Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb daarnet voor de eerste keer in lange tijd een Hardcore, Speedcore setje gemaakt. Het is niet perfect. Maar komt imho in de buurt.

Wat vinden jullie ervan?

Als je tijd/zin hebt luister eens aub:

https://soundcloud.com/ha...re-speedcore-megamix-2020

[ Voor 31% gewijzigd door user549890 op 03-02-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind dat je de platen goed in elkaar hebt gemixt. Luistert best goed weg! Echter is er weinig tot geen speedcore in te vinden hoor ;) als je 't mij vraagt is het gewone hardcore. 1 kritiek puntje, maar daar kun jij niks aan doen, want zo is de hardcore tegenwoordig: de beat, vooral de eerste 29 minuten is zoals je dat nu overal hoort bij elke hardcoreplaat die uitkomt. Ik kan nu bijvoorbeeld 't verschil niet meer onderscheiden tussen een neophyte plaat en een plaat van onder meer Furyan of Nosferatu. Allemaal dezelfde soort beat en ook hetzelfde tempo. Vroegah was dat wel anders.
Ben je ook van plan om eens een echte industrial of terror mixje te bouwen? Ben ik wel benieuwd naar ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Deathchant schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:33:
Ik vind dat je de platen goed in elkaar hebt gemixt. Luistert best goed weg! Echter is er weinig tot geen speedcore in te vinden hoor ;) als je 't mij vraagt is het gewone hardcore. 1 kritiek puntje, maar daar kun jij niks aan doen, want zo is de hardcore tegenwoordig: de beat, vooral de eerste 29 minuten is zoals je dat nu overal hoort bij elke hardcoreplaat die uitkomt. Ik kan nu bijvoorbeeld 't verschil niet meer onderscheiden tussen een neophyte plaat en een plaat van onder meer Furyan of Nosferatu. Allemaal dezelfde soort beat en ook hetzelfde tempo. Vroegah was dat wel anders.
Ben je ook van plan om eens een echte industrial of terror mixje te bouwen? Ben ik wel benieuwd naar ;)
Hey, dankjewel voor de constructieve reactie! De eerst overgangen gaan imho wat stroef. Maar het was ook jaren geleden. En inderdaad. Het eerste halfuur bestaat uit Sefa en Dr Peacock. En ik dacht werkelijk dat dat speedcore was. Want de BPM gaat toch iets sneller?

Zal alsinds een nieuw setje maken maar mijn collectie bestaat eerder uit hardstyle, raw dan hardcore....

[ Voor 7% gewijzigd door user549890 op 02-02-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 20:53
user549890 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Hey, dankjewel voor de constructieve reactie! De eerst overgangen gaan imho wat stroef. Maar het was ook jaren geleden. En inderdaad. Het eerste halfuur bestaat uit Sefa en Dr Peacock. En ik dacht werkelijk dat dat speedcore was. Want de BPM gaat toch iets sneller?

Zal alsinds een nieuw setje maken maar mijn collectie bestaat eerder uit hardstyle, raw dan hardcore....
Speedcore is doorgaans inderdaad 200BPM en hoger, echter omdat bijna alle hardcore tegenwoordig al 175~200BPM is, is die grens wat vervaagd. Veel speedcore richt zich meer op het creëren van een ambience, waar hardcore zich op dansbaarheid richt. Je hebt hier ook wel wat vertakkingen in, ik vind vooral de 'flashcore' hoek interessant; heeft een wat meer IDM achtig sound design.

YouTube: Neurocore - Relativite Du Sommeil Paradoxal
YouTube: La Peste: Techniques Illegales De Juxtaposition Des Angles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
Pffooew! Die speedcore.. dat is echt snél... :o , zou er enkel spierkrampen van krijgen als je daar probeert op te hakken.

260 BPM lol! Vind ik wel nog enigszins vet maar hoe dans je daar op zonder de spast uit te hangen? :D

Alsinds blij dat ik tenminste het verschil hoor tussen hardcore & speed/terror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hakken....kep het nooit gekund, nooit gewild ook. Dumbest dance ever :)
Die van Noisekick vs Tripped is echt DIK!!!

Speedcore zit toch idd wel in de 240-300 range denk ik.
Die van Neurocore en LaPeste wat Edwin___ postte....funky, maar dat vind ik dus echt té snel.

Wat trouwens ook echt een mega dikke ultra vette plaat is, is de Simon Underground remix van Extreme Terror:

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 05:05
leuk topic :) gelukkig weinig (nieuwe stijl) uptempo fans hier maar veel oude rotten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27

Lekker setje van wat "Early Rave Rebels", helaas maar een half uurtje, maar toch lekker :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:21
Ja was lekker binnen komen, zeker met ook nog de Qlubtempo Parade er achteraan. O+ De hele dag was 't herinneringen ophalen met hitjes van vroeger en nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 20:53
Deathchant schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:06:
Die van Noisekick vs Tripped is echt DIK!!!

Speedcore zit toch idd wel in de 240-300 range denk ik.
Die van Neurocore en LaPeste wat Edwin___ postte....funky, maar dat vind ik dus echt té snel.

Wat trouwens ook echt een mega dikke ultra vette plaat is, is de Simon Underground remix van Extreme Terror:
[YouTube: DJ Skinhead - Extreme Terror (Simon Underground & Max Death & Stab Rmx)]
Hakken kan ik ook niet haha, terwijl mijn eerste hardcore feestje ook alweer 14 jaar terug is :P

Komend weekend ga ik naar BangFace Weekender. Onder andere Hellfish, Producer, Venetian Snares, Somniac One, Lucy Furr op de lineup

Simon Underground is trouwens wel echt een held. Helaas pas 2x live kunnen zien. 1x op Club r_AW en op Hardshock een aantal jaar terug.

Edit; dit was die Club r_AW set
YouTube: Simon Underground LIVE @ Club r_AW - FULL VERSION
Die track vanaf 10 min :9~

[ Voor 14% gewijzigd door PWSteal op 08-03-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 16:08

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zeau. Tijd om dit een rotschop te geven. Wie weet nog een leuke podcast voor dat wat minder mainstream hardcore podcasts? Denk industrial, darkcore, frenchcore, dat soort spul. Twisteds Darkside is helaas al erg lang weg :|
Sassie schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:25:
Ja was lekker binnen komen, zeker met ook nog de Qlubtempo Parade er achteraan. O+ De hele dag was 't herinneringen ophalen met hitjes van vroeger en nu.
Oh shit die Qlubtempo Parade is FUCKING lekker (al had die MC wel weg mogen blijven). Brings back memories, eerste feestjes, toen het ook niet allemaal zo massaal en commercieel was; er zat destijds echt zooooooveel meer variatie in de hardstyle vergeleken met nu en de afgelopen 10-15 jaar ofzo.
user549890 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 03:51:
Ik heb daarnet voor de eerste keer in lange tijd een Hardcore, Speedcore setje gemaakt. Het is niet perfect. Maar komt imho in de buurt.

Wat vinden jullie ervan?

