Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Een hoger basissalaris lijkt me juist een heel slechte deal en een garantie voor gezeik :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
naitsoezn schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:05:
Een hoger basissalaris lijkt me juist een heel slechte deal en een garantie voor gezeik :)
Dat ook, want hoeveel extra salaris zou je dan moeten krijgen?

Daarom ben ik ook groot voorstander van een per diem. Dan weet iedereen waar die aan toe is, weinig administratieve rompslomp aan beide kanten en ook geen gezeur over declaraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Voor mijn werk reis ik ook regelmatig (Gold status Sky team). Onze company policy:

- vluchten: < 4u economy class, daarboven business. Airmiles mag je zelf houden
- hotels: via preferred suppliers. Ander hotel kan maar alleen via additional approval van een board member
- maaltijden: ontbijt zowiezo inbegrepen bij hotelkamer. Geen harde limieten, zolang het niet te gek wordt maar ik heb geen idee waar de grens ligt. Mijn maaltijden zijn meestal tussen de 20-30 euro maar kan ook zo maar 60 euro zijn, afhankelijk van stad
- company credit card om mee te betalen maar is niet standaard meer bij ons. Voor meeste medewerkers is alles behalve vlucht voorschieten en declareren. Binnen maand op je rekening
- als ik voor prive zaken langer wil blijven, mag. Moet wel uiteraard hotel en verblijfkosten zelf betalen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:10
Rukapul schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Dat vind ik wel erg karig. Op die manier wordt reizen per definitie iets waar je altijd op toelegt.

Reguliere consumpties declareer ik dus wel. 'Vermaak' en social events welke geen zakelijk karakter hebben niet. Een fles whiskey wegtikken schaar ik onder het laatste :+

Wat ik zelf overigens regelmatig doe is om na aankomst voor een verblijf van een paar dagen een supermarkt of avondwinkel binnen te lopen voor wat te drinken en snacken op de hotelkamer. Strikt genomen wellicht out of policy, maar in de praktijk een grote besparing en altijd goedgekeurd*.
Supermarkt doe ik ook altijd, flessen water en wat te snacken inderdaad. Daarbij vind ik het altijd leuk om in het buitenland in supermarkten rond te snuffelen op zoek naar local stuff :)

Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf redelijk vind of wat je baas/klant redelijk zou vinden. Ik zou het zelf niet durven om 4 glazen alcocol voor mijzelf alleen op 1 avond te declareren, maar wellicht dat er collega's zijn die dit wel doen en ermee wegkomen. Naar mijn mening valt dat niet onder regulier verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:54
Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:59:
Als je vaak reist zou je met je werkgever kunnen overleggen over een hoger basis salaris waarin dit soort kleine ongemakken zitten. Het scheelt het bedrijf een heleboel declaraties en het maakt het voor beide partijen gemakkelijker.
Als je dat wil, neem een per diem. Wat als de werknemer nu vooral in ZO-Azie moet gaan werken, ga je zijn salaris aanpassen? Of als het wat rustiger is en daarom minder gereisd hoeft te worden?

FYI, biertje in Oslo kost je 9-11 euro (0.4l) en in Thailand 1,50. Dat kan je nooit netjes verrekenen via het basissalaris.
mridgew schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:18:
[...]
Supermarkt doe ik ook altijd, flessen water en wat te snacken inderdaad. Daarbij vind ik het altijd leuk om in het buitenland in supermarkten rond te snuffelen op zoek naar local stuff :)

Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf redelijk vind of wat je baas/klant redelijk zou vinden. Ik zou het zelf niet durven om 4 glazen alcocol voor mijzelf alleen op 1 avond te declareren, maar wellicht dat er collega's zijn die dit wel doen en ermee wegkomen. Naar mijn mening valt dat niet onder regulier verbruik.
Water uit de supermarkt snap ik dan niet zo goed. In Europa / V.S. is het water in de hotels prima, en in andere regio's zorgen ze wel voor gratis water op de kamer.

Anyway, op reis ga ik voor gemak, dus ik trek eerder de minibar leeg dan dat ik naar een supermarkt op zoek ga. Bovendien krijg ik dan geen los bonnetje, dat scheelt weer declareren. Alles wat ik in het hotel uitgeef gaat sowieso naar de baas, en als dat dan 6 biertjes op een avond zijn dan zal ik daar wel mijn redenen voor hebben gehad, want ik blijf niet voor mijn lol een hele avond plakken in het hotel.

Buiten hotel ligt er een beetje aan. Als ik met een collega ben declareer ik sowieso alles, ook een avond in de lokale shuffleboard-bar tot 1 uur. Als we daarna nog een kroeg / club / whatever ingaan dan hangt het een beetje van mijn gut feeling af. Ik heb wel eens een rondje tequila gedeclareerd die ik om half 1 in een club haalde voor wat Nederlandssprekende meisjes, en er was een collega bij, dus dat kon nog wel. Zou ik in retrospect misschien niet meer doen :P . Maar goed, mijn baas is van het type dat alles declareert, dus waar je mee om gaat raak je mee besmet.

Gisteren overigens zeer goed gegeten met een zakenrelatie, maar het was wel schofterig duur. Wijn drinken in een land waar alcohol verboden is, en ook nog eens tijdens ramadan is niet goed voor het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
creator1988 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 05:23:
[...]

Als je dat wil, neem een per diem. Wat als de werknemer nu vooral in ZO-Azie moet gaan werken, ga je zijn salaris aanpassen? Of als het wat rustiger is en daarom minder gereisd hoeft te worden?

FYI, biertje in Oslo kost je 9-11 euro (0.4l) en in Thailand 1,50. Dat kan je nooit netjes verrekenen via het basissalaris.

[...]

Water uit de supermarkt snap ik dan niet zo goed. In Europa / V.S. is het water in de hotels prima, en in andere regio's zorgen ze wel voor gratis water op de kamer.

Anyway, op reis ga ik voor gemak, dus ik trek eerder de minibar leeg dan dat ik naar een supermarkt op zoek ga.
Water snap je niet zo goed maar je trekt wel eerder de minibar leeg dan dat je naar een supermarkt loopt wat minimaal meer de helft goedkoper zal zijn...... Doe je dat ook als je zelf op vakantie gaat en in een hotel zit?
Buiten hotel ligt er een beetje aan. Als ik met een collega ben declareer ik sowieso alles, ook een avond in de lokale shuffleboard-bar tot 1 uur. Als we daarna nog een kroeg / club / whatever ingaan dan hangt het een beetje van mijn gut feeling af. Ik heb wel eens een rondje tequila gedeclareerd die ik om half 1 in een club haalde voor wat Nederlandssprekende meisjes, en er was een collega bij, dus dat kon nog wel. Zou ik in retrospect misschien niet meer doen :P . Maar goed, mijn baas is van het type dat alles declareert, dus waar je mee om gaat raak je mee besmet.

Gisteren overigens zeer goed gegeten met een zakenrelatie, maar het was wel schofterig duur. Wijn drinken in een land waar alcohol verboden is, en ook nog eens tijdens ramadan is niet goed voor het budget.
Je "baas" dat doet dat dus jij doet het ook maar? Mooi argument.... |:( Als leiding gevende moet je idd het goede voorbeeld geven maar dat wil niet zeggen dat ik een fles champagne ga bestellen als mijn leiding gevende dat zou doen.
In het verleden was company credit card standard company policy maar door veelvuldig misbruik van medewerkers is dat gelukkig niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Chief-XL schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:38:
[...]

Water snap je niet zo goed maar je trekt wel eerder de minibar leeg dan dat je naar een supermarkt loopt wat minimaal meer de helft goedkoper zal zijn...... Doe je dat ook als je zelf op vakantie gaat en in een hotel zit?

[...]

