geweest. Vandaar dat ik de belgische tracks (zoals van Bonzai) ook heel goed kan waarderen. Toen Parkzicht net dicht ging zijn we nog naar besloten "Park"feesten geweest in als ik me niet vergis de Heat, en in Rotterdam hebben we de Xala (of A20?) ook wel ens bezocht.

Laatste tijd heb ik wat meer tijd om weer eens op stap te gaan. Vorig jaar naar Atmoz outdoor geweest, en in april dit jaar de Classics 010 bezocht in de Maassilo, vorige week Parkzicht outdoor in Vlaardingen en gisteren the Promised Land. Dat laatste stond nog het verst van mijn smaak af, toch hadden ze een tent waar behoorlijk hard gedraaid werd met DJ Rob als afsluiter (ook Pavo, Gizmo, Luna en Dano).

Parkzicht outdoor had dus een Classics stage die echt perfect was voor mijn smaak. Darkraver was precies zoals ik hem graag hoor, maar ook Franky Jones draaide erg goed, en Stanton...gewoon top. DJ Rob ook onnavolgbaar vooral omdat het een langere set betrof. Helaas werd ik op het einde te misselijk en was ik te vermoeid geraakt waardoor ik het einde niet meer heb meegekregen :|
"A nightmare in the park" was mij dus eigenlijk te snel, dat corespondeert wel met mijn smaak..... O+
Afbeeldingslocatie: https://www.parkzicht-outdoor.nl/images/2023-03-parkzicht-outdoor-line-up-2023.jpg

Nu ben ik benieuwd of hier nog veel gaan reageren eigenlijk, want het topic leek een beetje stil :9

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Ik ben gisteren naar Karma outdoor in Eindhoven geweest. Promised land is voor mij een thuis feestje (woon in Haarlem), maar de lineup is het voor mij net niet..

Karma was echt weer heerlijk, alhoewel ik wel veel last van de hitte had. Veel water drinken, uit de zon blijven & pas toen het af begon te koelen aan het bier & wat anders gegaan.
Jammere is wel dat je tegen die tijd al half gaar bent, maar alsnog super gezellig gehad, heb weer heerlijk veel vage gesprekken gevoerd 🤣
Set van de dag voor mij waren shadowlands terrorist & noize suppressor d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedyNick op 09-07-2023 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

SpeedyNick schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:30:
Ik ben gisteren naar Karma outdoor in Eindhoven geweest. Promised land is voor mij een thuis feestje (woon in Haarlem), maar de lineup is het voor mij net niet..

Karma was echt weer heerlijk, alhoewel ik wel veel last van de hitte had. Veel water drinken, uit de zon blijven & pas toen het af begon te koelen aan het bier & wat anders gegaan.
Jammere is wel dat je tegen die tijd al half gaar bent, maar alsnog super gezellig gehad, heb weer heerlijk veel vage gesprekken gevoerd 🤣
Set van de dag voor mij waren shadowlands terrorist & noize suppressor d:)b
Haha herkenbaar die gesprekken met wildvreemden.
Omdat het zo vreselijk heet was ben ik dit keer helemaal nuchter gebleven. Ging boven verwachting goed en met de warmte kon ik nu veel beter blijven drinken. Alleen kak je op het einde van de dag totaal in. Ik merk dat de conditie wel een dingetje begint te worden. Of is het de leeftijd ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Inmiddels alweer 3 weken geleden weekend Defqon gedaan. Ondanks de leeftijd best goed vol kunnen houden ook met de hitte op zaterdag en vooral zondag, hoewel ik op einde van de dag wel steeds last van nek en schouders kreeg (dat zal idd de leeftijd oa wel zijn). Qua drinken wel verstandig gedaan, steeds afgewisseld met water (ook vanwege muntprijzen en de warmte/hitte). Eigenlijk niet superveel op de hardcore stages (Black, Gold, Silver) geweest in het weekend op een paar sets na die ik wilde zien. Wat voor mij wel een van de sets van het weekend was was Ruffneck 30 years in de BLACk. Mooie tijdreis door de hardcore en ook met de minder grote hitjes/classics (oa Catscan - Capture In Distress) opgebouwd. Ook nog naar de Mad Dog downtempo set geweest (uiteraard), dat was ook leuk om mee te maken en het was toen ook gezellig druk op de Silver stage.