Als je tijd/zin hebt luister eens aub:

https://soundcloud.com/ha...re-speedcore-megamix-2020
Klopt het dat zelfs je user niet meer bestaat? :P

[ Voor 45% gewijzigd door JT op 09-12-2021 13:30 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:06:
Als je maar niet alleen maar stil staat op een feestje toch? We hoeven toch niet te vervallen in iets het domste te noemen wat anderen heel leuk vinden ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Thx voor de rotschop want nooit geweten dat we zelfs een gabber topic op Tweakers hebben. :+

Zelf al ruim 20 jaar hardcore fan en luister niks anders in het dagelijks leven. Ben weg van vooral de millennium hardcore en ooit een keer een plaat laten mixen door Jason S (geen grote bekende DJ) maar hij heeft ieder jaar een yearmix van de platen die dat jaar populair zijn.

Hopelijk volgend jaar wat meer feestjes (ground zero blijft mijn favo) in het verschiet en hopen dat de boel weer wat meer gaat leven. Tot die tijd moeten we het maar doen mixjes op internet :(

Edit: maar ff laatste yearmix toegevoegd: https://www.mixcloud.com/...re/hardcore-yearmix-2020/

[ Voor 8% gewijzigd door YaaD op 09-12-2021 13:56 ]

bl44t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:36
@JT dank voor de schop, kende het topic nog niet.

Mijn eerste hardcore tape (letterlijk) was thunderdome 6, nummer 7 had ik op cd en ligt nog steeds op de stapel. loop ook al een tijdje mee dus.

Mijn vader noemde het al vanaf het begin gepiep en gekras en de laatste jaren begrijp ik wat hij bedoeld. wat een vreselijke herrie is de mainstream tegenwoordig zeg (uiteraard eigen mening) piepkicks, geen baslijn en letterlijk gepiep... zoals het nummer van N-Vitral dat @PWSteal post, en dat heet dan nog "the best" ook...

Ben een tijdje afgehaakt van de hardcore maar sinds een paar jaar weer aan boord, 2 keer naar Resonate geweest, dat was echt machtig, lekker millenium hardcore de hele dag/avond.

De thunderdome albums vanaf 2000 (kartonnen "kaft"), Partyraiser - one man half machine, Angerfist - pissing raizorblades ed helemaal stuk gedraaid. verder groot fan van Noize supressor en Tha Playah

Thuis ga ik de set van @Anoniem: 1330914 maar eens opzetten :)

[ Voor 11% gewijzigd door douwe.nl op 09-12-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

mrsar

waar een sar is,is een wodka

JT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:19:
Zeau. Tijd om dit een rotschop te geven. Wie weet nog een leuke podcast voor dat wat minder mainstream hardcore podcasts? Denk industrial, darkcore, frenchcore, dat soort spul. Twisteds Darkside is helaas al erg lang weg :|
Durf je zo niets te zeggen, heb zelf erg veel livesets dus daar kies ik meestal wat uit :) waar ik me wel altijd erg mee vermaak is de woensdag en donderdag uitzendingen van darkraver (twitch/youtube) helaas worden er soms wat stukken uitgehaald vanwege copyright. Maar veel afwisseling,meestal geen dark/french/indus maar je kan even zoeken naar of bepaalde dj's op bezoek zijn geweest.

Verder was mijn laatste feestje multigroove en de eerstvolgende werd gelijk door de regering tegengehouden met de nieuwe regels :P maar wel genoten weer,wat was het fijn weer _/-\o_

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
mrsar schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:52:
[...]

Durf je zo niets te zeggen, heb zelf erg veel livesets dus daar kies ik meestal wat uit :) waar ik me wel altijd erg mee vermaak is de woensdag en donderdag uitzendingen van darkraver (twitch/youtube) helaas worden er soms wat stukken uitgehaald vanwege copyright. Maar veel afwisseling,meestal geen dark/french/indus maar je kan even zoeken naar of bepaalde dj's op bezoek zijn geweest.

Verder was mijn laatste feestje multigroove en de eerstvolgende werd gelijk door de regering tegengehouden met de nieuwe regels :P maar wel genoten weer,wat was het fijn weer _/-\o_
Oldschool of millenium vind ik ook erg lekker hoor. Maar dat heb ik allemaal wel. Vroegah stak ik heel veel tijd in het vinden van nieuwe muziek, ik kende de artiesten, tracks en dergelijke. Maar nu heb ik andere prioriteiten en zoek ik een makkelijke bron van nieuwe hardcore. Dan kunnen podcasts erg goed werken, moeten ze er wel zijn...Voor house luister ik bijvoorbeeld podcasts van Franky Rizardo en voor progressive trance Anjunadeep. Masters of Hardcore had ik ook eerder maar dat is doodgebloed. Dank voor je tip.

Feestjes....iedereen in mijn omgeving is oud geworden ofzo. Heb niemand meer om mee te gaan helaas. Zou erg graag weer eens naar Ground Zero willen bijvoorbeeld. Maar ja.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
JT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:12:
[...]

Oldschool of millenium vind ik ook erg lekker hoor. Maar dat heb ik allemaal wel. Vroegah stak ik heel veel tijd in het vinden van nieuwe muziek, ik kende de artiesten, tracks en dergelijke. Maar nu heb ik andere prioriteiten en zoek ik een makkelijke bron van nieuwe hardcore. Dan kunnen podcasts erg goed werken, moeten ze er wel zijn...Voor house luister ik bijvoorbeeld podcasts van Franky Rizardo en voor progressive trance Anjunadeep. Masters of Hardcore had ik ook eerder maar dat is doodgebloed. Dank voor je tip.

Feestjes....iedereen in mijn omgeving is oud geworden ofzo. Heb niemand meer om mee te gaan helaas. Zou erg graag weer eens naar Ground Zero willen bijvoorbeeld. Maar ja.
Ik snap dat in je eentje naar feesten gaan raar is, maar het heeft mij in ieder geval nog nooit tegengehouden. Mensen genoeg waar je tegen aan kunt praten vaak. Maar mocht je ooit mee op stap willen met een stel gekken dan kun je altijd met ons mee :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

dat is het mooie van multigroove, de huidige gemiddelde leeftijd is 38 ofzo :) allemaal mensen die er vroeger al heen gingen en nu hun uitje van het jaar is :P eigenlijk altijd overdag (want we worden oud :+) sfeer altijd super,alsof het een familie uitje is en ik ken er al jaren zoveel mensen.En je bent altijd welkom om mee te gaan naar multi als het weer mag :)
Je moet wel van wat oudere hardcore houden.,maar ja volgens mij heb ik laatste feest 2 uur in rookgedeelte buiten gestaan met mensen ouwehoeren.

[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 09-12-2021 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
YaaD schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:20:
[...]

Ik snap dat in je eentje naar feesten gaan raar is, maar het heeft mij in ieder geval nog nooit tegengehouden. Mensen genoeg waar je tegen aan kunt praten vaak. Maar mocht je ooit mee op stap willen met een stel gekken dan kun je altijd met ons mee :+
Heb het wel eens gedaan. Ik heb constant het gevoel dat ik bekeken wordt. Wat helemaal niet waar is en iedereen die je tegenkomt is superchill. Puur persoonlijk dingetje tussen de oren :P Ik houd je aanbod in gedachte!
mrsar schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:20:
dat is het mooie van multigroove, de huidige gemiddelde leeftijd is 38 ofzo :) allemaal mensen die er vroeger al heen gingen en nu hun uitje van het jaar is :P eigenlijk altijd overdag (want we worden oud :+) sfeer altijd super,alsof het een familie uitje is en ik ken er al jaren zoveel mensen.En je bent altijd welkom om mee te gaan naar multi als het weer mag :)
Je moet wel van wat oudere hardcore houden.,maar ja volgens mij heb ik laatste feest 2 uur in rookgedeelte buiten gestaan met mensen ouwehoeren.
Misschien maar eens een keer proberen. Ben 1 keer bij Multigroove geweest in die tennishallen in Zuidoost. Hardstyle destijds, was denk ik 2002. Supergoede muziek. Brak geluid en bloedheet :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

JT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:29:
[...]

