Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:28
Al surfende stuitte ik op deze wandcontactdoos. Zijn er misschien mensen hier die ervaring hebben met zo'n ding? 70 Euro is nogal wat geld voor een enkele WCD, maar stiekem lijkt het me toch wel handig. Ik zit te twijfelen om zo'n ding in de keuken te installeren. Dus ter vervanging van de bestaande twee WCD's. Zou ik hier zonder problemen m'n iPhone en iPad mee op kunnen laden denken jullie?

[meer info]

smeerbartje wijzigde deze reactie 22-06-2014 08:37 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:18

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Komt maar 700mA uit, weet niet of je iDevices daar op laden.
Als je echt wil zou ik even verder zoeken voor een mooiere prijs. Kwam 'm al voor 34 euro tegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:54
Ze hebben dezelfde bij Conrad voor ¤55,-.
Daar staat erbij dat de USB maximaal 700mA kan leveren, meer dan de standaard USB-aansluiting op je PC, maar minder dan meeste opladers. Die zitten op 1A dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
iPhone heeft voldoende aan 700mA, waar de "gewone" iPad en de iPad mini retina 2.1A vereisen. Heb me eens verdiept in een USB wcd van peha die levert Max 2A, kan dus niet een iPhone en iPad tegelijk opladen. Prijs ook zo rond de ¤50

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:28
Thanks voor jullie replies. Het moet echt een aanvulling zijn op de bestaande WCD. Ik wil er qua stopcontacten namelijk zeker niet op achteruit gaan. Ik zal een kijken of Peha een soortgelijk WCD heeft, dus mét stopcontact en USB... en die ook nog eens 2A kan leveren via USB.

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:59

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Ik denk dat je toch bij de Peha uitkomt v.w.b. de maximale uitvoer.

Ik heb even snel bij de overige grotere merken gekeken (Siemens, Gira en Jung), en voor zover ik heb kunnen vinden heeft Siemens helemaal niets met USB, en hebben Gira en Jung alleen deze (Gira) en deze (Jung) variant, welke beiden 2 USB uitgangen hebben, maar beiden ook maar 2 x 700 mA of 1 x 1,4 A leveren als uitgang.

Busch-Jaeger is volgens mij de enige van de grotere merken die de combi wandcontactdoos/USB heeft, maar ik kan er naast zitten.

Edit: Ook Niko (BE) heeft een exemplaar met 2 USB uitgangen (Niko.eu) maar deze levert ook maar weer 1,5 A totaal (wel net iets meer als Jung en Gira though).

PsychoMantis_NL wijzigde deze reactie 23-06-2014 08:12 (14%)

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V || YouTube || Twitter

• S.C.E.
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09-10-2014
Weg

Sprite_tm wijzigde deze reactie 10-10-2014 09:55 (119%)

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Lijkt me leuk :) DM gestuurd

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is dat dan ook een dubbele inbouw of zit het in 1 bij elkaar geprakt ? Ben ook al een tijdje op zoek. Mijn s4 wil ook het liefst 2A als lader.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:50
Voor welke merken en type wcd's S.C.E.?

My favorite programming language is solder.

• mjorter
  • Laatst online: 28-10-2014
Spam

Sprite_tm wijzigde deze reactie 17-10-2014 18:46 (96%)

• HellMoH
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-05 19:46
Ze zijn ook voor een 10,- te bestellen bij onze grote chineze vrienden die geven aan dat de USB sockets 2100 maH leveren ( of dit echt zo is geen idee )

http://www.aliexpress.com...Ah-Socket/2035375430.html

Maar voor een tientje kun je geen bult vallen denk ik. ( wel wat gedult hebben natuurlijk )..

Zit er over te denken om er zelf ook eens een te bestellen en kijken of het wat is.

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 13:52
Voor dat tientje kan je wel een enorme ruisbult verwachten op op je stroomnet. Als je dan ook nog een powerlijn netwerk via 240V hebt ,kan je de nodige problemen verwachten.
Chinezen staan er nl bekend om elementaire onderdelen op de printen weg te laten,die er juist voor moeten zorgen dat de elektronica binnen de EMC richtlijnen valt!
Niet dat het mij wat kan schelen want het 240 net is ook niet echt geschikt voor netwerk en de plc gooit een hoop rommel de ether in wat tot honderden meters van je huis op te vangen is >:) / :'(

tita_tovenaar wijzigde deze reactie 11-10-2014 10:12 (19%)

Soms weet het ook niet meer.........

• mjorter
  • Laatst online: 28-10-2014
@tita_tovenaar. Dank je wel voor je toevoegingen. Je gaat erg snel door de bocht. Nagenoeg alle electrische apparaten die jij in huis hebt zijn in china ontwikkeld.

Het product is specifiek ontwikkeld om hier op de markt te worden gebracht.

Emissie: 150KHz - 30MHz (FCC 15/B2011) - PASSED
Emissie: 30MHz - 1GHz (FCC 15/B2011) - PASSED

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 13:52
Mijn reactie gaat ook over de "MENGS EU MultiFunction Home Wall Sockets with Double USB ' niet over De bush Jaeger variant !
Trouwens ,de FCC test geld alleen voor de US markt!

tita_tovenaar wijzigde deze reactie 17-10-2014 17:47 (4%)

Soms weet het ook niet meer.........

• T_E_O
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09:58
Iemand wat meer info over het exemplaar van AliExpress? 'n Collega heeft recent iets dergelijks besteld (wel via een NL importeur en met een CE- en FCC-keurmerkje erop) en daar heb ik het merk Leishen bij kunnen achterhalen.

Ik was (na openen van het ding) niet bijster onder de indruk van de bouwkwaliteit en heb mijn zorgen ook geuit. Het USB-gedeelte zat niet vastgeschroefd in de doos, maar zat slechts geklemd. De print bestond uit 2 delen die haaks op elkaar stonden met wat metalen pinnetjes die de verbinding vormden. Ik zag zo op het oog geen deftige isolatie tussen hoog- en laagspanning, maar ben ook geen expert op dat gebied.

Wil je zoiets in huis hebben i.v.m. brand- en electrocutiegevaar? Ik zou dat zelf alleen van 1 van de A-merken willen hebben, maar ben benieuwd wat anderen erover denken.

Als ik de kans krijg zal ik wat foto's plaatsen.

• rik
  • Laatst online: 13:17
Een kleine kick.

