[advies] Merk game-pc 3 prijsklassen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
Hey,

Ik kreeg een paar dagen geleden de vraag van één van onze vice-presidents of ik hem een game-pc kon bezorgen voor zijn zoon tegen half juli.
Probleem is dat hij geen idee heeft wat het moet zijn, voor welke games en hoeveel zoiets moet kosten... :/
Ik heb hem dan maar voorgesteld dat ik hem 3 verschillende systemen zou voorstellen waaruit hij kan kiezen.
Eerst was ik van plan om zelf een systeem samen te stellen, maar dat betekent ook dat ik er de support zou moeten op geven en ik heb geen zin om elke avond bij hem thuis te gaan zitten.

Ik zoek nu dus 3 systemen van 500 - 1000- 1500€ van een merk met goeie garantie.
Die van 500 zou ik een itx of mini-atx-systeem nemen.
Die van 1500 een full-tower met alles erop en eraan.
Die van 1000 dan iets er tussen in.

Kunnen jullie me iets adviseren? Ik ben geen gamer dus heb geen idee waar ik moet op letten ...
Ik had even gekeken bij Asus naar hun rol maar die zijn direct 3000€ of zo! 8)7

Thanks!

Verwijderd

Je mag een voorstel doen hoor ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Merk PC? Voor €500,- ga je sowieso geen fatsoenlijke merk gaming PC krijgen.

En verder: Eigen inzet is behalve een eis - ook iets wat gewaardeerd word ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als jij niet weet wat jij wil (iets tussen de 500 en 1500 lol)
en die zoon het niet weet, en het dan aan zijn pa vraagt, die het dan aan jouw vraagt en vervolgens zet je het hier neer....

dat kan zo toch niets opleveren,

er zijn 100derden verschillende kant en klare systemen in die prijsklasse te koop.

Verwijderd

Om toch even een voorzetje te geven, dit is wat ik een tijdje geleden bestelde:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 123,50€ 123,50
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 72,85€ 72,85
1XFX R9 280X Black Edition€ 269,-€ 269,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 64,89€ 64,89
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,85€ 30,85
1Verbatim DVD-RW 4.7GB Matt Silver 4x (Jewelcase 5-pak)€ 3,94€ 3,94
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm€ 4,14€ 4,14
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,04€ 58,04
1XFX Pro 650W XXX Edition€ 86,53€ 86,53
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,-€ 58,-
1Konig CMP-CARDRW43€ 6,50€ 6,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 804,86

Maar zoals gezegd hebben we hier allemaal graag dat je eerst zelf een voorstel doet :)

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:10:
Om toch even een voorzetje te geven, dit is wat ik een tijdje geleden bestelde:
Om maar even met de TS mee te denken: welk merk is dat, en hoe zit het met de support (aangezien TS geen zin heeft deze zelf te leveren voor de zoon van zijn vice president).

Verwijderd

Reepje schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:12:
[...]

Om maar even met de TS mee te denken: welk merk is dat, en hoe zit het met de support (aangezien TS geen zin heeft deze zelf te leveren voor de zoon van zijn vice president).
Tja. Als je in de eerste plaats die man een PC aanraad kan je er vergif op innemen dat je toch support zal moeten leveren. Geloof me, dat is hoe dat werkt.

• Reepje
  • Niet online
Neemt die er toch eentje van Dell, die hebben helpdesk support. Lijkt me dan de beste oplossing voor deze situatie.
Kies er gewoon eentje uit:

http://www.dell.com/nl/p/desktops?~ck=mn

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-03 04:46

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Waarom zeg je niet tegen je vice-president dat je het ook niet weet?

Echt, wat heb je zelf al gezocht en gevonden, of moeten we hier nu kant en klaar je 3 voorbeelden gaan geven?

• Fire69
D4NG3R schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:06:
Merk PC? Voor €500,- ga je sowieso geen fatsoenlijke merk gaming PC krijgen.

En verder: Eigen inzet is behalve een eis - ook iets wat gewaardeerd word ;) .
Ik zit hier al 13 jaar, ik weet maar al te best dat eigen inzet gewaardeerd wordt ;)

Maar ik weet gewoon helemaal niks van gamen, en zit ook met serieuze tijdsdruk... ik heb hem al 2 dagen gezegd dat ik hem iets ga voorstellen. Als ik maandag niks heb, zit ik met een groot probleem...

Lukt het niet voor die prijzen, dan is het simpel, dan wordt het 1000 - 1500 - 2000. Lukt dat ook niet schuiven we gewoon door.
Reepje schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:08:
Als jij niet weet wat jij wil (iets tussen de 500 en 1500 lol)
en die zoon het niet weet, en het dan aan zijn pa vraagt, die het dan aan jouw vraagt en vervolgens zet je het hier neer....

dat kan zo toch niets opleveren,

er zijn 100derden verschillende kant en klare systemen in die prijsklasse te koop.
Wat lol? Ik wil helemaal niks. Zij weten niet wat ze willen, maar ik moet het wel leveren. Dat is dus net het probleem.
Ik veronderstel dat het ofwel een verjaardagscadeau of een afstudeercadeau is. In beide gevallen een verrassing, dus hij kan ook niet vragen wat hij wil...

Verder @dbhuis en Reepje. Ik weet maar al te best dat ik support zal moeten geven, heb er al genoeg gezeten.
Maar als ik support op de hardware al kan uitschakelen, da's toch al iets...
Douweegbertje schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:18:
Waarom zeg je niet tegen je vice-president dat je het ook niet weet?
Ik heb het gevoel dat je niet goed weet hoe zo'n mensen denken...
Echt, wat heb je zelf al gezocht en gevonden, of moeten we hier nu kant en klaar je 3 voorbeelden gaan geven?
Ik had enkel bij Asus gekeken, omdat die gekend staan om hun gaming. Bij HP, Packard Bell, ... moet ik niet gaan kijken...

Dell had ik niet aan gedacht, die hebben idd ook wel gaming-spullen...

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 21-06-2014 22:21 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Console geen oplossing? Das een merk pc ben,je voor 500 klaar en dan elk jaar een euro of 30-40

Verwijderd

Fire69 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:19:
[...]

Ik zit hier al 13 jaar, ik weet maar al te best dat eigen inzet gewaardeerd wordt ;)

Maar ik weet gewoon helemaal niks van gamen, en zit ook met serieuze tijdsdruk... ik heb hem al 2 dagen gezegd dat ik hem iets ga voorstellen. Als ik maandag niks heb, zit ik met een groot probleem...

Lukt het niet voor die prijzen, dan is het simpel, dan wordt het 1000 - 1500 - 2000. Lukt dat ook niet schuiven we gewoon door.

[...]

Wat lol? Ik wil helemaal niks. Zij weten niet wat ze willen, maar ik moet het wel leveren. Dat is dus net het probleem.
Ik veronderstel dat het ofwel een verjaardagscadeau of een afstudeercadeau is. In beide gevallen een verrassing, dus hij kan ook niet vragen wat hij wil...

Verder @dbhuis en Reepje. Ik weet maar al te best dat ik support zal moeten geven, heb er al genoeg gezeten.
Maar als ik support op de hardware al kan uitschakelen, da's toch al iets...
Ik vind het een beetje vaag allemaal, die gast kan je toch niet afrekenen op het feit of jij wel of niet een PC kan samenstellen voor zijn zoon? Dan doet hij het lekker zelf. Jij doet hem een gunst, daar mag hij blij mee zijn. Wat ik alleen dan vreemd vind is dat je het hier neer zet. Dan had je toch beter kunnen zeggen dat je het niet wist?

Maar goed, iedereen maakt fouten, dus laten we een PC aanraden. Dell is redelijk duur, en ik zag zo snel geen geschikte PC. Lenovo is goed, maar ik weet niet of die ook desktops maken. Packard Hell is niet zo geweldig op zijn zachtst gezegd, en verder weet ik bar weinig van kan-en-klare PC's af. HP vind ik goed in elkaar zitten, maar dan heb ik het wel over kantoor PC's. Weet niet of hun gaming desktops ook goed zijn. Al met al komt het er op neer dat je met zelfbouw een betere PC hebt voor minder geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 22:23 ]

• Fire69
Splitinfinitive schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:20:
Console geen oplossing? Das een merk pc ben,je voor 500 klaar en dan elk jaar een euro of 30-40
Toen hij me vroeg voor een game-pc, dacht ik dat hij een console bedoelde en stelde hem een Xbox of PS4 voor, maar dat wilde hij dus niet...
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:21:
[...]

Ik vind het een beetje vaag allemaal, die gast kan je toch niet afrekenen op het feit of jij wel of niet een PC kan samenstellen voor zijn zoon? Dan doet hij het lekker zelf. Jij doet hem een gunst, daar mag hij blij mee zijn. Wat ik alleen dan vreemd vind is dat je het hier neer zet. Dan had je toch beter kunnen zeggen dat je het niet wist?
Tegen zo iemand zeg je niet dat je het niet weet... ;)
Ik heb gezegd dat ik het zou moeten opzoeken en dat het niet zo simpel is. Dat was geen probleem, maar hij verwacht wel een antwoord.

[...]
[/quote]

Ik ben nu aan't kijken bij Dell. Die hebben een aparte gaming-categorie.
Begint bij 699€ zo te zien...

[ Voor 52% gewijzigd door Fire69 op 21-06-2014 22:25 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Hier een linkje naar een eerder wenslijst ben je voor 800 en een beetje klaar voor een jaar of 3 (niet gegarandeerd) zou een rml plaatsten maar zit op de phone gallery: Splitinfinitive

Verwijderd

Splitinfinitive schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:24:
Hier een linkje naar een eerder wenslijst ben je voor 800 en een beetje klaar voor een jaar of 3 (niet gegarandeerd) zou een rml plaatsten maar zit op de phone gallery: Splitinfinitive
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 178,89€ 178,89
1Gigabyte GA-H97-HD3€ 79,55€ 79,55
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 250,-€ 250,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,91€ 45,91
1Corsair Carbide 200R Closed€ 49,95€ 49,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial MX100 256GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 830,77

Die bedoel je? Heb hem even voor je geplaatst ;) Mooie build hoor.

