Ik wacht nog wel even dat de "betere"merken komen met de dubbele wcd met usb.
tot die tijd... overal laders ;-)
tot die tijd... overal laders ;-)
Verwijderd
diskeltische lurker
[ Voor 50% gewijzigd door Blackwolf-nl op 08-01-2015 16:10 ]
[ Voor 38% gewijzigd door MrMarcie op 11-01-2015 16:42 . Reden: marktplaats toegevoegd ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Vind ik toch een beetje tegenvallen van zo'n gerenommeerd bedrijf. Hoe moeilijk is het om een usb socket te maken met een trip switch. Als je dan een stekker in de socket duwt bedien je een microswitch die de voeding aanzet.technopeuter schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:52:
De busch- Jaeger USB dinges doet 0,8W sluipverbruik dat is ca €32,- over 20 jaar.... Bij gelijkblijvende kosten.
Aardige blog, nog wel een paar typo's danwel spelfoutjes. Goed idee om de USB naar de zijkant eruit te laten komen.remyblok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:38:
Vorig jaar zelf een USB charger in een WCD gebouwd. Altijd van plan geweest om er een keer een blog over te schijven. Nu ik deze thread tegen kwam eindelijk maar is gedaan: DIY USB Stopcontact.
Voor mij was ook de grootste reden dat er erg weinig aanbod is. Zeker niet in de opbouw dozen hoek. Maar uiteindelijk was het super simpel om het zelf te doen. We blijven Tweakers
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Woop, inderdaad een serieus aantal foutjes. Had de tekst wel naar Word gekopieerd, maar heb vorige week Office 2016 geïnstalleerd en de NL Proofing tooling bleek niet geïnstalleerd te zijn. Heb de tekst aangepast. Als je nog foutjes ziet laat maar weten!Freee!! schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:15:
[...]
Aardige blog, nog wel een paar typo's danwel spelfoutjes. Goed idee om de USB naar de zijkant eruit te laten komen.
Klopt. Natuurlijk is het geen oplossing die voor iedereen werkt. Met rand aarde zou het misschien nog kunnen, al is de aarde pool dat wel gevaarlijk dicht bij de charger zelf denk ik. Ik zou het iig niet aanraden. Ieder zal voor zich moeten kijken of het past in de doos die aan de muur hangt.MikeyMan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:56:
Nadeel is wel dat dit alleen lukt met dat betreffende stopcontact.
Randaarde of inbouw en je bent verloren.
[ Voor 28% gewijzigd door remyblok op 12-08-2015 22:00 ]
Dit is inderdaad ook een optie. Ik denk nog zelfs een betere optie dan zelf te gaan lopen knutselen met diverse onderdelen.easyriider schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:28:
Een beetje offtopic want hij is niet ingebouwd, maar je hebt dan wel 4 usb aansluitingen van een bekend merk.
[afbeelding]
https://nl.hama.com/54182...ader-met-4-poorten-5v-51a
Bij deze:remyblok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:57:
[...]
Als je nog foutjes ziet laat maar weten!
Volgens mij mist daar een "r" in stroom.Disclaimer: haal de stoom van de doos af voordat je aan het werk gaat
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Over die, of vergelijkbare, is al vaker gepostPocketware schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:59:
Kwam deze vanavond tegen; 2 USB poorten van elk 2.1A in een enkele inbouw WCD.
Ook te verkrijgen via bol.com
Nee dus. Heb er vandaag een gehaald naar aanleiding van je bericht, het is gewoon een USB HUB (USB 2.0). Er zit een voedingsaansluiting bij, moet gevoed worden met 5V 2,5A, maar geen voeding. Wil je er dus direct wat mee doen, dan moet je hem aan de PC hangen. Anders doet ie niets, ook al hangt ie aan de stroom. Als ik de bijgeleverde informatie goed begrijp, is dat dus te voorkomen door die losse voeding eraan te hangen.