Je "baas" dat doet dat dus jij doet het ook maar? Mooi argument.... |:( Als leiding gevende moet je idd het goede voorbeeld geven maar dat wil niet zeggen dat ik een fles champagne ga bestellen als mijn leiding gevende dat zou doen.
In het verleden was company credit card standard company policy maar door veelvuldig misbruik van medewerkers is dat gelukkig niet meer zo.
Ieder bedrijf is anders qua wat acceptabel is, als je baas een fles champagne declareert in een restaurant, dan zal je baas ook geen problemen hebben als je het zelf ook doet. Ik zit ook met mijn baas tot 1 uur in de hotelbar, hadden laatst een rekening van 400+ euro inclusief eten, fles wijn, aantal mojito's aan de bar, etc. Gaan haan die daar naar kraait bij ons, ligt gewoon aan het bedrijf. Bij ons zijn ze wel wat gewend.

Bij mijn vorige werk zou dat wel anders zijn, daar deden ze al bijna moeilijk over 1 biertje 's avonds en ze vonden eigenlijk dat je maar moest eten bij een goedkope Chinees/McDonalds ipv naar een normaal eet-café

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:58

Bob Popcorn

Plop!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:59:
[...]
Ik werk nog niet, maar reis wel veel als individu en het klopt dat de kosten soms moeilijk onder controle te houden zijn als je bijvoorbeeld op een luchthaven bent of er weinig tijd is. Dan koop je een drankje op plek x terwijl dit nou net bekend staat als een dure plek. Ik leef ook vaak uit de supermarkten, veel bredere keus :+
Dat verklaart. Een paar biertjes op een week zakenreis maken toch geen reet uit. :') Als je 't daadwerkelijk op een zuipen zet denk ik eerder dat je baas wakker ligt van de verminderde werkprestatie de volgende dag en je lack aan verantwoordelijkheidsgevoel dan die paar tientjes.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Bob Popcorn schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:17:
[...]

Dat verklaart. Een paar biertjes op een week zakenreis maken toch geen reet uit. :') Als je 't daadwerkelijk op een zuipen zet denk ik eerder dat je baas wakker ligt van de verminderde werkprestatie de volgende dag en je lack aan verantwoordelijkheidsgevoel dan die paar tientjes.
Inderdaad, wel duizenden euro's uitgeven aan vluchten, restaurants en hotels en je werknemer weghalen uit zijn gezins-situatie. Dan zou het voor mij ook vreemd zijn als er dan een probleem gemaakt wordt van een paar biertjes na werktijd, dan kunnen ze van mij de spreekwoordelijke middelvinger krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Wacht even. Je weet toch van te voren dat je voor een bepaalde baan moet gaan reizen? Alsof het de werkgever zijn schuld is.... Ik kan me voorstellen dat er soms onverwachts gereisd moet worden maar normaliter weet je waarvoor je tekent. "Je werknemer weghalen uit zijn gezins-situatie" vind ik dus nogal een non-argument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Chief-XL schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:32:
Wacht even. Je weet toch van te voren dat je voor een bepaalde baan moet gaan reizen? Alsof het de werkgever zijn schuld is.... Ik kan me voorstellen dat er soms onverwachts gereisd moet worden maar normaliter weet je waarvoor je tekent. "Je werknemer weghalen uit zijn gezins-situatie" vind ik dus nogal een non-argument
Het is een verdedigbaar argument als een werkgever zou gaan beginnen te zeiken over het verbruik van een paar biertjes. Thuis drink ik tenslotte ook een biertje of een wijntje. Als de werkgever dat niet wilt betalen dan ben ik minder snel bereid om flexibel te zijn en op reis te moeten voor mijn werk.

Werkgevers doen mijn inziens iets te vaak alsof reizen voor het werk een geschenk is uit de hemel. En ik vind het persoonlijk ook helemaal niet erg om af en toe eens weg te moeten voor het werk, maar dan moet er wel de vrijheid zijn om 's avonds nog iets te kunnen doen. Ik ga niet saai op mijn hotelkamer zitten voor een hele week

[ Voor 6% gewijzigd door Blik1984 op 03-07-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Sorry, ik weet niet over welke werkgevers jij het het hebt. Ik heb voor 3 verschillende werkgevers gewerkt waarbik voor mijn baan moest reizen. Mijn werkgever verhemelt het helemaal niet. Alsof die zit te wachten op die extra kosten (misschien anders als je echt commerciele functie hebt maar die heb ik niet). Ik zeg ook niet dat de werkgever het niet toelaat dat je extra drankjes nuttigt op hun kosten maar ik heb daar moreel een probleem mee. Als ik na werktijd in het buitenland ergens wat wil gaan drinken dan betaal ik zelf. Als ik naar een supermarkt ga voor snacks of wat drankjes wat goedkoper is, betaal ik zelf. Als ik thuis ben na het werk betaalt mijn werkgever dat toch ook niet? Daarnaast heb ik willens en wetens voor de baan gekozen. Zit ook liever thuis bij vrouw en kind maar ik wist van te voren dat reizen bij de baan hoort.
Ik weet uit ervaring dat collega's misbruik maken van reizen door gewoon peperduur te eten e.d. Onder het mom van: ik ben hier voor mijn werkgever dus ik neem het ervan. Dat past gewoon niet imho en je mag prima een andere mening hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Mijn werkgever hemelt het niet op, maar geeft wel aan dat je er vooral van moet genieten. Als ik dus in Taiwan ben maak ik tijd vrij om wat van het land/de cultuur te zien en te ervaren. Daar is ook prima ruimte voor. Mijn Taiwanese collega's zeggen altijd dat ik in het Brother Hotel moet gaan omdat dat beter is, maar mijn baas boekt steevast het Four Points omdat daar een goeie bar in zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Chief-XL schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:42:
Sorry, ik weet niet over welke werkgevers jij het het hebt. Ik heb voor 3 verschillende werkgevers gewerkt waarbik voor mijn baan moest reizen. Mijn werkgever verhemelt het helemaal niet. Alsof die zit te wachten op die extra kosten (misschien anders als je echt commerciele functie hebt maar die heb ik niet). Ik zeg ook niet dat de werkgever het niet toelaat dat je extra drankjes nuttigt op hun kosten maar ik heb daar moreel een probleem mee. Als ik na werktijd in het buitenland ergens wat wil gaan drinken dan betaal ik zelf. Als ik naar een supermarkt ga voor snacks of wat drankjes wat goedkoper is, betaal ik zelf. Als ik thuis ben na het werk betaalt mijn werkgever dat toch ook niet? Daarnaast heb ik willens en wetens voor de baan gekozen. Zit ook liever thuis bij vrouw en kind maar ik wist van te voren dat reizen bij de baan hoort.
Ik weet uit ervaring dat collega's misbruik maken van reizen door gewoon peperduur te eten e.d. Onder het mom van: ik ben hier voor mijn werkgever dus ik neem het ervan. Dat past gewoon niet imho en je mag prima een andere mening hebben :)
Ik ben het met je eens dat je niet peperduur hoeft te gaan eten en ook best wel op de kosten mag letten. Dus daarin zitten we op 1 lijn. Ik zit echter regelmatig ook buiten een centrum en zonder supermarkt in de buurt, dus dan ga ik echt niet op eigen kosten een duur biertje betalen (ik zit meestal in Finland, en dat land is nog een tikkeltje duurder dan Amsterdam). Dat is dan toch echt voor de werkgever.