• Fire69
Ik zie in beide lijstjes die gepost zijn een R9 280X. Is dat zo'n beetje de must-have GPU tegenwoordig?

Ik had 3 systemen geselecteerd bij Dell:
700€: Intel Core i3-4150, GeForce GTX 745 met 4 GB DDR3
1100€: Intel Core i7-4790, Radeon R9 270 met 2 GB GDDR5
1700€: Intel Core i7-4820K, GeForce® GTX 770 met 2 GB GDDR5

Is de cpu nog van veel belang met die videokaarten? Is een i3 genoeg, of toch best minimum een i5?

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 12:48
Het lijkt me vrij eenvoudig;
Ik zou hem gewoon de website van Dell laten zien en dan met name de alienware sectie, bijvoorbeeld bij de aurora kun je de goedkoopste nemen en er een betere grafische kaart in zetten (naar keuze) en eventueel wat werkgeheugen, verder is de goedkoopste aurora wel prima.

Eventueel ook een X51 mogelijk, hier is het echter niet mogelijk alleen de grafische kaart aan te passen geloof ik.

Daarnaast zou ik met hem overleggen wat je hier hebt opgeschreven, dat je eventueel dus een pc voor hem kunt samen stellen, maar hier geen garantie op de build kan geven, dat er wel garantie aanwezig is op de individuele onderdelen.

Ook zou ik hem aangeven dat je voor een scherper aanbod wat meer informatie nodig hebt van wat er van het systeem verwacht wordt.
Probeer een beetje te peilen wat zijn zoon wil, wil hij alles op high kunnen spelen of wil hij gewoon de games kunnen spelen.
Hierbij speelt natuurlijk ook een beetje een rol wat de zoon en zijn vader zelf met pc's kunnen, als ze er weinig verstand van hebben is een custom build inderdaad niet zo'n beste optie en is waarschijnlijk de duurste alienware ook niet aan hun besteed.

Zoals hierboven al eerder gezegd hebt is er voor het budget wat je noemt te veel keuze om een echt goede pc voor te stellen op basis van de huidige gegeven eisen van de eindgebruiker en van je eigen eisen (geen custom build).

Verwijderd

Ja, de 280x is qua prijs/ performance erg goed. Een i5 is wel aan te raden.

• Fire69
MvdPM schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:54:
Het lijkt me vrij eenvoudig;
Ik zou hem gewoon de website van Dell laten zien en dan met name de alienware sectie, bijvoorbeeld bij de aurora kun je de goedkoopste nemen en er een betere grafische kaart in zetten (naar keuze) en eventueel wat werkgeheugen, verder is de goedkoopste aurora wel prima.

Eventueel ook een X51 mogelijk, hier is het echter niet mogelijk alleen de grafische kaart aan te passen geloof ik.

Daarnaast zou ik met hem overleggen wat je hier hebt opgeschreven, dat je eventueel dus een pc voor hem kunt samen stellen, maar hier geen garantie op de build kan geven, dat er wel garantie aanwezig is op de individuele onderdelen.

Ook zou ik hem aangeven dat je voor een scherper aanbod wat meer informatie nodig hebt van wat er van het systeem verwacht wordt.
Probeer een beetje te peilen wat zijn zoon wil, wil hij alles op high kunnen spelen of wil hij gewoon de games kunnen spelen.
Hierbij speelt natuurlijk ook een beetje een rol wat de zoon en zijn vader zelf met pc's kunnen, als ze er weinig verstand van hebben is een custom build inderdaad niet zo'n beste optie en is waarschijnlijk de duurste alienware ook niet aan hun besteed.

Zoals hierboven al eerder gezegd hebt is er voor het budget wat je noemt te veel keuze om een echt goede pc voor te stellen op basis van de huidige gegeven eisen van de eindgebruiker en van je eigen eisen (geen custom build).
Ik denk dat dat inderdaad het beste zal zijn.
Morgen ga ik even langs om met hem de verschillende modellen te overlopen.
Als hij me niet meer details kan geven over wat zijn zoon juist wil, stel ik hem gewoon één van de zwaardere systemen voor. Zo ben ik tenminste zeker dat ik daarna geen klachten krijg dat de games niet soepel genoeg draaien....

Bedankt voor het meedenken iedereen, ik laat deze week wel nog even weten hoe het loopt :)

Verwijderd

Fire69 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:16:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad het beste zal zijn.
Morgen ga ik even langs om met hem de verschillende modellen te overlopen.
Als hij me niet meer details kan geven over wat zijn zoon juist wil, stel ik hem gewoon één van de zwaardere systemen voor. Zo ben ik tenminste zeker dat ik daarna geen klachten krijg dat de games niet soepel genoeg draaien....

Bedankt voor het meedenken iedereen, ik laat deze week wel nog even weten hoe het loopt :)
Alienware is overpriced meuk, ik zou dat niet nemen.

• Fire69
Wat zou jij dan kiezen?
Geen custom build ;)

[edit]
Even over dat overpriced. Vergeet niet dat we hier spreken over iemand die 500.000€ per jaar vangt, zonder bonussen en zo... :/

[ Voor 61% gewijzigd door Fire69 op 21-06-2014 23:58 ]

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-03 08:15
Een 'game' merkcomputer is en blijft een hoop ongebalanceerde hardware, wat is nu de precieze reden waarom het geen custom build mag zijn?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:57
Omdat hij dan support moet leveren op de hardware, iets waar die geen zin heeft voor de pc van de zoon van de vice president.

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-03 10:04
http://www.medion.com/nl/...rtOrder=TOPSELLER_REVENUE

Meer als keuze genoeg, relatief gebalanceerde hardware en 2 jaar garantie.
Het is dan wel niet het merk met de beste reputatie, maar je hebt in ieder geval externe support.

Verwijderd

Medion zou ik niet vertrouwen vanwege de PSU's. En een miljoen per jaar is leuk, maar geen reden om geld weg te gooien. Wat is nu precies de reden dat je deze kerel beloofd hebt om een PC samen te stellen?

In elk geval, voor een merk gaming PC ga je sowieso te veel betalen, en de builds zijn altijd niet optimaal en niet goed gebalanceerd.
Wat ik binnen die limieten zou aanraden? Geen idee, ik koop al jaren geen prebuilt meer. Ik vind Lenovo in elk geval goed. En kan je Alternate niet je PC laten bouwen? Heb je de support en toch de keuzevrijheid.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 00:20 ]

• Fire69
Waarom ik hem gezegd heb dat ik dat ging doen? Omdat hij me vroeg dat te doen en hij mijn werkgever is? :?

Negeer dat overpriced nou maar gewoon, dat gaat hij toch niet beseffen :)
Plus dat je altijd betaalt voor service, daar kan je niet onderuit.

[edit]
Bij Alternate komt het volgende op ongeveer 1500€:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,80€ 279,80
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 250,-€ 250,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 122,90€ 122,90
1Corsair Graphite 760T Arctic White€ 153,04€ 153,04
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit€ 121,95€ 121,95
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 69,95€ 69,95
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 92,65€ 92,65
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 119,90€ 119,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.289,74

Is dit dan zoveel beter dan die Alienware of Medion?

[ Voor 87% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2014 00:47 ]

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 12:38

bbblije

Riiiiight

http://www.ogsystems.nl als geld geen rol speelt, dan bouwen deze mensen prima systemen. Precies in je prijs klassen http://www.ogsystems.nl/game-pc/vaste-modellen

Maar uit alles blijkt dat je jezelf slecht hebt geïnformeerd, met een avondje onderzoek was je zelf al bij de verschillende websites gekomen. En had je daarbij reviews van de verschillende videokaarten bekeken. Voor 500K kan die beste man niet goed inschatten wie hij aan het werk moet zetten.

[ Voor 75% gewijzigd door bbblije op 22-06-2014 00:56 ]

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-03 18:54
Als budget geen probleem is dan kies je toch gewoon lekker voor zo'n Alienware?

http://alienware.nl/landings/desktops.aspx

Is gewoon van Dell tegenwoordig dus voor een leuke prijs zal je er best een paar jaar extra garantie etc bij kunnen kopen, zo zit jij niet met het gezeur..

Of als je helemaal met geld wilt smijten: http://www.originpc.com/configurator/prime/1.aspx?shellid=2 8)7

• Fire69
Ja, Alienware zat ik dus aan te denken.

We gaan niet te gek doen ook, die Origin is een beetje over the top en moet nog van Amerika komen ook. :)

• Cliffy
Fire69 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:54:
Ja, Alienware zat ik dus aan te denken.

We gaan niet te gek doen ook, die Origin is een beetje over the top en moet nog van Amerika komen ook. :)
Ach joh, dikke lichtshow in die kast, 4 videokaarten erin... Kunnen 34 harde schijven aan, topspul!

Maar ff serieus, die link van bbblije is een prima optie volgens mij, gewoon even de best buy guide aanhouden, die opties kiezen bij het samenstellen en dan lekker 3 jaar premium garantie kiezen..

[ Voor 21% gewijzigd door Cliffy op 22-06-2014 00:57 ]

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Even een plan van aanpak voor je;

reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014 Leidraad

Hier pak je de verschillende prijsklasse uit, vergelijk je de componenten met gebruik van Google en/of Tweakers. Reviews en Benchmarks voor de meest gespeelde games. Wellicht een goeie vraag voor je VP, hoe oud is je zoon? Aan de hand van leeftijd kan je veelal zeggen wat voor games hij speelt.

Vervolgens kijk je wat soortgelijke systemen kosten bij OGS, Dell etc.

Met die bevindingen kan je dan eventueel hier komen voor advies.

Als je dit had gedaan, had je hier en bij je VP niet voor lul gestaan. Was alles binnen een dag geregeld.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ga die man geen hoofdpijn aanpraten en kies gewoon een Alienware desktop pc. Ja je betaald wellicht te veel voor wat je krijgt maar het zal zeker niet slecht lopen en doen wat het moet. En je hebt een aparte behuizing die je alleen bij dit merk krijgt. Plus de support desk etc. dus niet moeilijk doen houd het simpel jezelf.