🇺🇦
Die zijn er wel, maar alleen met lage stroomsterktes, ongeveer 500-700 mA totaal, die van Gira is max totaal 1400 mA. (En dan kosten ze ook nog eens 40-50 euro)johnkeates schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:22:
Kan je niet gewoon van GIRA., Busch-Jaeger of Jung ofzo wat kopen? Die merken zitten waarschijnlijk al overal in de muur, dan past het qua uiterlijk ook meteen.
Kijk naar wat je al hebt aan schakelmateriaal, als het een goed merk is: koop van hetzelfde merk USB varianten.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door SA007 op 30-01-2016 19:43 . Reden: Ruikt nogal sterk naar reclame ]
(3) Inbouwdiepte van slechts 49mm
Past in elke standaard 50mm diepe inbouwdoos
Verwijderd
Da's waar, je moet er geen 2 naast elkaar willen zetten, dat wordt te krap. Ik heb allemaal dubbele stopcontacten en kon de aders goed kwijt rondom de achterkant en in de inbouwdoos daarnaast. Zal als die nieuwe binnen zijn wel ff een foto plaatsen van de montage.Fish schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:26:
Ze zijn wel diep hoor, wel rekening mee houden
[...]
Nog steeds tevreden over? Vind het wel als een optie klinken.sapphire schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:25:
with ^^
Vandaag deze onder de venserbank achter de bank geplakt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/
Stekkerblok met 2x usb (max 2,6A). Kan de vrouw laptop en telefoon opladen op de bank
Erg handig ding met USB.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Dank, zal ik eens kijken of ze morgen open zijn en anders maandag ff langs.sapphire schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:18:
Behalve dat je vrij veel kracht moet zetten om de stekker erin te krijgen ben ik nog erg tevreden erover
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Een zeer begrijpelijke reactie! Er zijn veel fabrikanten in China en niet elke fabrikant neemt de Europese regeltjes in acht. Regelmatig schermen importeurs met niet onderbouwde kreten als "TUV" en "KEMA" of zijn van mening dat het "CE" echt waarde heeft... En voor de gemiddelde consument is het moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.koksie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:18:
Hebben we hier niet te maken met een paar kleine importeurtjes die deze dingen uit China importeren en onder een zelf bedachte brand hier verkopen? Of eigenlijk veel belangrijker: hebben we hier niet te maken met dezelfde goedkope rommel in een iets vernieuwder uiterlijk maar van binnen nog steeds gevaarlijk etc? Er wordt met met TuV en Kema-Keur geschermd, maar hoe controleer je dat? Heeft die 2USB idd Kema-Keur op het product staan?
Bij al die 1-day shops werd ook steeds Kema en TuV geroepen maar stond het nergens op en was meer reclame dan echt goedgekeurd.
[ Voor 1% gewijzigd door SA007 op 31-01-2016 22:18 . Reden: Beetje bijgestuurd mbt policy mbt bedrijven. ]
[ Voor 5% gewijzigd door koksie op 31-01-2016 22:19 ]
Thanks SA007, helder verhaal. Je ziet het, ik heb er zo goed als geen kaas van gegetenSA007 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:34:
koksie, die 2.1A is op 5V, niet op 230V.
Gemiddeld is de efficientie van een normale adapter rond de 80%, met de volle 2.1A in gebruik is dat op 230V:
(2.1A * 5V) = 10.5W
(10.5W / 80%) = 13.5W
(13.5W / 230V) = 0.06A op 230V
Dat haalt dus niet heel veel van de 16A maximum van het stopcontact af
[ Voor 14% gewijzigd door Fladder80 op 01-02-2016 10:05 . Reden: Was even vergeten om te rekenen naar kW ]
Als dat het echte sluipverbruik is wel inderdaad.Fladder80 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:59:
OK, dus:
(0,003*24*365)/1000= 0,02628 kWh
bij een kWh prijs van 22 cent zou dat neerkomen op:
0,02628 * 0,22 = 0,0058 euro op jaarbasis per WCD aan sluipverbruik.