Het is me opgevallen dat de markt hiervoor maar niet op gang komt. De enige die ik tegenkom is eigenlijk deze:

Ik zoek echter een dubbele variant hiervan. Dus gewoon twee stopcontacten, aangevuld met twee usb-poortjes. Daar is immers ook plaats genoeg voor zou je zeggen.

Iemand die er wel een gevonden heeft?

• DukeBox

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Die zijn er regelmatig hoor. 2.1Ah dual en ipad compatible.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:24
Ik zag laatst een klus programma op TV waar werd beweerd dat deze stopcontacten sluipverbruik elimineren omdat de oplaad adapter niet meer nodig is. Even voor de duidelijkheid, dat is onzin want de adapter is hier ingebouwd in het stopcontact. Sluipverbruik zal toenemen omdat je de adapter niet uit kan pluggen.

Een WCD is bedoeld voor een vaste installatie die vele jaren, zeg 20 jaar, mee moet gaan. Dat betekent dus dat je adapter 20 jaar lang in het stopcontact zit en je kan hem er nooit even uithalen omdat je hem niet gebruikt.
Een normale oplader is hier niet op berekend, die dingen worden nou eenmaal niet ontworpen om 20 jaar lang 24/7 betrouwbaar te functioneren. Zou een chinees produkt van een tientje daar wel op berekend zijn?

Ik zou er zelf niet aan beginnen en gebruik liever de meegeleverde adapter, maar als je toch een USB-WCD wil, koop alsjeblieft een goed en degelijk merk en kijk niet op een paar euro.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:39
Sluipverbruik... wat zal een geschakelde netvoeding doen van dit formaat wanneer er geen belasting aan hangt. Denk nog niet eens 1W. Die chinese prut is hetzelfde als slechte klonen e.d. gewoon niet aan beginnen. Al is het maar voor het stroomnet schoon te houden.

i7 4 Ghz 6GB DDR3 Corsair 20 TB WD GP UD4P CM V10

• rik
  • Laatst online: 13:17
quote:
DukeBox schreef op woensdag 31 december 2014 @ 22:02:
Die zijn er regelmatig hoor. 2.1Ah dual en ipad compatible.
Qua USB wel inderdaad, maar niet qua 230V aansluitingen. Volgens mij hebben de meeste mensen allemaal dubbele WCD's..

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:54
quote:
Jim423 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:37:
Sluipverbruik... wat zal een geschakelde netvoeding doen van dit formaat wanneer er geen belasting aan hangt. Denk nog niet eens 1W. Die chinese prut is hetzelfde als slechte klonen e.d. gewoon niet aan beginnen. Al is het maar voor het stroomnet schoon te houden.
Ik denk dat het wel meer is dan 1W. Als je kijkt hoeveel ruimte er is om die voeding in te verstoppen kan het nooit een hele beste voeding zijn. Rendement en sluipverbruik is wel het laatste waar zo'n fabrikant aan denkt.

Zowiezo vraag ik me af hoe de constructie van die usb laders precies is. Zijn die dingen wel galvanisch gescheiden van het net?

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 07:09
quote:
rik schreef op woensdag 31 december 2014 @ 21:11:
Een kleine kick.

Het is me opgevallen dat de markt hiervoor maar niet op gang komt. De enige die ik tegenkom is eigenlijk deze:

[afbeelding]

Ik zoek echter een dubbele variant hiervan. Dus gewoon twee stopcontacten, aangevuld met twee usb-poortjes. Daar is immers ook plaats genoeg voor zou je zeggen.

Iemand die er wel een gevonden heeft?
De optie om uit 1 inbouwpot, 2 wcd's en 2 usb-poorten te maken bestaat momenteel niet. Wel bestaat er een optie om 2 van uw afgebeelde WCD's te kopen, en een 2-voudig raam (in dezelfde serie natuurlijk) eromheen doen zoals dit (zonder de schakelaar ernaast):

Het nadeel hiervan is dat u echter 2 inbouwpotten nodig hebt om het in te kunnen plaatsen.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 01-01-2015 16:23 (10%)

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:25

Schlumpie

Professioneel prutser

Ik kan sterk afraden om laders in China te kopen. Iemand heeft hier duidelijk onderzocht waarom: http://www.righto.com/201...ipad-chargers-pricey.html

Het artikel is lang, maar erg interessant.
Chinese laders zijn ontworpen naar een prijs, niet naar veiligeid. Ik wil liever niet mijn lieve mede-Tweakers verliezen door een goedkope Chinese lader.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• Wist geen Naam
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2016

Wist geen Naam

Dit is een coole tekst

Ik heb wel WCD gezien met 2 USB laders gezien. Beide leveren 1 A als je ze tegelijk gebruikt.

http://shop.androidworld.nl/usb-wandcontactdoos.html

Je kan niet alles hebben, trouwens waar moet je 't allemaal laten?

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Die wil je niet hebben, kwaliteit is om te janken: USB stopcontact
Dat topic is ook gelijk een samenvatting van dit topic overigens.

ThinkPad wijzigde deze reactie 01-01-2015 20:18 (27%)

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• 1Prodix
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-07 10:23
Ik wacht nog wel even dat de "betere"merken komen met de dubbele wcd met usb.
tot die tijd... overal laders ;-)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Conclusie van dat topic was toch juist dat het wel meeviel bij diegene? Meeste 'slechte' dingen eraan waren mensen die niet goed keken. Al blijft het de vraag of je iets wat toch niet 100% is in wil bouwen.

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:43
De busch- Jaeger USB dinges doet 0,8W sluipverbruik dat is ca ¤32,- over 20 jaar.... Bij gelijkblijvende kosten.

The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim

• Blackwolf-nl
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-12 10:58
(jarig!)
al surfend kwam ik deze tegen ..misschien wat voor TS ??en natuurlijk anderen

http://nl.aliexpress.com/...a-outlet/32255895793.html

Blackwolf-nl wijzigde deze reactie 08-01-2015 16:10 (50%)

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:48

gas0line

Autodidact

Ik volg dit draadje ff, wil een goeie hebben, maar ¤ 60 vind ik een bietje veul.

KWam trouwens ook deze tegen op marktplaats.

gas0line wijzigde deze reactie 11-01-2015 16:42 (38%)
Reden: marktplaats toegevoegd

Gestart met een gitaarcursus online.

