«Nooit geschoten is altijd mis»
Ten 2e, wat heb je zelf al gevonden? Waarom wil je zonodig 8GB RAM?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
GamenD4NG3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:07:
Ja leuk, ten 1e is DDR2 duurder als DDR3 en kost 8GB DDR3 je al 60 euro.
Ten 2e, wat heb je zelf al gevonden? Waarom wil je zonodig 8GB RAM?
Streamen en Recorden gaat sowieso al niet op een Pentium D. Daar gaat 8GB RAM geen verandering in brengen. Ook als je wilt gaan gamen heb je niks aan meer RAM, je CPU is gewoon veel te traag.Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:09:
[...]
Gamenen al zou ik overgaan naar DDR3 moet ik nieuwe moederbord en ook nog 1 waar mijn pentium D in kan dus dat wordt denk ik duurder. Ik wil gewoon een snel lopende pc hebben om mee te kunnen gamen en huiswerk maken en streamen en recorden allemaal tegelijk enzo (zit al giga videokaart in)
Ik zou in dit systeem geen geld meer steken, en "Er zit al een giga videokaart in" zegt me weinig, je kan bij wijze van een HD5450 of GT640 krijgen met 1GB VRAM - het blijven alsnog tergend trage kaarten als je wilt gaan gamen
Spaar lekker door voor een basis gameset. Voor €220 - 250 kan je al een leuk setje krijgen als je je huidige behuizing en HDD meeneemt.
[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 30-06-2014 19:14 ]
http://imgur.com/7KpEZOj,wA442mW,PwViaZB,yqvQCfzD4NG3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:11:
[...]
Streamen en Recorden gaat sowieso al niet op een Pentium D. Daar gaat 8GB RAM geen verandering in brengen. Ook als je wilt gaan gamen heb je niks aan meer RAM, je CPU is gewoon veel te traag.
Ik zou in dit systeem geen geld meer steken, en "Er zit al een giga videokaart in" zegt me weinig, je kan bij wijze van een HD5450 of GT640 krijgen met 1GB VRAM - het blijven alsnog tergend trage kaarten als je wilt gaan gamen.
Spaar lekker door voor een basis gameset.
dit is het gevalletje, het is trouwens een Pentium D 2,6 Ghz
(Die ene kast niet, daar kwam de moederbord vandaan)
[ Voor 3% gewijzigd door Joostlek op 30-06-2014 19:17 ]
Pentium D is vrijwel letterlijk 2 Pentium 4's op elkaar geplakt. Core2Duo processoren waren de eerste degelijke consumenten dualcores van Intel.
Dan zullen we toch eerst de totale specs van je pc'tje moeten weten, anders weten we niet wat er in kan blijven.Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:18:
Maar hoe kan ik nu het goedkoopst uitkomen om nog voor de zomervakantie een goeie game en record computer te hebben (liefst zelf gemaakt)
V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 750K Boxed | € 60,- | € 60,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 44,66 | € 44,66 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,04 | € 58,04 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,65 | € 37,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 200,35 | |
Je geeft aan al een GPU te hebben, deze is minder relevant bij recorden/streamen maar wel als je op enigsinds goede kwaliteit wilt gamen. Mits je huidige HDD SATA is zou je deze kunnen gebruiken, al raad ik wel een SSD aan - je krijgt erg veel last van stuttering / immens lange laadtijden als je record en gamed tegelijk op een oude HDD.
Laten we zeggen, mijn cijferlijst is ongesteld (veel rood), als ik dit jaar haal wil ik wel gewoon goed kunnen gamen (beterder dan een laptop met 2,6 Ghz 4 gig ram Intel HD graphics 3000 en 1600x900 screen)warhamstr schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:20:
Zo laten. En de volgende zomervakantie een vette gamebak neerzetten. Met die 8gb werkgeheugen word je echt niet ineens heel blij van een veel sneller systeem oid. Dat verschil ga je niet eens merken ws.
Ik heb nu thuis 1 gig (2x512MB) en dan kan Windows 8 er niet opArunia schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:20:
De enige reden om geheugen bij te prikken is als je te kort komt. Het versneld op zichzelf als je niet te kort komt absoluut niet je systeem.