Zag de afgelopen maanden wel wat meer voor mij onbekende festivals langskomen op de socials (oa Titanium Festival in Utrecht (Vianen) en Play! Festival in Friesland). Voor volgend jaar wordt dat toch maar wat meer de festival agenda in de gaten houden en kijken of er nog wat met ook early hardcore en millenium bij zit (voor mij wel een must dat ik terug kan vallen op zulke stages). Kreeg op Defqon iig weer de smaak te pakken qua festivalbezoek, dus toch maar ff kijken voor een dagfestival de komende maanden (zondagje Decibel wellicht, ook al heb je dan 'slechts' 2 hardcore stages daar).

Wat ik merk dat de classics wat meer samengevoegd worden (iig op de grote en/of non-dedicated feesten) en de hokjes early hardcore en millennium wat verwateren daardoor. Het is denk ik ook een gevalletje leeftijd/verstrijken der jaren. Voor mij is er het onderscheid tussen oldschool, early hardcore en millenium hardcore. Vooral early hardcore en millennium waren echt 2 aparte tijdperken en sounds voor mijn gevoel (en de sounds van mijn tienerjaren en de jaren als jongvolwassene, waarmee je ook het meest vergroeid raakt). Ondertussen begint de periode erna ook onder classics te vallen, wel logisch gezien het verstrijken van de tijd, maar daardoor raakt het wel allemaal samengeklonterd voor mijn gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maikel64
Ik ben toch benieuwd wat hier over het algemeen de mening is over de "tegenwoordige" stand van hardcore. Die piepkicks en constante breaks verpesten het naar mijn idee nogal (lees: mijn smaak is anders).

Ten tijde van de opkomst van uptempo waren er ook een hoop mensen die er tegen waren, al is dat er onderhand wel ingesleten naar mijn idee.

Maar wanneer je nu naar een hardcore festival gaat lijkt het wel of op 90% van de stages alleen maar piepkicks e.d. te horen zijn. Variatie is ver te zoeken. Van mij mogen ze dat lekker beperken tot 1 á 2 stages en de rest weer terug naar het sub-genre waarvoor de betreffende stage bedoeld is.

Bij Harmony was de set van Ruffneck en Promo een welkome afwisseling op de main, want verder wist ik op momenten nou niet goed of ik liever rond ging kijken of wilde blijven staan. Normaal gesproken wil ik geen set van Nosferatu missen, al helemaal niet in de Ravezone bij Harmony, maar nu was ik er na 10-15 minuten wel weer klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tante_Pollewob
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 16:44
Geef mij maar early, industrial of terror :)

Opzich heb ik met breaks weinig moeite, bijvoorbeeld UK hardcore van Hellfish of The Producer vind ik wel lekker. Maar kom alstublieft niet met pieperdepiep aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 23:08
Maikel64 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:02:
Ik ben toch benieuwd wat hier over het algemeen de mening is over de "tegenwoordige" stand van hardcore. Die piepkicks en constante breaks verpesten het naar mijn idee nogal (lees: mijn smaak is anders).

Ten tijde van de opkomst van uptempo waren er ook een hoop mensen die er tegen waren, al is dat er onderhand wel ingesleten naar mijn idee.

Maar wanneer je nu naar een hardcore festival gaat lijkt het wel of op 90% van de stages alleen maar piepkicks e.d. te horen zijn. Variatie is ver te zoeken. Van mij mogen ze dat lekker beperken tot 1 á 2 stages en de rest weer terug naar het sub-genre waarvoor de betreffende stage bedoeld is.

Bij Harmony was de set van Ruffneck en Promo een welkome afwisseling op de main, want verder wist ik op momenten nou niet goed of ik liever rond ging kijken of wilde blijven staan. Normaal gesproken wil ik geen set van Nosferatu missen, al helemaal niet in de Ravezone bij Harmony, maar nu was ik er na 10-15 minuten wel weer klaar mee.
Kan je eens een voorbeeld geven va ndeze piepkicks?
Ik zelf luister alleen maar de hardcore uit de jaren 90, mijn jeugd :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Nou, inderdaad! En wat te denken van platen van ruim drie minuten met slechts 30 seconde bass? :X
Of van die boze Nederlandstalige teksten die tegen het systeem schoppen... Er staan zelfs meisjes vooraan het podium te huilen om een DJ die piano speelt :F Wat te denken van dat Jumpstyle dansje wat ze tegenwoordig 'Hakke' noemen.
Maar goed, ik zal wel een oude man zijn. Vroeger! Toen had je gewoon platen waar F*ck werd geroepen, een vette sample uit een film, een vaag deuntje en lekker beuken!