• AtomicShockwave
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-12 23:11
quote:
technopeuter schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:52:
De busch- Jaeger USB dinges doet 0,8W sluipverbruik dat is ca ¤32,- over 20 jaar.... Bij gelijkblijvende kosten.
Vind ik toch een beetje tegenvallen van zo'n gerenommeerd bedrijf. Hoe moeilijk is het om een usb socket te maken met een trip switch. Als je dan een stekker in de socket duwt bedien je een microswitch die de voeding aanzet.

Maargoed, ik heb ook al naar deze dingen zitten kijken, Vind de goede merken te duur (en dan nog steeds sluipverbruik). Anderzijds de chinese troep die je dus echt niet in je vaste huis installatie wil hebben. Bovendien is alles hier Gira st. 55 Creme, en in die serie issie er niet voor zover ik weet.

Ik plug wel lekker een lader in de muur.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Via-via ook bij dit topic terecht gekomen.
Valt inderdaad tegen wat er te krijgen is in dit segment zeg.
Ik heb hier in huis vooral dubbele half-opbouw dozen, en daar heb je eigenlijk helemaal niks voor zo te zien.

• remyblok
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12-12 10:19
Vorig jaar zelf een USB charger in een WCD gebouwd. Altijd van plan geweest om er een keer een blog over te schijven. Nu ik deze thread tegen kwam eindelijk maar is gedaan: DIY USB Stopcontact.

Voor mij was ook de grootste reden dat er erg weinig aanbod is. Zeker niet in de opbouw dozen hoek. Maar uiteindelijk was het super simpel om het zelf te doen. We blijven Tweakers :P

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
remyblok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:38:
Vorig jaar zelf een USB charger in een WCD gebouwd. Altijd van plan geweest om er een keer een blog over te schijven. Nu ik deze thread tegen kwam eindelijk maar is gedaan: DIY USB Stopcontact.

Voor mij was ook de grootste reden dat er erg weinig aanbod is. Zeker niet in de opbouw dozen hoek. Maar uiteindelijk was het super simpel om het zelf te doen. We blijven Tweakers :P
Aardige blog, nog wel een paar typo's danwel spelfoutjes. Goed idee om de USB naar de zijkant eruit te laten komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nadeel is wel dat dit alleen lukt met dat betreffende stopcontact.
Randaarde of inbouw en je bent verloren.

• remyblok
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12-12 10:19
quote:
Freee!! schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:15:
[...]

Aardige blog, nog wel een paar typo's danwel spelfoutjes. Goed idee om de USB naar de zijkant eruit te laten komen.
Woop, inderdaad een serieus aantal foutjes. Had de tekst wel naar Word gekopieerd, maar heb vorige week Office 2016 geïnstalleerd en de NL Proofing tooling bleek niet geïnstalleerd te zijn. Heb de tekst aangepast. Als je nog foutjes ziet laat maar weten!

Ik vond het inderdaad handig om de port naar de zijkant uit te laten komen. Was in eerste instantie niet eens echt het idee, maar zo paste het wel erg mooi :)
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:56:
Nadeel is wel dat dit alleen lukt met dat betreffende stopcontact.
Randaarde of inbouw en je bent verloren.
Klopt. Natuurlijk is het geen oplossing die voor iedereen werkt. Met rand aarde zou het misschien nog kunnen, al is de aarde pool dat wel gevaarlijk dicht bij de charger zelf denk ik. Ik zou het iig niet aanraden. Ieder zal voor zich moeten kijken of het past in de doos die aan de muur hangt.

remyblok wijzigde deze reactie 12-08-2015 22:00 (28%)

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Een beetje offtopic want hij is niet ingebouwd, maar je hebt dan wel 4 usb aansluitingen van een bekend merk.

https://nl.hama.com/54182...ader-met-4-poorten-5v-51a

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 07:09
quote:
easyriider schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:28:
Een beetje offtopic want hij is niet ingebouwd, maar je hebt dan wel 4 usb aansluitingen van een bekend merk.

[afbeelding]

https://nl.hama.com/54182...ader-met-4-poorten-5v-51a
Dit is inderdaad ook een optie. Ik denk nog zelfs een betere optie dan zelf te gaan lopen knutselen met diverse onderdelen.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
remyblok schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:57:
[...]
Als je nog foutjes ziet laat maar weten!
Bij deze:
quote:
Disclaimer: haal de stoom van de doos af voordat je aan het werk gaat
Volgens mij mist daar een "r" in stroom.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Pocketware
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12-12 22:15

Pocketware

Kwam deze vanavond tegen; 2 USB poorten van elk 2.1A in een enkele inbouw WCD.

Ook te verkrijgen via bol.com

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:23
quote:
Pocketware schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:59:
Kwam deze vanavond tegen; 2 USB poorten van elk 2.1A in een enkele inbouw WCD.

Ook te verkrijgen via bol.com
Over die, of vergelijkbare, is al vaker gepost

Eigenlijk tot nog toe de enige die 2.1 levert. Vraag me wel nog steeds af wat de kwaliteit is.

• Sangoes
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 28-10-2015
Hier pretendeert b en j wel zuinig te zijn in stand by.

https://www.busch-jaeger....ontactdoos-met-randaarde/

weliswaar geen 2.1 A maa wel zuinig of is het soort volkswagen reclame :D

• IJzerboot
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:14
Bij Dumpert: http://www.dealdumpert.nl...contact-met-2x-2-1-a.html

2x2.1A voor 15 euro.

Verbruikt 0,2 watt als ie niet gebruikt wordt (die duurdere verbruiken vaak meer!)

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:38

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12 14:24
quote:
Nee dus. Heb er vandaag een gehaald naar aanleiding van je bericht, het is gewoon een USB HUB (USB 2.0). Er zit een voedingsaansluiting bij, moet gevoed worden met 5V 2,5A, maar geen voeding. Wil je er dus direct wat mee doen, dan moet je hem aan de PC hangen. Anders doet ie niets, ook al hangt ie aan de stroom. Als ik de bijgeleverde informatie goed begrijp, is dat dus te voorkomen door die losse voeding eraan te hangen.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:18
Kan je niet gewoon van GIRA., Busch-Jaeger of Jung ofzo wat kopen? Die merken zitten waarschijnlijk al overal in de muur, dan past het qua uiterlijk ook meteen.

Kijk naar wat je al hebt aan schakelmateriaal, als het een goed merk is: koop van hetzelfde merk USB varianten.