Heb het wel eens gedaan. Ik heb constant het gevoel dat ik bekeken wordt. Wat helemaal niet waar is en iedereen die je tegenkomt is superchill. Puur persoonlijk dingetje tussen de oren :P Ik houd je aanbod in gedachte!

[...]

Misschien maar eens een keer proberen. Ben 1 keer bij Multigroove geweest in die tennishallen in Zuidoost. Hardstyle destijds, was denk ik 2002. Supergoede muziek. Brak geluid en bloedheet :+
Borchland hal gok ik , 2002 is alweer even terug inderdaad.

eerst komende multi (datum nog onbekend) is 30 jarig bestaan en zou bij de westergas/liefde etc zijn,maar helaas, ik gok dat deze in april gaat zijn nu.Meest iconische plek blijft elementenstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
mrsar schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:37:
[...]

Borchland hal gok ik , 2002 is alweer even terug inderdaad.

eerst komende multi (datum nog onbekend) is 30 jarig bestaan en zou bij de westergas/liefde etc zijn,maar helaas, ik gok dat deze in april gaat zijn nu.Meest iconische plek blijft elementenstraat.
Borchlandhallen ja!

Ik ga het eens in de gaten houden, Westergasfabriek lijkt me wel vet. Elementstraat ben ik niet mee bekend. R_aw wil ik ook nog wel eens bezoeken, misschien wel alleen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Gotiniens

Fairly odd Tim

JT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:12:
[...]

Masters of Hardcore had ik ook eerder maar dat is doodgebloed. Dank voor je tip.
De masters of hardcore podcast heet nu anders, en ze zijn naar een andere feed over ge gaan, want zo hou je luisteraars ofzo |:(

Hij heet nu "Masters of Hardcore MAYHEM" elke maand een release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Om nieuwe mixen te vinden/checken lurk ik eigenlijk vooral op hardtraxx, daar zitten wel wat actieve hobby/thuis dj's, vnl op het bied van hardstyle maar op het hardcore livesets subforum wordt ook nog wel wat gedeeld (ook links naar livesets van artiesten, bijv Somniac One). Of er heel vel recent spul te vinden is weet ik niet, want ik loop wel behoorlijk achter qua (terug)luisterwerk.

/edit: verder volg ik ook de Extreme Audio podcast van Evil Activities om een beetje bij te blijven qua hedendaagse (mainstream en uptempo) hardcore, maar de laatste 4 afleveringen daarvan zijn terugblik afleveringen YouTube: YouTube

En terugkijkend naar mijn laatste post: mijn laatste feestje is nog steeds Dediqated helaas, alweer bijna 2 jaar geleden.Gelukkig wel een fijn feest om op te teren qua herinneringen, was wel een hitjesparade natuurlijk maar daar was het ook het feest voor (en goed uitgevoerd qua productie). Hopelijk kan ik komend jaar naar Defqon (4 dagen), maar dat hangt naast van of we dan nog steeds last van corona hebben ook af van of ik dan vrij kan krijgen (directe collega van mij heeft dan ook verlof aangevraagd en met z'n 2en tegelijk is eigenlijk niet de bedoeling). Daarnaast ook op Emporium (bij Wijchen/Nijmegen) als optie. Fingers crossed wat dat betreft, want ik wil toch wel veel liever zelf gaan dan mijn weekendkaart verpatsen op Ticketswap tzt.

[ Voor 16% gewijzigd door Sassie op 09-12-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

JT schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:21:
[...]

Als je maar niet alleen maar stil staat op een feestje toch? We hoeven toch niet te vervallen in iets het domste te noemen wat anderen heel leuk vinden ;)
Ikzelf vind dat gewoon, maar je hebt wel gelijk ;) Iedereen moet lekker losgaan met hakken als ze dat willen!

Al een wat oudere, maar wel nog steeds goed:
YouTube: Sarin Assault & Akira - U Gonna Get Urz [HQ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:46

Qwerty-273

Meukposter

Nou de laatste periode heb ik bij toeval Lady Error op YT ontdekt. Stoere dame die lekker draait (ok niet altijd lijn recht perfect)! Dat klinkt toch leuk op de achtergrond tijdens werk :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 26-06 12:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Om eens een oud topic wakker te schoppen. Struikelde vandaag over de nieuwe EP van Mad Dog. Ik vond het, na een paar keer luisteren, wel een pareltje.

Een van de singles van de EP:

YouTube: Time

En deze stream was ook wel erg vet:

YouTube: MAD DOG Presents: DOWNTEMPO LIVE @ NDSM

HENG HENG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 11:22
Eens een gabber, altijd een gabber. Nu al meer dan 30 jaar en een goede start gemaakt in Parkzicht, kan het me nog herinneren als de dag van gisteren of moet ik zeggen nacht, want de terugreis naar het Noorden ging door praktisch de hele randstad tot we de eerste trein noordwaarts konden pakken. Verder kan het me niet hard genoeg en dan kom je al snel minimaal uit bij Neophyte. Verder The Viper en Dark Raver. Dat ik nog niet doof ben is me een raadsel.

Aanrader vanaf 56:00:

En dit is gewoon mooi, zo vanaf 1 uur, dat Dark Raver vraagt of ie een tikkie zachter mag, hilarious, om te denken dat t voor mij dan pas interessant wordt:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MdjEte_DyJU]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nadinarama
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:26
Van de week nog deze beluisterd. Toentertijd was ik echt lijp, maar het mooie is, dat iedereen lijp was, haha... https://soundcloud.com/th...m_campaign=social_sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:13
Qwerty-273 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 01:33:
Nou de laatste periode heb ik bij toeval Lady Error op YT ontdekt. Stoere dame die lekker draait (ok niet altijd lijn recht perfect)! Dat klinkt toch leuk op de achtergrond tijdens werk :)

[YouTube: FF LOS]
Bekend gezicht op feestje ook, toevallig 2 weken terug voor mijn broertje gedraaid op een stream.
Ook vanaf 1992, weet nog wel dat mijn broertje thuis kwam met Thunderdome 2 op cassette bandjes. Eerste gedachte...wat een tering herrie is dit. >:)

Wel alleen het oude oldschool/early en millennium. Nieuwe en helemaal uptempo heb ik helemaal niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Vandaag staat deze lekker aan, tot nu toe bevalt het wel. Aan het eind haak ik af maar aan het eind maakt het allemaal toch niet zo veel meer uit meestal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb me gister eens even de set van Sarin Assault @dominator 2010 geluisterd. Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een van de betere "live" sets zijn die ik ooit heb geluisterd.
Eerste 20 minuten is al best uptempo, en het gaat steeds sneller, maar de laatste 17 minuten is echt volle gas. Vanaf 38:00 gaat het tempo ook nóg een stap omhoog. Dit is tenminste een set zonder gare vocals, zonder blije deuntjes, zonder overmatig sample-gelul, gewoon aan één stuk door rammen :9~ .
YouTube: Sarin Assault @ Dominator 2010 Hong Kong Violence Stage

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 27-02-2022 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Een hele oude (1997 ofzo), maar ook nog steeds een van de platen die ik graag luister:
YouTube: D.O.A. - DJ Assfucker

En ook al een hele oude, maar zo vet:
YouTube: Deathchant 16 Hellfish & Producer A No more Rock&Roll 1998

Overigens, dit tempo moet het tegenwoordig voor mij minimaal wel hebben :D

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 27-02-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Heeft er iemand al wat festivals in de planning?