Win7 heeft hier tijden lang op een 1GB singlecore bak gedraait, Win8 is zelfs nog een stukje vlotter als Win7 en zou dus gewoon moeten kunnenJoostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:24:
Ik heb nu thuis 1 gig (2x512MB) en dan kan Windows 8 er niet op
[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 30-06-2014 19:28 ]
uhm, laat ik zeggen, download windows 8 en probeer het, het systeem gaat zijken; U heeft minstens 2 GB RAM nodig om Windows 8 te kunnen laten draaienD4NG3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:25:
[...]
Win7 heeft hier tijden lang op een 1GB singlecore bak gedraait, Win8 is zelfs nog een stukje vlotter als Win7 en zou dus gewoon moeten kunnen.
Windows 8 heeft specs
euhm...warhamstr schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:25:
Wat zijn de specs van je huidige systeempje?
ASUS nVidia nogwat

2,6 Ghz Pentium D
Veel HDD's
(Ik heb er nog meer)veel videokaarten en nog meer shit
Ja leuk dat Win8 specs heeft - je kan die 2GB minimum er gewoon uitslopen. Of gebruik de 32b versie.Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:28:
uhm, laat ik zeggen, download windows 8 en probeer het, het systeem gaat zijken; U heeft minstens 2 GB RAM nodig om Windows 8 te kunnen laten draaien
Windows 8 heeft specs
Asus maakt nogal veel NVidia nogwattessenASUS nVidia nogwat [afbeelding]
Ja leuk, maar zoek eens uit wat de snelste is. Ik zie daar sowieso wat schijven liggen met een PATA aansluiting, (de bovenste bijv) deze kan je al droppen.Veel HDD's [afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 30-06-2014 19:52 ]
V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD
ASUS gt9600D4NG3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:30:
[...]
Ja leuk dat Win8 specs heeft - je kan die 2GB minimum er gewoon uitslopen. Of gebruik de 32b versie.
[...]
Asus maakt nogal veel NVidia nogwattessen. Welke GPU gaat het hier over?
[...]
Ja leuk, maar zoek eens uit wat de snelste is. Ik zie daar sowieso wat schijven liggen met een PATA aansluiting, (de bovenste bijv) deze kan je al droppen.
Rommel waar ik in een eerdere post al over sprak.
Dit hele systeem is dus achterhaald en je kan hooguit de behuizing en een of meerdere HDD's meenemen.
Ik weet niet wat je budget is op korte termijn, maar een euro of €300,- is wel het minimum dan. Liever nog een 120GB+ SSD erbij.
| 1 | AMD Athlon II X4 750K Boxed | € 60,- | € 60,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 44,66 | € 44,66 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 131,85 | € 131,85 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,65 | € 37,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 303,16 | |
+ pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-06-2014 20:02 ]
Ik zou voor een tweedehands GPU gaan, véél meer performance voor je geld!D4NG3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:00:
[...]
Rommel waar ik in een eerdere post al over sprak.
Dit hele systeem is dus achterhaald en je kan hooguit de behuizing en een of meerdere HDD's meenemen.
Ik weet niet wat je budget is op korte termijn, maar een euro of €320,- is wel het minimum dan. Liever nog een 120GB+ SSD erbij.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X4 750K Boxed € 60,- € 60,- 1 MSI A78M-E45 € 44,66 € 44,66 1 Gigabyte GV-R726XWF2-2GD (Rev. 2.0) € 115,40 € 115,40 1 Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU € 58,04 € 58,04 1 Corsair Builder CX430 Bronze € 37,65 € 37,65 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 315,75
+ pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB
Ik ga altijd uit van nieuwprijs, als de TS voor 2e hands wil gaan zal hij dit zelf uit moeten zoeken.jorisvdelsen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:02:
[...]
Ik zou voor een tweedehands GPU gaan, véél meer performance voor je geld!
Als je 12 uur per week werkt staat 'ie er binnen een paar maandjes hoor ...Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:01:
Pfff... Daar kom ik met mijn 2,70peruursnackbarbaantje niet ver
Signature
Ik werk 2,5 uur in de week (ben nog 15 snap je)mimang schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:08:
[...]
Als je 12 uur per week werkt staat 'ie er binnen een paar maandjes hoor ...