Ik heb laatst een liveset van Shlømo geluisterd, daar lijkt meer hardcore in te zitten.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard

Ik deel je mening. Ik begrijp de hele trend ook niet eigenlijk. Goed, ik ben pas 32 dus in de ogen van de gemiddelde gabber nog steeds een jonkie, ik heb de 90s niet bewust meegemaakt maar dat is wel mijn favoriete periode.

Tegenwoordig heb je inderdaad heel veel breaks, ellenlange opbouw om vervolgens 25-30 seconden naar een kutkick te luisteren en daarna weer een break van anderhalve minuut. Nee bedankt, doe mij dan maar nummers van Ophidian, of van de wat minder bekende artiesten zoals deze:

https://soundcloud.com/us...o-project-drop-the-needle
Tante_Pollewob schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:20:
Geef mij maar early, industrial of terror :)

Opzich heb ik met breaks weinig moeite, bijvoorbeeld UK hardcore van Hellfish of The Producer vind ik wel lekker. Maar kom alstublieft niet met pieperdepiep aan.
Dat zijn niet de breaks die hij bedoelt. Hij doelt op constante 'pauzes' tussen de kicks door, wat je imo steeds vaker hebt in de huidige hardcore. Lange vocals, lange opbouw van melodie, en dan vervolgens 30 seconden kicks en klaar.
wokkelz schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:37:
[...]

Niet OP, maar ik gok zoiets als dit bijvoorbeeld. Naar mijn weten is GPF er een aantal jaar mee begonnen, die brengen nummers uit in deze stijl. GPF is een project van Raw hardstyle-producer Caine, daar is het al misgegaan denk ik :')

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
wokkelz schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:37:
[...]

Luister maar eens naar recent uitgebrachte nummers, dan begrijp je 'm wel een beetje verwacht ik.

Leuk dat er nummer van 4 minuten worden uitgebracht, maar met maar 30-40 seconden om even te beuken welke dan ook nog eens uit vooral gepiep bestaat, is de lol snel op voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik deel je mening volledig. Ik luister het al sinds 1992, en ik ben eigenlijk al vrij vroeg wegbewogen van de mainstream hardcore.
Vroegah in tijde van Thunderdome was het wel nog echt cool en veel onderscheid te vinden tussen de verschillende DJ's en groepen.
Neophyte/Bodylotion hadden een zeer herkenbare eigen stijl met een flink dreunende bass en die typische "trommelgeluiden" die je duidelijk hoort bij Number One Fan, None of ya Left, Real Hardcore. Laten we de echt goeie ouwe niet vergeten: Execute.
Ook Buzz Fuzz had een hele eigen stijl met zeer herkenbare samples en geluiden. Ook Dj Promo/Brian Acardy/Rude Awakening...Dj Waxweazle/Headbanger/Alienator.....

Soms check ik nog wel eens wat er nu zoal uitgebracht wordt, maar ze gebruiken tegenwoordig allemaal dezelfde bass/kick en piew-piew geluidjes, ik kan geen onderscheid meer maken of iets een Neophyte plaat is of een Furyan plaat of een <vul maar in>-plaat. Eenheidsworst als je het mij vraagt en ik ben echt blij dat ik er niet meer zo naar luister.
Het lijkt ook net alsof een liedje alleen maar bestaat uit 3,5 minuut opbouw/ander gepiep en gefrutsel om vervolgens effe 30 seconden te rammen, en dan weer 1,5 minuut één voor één een "instrument" te laten uit faden. De basskicks klinken ook zo clean, zo netjes, waar vroeger gewoon de beuk, scheur en kraak in gegooid werd.