Bij mij staan Emporium, Harmony of Hardcore en Dominator op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Voor mij nog aan het twijfelen over 2 voor deze zomerse maanden:

met o.a. 2Unlimited, Mental Theo, Darkraver en Elstak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NZCmBEgyXXzV5SbYrbA7HeDgYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VKjFa9RvzakswOfYEc9vKthg.png?f=fotoalbum_large

En mogelijk Parkzicht op zaterdag 16 juli 2022? (vorig jaar, en het jaar daarvóór, ging het ook al niet door.. dus vandaar de "?")

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Vorige week op Emporium geweest (vnl op de hardstyle stage). Deze maand nog Defqon. Uiteraard zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
@douwe.nl alleen kaartjes voor Ground Zero en Thunderdome (maar is geen festival).
Hoe was Harmony of Hardcore?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Marc3l schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:04:
@douwe.nl alleen kaartjes voor Ground Zero en Thunderdome (maar is geen festival).
Hoe was Harmony of Hardcore?
Ik vond Harmony echt fantastisch. Goed opgezet, goede lineup, goede aankleding, kaartje betaalbaar. Om 23:00 weg gegaan want ik was gesloopt en moest nog een uur rijden..

Heb echt genoten van Wasted Mind, Miss K8, Sefa en Dr Peacock. Zodra ik meer laserkicks hoorde dan ik kon tellen op 2 handen liep ik weg, dat was vooral bij Partyraiser, dat vind ik echt helemaal niks.

Helemaal niet bij millennium geweest, stom want had graag bij Negative-A geweest.

Heb de hele dag met oordoppen in gelopen, man wat stond het volume hard zeg, niet perse positief.

Volgend jaar staat deze zeker weer op het lijstje.

Emporium was ook leuk overigens, geen raw en hardcore dit jaar, helaas. D-Sturb klapte er goed op :D

[ Voor 4% gewijzigd door douwe.nl op 07-06-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Harmony was zeker een topfeest. Alleen die file op de heenweg... 🤐
12 uur uit Gilze vertrokken (60 km afstand ongeveer) & pas om 3 uur binnen 🧐

Vooral bij de oldschool gangsters, terrorheads & prospect gestaan, hele mainstage niet geweest 😆
Sowieso heb ik een broertje dood aan die hele up-tempo & piepkick meuk😷 maar ieder zijn smaak zeg maar..

Gelukkig hebben we het ook erg getroffen met het weer, heb medelijden met de bezoekers van 7th sunday ☹️
https://www.skoften.net/s...na-54-millimeter-regenval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:47
Harmony hebben we dit jaar overgeslagen waar we flink spijt van hadden toen we e livestream aan het kijken waren. volgend jaar dus zeker weer erbij!

Ik snap alleen totaal niet dat GPF op de main werd gezet (of überhaupt een podium krijgt, maar dat is een andere discussie). Een keer een piepkick is al niet leuk, maar constant is gewoon k*t naar mijn mening.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 14:19
Maikel64 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:15:
Ik snap alleen totaal niet dat GPF op de main werd gezet (of überhaupt een podium krijgt, maar dat is een andere discussie). Een keer een piepkick is al niet leuk, maar constant is gewoon k*t naar mijn mening.
Ik heb sterk het vermoeden dat vooral de nieuwe generatie die piepkicks kan waarderen, weet niet waarom. Ik vind het helemaal niks, heb ook niks met heel die uptempo hype. Ik ben 31, dus ooit was ik ook de nieuwe generatie, maar geef mij maar gewoon early of millenium :9~

[ Voor 4% gewijzigd door ChokingHazard op 07-06-2022 14:22 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
@Maikel64 GPF moest ik even opzoeken... aldus google: The Greazy Puzzy Fuckerz aka The Piep Kings

Lijkt me duidelijk genoeg :P

Nou ben ik 37 en ga prima op uptempo maar net zo graag early of millenium, daar is Resonate ook een mooi feest voor. Helaas is die datum verschoven waardoor ik er niet bij kan zijn door de verjaardag van mijn dochter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:47
douwe.nl schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:46:
@Maikel64 GPF moest ik even opzoeken... aldus google: The Greazy Puzzy Fuckerz aka The Piep Kings

Lijkt me duidelijk genoeg :P

Nou ben ik 37 en ga prima op uptempo maar net zo graag early of millenium, daar is Resonate ook een mooi feest voor. Helaas is die datum verschoven waardoor ik er niet bij kan zijn door de verjaardag van mijn dochter.
Hier met mijn 36 kan ik ook prima wat hebben, van echte early tot aan veel van het moderne spul, maar helaas is het de laatste 2-3 jaar schering en inslag met piepkicks en plopkicks wat mij persoonlijk totaal niet trekt.

Ik kan altijd genieten van een set van Nosferatu, vermaak mij prima bij een set van D-Fence of Destructive Tendencies (tot aan 3-4 jaar geleden) en wil bijvoorbeeld een live set van MD&A ook echt niet missen.

Gelukkig heeft een festival als Harmony genoeg andere podiums om naartoe te gaan als het ergens even niks is.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:35
Millennium Mountain op Harmony of Hardcore was echt GOUD, vooral optreden van Art of Fighters was te gek!

Gabber4Life! Ik ga nog bijna elke week (1976).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Als er nog mensen podcasts/shows luisteren wil ik er eentje tippen op gebied van de hardcore/gabber, en wel de Ambassador of Hardcore podcast van Neophyte (te vinden op YouTube). Qua inhoud is het eerst een interview/gesprek met een artiest (merendeels oudgedienden zoals The Viper, Promo, Charly Lownoise, maar ik was ook prettig verrast door gesprek met Never Surrender) en in 2e deel draait het om muziek (oud en nieuw) waarbij Neophyte een aantal tracks selecteert en inleidt. Een mogelijk irritatiepuntje is het gestotter van Neophyte, maar hij kan daar zelf niks aan doen uiteraard. In de eerste 3 a 4 afleveringen is de geluidskwaliteit van de interviews niet je van het, maar dat is in de latere afleveringen gefixed.

Verder luister ik ook de Extreme Audio podcast/show van Evil Activities, die is echter vooral gefocust op muziek met wat aan- en afkondigingen van EA. Die gebruik ik meer om op de hoogte te blijven van de hedendaagse hardcore en er feeling mee te blijven houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:16
Komende week Defqon! Geen van de vrienden wou mee.. Gelukkig paar jaar terug besloten om in dat soort gevallen toch zelf te gaan, anders had ik veel mooie momenten gemist!

