Waarom zijn de HP elitebooks zo duur, mis ik iets?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-05 10:46
Ik ga Industrieel Ontwerp studeren en heb een krachtige laptop nodig.
Mijn studie bied zelf een Hp Elitebook aan. Echter zijn deze modellen vrij duur.
Ik heb dus een aantal vergelijkingen gedaan, en steeds kom ik met gelijke specificaties uit dat de elitebook (onnodig?) duurder is. Waar zou dit mee kunnen samenhangen? Ik ben best benieuwd.

O.a. een vergelijking:
http://tweakers.net/price...;335523;331851/categorie/

Dit geld echter voor veel meer modellen, het is niet incidenteel. Sommige hebben wel ssd's,
maar ook daar zijn die dan duurder dan ik zou verwachten.

Ik zou dus graag voor een asus n550 of n56 gaan. Om een beetje op toekomst te letten ook maar meteen een touchscreen, alhoewel ik dat nu nog niet veel zal gebruiken...

Uiteindelijk vind ik deze wel mooi uit mijn vergelijkingen komen,
http://tweakers.net/price...0jk-cm082h/specificaties/

Accuduur en gewicht maken mij niet veel uit, dikte en ontwerp wel.

Mocht iemand nog alternatieven of suggesties hebben dan hoor ik die heel graag.
Maar bovenal vraag ik mij dus af waarom die hp's allemaal zo duur zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Elitebooks zijn voor bedrijven. Daarom zijn er gimmicks als extra beveiliging als een vingerafdrukscanner etc. Dat maakt het duur. Had je ook zelf kunnen opzoeken, mja.

Welke TU ga je studeren?

[ Voor 19% gewijzigd door Chris Smoove op 01-07-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:15
Buiten de gimmicks is er ook behoorlijk verschil in bouwkwaliteit ten opzichte van de gemiddelde Acer/Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Ja, maar zoals de vergelijking hier gegeven, sinds wanneer kost een vingerafdrukscanner €500 dan? Vandaar dat ik het niet helemaal snap...

TU Delft. Die bood via campusshop.nl laptops aan. Die elitebook in de vergelijking was de laptop die vorig jaar bij IO aangeboden werd. Nu is er deze actie: http://www.campusshop.nl/...litebook-840/details.aspx Dat is dat een grote korting, maar in mijn ogen dus een korting op een onnodig hoog bedrag.

Gezien mijn situatie; de HP of Asus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Nou inderdaad, ik werk zakelijk op een EliteBook 8770w met een Quadro K4000m, Core i7 3820QM, en 32GB intern, en laat ik eerlijk zijn: technisch hoogstandje. Zoiets vind je niet op de meeste andere merken. Er zijn goede dockingstations beschikbaar, HP levert er goede support op, en hoewel de TPM zakelijk gebruikt wordt, is vooral de bouw + goede koeling een voordeel... en natuurlijk: hoe makkelijk ze te servicen zijn. Design is ook niet oerlelijk, touchpad is goed genoeg, en een goed toetsenbord. Het totaalplaatje (service, bouwkwaliteit, levensduur, docking/security/features) maakt dat ze vrij competatief zijn.

Wat als technisch/industrieel kladderaartje jou vooral zal interreseren is het feit dat er een Quadro in zit. Vooral CAD is daar een groot fan van, zeker met GPU offloading, feit dat ze certified double precision + supported drivers hebben (zonder je garantie te moeten verknoeien) is gigantisch uiteraard. De 8770 (en de opvolger: Zbook 17) zijn natuurlijk workstation tanks, maar je hebt ook de 8570w/Zbook 15 serie die dezelfde voordelen bieden voor een industrieel ontwerper/graficus, maar beter mee te nemen zijn. Consumer grade laptops (waar ook de "pro" macs onder vallen nu) kunnen daar niet tegenop.

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 01-07-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

j3ffr3-y schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:32:
Ja, maar zoals de vergelijking hier gegeven, sinds wanneer kost een vingerafdrukscanner €500 dan? Vandaar dat ik het niet helemaal snap...

TU Delft. Die bood via campusshop.nl laptops aan. Die elitebook in de vergelijking was de laptop die vorig jaar bij IO aangeboden werd. Nu is er deze actie: http://www.campusshop.nl/...litebook-840/details.aspx Dat is dat een grote korting, maar in mijn ogen dus een korting op een onnodig hoog bedrag.

Gezien mijn situatie; de HP of Asus? :?
Het heeft te maken met de GPU. Overigens is die hp pc die je aanhaalt niet de juiste. Kijk hier maar even:
\[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:12
Meer mensen in dit forum zitten met eenzelfde soort probleem: kijk maar eens bij studie laptop

Je moet beseffen dat een Elitebook (en een Lenovo Thinkpad) in een andere gebruiksscenario vallen en ook met andere doeleinden gebouwd zijn. Waar een "consumenten"-versie laptop gebouwd wordt om de meeste "bang for your buck" te krijgen is dit bij Lenovo Thinkpads, HP Elitebooks niet zo. Deze worden meer gebouwd op duurzaamheid, samenhang van onderdelen en worden vaak ook geleverd met een garantie die vele malen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 07:57

killercow

eth0

Elitebooks en thinkpads zijn gewoon duurder omdat het zakelijk machines zijn. Machines die 3 jaar lang dag in dag uit je tas in moeten. Meegesleepd moeten worden en die al die tijd het moeten bljiven doen, repareerbaar moeten zijn en met wat geluk ook nog enige waarde hebben na die tijd doordat dockingstations, adapters en andere onderdelen op de opvolger ook nog werken.

De bouwkwaliteit van een T series thinkpad of een Elitebook is gewoon nuttiger, steviger en dus duurder.

Ik zou gewoon kiezen voor een Thinkpad of Elitebook als ik verwacht een nuttige laptop nodig te hebben die jaren meegesleepd moet kunnen worden.

Ik heb een T440s, lekker licht, stevig. Voor jouw doeleinden is een T550W met 3k scherm, 32gb ram en een quadro kaart een nuttige oplossing. Ik zou voor geen goud een andere laptop willen hebben in ieder geval.

[ Voor 14% gewijzigd door killercow op 01-07-2014 17:39 . Reden: eigen ervaring toegevoegd. ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 02:11
Ik heb zelf een HP elitebook 8570w configuratie voor mijn werk. Inderdaad ivm met bepaalde software die krachtige Quadcore met zo hoog mogelijke Mhz nodig heeft en er moest achteraf zoveel mogelijk geheugen in. Ik heb precies dezelfde vergelijking gemaakt, maar aangezien wij persé via HP moeten inkopen is het deze geworden voor in mijn ogen veel te veel geld.

Het zijn gewoon volwaardige desktopvervangers. Erg zwaar en zeer hoge bouwkwaliteit. Alleen al de scharnieren laten zien dat het hier niet op een gewone laptop gaat. Voor ons was belangrijk dat er windows 7 64 bit op geleverd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 02:11
Als aanvulling, de laptop wordt inderdaad zakelijk geleverd met rechtstreekse ondersteuning van HP. Ook worden zakelijk gezien deze prijzen wel gefactureerd, maar wordt er aan het einde van het jaar een soort afnamebonus gegeven. De prijzen in de pricewatch zijn absoluut niet de prijzen die een bedrijf betaald.

Als voorbeeld, wij werken met 16000 medewerkers wereldwijd. En overal wordt er met HP gewerkt. (daarvoor was het dell en daarvoor lenovo). De lenovo's vond ik nog altijd de beste laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Deze zal waarschijnlijk al meer dan genoeg prestatie leveren voor je studie: pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor IO heb je op zich ook niet zo heel veel nodig toch, wat draaien ze daar over het algemeen tegenwoordig? Solidworks, wat grafische dingen en misschien een 3d app? Zo lang je maar iets hebt met een snelle turbo op de cpu dan gaat het in princiepe wel goedkomen, op zich heb je geen pro laptop nodig.

Ik zou zelf wel een lenovo W van ebay halen ofzo, zoals men hier al zegt, workstation laptops zijn wel fijne dingen. Maar die deal via de universiteit voor een HP elitebook is toch vaak best goed?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

maratropa schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:44:
Voor IO heb je op zich ook niet zo heel veel nodig toch, wat draaien ze daar over het algemeen tegenwoordig? Solidworks, wat grafische dingen en misschien een 3d app? Zo lang je maar iets hebt met een snelle turbo op de cpu dan gaat het in princiepe wel goedkomen, op zich heb je geen pro laptop nodig.

Ik zou zelf wel een lenovo W van ebay halen ofzo, zoals men hier al zegt, workstation laptops zijn wel fijne dingen. Maar die deal via de universiteit voor een HP elitebook is toch vaak best goed?
Klopt, als die niet oververhit en geen straaljager is :)
Alle laptops van de vorige jaren hadden allemaal bovenstaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Bedankt voor alle snelle reacties. Het design van Asus spreekt mij heel erg aan, waardoor ik daarop ben gaan focussen. Alhoewel ik Nederlands ingesteld ben, en dus zo'n grote korting op een HP wel aantrekkelijk vind, vraag ik mij dan af of die HP (naast bouwkwaliteit wat wel noemenswaardig is) in mijn geval iets toevoegt. Ik zie zelf het touchscreen van Asus weer als een toegevoegde waarde. Alhoewel die geen ssd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23
Waarom pak je die Elitebook 840 van Campusshop niet? Dan heb je er een SSD in zitten en betaal je eigenlijk niets meer voor het feit dat het een elitebook is. Een i7 met 256GB SSD en 8GB voor 999 is nog steeds een nette prijs. En je hebt het voordeel van de garantie. Als je een normale Asus koopt en er gebeurt wat mee moet je maar zien hoe lang de reparatie duurt. Bij die HP aanbieding heb je een maximale reparatietijd anders krijg je een leenlaptop of een nieuwe.. das wel handig als je voor je studie afhankelijk bent van je notebook.
Pagina: 1