Het vergelijk dat je als je thuis zit het toch ook zelf moet betalen vind ik dan juist weer een non-argument. Je bent namelijk niet thuis, en ook niet uit vrije wil, en thuis lopen de kosten ook gewoon door. Mijn leefkosten zijn voor de werkgever als ik in het buitenland ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:16

Don Quijote

El Magnifico

Je morele houding is te prijzen, maar ik sta er toch wat anders in. Ik heb vorig jaar meer dan 60 vluchten gemaakt en meer dan 150 nachten in een hotel geslapen voor werk. Je mag dus wel zeggen dat ik vrij veel reis voor mijn werk. En ik ben het type wat alles declareert. 's-ochtend de taxi naar werk? declareren. Lunch? Declareren. Taxi terug naar hotel? Declareren. Taxi naar een restaurant? Declareren. Restaurant? Declareren. Taxi terug? Declareren. Drankjes in de hotelbar? Declareren. Als ik om wat voor reden in de supermarkt wat koop ipv uit eten ga declareer ik mijn supermarkt bonnetje. Dat doe ik ook wanneer ik een fles cola haal.Als ik in het buitenland ben zijn er maar heel weinig dingen die ik zelf betaal.
Overigens is alles wat ik doe gewoon conform de bedrijfsregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Precies. Alles binnen de grenzen van het redelijke uiteraard, maar je werk mag je nooit een cent kosten. Alle kosten die ik maak omdat ik voor de baas ergens ben, zijn voor de baas. Lijkt me logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zo deed ik het ook :). Als ik zie dat sommige lui bij ons parkeerbonnetjes van € 0,50 declareren (echt waar... en dan ook nog in een aparte declaratie..) dan denk ik waar gaat het over..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Ik wil ook zo'n baan.... (Even los van het declareren verhaal)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb zelf ook altijd een daily allowance gehad wanneer ik reisde. Mijn baas vond het namelijk niet erg als ik er iets beter van werd, en het effect was dat ik mijn geld wel slim uitgaf. De DA verschilde wel per land, dat was soms wat minder prettig. De administratieve kosten waren daardoor laag. De enige discussie die er in het begin wel eens was, was of de vertrekdag ook meetelde. Dat was al snel het geval. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Krisp schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:37:
Ik heb zelf ook altijd een daily allowance gehad wanneer ik reisde. Mijn baas vond het namelijk niet erg als ik er iets beter van werd, en het effect was dat ik mijn geld wel slim uitgaf. De DA verschilde wel per land, dat was soms wat minder prettig. De administratieve kosten waren daardoor laag. De enige discussie die er in het begin wel eens was, was of de vertrekdag ook meetelde. Dat was al snel het geval. :)
Ik ben groot voorstander van een daily allowance, scheelt namelijk een heleboel gezeur aan beide kanten over vergoedingen, administratie en wat wel/niet redelijk is om te declareren. Ik heb 2 banen gehad met een Daily allowance, beiden deden het wel iets anders. Bij mijn eerste baan was het echt op basis van hotelovernachtingen, Dus 5 nachten Hongkong zou 5 keer de daily allowance betekenen. Bij mijn 2de baan deden ze het op basis van het aantal dagen dat je weg was. In het geval van het tripje Hongkong betekende dat dus 8 dagen weg (zaterdag tot zaterdag) en dus 8 dagen daily allowance. Het kan dus alsnog veel verschillen

Niettemin blijft dat wat mij betreft de ideale werkwijze. En dan krijg je dus niet van dit soort onzin:
Sport_Life schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:04:
[...]

Zo deed ik het ook :). Als ik zie dat sommige lui bij ons parkeerbonnetjes van € 0,50 declareren (echt waar... en dan ook nog in een aparte declaratie..) dan denk ik waar gaat het over..
De enige die hier mijn inziens voor verantwoordelijk is, is de werkgever. Die heeft een policy in werking gesteld die dit soort onzin faciliteert. Ik zou namelijk precies hetzelfde doen als ik in het buitenland ben geweest. Alles is voor de werkgever, behalve echter privé-aankopen zoals cadeautjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Daily allowance vind ik juist helemaal niet handig. In het ene land is het leven veel goedkoper dan in het andere. Daarnaast zal je voor het ene project dagelijks een vlucht moeten pakken terwijl je voor het andere project slaapt "op" de werkplaats. Het ene hotel zit midden tussen een gebied met goedkope eetgelegenheden terwijl het andere alleen 1 duur eigen restaurant heeft en verder niks. Dan krijg je juist discussie, de ene keer hou je geld over en de andere keer kom je tekort.

Ik heb gewoon een creditcard waar ik zakelijk alles mee kan betalen. Zolang ik het niet te gek maak kraait er geen haan naar. Vluchten en hotels regelt de secretaresse.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:48:
Daily allowance vind ik juist helemaal niet handig. In het ene land is het leven veel goedkoper dan in het andere. Daarnaast zal je voor het ene project dagelijks een vlucht moeten pakken terwijl je voor het andere project slaapt "op" de werkplaats. Het ene hotel zit midden tussen een gebied met goedkope eetgelegenheden terwijl het andere alleen 1 duur eigen restaurant heeft en verder niks. Dan krijg je juist discussie, de ene keer hou je geld over en de andere keer kom je tekort.

Ik heb gewoon een creditcard waar ik zakelijk alles mee kan betalen. Zolang ik het niet te gek maak kraait er geen haan naar. Vluchten en hotels regelt de secretaresse.
daily allowance is geen fixed bedrag en is compleet afhankelijk van je locatie, en zelfs per land afhankelijk van de stad waar je zit. Zo zou je voor Parijs meer krijgen dan bijvoorbeeld Lyon en ook een groter budget voor hotel. Vlucht zit er niet bij inbegrepen. Die allowances zijn over het algemeen meer dan voldoende om je kosten te dekken.

Kijk maar eens hier, dit is de lijst die BuZa aanhoudt en mijn oude werk ook aanhield. Dit is al een oude, wordt in principe iedere 6 maanden geüpdate.

http://www.rvo.nl/sites/d...er%201%20april%202012.pdf

Het grote voordeel voor medewerker en bedrijf is dat er niet een heel arbeidsintensief proces meer bij aan te pas hoeft te komen om alle kosten te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Locatie zegt nog niet alles. Als ik in een hotel zit en kan lopen naar het werk dan doe ik dat, maar als ik een uur in een taxi moet zitten doe ik dat. Als ik de taxi kan delen met een collega doe ik dat, anders neem ik hem alleen. Daily allowance betekent in situatie 1 dat ik geld over hou, in 2 dat ik bij moet betalen. In de praktijk trek als je als werknemer vaak niet aan het goede eind in zo'n situatie en ben je toch de hele tijd met geld bezig ipv je werk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
ph4ge schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:14:
Locatie zegt nog niet alles. Als ik in een hotel zit en kan lopen naar het werk dan doe ik dat, maar als ik een uur in een taxi moet zitten doe ik dat. Als ik de taxi kan delen met een collega doe ik dat, anders neem ik hem alleen. Daily allowance betekent in situatie 1 dat ik geld over hou, in 2 dat ik bij moet betalen. In de praktijk trek als je als werknemer vaak niet aan het goede eind in zo'n situatie en ben je toch de hele tijd met geld bezig ipv je werk.
Reiskosten (taxi) vallen meestal buiten de daily allowance en kun je dus apart declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Vind voor beide systemen wel wat te zeggen. Heb wat dat betreft geen voorkeur. In het begin waren zakenreizen wel leuk maar nu ik vader ben vind ik het toch wel erg fijn om 's avonds naar het gezin te gaan. Desalniettemin is het weer gold status dit jaat bij Flying Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:10
Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik een per diem heb ik het vaak wat zuiniger doe aangezien het verschil voor mijzelf is. Dan ga ik toch wat sneller naar een supermarkt en haal daar wat (gezonds:P ), zeker na een lange werkdag heb ik geen zin om nog uit eten te gaan.

Als je ergens voor langere tijd zit, eet je je helemaal rond als je elke avond uit eten gaat (ik ben in Parijs een keer in een week 2 kg aangekomen door het heerlijke eten:p) en heb je na een tijd de meeste restaurants in de stad wel gezien.

Zit bijvoorbeeld nu op expenses, dus alles declareren en dan eet ik bijvoorbeeld toch wat gemakkelijker en vaker ergens waar het wat duurder is. Overigens blijft alles wel redelijk binnen de perken, heb zelf wel een goed idee wat acceptabel is voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:44
Zelf ben ik niet vaak op pad voor het bedrijf maar als het voorkomt kan ik gewoon alles (binnen redelijke grenzen) declareren.

Opvallend vind ik hoe anders het is voor mensen die uitvoerend werk doen en weg moeten voor de werkgever, wij zijn ons eigen beleid toevallig net onder de loep aan het nemen.