Snap 'm ben vorige week ook 16 geworden haha.Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:09:
[...]
Ik werk 2,5 uur in de week (ben nog 15 snap je)
Maar ik zou geen cent meer steken in je computer en sparen voor een nieuwe, dit is echt niet je geld waard! 8GB in combinatie met zo'n CPU + GPU is ook niks
Signature
(yay, nog een MIUI user)
Wat ga je met die spaarrekening doen? Rijlessen? (Ik weet alle struggles van een skere middelbare scholier;))Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:13:
Ach ik heb een bijbaantje waar ik 13 euro per week verdien maar daarvan moet ik 10 inleveren naar me spaar rekening, ik ga nu uitrekenen hoeveel weken het dan zou duren
(yay, nog een MIUI user)
Verwijderd

2) Smeek bij je ouders dat je nieuwe PC voor school nodig hebt.
3) PROFIT!
Haha ik voel je... Laat je ouders zien dat je met geld om kan gaan, laat dus voortaan alles staan tot je ong 500 euro hebt, en dan 300 euro uitgeven en ze zullen zien dat je met geld om kan gaan!]Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:13:
Ach ik heb een bijbaantje waar ik 13 euro per week verdien maar daarvan moet ik 10 inleveren naar me spaar rekening, ik ga nu uitrekenen hoeveel weken het dan zou duren
(yay, nog een MIUI user)
met 12 euro in de maand schiet je niet veel op nee..
Woehoeee Xiaomi FTW!
[ Voor 7% gewijzigd door two op 30-06-2014 20:53 ]
Signature
Verwijderd
Liever nieuwe game PC van 1000 euro dan rijlessen imojorisvdelsen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:42:
[...]
Wat ga je met die spaarrekening doen? Rijlessen? (Ik weet alle struggles van een skere middelbare scholier;))
Zag dat tegen mijn ouders...Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:04:
[...]
Liever nieuwe game PC van 1000 euro dan rijlessen imo
Ikzelf ga waarschijnlijk een tweedehands kopen. Misschien een optie voor TS?
[ Voor 1% gewijzigd door jorisvdelsen op 30-06-2014 22:16 . Reden: smiley weggehaald, stoorde me ]
Ik zou niet te snel zijn met alles upgraden. Ik ben 14 en ben heel langzaam mijn snelle schoolcomputer aan het transformeren in een game bak. Dit jaar het ram en het volgend jaar nieuwe videokaart etc....
Ik denk dat je opzoek moet naar een beter baantje of nog een tijd wachten. Misschien kan je ook wat troep van vroeger verkopen. Oude DS, racestuurtje, Lego. Je snapt me wel. Als je dit doet heb je misschien al 100 euro en ben je op 1/3de.
Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dat is geniaal! Ik heb hier nog voor €1000 aan Lego liggen.Pataar schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:18:
Tweaker sebas is ook weer lekker bezig
Ik zou niet te snel zijn met alles upgraden. Ik ben 14 en ben heel langzaam mijn snelle schoolcomputer aan het transformeren in een game bak. Dit jaar het ram en het volgend jaar nieuwe videokaart etc....
Ik denk dat je opzoek moet naar een beter baantje of nog een tijd wachten. Misschien kan je ook wat troep van vroeger verkopen. Oude DS, racestuurtje, Lego. Je snapt me wel. Als je dit doet heb je misschien al 100 euro en ben je op 1/3de.
Maar ontopic, misschien kun je in de vakantie veel gaan werken en ondertussen in de gaten houden of er een interessant systeempje aangeboden wordt voor een leuke prijs.
Is Bedrijfskundige Informatica geen goede opleiding dan? Niet veel mensen hebben een goede baan in Londen hoorUmbrah schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:22:
Verstandig, een spaarrekening, rijlessen heb je veel meer aan (anders kan je sommige banen niet krijgen en zit je eeuwig vast in die snackbar), en tot die tijd, overleef met wat je heb. Daarnaast: leer een vak, leer een onderwerp, en vraag advies voor levenskeuzes. IT is duidelijk niks voor je. "Nvidia dinges", "S-ATA zooi"... dat zijn gewoon google-onderwerpen... net zoals die Pentium D. Je zegt niet eens wat je wilt spelen... ik ben nu 30, en geloof me, ik heb een goede opleiding, rijbewijs, en baan in Londen, maar als ik wat minder gegamed had en (ja, rode cijferlijst ken ik) ook de saaie vakken goed had gedaan, had ik er een stuk rooskleuriger bij gezeten.