Ik ben al vrij vroeg "overgestapt" (als je het uberhaupt zo kunt noemen) naar de wat meer industrielere uptempo, speedcore en terror (Industrial Strength, DOA, Manu le Malin, Simon Underground e.d.) en dat is eigenlijk alleen maar "harder" geworden. Sarin Assault, Hellfish, Dj Producer, Noisekick e.d. zijn dan de wat bekendere artiesten die ik nog beluister.
Hellfish en Producer hebben wat dat betreft mijns inziens ook hun prime time gehad. Hellfish heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij ook meer breakbeat psychedelic electronic muziek maakt, al dan niet uptempo, dus daar kan ik nog wel in meegaan, maar echte goeie rossers die hij vroeger had zoals Speed Drinking, Ultraviolence, Man vs Machine, No more rock n roll, the uridium project e.d. die kan ik niet meer terugvinden nu. De laatste echte goeie rosser die ik de moeite waard vond was I'm not Leaving en A-Team Fight Club.

Ik betrapte mezelf erop dat er veel nummers waren van o.a. Hellfish en Producer waarvan ik met FL studio 12 het tempo verhoogde naar minimaal 230 bpm en dat nummers die van die steeds herhalende irritante vocals erin hadden snel uit mijn playlist verbannen werden. Dj Promo vroeger al, maar Hellfish tegenwoordig ook hadden heel veel van die irritante vocals.
Toch grijp ik vaker terug naar oude platen uit de jaren 90 en 2000: Jack Lucifer - 96 Knights, Delta 9 - Pray, Hellfish - Speed Drinking, DOA - DJ Assfucker, Striker - Travel to Purgatory (opgepitcht tot 238 bpm), Noisekick vs Tripped - Just Stating.

Ik ga ook al een behoorlijke tijd niet meer naar feesten, en ik heb mezelf gezegd dat ik nog eens naar Dominator wil gaan, maar ik vrees dat dat ook z'n beste tijd gehad heeft (qua mijn overeenkomstige smaak dan he).

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 20-07-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l

Deel je mening ook. Die overstuurde kicks zodat ze piepen heeft weinig te maken met hardcore. De hele kick/bass valt weg en dat is/was toch de basis(?) Maar zal wel oud worden. Aan de andere kant heeft het altijd veranderd. Overgang van early naar millennium vonden dat ook veel maar draaiorgel muziek.

Persoonlijk alles na 2010 hoeft voor mij niet, als ik nog naar een feestje ga moet het early of millennium zijn.
Edit: of (early)frenchcore/industrial ook wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gaan er nog mensen naar Decibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Decibel was cool, maar mij net iets teveel hardstyle. Maar de classic hardcore was vet.

Komende zaterdag naar Sunglow.
Lekkere line-up.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_n64KMxHt9XY8o4JecKNN5H8-Jk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhVl6vRnNALmKkPZk8QfCNt1.jpg?f=fotoalbum_medium

De complete line-up van Sunglow 2023 is bekend gemaakt. Bekijk hieronder alle namen per stage:
Temple Of Love
13:00 – 14:00 Vettriano
14:00 – 15:00 Potato
15:00 – 15:30 Dikke Baap
15:30 – 16:15 The Darkraver
16:15 – 16:45 Natte Visstick
16:45 – 17:30 Outsiders
17:30 – 18:15 Gunz For Hire
18:15 – 19:15 Paul vs Panic
19:15 – 20:15 Never Surrender vs Restrained
20:15 – 21:00 Anime
21:00 – 21:30 Paul Elstak
21:30 – 22:30 Angerfist
22:30 – 23:00 Spitnoise
Anaconda Arena
13:00 – 14:00 Armand
14:00 – 15:00 Genius
15:00 – 15:45 Unknown Suspects
15:45 – 16:45 G-town Madness
16:45 – 17:45 Franky Jones
17:45 – 18:45 Stanton
18:45 – 19:15 Marc Acardipane
19:15 – 20:15 Dj Rob & Mc Joe
20:15 – 21:00 ZearØ
21:00 – 22:00 DJ J.D.A.
22:00 – 23:00 Tommyknocker
The Python Pit
16:00 – 17:00 S-kill
17:00 – 18:00 Satirized vs Glitch
18:00 – 19:00 Yoshiko vs Tukkertempo
19:00 – 20:00 Estasia
20:00 – 21:00 Vandal!sm
21:00 – 22:00 Hatred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:02
Gisteren bij Resonate geweest.