[ Voor 13% gewijzigd door JT888 op 22-06-2014 02:01 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

En Split said let there be lists

Het ITX systeem met een console uitstraling die Split zelf had gekocht als hij eerst even had gekeken naar mogelijkheden ipv gaan met een tower case.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H97N-WIFI€ 100,95€ 100,95
1MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G€ 420,95€ 420,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 79,28€ 79,28
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,04€ 32,04
1Lite-On DL-8ATSH Zwart€ 27,69€ 27,69
1Silverstone SST-ST45SF-G (450W)€ 105,10€ 105,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.143,84

Wij presenteren u: De silverstone Raven een kleine kast die gruwelijk (mening) uitziet en toch nog steeds brute kracht kan herbergen. (een Asterix onder de cases?) Gevuld met het volgende:

Een intel i5 4690 de laatste hasswell refresh non K. Omdat overclocken naar mijn inschatting toch niet aan de orde is. (is de case waarschijnlijk ook iets te klein voor kan het fout hebben natuurlijk). Gigabyte's wulpse vormen gaven leven aan de GAH97N een mooi itx bordje met zowaar draadloze internet.

MSI keek naar Nvidea en schilderde een prachtwerk met een eigen draai. (zou voor de 290 zijn gegaan alleen is een 450watt voeding dan net iets te krap lijkt mij).

Zeehek gaf ons de Barracuda een hardeschijf die 7200 rond om zijn as draait. en een veel gebruikte keuze is onder Tweakers.

Voor de CPU 8) te houden kiezen we voor een Scythe shuriken. Toch weer wat stiller dan de stock.

Voor de ouderen onder ons een DVD lezer/brander

Silverstone's SFX voeding van 450 watts volgens http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine genoeg voor een 780 met een 290 ga je er iets van 15 watt overheen dus in theorie zou het net moeten kunnen aangezien de calculator van max loads uitgaat

En een Crucial SSD goed snel en veilig door stroom uitval beveiliging.

Plop deze lijst bij alternate neer en 3 jaar support erbij en gaan met die banaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.discoposse.com/wp-content/uploads/2014/03/but-wait-theres-more.jpg

Het tower power systeem dat eigenlijk niet veel verschilt met het itx systeem op een paar puntjes na.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,95€ 367,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,85€ 82,85
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1Cooler Master VS V550S€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.035,68

zowaar de zelfde GPU als het ITX systeem dit maal angevuld door wederom een bord van Gigabyte. Een mooie en stille case, een degelijke en stille processor koeler. En een deugelijke voeding.

Het tower systeem voorzien van een window met kijk mijn waterkoeling op die CPU

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,95€ 367,95
1Corsair Obsidian 450D€ 95,95€ 95,95
1Corsair Hydro H100i€ 91,95€ 91,95
1Cooler Master VS V550S€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.104,23

weer hetzelfde alleen ditmaal windowed kan wel eens meerwaarde hebben voor een persoon. Wat er veranderd is is de cpu koeler, ditmaal waterkoeling is totaal overbodig. Maar vindt dat persoonlijk in een windowed kees net iets mooier uitzien dan zo luchtkoeler

En het geld speelt geen rol wil gewoon een systeem dat topkek is,en zeker 5 jaar meegaat

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed€ 234,90€ 234,90
1Club3D Radeon R9 295X2 Dual GPU€ 1.241,50€ 1.241,50
1Corsair Obsidian 450D€ 95,95€ 95,95
1Corsair Hydro H100i€ 91,95€ 91,95
1Seasonic S12G 650W€ 82,95€ 82,95
1Crucial MX100 512GB€ 174,11€ 174,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.124,90

Allas die laatste is natuurlijk een grap (of niet). De andere systemen zijn eigenlijk al gewoon goed, de 290 en 780 zijn aan elkaar gewaagd alleen heeft de 290 iets voorsprong door meer vram wat theoritisch betekent dat hij langer mee zal gaan. 280x/GTX770 kan ook wanneer men op 1080p speelt, de 280x net als zijn grotere broer heeft wel weer het vram voordeel.

plaats hierbij nog 3 jaar extra service (wat volgens mij in de pc builder van alternate kan worden aangegeven) en je hebt voor de prijs van een Ufoware gewoon een beest van een systeem met support. Dell doet ook niks anders wanneer er problemen zijn het ding ophalen/op laten sturen. en dan zeggen dat door waterschade de garantie is vervallen

Je kan ook kijken voor een barebone, laatst was deze geplaatst en die ziet er ook bruut uit (wat naar mijn gevoel voor jouw baas het belangrijkste is)

zo heb je 3 systemen in de gelijke prijsklasse die zeker hun werk gaan doen. Die eerdere build zou je ook nog kunnen overwegen

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als je een merk PC wil voor games (al is PC laten assembleren door Alternate of Azerty misschien een beter idee, zoals eerder genoemd) zou ik denk ik proberen te zoeken naar een zo goed mogelijke videokaart voor zo min mogelijk geld. Uiteraard kijken of de andere componenten wat zijn, maar vooral veel aandacht spenderen aan de videokaart. Althans, mijn ervaring is dat als je dat niet doet je bijna alleen maar computers tegen komt van 1500 euro die verder heel mooi zijn, met geweldige specs behalve de videokaart, die bedoeld is om net geen IGP te zijn. Dan kan je beter filteren op goede videokaarten en dan nog even kijken of de andere componenten acceptabel zijn. Dat is iets dat ik erg vaak heb gezien in van tevoren samengestelde computers: compleet uit balans. Ze zouden nog een i7 en weet ik veel wat voor dure grappen erin plompen, en alsnog is de PC enkel geschikt om Facebook mee te bezoeken. Hier een voorbeeld van een dergelijke PC doe je absoluut NIET moet kopen: http://www.computerstore....90/hp-envy-700-203ed.html
Waanzinnige graphics? Als je alleen maar Minecraft speelt is dat misschien waar, waarschijnlijk kan je dan wel je instellingen op medium of misschien zelf high zetten. Voor de helft van de prijs bouw je er zelf een waarop je beter kan gamen.

CPU wil je bij voorkeur van Intel. AMD is zeker een prijsvechter en misschien moet je er wel aan als je rond de 500 euro kijkt, maar Intel is stukken beter in single threading, en games hebben daar meer baat bij dan 300 CPU kernen, wat de poging van AMD om Intel bij te benen samenvat. Een i5 is doorgaans goed genoeg. I7 geeft leuke hyperthreading, maar dan heb je dus alleen maar 8 threads die je games niet of nauwelijks gebruiken. Misschien leuk voor in de 1500 euro PC, maar niet bijzonder nuttig.

Persoonlijk is mijn vertrouwen in AMD video drivers 0. Ik heb persoonlijke ervaringen gehad die niet waren om over naar huis te schrijven. Maar op deze website zal je zowel mensen vinden die ook zo denken over AMD als tevreden gebruikers. Het is leuke hardware, maar sinds mijn laatste AMD kaart gaat het nog wel even duren voor ik ze weer een kans gun.

[ Voor 10% gewijzigd door Amanoo op 22-06-2014 05:01 ]

• baxxie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09-2025
Voor iemand met veel geld en weinig kennis van computers is support de doorslaggevende factor. In zo een geval is het voor mij duidelijk wat ik zou aanraden. Van webwinkels zonder fysieke vestiging zou ik wegblijven. Het lijkt mij belangrijk dat deze man een plaats heeft waar hij kan uitleggen wat er scheelt in geval van problemen.

Ik stuur dit type van aanvragen steeds naar tones.be. Deze winkel is niet de goedkoopste maar biedt wel zeer goede support. Ze hebben 4 vestigingen.

Dan kijk je zelf op de website en kies je een laptop of desktop van rond de 1000 euro met een goede grafische kaart. Met deze combinatie kan je al bijna niet meer de mist in gaan.

Als er ooit problemen zijn wordt hij goed geholpen en krijg jij er tenminste geen slechte naam van.

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kijk eens bij ikbenstil.nl, daar staan mooie systemen. Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• PhilippeZ_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01-2023
@Splitinfinitive lol, ik heb even genoten van jouw post ahah

• Fire69
bbblije schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:16:
Even een plan van aanpak voor je;

reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014 Leidraad

Hier pak je de verschillende prijsklasse uit, vergelijk je de componenten met gebruik van Google en/of Tweakers. Reviews en Benchmarks voor de meest gespeelde games. Wellicht een goeie vraag voor je VP, hoe oud is je zoon? Aan de hand van leeftijd kan je veelal zeggen wat voor games hij speelt.

Vervolgens kijk je wat soortgelijke systemen kosten bij OGS, Dell etc.

Met die bevindingen kan je dan eventueel hier komen voor advies.

Als je dit had gedaan, had je hier en bij je VP niet voor lul gestaan. Was alles binnen een dag geregeld.
Best Buy is het eerste wat ik bekeken had, maar daar staat maar 1 echte game-optie in, dus kon ik niet gebruiken om alternatieven voor te stellen.