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-12 11:09
Voor wandcontactdozen weet ik het niet zo goed, maar zelf gebruik ik stekkerdozen van de sligro, hier zitten 2 usb poorten in met een gezamelijk amperage van 2.1A. Kosten ook maar 10 euro per stuk.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:11

sapphire

Die-hard pruts0r

with ^^

Vandaag deze onder de venserbank achter de bank geplakt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/

Stekkerblok met 2x usb (max 2,6A). Kan de vrouw laptop en telefoon opladen op de bank :)

Erg handig ding met USB.

Gabriël Ryzen

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:23
quote:
johnkeates schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:22:
Kan je niet gewoon van GIRA., Busch-Jaeger of Jung ofzo wat kopen? Die merken zitten waarschijnlijk al overal in de muur, dan past het qua uiterlijk ook meteen.

Kijk naar wat je al hebt aan schakelmateriaal, als het een goed merk is: koop van hetzelfde merk USB varianten.
Die zijn er wel, maar alleen met lage stroomsterktes, ongeveer 500-700 mA totaal, die van Gira is max totaal 1400 mA. (En dan kosten ze ook nog eens 40-50 euro)
Ik zou erg graag een Gira USB stopcontact willen hebben met 2,1A en dan naast een stopcontact met randaarde.
Eigenlijk die hier al regelmatig is gepost (van 10 euro per stuk) maar dan van Gira.

• funbase
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 02-02-2016
Via google kwam ik ook op dit topic. Ik heb alles van Gira en m'n broer heeft alles van Jung, maar denk maar niet dat Gira een USB stopcontact heeft.. En ook Jung heeft geen USB Stopcontacten. :(

Maar toen kwam ik deze tegen:

Dat is dus een Gira USB Stopcontact maar dan van <weg>

Volgens de specificaties 2.1A en ook nog met KEMAkeur. Dat vind ik wel belangrijk, wil geen chinese troep van 6,95 in m'n muur hebben zitten. Moet wel veilig blijven.

Die 2100mA wordt wel gehaald denk ik, want mijn iPhone en iPad kan ik tegelijkertijd opladen en dat gaat behoorlijk snel.

Hier nog een plaatje hoe het er met Gira Systeem 55 uitziet:

Ik heb er eerst 1tje besteld om uit te proberen, ter vervanging van een USB Wandcontactdoos van Busch-Jaeger (onding, steekt uit, laad traag en kan mijn iPad niet eens opladen...!) en heb deze inmiddels enkele weken in gebruik.

Inbouwen was goed te doen, neemt wel iets meer ruimte in beslag dan die van Busch-Jaeger, maar met wat voorzichtigheid ging het prima.

Heb er inmiddels nog 4 bijbesteld, 2 voor mezelf, nu eindelijk opladen bij het bed :*) en m'n broer krijgt er 2 voor z'n verjaardag.

Hier nog een link naar het product: <weg>

SA007 wijzigde deze reactie 30-01-2016 19:43 (5%)
Reden: Ruikt nogal sterk naar reclame

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk, langzaam maar zeker komen we er wel een keer. Nu nog peha :)

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ze zijn wel diep hoor, wel rekening mee houden
quote:
(3) Inbouwdiepte van slechts 49mm
Past in elke standaard 50mm diepe inbouwdoos

Iperf

• funbase
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 02-02-2016
quote:
Fish schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:26:
Ze zijn wel diep hoor, wel rekening mee houden
[...]
Da's waar, je moet er geen 2 naast elkaar willen zetten, dat wordt te krap. Ik heb allemaal dubbele stopcontacten en kon de aders goed kwijt rondom de achterkant en in de inbouwdoos daarnaast. Zal als die nieuwe binnen zijn wel ff een foto plaatsen van de montage.

• koksie
  • Registratie: november 2004
Ik heb deze van 2USB en de variant van Homra (http://www.usbstopcontact...pcontact-enkel-nederland/) ook gevonden in mijn zoektocht. Ze worden ook bij bol.com verkocht, door de shops die ze ook importeren. Best goedkoop, iets boven de 30 euro voor 2 stuks van Homra.

Als ik dan kijk wie erachter de producten zitten (Smarter Living BV voor de 2USB en Dealtraders BV voor de Homra) dan word ik een stuk minder enthousiast. Smarter Living bood nl eerder de variant aan die in het andere topic als gevaarlijk en "Chinese troep" werd bestempeld toen ie uit elkaar gehaald werd. Uiteindelijk kwam daar geen hard bewijs uit maar de heersende mening was wel dat ze zorgen voor veel ruis en storing in je net, wellicht brandgevaarlijk zijn ivm slechte isolatie en een hoog sluipverbruik zouden hebben. Er werd daar afgeraden dit in je net te installeren.
Dealtraders klinkt me ook niet echt betrouwbaar, lijkt me een soort 1-day shop die dit ontdekt heeft en ze is gaan importeren.

Als ik zoek op 2USB of Homra is er weinig te vinden, behalve deze twee bedrijfjes. Hebben we hier niet te maken met een paar kleine importeurtjes die deze dingen uit China importeren en onder een zelf bedachte brand hier verkopen? Of eigenlijk veel belangrijker: hebben we hier niet te maken met dezelfde goedkope rommel in een iets vernieuwder uiterlijk maar van binnen nog steeds gevaarlijk etc? Er wordt met met TuV en Kema-Keur geschermd, maar hoe controleer je dat? Heeft die 2USB idd Kema-Keur op het product staan?
Bij al die 1-day shops werd ook steeds Kema en TuV geroepen maar stond het nergens op en was meer reclame dan echt goedgekeurd.

Ik twijfel dus om dit te bestellen. Wat is je ervaring tot nu toe met deze spullen?

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
sapphire schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:25:
with ^^

Vandaag deze onder de venserbank achter de bank geplakt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/

Stekkerblok met 2x usb (max 2,6A). Kan de vrouw laptop en telefoon opladen op de bank :)

Erg handig ding met USB.
Nog steeds tevreden over? Vind het wel als een optie klinken.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Behalve dat je vrij veel kracht moet zetten om de stekker erin te krijgen ben ik nog erg tevreden erover :)

Gabriël Ryzen

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-12 17:50

SA007

Moderator Tweaking
Heb wat delen die wel heel sterk op reclame leken opgeschoond.

