Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi bereik vergroten op camping

Pagina: 1
Acties:

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Hoi,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik in een stacaravan een adsl basic aansluiting (telefoonlijn liep er al, er stond alleen geen signaal op) van xs4all met een Fritzbox 7360 modem/router. Ik maak dus geen gebruik van een centrale wifi gelegenheid zoals sommige campings die bieden (die is daar namelijk niet).
Nu is het wifi bereik rond de caravan nog wel goed (het modem staat binnen daar waar de telefoonlijn binnenkomt) alleen er zijn meer mensen met wie ik deze aansluiting wil delen.
Deze staan iets verder weg. De caravans direct naast mijn caravan hebben nog wel bereik, alleen een buurman die daar weer naast staat niet en er is nog een buurman die op 50 meter afstand staat.
Wat zou ik nu kunnen doen om dit wifi bereik te kunnen vergroten ?

Ik zat eraan te denken om een Engenius EDC300 access point aan te schaffen en deze direct naast het Fritzbox modem neer te zetten. Deze hebben nogal een ver bereik, ik vraag me alleen af of je daarmee de 50 meter haalt. Er zijn ook outdoor oplossingen van Engenius (access points) alleen wil ik dat eigenlijk niet omdat ik dan weer ingewikkeld moet lopen doen met gaten boren, utp kabel aanleggen naar buiten etc.
Nu is er ook een repeater van Engenius met een groot bereik, alleen werd me dat afgeraden en kon ik beter een access point aanschaffen.

Ik heb op mijn adsl lijn daar een snelheid van 5mbit, De doelistelling is om overal te kunnen internetten op ipad's, iphone's en laptops. Ik las al wel dat alleen het zendvermogen opschroeven vaak niet de oplossing is omdat de clients het signaal ook terug moeten kunnen sturen en dan niet over zo'n sterke zender beschikken.
Alle tips zijn welkom.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:51
Een kabel trekken is geen optie? Dan zou je een kabel kunnen trekken naar een naastgelegen caravan en daar een access point neerzetten. Bedenk wel dat als je een 5mbit aansluiting met meerderen gaat delen dat je nog wel eens problemen zou kunnen krijgen als meerdere mensen iets op youtube gaan kijken bijvoorbeeld.

• hiburg
Bartske schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:13:
Een kabel trekken is geen optie? Dan zou je een kabel kunnen trekken naar een naastgelegen caravan en daar een access point neerzetten. Bedenk wel dat als je een 5mbit aansluiting met meerderen gaat delen dat je nog wel eens problemen zou kunnen krijgen als meerdere mensen iets op youtube gaan kijken bijvoorbeeld.
Nee, eigenlijk is dat geen optie, ik wil het het liefst allemaal draadloos oplossen. Dat van die 5 mbit beperking weten we, je kan dan niet allemaal filmpjes tegelijk kijken, dus dat is bekend.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:51

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Houd rekening met het feit dat caravans het signaal erg blokkeren.
Wij hadden destijds een Linux router opgevoerd tot maximale zendvermogen, maar zelfs toen bleef het bereik in de caravan nihil.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27
Vergeet niet dat je apparaten ook terug moeten praten, dan kun jij super ver bereik hebben met je AP maar als het antwoord van je zwakke smartphone antenne niet aankomt, heb je er nog niets aan.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Tazzios

..

Ik zou proberen om de antenne(s) hoger te plaatsen.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Ik zou denken aan een apparaat als aangekondigd bij de buren:
http://nl.hardware.info/n...gain-wireless-usb-adapter

Meer zendvermogen lost je probleem niet op, zoals chaoscontrol ook al aangeeft.

while (! ( succeed = try ()));

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
en kan/mag je niet gewoon een kabeltje in de grond graven? dan zet je bij je buurman weer een eigen router neer en heb je super bereik

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Powerline?

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

thedon46 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:20:
en kan/mag je niet gewoon een kabeltje in de grond graven? dan zet je bij je buurman weer een eigen router neer en heb je super bereik
Tip, stel dat je niet wil graven.

Zet je schep in de grond en wiebel deze een beetje heen en weer, vervolgens druk je de kabel er onderin en haal je de schep weer weg. Op die manier maak je een gootje van 15 cm diep die vrij snel weer dicht groeit ;)

Verwijderd

Ik weet niet hoe dat zit met caravans en de aansluiting tot aan het net.

Voor caravans heb je een andere stekker welke je in een "stopcontact" plugt, gaat dit niet blokkeren.
Ook weet je niet hoe de leidingen bij elkaar komen en dus of het kanaal geblokkeerd wordt of niet.
En als laatste moet je ook op dezelfde fase zitten (bij mij thuis in ieder geval), ik weet niet hoe het op de camping geregeld is dus dat moet dan ook nagevraagd worden.

• hiburg
YoVla schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:12:
Houd rekening met het feit dat caravans het signaal erg blokkeren.
Wij hadden destijds een Linux router opgevoerd tot maximale zendvermogen, maar zelfs toen bleef het bereik in de caravan nihil.
Ok, zou dat komen omdat die caravans vaak van aluminium gemaakt zijn ?
Ik zal eens testen om de huidige fritzbox eerst even buiten te zetten, dan weet ik wat meer.
Graven is eigenlijk niet echt een optie: het modem staat midden op een terrein in een caravan (wel bij een deur en een raam) maar daaromheen ligt een terras met allemaal tegels, dus dan moet ik een stuk van het terras openhalen etc. Daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen.

Ik zal van het weekend eens kijken met een programma zoals wifi-analyzer, daarmee kun je het wifi-bereik testen etc.
Dank voor de hulp alvast.
Ik las al wel dat het wifi bereik van de Fritzbox 7360 niet heel erg goed is.

Verwijderd

Neem een echt "outdoor" AP, en plaats deze op het dak van je caravan. Dat helpt al een stuk.

• hiburg
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:50:
Neem een echt "outdoor" AP, en plaats deze op het dak van je caravan. Dat helpt al een stuk.
Daar zat ik ook al aan te denken, ik denk dat ik hiervoor ga:
http://www.engenius-europ...m/ens202ext?category_id=8

De Engenius ENS202EXT. Dat lijkt me wel een goede keuze. Wordt wel even spelen met een UTP kabel naar buiten maar dat moet op zich geen probleem zijn.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb deze besteld.

http://www.interprojekt.c...24ghz-80211ab-p-1434.html

Een outdoor-device, met omni antenne, en bevestigings-zooi.
naar keuze 2.4 of 5 GHZ.
Gaat in mijn situatie ook naar een camping, waar dan 4 anderen op mogen inloggen.

Hou er wel rekening mee dat de shop de BTW achteraf pas toevoegt ( 21% ), en de verzending zo'n 10€ is ( tot 3 kilo )
Totaal was zo'n 70€
Pagina: 1