Wie zegt dat ik bij hem voor lul stond/sta? :?
Binnen een dag geregeld, twijfelachtig. Er is nu al een halve dag gepasseerd en iedereen geeft een hoop advies, maar definitief weet ik nog niks hoor :)
Splitinfinitive schreef op zondag 22 juni 2014 @ 02:00:
En Split said let there be lists

[...]
Super, wat een mooie post :D
Die ga ik even rustig doornemen :)

Ik ga kijken of ik die als basis kan gebruiken om iets samen te stellen in een shop die een winkel hebben in België. Dat lijkt me voor de support het handigste, moest ik toch niet bij Dell bestellen.
Amanoo schreef op zondag 22 juni 2014 @ 04:48:
[...]
Dat is iets dat ik erg vaak heb gezien in van tevoren samengestelde computers: compleet uit balans. Ze zouden nog een i7 en weet ik veel wat voor dure grappen erin plompen, en alsnog is de PC enkel geschikt om Facebook mee te bezoeken. Hier een voorbeeld van een dergelijke PC doe je absoluut NIET moet kopen: http://www.computerstore....90/hp-envy-700-203ed.html
Waanzinnige graphics? Als je alleen maar Minecraft speelt is dat misschien waar, waarschijnlijk kan je dan wel je instellingen op medium of misschien zelf high zetten. Voor de helft van de prijs bouw je er zelf een waarop je beter kan gamen.
[...]
Dat is waarom ik niet bij HP of zo ben gaan kijken, die staan nu niet bepaald gekend om hun gaming-machines en dan krijg je zo'n dingen natuurlijk. Echte marketing, veel termen roepen, maar niet echt een bruikbaar product op het einde...
baxxie schreef op zondag 22 juni 2014 @ 08:30:
Voor iemand met veel geld en weinig kennis van computers is support de doorslaggevende factor. In zo een geval is het voor mij duidelijk wat ik zou aanraden. Van webwinkels zonder fysieke vestiging zou ik wegblijven. Het lijkt mij belangrijk dat deze man een plaats heeft waar hij kan uitleggen wat er scheelt in geval van problemen.

Ik stuur dit type van aanvragen steeds naar tones.be. Deze winkel is niet de goedkoopste maar biedt wel zeer goede support. Ze hebben 4 vestigingen.

Dan kijk je zelf op de website en kies je een laptop of desktop van rond de 1000 euro met een goede grafische kaart. Met deze combinatie kan je al bijna niet meer de mist in gaan.

Als er ooit problemen zijn wordt hij goed geholpen en krijg jij er tenminste geen slechte naam van.
Tones, da's inderdaad een goed idee. Goeie reputatie, niet te ver uit de buurt. Alleen even checken hoe het met de support (eventueel aan huis) zit.
Ze hebben zo te zien een gaming-sectie waar je makkelijk iets kan samenstellen.
Dat ga ik even doen, en zal het resultaat hier neerzetten voor evalutie :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zonder te weten hoe en wat kun je moeilijk iets bestellen. Kan je niet gewoon hun (of iig de begunstigde) uitvragen over wat er zoal mee wordt gedaan of in ieder geval wat ze dénken ermee te gaan doen? Ik neem aan dat de eindgebruiker van de PC heus wel weet dat hij of zij een PC gaat krijgen. Systemen uitkiezen gaat hem sowieso nooit werken, want dan krijg je achteraf altijd wel van of er dingen toch niet anders kunnen (en dus upgrade moet kopen).

Ik zou dus eerst echt gaan onderzoeken, welke games worden er zoal gespeeld, op welk grafische niveau gaat dat nu en waar moet dat dan naar toe? Met zelf samenstellen kun je ook altijd doorverwijzen naar de winkel voor support en garantie, dus daar zie ik het probleem niet zo. Laat de PC in de winkel assembleren als je twijfelt. En zet dat allemaal eventueel zwart op wit.

Overigens zie ik dat tones.be (ik woon zelf echter in NL) eventueel remote support geeft middels TeamViewer via TonesPro.be. :)

• Fire69
Werkt deze link? http://www.tones.be/cart/...2b699515cfc253a6af7fa5df8

Geen idee of zijn zoon weet of hij een pc krijgt, dat zal ik morgen navragen.
Grafisch niveau is momenteel gewoon 0,0. Enige pc in huis is een HP dc8100, een pure business-machine...

Doorverwijzen naar de winkel is geen optie, ze verwachten gewoon dat wij hun support geven. Ze hebben ook helemaal geen tijd om zich met zo'n dingen bezig te houden. :(

Hoe zit het met hardware-support bij die webshops als je een geassembleerde pc koopt? Als er iets stuk gaat, moet je dan zelf gaan troubleshooten?
Dell heeft telefoon-support en next-bussiness-day home-support, dat zie ik Tones/Alternate/Azerty niet direct doen.

• mitsumark
  • Laatst online: 08:31
Bij Alternate heb je tot maximaal 3 jaar on site garantie, wat in feite hetzelfde is als je bij Dell 'krijgt'.
http://www.alternate.nl/h...egoryPathROOT=PC-Systemen
(of ze er dan binnen 24 uur zijn weet ik niet, maar het is slechts een game pc, niks belangrijks)

Ze hebben ook al een selectie met 'game' systemen: http://www.alternate.nl/h...vId=17966&tk=6177&lk=9917
Imo is de videokaart erg matig vergeleken de rest van het systeem, dus ik zou toch zelf iets samenstellen (of ergens anders kijken)

Iets soortgelijks zullen anderen ook wel hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 22-06-2014 14:17 ]

• layzzzz
  • Laatst online: 30-03 16:51
Wat een onduidelijke post.

TS je geeft aan dat je baas 500k verdient, en je wilt een PC wat van een bepaald merk moet zijn.
Dan koop je gewoon een Alienware bij Dell.

Voordeel voor jou is dat Dell de ondersteuning levert, en zijn zoon zal meuk van Alienware ook mooi vinden.

Zo en nu topic sluiten :)

• Reepje
  • Niet online
Mee eens, ik wil niet zeggen dat welgestelde mensen anders denken. Maar ik kan me wel voorstellen dat het zoontje (en pa) eerder onder de indruk is van een mooie Dell doos, met daarin een vette merk PC, dan een inelkaar geknutseld ding door Alternate dat uit een bruine doos komt.

Wellicht is de Alternate pc sterker, en veel kost effectiever, maar dat doet hier gewoon niet ter zake.

Net zoiets als buurman de directeur die een Mercedes wil, en die dan aanraden om toch maar een golfje te kopen omdat dat veel economischer is, minder diefstal gevoelig en net zo duurzaam.

• Fire69
layzzzz schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:59:
Wat een onduidelijke post.

TS je geeft aan dat je baas 500k verdient, en je wilt een PC wat van een bepaald merk moet zijn.
Dan koop je gewoon een Alienware bij Dell.

Voordeel voor jou is dat Dell de ondersteuning levert, en zijn zoon zal meuk van Alienware ook mooi vinden.

Zo en nu topic sluiten :)
Onduidelijke post? Wat, mijn startpost? :) Tja, heb mijn best gedaan, maar het zijn nogal onduidelijke voorwaarden.
Hopelijk krijg ik er morgen iets zinnig uit, maar ik moet die steeds tussen 2 meetings door zien te pakken te krijgen :|

Ik vroeg hier achter merken, er werd mij Dell aangeraden, maar toen (en dat ik moeten verwachten, het blijft Tweakers :P ) kwam iedereen met custom builds af en argumenten om geen merk-pc te nemen :)
Reepje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:21:
Mee eens, ik wil niet zeggen dat welgestelde mensen anders denken. Maar ik kan me wel voorstellen dat het zoontje (en pa) eerder onder de indruk is van een mooie Dell doos, met daarin een vette merk PC, dan een inelkaar geknutseld ding door Alternate dat uit een bruine doos komt.

Wellicht is de Alternate pc sterker, en veel kost effectiever, maar dat doet hier gewoon niet ter zake.

Net zoiets als buurman de directeur die een Mercedes wil, en die dan aanraden om toch maar een golfje te kopen omdat dat veel economischer is, minder diefstal gevoelig en net zo duurzaam.
Welgestelde mensen denken zeker anders. Die zijn het namelijk vaak gewoon om dingen gratis te krijgen en geven dus niet graag zelf geld uit... Als ik zie welke onkostennota's ze soms binenbrengen... 2€ voor een cola die ze onderweg gekocht hebben of zo. :X

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Heb nog wat rond gekeken en kom bij deze site uit gamepc.nl volgens mij al eerder geplaatst. Alas ook maar een lijstje voor je samengesteld duurder als zelfbouw maar wel met 3 jaar support en als ik de beschrijving lees is dit ook redelijk goede support

Het lijstje: http://gamepc.nl/game-pc?...H5Lq2rF5Xhp3oFu4xT001GpNQ

Dan is het wat gebalanceerd en je hoeft zelf niet om te kijken naar support geven

• Fire69
De vraag is natuurlijk, is die support ook beschikbaar voor België? :)

• bbblije

bbblije

Riiiiight

reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014 geen lange neus zo te merken.

[ Voor 8% gewijzigd door bbblije op 22-06-2014 19:36 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Fire69 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:20:
De vraag is natuurlijk, is die support ook beschikbaar voor België? :)
http://gamepc.nl/game-pc-computer-belgie

• Fire69
Die link heb je me al eens voorgeschoteld, en daar heb ik je ook op geantwoord. Wat bedoel je dus?

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Fire69 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:04:
[...]

Die link heb je me al eens voorgeschoteld, en daar heb ik je ook op geantwoord. Wat bedoel je dus?
Zoek de verschillen reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014 - reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014 Tweakers brengt om de maand een BBG uit. Precies je reactie, dat bedoel ik, onbezonnen. Verder kijken dan je neus lang is, om alles maar even toe te lichten :| Zo onnozel dat het bijna een "troll" lijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door bbblije op 22-06-2014 20:33 ]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 22:22
Misschien handig om bij zulke vage voorwaarden ook even te vragen wat er allemaal bij moet zitten aan randapparatuur. Monitor, Muis, toetesenbord etc?

don't mind me

• Fire69
Thanks
bbblije schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:25:
[...]

Zoek de verschillen reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014 - reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014 Tweakers brengt om de maand een BBG uit. Precies je reactie, dat bedoel ik, onbezonnen. Verder kijken dan je neus lang is, om alles maar even toe te lichten :| Zo onnozel dat het bijna een "troll" lijkt.
Mijn excuses dat ik Maart als Mei las hoor... :/

Weet je, laat maar zo, bedank voor je "hulp", maar vanaf je eerste post in dit topic loop je me eigenlijk al af te zeiken. Bye!

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-02 23:33
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Geitenkaas op 22-06-2014 22:22 ]

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Fire69 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:12:
[...]

Mijn excuses dat ik Maart als Mei las hoor... :/

Weet je, laat maar zo, bedank voor je "hulp", maar vanaf je eerste post in dit topic loop je me eigenlijk al af te zeiken. Bye!
Succes morgen!