Dat is op dit moment namelijk als volgt:
- Alle expenses binnen redelijke grenzen declarabel
- Overnachting NL €40,- vergoeding (alle vergoedingen bruto)
- Overnachting buitenland €80,-
- Verblijf in weekend in buitenland €90 (bovenop overnachting)

Maar het wordt nog veel gekker als er bijvoorbeeld iemand offshore weg gaat:
- Per dag 16 uur betaald ongeacht gewerkt uren
- Over deze uren overwerk toeslagen en in het weekend ook toeslagen

Stel dus dat je een wachtdag hebt aan boord van een schip op zondag krijg je zo'n beetje 30 uur betaald + 80 + 90 8)7

Dit beleid gaat nu versoberd worden. Bij vrienden die vaak in het buitenland werken zie ik echter wel vergelijkbare vergoedingen. Eén krijgt €100 netto per dag, dan wordt er 16 uur per dag gewerkt welke incl. toeslagen betaald worden, rustdagen wordt er ook gewoon 16 uur doorbetaald.

Natuurlijk is dit heel ander werk wat per uur voor de werkgever ook geld oplevert maar toch wel bijzonder hoeveel verschil er is met bijvoorbeeld mijn eigen werk.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te lezen wat anderen krijgen en dat geeft ook wel wat onderhandelruimte, vooral qua vluchten.

Ik zit op dit moment op secondment in Australie en krijg redelijk wat vergoed:
  • Per diem van US$2000/maand voor onkosten zoals vervoer & voedsel.
  • Economy tickets, ook voor partner. Eens per 2 maanden recht op retourvlucht naar thuisland maar daar maken we geen gebruik van. Mogelijkheid zelf vluchten binnen bepaald budget uit kunnen zoeken.
  • Redelijk appartement in centrum van Perth - geen keuze tot wonen aan het strand waar de voorkeur lag.
Bovenop normale NL salaris, niet stacked helaas:
  • +50% € bruto salaris vanwege functieverzwaring - in feite veranderd er niets behalve dat verwacht wordt dat je wat meer uren maakt en je verwachtingen waarmaakt.
  • +10% € bruto "far from home" vergoeding
  • Keuze tussen +10% bruto of 5 extra vakantiedagen/maand (welke alleen in land van herkomst opgemaakt mogen worden).
Ik moet zeggen dat vooral de stress mij heel erg tegen viel. De aanvraag van een visum duurde en duurde maar, ondertussen huis al onderverhuurd en even (met vrouw) bij ouders ingetrokken. Dan hier al het geregel in de eerste maand qua auto kopen, verzekeringen afsluiten enz.
Zeker voor herhaling vatbaar maar indien >1 maand en <6 maanden zou ik toch mijn twijfels hebben. Bij 1 maand hoef je niets te regelen en voor minder dan 6 maanden is die stress mij het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
Leuk om de ervaringen te lezen soms schrik ik wel eens hoe laag de vergoedingen zijn. Ik moet regelmatig naar Zweden of elders.

Ik krijg overal vaste vergoedingen voor dus geen geklooi met bonnetjes enz. Daarnaast kan ik de vergoeding vooraf krijgen zodat ik het niet zelf hoef voor te schieten.

Het bedrijf vliegt eigenlijk altijd met KLM europese vluchten economie en intercontinentale vluchten business class. Hotel en vlucht betaald het bedrijf en op plaats van bestemming word een auto voor mij gehuurd. Voor het vervoer naar schiphol kan ik gebruikmaken van de corporate OV kaart.

Ik krijg ongeveer 80 euro per dag om van te leven. De vergoeding is net verhoogd maar weet nog niet wat dit netto inhoud. Wat je overhoud mag je houden. Daarnaast is met mijn loon rekening gehouden dat ik af en toe naar het buitenland moet dus niet een extra vergoeding er nog boven op.

Lijkt me op zich geen gekke regeling wat dat betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door Skywalker27 op 30-04-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Volgend jaar hoop ik af te studeren (Msc. Business Administration) aan de universiteit Twente. Ik ben dan 22 jaar en heb van meerdere mensen gehoord dat als je internationale ambities(Marketing/Sales) hebt je dit het beste kunt doen wanneer je nog geen kinderen hebt. Heb een half jaar stage gelopen in Londen en daarnaast wat bijbaantjes gehad (Horeca/Verkoop).

Mijn vraag is eigenlijk, ondanks dat 'iedereen' zegt van je kunt beter nog geen gezin hebben, als je nog zo jong bent hoe moeilijk is het dan om zo'n baan te krijgen? Het vele reizen lijkt mij juist heel leuk, maar daar heb ik uiteraard ook nog geen ervaring mee. Zijn er mensen vanuit het werkveld die ook zo jong zijn begonnen? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

trummel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:44:
Volgend jaar hoop ik af te studeren (Msc. Business Administration) aan de universiteit Twente. Ik ben dan 22 jaar en heb van meerdere mensen gehoord dat als je internationale ambities(Marketing/Sales) hebt je dit het beste kunt doen wanneer je nog geen kinderen hebt. Heb een half jaar stage gelopen in Londen en daarnaast wat bijbaantjes gehad (Horeca/Verkoop).

Mijn vraag is eigenlijk, ondanks dat 'iedereen' zegt van je kunt beter nog geen gezin hebben, als je nog zo jong bent hoe moeilijk is het dan om zo'n baan te krijgen? Het vele reizen lijkt mij juist heel leuk, maar daar heb ik uiteraard ook nog geen ervaring mee. Zijn er mensen vanuit het werkveld die ook zo jong zijn begonnen? Wat is jullie ervaring?
Zorg dat je t niet over romantiseerd het vele reizen. In veel gevallen lever je heel veel van je sociale leven in en wordt t al vrij snel meer van t zelfde. Het is vaak veel wachten op luchthavens, hotel in hotel uit, taxi in taxi uit. Echt veel zie je niet van een land. Dan moet je een paar jaar steward worden. Dan kan je nog wat zien van een land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
Dat zal neem ik aan ook van de functie afhangen? Snap ook wel dat het vooral hotelkamers is wat je ziet, maar als je zoals andere in dit topic 1 of 2 dagen weekend mee kunt pakken en je vriendin in kunt laten vliegen dan is dat wel top. Dit zal uiteraard hooguit 1 of 2x per jaar voor komen maar alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

trummel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:57:
Dat zal neem ik aan ook van de functie afhangen? Snap ook wel dat het vooral hotelkamers is wat je ziet, maar als je zoals andere in dit topic 1 of 2 dagen weekend mee kunt pakken en je vriendin in kunt laten vliegen dan is dat wel top. Dit zal uiteraard hooguit 1 of 2x per jaar voor komen maar alsnog.
Heb je weleens internationaal gevlogen of met een overstap? Het is namelijk best wel slopend en tot op zekere hoogte ook stressvol als je deadlines moet halen. Vergeet niet dat als je terug komt je ook weer snel gewoon in Nederland weer aan de bak moet.

De meeste mensen die ik gesproken heb ik vliegtuigen die ook veel vlogen namen eigenlijk nooit hun vrouw/vriendin mee. Aan het einde van zo'n trip wil je vaak gewoon naar huis, 1 of 2 dagen in een vreemde stad is de lol ook erg snel vanaf. Vaak is het dan fijner om gewoon het weekend in NL te zijn om bij te komen van de jetlag, klimaatverschil en het verschil in cultuur.

Mn vader heeft een poos wekelijks gevlogen voor zijn werk en die had er al vrij snel genoeg van. Een kantoor in Singapore is net als een kantoor in New York. Veel reizen voor je werk klinkt leuk, maar ook hotel kamers kunnen snel vervelen en je hebt nooit je eigen spullen.

Het is bedoeld als waarschuwing dat je niet straks ontiegelijk veel spijt ervan gaat krijgen dat je getekend hebt voor veel reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:53:
[...]

Heb je weleens internationaal gevlogen of met een overstap? Het is namelijk best wel slopend en tot op zekere hoogte ook stressvol als je deadlines moet halen. Vergeet niet dat als je terug komt je ook weer snel gewoon in Nederland weer aan de bak moet.

De meeste mensen die ik gesproken heb ik vliegtuigen die ook veel vlogen namen eigenlijk nooit hun vrouw/vriendin mee. Aan het einde van zo'n trip wil je vaak gewoon naar huis, 1 of 2 dagen in een vreemde stad is de lol ook erg snel vanaf. Vaak is het dan fijner om gewoon het weekend in NL te zijn om bij te komen van de jetlag, klimaatverschil en het verschil in cultuur.

