• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 17:25
Ik heb goed gezocht naar een algemeen HTPC topic maar ik kan dit niet vinden. Ik was voor mezelf en een aantal vrienden op zoek naar een krachtige HTPC. Dus ben op zoek naar recente informatie over de beste componenten om zoiets samen te stellen. Inmiddels dus gevonden

Heb wat info uit:
[BBG] HTPC november 2013
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013

Helaas is deze info al weer bijna een half jaar oud en niet meer echt up to date. Nu lijkt het mij handig om een soort van ongoing Algemeen HTPC topic te starten. Waar mensen hun HTPC set kunnen showen en uitleggen waarom men voor de keuzes voor de bepaalde hardware heeft gemaakt. Daarnaast is er dan ook gelijk de mogelijkheid voor mensen om daar vragen over te stellen en zo hoeft niet iedereen een eigen advies topic te openen en is alle informatie omtrent HTPC's mooi op een plaats te vinden.

Om gelijk maar van start te gaan dit is wat ik zelf van plan ben om onderstaande te gaan kopen. Mijn budget ligt rond de 500 euro. En sta compleet open voor op of aanmerkingen en het is mijn doel om een positieve discussie te staten omtrent de componenten. Waarom heb ik dit gekozen:
  • Ik wil een wat krachtigere processor aangezien ik wil transcoderen op de machine, ten behoeve van streaming en alles naar het zelfde formaat transcoderen ten behoeven van opslag.
  • Voor de media ga ik zelf gebruik maken van een NAS. En wil de SSD in 2 partities verdelen en al scratchdisk en bootdisk gebruiken.
  • De behuizing is kwestie van smaak en ik vond deze de mooiste met de mogelijkheid voor een full size gpu tegen een acceptabele prijs.
  • GPU komt later zodra er GPU's met HDMI 2.0 beschikbaar zijn en deze zal dan een 4k tv moeten gaan aansturen. Voor nu wordt de Intel 4600 igp gebruikt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 148,76€ 148,76
1Gigabyte GA-Z87M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Zalman HD501€ 123,-€ 123,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,04€ 32,04
2Gelid Solutions Silent 8PWM, 80mm€ 5,93€ 11,86
1Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X€ 64,95€ 64,95
1Corsair CS450M€ 54,90€ 54,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 64,85€ 64,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,31

Ps. Mocht er al toch een algemeen HTPC topic bestaan dan hoor ik dat graag en mag hier een slotje op.

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Mooi initiatief. Toch denk ik dat bij htpc's er zoveel keuze is en de wensen van velen ook zo verschillend ( hoe kllein ook) dat het dus interessanter blijft om, te werken mer individuele topics. Immers als je alles in een topic gooit dan ga je imo,al snel,het overzicht verliezen van wie tegen wie bezig .

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:32
Er bestaat al een dergelijk topic:
*Algemeen Advies* HTPC en Homeserver Advies Guide

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 17:25
Die had ik compleet gemist, dank u voor het linkje! Deze kan dan dicht of gebruikt worden voor mijn specifieke situatie ? :?