Gaat dus nergens over
Het sluipverbruik van jullie WCD zit dus ook rond de 0,003W ?ottonet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:46:
De meeste vragen van Koksie zijn al beantwoord, maar deze 2 nog niet:
- De 2.1A wordt verdeeld over de 2 uitgangen. Laad je 1 device op, dan staat de volle 2.1A ter beschikking.
- Crème staat hoog op onze verlanglijst, we zijn aan het inventariseren hoeveel interesse ervoor is. Zo'n plastic spuit machine draait helaas niet voor 100 kapjes, we hebben het meteen over 10.000 stuks.
Voor wat betreft de prijs kan ik alleen maar herhalen wat ik eerder schreef: Een WCD zit over het algemeen 10 tot 20 jaar in de muur en de USB-lader moet net zo lang meegaan. Aankoopprijs is over deze periode gezien van ondergeschikt belang.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 01-02-2016 14:23 ]
10 tot 20 jaar? 30 tot 50 jaar lijkt me realistischer, en er is geen lader te vinden die die termijn gaat volbrengen.ottonet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:46:
Voor wat betreft de prijs kan ik alleen maar herhalen wat ik eerder schreef: Een WCD zit over het algemeen 10 tot 20 jaar in de muur en de USB-lader moet net zo lang meegaan. Aankoopprijs is over deze periode gezien van ondergeschikt belang.
Over zo'n 30 jaar kent men usb alleen nog uit de geschiedenisboekjes, dan heb je niets meer aan zo'n mooie wandcontactdoos.AllesKan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:26:
[...]
10 tot 20 jaar? 30 tot 50 jaar lijkt me realistischer, en er is geen lader te vinden die die termijn gaat volbrengen.
Deze heb je ook nog: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/koksie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:50:
Dan is het een kwestie van tegen die tijd de wcd vervangen door het dan gangbare model. Dat geldt natuurlijk ook voor de combi stekkerdoos-usb lader, ook die zul je dan moeten vervangen.
Het is m.i. een kwestie van smaak: wat vind je mooier en wat heb je ervoor over: een wcd met ingebouwde usb lader voor 50e per stuk of een losse stekkerdoos van Ikea+ een usb lader, eventueel opgeborgen in zo'n kabel doos (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90308321/) voor 25e per stuk. Of nog makkelijker: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/ Kost 8e per stuk maar heb je wel een wcd minder vrij.
Precies, die bedoel ik dus. Met zo'n opbergdoos a 7 euro erbij en een losse USB lader van een paar euro kom je dan op 25e uit, ervan uitgaande dat je al een wcd hebt zitten, anders moet je die er ook nog bijrekenen. Heb je die niet, dan kom je rond de 35 a 40e uit voor een hoop los spul en losse kabels, voor 50e heb je dan een keurig exemplaar in de muur zitten. Mooier (vind ik dan), maar wel duurder. Het is maar net wat je wilt.Fladder80 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:37:
[...]
Deze heb je ook nog: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/
39
Voor ons 2USB model 55 hebben we bij het ontwerp ervan natuurlijk goed rekening gehouden met een zo laag mogelijk stand-by verbruik. Doelstelling was < 0.2 Watt en < €0,50 per jaar. Dat we dat met de pre-productie modellen haalden, dat wist ik al.Fladder80 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:21:
Is er überhaupt iets bekend over het sluipverbruik van dit soort WCD?
Ik ben onder de indruk van jouw passie voor kwaliteit en je gedrevenheid waarmee je een hoogwaardig product in de markt zet.
[ Voor 21% gewijzigd door djwice op 13-03-2016 15:45 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Er is toch een Europese wet die maximaal 0.2W slaap verbruik voorschrijft voor elektrische apparaten.ottonet schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:34:
[...]
Voor ons 2USB model 55 hebben we ... Doelstelling was < 0.2 Watt en < €0,50 per jaar.
