Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote gabber topic deel 7 Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• user549890
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 12:04
Ik heb daarnet voor de eerste keer in lange tijd een Hardcore, Speedcore setje gemaakt. Het is niet perfect. Maar komt imho in de buurt.

Wat vinden jullie ervan?

Als je tijd/zin hebt luister eens aub:

https://soundcloud.com/ha...re-speedcore-megamix-2020

[Voor 31% gewijzigd door user549890 op 03-02-2020 21:55]

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind dat je de platen goed in elkaar hebt gemixt. Luistert best goed weg! Echter is er weinig tot geen speedcore in te vinden hoor ;) als je 't mij vraagt is het gewone hardcore. 1 kritiek puntje, maar daar kun jij niks aan doen, want zo is de hardcore tegenwoordig: de beat, vooral de eerste 29 minuten is zoals je dat nu overal hoort bij elke hardcoreplaat die uitkomt. Ik kan nu bijvoorbeeld 't verschil niet meer onderscheiden tussen een neophyte plaat en een plaat van onder meer Furyan of Nosferatu. Allemaal dezelfde soort beat en ook hetzelfde tempo. Vroegah was dat wel anders.
Ben je ook van plan om eens een echte industrial of terror mixje te bouwen? Ben ik wel benieuwd naar ;)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• user549890
Deathchant schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:33:
Ik vind dat je de platen goed in elkaar hebt gemixt. Luistert best goed weg! Echter is er weinig tot geen speedcore in te vinden hoor ;) als je 't mij vraagt is het gewone hardcore. 1 kritiek puntje, maar daar kun jij niks aan doen, want zo is de hardcore tegenwoordig: de beat, vooral de eerste 29 minuten is zoals je dat nu overal hoort bij elke hardcoreplaat die uitkomt. Ik kan nu bijvoorbeeld 't verschil niet meer onderscheiden tussen een neophyte plaat en een plaat van onder meer Furyan of Nosferatu. Allemaal dezelfde soort beat en ook hetzelfde tempo. Vroegah was dat wel anders.
Ben je ook van plan om eens een echte industrial of terror mixje te bouwen? Ben ik wel benieuwd naar ;)
Hey, dankjewel voor de constructieve reactie! De eerst overgangen gaan imho wat stroef. Maar het was ook jaren geleden. En inderdaad. Het eerste halfuur bestaat uit Sefa en Dr Peacock. En ik dacht werkelijk dat dat speedcore was. Want de BPM gaat toch iets sneller?

Zal alsinds een nieuw setje maken maar mijn collectie bestaat eerder uit hardstyle, raw dan hardcore....

[Voor 7% gewijzigd door user549890 op 02-02-2020 00:06]

• Edwin__
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03-04 18:38
user549890 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Hey, dankjewel voor de constructieve reactie! De eerst overgangen gaan imho wat stroef. Maar het was ook jaren geleden. En inderdaad. Het eerste halfuur bestaat uit Sefa en Dr Peacock. En ik dacht werkelijk dat dat speedcore was. Want de BPM gaat toch iets sneller?

Zal alsinds een nieuw setje maken maar mijn collectie bestaat eerder uit hardstyle, raw dan hardcore....
Speedcore is doorgaans inderdaad 200BPM en hoger, echter omdat bijna alle hardcore tegenwoordig al 175~200BPM is, is die grens wat vervaagd. Veel speedcore richt zich meer op het creëren van een ambience, waar hardcore zich op dansbaarheid richt. Je hebt hier ook wel wat vertakkingen in, ik vind vooral de 'flashcore' hoek interessant; heeft een wat meer IDM achtig sound design.

YouTube: Neurocore - Relativite Du Sommeil Paradoxal
YouTube: La Peste: Techniques Illegales De Juxtaposition Des Angles

Discogs

• user549890
Pffooew! Die speedcore.. dat is echt snél... :o , zou er enkel spierkrampen van krijgen als je daar probeert op te hakken.

260 BPM lol! Vind ik wel nog enigszins vet maar hoe dans je daar op zonder de spast uit te hangen? :D

Alsinds blij dat ik tenminste het verschil hoor tussen hardcore & speed/terror.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Hakken....kep het nooit gekund, nooit gewild ook. Dumbest dance ever :)
Die van Noisekick vs Tripped is echt DIK!!!

Speedcore zit toch idd wel in de 240-300 range denk ik.
Die van Neurocore en LaPeste wat Edwin___ postte....funky, maar dat vind ik dus echt té snel.

Wat trouwens ook echt een mega dikke ultra vette plaat is, is de Simon Underground remix van Extreme Terror:

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• AViCED
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-04 13:21
leuk topic :) gelukkig weinig (nieuwe stijl) uptempo fans hier maar veel oude rotten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-04 17:08

Lekker setje van wat "Early Rave Rebels", helaas maar een half uurtje, maar toch lekker :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23:03
Ja was lekker binnen komen, zeker met ook nog de Qlubtempo Parade er achteraan. O+ De hele dag was 't herinneringen ophalen met hitjes van vroeger en nu.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edwin__
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03-04 18:38
Deathchant schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:06:
Hakken....kep het nooit gekund, nooit gewild ook. Dumbest dance ever :)
Die van Noisekick vs Tripped is echt DIK!!!

Speedcore zit toch idd wel in de 240-300 range denk ik.
Die van Neurocore en LaPeste wat Edwin___ postte....funky, maar dat vind ik dus echt té snel.

Wat trouwens ook echt een mega dikke ultra vette plaat is, is de Simon Underground remix van Extreme Terror:
[YouTube: DJ Skinhead - Extreme Terror (Simon Underground & Max Death & Stab Rmx)]
Hakken kan ik ook niet haha, terwijl mijn eerste hardcore feestje ook alweer 14 jaar terug is :P

Komend weekend ga ik naar BangFace Weekender. Onder andere Hellfish, Producer, Venetian Snares, Somniac One, Lucy Furr op de lineup

Simon Underground is trouwens wel echt een held. Helaas pas 2x live kunnen zien. 1x op Club r_AW en op Hardshock een aantal jaar terug.

Edit; dit was die Club r_AW set
YouTube: Simon Underground LIVE @ Club r_AW - FULL VERSION
Die track vanaf 10 min :9~

[Voor 14% gewijzigd door Edwin__ op 08-03-2020 13:17]

Discogs

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True