Ga de vrijdag :)

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 19-06-2022 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dglavimans schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:59:
Komende week Defqon! Geen van de vrienden wou mee.. Gelukkig paar jaar terug besloten om in dat soort gevallen toch zelf te gaan, anders had ik veel mooie momenten gemist!

Ga de vrijdag :)
Hoewel leuker met vrienden kan ik me alleen op n festival ook prima vermaken als t zo uitkomt. Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
Uptempo is de nieuwe mainstream geworden. Alleen jammer dat de kwaliteit ver te zoeken is tegenwoordig. De kicks bonken en dreunen niet meer lekker. En allemaal gekloot met de toonhoogte van de kick. En meer heeft het vaak niet eens te bieden. Er lijkt vaak ook maar weinig moeite in gestoken te zijn. Gewoon snel weer een plaatje uitbrengen en mensen vinden het toch wel leuk.

[ Voor 21% gewijzigd door ds65ag5g5as78a op 23-06-2022 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Helaas toch geen Defqon voor mij: positieve coronatest deze ochtend :| (had bovendien ook al klachten/was niet fit). Het is niet anders. -O- Ticket op ticketswap gezet en me verder maar troosten met het feit dat ik het geld voor de munten op zak houd. :X Verder maar zoveel mogelijk van de livestreams meepakken (ik moet toch thuisblijven ;)). En hopelijk volgend jaar (20 jaar na de eerste) er dan wel weer bij.

Voor degenen die nog wel gaan: veel plezier! (zal vast wel goed komen)

[ Voor 14% gewijzigd door Sassie op 23-06-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Nu online
Sassie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:
Helaas toch geen Defqon voor mij: positieve coronatest deze ochtend :| (had bovendien ook al klachten/was niet fit). Het is niet anders. -O- Ticket op ticketswap gezet en me verder maar troosten met het feit dat ik het geld voor de munten op zak houd. :X Verder maar zoveel mogelijk van de livestreams meepakken (ik moet toch thuisblijven ;)). En hopelijk volgend jaar (20 jaar na de eerste) er dan wel weer bij.

Ai, dat is klote! Veel beterschap toegewenst 😉

Voor degenen die wel gaan, veel plezier toegewenst! :9B

Ik heb volgende week Ouwe Stijl is Botergeil in de planning staan & week erop Karma Outdoor, dus heb nog genoeg leuks om naar uit te kijken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40

Spooksel

Spooksel!

Ik heb een zondagticket voor Defcon \o/

Ik zal zeker van 14:00 tot 17:30 in de Black te vinden zijn en dan waarschijnlijk ook weer van 18:30 tot 20:00 :D pew pew

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
Sassie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:11:

20 jaar geleden alweer? God ik voel me oud. Ben bij de eerste 4 edities geweest ofzo. Mooie tijden. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassie
Malfunctions schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:17:
[...]

20 jaar geleden alweer? God ik voel me oud. Ben bij de eerste 4 edities geweest ofzo. Mooie tijden. :)
Over 'oud' gesproken, ik was erbij de eerste editie (was mij allereerste grote feest/festival ooit). :o
Voor de gemiddelde festivalganger zal ik wel 'oud' zijn :X, maar ik voel me iig nog niet te oud om hardstyle/hardcore festivals aan mij voorbij te laten gaan. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dglavimans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqNmCpn-XqTzG1cT4mbqW-Z3t5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yjPeK1zBOxNkPsx7wiCuIrDR.jpg?f=fotoalbum_large

Defqon wat ben je toch mooi.. en blij dat de voorspelde bliksem en regen nooit is gekomen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
De eindshow was echt helemaal top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgED5oZFOWZ0t4x1a-wiwYUV4vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUFJrjYxsxy6DHf6cAiIv0e8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHPMazP0p9Pk_tUYIXfWqlwolC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Efjf3aZafyuZVTFio5lP5hy6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
@Sassie valt mee hoor hier nog een 'oude', de eerste keer ook meegemaakt + nog wat edities in Almere. Eerste grote festival was voor mij Mysteryland 1998 (als je Thunderdome op de Megafestatie niet meerekent :p)

Defqon trekt mij niet meer zo, op zich de Gold wel en soms wat in de Black. Maar voor dit geld heb je leukere feestjes. Maar iedere zijn ding.
Beterschap iig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HouseQ
  • Laatst online: 00:53
Oh man al die professionele filmers in t publiek op Defqon😉.Moest wel even lachen toen ik t halve publiek met hun mobiel stond toen t living for the moment muziekje gedraaid werd... (Alsof ze het beter kunnen filmen dan de drone, helicopter en de 10tal camera's bij t publiek)

Verder wel mooi feestje gehad en sowieso veel op de gold gestaan (Buzz fuzz Dano en Gizmo erg lekker gedraaid) maar ook wat andere topsetjes gehoord.

Defqon is qua prijs idd aan de hoge kant maar van de 18 edities heb ik er 2 gemist dus ik kan eigenlijk niet stoppen haha.

[ Voor 9% gewijzigd door HouseQ op 27-06-2022 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
HouseQ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:36:
Oh man al die professionele filmers in t publiek op Defqon😉.Moest wel even lachen toen ik t halve publiek met hun mobiel stond toen t living for the moment muziekje gedraaid werd... (Alsof ze het beter kunnen filmen dan de drone, helicopter en de 10tal camera's bij t publiek)

Verder wel mooi feestje gehad en sowieso veel op de gold gestaan (Buzz fuzz Dano en Gizmo erg lekker gedraaid) maar ook wat andere topsetjes gehoord.

Defqon is qua prijs idd aan de hoge kant maar van de 18 edities heb ik er 2 gemist dus ik kan eigenlijk niet stoppen haha.
Alles voor de likes he :P

Dat filmen begint me meer en meer op te vallen. Ik ben pas 31 en m'n eerste feest was in 2007, maar toen was het naar mijn idee minder met filmen dan nu. Vooral omdat je bij thuiskomst erachter kwam dat je alleen maar gekraak had gefilmd dus het had ook helemaal geen zin eigenlijk :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brtk
ChokingHazard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Dat filmen begint me meer en meer op te vallen. Ik ben pas 31 en m'n eerste feest was in 2007, maar toen was het naar mijn idee minder met filmen dan nu. Vooral omdat je bij thuiskomst erachter kwam dat je alleen maar gekraak had gefilmd dus het had ook helemaal geen zin eigenlijk :+
"Vroeger" had er hooguit iemand een wegwerpcamera bij. En je kon, voor FL10,00, op feesten op de foto :+ ! Kreeg pas nog wat van die Polaroids onder ogen van Speedrazor 1997, Mysteryland 1993.
Weliswaar leuke herinneringen, maar feesten zijn voor mij niet om te filmen of foto's te maken, maar om te beleven: dat kan je maar één keer, ter plekke en niet later vanaf een filmpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU5Nmdpap962dlrWpbePG7XfLco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fXWCbObPn8403VWD4uBj3El4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door brtk op 28-06-2022 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 14:13
dglavimans schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:42:
[Afbeelding]

Defqon wat ben je toch mooi.. en blij dat de voorspelde bliksem en regen nooit is gekomen
<3 Het was geweldig! En wat een weertje erbij. Perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
brtk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:36:
[...]

