Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

studie laptop

Pagina: 1
Acties:

• arcanadoom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
ik ga de laptop gebruiken voor mijn studie, verder nergens voor omdat ik een desktop heb waar ik alles mee kan.

voor mijn studie moet de laptop aan een aantal eisen voldoen:
Besturingssysteem Legitieme Windows 8.1 64Bits Engels
Processor Intel® i7 of vergelijkbaar
GeheugenMinimaal 8 GB DDR3 Geheugen
Videokaart
Grafische kaart met minimaal1 GB dedicated memory inclusief Software OpenGL ondersteuning bij voorkeur ISV gecertificeerd!
Netwerk
Interne Wireless 802.11 AC
Interne 10/100/1000 Ethernet.

Wat is je budget?
mijn budget is maximaal 1000 euro, omdat ik voor deze prijs via de universiteit een aanbieding heb gekregen voor een laptop die geschikt is voor mijn studie. maar ik wil het liefst zo laag mogelijk bedrag betalen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ik ga de laptop gebruiken voor mijn studie en dat zal betekenen dat ik heb bijna iedere dag mee moet nemen, dus niet al te zwaar zou fijn zijn maar niet noodzakelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
de laptop moet aan de bovengenoemde eisen voldoen voor mijn studie. verder niet veel eisen.

ik heb van de universiteit dus een aanbieding voor een laptop gekregen hier een linkje:
http://www.utwente.nl/ict.../highendmodel1415-nl.html

ik heb zelf al een beetje zitten zoeken en deze laptops heb ik gevonden die aan de eisen voldoen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VB-S4061H€ 749,-€ 749,-
1HP Envy Touchsmart 15-j100ed€ 899,-€ 899,-
1MSI GP60 2PE-064NL€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.647,-

[ Voor 40% gewijzigd door arcanadoom op 30-06-2014 13:06 ]

• wertyuipo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11 14:01
Van de laptops die je al gevonden hebt is de MSI GP60 2PE-064NL toch wel de beste.
Vooral op grafisch gebied.
Voor dezelfde prijs kun je deze krijgen:
pricewatch: Asus N550JV-CN270H
Deze laptop heeft dezelfde processor als de MSI laptop maar heeft een GT750M.
Deze staat in de benchmarks toch iets hoger dan de GT840M en heeft als het goed is ook wat meer geheugen.
Hier is een vergelijking:
http://www.game-debate.co...0m-2gb-vs-geforce-gt-750m

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59
Welke studie ga je doen? Lijkt me nogal van belang...

Die Thinkpad die je via de Universiteit kan krijgen is wel een heerlijke prijs voor een doorgaans toch aardig prijzige Thinkpad

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 19:42
Wat betreft die ThinkPad moet je de ISV-certificering niet vergeten; dat is bijna een garantie dat de software die je nodig zult hebben zonder problemen zal draaien. Alle andere laptops die je zult zoeken in je budget hebben die certificering niet.

Verder is 991 euro een mooie prijs voor die ThinkPad, normaal gesproken zou je daar veel meer voor betalen en het is een laptop die gegarandeerd je gehele studieperiode meegaat en snel genoeg zal zijn. Ten slotte is de garantie via de UT gewoon fijn; is je laptop stuk, hier heb je een vervanger totdat we deze gefixed hebben. Good luck om dat bij een ander te vinden voor die prijs ;)

TL;DR; je krijgt via de UT een business-grade laptop met ISV-certificering en geweldige garantie, dus ik zou er je voordeel mee doen ;)

• arcanadoom
nooberke schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:52:
Welke studie ga je doen? Lijkt me nogal van belang...

Die Thinkpad die je via de Universiteit kan krijgen is wel een heerlijke prijs voor een doorgaans toch aardig prijzige Thinkpad
ik ga de bachelor Advanced Technology doen.
maikel124 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:56:
Wat betreft die ThinkPad moet je de ISV-certificering niet vergeten; dat is bijna een garantie dat de software die je nodig zult hebben zonder problemen zal draaien. Alle andere laptops die je zult zoeken in je budget hebben die certificering niet.

Verder is 991 euro een mooie prijs voor die ThinkPad, normaal gesproken zou je daar veel meer voor betalen en het is een laptop die gegarandeerd je gehele studieperiode meegaat en snel genoeg zal zijn. Ten slotte is de garantie via de UT gewoon fijn; is je laptop stuk, hier heb je een vervanger totdat we deze gefixed hebben. Good luck om dat bij een ander te vinden voor die prijs ;)

TL;DR; je krijgt via de UT een business-grade laptop met ISV-certificering en geweldige garantie, dus ik zou er je voordeel mee doen ;)
ik weet niet precies wat de certificering inhoud dus ik weet ook niet of dit essentieel is.

verder is krijg ik bij bijvoorbeeld mycom ook 3 jaar garantie op een laptop, en aangezien ik thuis een desktop heb staan waar ik ook alles op kan doen zal dit niet de reden zijn om hem te kopen.

verder heb ik nog een andere laptop die mij aangeraden werd in de winkel:
pricewatch: Asus N56JN-CN035H

deze heeft een i7, geheugen is 6gb maar vind ik voldoende, een betere videochip dan die in de Thinkpad, windows 8.1 en deze is 200 euro goedkoper dan de laptop van de UT

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 19:42
3 jaar garantie via MyCom is niet gelijk aan Next Business Day via een Universiteit op door hun verstrekte laptops. De garantie via de Mycom is echt een lachtertje daarnaast.

Tsja, wat prijs betreft; je hebt gelijk dat het goedkoer is, maar bedenk je wel dat je bij een thinkpad bouwkwaliteit, degelijkheid en op elkaar afgestemde onderdelen mee moet nemen in de prijs. Zelf heb ik jarenlang een ThinkPad misbruikt, dus ik weet wat die dingen kunnen hebben. Dat is iets dat je niet hebt bij een Asus.

Persoonlijk zou ik bij een prijsverschil van 200 euro alsnog de Thinkpad via de UT kiezen, betere bouwkwaliteit, betere garantie, ISV-certificering (al dan niet nodig), maar dan wel misschien iets mindere specs (die je waarschijnlijk niet eens door hebt).

• arcanadoom
maikel124 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:51:
3 jaar garantie via MyCom is niet gelijk aan Next Business Day via een Universiteit op door hun verstrekte laptops. De garantie via de Mycom is echt een lachtertje daarnaast.

Tsja, wat prijs betreft; je hebt gelijk dat het goedkoer is, maar bedenk je wel dat je bij een thinkpad bouwkwaliteit, degelijkheid en op elkaar afgestemde onderdelen mee moet nemen in de prijs. Zelf heb ik jarenlang een ThinkPad misbruikt, dus ik weet wat die dingen kunnen hebben. Dat is iets dat je niet hebt bij een Asus.

Persoonlijk zou ik bij een prijsverschil van 200 euro alsnog de Thinkpad via de UT kiezen, betere bouwkwaliteit, betere garantie, ISV-certificering (al dan niet nodig), maar dan wel misschien iets mindere specs (die je waarschijnlijk niet eens door hebt).
ik ben overtuigd en aangezien de UT zelf deze laptop heeft uitgekozen voor deze opleiding denk ik dat ik daar ook geen miskoop mee kan doen. daarnaast is de studie ook het enige waar hij voor gebruikt gaat worden omdat ik een desktop heb waar ik alles mee kan.

dank voor de reacties
Pagina: 1