Klok is stuk :(

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
sapphire schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:18:
Behalve dat je vrij veel kracht moet zetten om de stekker erin te krijgen ben ik nog erg tevreden erover :)
Dank, zal ik eens kijken of ze morgen open zijn en anders maandag ff langs.

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:23

Illusion

(the art of)

Je kan hier: http://www.dekra-certific...cation/certified-products
controleren of iets kema-keur (overgenomen door dekra) heeft.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• ottonet
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-06-2016

ottonet

bedrijfsaccount Smarter Living
Wat een leuk topic over WCD's met USB aansluiting!

Laat ik me even voorstellen, ik ben Jean-Paul van Smarterliving, het bedrijf achter de 2USB wandcontactdozen.

Ik wil meteen even van de gelegenheid gebruik maken om te reageren op iets wat koksie schreef:
quote:
koksie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:18:
Hebben we hier niet te maken met een paar kleine importeurtjes die deze dingen uit China importeren en onder een zelf bedachte brand hier verkopen? Of eigenlijk veel belangrijker: hebben we hier niet te maken met dezelfde goedkope rommel in een iets vernieuwder uiterlijk maar van binnen nog steeds gevaarlijk etc? Er wordt met met TuV en Kema-Keur geschermd, maar hoe controleer je dat? Heeft die 2USB idd Kema-Keur op het product staan?
Bij al die 1-day shops werd ook steeds Kema en TuV geroepen maar stond het nergens op en was meer reclame dan echt goedgekeurd.
Een zeer begrijpelijke reactie! Er zijn veel fabrikanten in China en niet elke fabrikant neemt de Europese regeltjes in acht. Regelmatig schermen importeurs met niet onderbouwde kreten als "TUV" en "KEMA" of zijn van mening dat het "CE" echt waarde heeft... En voor de gemiddelde consument is het moeilijk om het kaf van het koren te scheiden.

Omdat ik mij ergerde aan de beperkte oplaadcapaciteit van de bekende USB Lader van Busch-Jaeger (700mA) ben ik op zoek gegaan of er andere merken waren die dit wel boden. Helaas. Geen van de bekende fabrikanten heeft brood gezien in een dergelijk product.

Model 86
In de loop van 2014 ben ik in contact gekomen met een aantal fabrikanten in het verre oosten die "European Style" wandcontactdozen met USB maken. Ik heb tientallen samples laten komen - met verschillende uiterlijke, maar ook innerlijke kenmerken, en deze uitvoerig getest en laten testen.

Qua elektronica is er overigens een hoop mogelijk. Een USB WCD met 2.1A is niet gelijk aan een USB WCD met 2.1A. De uitgangs-specificaties kunnen hetzelfde zijn, de elektronica is dat zeker niet: Ik heb recent voor ¤6,95 (!) een USB WCD gekocht bij een niet nader te noemen actie-winkel, het ding is gemaakt van waaibomen kunststof en de elektronica ruist aan alle kanten. Ondanks dat er een TÜV sticker opgeplakt zit wil ik 't ding niet in mijn muur hebben..

Eind 2014 hebben wij onze eerste eigen USB WCD op de markt gebracht, het model wat we nu verkopen als model 86. Voor mij was (en is) van belang dat de elektronica in orde is. Een WCD zit over het algemeen 10 tot 20 jaar in de muur en de USB-lader moet net zo lang meegaan. Aankoopprijs is over deze periode gezien van ondergeschikt belang. Model 86 is een prima WCD, met degelijke componenten en een lange levensduur. Mijn eigen pre-productie sample zit inmiddels al meer dan anderhalf jaar in m'n keukeneiland en laad nog dagelijks iPads en iPhones op. In ons bed zitten er zelfs twee gemonteerd, aan elke kant één. Laden probleemloos en zijn stil (je wilt niet in je bed wakker blijven door een vaag gezoem).

Maar mijn eigen huis is een Gira bolwerk, bij de bank heb ik een dubbel Gira Esprit stopcontact, dus onze eigen WCD past daar echt niet... En ook van veel van onze klanten kregen we de vraag: Hebben jullie niet een model wat ook in mijn merk X schakelmateriaal past?

Model 55
Dus zijn we aan het ontwerpen gegaan, overleg met de fabrikant, en meerdere bezoeken ter plaatse. En dat heeft eind 2015 geresulteerd in wat we nu verkopen als Model 55. Een USB WCD die past in een standaard inbouwdoos en past in de afdekraampjes van Gira, Jung, Merten, Peha en vele anderen.

Dat de ontwikkeling bijna een jaar (!) geduurd heeft is niet voor niets. Er zijn zoveel details belangrijk: Het montageframe. Van welke kwaliteit maken we dat? Blik of toch iets steviger zodat het bij 't monteren niet verbuigt? (Dat laatste dus). De kleur van de randaarde. Koper geleid het beste, maar alle WCD's van de grote duitse merken hebben zilverkleurige randaarde. Het moet er wel bijpassen.

En praat me niet van de kleur en kwaliteit van het thermoplast --> Het moet als het even kan goed kleuren bij zowel Gira als Jung als Berker, maar geen van deze partijen is het zelf eens over wat nu precies RAL9010 is. "gelijk aan RAL9010" is een ruim begrip! Tientallen samples hebben we afgekeurd.

Simpele dingetjes als de schroef waarmee je 't vastzet...: Dit model is niet ontworpen voor de partijenhandel of de actie-winkels, maar met name voor de elektro-installateur die per dag tientallen stopcontacten in de muur schroeft. Die wordt gek als 't schroefje steeds kwijtraakt bij het monteren. Voor de installateur zijn ook de dubbele steekklemmen van belang: Er in met 2,5mm2 en eruit met 1,5mm2 (doorlussen).

TÜV & KEMAkeur
Maar het allerbelangrijkste is toch wel de TÜV en KEMAkeur. Voor het nieuwe model stond één ding buiten kijf: Het ding moet door één of meer instanties goedgekeurd worden. Een kostbare zaak! Denk aan ¤15.000 eenmalig en ¤5.000 per jaar, per fabricatielocatie. Onderdeel van deze keuringen is niet alleen dat het product getest wordt, maar ook de fabriek en fabricagemethoden aan strenge Europese eisen moet voldoen.

