In een vakantiehuisje is geen stroom/spanning aanwezig en kan er ook niet komen tegen normale kosten.
Dus denk ik aan een oplossing met generator en accu's.
Met Google kom ik heel veel tegen met solar of bedrijven die het willen regelen maar we zitten op tweakers dus ik wil het zelf doen.
Situatie: ik ben wel handig en heb ook wel energietechniek als opleiding en werk, maar ik mis de specifieke kennis op dit gebied.
Graag geen discussie waar alle meest exotische en unieke mogelijke scenario's benoemd worden maar meer een "handvat" overwegingen en tips
Dus denk ik aan een oplossing met generator en accu's.
Met Google kom ik heel veel tegen met solar of bedrijven die het willen regelen maar we zitten op tweakers dus ik wil het zelf doen.
- Mijn idee is dat er accu's geladen worden via aggregaat en deze onder een bepaalde spanning opgeladen gaan worden via aggregaat (misschien 1 á 2x per dag als dit reëel is)
- Geschat aantal dagen nodig per jaar 30-60
- Geschat benodigd vermogen ong. 1 á 2kW (TV, koelkast, fan, lampjes en misschien nog wat)
- Thee en koffie gaan via gasfornuis, dus flessengas
- evt. verwarming > via flessengas maar misschien ook direct via generator/accu
- Geen solarpanels ivm kosten, aanzienlijke kans op diefstal en geen stroom indien geen zon.
- Bij afname van grotere stromen zal de generator natuurlijk moeten aanslaan.
- Aansluiting op net betekend 2km graafwerk, materiaal, arbeidsloon en adminkosten > €€€€€€€€€€
- Kan/moet ik grotere stromen (bijv. elektrische kachel, boormachine, betonmolen, slijpschijf enz.) ook via accu's laten lopen of is dit te bypassen (direct aan generator, dit zal natuurlijk incidenteel gebeuren.
- Wat heb ik precies nodig (ik denk aan generator 4-6kW, met schone 230V uitgang, acculaaduitgang, elektrische start, accu's, spanningsbewaking, omvormer 12/24VDC>230VAC)
- Hoe bereken ik de accu's
- 12v of 24v accu's voor/nadelen?
- Tips
Situatie: ik ben wel handig en heb ook wel energietechniek als opleiding en werk, maar ik mis de specifieke kennis op dit gebied.
Graag geen discussie waar alle meest exotische en unieke mogelijke scenario's benoemd worden maar meer een "handvat" overwegingen en tips
www.casarodriguillo.com