Arthas schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:27:
[...]
Als jullie policy zo is ingericht dat je 25 euro voor ontbijt, 25 euro voor lunch en 50 euro voor diner krijgt, hoeveel krijg je dan aan vergoeding als je 's ochtends een klef broodje bij het tankstation haalt, 's middags een snelle hap bij de plaatselijke fastfood en 's avonds een schnitzel met patat langs de kant van de weg? Ook 100 euro? Waarschijnlijk niet.
sorry, ik denk dat je mijn tekst niet goed hebt gelezen, voor NL hebben we geen enkele netto vergoeding. oftewel, ik heb gewoon een company card, en dit zijn richtbedragen voor ontbijt, lunch en diner, cq, maximale vergoeding.
dus het is niet zod at je het restant krijgt als je minder uitgeeft..
het gaat mij niet om luxe eten. het gaat om goed eten. gewoon gezond, niet iedere avond een hamburger omdat je baas wil besparen. maar je kunt het ook doortrekken, dus je mag 50 euro uitgeven, het restant krijg je niet uitbetaald, dus er moet ook voor 50 euro gegeten worden "want je hebt er recht op". sowieso iets wat in de Nederlandse maatschappij veel gebeurd de laatste tijd maargoed, ik dwaal af.
je krijgt dus gewoon terug wat je uitgeeft, met dat als maximum bedragen.
Vind je het dan raar dat er iets luxer gegeten wordt? Je kunt profiteren door het geld van de gehele vergoeding in eigen zak te steken en dus minimaal te eten, of je profiteert door erg luxe te gaan eten en alles precies tot op de vergoeding uit te rekenen.
Vergoedingsregelingen zijn sowieso een hels ding. Ons bedrijf bedrijf werkt daarom met redelijk lage vergoedingen. Blijf je onder het bedrag, dan krijg je de vergoeding. Ga je er over heen dan krijg je meestal het gedeclareerde bedrag (nadat het door meerdere lagen controle is geweest). Een hogere rekening moet je nog wel uit kunnen leggen.
[...]
wij hebben dus geen vergoedingen

simpelweg alles declareren en dat krijg je. maar er zijn dus keiharde regels nodig om te zorgen dat mensen zich inhouden.
als ik verder hier wat commentaar terug lees denk ik dat mijn werkgever het erg goed heeft geregeld.. ik zit heel veel onderweg en als ik hier wat regels teruglees, van bijvoorbeeld de overheid, dan zou ik dat echt niet trekken om zoveel te reizen als ik doe, en dan zoveel heisa met reizen..
Misbruik is veel meer dan het profiteren dat je beschrijft. Misbruik plegen is door bijvoorbeeld meer of andere dingen op een rekening te laten zetten dan waarvoor werkelijk betaald is (fraude plegen dus).
Wanneer er regelingen zijn getroffen om te zorgen dat men het fatsoenlijk heeft qua reizen, en een groep mensen probeert het maximale uit die regelingen te halen, niet omdat het nodig is, niet omdat het moet, maar puur omdat het kan, is dat wel degelijk misbruik.
het zorgt ervoor dat ik declaraties extra moet verantwoorden, en er een vergrootglas over iedereen wordt gelegd.
[
Voor 7% gewijzigd door
KorneelB op 28-06-2014 16:07
]