Mn vader heeft een poos wekelijks gevlogen voor zijn werk en die had er al vrij snel genoeg van. Een kantoor in Singapore is net als een kantoor in New York. Veel reizen voor je werk klinkt leuk, maar ook hotel kamers kunnen snel vervelen en je hebt nooit je eigen spullen.

Het is bedoeld als waarschuwing dat je niet straks ontiegelijk veel spijt ervan gaat krijgen dat je getekend hebt voor veel reizen.
Nee, ik snap wat je bedoeld. Ben wel eens naar Amerika geweest, intercontinentale vluchten zijn inderdaad slopend. En als je dan vertraging hebt en om een bepaalde tijd een afspraak hebt staan kan het idd lastig worden. Binnen Europa lijkt mij het nog niet zo verkeerd, maar ook daar kan dat natuurlijk.

Ik ben in ieder geval blij met je input, daar vroeg ik tenslotte ook om. ;) Denk ook dat ik het vooral zelf moet gaan ervaren.

[ Voor 57% gewijzigd door trummel op 03-05-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je hoeft overigens niet perse een "echte baan" te hebben om veel te mogen reizen.

Ik had vroeger een bijbaantje als internationaal postbode. Soms waren er wel leuke uitjes. Zoals het ophalen van een brief in Nederland, die ergens in Noord- of Zuid Amerika laten ondertekenen en weer terug naar Nederland. Omdat de eerst mogelijke terugvlucht soms niet direct mogelijk is, mag je in dergelijke gevallen een paar dagen blijven. Ik vloog over het algemeen coach en soms business. Bijvoorbeeld als er echt geen plek is. Als je een telefoontje krijgt, dan moest je eigenlijk gisteren al op Schiphol staan. Dagvoorschot is afhankelijk per regio, maar is ongeveer 200 euro per dag. Je moet er echter wel alles zelf van betalen. Als je eroverheen gaat, dan wordt dat over het algemeen wel vergoed. Soms ging je er honderden euro's overheen vanwege bijvoorbeeld taxikosten.

Wat de verdiensten waren weet ik eigenlijk niet meer, dat boeide mij niet zo. Wat ik het leukste vond aan die baan was dat je naar plekken werd gezonden waar je het bestaan niet eens van af wist en dat je soms heel creatief moest zijn om je doel te bereiken.

Platte brieven vond ik het meest relaxt. Pakketjes vond ik iets minder leuk om mee te nemen. Tegenwoordig worden belangrijke brieven volgens mij door de notaris verstuurd en gaan ze niet meer met de postbode mee over de oceaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 03-05-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

trummel schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:07:
[...]

Nee, ik snap wat je bedoeld. Ben wel eens naar Amerika geweest, intercontinentale vluchten zijn inderdaad slopend. En als je dan vertraging hebt en om een bepaalde tijd een afspraak hebt staan kan het idd lastig worden. Binnen Europa lijkt mij het nog niet zo verkeerd, maar ook daar kan dat natuurlijk.

Ik ben in ieder geval blij met je input, daar vroeg ik tenslotte ook om. ;) Denk ook dat ik het vooral zelf moet gaan ervaren.
Europees is al helemaal slopend, 2 uur van te voren op de luchthaven, wachten op boarden, uurtje a 2 uurtjes vliegen, landen, uitgang zoeken en door naar een meeting. Vertrek met 1 van de eerste vluchten van schiphol en met een van de laatse vluchten weer terug naar NL dus dan als je in Amstedam woont vertrek je om 5 uur in de morgen en ben je rond een uur of 9 weer thuis in de avond.
Een werkdag is gewoon net als een werkdag in NL alleen duurt het reizen deel een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

2 uur van te voren op de luchthaven? Laatst naar Gatwick gevlogen (dus nog niet eens binnen Schengen), 8:55 vertrektijd (gate close 8:25), ik pakte de trein van 7:11 uit Breukelen, 7:42 aankomst op Schiphol en heb op Schiphol Plaza nog even een kopje koffie gedaan met een ex-collega.
Hier kwam het precies uit, Easyjet dus ook nog een halve marathon naar de gate moeten lopen en netjes met de laatsten het vliegtuig in.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Bij ons zijn ze er redelijk vrij in. Ik kan zowel op declaratiebasis en het ontvangen van daggeld reizen en kan ook een kasvoorschot krijgen. Taxi en OV vallen buiten het daggeld en wordt gewoon gedeclareerd (tenzij het vervoer voor eigen vermaak is).

Vliegen binnen Europa is economy, intercontinentaal is het standaard economy comfort/standby business class. Bij de gate krijgen we de upgrade indien er een stoel beschikbaar is, wat meestal wel het geval is. :)

Zelf ga ik altijd op basis van daggeld en houdt meestal wel wat over (niet dat er ik zo erg op let). De hoogte van het daggeld verschilt per stad, dus een Parijs ligt wat hoger dan een Nice.

[ Voor 5% gewijzigd door Trent900 op 04-05-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:57

Bever!

3

Misschien een domme vraag, maar ben in gesprek met een nieuwe werkgever voor een internationale baan. Ze geven aan dat het ongeveer 65% reistijd is door de eu. Maar over nachten hebben we het dan concreet? Ik ben bang dat ik mezelf direct diskwalificeer als ik dit ga vragen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik denk dat je kunt rekenen op 2 a 3 nachten per week in hotels, of een tijdje minder als je in DE/BE/LUX aan de slag bent. Verder kun je wel eens wat reduceren door op dagranden te vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:17
Bever! schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:56:
Misschien een domme vraag, maar ben in gesprek met een nieuwe werkgever voor een internationale baan. Ze geven aan dat het ongeveer 65% reistijd is door de eu. Maar over nachten hebben we het dan concreet? Ik ben bang dat ik mezelf direct diskwalificeer als ik dit ga vragen :D
Mijn ervaring is dat het percentage reistijd vaak hoog ingezet wordt en erg afhankelijk is van hoe je het zelf doet en invult. Je kan bijvoorbeeld in twee weken drie dagen naar Milaan en twee dagen naar Madrid moeten, of het combineren, een werkweek weg zijn en daarna een week thuis. Daarnaast zijn Skype for Business en dergelijke inmiddels hele goede vervangingen voor fysieke aanwezigheid bij interne meetings in het buitenland. Als je alleen met internationale klanten te maken hebt zal de druk om fysiek aanwezig te zijn uiteraard een stuk groter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Bever! schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:56:
Waarom wil je dit weten?

Het bericht "65%" is in feite een statement "veel". Niemand zal je vooraf kunnen vertellen exact hoeveel, dat varieert waarschijnlijk enorm.

Het zou zomaar kunnen zijn dat het in de praktijk neerkomt op 7 maanden aaneengesloten. Of iedere week 3 dagen. Of een combinatie daarvan.

Als je een goed beeld wilt krijgen, stel de vraag. Maar ben bereid om de vraag te verantwoorden. Als je de vraag stelt omdat je niet 7 maanden aaneengesloten wilt, maar het antwoord is wel 7 maanden aaneengesloten, ja dan diskwalificeer je jezelf direct. En maar goed ook anders zit jij straks in een baan die je niet wilt en hebben zij een medewerker die niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Handig topic om door te lezen en te zien dat er veel verschillende regels zijn. Ik heb/had de optie voor een nieuwe uitdagende baan, waarbij ook regelmatig gereisd zou moeten worden. Toch even gecontroleerd wat de regels zijn voor reizen.
Sinds kort hebben ze daar de regel: alles economy (maakt niet uti hoe ver)

Nu reis ik voor mijn huidige baan ook redelijk veel (30-40 vluchten per jaar) en hier is de regel meer dan 7 uur is BC. Ik vind dit niet meer dan normaal, zeker met mijn lengte (1.94). Reizen is best een extra belastig, zeker als je een gezin thuis hebt.

Ik heb dit natuurlijk aangekaart en toen kwam het antwoord: "Ja iedereen moet nu zo reizen.." en: "Met je bonus kun je wel upgrades betalen naar comfort"

Voorlopig dus de boot afgehouden, best lastig omdat de andere voorwaarden prima zijn.