[ Voor 4% gewijzigd door bbblije op 22-06-2014 22:21 ]

• Temujin
  • Laatst online: 05-03 13:28

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Waarom geen systeem laten assembleren door bijvoorbeeld alternate of azerty.

Dezen bieden ook gewoon hun 2 jaar garantie en service als ze het systeem assembleren voor jou..
Zelf ben ik trouw Azerty klant en heb deze service beter ervaren dan Dell en Acer. Als ik de verhalen van mijn mede IT'ers mag geloven zal Alternate hier ook echt niet voor onderdoen.

Daarnaast zou ik je willen adviseren 30 minuten van je kostbare tijd te besteden aan het rondzoeken en doorlezen van guides op het tweaker forum of 1 van de andere technische sites op het wereldwijdeweb. Hierna spendeer je nog eens 30 minuten om een pc samen te stellen met de vergaarde kennis.. Dit kun je ofwel via de tweakers pricewatch doen, of via de sites van Alternate, Azerty (of een ander soortgelijk bedrijf).

Dit processje levert jou je nieuwe kennis op.
Levert een boel blije tweakers op deze pagina op.

En mocht je nog een keer in deze situatie komen dan kun je hetzelfde grapje herhalen binnen de helft van de tijd..

Moet en zal er een titel van Dell, Hp, Acer of wat dan ook opgeplakt zitten. Dan ben ik bang dat dit niet de juiste opzet van hulp zoeken is.

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 12:10
Hey Fire69,

Lastige situatie, kan me goed voorstellen dat je geen nee wil zeggen tegen de baas. Sommigen beginnen hier te steigeren omdat er niet genoeg informatie voor handen is, maar ik kan me voorstellen dat de baas die er geen verstand van heeft gewoon een kant en klaar pakket wil/verwacht als cadeau.

Zoals eerder genoemd ligt een oplossing van Dell voor de hand, omdat zij ook het systeem assembleren en als het in elkaar dondert op komen halen en repareren. Ik heb alleen zakelijk ervaring met Dell, die leveren dan een kant en klare vervanging af en nemen de defecte pc mee. Uit mijn kennissenkring begrijp ik dat de particuliere support wel vrij traag kan zijn.

Ik heb de assemblage van mijn eerste systeem op mijn 12e bij Azerty laten doen en heb goede ervaring met hun support.

Meer dan een i5 zou ik er niet in laten zetten voor een "leek". In een i7 zit alleen hyperthreading ingebakken, en dat gebruiken games zelden. Overklokken lijkt mij ook niet van toepassing dus geef dan niet meer dan 1000,- uit aan het systeem. Hoeveel de baas ook verdient, als jij met een kostenefficiente oplossing komt dan zal dat voor je spreken.

Mijn advies zou zijn om een van de systemen die door andere tweakers zijn gepost (of de best buy samenstelling) te laten assembleren door Azerty. Als je je zorgen maakt om de garantie kan je tot 3 jaar bijbestellen. Standaard zit er 1 jaar garantie op hun assemblageservice.

Veel succes, en hou ons op de hoogte! (even DMen mag ook)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• layzzzz
  • Laatst online: 30-03 16:51
Wat thetrueman2 zegt klopt helemaal, ik melde eerder dat je gewoon een Alienware/Dell moet kopen. Maar als iemand mij verteld dat die door een tweaker is aangeraden om een Dell te kopen dan denk ik ook "wat voor een tweaker dan :p ".

Als de vice-president toch liever een Dell dan bestel je die, succes iig

• Fire69
Temujin schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:01:
Waarom geen systeem laten assembleren door bijvoorbeeld alternate of azerty.

Dezen bieden ook gewoon hun 2 jaar garantie en service als ze het systeem assembleren voor jou..
Zelf ben ik trouw Azerty klant en heb deze service beter ervaren dan Dell en Acer. Als ik de verhalen van mijn mede IT'ers mag geloven zal Alternate hier ook echt niet voor onderdoen.

Daarnaast zou ik je willen adviseren 30 minuten van je kostbare tijd te besteden aan het rondzoeken en doorlezen van guides op het tweaker forum of 1 van de andere technische sites op het wereldwijdeweb. Hierna spendeer je nog eens 30 minuten om een pc samen te stellen met de vergaarde kennis.. Dit kun je ofwel via de tweakers pricewatch doen, of via de sites van Alternate, Azerty (of een ander soortgelijk bedrijf).

Dit processje levert jou je nieuwe kennis op.
Levert een boel blije tweakers op deze pagina op.

En mocht je nog een keer in deze situatie komen dan kun je hetzelfde grapje herhalen binnen de helft van de tijd..

Moet en zal er een titel van Dell, Hp, Acer of wat dan ook opgeplakt zitten. Dan ben ik bang dat dit niet de juiste opzet van hulp zoeken is.
Topic lezen levert ook blije tweakers op ;) Alternate en Azerty zijn hier al lang en breed voorbij gekomen...
Trouwens, als jij op 30 minuten piekfijn kan uitdokteren wat de laatste stand van zaken is in de gaming-wereld als je zelf nooit gamed, hoedje af, maar dat lijkt me wat onrealistisch.
thetrueman2 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:33:
Hey Fire69,

Lastige situatie, kan me goed voorstellen dat je geen nee wil zeggen tegen de baas. Sommigen beginnen hier te steigeren omdat er niet genoeg informatie voor handen is, maar ik kan me voorstellen dat de baas die er geen verstand van heeft gewoon een kant en klaar pakket wil/verwacht als cadeau.

Zoals eerder genoemd ligt een oplossing van Dell voor de hand, omdat zij ook het systeem assembleren en als het in elkaar dondert op komen halen en repareren. Ik heb alleen zakelijk ervaring met Dell, die leveren dan een kant en klare vervanging af en nemen de defecte pc mee. Uit mijn kennissenkring begrijp ik dat de particuliere support wel vrij traag kan zijn.

Ik heb de assemblage van mijn eerste systeem op mijn 12e bij Azerty laten doen en heb goede ervaring met hun support.

Meer dan een i5 zou ik er niet in laten zetten voor een "leek". In een i7 zit alleen hyperthreading ingebakken, en dat gebruiken games zelden. Overklokken lijkt mij ook niet van toepassing dus geef dan niet meer dan 1000,- uit aan het systeem. Hoeveel de baas ook verdient, als jij met een kostenefficiente oplossing komt dan zal dat voor je spreken.

Mijn advies zou zijn om een van de systemen die door andere tweakers zijn gepost (of de best buy samenstelling) te laten assembleren door Azerty. Als je je zorgen maakt om de garantie kan je tot 3 jaar bijbestellen. Standaard zit er 1 jaar garantie op hun assemblageservice.

Veel succes, en hou ons op de hoogte! (even DMen mag ook)
Thanks, eindelijk iemand die mijn situatie wel lijkt te begrijpen!! d:)b

De support van Dell spreekt me aan omdat ze het ding ook gewoon komen ophalen en terugbrengen, da's dus al een zorg minder voor mij.
Ik zie dat Azerty geen winkel in België heeft, dus moest de pc defect geraken moet hij terug naar NL, dat lijkt me niet zo ideaal. Dan is Alternate handiger, die zitten in Antwerpen, daar kan ik tijdens de kantooruren wel naartoe. Ik ga even zoeken of die ook zo'n garantie-pakket hebben.

Ik ga de hier geposte lijstjes morgen even overlopen en samenstellen op enkele shops.
De interessantste stel ik hem dan gewoon voor en als hij zelf niet meer info kan geven zal hij het daar gewoon moeten mee doen :)

Ik hou je zeker op de hoogte! :)
layzzzz schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:44:
Wat thetrueman2 zegt klopt helemaal, ik melde eerder dat je gewoon een Alienware/Dell moet kopen. Maar als iemand mij verteld dat die door een tweaker is aangeraden om een Dell te kopen dan denk ik ook "wat voor een tweaker dan :p ".

Als de vice-president toch liever een Dell dan bestel je die, succes iig
Tweaker of niet, soms moet je gewoon zoiets aanraden, anders weet je op voorhand dat je vroeg of laat kan langsgaan om de boel terug aan de praat te krijgen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2014 23:59 ]

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 12:10
Azerty levert ook in Belgie (ze zitten in Raalte, ongeveer 2 uur van Antwerpen). Zoals ik al zei heb ik particulier geen ervaring met Dell, maar bestel al wel ruim 10 jaar met grote tevredenheid bij Azerty. Je meldt dat meer mensen deze shop hier aanraden, maar dat is omdat het gewoon een fijne partner is :P

Waar je het systeem ook vandaan haalt, je bent het hoe dan ook tijdelijk kwijt omdat geen enkele partij particulier een vervangend systeem zal droppen. Dus of het dan handig is om per se in belgie te bestellen is aan jou. Ik zou kijken waar de first line support het beste is en het systeem niet enorm overpriced is (*mompelt iets over alienware*).

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Fire69
Dat het systeem een tijd weg is, dat stoort mij helemaal niet hoor. Ik zoek indien mogelijk gewoon een oplossing zodat ik het niet moet ophalen en terugbrengen :D
Raalte zou dan 3u rijden zijn van bij mij (of de VP, ik heb de pech om vlakbij hem te wonen :/ ), dus 6u heen en weer om een pc te droppen vind ik toch wat te veel van het goeie :)

• Temujin
  • Laatst online: 05-03 13:28

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Fire69 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 06:24:
Dat het systeem een tijd weg is, dat stoort mij helemaal niet hoor. Ik zoek indien mogelijk gewoon een oplossing zodat ik het niet moet ophalen en terugbrengen :D
Raalte zou dan 3u rijden zijn van bij mij (of de VP, ik heb de pech om vlakbij hem te wonen :/ ), dus 6u heen en weer om een pc te droppen vind ik toch wat te veel van het goeie :)
thetrueman2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:15:
Azerty levert ook in Belgie (ze zitten in Raalte, ongeveer 2 uur van Antwerpen).
Als je ze laat leveren hoef je zelf niet heen en weer te rijden ;) Begrijp ik niet goed dat jij dit niet goed begrijpt ? indien ik het wel goed begrijp dit dus nog even om het extra aan te duiden

• Fire69
Ik was niet zo zeer over de levering bezig, maar over eventuele defecten later. Ik kan niet direct op hun site vinden dat ze de pc zouden komen ophalen en terugbrengen.
(heb ik het goed begrepen zo? :) )

In ieder geval ik heb deze ochtend even met hem kunnen spreken.
Zijn zoon weet dus dat hij een pc krijgt, en had zelf voorgesteld om iets op maat te laten samenstellen.
Welke games hij speelt kon hij me niet zeggen, dat ging hij nog proberen na te vragen.

1500€ vond hij te duur, hij vroeg om eens te kijken wat er mogelijk is voor 750,1000 en max. 1250€
Hij moet ook nog een scherm/muis/keyboard/speakers hebben. Die mogen bovenop die prijs komen.
Als scherm heb ik in de Pricewatch gewoon de populairste rond de 250€ genomen, meer wou hij niet betalen ervoor:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Lijkt me wel ok.

Ik ben nu aan het kijken bij Alternate en Azerty om iets samen te stellen (of wat ze al hebben aan systemen).
Azerty lijkt iets goedkoper dan Alternate te zijn en op de BE-site van Alternate vind ik de on-site garantie niet...

[edit]
Betalen met creditcard is wel achterlijk duur bij Azerty zeg, er komt zomaar even 38€ bij!? 8)7

[edit2]
Dit systeem komt op ongeveer 1350€ (100€ voor een Windows-installatie)

Voorstellen om aan 750€ en 1000€ te geraken? Als ik de 2 duurste onderdelen (cpu/gpu) goedkoper neem, kom ik nooit aan die 750€...

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 23-06-2014 13:54 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Als er al iets kapot is, kan je dat zo los opsturen naar Azerty en zij sturen het naar je terug dus dat is echt geen probleem ;)

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:56
Als je nu eens bij Dell de Alienware X51 (799 basisprijs) neemt en daar al meteen de U2414H beeldscherm bij pakt.
Dan heb je in één keer de set.
De 270 is iig al 2x beter dan de 745. Maar als je er niets aan wijzigd (zit een i5 in), dan heb je best een leuke pc die totaal net boven de 1000 euro is, let wel, dit is inclusief scherm dan.

Ik raad je echt aan om gewoon voor Dell te gaan. Geen gezeik, goede systemen en goede support.

Dus, 270 GPU en U2414H toevoegen, dan zit je aan de 1350 euro.
2 jaar garantie en je kunt ook nog next business day bij kopen. Maar dat zijn keuzes die hij zelf kan maken.

Als ik zo'n vraag krijg (al helemaal zo'n vage), dan vraag ik altijd door.
Wellicht dat hij nog weet dat zijn zoon WoW speelt of whatever. Veel schiet spellen en dan de laatste nieuwe. Alle info is dan meegenomen.
Daarbij zou ik zelf bovenstaande aanraden en samen met diegene kijken en anders aanraden om iemand anders te vragen. Voel me ongeacht of het mijn leidinggevende is, niet verantwoordelijk om tot een oplossing te komen. Het is mijn werk niet.
Kan me wel voorstellen dat je ja hebt gezegd, maar met je beperkte kennis omtrent gamepc's, niet het meest slimme.

Het scherm kun je ook voor 210 kopen als je in de pricewatch kijkt.
Denk dat hij echt niet een probleem maakt van 50 euro boven het budget.
Lager kun je haast niet gaan om eerlijk te zijn. Ja, verder zoeken naar een andere merk oid. Of een gigantische concessie doen wbt de grafische kaart.

[ Voor 62% gewijzigd door Arunia op 23-06-2014 14:12 ]

• Fire69
Arunia schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:02:
Als je nu eens bij Dell de Alienware X51 (799 basisprijs) neemt en daar al meteen de U2414H beeldscherm bij pakt.
Dan heb je in één keer de set.
De 270 is iig al 2x beter dan de 745. Maar als je er niets aan wijzigd (zit een i5 in), dan heb je best een leuke pc die totaal net boven de 1000 euro is, let wel, dit is inclusief scherm dan.

Ik raad je echt aan om gewoon voor Dell te gaan. Geen gezeik, goede systemen en goede support.

Dus, 270 GPU en U2414H toevoegen, dan zit je aan de 1350 euro.
2 jaar garantie en je kunt ook nog next business day bij kopen. Maar dat zijn keuzes die hij zelf kan maken.

Als ik zo'n vraag krijg (al helemaal zo'n vage), dan vraag ik altijd door.
Wellicht dat hij nog weet dat zijn zoon WoW speelt of whatever. Veel schiet spellen en dan de laatste nieuwe. Alle info is dan meegenomen.
Daarbij zou ik zelf bovenstaande aanraden en samen met diegene kijken en anders aanraden om iemand anders te vragen. Voel me ongeacht of het mijn leidinggevende is, niet verantwoordelijk om tot een oplossing te komen. Het is mijn werk niet.
Kan me wel voorstellen dat je ja hebt gezegd, maar met je beperkte kennis omtrent gamepc's, niet het meest slimme.

Het scherm kun je ook voor 210 kopen als je in de pricewatch kijkt.
Denk dat hij echt niet een probleem maakt van 50 euro boven het budget.
Lager kun je haast niet gaan om eerlijk te zijn. Ja, verder zoeken naar een andere merk oid. Of een gigantische concessie doen wbt de grafische kaart.
Tja, en zo zijn we weer bij Dell... :)

Ik kan hem een systeem voorstellen van Alternate aan 750€
Of een Dell aan 700€

Welke zouden jullie voorstellen?

[ Voor 74% gewijzigd door Fire69 op 23-06-2014 14:43 ]

• Arunia
De grafische kaart van de Alternate pc is minder, de CPU is meer.
Het scheelt weinig.
Ik zou zelf dan eerder voor de wat betere grafische kaart gaan dan de wat betere processor.

Ofwel, de Dell. Mij lijkt de Dell support net wat verstandiger, maar dat ben ik. Koop zelf vaak genoeg bij Alternate en nooit problemen gehad, maar volledige systemen heb ik dan eigenlijk ook nog nooit gekocht naast laptops.

Die Dell van 700 euro is dan wel een i3. Dus daar is die dan een tikkeltje minder mee.
Blijf toch aan houden op de iets duurdere Dell om eerlijk te zijn, maar wellicht dat iemand een betere reactie heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 23-06-2014 14:27 ]

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Arunia schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:20:
De grafische kaart van de Alternate pc is minder, de CPU is meer.
Het scheelt weinig.
Ik zou zelf dan eerder voor de wat betere grafische kaart gaan dan de wat betere processor.

Ofwel, de Dell. Mij lijkt de Dell support net wat verstandiger, maar dat ben ik. Koop zelf vaak genoeg bij Alternate en nooit problemen gehad, maar volledige systemen heb ik dan eigenlijk ook nog nooit gekocht naast laptops.

Die Dell van 700 euro is dan wel een i3. Dus daar is die dan een tikkeltje minder mee.
Blijf toch aan houden op de iets duurdere Dell om eerlijk te zijn, maar wellicht dat iemand een betere reactie heeft.
Heb jij wel eens gekeken? De GTX745 is een GK107, de GTX650 is ook een GK107 máár de GTX650 heeft GDDR5 waar de gtx745 maar DDR3 heeft en dat gaat hem echt zwaar beperken. De alternate pc is overall dus gewoon veel beter.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:45
Ik zal me er ook is even bij inmengen. Als je de keuze hebt tussen een zelf samengestelde pc bij alternate en een prefab pc van dell dan zijn dit de verschillen:

Dell: Snellere support maar natuurlijk duurder en minder keuzevrijheid.
Alternate: Ook goede support, waarschijnlijk wel iets langzamer. Voordelen zijn dat je meer keuze hebt voor een betere prijs.

Als je tussen die 2 pc's moet kiezen, dan zou ik zelf voor de alternate gaan. Deze heeft namelijk een ssd, wat toch wel fijn is. Toch zou ik ze zelf beide afraden en dan gewoon iets meer uitgeven voor een systeem dat wat meer kan en dan kom je al snel bij het zelf samenstellen en assembleren bij alternate. Je kan natuurlijk ook gewoon met ze bellen wat voor service er mogelijk is bij het zelf samenstellen en door hun assembleren.

Nog 1 ding voor als je bij dell besteld, gebruik een vip code voor 10% korting. Gewoon aanmelden bij het vip programma, deze is voor studenten en werknemers (Ook al wordt er toch niet gecontroleerd).

• Arunia
DarkBlaze schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:34:
[...]

Heb jij wel eens gekeken? De GTX745 is een GK107, de GTX650 is ook een GK107 máár de GTX650 heeft GDDR5 waar de gtx745 maar DDR3 heeft en dat gaat hem echt zwaar beperken. De alternate pc is overall dus gewoon veel beter.
Ik ga even van benchmark sites uit. Mijn kennis van nvidia is niet zo heel groot. Ofwel, het is langgeleden dat ik een nvidia kaart heb gekocht. Welk geheugen er op zit heb ik dan ook totaal geen weet van.
Daarnaast raadde ik al aan om in de Dell pc de 270 te kiezen. Maar dan zit je net over het budget heen.

En met het VIP programma val je weer onder de max prijs ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 23-06-2014 14:41 ]

• Reepje
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:16:
Neemt die er toch eentje van Dell
Kan het niet laten mezelf te quoten O-)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Precies, als mensen een kant en klaar gamesysteem willen met degelijke support (all-in, next day w/e) dan kun je het beste voor een DELL/Alienware gaan. Tuurlijk is dat te duur enz maar daar kun je wel zulke garanties bijkrijgen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Fire69
DarkBlaze schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:34:
[...]

Arunia schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:40:
[...]