Signature
Daarom zeg ik ook, ga flink werken in de vakantie, zodat je school er niet onder lijdt. Als je nu goed je best doet, krijg je later de kans om een super dikke game pc te bouwenUmbrah schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:22:
Verstandig, een spaarrekening, rijlessen heb je veel meer aan (anders kan je sommige banen niet krijgen en zit je eeuwig vast in die snackbar), en tot die tijd, overleef met wat je heb. Daarnaast: leer een vak, leer een onderwerp, en vraag advies voor levenskeuzes. IT is duidelijk niks voor je. "Nvidia dinges", "S-ATA zooi"... dat zijn gewoon google-onderwerpen... net zoals die Pentium D. Je zegt niet eens wat je wilt spelen... ik ben nu 30, en geloof me, ik heb een goede opleiding, rijbewijs, en baan in Londen, maar als ik wat minder gegamed had en (ja, rode cijferlijst ken ik) ook de saaie vakken goed had gedaan, had ik er een stuk rooskleuriger bij gezeten.
Tjah dan neem je er een baan bij, je huidige systeem kunnen we ook niet magisch sneller makenJoostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:09:
[...]
Ik werk 2,5 uur in de week (ben nog 15 snap je)
Tegen de tijd dat je een dikke baan hebt, moet je eerst studeren. Als je gaat studeren kan het zijn dat schietspelletjes opeens minder interessant lijken dan je vrouwelijke medestudenten. En tegen de tijd dat je een dikke baan hebt, kan je die schietspelletjes wel schieten (en je hebt er toch de tijd niet meer voor).jorisvdelsen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:40:
[...]
Daarom zeg ik ook, ga flink werken in de vakantie, zodat je school er niet onder lijdt. Als je nu goed je best doet, krijg je later de kans om een super dikke game pc te bouwen.
Het hoeft niet zo te gaan natuurlijk, maar is wel een dikke kans.
Mwhah ik heb tegenwoordig ook van genoeg aankopen spijt, maar toen niet. Ik vind reacties als "Vond ik toen ook leuk maar nu niet meer" altijd wat onnodig.Reepje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:11:
[...]
Tegen de tijd dat je een dikke baan hebt, moet je eerst studeren. Als je gaat studeren kan het zijn dat schietspelletjes opeens minder interessant lijken dan je vrouwelijke medestudenten. En tegen de tijd dat je een dikke baan hebt, kan je die schietspelletjes wel schieten (en je hebt er toch de tijd niet meer voor).
Verwijderd
Zijn enige redding is ZZP-er worden!Reepje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:11:
[...]
Slimme jongen, Havo (volgens zijn profiel) is altijd "kortste" weg naar vrijheid.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 01:03 ]
D4NG3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:21:
[...]
Mwhah ik heb tegenwoordig ook van genoeg aankopen spijt, maar toen niet. Ik vind reacties als "Vond ik toen ook leuk maar nu niet meer" altijd wat onnodig.
Oké ik ga binnenkort vragen of ik al die 13 euro mag houden dan kom ik op 19,75 in de week, mijn oom heeft een bedrijf (metaal) daar kan ik in de dag werken, en dan savonds bij de snackbar, dan me opa helpen, en over 49 dagen mijn verjaardag dus nog meer, en nu ik zo mijn geld denk te verdienen, Waarom dan niet betere shit dan die shit voor 303 euromimang schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:53:
[...]
Haha ik voel je... Laat je ouders zien dat je met geld om kan gaan, laat dus voortaan alles staan tot je ong 500 euro hebt, en dan 300 euro uitgeven en ze zullen zien dat je met geld om kan gaan!]
met 12 euro in de maand schiet je niet veel op nee..
Woehoeee Xiaomi FTW!

Kost maar 606 euro en volgens mij past alles...