...
meer info vind je op mijn blog.
Ps. Ja we hebben concurrerende modellen ook gemeten, nee we gaan daar geen resultaten van laten zien, is mijn taak niet![]()
.. 5W sluipverbruik
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Share and Enjoy!
nee die zitten in de zijkant verwerktCarharttguy schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:23:
Ik vind het raar dat er nergens een aardingspin in die wandcontactdozen zit, is dit niet gebruikelijk in NL?
[ Voor 39% gewijzigd door vso op 19-04-2016 15:26 ]
Tja vanalles
Is er al wat bekent over de Crème kleurige uitvoering< want als deze in een Berker afdekraam passen heb ik toch wel interesse.ottonet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:46:
De meeste vragen van Koksie zijn al beantwoord, maar deze 2 nog niet:
- De 2.1A wordt verdeeld over de 2 uitgangen. Laad je 1 device op, dan staat de volle 2.1A ter beschikking.
- Crème staat hoog op onze verlanglijst, we zijn aan het inventariseren hoeveel interesse ervoor is. Zo'n plastic spuit machine draait helaas niet voor 100 kapjes, we hebben het meteen over 10.000 stuks.
Het kan aan mij liggen maar 232v met 7mA is bij mij meer dan 0.12 watt, ergens lijkt er een hoop blind vermogen verstookt te worden.ottonet schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:34:
En dit is de meting met professionele apparatuur, afgerond op twee cijfers achter de komma:
[afbeelding]
Bij een spanning van 232V is het Stand-by verbruik slechts 0.12 Watt of 7.00mA, met een piek-verbruik van 0.14 Watt.
meer info vind je op mijn blog.
Ps. Ja we hebben concurrerende modellen ook gemeten, nee we gaan daar geen resultaten van laten zien, is mijn taak nietHet enige wat ik kwijt wil is dat ik geschrokken ben van de afwijking tussen opgave en werkelijk verbruik (...)
De waarden zijn, afgaande op wat er werd verteld, professioneel gemeten met een afbeelding erbij van het display van het gebruikte meetinstrument. Tenzij deze waarden omdat ze in een heel laag meetbereik liggen niet betrouwbaar zijn, mogen we aannemen dat ze echt zijn.memphis schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:26:
[...]
Het kan aan mij liggen maar 232v met 7mA is bij mij meer dan 0.12 watt, ergens lijkt er een hoop blind vermogen verstookt te worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Techneut op 03-05-2016 13:36 ]
Goed nieuws voor iedereen die een 2USB WCD in crème zoekt. We hebben ze in productie genomen en ze zijn vanaf medio juni uit voorraad leverbaar.DrakeNL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:04:
[...]
Is er al wat bekent over de Crème kleurige uitvoering< want als deze in een Berker afdekraam passen heb ik toch wel interesse.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Copyright and left by SED...
SED schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:43:
Leuk alternatief voor bestaande muurcontactenis deze:
http://www.cameranu.nl/nl...ercube-original-usb-groen
Wat die bovenstaande foto betreft mis ik eigenlijk een aan/uit schakelaartje voor het USB deel. Een simple drukschakelaartje zou sluitpverbruik stoppen.
cameranu:
Let op
De PowerCube Original is niet geschikt voor rechtstreeks gebruik in het stopcontact, maar is een uitbreiding voor de PowerCube Extended (USB) en de PowerCube Extended Remote.
Ik vroeg me af waarom dat was en welnu.MrMarcie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:10:
[...]
Let op
De PowerCube Original is niet geschikt voor rechtstreeks gebruik in het stopcontact, maar is een uitbreiding voor de PowerCube Extended (USB) en de PowerCube Extended Remote.
Why are the PowerCube Original models not available in certain countries?