https://resonatehc.nl/en/timetable/

Heb me er goed mee vermaakt. Toch vooral jeugdsentiment bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Flextrip schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:39:
Gisteren bij Resonate geweest.

https://resonatehc.nl/en/timetable/

Heb me er goed mee vermaakt. Toch vooral jeugdsentiment bij mij.
Hoor veel positieve verhalen erover inderdaad, geluid schijnt ook stuk beter te zijn geweest gisteren?😉
Was de eerste edities niet heel goed begreep ik :X

Misschien dat ik volgend jaar eens mee ga, alhoewel het een aardig eindje is (woonachtig in Haarlem). Dat soort afstanden trek ik niet elk weekend meer, ben ook de 40 voorbij helaas _O-
Volgende week Karma Indoor met mijn Brabandse broeders, zin in! *O* :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Ook naar Resonate geweest, leuk feestje.
Toch wel de muziek van de tijd dat ik het meeste naar feestjes ging (ook over de 40 hier).

Geluid was ook prima (al was ik er vorig jaar niet).

edit, zoals geschreven over de 40 en dacht pff hoe kan ik nu van een overdag feestje nog zo gaar/ziek voelen.
Leuke souvenir meegenomen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUoPLBqcPgBY6M_cS4xK5S4OdYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zYQSoM0chubKdIGNtsZpbeb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Marc3l op 25-10-2023 09:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 18:27
Gisteravond naar Hardcore Never Dies geweest in Pathe. Komt later dit jaar ook uit op Prime.
Leuke film! Was voor mij een trip down memory lane. Althans, de gabberfeesten, niet het hele drugs gebeuren daar omheen 8)

Ook genoeg gabberinnetjes/reefteven gezien in de film, daar had ik toch altijd een zwak voor :Y Haar strak naar achteren in een paardenstaart <3 <3 <3

Afbeeldingslocatie: https://bioscopenleiden.nl/content/uploads/2023/09/Hardcore-Never-Dies_st_7_jpg_sd-high-1080x720.jpg
Priscilla, gespeeld door Rosa Stil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Ik vond de film wel aardig, maar meer vanwege de tijdsgeest. De "hardcore" vond ik wel een beetje stereotypisch en het verhaaltje....meh. Het was wel aardig. Maar ik vond het leuker om "Thunderdome never dies" te kijken maar dat is natuurlijk gewoon een documentaire.

Aanstaande zaterdag is trouwens weer Thunderdome. Wie gaat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
psy schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:03:
Ik vond de film wel aardig, maar meer vanwege de tijdsgeest. De "hardcore" vond ik wel een beetje stereotypisch en het verhaaltje....meh. Het was wel aardig. Maar ik vond het leuker om "Thunderdome never dies" te kijken maar dat is natuurlijk gewoon een documentaire.

Aanstaande zaterdag is trouwens weer Thunderdome. Wie gaat ook?
Zoals elk jaar weer aanwezig *O* Die hard tickets zijn vannacht ook netjes binnen gekomen *;

Ben wel benieuwd hoe vaak we nog kunnen genieten van een Thunderdome in de Jaarbeurs gezien de woning bouw plannen daar :| Hal 1/P1 & 3 gaan allemaal woningen worden gebouwd komende jaren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het is wel ietsje kleiner dit jaar toch?

Ik zal vooral in 1 & 6 te vinden zijn als ik de line-up zo bekijk. Rest ligt toch te ver 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
psy schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:01:
Het is wel ietsje kleiner dit jaar toch?

Ik zal vooral in 1 & 6 te vinden zijn als ik de line-up zo bekijk. Rest ligt toch te ver 8)7
Komt omdat de grootste hal (hal 1, 25000 man zat daar vorig jaar in) niet meer gebruikt gaat worden, en plat gaat :/ Daar komen yuppen woningen..