Ik heb nu weer een andere kast: pricewatch: Sharkoon VS3-S Red Fan Nu wordt ie helemaal rood
Eey, ik ben 15 ik typ en schrijf in straat taal en zeg overal dinges achter, ik wist alleen ff niet dat het een 9600 was. IT is wel wat voor me, ik ben computer reparateurUmbrah schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:22:
Game maker FTW ik ga games makenVerwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:23:
[...]
Zijn enige redding is ZZP-er worden!
Slimme jongen, Havo (volgens zijn profiel) is altijd "kortste" weg naar vrijheid.
Daar heb je toch even een zak stront in elkaar gestoken...Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:38:
[...]
[...]
Oké ik ga binnenkort vragen of ik al die 13 euro mag houden dan kom ik op 19,75 in de week, mijn oom heeft een bedrijf (metaal) daar kan ik in de dag werken, en dan savonds bij de snackbar, dan me opa helpen, en over 49 dagen mijn verjaardag dus nog meer, en nu ik zo mijn geld denk te verdienen, Waarom dan niet betere shit dan die shit voor 303 euro
[afbeelding]
Kost maar 606 euro en volgens mij past alles...
Ik heb nu weer een andere kast: pricewatch: Sharkoon VS3-S Red Fan Nu wordt ie helemaal rood
Een moederbord van €165 met een i3 van nog geen €100???
Een dikke vette koeler voor een processor die nauwelijks hitte produceert?
Een Sharkoon behuizing?? ( ga voor bouwkwaliteit aub )
Een GTX 760 voor die prijs? Haal een 280/7950/270X...
Verder is pc-advies een tijdsgebonden advies, het zou me niet verbazen als over een maand dat het advies dat hier gegeven is zo onderhand al obsoleet is.
Wel props dat je zelf wat in elkaar gestoken hebt, dat vergeet men toch te vaak. Probeer het advies dat hier gegeven word wel ten harte te nemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 01-07-2014 14:57 ]
oké kan jij dan helpen met een rooie pc te maken (met zwart :3) die goed werkt en snel en upgradable is (dus als ik weer de geldpest heb dat ik er bijv een i5 in kan gooien met dezelfde socket)Thomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:52:
[...]
Daar heb je toch even een zak stront in elkaar gestoken...
Een moederbord van €165 met een i3 van nog geen €100???
Een dikke vette koeler voor een processor die nauwelijks hitte produceert?
Een Sharkoon behuizing?? ( ga voor bouwkwaliteit aub )
Een GTX 760 voor die prijs? Haal een 280/7950/270X...
Verder is pc-advies een tijdsgebonden advies, het zou me niet verbazen als over een maand dat het advies dat hier gegeven is zo onderhand al obsoleet is.
Ik zou gewoon zelf een standaardpc in elkaar steken die het gewoon doet. Focus je later maar op de looks als je dat dan nog belangrijk vindt.Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:00:
[...]
oké kan jij dan helpen met een rooie pc te maken (met zwart :3) die goed werkt en snel en upgradable is (dus als ik weer de geldpest heb dat ik er bijv een i5 in kan gooien met dezelfde socket)
Oké maar wat voor zooi moet erin dan?Thomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:02:
[...]
Ik zou gewoon zelf een standaardpc in elkaar steken die het gewoon doet. Focus je later maar op de looks als je dat dan nog belangrijk vindt.
FX 6300, standaard AMD plankje, S12-520/XFX 550, MX100 240 256 GB, harde schijven meenemen, Ballistix 8GB, 280X... Kast moet je zelf nog uitvogelen
[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 01-07-2014 15:06 ]
280x -> 7950 for the katchingThomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:04:
600€?
FX 6300, standaard AMD plankje, S12-520/XFX 550, MX100 240GB, harde schijven meenemen, Ballistix 8GB, 280X... Kast moet je zelf nog uitvogelen
Op zich.
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Het budget staat wel een 280X toe.
Nah, dan zou ik eerder fx8320+7950 dan fx6300+280xThomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:07:
[...]
Op zich.
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Het budget staat wel een 280X toe.
Als ik de reviews mag geloven is de 280X wel 35%! sneller dan een 7950.jorisvdelsen schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:09:
[...]