Ik ga even van benchmark sites uit. Mijn kennis van nvidia is niet zo heel groot. Ofwel, het is langgeleden dat ik een nvidia kaart heb gekocht. Welk geheugen er op zit heb ik dan ook totaal geen weet van.
Daarnaast raadde ik al aan om in de Dell pc de 270 te kiezen. Maar dan zit je net over het budget heen.

En met het VIP programma val je weer onder de max prijs ;)
Snappen jullie nu waarom ik hier om hulp ben komen vragen?
Als jullie er niet aan uit geraken, hoe zou het mij dan lukken? :)
Skynick schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:38:
Ik zal me er ook is even bij inmengen. Als je de keuze hebt tussen een zelf samengestelde pc bij alternate en een prefab pc van dell dan zijn dit de verschillen:

Dell: Snellere support maar natuurlijk duurder en minder keuzevrijheid.
Alternate: Ook goede support, waarschijnlijk wel iets langzamer. Voordelen zijn dat je meer keuze hebt voor een betere prijs.

Als je tussen die 2 pc's moet kiezen, dan zou ik zelf voor de alternate gaan. Deze heeft namelijk een ssd, wat toch wel fijn is. Toch zou ik ze zelf beide afraden en dan gewoon iets meer uitgeven voor een systeem dat wat meer kan en dan kom je al snel bij het zelf samenstellen en assembleren bij alternate. Je kan natuurlijk ook gewoon met ze bellen wat voor service er mogelijk is bij het zelf samenstellen en door hun assembleren.

Nog 1 ding voor als je bij dell besteld, gebruik een vip code voor 10% korting. Gewoon aanmelden bij het vip programma, deze is voor studenten en werknemers (Ook al wordt er toch niet gecontroleerd).
Ik ga gewoon bij hem gaan en de site van Alternate tonen, dan moet hij zelf maar zeggen welke van hun pre-assembled systemen hij wil. Ik heb er genoeg van! :P
warhamstr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:44:
Precies, als mensen een kant en klaar gamesysteem willen met degelijke support (all-in, next day w/e) dan kun je het beste voor een DELL/Alienware gaan. Tuurlijk is dat te duur enz maar daar kun je wel zulke garanties bijkrijgen.
Deze ochtend gaf hij zelf aan om toch maar een samengesteld systeem te kiezen. Waarschijnlijk om de prijs te drukken.
Dus ik ga hem straks de Alternate-pc's tonen, en erbij zeggen dat de support niet hetzelfde zal zijn als bij Dell.
Dan moet hij zelf maar beslissen. Op zijn niveau moet hij maar zelf wat beslissingen kunnen nemen :)
Op de Belgische Alternate-site vind ik de on-site garantie niet terug, ik denk dat ze het niet aanbieden...
Dus: support Dell, performance Alternate

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 23-06-2014 14:53 ]

• Reepje
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:47:

Ik ga gewoon bij hem gaan en de site van Alternate tonen, dan moet hij zelf maar zeggen welke van hun pre-assembled systemen hij wil. Ik heb er genoeg van! :P
No offence, maar je hebt het jezelf om te beginnen moeilijk gemaakt.
Daarnaast stel je een open vraag op dit forum (500 tot 1500 euro, verder geen info). Ja dan kan je net zo goed vragen zijn spruitjes lekker of zal ik naar Oostenrijk op vakantie gaan.

Maar, dit forum heeft wel nut. Als jij met een gefundeerd voorstel was gekomen, hadden mensen hier die setup kunnen beoordelen.

Nu trap je wat paniekvoetbal, de gozer mag nu kijken naar een site en zonder enige vorm van kennis zeggen: doe die maar.
En dat is dan zeer waarschijnlijk niet optimaal.

Jammer.

• Fire69
Reepje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:55:
[...]

No offence, maar je hebt het jezelf om te beginnen moeilijk gemaakt.
Daarnaast stel je een open vraag op dit forum (500 tot 1500 euro, verder geen info). Ja dan kan je net zo goed vragen zijn spruitjes lekker of zal ik naar Oostenrijk op vakantie gaan.

Maar, dit forum heeft wel nut. Als jij met een gefundeerd voorstel was gekomen, hadden mensen hier die setup kunnen beoordelen.
Ik kan hier geen info geven die ik niet zelf heb gekregen...
Hij heeft me tussen 2 meetings door (letterlijk me voorbijlopend) gezegd dat hij een pc voor zijn zoon wil en dat ik maar eens moest kijken!
Nu trap je wat paniekvoetbal, de gozer mag nu kijken naar een site en zonder enige vorm van kennis zeggen: doe die maar.
En dat is dan zeer waarschijnlijk niet optimaal.

Jammer.
Deze morgen ben ik bij hem geweest omdat ik gewoon meer info nodig heb, maar het enige wat hij me kon zeggen was dat 1250€ het maximum is dat hij wil geven.
En dat er nog 250€ voor een scherm bij mocht.
That's it.

Wat moet ik dan gaan doen? Zeggen dat hij het maar allemaal zelf uitzoekt?
Zie je hem al even hier op het forum alles gaan uitzoeken?

• Arunia
1250 max. Dan die X51 met Radeon 270.
Los een U2414H via de pricewatch.
En dan een leuk bijpassen setje muis, tobo en speakers.
Maak het jezelf niet zo moeilijk.
Dan zit je qua pc en randapparatuur onder de 1250 en heb je een goede pc en ook ruim in de grafische kaart. Het scherm past ruim binnen de 250.

Klaar!

• Skynick
Ik snap alleen niet dat je niet gewoon even alternate belt, dat spaart je een hoop tijd uit omdat dan meteen duidelijk is wat ze voor je kunnen betekenen. Wij kunnen hier alleen maar dingen aannemen, ook omdat een groot gedeelte hier in Nederland woont en wij niet altijd zo goed weten wat er allemaal in België is.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Met Arunia. Als iemand geen duidelijke eisen geeft geef je hem wat hij vraagt; een compleet systeem van €1250,-
Skynick schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:02:
Ik snap alleen niet dat je niet gewoon even alternate belt, dat spaart je een hoop tijd uit omdat dan meteen duidelijk is wat ze voor je kunnen betekenen. Wij kunnen hier alleen maar dingen aannemen, ook omdat een groot gedeelte hier in Nederland woont en wij niet altijd zo goed weten wat er allemaal in België is.
Dan is het voor een Belg toch niet makkelijk om bij een NL'se webshop te bestellen? :? TS had ook tegen 'zijn baas' kunne zeggen dat die maar met zijn eisen naar de dichtstbijzijnde pc boer moest gaan. (iets dat TS ook als zijn opdracht had kunnen zien magoed.)

[ Voor 75% gewijzigd door warhamstr op 23-06-2014 15:04 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Arunia
Het grootste probleem in mijn ogen is gewoon dat je niet weet wat die knul speelt.
Dat zou echt mijn eerste opmerking zijn. Laat die beste man eens gewoon praten met zijn zoon, interesse tonen in wat die jongen doet.
Maar aan de andere kant, ergens moet die 5 ton vandaan komen lijkt me zo.

Je moet ruim denken omdat je niet weet wat er precies gevraagd wordt.

• Fire69
Skynick schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:02:
Wat zouden ze meer kunnen betekenen dan de systemen die ze op hun site hebben staan?
Ik wil wel eens bellen en vragen wat ze me kunnen bieden tussen de 750 en 1250, maar waarschijnlijk gaan ze toch gewoon naar die systemen verwijzen.
warhamstr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:02:
Met Arunia. Als iemand geen duidelijke eisen geeft geef je hem wat hij vraagt; een compleet systeem van €1250,-

[...]

Dan is het voor een Belg toch niet makkelijk om bij een NL'se webshop te bestellen? :? TS had ook tegen 'zijn baas' kunne zeggen dat die maar met zijn eisen naar de dichtstbijzijnde pc boer moest gaan. (iets dat TS ook als zijn opdracht had kunnen zien magoed.)
Ik heb ook nog een gewone full-time job hier hoor, kan niet zomaar shops gaan aflopen :P
Mijn andere werk ligt nu gigantisch achter :(
Arunia schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:04:
Het grootste probleem in mijn ogen is gewoon dat je niet weet wat die knul speelt.
Dat zou echt mijn eerste opmerking zijn. Laat die beste man eens gewoon praten met zijn zoon, interesse tonen in wat die jongen doet.
Maar aan de andere kant, ergens moet die 5 ton vandaan komen lijkt me zo.

Je moet ruim denken omdat je niet weet wat er precies gevraagd wordt.
Dat is inderdaad het probleem... Wie weet speelt hij gewoon Farmville of zo :X
Ik heb hem gevraagd om het met zijn zoon te bekijken, hij ging proberen het te vragen, maar begon toen zelf over het feit dat hij zichtzelf een slechte vader vond omdat hij nooit thuis was :'(

Ik ga hem vandaag niet meer kunnen spreken. Ik stuur hem straks nog een sms om te benadrukken dat ik echt moet weten welke games er gaan gespeeld worden en dan zie ik morgen wel verder.

• Arunia
Ach ja, huilen dat je nooit thuis bent, maar de tijd dat je thuis bent weinig interesse in je kind steken. Daar ben je zelf bij. Maar goed, het ging over de pc.

Ik hoop dat hij even met zijn zoon gaat zitten om te kijken hoe en wat. al is het maar een richting. Dat scheelt al weer een boel.

ps, wij hebben ook een fulltime job. Ik ga er vanuit dat de rest ook niet thuis zit. :P

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Je kan ook kijken bij een topic waar Men vraagt naar een bepaalde prijsklasse. En deze even bij alternate erin knallen. Of een,van,de voorgestelde lijstjes. Support zit wel snor. Plus hoe snel zal zo'n pc kaduuk gaan? Als je geen DOAs hebt dan,gaan de meeste echt wel langer dan 3 jaar me. Of het moet echt een pissventje zijn die overal op slaat als het wat langer duurt

• Cliffy

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03 21:02
In elkaar laten zetten en klaar. Niet moeilijker maken dan het is.
Een PC is zo goed als nooit stuk als je er niets raars mee doet. Als er wel iets verrot is, kan die beste man hem best opsturen naar de winkel met zn 500k per jaar.

• Skynick
Voor 1115,89 de msi g-strike bij tones.be. Dan heb je een i5 4590 8gb ram een r9 280x msi gaming edition 250gb 840 evo met een 2TB WD Green met de standaard corsair cx 500m builder. Als je nog het resterende budget van 130 euro mag gebruiken, dan zou je dat kunnen besteden aan de i5 4690k (overclockbaar), een gtx 770 als hij een fan van nvidia is (of als zijn spellen er goed op doen) of een betere voeding die van een hogere kwaliteit is. Grappige is trouwens dat de msi goedkoper is dan het zogenaamd gebalanceerde (lees duurdere) tones systeem.

Het is aan de hoge kant van het budget, maar dan heb je wel een echt high-end systeem en niet zo'n half gaar broddel systeem van alienware die of een te sterke cpu heeft of een te sterke gpu en dan weer een ssd mist.

• Fire69
Samen met speakers en muis/keyboard kom ik aan 1285€.
Daarvoor heeft hij dan denk ik wel een mooi systeem. :)

Als ik te weten kom welke games er gaan gespeeld worden, kan ik verder kijken. Eventueel kan de gpu of zo dan wel nog aangepast worden voor een goedkoper systeem te krijgen...

[edit]
Krijg net mailtje van zijn zoon.

Dit zijn de games die hij speelt/zou willen spelen:
CoD, Crysis, ...
Watch Dogs, Assassin's Creed, Destiny, GTA

En hij stelt zelf deze gpu's voor (blijkbaar zelf ook al zitten zoeken)
GTX 750
R9 270X

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 24-06-2014 10:36 ]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-03 21:02
Hij speelt dus van alles wat.

Snellere GPU's pakken dan hij voorstelt. De genoemde zijn al 'oud'. Ga minstens voor een r9 280X. Anders krijg je straks het verwijt dat hij zn spelletjes niet op ultra kan spelen.

• Arunia
Denk dat die MSI van Skynick beste keuze gaat zijn. Mits zijn vader het accepteerd.

• Fire69
Ik denk dat hij niet veel anders zal kunnen.
Aangezien de games toch allemaal recent zijn, denk ik (voor zover ik iets van gamen weet...) dat je beter niet voor die 'oudere ' gpu's kiest.
En eigenlijk is dat onderdeel het enige waardoor je de prijs nog wat zou kunnen laten zakken juist?

[edit]

G-Strike € 209,96 1 € 209,96
INTEL CORE I5 4590 22NM 4 CORES 4 THREADS 3.3 € 3.7GHZ 6M... € 179,99
CORSAIR 8GB (2X4GB) 1600MHZ ZWART CML8GX3M2A1600C9 € 79,99
SAMSUNG 250GB 2.5 INCH 840 EVO SERIES BASIC MZ-7TE250BW € 128,99
WESTERN DIGITAL 2000GB WD GREEN™ 64MB I-POWER WD20E... € 76,99
MSI R9 280X GAMING 3G 3GB GDDR5, CLOCK RATE 970€1050MHZ, ... € 279,99
CORSAIR 500W CX500M BUILDER SERIES CP-9020059-EU € 59,99 1 € 59,99
MICROSOFT 64 NL WINDOWS 8.1 64BIT OEM € 99,99
107122 LOGITECH SPEAKER SYSTEM Z523 € 69,99
LOGITECH WIRELESS COMBO MK520 € 49,99
Totaalprijs incl. BTW € 1235,87

Alleen nog een scherm dan. Die Dell hebben ze niet bij Tones, even zoeken achter een ander goed alternatief dan.

[edit2]
pricewatch: Asus MX239H Aluminium, Zilver, Zwart

23" IPS Full-HD voor 240€. Zal wel OK zijn zeker?

Dan zit hij net onder zijn max van 1500€ met scherm :)

[ Voor 73% gewijzigd door Fire69 op 24-06-2014 11:37 ]

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Persoonlijk zou ik voor deze gaan: pricewatch: Dell P2314H
Is goedkoper in de PW, en gewoon een van de beste IPS schermen om op te gamen van dit moment door de zeer lage input lag.

Wel jammer dat de eerste PSU in de lijst die je kan kiezen zonder brakke caps meteen de RM1000 of AX870i zijn van +110/120€ :+

[ Voor 20% gewijzigd door DarkBlaze op 24-06-2014 13:07 ]

• Skynick
Dat heb je helaas altijd met voor geconfigureerde systemen, de voeding is waarop bezuinigd wordt. De meeste mensen weten namelijk niet wat een goede voeding is en kijken toch alleen maar naar het wattage.

• Fire69
DarkBlaze schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:06:
Persoonlijk zou ik voor deze gaan: pricewatch: Dell P2314H
Is goedkoper in de PW, en gewoon een van de beste IPS schermen om op te gamen van dit moment door de zeer lage input lag.

Wel jammer dat de eerste PSU in de lijst die je kan kiezen zonder brakke caps meteen de RM1000 of AX870i zijn van +110/120€ :+
Ik had ook een Dell in gedachten, maar die verkopen ze niet bij Tones, dus heb ik maar de meest populaire uit de pricewatch genomen die ze daar wel hebben :)

Duurdere voeding is geen optie, ben daarnet langs geweest met het lijstje van 1500€ en hij viel bijna van zijn stoel...
Hij zal het hiermee moeten doen als hij niet meer wil uitgeven. :)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49
500k p.j. en daar schrikt hij van.....pffff

• Skynick
Als je meer verdient, dan hoeft dat niet altijd te betekenen dat je ook meer wil uitgeven.
Daarnaast, het is wel even een cadeau van 1500 euro die hij aan zijn zoon geeft. Ik weet niet wat de gelegenheid is, maar van mijn ouders kreeg ik dat niet. ;)

Trouwens, deze zoon weet dat hij een pc krijgt. Dat betekend dat als hij meer wil, hij ook kan bijleggen als hij daar zin in heeft. Dat is tenminste wat ik vroeger deed bij mijn allereerste pc. Ik denk dat het sowieso beter is als hij zelf een muis en toetsenbord uitkiest. Dat is echt iets waar de voorkeur per persoon verschilt.

• Fire69
[even volledig OT]
Het is altijd een supervriendelijke en gewone man geweest, ik ken hem al sinds hij director was, dan VP, nu EVP.
Maar vandaag maakte hij een opmerking waarvan ik even niet meer wist wat te antwoorden...
"Kinderen, ze geven het sneller uit dan je kan verdienen... "
Wat antwoord je nou op zoiets? :/

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Fire69 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:56:
[even volledig OT]
Het is altijd een supervriendelijke en gewone man geweest, ik ken hem al sinds hij director was, dan VP, nu EVP.
Maar vandaag maakte hij een opmerking waarvan ik even niet meer wist wat te antwoorden...
"Kinderen, ze geven het sneller uit dan je kan verdienen... "
Wat antwoord je nou op zoiets? :/
je kan zeggen dat het goedkoper kan door zelf assemblage of assemblage door azerty. Maar dat er dan andere support heerst verder kun je ook nog aanhalen dat zo lang er geen gekke dingen zoals raften elke dag mee naar school/oma zeulen wordt gedaan, en dat nniet op elke link wordt geklickt die aangeeft dat je wat gewonnen hebt een pc lang mee kan gaan.

het verschil tussen een pc van 600 en een pc van 1500 is misschien een anderhalf jaar langer zonder settings omlaag te schroeven kan betekenen.

valt in herhaling

• Fire69
OK, hier zijn we nog maar eens....

PC was dus veel te duur voor hem. :/
Hij had gisteren zelf eens zitten kijken en was ook bij Dell terecht gekomen en ja, daar zag hij natuurlijk een pc voor 799€ staan...

Wat is nu beter van specs?
- Dell à 799: http://www.dell.com/be/p/alienware-x51-r2
- Alternate à 749: http://www.alternate.be/ALTERNATE/Pluto-P428/html/product/

• Arunia
Volgens mij waren we er al eerder over uit dat die van Alternate dan beter zou zijn.
Of, hij moet het er mee eens zijn dat je de grafische kaart van de Dell upgrade naar de AMD.
Dan is die beter.

Ps, je linkjes werken hier iig niet.

• Cliffy
Arunia schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:06:
Volgens mij waren we er al eerder over uit dat die van Alternate dan beter zou zijn.
Of, hij moet het er mee eens zijn dat je de grafische kaart van de Dell upgrade naar de AMD.
Dan is die beter.

250 euro voor een R9 270? 8)7

• Fire69
Arunia schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:06:
Dan is die beter.

Juist, sorry!

Dan zal het de Alternate worden.
De monitor vond hij ook te duur, dus zal ik hem de Dell 2314H aanraden aan 179€
Dan komt het op 930 + ongeveer 100€ voor muis/keyboard/speakers.

• Fire69
Gisteren stuurde hij me onderstaand antwoord nadat ik hem de Alternate had aangeraden.
ik zag ook nog de dell alienware van rond de 750 euro zonder scherm
denk je dat onderstaande beter is?

ik ken alternate niet
is dat betrouwbaar volgens jou ?

laat ons vandaag beslissen
Ik zou hem dit antwoorden:
De Alienware zal op grafisch gebied ongeveer even goed zijn. Grafische kaart is marginaal beter, maar de processor is dan weer trager.
De Alternate-pc heeft echter volgende belangrijke voordelen:
- een SSD als systeemschijf waardoor deze veel sneller zal opstarten en programma’s/games laden.
- een harde schijf van 2TB ipv 1TB
- betere voeding (hoger wattage), futureproof indien later zwaardere grafische kaart zou geplaatst worden
- grotere behuizing, volgens mij kan bij de Alienware niets extra van hardware geplaatst worden. Mogelijks kan zelfs de grafische kaart niet vervangen worden wegens plaatsgebrek.

Alternate is heel gekend in Nederland en hebben nu ook een winkel in België.
Ik zag wel dat die GTX650 enkel DX11 doet, de 745 doet ook DX12.
Maakt dat wat uit? Zijn er al DX12 games? :?
Pagina: 1 2 Laatste