"Vroeger" had er hooguit iemand een wegwerpcamera bij. En je kon, voor FL10,00, op feesten op de foto :+ ! Kreeg pas nog wat van die Polaroids onder ogen van Speedrazor 1997, Mysteryland 1993.
Weliswaar leuke herinneringen, maar feesten zijn voor mij niet om te filmen of foto's te maken, maar om te beleven: dat kan je maar één keer, ter plekke en niet later vanaf een filmpje.

[Afbeelding]
1997 :9~ Toen was ik 6 en luisterde ik nog naar Hakkuhbar :+ Ik ben echt 10 jaar te laat geboren ofzo

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
ChokingHazard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Toen ik net begon met naar festivals gaan heb ik wel aardig gefilmd.. Vooral Defqon 2019 enorm veel (eerste Defqon)

Toen ik die vrijdag in 2022 terug kwam zag ik dat er twee foto’s op mijn telefoon staan. Wat andere zeggen 100 andere mensen filmen het wss beter dan dat ik het doe. Ik ging gewoon lekker een uur uit mijn plaat tijdens Headhunterz d:)b *O*

En juist dat nog meer leven in het moment maakt zo feest nog vetter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
dglavimans schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Toen ik net begon met naar festivals gaan heb ik wel aardig gefilmd.. Vooral Defqon 2019 enorm veel (eerste Defqon)

Toen ik die vrijdag in 2022 terug kwam zag ik dat er twee foto’s op mijn telefoon staan. Wat andere zeggen 100 andere mensen filmen het wss beter dan dat ik het doe. Ik ging gewoon lekker een uur uit mijn plaat tijdens Headhunterz d:)b *O*

En juist dat nog meer leven in het moment maakt zo feest nog vetter
Er zijn voor mij twee feesten die boven alles uitstijgen. Dat waren Ground Zero 2009 en Fatality Festival 2016. Op beide feesten had ik helemaal geen tijd om te filmen omdat alles zo ontzettend vet was :9~

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AViCED
ik vergeet altijd te filmen. Waarschijnlijk omdat ik altijd met 2 bier rondloop. gvd wat was defqon weer duur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:40
Toch magisch zoveel mensen op een vrijdag middag op defqon. (dit was rond 13:50 ofzo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVtrvlN8YmUw50DKl0yfse4MYuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7h9pHfASr2MEwPLlXfzKU2uG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Nu online
Gisteren last minute naar Ouwe Stijl is Botergeil geweest, heerlijk vermaakt 🤘🍺
Had niet verwacht dat ik het tot het einde om 8 uur 's morgens zou trekken, maar deze nacht vloog voorbij 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
SpeedyNick schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:32:
Gisteren last minute naar Ouwe Stijl is Botergeil geweest, heerlijk vermaakt 🤘🍺
Had niet verwacht dat ik het tot het einde om 8 uur 's morgens zou trekken, maar deze nacht vloog voorbij 😂
Was der helaas niet bij. had nachtdienst helaas.

Wie dominator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:10
Ik breek hier even in. Normaal meer melodische raw zoals D-sturb, AoR etc. Her en der wel hardcore en uptempo plaatjes. Echter,

Afgelopen zaterdag voor het eerst naar Dominator geweest maar ik denk maar uurtje bij de raw stage gestaan. Rest van de dag vooral mainstage vanaf tha Playah & Mad dog t/m N-vitral, tussendoor early en uptempo gestaan. Had niet verwacht dat ik er zonder slag of stoot doorheen zou komen. Goud man! Het weer hielp wellicht ook mee maartoch. Uurtje bij Barber gestaan en begin van Dimitri K nog gehoord. Bij de early nog still nr 1 gehoord :) Wat rammen zeg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ook na al die jaren nog steeds een van de betere plaatjes:
D.O.A. - Brooklyn Mob: YouTube: D.O.A. - Brooklyn mob

UVC vs. DJ Narotic - Industrial Strength: YouTube: U.V.C. & DJ Narotic ‎- Industrial Strength

D.O.A. - NYC Speedcore: YouTube: N.Y.C. Speedcore

Ik kan ze op Youtube niet vinden, maar er was van Nukom (1 van die gozers van DOA) zo'n LP die D.E.A.D. heette. Als iemand ze nog kan vinden, let me know. Ook goeie ouwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Esso21 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:05:
Bij de early nog still nr 1 gehoord :) Wat rammen zeg :)
Ondanks dat het geen early is, vond ik dat vroeger wel een lekker plaatje ja. Maar heb 'm destijds zo vaak gehoord dat ik hem tegenwoordig echt niet meer kan horen

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 21:46
brtk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:36:
[...]

[Afbeelding]
Haha, zo ver terug ging ik nog niet, maar ik zat wel laatst te kijken naar qlimax 2008. Ik ging in de periode rond 2006 - 2014 vaak naar festivals, en als je die dvd (dat was toen nog) terugkijkt zie je ook amper telefoons.. Daar zie je gewoon blote wijven, tieten en lekkere chickies die gek deden. Tegenwoordig durft niemand dat meer want er staan 50 telefoons op je gericht.. Echt een dooddoener voor de sfeer ook..

Nooit gesnapt, maar zal wel de nieuwe generatie zijn.. Staan ze op de eindshow, gaat het hele publiek staan filmen 8)7

Echte zonde van het feest :F

[ Voor 4% gewijzigd door ID-College op 19-07-2022 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
ID-College schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:17:
Staan ze op de eindshow, gaat het hele publiek staan filmen 8)7
Mensen in het publiek filmen toch ook veel beter dan een organisatie? :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc3l
@brtk en moest je nu wapperen of niet was volgens mij altijd het dingetje met die dingen weet ik nog. :P

@ID-College ja precies, denk een generatie dingetje, snap het ook niet. Aan de andere kant, wel mooi dat anderen het voor je doen.
Eigenlijk kan mij die hele eindshow / aankleding gestolen worden :X , liever het kaartje goedkoper.
'Vroeger' had je een groene laser en als je geluk had 2.

Op zich mogen ze dit ook wel doen op feestjes, "Steeds meer artiesten 'pakken telefoon af' bij concert"
https://www.ad.nl/buitenl...n-af-bij-concert~a858e96e

Alleen appen is wel handig om vrienden te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtk
Marc3l schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:00:
@brtk en moest je nu wapperen of niet was volgens mij altijd het dingetje met die dingen weet ik nog. :P
Wappie en dan inderdaad aan het wapperen :). Leuke herinneringen! Ook mooi waren de wegwerpcamera's. Daar werden plaatjes mee geschoten op gekke momenten. Maanden later werden de rolletjes dan ontwikkeld en afgedrukt. Meestal kon 90% van de foto's direct in de prullenbak :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
@ID-College Toen waren er natuurlijk ook nog geen telefoons met (fatsoenlijke) camera's he :)

Neemt niet weg dat de (film) zombies wel slecht zijn voor de sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 21:46
Esso21 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:32:
@ID-College Toen waren er natuurlijk ook nog geen telefoons met (fatsoenlijke) camera's he :)

Neemt niet weg dat de (film) zombies wel slecht zijn voor de sfeer :)
Daarom.. En bereik had je vaak ook niet.. Was allang blij dat ik mijn groep weer had teruggevonden ergens midden in de nacht.. Festival nog erger..