Even though the EU is often regarded as one, different types of sockets are used throughout the continent. And even within zones using the same type of outlets, local legislation may differ from the EU one. This is the case with the PowerCube Original; as this product can be plugged into a wall socket, the total force it exerts on the wall may not exceed 0,25 Nm. The PowerCube Original exerts less than that, however the way this is tested differs from country to country. As outlets are at times mounted higher above the floor in e.g. the Netherlands, over there the products are tested with 1 meter cables plugged into all outlets. As the product exceeds the 0,25 Nm requirement if the test is performed this way, we do not offer these models in some countries.
My favorite programming language is solder.
[ Voor 108% gewijzigd door SA007 op 30-07-2017 18:25 ]
Ik denk dat je zoiets zoekt:smeerbartje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 09:40:
Thanks voor jullie replies. Het moet echt een aanvulling zijn op de bestaande WCD. Ik wil er qua stopcontacten namelijk zeker niet op achteruit gaan. Ik zal een kijken of Peha een soortgelijk WCD heeft, dus mét stopcontact en USB... en die ook nog eens 2A kan leveren via USB.
[ Voor 12% gewijzigd door SA007 op 05-08-2017 22:55 . Reden: cookie niet nodig bij de url. ]
[ Voor 88% gewijzigd door SA007 op 19-08-2017 20:55 ]
Verdorie uitverkochtDav1d schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:01:
Vanaf 14 augustus bij Lidl: USB wandcontactdoos voor € 7,99.
Handleiding
TÜV certificaat: WFL-EU5-U3, WFL-GE5-01SU2
[afbeelding]
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Zijn weer bestelbaar.dodners schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:02:
[...]
Verdorie uitverkochthier nog alternatieven op?
Net pas gelezen... Ze zijn (alweer?) uitverkocht
Ik zie ze nog steeds staan (5 dagen levertijd)dodners schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:51:
[...]
Net pas gelezen... Ze zijn (alweer?) uitverkocht
[ Voor 14% gewijzigd door MrMarcie op 31-10-2017 20:49 ]
Kunnen ze wel zeggen dat het compatible is in 99% van de gevallen, maar in m'n peha frames krijg ik ze volgens mij nooit.rinkel schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:30:
Nog een gevonden. Stukje goedkoper dan de 2USB. En ook standaard 55.
Zag overigens bij de recensies van 2USB dat niet alle telefoons/tablets geladen worden. Lijkt te weinig vermogen te hebben, iemand er al ervaring mee?
Er is een bepaalde standaard met een binnenmaat van 55mm. En daar passen ze op. Niet zomaar op willekeurig schakelmateriaal. Ik zou niet weten of Peha ook zo’n serie heeftMikeyMan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:53:
[...]
Kunnen ze wel zeggen dat het compatible is in 99% van de gevallen, maar in m'n peha frames krijg ik ze volgens mij nooit.
De maat zal an sich wel lukken, maar het frame zit bij peha achter de binnenplaat.Tonne schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:19:
[...]
Er is een bepaalde standaard met een binnenmaat van 55mm. En daar passen ze op. Niet zomaar op willekeurig schakelmateriaal. Ik zou niet weten of Peha ook zo’n serie heeft
Over welke serie van Peha heb je het?MikeyMan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:42:
[...]
De maat zal an sich wel lukken, maar het frame zit bij peha achter de binnenplaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Tonne op 01-11-2017 10:36 ]
Het hele huis is afgemonteerd met peha standaard. Deels inbouw in frame en deels half opbouw dubbele randaarde.Tonne schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:34:
[...]
Over welke serie van Peha heb je het?
Badora is zo te zien de 55mm serie van Peha.
Da's zeker interessant! En dat werkt dan met die 55?Tonne schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:10:
Voor die serie is er een adapterplaat verkrijgbaar in:
-wit 00584211
-levend wit 00583911
Misschien niet het meest fraai tov je andere wcd's, maar het kan dus wel.
Ja dat is er speciaal voorMikeyMan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:12:
[...]
Da's zeker interessant! En dat werkt dan met die 55?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq