[advies] Merk game-pc 3 prijsklassen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
Never mind, hij is besteld ;)

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Fire69 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:23:
Gisteren stuurde hij me onderstaand antwoord nadat ik hem de Alternate had aangeraden.

[...]

Ik zou hem dit antwoorden:

[...]

Ik zag wel dat die GTX650 enkel DX11 doet, de 745 doet ook DX12.
Maakt dat wat uit? Zijn er al DX12 games? :?
Nee, maar de chip van de 650 en de 745 is identiek het is gewoon de zelfde kaart, exact het zelfde er zit 0,0 verschil in! Alleen heeft cheapskate Dell geloof ik DDR3 gebruikt en daar dan lekker 4gb van gepakt zodat ze kunnen stunten met wél 4GB!!!!!!!111!11!!!!1!!11! maar ondertussen is het zo traag dat die 2GB GDDR5 van de 650 gewoon veel beter is en je kaart niet de nek om draait :+

http://www.game-debate.co...em-vs-geforce-gtx-650-2gb

[ Voor 7% gewijzigd door DarkBlaze op 27-06-2014 14:11 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03 10:49
Nou echt gamen zal er helaas niet inzitten met die grafische kaarten. Maar het kwaad is al geschiedt lees ik. Hopelijk wordt je er niet op aangekeken wanneer de PC tegenvalt!

• Fire69
DarkBlaze schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:06:
[...]

Nee, maar de chip van de 650 en de 745 is identiek het is gewoon de zelfde kaart, exact het zelfde er zit 0,0 verschil in! Alleen heeft cheapskate Dell geloof ik DDR3 gebruikt en daar dan lekker 4gb van gepakt zodat ze kunnen stunten met wél 4GB!!!!!!!111!11!!!!1!!11! maar ondertussen is het zo traag dat die 2GB GDDR5 van de 650 gewoon veel beter is en je kaart niet de nek om draait :+

http://www.game-debate.co...em-vs-geforce-gtx-650-2gb
Ja, had al wat zitten zoeken, en in benchmarks zijn ze eigenlijk zo goed als gelijk...
Vincedf schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:00:
Nou echt gamen zal er helaas niet inzitten met die grafische kaarten. Maar het kwaad is al geschiedt lees ik. Hopelijk wordt je er niet op aangekeken wanneer de PC tegenvalt!
Ik heb meerdere malen gewaarschuwd dat met het maximum budget dat hij wou uitgeven er moest ingeleverd worden op grafische capaciteiten, dus als er later opmerkingen komen, pech... :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Fire69 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:05:

Ik heb meerdere malen gewaarschuwd dat met het maximum budget dat hij wou uitgeven er moest ingeleverd worden op grafische capaciteiten, dus als er later opmerkingen komen, pech... :)
Dit resultaat moet je echter wel een onbevredigend gevoel geven. Je weet immers dan je voor 750 véél meer kan krijgen (heb de hele discussie over zelf in elkaar zetten, ondersteuning etc gevolgd).

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-03 18:54
[...]

Ja, had al wat zitten zoeken, en in benchmarks zijn ze eigenlijk zo goed als gelijk...

[...]

Zou me niks verbazen als jij dan alsnog de schuld krijgt.. ;) Maar goed, de liefde van z'n zoon is hem blijkbaar dus niet zo veel waard... :P

• Fire69
br00ky schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:09:
[...]

Dit resultaat moet je echter wel een onbevredigend gevoel geven. Je weet immers dan je voor 750 véél meer kan krijgen (heb de hele discussie over zelf in elkaar zetten, ondersteuning etc gevolgd).
Helemaal juist, maar stel ik hem zelf in elkaar zou steken, en er zijn problemen mee, wie zou dan de schuld krijgen...
Cliffy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Zou me niks verbazen als jij dan alsnog de schuld krijgt.. ;) Maar goed, de liefde van z'n zoon is hem blijkbaar dus niet zo veel waard... :P
Inderdaad, vind het eigenlijk dieptriest dat hij zo op zijn centen zit terwijl hij zichzelf een slechte vader vind... :/

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Fire69 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:37:
[...]
Inderdaad, vind het eigenlijk dieptriest dat hij zo op zijn centen zit terwijl hij zichzelf een slechte vader vind... :/
Van meer geld uitgeven wordt hij geen betere vader ;). En van dat geld kan je op zich een prima pc samenstellen, maar goed, het is nu eenmaal zo gegaan.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

[...]

[...]

Alleen zijn dat de modellen met 2gb gddr5 die hebben maar 50% meer bandbreedte zoals je in mijn link kan zien zien, dat ddr3 is echt moordend voor elke kaart boven de instap markt.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18
Jammer dat hij alsnog een veels te dure dell heeft gekocht. Maar ja, als mensen daar blij van worden wie zijn wij dan om daar tegenin te gaan.

• Fire69
Euh, nee, ik heb de Alternate besteld :)

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-02 23:33
Ik snap het niet, heb je een GTX 650???!

• Fire69
Ja. Kijk anders even bij Alternate, hij heeft de Pluto P428 besteld.
Iedereen hier zei dat die beter was dan de Alienware (dankzij het GDDR5).

• Geitenkaas
Nou, echt gamen zal er niet in zitten denk ik.
http://www.game-debate.co...ubmit=#systemRequirements Hij kan watch dogs op minimum spelen, woehoe

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Een GTX650 is dan ook niet echt bedoeld voor games. Misschien voor enkele casual games of oude games. Maar het is een prima kaart voor een Minecraft-systeempje van een euro of 450.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 28-06-2014 13:44 ]

• Fire69
Ik had hem een zwaarder systeem voorgesteld maar het was te duur. Niet mijn fout...

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Cliffy schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Zijn zoon mag blij zijn dat hij iets krijgt, ik moet ook alles zelf kopen en absurd veel uren maken om dat een tweedehands systeempje te kunnen kopen, maar daarom vind ik m'n ouders geen slecht ouders ;)
daar zijn andere redenen voor :p

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-03 18:54
jorisvdelsen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:26:
[...]

Zijn zoon mag blij zijn dat hij iets krijgt, ik moet ook alles zelf kopen en absurd veel uren maken om dat een tweedehands systeempje te kunnen kopen, maar daarom vind ik m'n ouders geen slecht ouders ;)
daar zijn andere redenen voor :p
Dat ben ik absoluut met je eens! Verder is dit denk ik niet de plaats om over die mans kwaliteiten als ouder te discussiëren. ;)

• Geitenkaas
Maar er zit wel een i5 4570 in... je kon ook een x4 760k met een 270x kopen

Verwijderd

Je moet gewoon rechtoe rechtaan zijn. Vertel dat een game systeem wat ALLES moet kunnen draaien (en ook nog over een jaar) gewoon GELD kost. Is hij er niet mee akkoord, dan zeg je heel simpel dat hij dan niet alles kan draaien zoals hij van je vraagt.

Ik zou een Dell Alienware nemen, die hebben toch altijd wel zon " wauw " factor. Zeker voor een zoon rond puberleeftijd.
Daarnaast zeer goede support, waar jij zijn vragen eventueel gewoon aan door kunt spelen mocht dat van je gevraagd worden.

• Fire69
WTF...
Hij heeft hem niet besteld! |:(

Zit ik al meer dan een week te zoeken voor een 'game-pc', weet je waar hij nu mee aankomt?
Een Toshiba-laptop!!!!

"Ja, dan kan hij hem ook meenemen naar de zee..."

Hij heeft i7 en 16GB zien staan en denkt nu dus dat dat een gaming-monster is...

Ik heb even gecheckt:
- de i7-U wordt de pan in gehakt door de i5.
- de R7 M260 is in benchmarks nog eens half zo snel dan de al flauwe GTX 650

Ik word compleet gek van die gast... |:(

Als hij echt een laptop wil, kan hij maar een Alienware kiezen, ik steek er echt mijn tijd niet meer in :(

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Fire69 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:19:

Als hij echt een laptop wil, kan hij maar een Alienware kiezen, ik steek er echt mijn tijd niet meer in :(
Wat is precies je werkrelatie met hem? Als je in dienst bent bij hem/voor hem werkt, heb je weinig keus... Maar dan is het wel raar dat hij jouw advies in de wind slaat. Dan is het kosteneffectiever jou te laten gaan ;). Van die besparing kan je een leuke pc kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 30-06-2014 11:26 ]

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18
Laat hem dan tenminste iets van dit nemen: Asus N750JK-T4068H. Zelfde prijs en ook geen gamemonster, maar wel een betere cpu, gpu en bouwkwaliteit.

• Fire69
br00ky schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:26:
[...]

Wat is precies je werkrelatie met hem? Als je in dienst bent bij hem/voor hem werkt, heb je weinig keus... Maar dan is het wel raar dat hij jouw advies in de wind slaat. Dan is het kosteneffectiever jou te laten gaan ;). Van die besparing kan je een leuke pc kopen.
Ik doe 'VIP IT Support', hij is Board Member (top 6 van het bedrijf). Ik werk niet rechtstreeks voor hem, maar dat wil niks zeggen met zijn positie :)
Mij ontslaan zal niet veel uithalen, de pc moet hij uit eigen zak betalen, heeft niks met het bedrijf te maken. ;)

Ik vraag me ook meer en meer af waarom hij me eigenlijk gevraagd heeft om een pc uit te zoeken... :/
Skynick schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:35:
Laat hem dan tenminste iets van dit nemen: Asus N750JK-T4068H. Zelfde prijs en ook geen gamemonster, maar wel een betere cpu, gpu en bouwkwaliteit.
Die lijkt me ook interessanter dan de Alienware. Groter scherm ook.

[edit]
De Toshiba heeft een R7 M260, de Asus een Geforce 850M
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R7-M260-vs-GeForce-GTX-850M

De 850M is in alles beter, behalve memorybandwidth (door het DDR3 vs GDDR5).
Wat is dan het interessantste?

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 30-06-2014 11:54 ]

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03 10:49
Sowieso de 850M. Dan heeft hij nog een kans nieuwere spellen op medium te kunnen spelen.
Al rest mij wel de vraag. Ben je daar een werknemer of ben je de slaaf van de baas (no offense)?
Soms lijkt het erop alsof je zijn au pair/ persoonlijke assistent bent. Al die moeite die je hier in steekt....
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat je baas je gaat ontslaan omdat je z'n zoon geen goede PC hebt gegeven. Echter krijg ik die indruk onderhand wel.

• Fire69
Dan stuur ik hem de link van de Asus via CoolBlue voor 999€
Heeft hij toch een betere pc voor 100€ extra. Alleen jammer van de 500GB ipv 1TB.

Werknemer/slaaf, soms is de grens nogal vaag :P
Maar ik heb hier verder niet te klagen hoor :) Goeie job met redelijk wat voordelen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:23
Daarna zou ik echt mijn handen er vanaf trekken. Je schiet er verder toch niets mee op dan dat je je zoals nu al, er alleen maar aan gaat ergeren. Hij luisterd toch niet. Sorry dat ik het zeg, maar manager zijn er niet op gebouwd om te luisteren lijkt het wel. :P

• Fire69
Ik heb hem net de link doorgestuurd. Als hij nu nog met iets anders aankomt, zeg ik hem gewoon dat zijn zoon misschien beter gewoon zelf zoek :)

Wijze les is dit geweest in ieder geval. De volgende die me zoiets vraagt zeg ik gewoon dat het heel moeilijk is om een pc voor iemand anders te kiezen en dat ze zelf paar modellen moeten zoeken en ik dan de beste zal voorstellen :)
Pagina: 1 2 Laatste