Wat zouden jullie doen?

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 12-09 13:05
Infern0 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

Ik heb dit natuurlijk aangekaart en toen kwam het antwoord: "Ja iedereen moet nu zo reizen.." en: "Met je bonus kun je wel upgrades betalen naar comfort"

Voorlopig dus de boot afgehouden, best lastig omdat de andere voorwaarden prima zijn.

Wat zouden jullie doen?
Wat een onzin, je reist toch voor je werk, niet voor jezelf. Waarom zou je eigen geld moeten stoppen in een upgrade. Het wordt tijd dat werkgevers zich realiseren dat de markt weer aan het veranderen is in het voordeel van de werknemer. Ze zijn nu vooral bezig om recruiters aan te nemen, duurt niet lang meer tot ze zich realiseren dat ze beter hun mensen tevreden kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig topic om door te lezen en te zien dat er veel verschillende regels zijn. Ik heb/had de optie voor een nieuwe uitdagende baan, waarbij ook regelmatig gereisd zou moeten worden. Toch even gecontroleerd wat de regels zijn voor reizen.

Nu reis ik voor mijn huidige baan ook redelijk veel (30-40 vluchten per jaar) en hier is de regel meer dan 7 uur is BC. Ik vind dit niet meer dan normaal, zeker met mijn lengte (1.94). Reizen is best een extra belastig, zeker als je een gezin thuis hebt.

Wat zouden jullie doen?
Hangt er ook vanaf waar je naar toe moet. Naar oostkust in de US is economy prima te doen vind ik. Wij kunnen bij 8+ BC vliegen. Ams - NY dus bv niet. Vind het persoonlijk ook wat waanzin als ik het verschil in prijs zie. In het verleden mochten we bij 6+ BC vliegen. Kon je zelfs naar Dubai, wat in de praktijk vaak binnen 6 uur te doen is, BC vliegen. Ik zou persoonlijk een hele leuke baan niet laten schieten. Tenzij je elke week 30 uur in het vliegtuig zit. Maar zo'n baan zou ik ik BC ook niet doen.
Abom schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Wat een onzin, je reist toch voor je werk, niet voor jezelf. Waarom zou je eigen geld moeten stoppen in een upgrade. Het wordt tijd dat werkgevers zich realiseren dat de markt weer aan het veranderen is in het voordeel van de werknemer. Ze zijn nu vooral bezig om recruiters aan te nemen, duurt niet lang meer tot ze zich realiseren dat ze beter hun mensen tevreden kunnen houden.
Upgrade hoeft niet. Als de markt echt zoveel veranderd dat mensen weg gaan ivm reispolicy dan zal dit vanzelf aangepast worden. Denk dat het nog niet zover is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online

Wat zouden jullie doen?
Persoonlijk zou ik de keuze maken voor de uitdagende baan, en dat je dan economy moet vliegen... het zij zo. Hoe vaak zou dit het geval zijn, dat je intercontinentaal zou moeten vliegen? Mijn ervaring is dat er dan vaak wel wat ruimte is om eerder te vertrekken en je dus meer vrije tijd hebt op locatie.

Bij ons is de regel dat je voor intercontinentaal BC mag vliegen, maar ja, als zelfs de CFO en CEO gewoon economy vliegen moet je van goede huize komen wil je goedkeuring krijgen voor een BC-vlucht als je ook Economy kan vliegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blik1984 op 03-08-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Wat zouden jullie doen?
Allicht kan je er een beetje halverwege tegemoet gekomen worden. 6+ uur vliegen Economy Comfort bijvoorbeeld? Heb je net even dat meer been ruimte etc. Allicht her en der zelf nog eens upgraden met je gespaarde punten of dergelijk.

Zelf vlieg ik ook veel voor het werk. Kan er zelf niet erg veel van wachter liggen. Goede expense regels en bij intercontinentaal vaak een dag eerder aankomen op bestemming om bij te trekken etc. Kosten allemaal gedekt. Wel even zelf voorschieten. }:O Maarja, dat is weer goed voor de puntjes op de creditcard (Amex KLM)

[ Voor 12% gewijzigd door Releases op 03-08-2017 14:45 . Reden: Toe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als je 30 keer per jaar vliegt, combineer al die vluchten op je Skyteam of andere loyalty kaart en je krijgt ongetwijfeld flink wat upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:54
Ik zit tegenwoordig bij een Engelse werkgever en hier is het ook allemaal Economy, tenzij je meer dan 12 segments per jaar intercontinentaal vliegt (dat red ik met zes vingers in mijn neus), dan Premium Econ (is bij BA ook een aparte klasse).
t_captain schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:04:
Als je 30 keer per jaar vliegt, combineer al die vluchten op je Skyteam of andere loyalty kaart en je krijgt ongetwijfeld flink wat upgrades.
100 vluchten per jaar hier en nog nooit geupgrade bij Skyteam intercontinentaal, en slechts een keer bij OneWorld (in ~vijf jaar tijd).
Releases schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Allicht kan je er een beetje halverwege tegemoet gekomen worden. 6+ uur vliegen Economy Comfort bijvoorbeeld? Heb je net even dat meer been ruimte etc. Allicht her en der zelf nog eens upgraden met je gespaarde punten of dergelijk.
Het nadeel is dat je tegenwoordig in economy zo schandalig weinig punten krijgt dat je dat upgraden wel kan vergeten.

[ Voor 52% gewijzigd door creator1988 op 03-08-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

creator1988 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:33:
Ik zit tegenwoordig bij een Engelse werkgever en hier is het ook allemaal Economy, tenzij je meer dan 12 segments per jaar intercontinentaal vliegt (dat red ik met zes vingers in mijn neus), dan Premium Econ (is bij BA ook een aparte klasse).

[...]

[...]

Het nadeel is dat je tegenwoordig in economy zo schandalig weinig punten krijgt dat je dat upgraden wel kan vergeten.
Het aantal punten word wel steeds schaarser inderdaad.
Ik doe het nu omdat het nu nog kan. Als je eenmaal ouder bent dan heb je daar denk ik geen trek meer in.
Tevens met de tijd ruimte die ik altijd heb kan ik ook nog wat cultuur snuiven. Echt een verrijking voor mijzelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Toevallig had ik het hier met een collega net over.
Ik reis niet veel maar als ik reis probeer ik wel iets van de locatie te zien.
Zo probeer ik vaak om een dag bij te boeken en dan een halve dag remote te werken.
Zo heb ik een halve dag om de stad te zien.

Maar over het algemeen is het niet romantisch.
Ik vlieg 1x per 2 weken naar Londen Heathrow.
7:00 uur boarden - 7:30 uur aankomst.
8:00 uur -18:00 uur vergadering in de luchthaven Hilton.
19:00 uur boarden - 21:00 uur aankomst.
En dan nog 1,5 uur van en naar schiphol.
Dus van 4:00 uur tot 23:00 uur van huis en je krijgt maar voor 8 uur (+1 vanwege reizen) betaald.

Overigens ben ik er sinds begin dit jaar achter dat ik een te romantisch beeld had van airport lounges.
Zeker in Europa is hier niks aan, oude oncomfortabele stoelen met een lauw hamburgertje en een biertje. Of een buffet waar je aan twijfelt of deze van vandaag of gisteren was.

Maar over het algemeen kom ik in mooie steden en ik heb het geluk dat ik vaak in het centrum moet zijn dus sightseeing is voor mij mogelijk. Maar dit kan voor andere mensen heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

Awaken1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Maar over het algemeen is het niet romantisch.
Ik vlieg 1x per 2 weken naar Londen Heathrow.
7:00 uur boarden - 7:30 uur aankomst.
8:00 uur -18:00 uur vergadering in de luchthaven Hilton.
19:00 uur boarden - 21:00 uur aankomst.
En dan nog 1,5 uur van en naar schiphol.
Dus van 4:00 uur tot 23:00 uur van huis en je krijgt maar voor 8 uur (+1 vanwege reizen) betaald.

[...]
Is allemaal nog tot daar aan toe, maar wat ik me dan afvraag is: Kom je dan wel thuis met een voldaan gevoel dat je een nuttige en productieve dag hebt gehad...? Vliegen is op zich best leuk, maar hier gaat de lol toch gauw vanaf lijkt mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 03-08-2017 16:04 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Fiber schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Is allemaal nog tot daar aan toe, maar wat ik me dan afvraag is: Kom je dan wel thuis met een voldaan gevoel dat je een nuttige en productieve dag hebt gehad...? Vliegen is op zich best leuk, maar hier gaat de lol toch gauw vanaf lijkt mij.
Aangezien we dezelfde meeting de andere week in Nederland doen is de Londen meeting altijd een dooddoener. Ik kijk er altijd tegenop en na afloop mis je de tijd die je anders had gehad.
We hebben het via Skype geprobeerd maar dit is nog minder productief dan op en neer vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0

Infern0

Bedankt voor alle feedback, geen eenduidige conclusie.

Lastige is inderdaad dat je vooraf geen inschatting kan maken hoeveel je weg moet. Maar omdat China een groei markt is en er daar een hoop te doen is, verwacht ik dat ik wel 8 tot 10 keer die kant op moet.

Dat is leuk een extra dag inplannen, echter met eein gezin thuis is dat niet echt een optie. De terugweg is voor mij ook grootste probleem. Dat ik op locatie duf ben is jammer voor de baas, echter als je vrijdag terugkomt en heel het weekend gaar bent is dat niet leuk voor het gezin (die meer van je verwachten omdat je toch weg bent geweest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Infern0 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:54:
Bedankt voor alle feedback, geen eenduidige conclusie.

Lastige is inderdaad dat je vooraf geen inschatting kan maken hoeveel je weg moet. Maar omdat China een groei markt is en er daar een hoop te doen is, verwacht ik dat ik wel 8 tot 10 keer die kant op moet.

Dat is leuk een extra dag inplannen, echter met eein gezin thuis is dat niet echt een optie. De terugweg is voor mij ook grootste probleem. Dat ik op locatie duf ben is jammer voor de baas, echter als je vrijdag terugkomt en heel het weekend gaar bent is dat niet leuk voor het gezin (die meer van je verwachten omdat je toch weg bent geweest)
Ik vind het persoonlijk vreemd dat dit je tegenhoudt om een aantrekkelijkere baan te nemen. 8-10 keer die kant op is maximaal 1x per maand. Waar praten we dan over? Is dat echt reden genoeg om je carrière te laten stagneren?

Neem op de terugweg een slaappilletje waardoor je makkelijker slaapt en je hebt zo een paar uur slaap te pakken, en anders kun je bij thuiskomst ook altijd nog even 1-2 uur slaap pakken en je bent weer het mannetje en fit voor het weekend. Ik neem aan dat je vrouw/vriendin het wel begrijpt en je die paar extra uurtjes rust gunt omdat je het zo zwaar hebt dat je geen BC meer mag vliegen

[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 04-08-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handigeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10-2022
Leuk topic om te lezen, ik werk zelf in China (Beijing) en reis(de) paar keer per jaar internationaal (vooral US). Ik ben pas van bedrijf gewisseld en ben nog niet op pad geweest maar gelukkig zijn de voorwaarden hier wel stukken beter.

Bij het vorige bedrijf vloog ik altijd economy voor de laagste prijs, soms dus ook geen directe vlucht, we kregen een vaste vergoeding per dag (65 USD) en declareren was toen niet nodig. Ik verbleef altijd in een appartement in de buurt van de locatie waar ik moest zijn met daarbij een huur auto. Dit was allemaal prima toen ik nog geen gezin had, en totdat het bedrijf besloot om nog kariger te worden. Huur auto moest ineens gedeeld met andere colleagues in de buurt, vergoeding ging omlaag naar 45 USD en alleen als je het kon declareren, met een lijst goedgekeurde producten om een voorbeeld te geven hoe slecht het was, op de lijst stond bijvoorbeeld geen tandpasta of douche gel, op de vraag of ik dan maar twee weken niet moest douchen werdt lachend gereageerd dat ik dat dan maar zelf moest betalen.

Naast alle andere dingen die zeer snel achteruit gingen was dit een signaal dat het tijd was voor iets anders. En bij mijn huidige bedrijf is het gelukkig allemaal een stuk beter geregeld.

- Voor vluchten > 6 uur kan je altijd upgrade krijgen gebaseerd vanaf je basis class. Bijvoorbeeld omdat mijn positie lager is dan Senior Management vlieg ik standaard Economy, maar bij een vlucht > 6 uur ga ik automatisch een klasse omhoog.
- Verblijf is altijd in een hotel dicht bij de locatie waar je moet zijn, moet wel uit een vastgestelde lijst kiezen maar zijn allemaal prima hotels.
- Vaste vergoeding per dag, plus declaratie voor werk gerelateerde zaken onkosten.
- Extra weekend/feestdag vergoeding als je in het weekend of op een feestdag nog op zaken reis bent.

Ik kijk er gelukkig niet meer tegen op om weer een zakenreis te doen. Al met al denk ik dat ik niet mag klagen bij mijn nieuwe werkgever, het scheelt ook dat ik maar een paar keer per jaar zal reizen en mocht het toch meer worden dan zijn er al thresholds vastgesteld die automatisch zorgen dat je betere voorwaarden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

handigeh schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:23:

op de lijst stond bijvoorbeeld geen tandpasta of douche gel, op de vraag of ik dan maar twee weken niet moest douchen werdt lachend gereageerd dat ik dat dan maar zelf moest betalen.
Eh, dat soort dingen gebruik je thuis toch ook? Waarom zou een bedrijf opeens de kosten voor je persoonlijke hygiëne moeten oppakken als je reist?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Als ik in een hotel slaap, dan neem ik toch ook geen shampoo mee. Tandpasta wel natuurlijk.

Bij ons is alles binnen europa economy, en interco bc of premium afhankelijk van wat er beschikbaar is. Sowieso probeer ik om geen vluchten van 5000€ en meer te boeken.

Wij krijgen alles terug wat we declareren zoals eten, taxi etc, maar er is wel een vaste vergoeding als je bv alleen een broodje of een cola drinkt. Ze willen geen onkostennotas van 5€ bv.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Alsof je ook niet kan douchen zonder douchegel :')

Maar even serieus verder. Wat ik altijd het belangrijkste vind qua reizen voor mijn werk is, in willekeurige volgorde:
1. Een zo direct mogelijke vlucht, economy danwel hoger.
2. Hotel in de buurt van ofwel de bezoeklocatie danwel centrum van de stad. Ik wil niet nog teveel moeten reizen op locatie
3. Niet teveel gedoe over declaraties. Als ik het billijk hou, dan moet het bedrijf ook niet moeilijk doen. Dus geen gezeik over een pakje kauwgow, zakje chips of wat dan ook.

Ik hoor wel eens vrienden die met de allergoedkoopste maatschappij naar Amerika moeten, met 2x overstappen, alleen maar budget hebben om bij een MacDonalds te eten en er op iedere uitgave een audit-sessie gedaan moet worden om te kijken of het wel mag. Dan zou bij mij het plezier al snel weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0

Infern0

Blik1984 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:04:
Maar even serieus verder. Wat ik altijd het belangrijkste vind qua reizen voor mijn werk is, in willekeurige volgorde:
1. Een zo direct mogelijke vlucht, economy danwel hoger.
2. Hotel in de buurt van ofwel de bezoeklocatie danwel centrum van de stad. Ik wil niet nog teveel moeten reizen op locatie
3. Niet teveel gedoe over declaraties. Als ik het billijk hou, dan moet het bedrijf ook niet moeilijk doen. Dus geen gezeik over een pakje kauwgow, zakje chips of wat dan ook.

