Nou daar gaat 'ie. Ik ben redelijk nieuw hier, maar ik wil proberen een systeem te bouwen op basis van het BBG basissysteem. In het verleden heb ik wel eens het een en ander verwisseld in een computer, maar dit zou mijn eerste complete systeem worden. Daarom is alle advies zeer welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een basiscomputer voor internetten, muziek, foto's en soms wat 3D-tekenen (geen hele heftige dingen). De computer moet mijn huidige Dell N5110 vervangen omdat ik deze te langzaam vind (i3-2310M, 4096MB (1x4096) 1333MHz DDR3, 500GB Serial ATA (5400RPM), 512MB AMD Radeon HD 6470M
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 500,- uitgeven, liefst iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil alleen mijn tv (full hd) als monitor gebruiken (maakt dit nog wat uit?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
wat ik veranderd heb:
-kleinere SSD (ik heb aangenomen dat dit genoeg is voor windows) + extra harde schijf
-DVD-speler voor installatie en af en toe een CD'tje
vragen:
-kan ik hier in een later stadium zonder problemen een videokaart instoppen (bv de kaart die voor het budgetgamesysteem genoemd staat: Club3D Radeon R9 270 '14 Series). Is hier voldoende voeding voor of moet ik nog ergens anders aan denken?
-zal extra intern geheugen (8gb ipv 4 gb) veel uitmaken?
-klopt het dat ik de 64-bits versie van windows nodig heb?
-kan ik ervan uitgaan dat ik dit zonder problemen op gang krijg (cd erin en installeren)?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid zou een voordeel zijn, maar een redelijk snelle computer voor normaal gebruik/ snelle opstart is het belangrijkst. Veeleisende games zal ik er niet veel op spelen.
Ga je overklokken?
voorlopig houd ik me hier nog niet mee bezig
edit: enig idee waarom mijn RML-lijstje niet werkt?
edit2: tabelletje aangepast, met dank aan br00ky
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een basiscomputer voor internetten, muziek, foto's en soms wat 3D-tekenen (geen hele heftige dingen). De computer moet mijn huidige Dell N5110 vervangen omdat ik deze te langzaam vind (i3-2310M, 4096MB (1x4096) 1333MHz DDR3, 500GB Serial ATA (5400RPM), 512MB AMD Radeon HD 6470M
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer 500,- uitgeven, liefst iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil alleen mijn tv (full hd) als monitor gebruiken (maakt dit nog wat uit?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 43,85 | € 43,85 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 45,91 | € 45,91 |
| 1 | Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver | € 30,55 | € 30,55 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Logitech MK220 Wireless Combo | € 19,08 | € 19,08 |
| 1 | G.Skill F3-14900CL9D-4GBXM | € 43,- | € 43,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 18,- | € 18,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 453,69 | |
wat ik veranderd heb:
-kleinere SSD (ik heb aangenomen dat dit genoeg is voor windows) + extra harde schijf
-DVD-speler voor installatie en af en toe een CD'tje
vragen:
-kan ik hier in een later stadium zonder problemen een videokaart instoppen (bv de kaart die voor het budgetgamesysteem genoemd staat: Club3D Radeon R9 270 '14 Series). Is hier voldoende voeding voor of moet ik nog ergens anders aan denken?
-zal extra intern geheugen (8gb ipv 4 gb) veel uitmaken?
-klopt het dat ik de 64-bits versie van windows nodig heb?
-kan ik ervan uitgaan dat ik dit zonder problemen op gang krijg (cd erin en installeren)?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluid zou een voordeel zijn, maar een redelijk snelle computer voor normaal gebruik/ snelle opstart is het belangrijkst. Veeleisende games zal ik er niet veel op spelen.
Ga je overklokken?
voorlopig houd ik me hier nog niet mee bezig
edit: enig idee waarom mijn RML-lijstje niet werkt?
edit2: tabelletje aangepast, met dank aan br00ky