Nah, dan zou ik eerder fx8320+7950 dan fx6300+280x
http://www.techpowerup.co...gabyte/R9_280X_OC/26.html
Nu is de 7950 wel een boost, zal nog steeds wel neerkomen op 25% minimaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 01-07-2014 15:12 ]
Dat is dan een 7950 zonder OC.Thomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:11:
[...]
Als ik de reviews mag geloven is de 280X wel 35%! sneller dan een 7950.
http://www.techpowerup.co...gabyte/R9_280X_OC/26.html
http://www.techpowerup.co.../HD_7950_X2_Boost/28.html
Nog zeker 25%.
Het prijsverschil is wel meer dan 25%, dus daar hebben jullie wel een punt
[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 01-07-2014 15:15 ]
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 148,70 | € 148,70 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 599,44 | |
Maar als je minder geld uit wil geven zou ik ff naar de bbg van juli kijken (omfg het is al juli)
Hmm, er blijft alleen niks meer over voor de kast.jorisvdelsen schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:18:
Ditte dan?
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 4440 Boxed € 148,70 € 148,70 1 ASRock B85M Pro4 € 54,99 € 54,99 1 Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost € 169,90 € 169,90 1 Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,95 € 25,95 1 Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU € 64,95 € 64,95 1 Seasonic S12II-Bronze 520W € 46,95 € 46,95 1 Crucial MX100 256GB € 88,- € 88,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 599,44
Maar als je minder geld uit wil geven zou ik ff naar de bbg van juli kijken (omfg het is al juli)
Tja haha, als je toch zo'n cheapos kastje pakt, kun je op het mobo besparen door een h81 te pakken. Maar kortom niet ideaal nee.Thomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:19:
[...]
Hmm, er blijft alleen niks meer over voor de kast.
kan ik dit niet doen:Thomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:04:
600€?
FX 6300, standaard AMD plankje, S12-520/XFX 550, MX100 240 256 GB, harde schijven meenemen, Ballistix 8GB, 280X... Kast moet je zelf nog uitvogelen
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO
pricewatch: Intel Core i7 4790S Boxed
en dan nog een videokaart
Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:21:
[...]
kan ik dit niet doen:
Op zich kan de koeler er wel uit.jorisvdelsen schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:21:
[...]
Tja haha, als je toch zo'n cheapos kastje pakt, kun je op het mobo besparen door een h81 te pakken. Maar kortom niet ideaal nee.
[ Voor 24% gewijzigd door Thomg op 01-07-2014 15:23 ]
Het is en blijft een vraag
.... You serious? Nee, ik stel voor dat je dit ff doorleest.Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:21:
[...]
kan ik dit niet doen:
Ik zie jou eisen en ik ken je exacte budget niet, maar dit lijkt niet samen te kunnen komen.Joostlek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:09:
[...]
Gamenen al zou ik overgaan naar DDR3 moet ik nieuwe moederbord en ook nog 1 waar mijn pentium D in kan dus dat wordt denk ik duurder. Ik wil gewoon een snel lopende pc hebben om mee te kunnen gamen en huiswerk maken en streamen en recorden allemaal tegelijk enzo (zit al giga videokaart in)
Het wordt dus of meer sparen/werken indien mogelijk of genoegen nemen met minder. Kan je niet in je 'netwerk' aan een goedkope leuke tweedehands PC komen?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mobo zou ik op bezuinigen, gaat TS waarschijnlijk het minst van merken.Thomg schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:22:
Op zich kan de koeler er wel uit.
Niet echt, alleen brakke dingen, of dingen die nog in gebruik zijn (zoals 2 xeon dingen met 5 GHzJumpman schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Ik zie jou eisen en ik ken je exacte budget niet, maar dit lijkt niet samen te kunnen komen.
Het wordt dus of meer sparen/werken indien mogelijk of genoegen nemen met minder. Kan je niet in je 'netwerk' aan een goedkope leuke tweedehands PC komen?
&&jorisvdelsen schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:25:
[...]
Mobo zou ik op bezuinigen, gaat TS waarschijnlijk het minst van merken.
Nee? Niet goed?
@TS kijk eens op marketplace of hier op de v&a. Ook stel ik voor dat je de door mij gelinkte guide ff bekijkt voor de nodige kennis.