Ik hoor wel eens vrienden die met de allergoedkoopste maatschappij naar Amerika moeten, met 2x overstappen, alleen maar budget hebben om bij een MacDonalds te eten en er op iedere uitgave een audit-sessie gedaan moet worden om te kijken of het wel mag. Dan zou bij mij het plezier al snel weg zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens, maar lastig om van te voren dit soort softe dingen te kunnen inschatten.
Blik1984 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
Ik vind het persoonlijk vreemd dat dit je tegenhoudt om een aantrekkelijkere baan te nemen. 8-10 keer die kant op is maximaal 1x per maand. Waar praten we dan over? Is dat echt reden genoeg om je carrière te laten stagneren?
Dit is natuurlijk niet het enige punt wat me aan twijfelen maakt. Het (eventueel nieuwe) bedrijf staat momenteel erg onder druk (veel in het nieuws) en dan ga je pros en cons naast elkaar zetten. Bij dit soort dingen is het prettig om te kijken wat andere mensen hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Infern0 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Dit is natuurlijk niet het enige punt wat me aan twijfelen maakt. Het (eventueel nieuwe) bedrijf staat momenteel erg onder druk (veel in het nieuws) en dan ga je pros en cons naast elkaar zetten. Bij dit soort dingen is het prettig om te kijken wat andere mensen hiervan vinden.
Dan denk ik dat je je niks moet aantrekken van het reisbeleid van de firma, en je je keuze moet laten bepalen door de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Leuk zo'n topic, reizen voor je werk.

1e keer op een locatie is leuk en wil je graag nog een dagje ervoor / of erna erbij plannen. Maar op een gegeven moment wordt het saai, je ervaart alles in je eentje. Dineren, sightseeing, reizien, bier drinken aan de bar.

Harstikke leuk die upgrades tijdens het vliegen / hotels. Heb in mooie suites gezeten op verschillende plekken. Maar ik spaar liever die punten op zodat ik mijn vrouw/gezin deze ervaring kan geven.

We kunnen alles declaren tijdens ons verblijf, maar het moet wel redelijk gehouden worden. Er worden geen harde limieten gesteld.

Europa - Economy
intercontinentaal - Economy Comfort.

Ontbijt zit bij het hotel in, lunch wordt standaard gedeclareerd, en diner mag ook op de declaratie. Ben je een fastfood fan, dan declarareer je dat bedrag. Ben je een persoon dat graag wat luxer dineert, voorgerecht + hoofdgerecht, dan declareert met dat bedrag. Dat betekent we niet meer hoeven uit te geven als je normaal uit eten gaat.

We hebben een standaard dagvergoeding van 65 euro als je van huis weg bent.

Maar als je met regelmaat naar het buitenland gaat dat snel vervelen, dan wil het liefst rechtstreeks zonder vertraging naar huis naar je gezin. Zeker nu dat ik net vader ben geworden, is de thuis situatie veel belangrijker geworden dan reizen. Vroeger nam ik een kadootje mee voor mijn vrouw van elke trip, maar nu neem ik alleen wat mee als ik op een locatie ben geweest waar ik/wij nog niet eerder zijn geweest.

Ga volgende week voor het eerst met de ICE trein naar Frankfurt, normaal zou ik met KLM vliegen. Maar die gasten vragen ook de hoofdprijs. 533 vliegtuig vs 230 trein. Kijken wat hoe deze ervaring is.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

Yucon

*broem*

Een puntje wat ik nog niet gezien heb is het restauranteten. Zelfs als dat prima is ga je toch op een bepaald moment zin krijgen in gekookte aardappels. Het is meestal vetter en zouter dan wat je thuis zou maken zelfs als je het onderweg een beetje in de gaten houdt.

Hoewel ik een bijna ijzeren gewicht heb begon ik het na een tijdje toch wel een beetje aan m'n buik te merken. Gelukkig heb ik tegenwoordig een functie waarbij ik nog maar weinig van huis weg ben. Ik kreeg er wel een beetje genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoeken naar serviced appartments? Heb je een keuken(tje) bij, kan je ook zelf wat maken :)

Zelfde voor ontbijt, ik koop gewoon melk, fruit en cornflakes of zo. Mijn minipresso NS voor de espresso, en ik ben klaar voor de dag.

[ Voor 43% gewijzigd door gambieter op 04-08-2017 22:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jezze
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 09:27
DancePlaza schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:21:
...
Ga volgende week voor het eerst met de ICE trein naar Frankfurt, normaal zou ik met KLM vliegen. Maar die gasten vragen ook de hoofdprijs. 533 vliegtuig vs 230 trein. Kijken wat hoe deze ervaring is.
ICE is fijn om mee te reizen naar mijn ervaring. Dat vind ik persoonlijk comfortabeler dan het vliegtuig ;). Daar heb ik veel mee gereisd tussen Basel, Duitsland en Nederland tijdens mijn stage. Ideaal voor lange afstanden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jezze op 04-08-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handigeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10-2022
Maasluip schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:40:
[...]

Eh, dat soort dingen gebruik je thuis toch ook? Waarom zou een bedrijf opeens de kosten voor je persoonlijke hygiëne moeten oppakken als je reist?
Waarom zou een werknemer ineens onkosten maken als hij/zij op reis gaat voor een werkgever? Mijn werkgever kiest overal voor de goedkoopste optie, een klein beetje comfort kan er niet af, verblijfplaats 30 min van locatie waar ik moet zijn, en dan huurauto delen met iemand die 30 min de andere kant op moet. Het is dan dus simpel, waarom zou ik redelijk zijn als hun dat niet zijn? Ben dus niet meer akkoord gegaan met de voorwaarden en ben wat anders gaan zoeken.

Wat mij nog wel het meest irriteerde is dat voorwaarden dus tijdens een reis werden verandert en dat je maar akkoord moest gaan. Ik was in US voor voor een zakenreis van 3 weken, als de dag vergoeding dan ineens gehalveerd wordt met terug werkende kracht dan helpt dat niet echt met de motivatie.
Blik1984 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:04:
Dit is dus precies wat er gaande was, tandpasta en douchegel is maar een voorbeeld. Zulk soort vluchten met een overstap met een paar uur verschil. Achteraf maanden wachten op je geld, door die oneindige audits. Voor mij gelukkig niet meer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

FreakNL

Well do ya punk?

Leuk topic.

Ik reis ook voor het werk, dat loopt uiteen van tripjes van 3 dagen tot soms 3 weken weg.

Bij ons is het grofweg zo geregeld;

- Netto dagvergoeding (die hoger is buiten Europa). Hier doe ik verder niks mee, gaat rechtstreeks naar de spaarrekening
- Alles wordt vergoed (company CC), tot aan het flesje water op Schiphol. Dat geeft indirect nog een heel klein voordeeltje dat je variabele lasten stilstaan als je wegbent (want je maakt niks prive op)
- We vliegen alleen economy, maar bij langere vluchten heb je de vrijheid om bij aankomst (betaald) een dag vrij te nemen
- Werk gaat 24/7 door en overuren bestaan niet. Er zitten vaak genoeg dagen van 12 uur bij. Weekend- en feestdagen krijg je wel terug op je vakantiesaldo.
- Bij thuiskomst krijg je een paar dagen vrij, afhankelijk van hoelang je weggeweest bent. Komt grofweg neer op 1 dag vrij per week weg, maar is niet arbeidsvoorwaardelijk vastgelegd dus dit kan morgen veranderen
- Aan het eind van het jaar worden het aantal nachten bij elkaar opgeteld en krijg je aan de hand daarvan nog een bruto buitenlandvergoeding (dit is een sleutel; aantal nachten * X% * bruto maandloon)

Ik vind het zelf fantastisch, maar ik kan me voorstellen dat het "niet voor iedereen" is. Ik ben zo'n 40 a 50 dagen per jaar weg, dat breekt voor mij het kantoorleven en houdt de uitdaging erin. En het levert een fijn zakcentje op. Ik verdien sowieso al boven modaal, maar door het reizen komt daar nog eens een fijn bedrag bovenop. Als het niets extra's zou opleveren zou ik het nog steeds leuk vinden, dus ik doe het niet perse voor het geld, maar ik vind principieel gezien eigenlijk wel dat er iets extra's tegenover moet staan. Maar het is dus niet zo dat ik tijdens een reis al aan het rekenen ben wat het me nu weer oplevert ;)
Pagina: 1 2 Laatste