De zaal die nu als main gebruikt wordt kan 10 of 15 duizend man in geloof ik. Scheelt nogal wat ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vorige week ook geweest bij Thunderdome. Tot 1 uur vond ik het nog niet echt wat.
Main was matig met drank halen; zo lang wachten. :/

Toen maar naar Dione. Daarna meerderheid van de nacht bij Heroes gestaan; G-Town Madness, Promo, Neophyte etc. Drukte daar was ook goed te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/nDb0usZWKuusXC92iqoZHoHM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hou wel van uptempo, laatste tijd, merk ik. Ik kwam dit nummer tegen maar ben toch wel benieuwd naar of dit een remix van een ander nummer is. De melodie staat me erg aan. Iemand enig idee?

Noxiouz - Daydreaming :z _/-\o_

Op lololyrics.com helaas ook niet meer info dan dit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ook nog paar mooie filmpjes van Hellbound 2023 op de youtube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Een uptempo setje geprobeerd te draaien van een uur ^^ ...

https://soundcloud.com/hardbeatzmusic/first-uptempo-mix-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
Jeetje vroeger kende we dit niet echt. En ik ga nu al een aantal jaar met iemand mee naar feestjes als chauffeur maar dit soort "herrie" heb je op bijna alle feesten tegenwoordig. Ik kan er nog steeds niet aan wennen. Het hedendaagse publiek gaat er vrij goed op volgensmij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BurnerT schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:02:
[...]

Jeetje vroeger kende we dit niet echt. En ik ga nu al een aantal jaar met iemand mee naar feestjes als chauffeur maar dit soort "herrie" heb je op bijna alle feesten tegenwoordig. Ik kan er nog steeds niet aan wennen. Het hedendaagse publiek gaat er vrij goed op volgensmij :p
Tsja, smaken verschillen. Ik ben er sinds de YouTube: GPF.Pres.ThePiepShow.2022.WEBRip.YIFY.X69.AC3-EVO | Defqon.1 Weekend... wel van gecharmeerd geraakt. Ze nemen het allemaal niet zo serieus en dat is wel verfrissend. :) Die jeugd van tegenwoordig, hè. :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ff een kick, maar wat was Thunderdome in het Sportpaleis Antwerpen (i.i.g. de vrijdagavond) een top editie.

Het plan was hier om beide nachten te gaan, maar uiteindelijk besloten maar één nacht te gaan. Eerst overal sceptisch over.. Het Belgische OV en de locatie etc.. Maar alles heeft ons positief verrast..

Je gaat het bijna jammer vinden dat de volgende editie gewoon weer in Nederland is.

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
DutchHammer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:54:
Ff een kick, maar wat was Thunderdome in het Sportpaleis Antwerpen (i.i.g. de vrijdagavond) een top editie.

Het plan was hier om beide nachten te gaan, maar uiteindelijk besloten maar één nacht te gaan. Eerst overal sceptisch over.. Het Belgische OV en de locatie etc.. Maar alles heeft ons positief verrast..

Je gaat het bijna jammer vinden dat de volgende editie gewoon weer in Nederland is.
Ik had mij zo verheugd op deze TD editie, maar kon er door omstandigheden helaas niet bij zijn.

Is ie volgend jaar weer in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Kriss1981 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:09:
[...]

Ik had mij zo verheugd op deze TD editie, maar kon er door omstandigheden helaas niet bij zijn.

Is ie volgend jaar weer in NL?
Jup, 13 december. Locatie is nog niet bekend. Jaarbeurs lijkt einde verhaal te zijn. Is kleiner geworden en een nachtvergunning zal moeilijk worden met al die woontorens die rondom de Jaarbeurs gebouwd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Classics set van Angerfist op Dominator vorig jaar. Lekker hoor en met het beeld erbij krijg ik alweer zin in de zomer. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Gisteren was de verkoop voor Thunderdome 2025.

Tickets kopen gelukt :*)
Is weer in de Jaarbeurs Utrecht

Trailer staat ook wel online, maar hierbij een leuk nummer:

• SpeedyNick
Bolletje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:06:
Gisteren was de verkoop voor Thunderdome 2025.

Tickets kopen gelukt :*)
Is weer in de Jaarbeurs Utrecht

Trailer staat ook wel online, maar hierbij een leuk nummer:
[YouTube: Ophidian - Theory of Nothing]
Hier ook al tijdje, heb gelukkig al 10 jaar de die hard verkoop waarin ik ze mag halen 👍
Pagina: 1 2 3 Laatste