Ik ben dan ook beretrots op het feit dat we zowel TÜV als KEMAkeur verkregen hebben. En omdat het geen loze "reclamekreten" zijn:

En hier de link naar onze TÜV certificering:

http://www.certipedia.com/certificates/50329192?locale=en

En dit is een screenshot van onze KEMA certificering (het adres van de fabriek heb ik eruit gefotoshopt, maar wie er belang bij heeft mag gerust van mij het originele certificaat inzien):

Vragen?
Zoals ik aan het begin al schreef (het is best een lang stukje geworden, sorry!): Wat een leuk topic! Ik zal proberen hier regelmatig terug te keren en als iemand vragen heeft over USB WCD's deze vanuit mijn perspectief als fabrikant/importeur te beantwoorden.
Ik hoor het graag, mag ook in een PM!

SA007 wijzigde deze reactie 31-01-2016 22:18 (1%)
Reden: Beetje bijgestuurd mbt policy mbt bedrijven.

• koksie
Ha Jean-Paul,

Wat goed dat je hier post en een aantal twijfels over je product wegneemt, mooi om de certificaten te zien. Gefeliciteerd ook ermee, ik zie dat je ze vrij recent verkregen hebt, dat lijkt me een mooie stap voor je producten en voor jullie.

Ik heb een tweetal vragen over de werking van de usb poorten:
- zijn ze samen 2.1A of ieder per stuk?
- als ik m'n iPad oplaad (en dus 2.1A op de USB verbruik), gaat dit dan ten koste van het amperage uit het nprmale stopcontact? Ik neem aan van wel, aangzien 16A de max is die er op die zekering geleverd kan worden? (Ik ben niet technisch aangelegd, zoals je ziet)

Voor wat betreft wat 'de markt' nog zou willen: ik heb creme schakelmateriaal van Jung dus een creme variant van de wcd zou ik mooi vinden. Verder natuurlijk een lagere prijs, ik snap dat ze duurder zijn dan een normaal stopcontact (schaarser en wat mij betreft ook meerwaarde) maar 50e voor een wcd blijft even slikken. Conculega Homra biedt er twee aan voor dat geld. Eerlijk: de prijs houdt me op dit moment nog even tegen.

Edit: toch nog een vraag: wat is het sluipverbruik van de wcd, dus wat gebruikt ie als er niet geladen wordt?

koksie wijzigde deze reactie 31-01-2016 22:19 (5%)

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-12 17:50

SA007

Moderator Tweaking
koksie, die 2.1A is op 5V, niet op 230V.

Gemiddeld is de efficientie van een normale adapter rond de 80%, met de volle 2.1A in gebruik is dat op 230V:
(2.1A * 5V) = 10.5W
(10.5W / 80%) = 13.5W
(13.5W / 230V) = 0.06A op 230V

Dat haalt dus niet heel veel van de 16A maximum van het stopcontact af :)

Klok is stuk :(

• koksie
quote:
SA007 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:34:
koksie, die 2.1A is op 5V, niet op 230V.

Gemiddeld is de efficientie van een normale adapter rond de 80%, met de volle 2.1A in gebruik is dat op 230V:
(2.1A * 5V) = 10.5W
(10.5W / 80%) = 13.5W
(13.5W / 230V) = 0.06A op 230V

Dat haalt dus niet heel veel van de 16A maximum van het stopcontact af :)
Thanks SA007, helder verhaal. Je ziet het, ik heb er zo goed als geen kaas van gegeten :).

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:58
Is er überhaupt iets bekend over het sluipverbruik van dit soort WCD?

• koksie
Ik kreeg vanmorgen een antwoord van Homra (merknaam die Dealtraders BV voor hun USB stopcontacten gebruikt) op deze vraag. Volgens hen is het sluipverbruik van hun wcd 0.003W. Ze beweren dat hun wcd ok TüV gecertificeerd is maar toen ik vroeg om het nr van het certificaat (op de site van TüV zijn ze nl niet te vinden in de database als ik op hun namen zoek) kreeg ik als antwoord dat het certificaat op naam van de fabrikant staat. Toen ik vroeg wie dan de fabrikant was, kreeg ik als reactie dat men dat niet kon prijsgeven maar werd ik wel uitgenodigd te bellen voor meer info. Dat ga ik straks dus even doen.

• Fladder80
OK, dus:

(0,003*24*365)/1000= 0,02628 kWh

bij een kWh prijs van 22 cent zou dat neerkomen op:

0,02628 * 0,22 = 0,0058 euro op jaarbasis per WCD aan sluipverbruik.

Gaat dus nergens over 8)7

Fladder80 wijzigde deze reactie 01-02-2016 10:05 (14%)
Reden: Was even vergeten om te rekenen naar kW

• koksie
quote:
Fladder80 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:59:
OK, dus:

(0,003*24*365)/1000= 0,02628 kWh

bij een kWh prijs van 22 cent zou dat neerkomen op:

0,02628 * 0,22 = 0,0058 euro op jaarbasis per WCD aan sluipverbruik.

Gaat dus nergens over 8)7
Als dat het echte sluipverbruik is wel inderdaad.

• Fladder80
Dat is wel waar ja

• memphis

memphis

Zelfs als je er continu 1A uit trekt kom je op een dubbeltje per jaar uit.....

Is niet echt als je daardoor een plakje kaas minder moet kopen om rond te komen...

• koksie
Oh? Ik kom dan op bijna 10 euro uit? 1A*5V= 5W. 5W*24*365/1000=43.8 kWh. 43.8kWh*0.22=9.64 euro.
Waar ga ik de fout in?

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klopt idd :) vuistregel is ook 2 euro per Watt. Dus dat klopt wel.

• ottonet

ottonet

De meeste vragen van Koksie zijn al beantwoord, maar deze 2 nog niet:

- De 2.1A wordt verdeeld over de 2 uitgangen. Laad je 1 device op, dan staat de volle 2.1A ter beschikking.
- Crème staat hoog op onze verlanglijst, we zijn aan het inventariseren hoeveel interesse ervoor is. Zo'n plastic spuit machine draait helaas niet voor 100 kapjes, we hebben het meteen over 10.000 stuks.

Voor wat betreft de prijs kan ik alleen maar herhalen wat ik eerder schreef: Een WCD zit over het algemeen 10 tot 20 jaar in de muur en de USB-lader moet net zo lang meegaan. Aankoopprijs is over deze periode gezien van ondergeschikt belang.

• Fladder80
quote:
ottonet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:46:

- De 2.1A wordt verdeeld over de 2 uitgangen. Laad je 1 device op, dan staat de volle 2.1A ter beschikking.
- Crème staat hoog op onze verlanglijst, we zijn aan het inventariseren hoeveel interesse ervoor is. Zo'n plastic spuit machine draait helaas niet voor 100 kapjes, we hebben het meteen over 10.000 stuks.

Voor wat betreft de prijs kan ik alleen maar herhalen wat ik eerder schreef: Een WCD zit over het algemeen 10 tot 20 jaar in de muur en de USB-lader moet net zo lang meegaan. Aankoopprijs is over deze periode gezien van ondergeschikt belang.
Het sluipverbruik van jullie WCD zit dus ook rond de 0,003W ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laat het zich nog aanzien dat er winst te behalen is met de diepte van het geheel?
Ik vrees dat ik nu niet uit de voeten kan met deze diepte.

Tevens; ik heb in huis vrijwel allemaal dubbele half-opbouw dozen. Zou mooi zijn als ik die kan vervangen door een model met USB. Maar wellicht is dat uberhaupt onmogelijk, aangezien deze maar één inbouwdoos hebben.

Ai, lees net pas dat het alleen werkt met rechte hoeken. Heb zelf peha classic met afgeronde hoeken :(

MikeyMan wijzigde deze reactie 01-02-2016 14:23 (12%)

• sebastius
  • Nu online

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die model 55 vind ik, net zoals al die USB-WCD's echt veel en veel te duur. Tuurlijk, het is lekker opgeruimd bij je nachtkastje maar meh om nou 100 euro in twee van die dingen te steken zodat ik een stekkerdoos onder mn nachtkastje weg kan laten... 25 euro zou ik al aan de prijs vinden maar 50 per stuk is geen grapje meer om even te doen.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind het wel meevallen.
Kijk eens wat een los stopcontact van een fatsoenlijk merk kost? En twee USB laders van goede kwaliteit? Loopt hard op.

• AllesKan
  • Laatst online: 25-06-2016
quote:
10 tot 20 jaar? 30 tot 50 jaar lijkt me realistischer, en er is geen lader te vinden die die termijn gaat volbrengen.

Daarbuiten vind ik dat je dit soort randapparatuur geen vast deel moet maken van je huisinstallatie, het hoort er niet thuis. Een kapotte lader moet a la minuut, ook door een leek, te verwijderen zijn.

Maak van zoiets een netter model:

Dan hou je toch je WCD tot je beschikking, je hebt geen laders zwerven, en per direct verwisselbaar.

• easyriider
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
AllesKan schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:26:
[...]

10 tot 20 jaar? 30 tot 50 jaar lijkt me realistischer, en er is geen lader te vinden die die termijn gaat volbrengen.
Over zo'n 30 jaar kent men usb alleen nog uit de geschiedenisboekjes, dan heb je niets meer aan zo'n mooie wandcontactdoos. ;)

• AllesKan
  • Laatst online: 25-06-2016
Ik vermoed zelfs dat binnen 10 jaar er wel een gangbare nieuwe connector is voor opladers e.d. Een USB A connector is nu eenmaal lomp groot.

• koksie
Dan is het een kwestie van tegen die tijd de wcd vervangen door het dan gangbare model. Dat geldt natuurlijk ook voor de combi stekkerdoos-usb lader, ook die zul je dan moeten vervangen.

Het is m.i. een kwestie van smaak: wat vind je mooier en wat heb je ervoor over: een wcd met ingebouwde usb lader voor 50e per stuk of een losse stekkerdoos van Ikea+ een usb lader, eventueel opgeborgen in zo'n kabel doos (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90308321/) voor 25e per stuk. Of nog makkelijker: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/ Kost 8e per stuk maar heb je wel een wcd minder vrij.

• Fladder80
quote:
koksie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:50:
Dan is het een kwestie van tegen die tijd de wcd vervangen door het dan gangbare model. Dat geldt natuurlijk ook voor de combi stekkerdoos-usb lader, ook die zul je dan moeten vervangen.

Het is m.i. een kwestie van smaak: wat vind je mooier en wat heb je ervoor over: een wcd met ingebouwde usb lader voor 50e per stuk of een losse stekkerdoos van Ikea+ een usb lader, eventueel opgeborgen in zo'n kabel doos (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90308321/) voor 25e per stuk. Of nog makkelijker: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/ Kost 8e per stuk maar heb je wel een wcd minder vrij.
Deze heb je ook nog: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280826/

• koksie
quote:
Precies, die bedoel ik dus. Met zo'n opbergdoos a 7 euro erbij en een losse USB lader van een paar euro kom je dan op 25e uit, ervan uitgaande dat je al een wcd hebt zitten, anders moet je die er ook nog bijrekenen. Heb je die niet, dan kom je rond de 35 a 40e uit voor een hoop los spul en losse kabels, voor 50e heb je dan een keurig exemplaar in de muur zitten. Mooier (vind ik dan), maar wel duurder. Het is maar net wat je wilt.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

10 tot 20 jaar? terwijl USB C al aan het doorkomen is? Een losse stekker is daarom veel beter.

39

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

USB c is aan de pc zijde compatible toch?

• memphis

memphis

• ottonet

ottonet

quote:
Fladder80 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:21:
Is er überhaupt iets bekend over het sluipverbruik van dit soort WCD?
Voor ons 2USB model 55 hebben we bij het ontwerp ervan natuurlijk goed rekening gehouden met een zo laag mogelijk stand-by verbruik. Doelstelling was < 0.2 Watt en < ¤0,50 per jaar. Dat we dat met de pre-productie modellen haalden, dat wist ik al.

Maar vorige week hebben we er een aantal random uit het magazijn gepakt en professioneel laten meten.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, dit is de meting met een hele nauwkeurige "consumenten"-energiemeter:

En dit is de meting met professionele apparatuur, afgerond op twee cijfers achter de komma:

Bij een spanning van 232V is het Stand-by verbruik slechts 0.12 Watt of 7.00mA, met een piek-verbruik van 0.14 Watt.

meer info vind je op mijn blog.

Ps. Ja we hebben concurrerende modellen ook gemeten, nee we gaan daar geen resultaten van laten zien, is mijn taak niet :X Het enige wat ik kwijt wil is dat ik geschrokken ben van de afwijking tussen opgave en werkelijk verbruik (...) :F

• djwice
  • Niet online
quote:
Ik ben onder de indruk van jouw passie voor kwaliteit en je gedrevenheid waarmee je een hoogwaardig product in de markt zet.