[ Voor 32% gewijzigd door jorisvdelsen op 01-07-2014 15:29 ]
Maar 600 is niet mijn limiet, ik ga zoveel mogelijk werken in de zomervakantie. moet ook nog nieuwe foon, me Gio is al rijp voor de VUT. (k heb em wel geroot en MIUI en cyanogen shizzle op gezet)
Doelde meer op "waarom niet allebei?"
Mijn mening: Spaar € 500,00 en kom dan hier terug. Ik wil je wel helpen met een goede PC en advies.Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:26:
[...]
Niet echt, alleen brakke dingen, of dingen die nog in gebruik zijn (zoals 2 xeon dingen met 5 GHz) maar voor de rest niet echt, ik had ooit een pc (originele kast van packard Bell) en daar zat een rode videokaart in met blauwe koel dingen en gele pijpjes ertussen (zag er cool uit maar ik ben de pc kwijt)
Dacht al
Ik wil wel iets hebben om vooruit op te kijken, ik moet ook nog een plan opzetten om me ouders over te halen om me mijn volle €13 te houden dus vertel maarJumpman schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:30:
[...]
Mijn mening: Spaar € 500,00 en kom dan hier terug. Ik wil je wel helpen met een goede PC en advies.
Het heeft geen zin om nu in detail een PC te gaan samenstellen als er nog geen geld is, deze markt is constant aan veranderingen onderhevig.Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:32:
[...]
Ik wil wel iets hebben om vooruit op te kijken, ik moet ook nog een plan opzetten om me ouders over te halen om me mijn volle €13 te houden dus vertel maar
Als je toch een beeld wilt hebben voor je ouders, houdt dit systeem dan aan: reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014.
Die met de i5 spreekt me wel aan, maar kan een i3 ook voorlopig goed zijn voor het gamen? pricewatch: Intel Core i3-4360 Boxed is goedkoper alleen is de cache wat minder..Jumpman schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:38:
[...]
Het heeft geen zin om nu in detail een PC te gaan samenstellen als er nog geen geld is, deze markt is constant aan veranderingen onderhevig.
Als je toch een beeld wilt hebben voor je ouders, houdt dit systeem dan aan: reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014.
Nee, dat is een dual core.Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:53:
[...]
Die met de i5 spreekt me wel aan, maar kan een i3 ook voorlopig goed zijn voor het gamen? pricewatch: Intel Core i3-4360 Boxed is goedkoper alleen is de cache wat minder..
i5 toch ook?
Das dan toch beter ._.
Heb je die guide nou doorgelezen?Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:53:
[...]
Die met de i5 spreekt me wel aan, maar kan een i3 ook voorlopig goed zijn voor het gamen? pricewatch: Intel Core i3-4360 Boxed is goedkoper alleen is de cache wat minder..
GUIDE VOOR GESCHIKTE ONDERDELEN KIEZEN!!!!!!!
[ Voor 11% gewijzigd door jorisvdelsen op 01-07-2014 16:15 ]
Wat is het budget voor je kast?Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:15:
Maar welke behuizing kan ik eromheen gooien... Liefst rood met zwart
50 ofzo ik zit nu op €657,84 dus tja
Met welke lijst zit je op dat bedrag?
K380
[ Voor 17% gewijzigd door jorisvdelsen op 01-07-2014 16:23 ]
Ik heb toen ik 15-16 was ook een game pc samengesteld, hier is alleen de HDD, Kast en Processor van over. Over de looks zou ik heel hard gaan nadenken. Ik heb voor een CM690 gekozen, vond het allemaal heel mooi met die blauwe ventilator. Nu 3 jaar ouder en wil ik dat allemaal niet meer, wil gewoon strak. Let er dus op dat je smaak kan gaan veranderen!
jorisvdelsen schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:21:
[...]
Met welke lijst zit je op dat bedrag?
K380

edit: DE LINKS KLOPPEN NIET
ik wil op het moment een zwarte pc met rode elementen lijkt op vuur enzo en ik denk dat ik het wel leuk blijf vinden-Bas schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:22:
Ik wil niet lullig doen, maar ga eerst een even wat sparen.Tegen de tijd dat je het geld bij elkaar hebt zijn er waarschijnlijk allemaal andere onderdelen uit.