Ook zat daar gestaan, iedereen aan het rond dwalen en dan was je overgeleverd aan jezelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
Haha god ja, 18 jaar oud op mijn eerste Qlimax(2010) was ik ondanks de waarschuwende woorden van paar oudere lui dom gaan zuipen. Heenweg alvast paar flesjes. Nou dat heb ik geweten hoor.

Lag om half 4 dronken op de tribune van het Gelredome. Toen ik de rest weer wou gaan opzoeken kwam nergens een sms aan 8)7

Maarja dat had bij dominator ook kunnen overkomen met het beroerde bereik daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Iemand nog naar Ground Zero geweest afgelopen weekend?

Voornamelijk bij multigroove en Hellbound rondgehangen.. heerlijk sfeertje weer hoor _/-\o_

Jammer dat Peacock zoveel draaide, maar ja wat wil je als ambassadeur... :+

Dit keer was de entree goed geregeld, alleen kwam 30% van het barpersoneel niet opdagen dus stond je 30 minuten op een pot bier te wachten. Dronken ben ik niet geworden in ieder geval :*)

Iemand anders nog feestje gepland staan? Ik hoop mensen zover te krijgen om naar Syndicate te gaan in de Turbinehallen.

[ Voor 9% gewijzigd door YaaD op 01-09-2022 10:01 ]

bl44t

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:40
YaaD schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:01:
Iemand nog naar Ground Zero geweest afgelopen weekend?

Voornamelijk bij multigroove en Hellbound rondgehangen.. heerlijk sfeertje weer hoor _/-\o_

Jammer dat Peacock zoveel draaide, maar ja wat wil je als ambassadeur... :+

Dit keer was de entree goed geregeld, alleen kwam 30% van het barpersoneel niet opdagen dus stond je 30 minuten op een pot bier te wachten. Dronken ben ik niet geworden in ieder geval :*)

Iemand anders nog feestje gepland staan? Ik hoop mensen zover te krijgen om naar Syndicate te gaan in de Turbinehallen.
Groundzero was wel een leuk feestje maar zo verschrikkelijk koud. Heb me vooral in de frenchcore tent schuil gehouden uit de wind.

Wel erg triest voor de artiesten overigens die werden een kwartier voor de opening van de mainstage gesommeerd om de muziek even te stoppen zodat de MC alle mensen kon "wegsturen" naar de mainstage voor een slappe opening met wat vuurwerk. Verder prima genoten volgende week Zrce (kroatie naar het party eiland BKJN feest) en morgen naar PKHS in Tilburg (frenchcore ledgends met in zaal 2 ook millennium)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
BurnerT schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:14:
[...]

Groundzero was wel een leuk feestje maar zo verschrikkelijk koud. Heb me vooral in de frenchcore tent schuil gehouden uit de wind.

Wel erg triest voor de artiesten overigens die werden een kwartier voor de opening van de mainstage gesommeerd om de muziek even te stoppen zodat de MC alle mensen kon "wegsturen" naar de mainstage voor een slappe opening met wat vuurwerk. Verder prima genoten volgende week Zrce (kroatie naar het party eiland BKJN feest) en morgen naar PKHS in Tilburg (frenchcore ledgends met in zaal 2 ook millennium)
Ik vond t met de kou wel meevallen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de hele avond bijna geen moment heb stilgestaan :+

Ik was er rond 23:00 dus ik denk dat ik dat moment net gemist heb dan? Ik heb namelijk nergens meegekregen dat de muziek is gestopt.

Dat feestje in Tilburg is mooi klein en ook met goeie prijzen! Helaas al bij Pleinpop dit keer. _/-\o_

Have fun in ieder geval!

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep het al eens eerder gepost, maar ik blijf erop terug komen hoe ontzettend DIK deze set van Sarin Assault was. Vanaf 30 minuten tot het einde echt aan 1 stuk door rammen:

Vanaf het begin af aan een goeie opbouw en steeds sneller, maar nou ook weer niet ultra speedcore snel. De originele nummers van hem die erin zitten zijn een stuk langzamer, maar zo snel afgespeeld als dit klinken ze véél beter!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Deathchant op 01-09-2022 13:54 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Recent naar Rainbow Rave geweest. Was oké maar niet echt heel hard of "gabber minded". Volgende maand wel naar Dj Panic in Nieuwkuijk; dat lijkt wel iets harder te worden met ook Steve, Patrick & Sebastian.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Vanavond nog Tweakers naar Thunderdome? *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sassie
Marc3l schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:09:
Een avondje livestream voor mij, maar Ophidian maakt dat nu al goed. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Sassie op 10-12-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:02:
[...]

Ik ben echt benieuwd hoe ze die decade shows gaan doen. Om 23:30 is de eerste.

[ Voor 3% gewijzigd door ChokingHazard op 10-12-2022 23:04 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
ChokingHazard schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:04:
[...]

Ik ben echt benieuwd hoe ze die decade shows gaan doen. Om 23:30 is de eerste.
Ja, wel 'maar' 10 minuten per show, dus idd benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:08:
[...]

Ja, wel 'maar' 10 minuten per show, dus idd benieuwd hoe dat eruit gaat zien.
Inderdaad, 3x 10 minuten. 1x 30 was denk ik beter geweest. Maar we gaan het zien.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Was best aardig die eerste show. Niet super bijzonder, maar iig leuk intermezzo. Ben ook wel benieuwd naar 2e decade, maar weet niet of ik de nacht tot zo laat wil gaan rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:02:
[...]

Geweldig stukje oude doos op het moment, maar ik mis zo de live sets die ze vroeger nog deden. Geweldig dat die DJ een knop fetisch heeft, maar doe er dan gewoon wat mee.. :/
(6 million ways to die ken ik nog steeds als mix met Fuck martine van neophyte)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Sassie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:56:
Was best aardig die eerste show. Niet super bijzonder, maar iig leuk intermezzo. Ben ook wel benieuwd naar 2e decade, maar weet niet of ik de nacht tot zo laat wil gaan rekken.
Ik hoop nog 20 minuten wakker te blijven maar ik betwijfel het. Maar het zal vast wel op YouTube verschijnen uiteindelijk :)
SinergyX schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:14:
[...]

Geweldig stukje oude doos op het moment, maar ik mis zo de live sets die ze vroeger nog deden. Geweldig dat die DJ een knop fetisch heeft, maar doe er dan gewoon wat mee.. :/
(6 million ways to die ken ik nog steeds als mix met Fuck martine van neophyte)
Bodylotion :P het is me na al die jaren nog steeds niet duidelijk wat nou eigenlijk het 'verschil' is tussen Neophyte en Bodylotion, maar meen eens gelezen te hebben dat dat te maken heeft met de sound. Bodylotion waams wat rauwer ofzo.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Nu online
Marc3l schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:09:
Was weer een leuk feestje *O* :9B
Natuurlijk was het wel weer massaal XXL formaat, maar genoten van de setjes die ik meegepikt heb 🤘
De rij voor de merchandise was echt absurd lang ondanks dat ik om 10 uur binnen was, die maar overgeslagen dit keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
SpeedyNick schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:59:
[...]

Was weer een leuk feestje *O* :9B
Natuurlijk was het wel weer massaal XXL formaat, maar genoten van de setjes die ik meegepikt heb 🤘
De rij voor de merchandise was echt absurd lang ondanks dat ik om 10 uur binnen was, die maar overgeslagen dit keer :+
Thunderdome had een story geplaatst op Insta waarop je kon zien dat er om 9 uur al een rij stond. Via de webshop was het meeste nieuwe spul al uitverkocht.