Op dit forum worden uiteraard ook de IKEA producten genoemd:Gezien jouw indrukwekkende ervaring op dit gebied, wat zie jij als verschil? Als techneut ben ik benieuwd. Wellicht een soort hands-on waar wij als Tweakers op kunnen letten bij aankoop van dit soort elektronica.

OT:
Wetende dat IKEA ook dingen uit de markt haalt als ze brandgevaar of ander risico kunnen opleveren. - mocht je risico's zien, wellicht zijn ze ook wel geïnteresseerd in jouw kennis om ook hun product met jouw kwaliteit te leveren (ze geven immers 10 jaar omruil garantie...).

djwice wijzigde deze reactie 13-03-2016 15:45 (21%)

• djwice
  • Niet online
quote:
ottonet schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:34:
[...]

Voor ons 2USB model 55 hebben we ... Doelstelling was < 0.2 Watt en < ¤0,50 per jaar.
...

Ps. Ja we hebben concurrerende modellen ook gemeten, nee we gaan daar geen resultaten van laten zien, is mijn taak niet :X

.. 5W sluipverbruik
Er is toch een Europese wet die maximaal 0.2W slaap verbruik voorschrijft voor elektrische apparaten.

Als je constateerd dat dit overtreden wordt kun je dat toch wel ergens kwijt zodat de producten van de markt af moeten?

En bij zo'n ruime overtreding (5W factor 25), geeft dat wellicht risico op oververhitting / brand? In zo'n compacte ruimte?

Wellicht dat een consumentenbond jouw test graag herhaald voor de veiligheid van haar leden? Of nu.nl zo'n test uitslag graag van Tweakers overneemt die jouw test herhaalde?

• DexterDee
  • Laatst online: 14:17

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Leuk zo'n ingebouwd stopcontact met USB lader, maar ik verwacht niet dat die dingen echt 10-20 jaar meegaan. Hoe goed de gebruikte materialen ook zijn.

Zelf heb ik deze:

Wel uit china, maar van een reputabel merk. De 5 USB poorten leveren simultaan max 2.4A en doordat de stopcontacten iets verder uit elkaar staan is het ideaal voor trafo blokken met geintegreerde stekkers.

Erg tevreden mee en voor die prijs kan ik nog eens een keer een nieuwe kopen mocht 'ie kapot gaan.

Klik hier om mij een DM te sturen

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:26

GreNade

Zeg maar Wouter

Leuk, zo'n kick :P

Anyways, als je nu een tweakers abo neemt krijg je er een wandcontactdoos met 2 usb aansluitingen bij :)

• Carharttguy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09-12 05:52
Ik vind het raar dat er nergens een aardingspin in die wandcontactdozen zit, is dit niet gebruikelijk in NL?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-12 23:47

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

quote:
Carharttguy schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:23:
Ik vind het raar dat er nergens een aardingspin in die wandcontactdozen zit, is dit niet gebruikelijk in NL?
nee die zitten in de zijkant verwerkt :)

zie je ze duidelijk zitten metalen strips naarbinnen gebogen

vso wijzigde deze reactie 19-04-2016 15:26 (39%)

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• DrakeNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-12 12:59
quote:

Is er al wat bekent over de Crème kleurige uitvoering< want als deze in een Berker afdekraam passen heb ik toch wel interesse.

Xbox Live GT: DrakeNL

• elleP
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12-12 13:44
Count me in voor creme, lijkt me ideaal voor in de slaapkamer.

elleP

• memphis

memphis

quote:
ottonet schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:34:

En dit is de meting met professionele apparatuur, afgerond op twee cijfers achter de komma:

[afbeelding]

Bij een spanning van 232V is het Stand-by verbruik slechts 0.12 Watt of 7.00mA, met een piek-verbruik van 0.14 Watt.

Ps. Ja we hebben concurrerende modellen ook gemeten, nee we gaan daar geen resultaten van laten zien, is mijn taak niet :X Het enige wat ik kwijt wil is dat ik geschrokken ben van de afwijking tussen opgave en werkelijk verbruik (...) :F
Het kan aan mij liggen maar 232v met 7mA is bij mij meer dan 0.12 watt, ergens lijkt er een hoop blind vermogen verstookt te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-12 17:29
Zouden die van 2usb werken met afdekplaatjes van Niko ? (België)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
memphis schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:26:
[...]

Het kan aan mij liggen maar 232v met 7mA is bij mij meer dan 0.12 watt, ergens lijkt er een hoop blind vermogen verstookt te worden.
De waarden zijn, afgaande op wat er werd verteld, professioneel gemeten met een afbeelding erbij van het display van het gebruikte meetinstrument. Tenzij deze waarden omdat ze in een heel laag meetbereik liggen niet betrouwbaar zijn, mogen we aannemen dat ze echt zijn.
Dus wat we zien is 232 V, en 7 mA. Dat komt dus overeen met 1,62 VA. Inderdaad nogal een contrast met het opgegeven werkelijk vermogen van 0,12 W. Dat schijnbaar vermogen is dus voor verreweg het grootste deel blindvermogen. Niet onmogelijk (cosphi van 0,074), maar ik kan me voorstellen dat dit de vraag oproept over de betrouwbaarheid van de meting. Maar op zich, wat zou het probleem kunnen zijn van het nogal hoge blindvermogen? Je betaalt er nul komma nul voor en noemenswaardige extra verliezen in je leidingen heb je ook niet.

Ter vergelijking, bedenk dat ook een beltrafo een verglijkbaar iets is. Verreweg het grootste deel van de stroom vertegenwoordigt blindvermogen, dus eveneens een zeer lage cosphi.

PS
Een kleinigheid slechts, maar mag ik je adviseren om bij weergave van eenheden een beetje te letten op het correct gebruiken van hoofd- en kleine letters?

Techneut wijzigde deze reactie 03-05-2016 13:36 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ottonet

ottonet

quote:
DrakeNL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:04:
[...]

Is er al wat bekent over de Crème kleurige uitvoering< want als deze in een Berker afdekraam passen heb ik toch wel interesse.
Goed nieuws voor iedereen die een 2USB WCD in crème zoekt. We hebben ze in productie genomen en ze zijn vanaf medio juni uit voorraad leverbaar.

Bij Berker hangt het er even vanaf welke serie je hebt, deze series passen:

Berker S.1 / Hager S.1
Berker B.3 / Hager B.3
Berker B.7 / Hager B.7
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*