Ik heb toen ik 15-16 was ook een game pc samengesteld, hier is alleen de HDD, Kast en Processor van over. Over de looks zou ik heel hard gaan nadenken. Ik heb voor een CM690 gekozen, vond het allemaal heel mooi met die blauwe ventilator. Nu 3 jaar ouder en wil ik dat allemaal niet meer, wil gewoon strak. Let er dus op dat je smaak kan gaan veranderen!
Pas het excel nou eens aan naar de build van joris.Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:26:
[...]
[afbeelding]
[...]
ik wil op het moment een zwarte pc met rode elementen lijkt op vuur enzo en ik denk dat ik het wel leuk blijf vinden
Als het werkelijk 33 weken werken is, dan duurt het dus nog erg lang voordat je de pc kan kopen. Tegen die tijd is de videokaart al niet meer verkrijgbaar. En zo zal dat bij veel andere onderdelen ook zijn. Ik snap dat je een doel wilt hebben voor het werken, maar neem dan als doel: 'een goede pc'.Joostlek schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:26:
[...]
[afbeelding]
[...]
ik wil op het moment een zwarte pc met rode elementen lijkt op vuur enzo en ik denk dat ik het wel leuk blijf vinden
edit:
Volledig eens met Thomg...
-Bas schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:30:
[...]
Als het werkelijk 33 weken werken is, dan duurt het dus nog erg lang voordat je de pc kan kopen. Tegen die tijd is de videokaart al niet meer verkrijgbaar. En zo zal dat bij veel andere onderdelen ook zijn. Ik snap dat je een doel wilt hebben voor het werken, maar neem dan als doel: 'een goede pc'.
edit:
Volledig eens met Thomg...

Ik kijk dan wel, dan zullen er wel andere videokaarten zijn en dan kijk ik of die kan kopen /\/\ dit is updated links lijst
Het is een vooruitblik van prijzen enzo oké? :3 ik kijk dan wel de BBOTM (Best Buy Of The Month)-Bas schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:33:
Ik zie nu dat je als processor een moederbord hebt geselecteerd
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 148,70 | € 148,70 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 599,44 | |
Neem deze eens over
Eventueel moederbord nog vervangen voor:
pricewatch: ASRock B85M BTC of pricewatch: MSI B85-G43 Gaming
[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 01-07-2014 16:37 ]
Wacht, hoe doe je dat o.o-Bas schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:35:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Core i5 4440 Boxed € 148,70 € 148,70 1 ASRock B85M Pro4 € 54,99 € 54,99 1 Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost € 169,90 € 169,90 1 Cooler Master Hyper 212 EVO € 25,95 € 25,95 1 Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU € 64,95 € 64,95 1 Seasonic S12II-Bronze 520W € 46,95 € 46,95 1 Crucial MX100 256GB € 88,- € 88,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 599,44
Neem deze eens overSamen met pricewatch: Cooler Master K380 dan ben je helemaal klaar.
[ Voor 10% gewijzigd door -Bas op 01-07-2014 16:39 ]
Ik bedoel dat tabelletje o.o-Bas schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:39:
Je kunt op "importeer producten" klikken, dan komt hij te staan bij je inventaris wenslijsten
Waar moeten we dit gesprek verder voeren?Edmin schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:40:
[modbreak]Leuk, zon'n theekransje... maar dit slaat inmiddels helemaal nergens meer op.
Joostlek, het is hier niet je lokale pleintje en ook niet de chatroom van de basisschool. We verwachten meer niveau dan dit.
Lees Het algemeen beleid, en vervolgens DAA beleid. Meer inzet, minder slowchat.
En dat geldt ook voor de rest van het stelletje quickballers hier.[/]
Je moet je verder gewoon eerst eens in gaan lezen. Je bent nu 3 jaar lid van Tweakers, dus je weet hoe het hier werkt.
Lezen, ideeën op doen en die dan toetsen aan de community.
Okéééee, maar ik ben lang inactief geweestEdmin schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:43:
Niet.
Je moet je verder gewoon eerst eens in gaan lezen. Je bent nu 3 jaar lid van Tweakers, dus je weet hoe het hier werkt.
Lezen, ideeën op doen en die dan toetsen aan de community.