Ik heb ergens nog een polo liggen van Thunderdome uit de jaren 90, maar geen idee waar.. :/

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Nu online
ChokingHazard schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:20:
[...]

Thunderdome had een story geplaatst op Insta waarop je kon zien dat er om 9 uur al een rij stond. Via de webshop was het meeste nieuwe spul al uitverkocht.

Ik heb ergens nog een polo liggen van Thunderdome uit de jaren 90, maar geen idee waar.. :/
Heb geen insta, dus nooit gezien 😷 had wel mijn wishlist gevuld, en stond voor 10 uur voor de deur (had die hard tickets om 8 uur naar binnen te kunnen, maar anderen van groep niet helaas), maar toen stond de rij voor merchandise al de hele "666" zaal te vullen..👎
Krijg vanzelf wel weer e-mailtje wat er nog over is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
Poaaaah ruffneck :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

Zeeuw

5.6

Was een heerlijk feestje, voor het eerst sinds corona :X

Had niet echt een 30-jarig jubileum gevoel zoals ik bij de 10, 15, 20, 25 edities had. Bovendien ook niet tot het einde kunnen blijven, leeftijd hè. ;)
Bij de main achter de DJ gestaan, daar was het geluid heerlijk, niet te druk en mooi uitzicht over de zaal. Helaas mis je dan wel de lichteffecten die duidelijk voor het publiek in de zaal afgesteld stonden want door dat scherm kon zelfs de DJ de zaal niet in kijken. Nosferatu was flink aan het klagen.

Dat recycle systeem was voor het eerst voor mij, wel wennen om de hele tijd met een platgedrukt blikje Coca-Cola in m'n achterzak rond te moeten lopen... de rijen bij de bar waren te lang om even in te wisselen voor een muntje en recycle-punt te ver weg! Denk wel dat het scheelt met rommel op de vloer.

Op naar de volgende editie...al mag die van mij wel gewoon overdag zoals een festival :P

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Ene kant ook wel vermaakt op Thunderdome voor mij 24e jaar alweer, aan de andere kant viel de platenkeuzes mij/ons wat tegen waardoor we meer aan het lopen waren van zaal naar zaal.

Voor Promo naar de main gegaan maar was weer zo'n voorgeprogrammeerde set. Op zich leuk maar had hij de vorige editie ook al. Main was beter toegankelijk dan de vorige editie en achter het podium was het inderdaad niet druk.

Ook niet tot het einde gebleven al kon ik zelf nog wel even door, Ubertje genomen want eerste trein ging pas weer om 07:45.

@Zeeuw van mij mag het ook wel overdag, zag dat MoH ook overdag is. Wel een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

Zeeuw

5.6

Marc3l schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:47:

@Zeeuw van mij mag het ook wel overdag, zag dat MoH ook overdag is. Wel een interessante optie.
Goeie tip! Ben niet zo'n MoH fan maar overdag wat bassen voelen is zeker interessant!
Lees wel veel negatieve reacties op Social Media over de beslissing om het overdag te organiseren. Veel buitenlanders die nu een extra hotelovernachting moeten boeken of treinen die na 23u niet meer rijden.
Maar je kunt na een 30 jarig bestaan ook wel wat oudere gasten verwachten die het niet meer de hele nacht volhouden of een gezin hebben die zondag aandacht nodig hebben.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Iemand nog tips voor wat goede crossbreed, industrial, darkcore? Ik vind bekende namen die altijd al wel wat daarmee deden steeds meer opschuiven naar mainstream en daar heb ik niet zoveel mee :/ Bijvoorbeeld The Outside Agency, vond ik altijd geweldig en ze hebben echt nog wel leuke platen maar naar mijn smaak minder dan eerder en ook minder kippenvelgevoel zoals bijvoorbeeld bij The Outside Agency - The Flux Capacitor. Even een goude ouwe (in crossbreed-termen):

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:52

psy

Ik zit laatste tijd ook in het Techno topic te posten alhoewel ik daar niet primair van hou....ik ben meer van de early hardcore/houseclassics/early rave/jumpstyle zeg maar. De snellere hardcore ben ik dan weer geen fan van.

Maar goed ik wist dus niet dat ook dit topic nog bestond. Per toeval ontdekt toen ik zocht op de Darkraver. Ja, zijn live uitzendingen zit ik meestal wel bij, ik vind ze niet altijd even goed omdat de muziek niet altijd mijn ding is, maar soms zijn het echt geniale sets (ik vind persoonlijk dat hij ontzettend goed kan mixen, en dan vaak zelfs nog op vinyl). Dat is soms een flapdrol is neem ik dan maar voor lief ;)

Vroeger heb ik eind jaren '90 Parkzicht (gelukkig) nog mogen meemaken. Daarna is het op stap gaan een beetje doodgebloed helaas. We kwamen in die tijd wel vaker in belgische discothekren zoals Atmoz, Real en de Zillion zijn we ook eens geweest. Vandaar dat ik de belgische tracks (zoals van Bonzai) ook heel goed kan waarderen. Toen Parkzicht net dicht ging zijn we nog naar besloten "Park"feesten geweest in als ik me niet vergis de Heat, en in Rotterdam hebben we de Xala (of A20?) ook wel ens bezocht.

Laatste tijd heb ik wat meer tijd om weer eens op stap te gaan. Vorig jaar naar Atmoz outdoor geweest, en in april dit jaar de Classics 010 bezocht in de Maassilo, vorige week Parkzicht outdoor in Vlaardingen en gisteren the Promised Land. Dat laatste stond nog het verst van mijn smaak af, toch hadden ze een tent waar behoorlijk hard gedraaid werd met DJ Rob als afsluiter (ook Pavo, Gizmo, Luna en Dano).

Parkzicht outdoor had dus een Classics stage die echt perfect was voor mijn smaak. Darkraver was precies zoals ik hem graag hoor, maar ook Franky Jones draaide erg goed, en Stanton...gewoon top. DJ Rob ook onnavolgbaar vooral omdat het een langere set betrof. Helaas werd ik op het einde te misselijk en was ik te vermoeid geraakt waardoor ik het einde niet meer heb meegekregen :|
"A nightmare in the park" was mij dus eigenlijk te snel, dat corespondeert wel met mijn smaak..... O+
Afbeeldingslocatie: https://www.parkzicht-outdoor.nl/images/2023-03-parkzicht-outdoor-line-up-2023.jpg

Nu ben ik benieuwd of hier nog veel gaan reageren eigenlijk, want het topic leek een beetje stil :9

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Nu online
Ik ben gisteren naar Karma outdoor in Eindhoven geweest. Promised land is voor mij een thuis feestje (woon in Haarlem), maar de lineup is het voor mij net niet..

Karma was echt weer heerlijk, alhoewel ik wel veel last van de hitte had. Veel water drinken, uit de zon blijven & pas toen het af begon te koelen aan het bier & wat anders gegaan.
Jammere is wel dat je tegen die tijd al half gaar bent, maar alsnog super gezellig gehad, heb weer heerlijk veel vage gesprekken gevoerd 🤣
Set van de dag voor mij waren shadowlands terrorist & noize suppressor d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedyNick op 09-07-2023 21:31 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste