Kuyt als linksachter vind ik toch wel opmerkelijk. Lijkt mij dat het spel daarmee een beetje asymmetrisch zal gaan worden. Wat niet verkeerd uit hoeft te pakken natuurlijk.
Welkom bij de telegraaf. Het zou me overigens niets verbazen, maar Blind in het centrum vind ik wel gewaagdgarriej schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:44:
Het is ook zeker niet ondenkbaar, ik heb er verder ook niks op aan te merken. Maar de televaag zet het neer als: Dit is de opstelling, zonder onderbouwing van een bron of enige vorm van ondersteuning hoe ze tot deze conclusie zijn gekomen.
Geheel een verrassing is dat toch niet? Is iets wat wel vaker ter sprake is gekomen.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:51:
Kuyt als linksachter vind ik toch wel opmerkelijk. Lijkt mij dat het spel daarmee een beetje asymmetrisch zal gaan worden. Wat niet verkeerd uit hoeft te pakken natuurlijk.
[ Voor 28% gewijzigd door lateef op 23-06-2014 15:53 ]
Inderdaad. Dat zei ik net ook al en ik vond het bijzonder dat niemand daar verder over begon. De linker centrale verdediger zal toch vooral veel moeten verdedigen (Sanchez) en dat lijkt me niet de beste kwaliteit van Blind.
Ik noem het dan ook niet voor niks de 'televaag' Maar ik vind het raar dat ze dat zo neer zetten, dat is toch geen journalistiek?lateef schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:52:
[...]
Welkom bij de telegraaf. Het zou me overigens niets verbazen, maar Blind in het centrum vind ik wel gewaagd
[...]
Geheel een verrassing is dat toch niet? Is iets wat wel vaker ter sprake is gekomen.
Als ik de wedstrijden zo terughaal was de Guzman vooral in verdedigend opzicht (omschakeling eruit halen) erg nuttig voor het Nederlands Elftal, tegen de Aussies kwam hij vooral fysiek wel te kort, maar hij is wel erg nuttig geweest.ettie1990 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:42:
Die opstelling is niet ondenkbaar, lens kwam er al eens in t tegen Spanje en Australië voor rvp dacht ik, en de guzman valt heel erg tegen op het moment,
Het zijn geen echte acties die je bijblijven, maar dat is ook een kracht.
Mocht dat de opstelling zijn, dan had ik toch echt Kongolo erin gezet. Die man heb je ervoor geselecteerd. Niet Kuyt. Dus Blind gewoon op LB en Kongolo in het centrum als linksbenige verdediger. Maar goed. Ik ben Van Gaal niet 
En ik had De Vrij gewisseld vanwege de gele kaart.. Nouja.. gewoon dit dus
En ik had De Vrij gewisseld vanwege de gele kaart.. Nouja.. gewoon dit dus
Het kan wel, maar nu heb je met Kuyt een speler die in balbezit constant naar binnen zal draaien om vervolgens met zijn rechterbeen de pass te geven. Maar aan de andere kant is Kuyt wel een draver en hopelijk speelt hij Isla kapot (conditioneel)St@m schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:12:
Maken we kans? Ja. Systeem? Gewoon hetzelfde. Dat is het gekozen systeem en het lijkt me raar om nu ineens heel anders te gaan voetballen. Goed moment om het systeem door te testen.
Vervanger van Van Persie: Lens/Depay
Vervanger BMI: Kongolo
Eventueel De Guzman vervangen voor Wijnaldum (ivm gele kaart en matig spel)
Eventueel De Vrij vervangen voor Veltman (ivm gele kaart)
Ik gok op een 2-2
Geen rare fratsen..
[ Voor 69% gewijzigd door St@m op 23-06-2014 16:00 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Kijk niet eens vreemd op als van Gaal dat nog gewoon zo doet ook. Die weet ook dat men zijn trainingsopstelling probeert te lezen
Het probleem met 532 is wel weer dat we het middenveld volledig kwijt zijn, zoals we dat ook tegen australie waren... Ben benieuwd.
Chili speelt precies hetzelfdedfrenner schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:02:
Het probleem met 532 is wel weer dat we het middenveld volledig kwijt zijn, zoals we dat ook tegen australie waren... Ben benieuwd.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Met deze opstelling ben je wel verschrikkelijk zwak bij je linker verdedigers. Kuyt is leuk en aardig voor de aanval maar verdedigen is toch andere koek. Dan komt Blind in zicht en die heb ik qua verdedigen ook niet hoog zitten. Als van Gaal met die 11 gaat spelen, laat het dan alsjeblieft 4-3-3 worden. Daar heb je meer aan dan geforceerd 5-3-2 blijven spelen want daar heb je de mensen simpelweg niet voor.
Chili speelt met 2 aanvallers, die worden opgevangen door de 3 centrumverdedigers. Ik denk echt dat Blind of Kuyt om het even is, behalve in balbezit. Zie mijn analyse hierbovenRobkazoe schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:05:
Met deze opstelling ben je wel verschrikkelijk zwak bij je linker verdedigers. Kuyt is leuk en aardig voor de aanval maar verdedigen is toch andere koek. Dan komt Blind in zicht en die heb ik qua verdedigen ook niet hoog zitten. Als van Gaal met die 11 gaat spelen, laat het dan alsjeblieft 4-3-3 worden. Daar heb je meer aan dan geforceerd 5-3-2 blijven spelen want daar heb je de mensen simpelweg niet voor.
En 5-3-2 (verdedigend) of 3-5-2 (in balbezit) is mij om het even.
Voordeel is natuurlijk wel met Kuyt dat je je hele speelwijze eenvoudig kunt aanpassen naar 4-3-3 zonder wissels toe te passen.
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 23-06-2014 16:14 ]
Ik denk dat Kuyt juist wel voor deze positie is geselecteerd, misschien meer voor de rechter- dan de linkerflank, maar wel voor deze rol. Een rol die hij bij Liverpool trouwens ook vaak heeft gespeeld. Met name op rechts heb je buiten Janmaat geen andere optie dan Kuyt wanneer je 5-3-2 wilt spelen. Verhaegd is echt een verdedigende back, die matig is met opkomen.St@m schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:55:
Mocht dat de opstelling zijn, dan had ik toch echt Kongolo erin gezet. Die man heb je ervoor geselecteerd. Niet Kuyt.
Kongolo heeft waarschijnlijk niet voldoende overtuigd en kiest Van Gaal voor Blind in het centrum en Kuyt in de backpositie, heel vreemd vind ik het niet. Maar we zullen het zo zien of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.
Als dat zo is, dan is dit de enige logische keuze ja als je vasthoud aan het systeem. En daarom zeg ik ook: Het kan wel, alleen in balbezit maak je het veld op het middenveld kleiner doordat Kuyt altijd naar binnen zal draaien voor het geven van de pass. (Zul je zien dat ie net zo'n geweldige crossbal gaat geven als Blind met z'n linker)lateef schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:15:
[...]
Ik denk dat Kuyt juist wel voor deze positie is geselecteerd, misschien meer voor de rechter- dan de linkerflank, maar wel voor deze rol. Een rol die hij bij Liverpool trouwens ook vaak heeft gespeeld. Met name op rechts heb je buiten Janmaat geen andere optie dan Kuyt wanneer je 5-3-2 wilt spelen. Verhaegd is echt een verdedigende back, die matig is met opkomen.
Kongolo heeft waarschijnlijk niet voldoende overtuigd en kiest Van Gaal voor Blind in het centrum en Kuyt in de backpositie, heel vreemd vind ik het niet. Maar we zullen het zo zien of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 23-06-2014 16:19 ]
BronDe FIFA neemt volgens Jol een groot risico met Gassama, die in zijn 14 internationale duels tot dusver 53 keer geel en 3 keer rood trok.
ligt het aan mij, of zijn 53 gele kaarten in 14 duels wel heel veel? hmm het zijn er nog geen 4 per wedstrijd, wat opzich nog steeds niet heel weinig is(maar minder als dat het lijkt op t eerste oog). Maar we gaan het zien.
Oh bah, alweer zo een. Kan Oranje nou gewoon eens een fatsoenlijke scheids krijgen dit toernooi?
Het zal alweer wel een onterechte penalty tegen worden en een lading onterechte kaarten.
Dan nog dit. Zou het niet kunnen dat die opstelling een dwaalspoor is om de Telegraaf een lesje te leren? Dat zie ik van Gaal wel doen. Niemand geloofd de Telegraaf meer als het echt een dwaalspoor was. Die krant moet je toch al niet vertrouwen maar dat is een tweede.
Het zal alweer wel een onterechte penalty tegen worden en een lading onterechte kaarten.

Dan nog dit. Zou het niet kunnen dat die opstelling een dwaalspoor is om de Telegraaf een lesje te leren? Dat zie ik van Gaal wel doen. Niemand geloofd de Telegraaf meer als het echt een dwaalspoor was. Die krant moet je toch al niet vertrouwen maar dat is een tweede.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Opstelling is bekend https://twitter.com/intent/user?screen_name=FIFAWorldCup maar of ze 532 of 433 spelen, niemand die het weet.
[ Voor 25% gewijzigd door garriej op 23-06-2014 16:33 ]
Opstelling met Kuyt op links, van televaag klopt dus wel gewoon 
Ik verwacht dat Kuyt doorschuift, en het dan alsnog gewoon 4-3-3 is met Blind op links.
Ik verwacht dat Kuyt doorschuift, en het dan alsnog gewoon 4-3-3 is met Blind op links.
[ Voor 40% gewijzigd door dutchgio op 23-06-2014 16:33 ]
Ik neem aan dat iedereen (zowel wij als de tegenstander) bekend is met het feit dat we beide al door zijn, we nog niet weten welke tegenstander wij krijgen en daar eigenlijk ook geen invloed op hebben. Als je nu nog kaarten scoort, dan klopt er iets niet.garriej schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:21:
[...]
Bron
ligt het aan mij, of zijn 53 gele kaarten in 14 duels wel heel veel? hmm het zijn er nog geen 4 per wedstrijd, wat opzich nog steeds niet heel weinig is(maar minder als dat het lijkt op t eerste oog). Maar we gaan het zien.
Oh bah, nu moeten we de Telegraaf nog serieus gaan nemen ook.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Telegraaf is qua sport gewoon de beste krant van Nederland.
Hebben zeker de beste journalisten hoor.
Hebben zeker de beste journalisten hoor.
Verwijderd
De Telegraaf serieus nemen? Laat van Gaal er maar niet achter komen dat de Telegraaf het reeds eerder wist. Heeft van Gaal weer iets om zich druk over te maken naar de verslaggevers van de Telegraaf toe.
Hmm vidal krijgt rust
[ Voor 8% gewijzigd door Kw4kje op 23-06-2014 16:37 ]
https://www.google.nl/search?q=wk14&rlz=1C1CHMO_nlNL575NL575&oq=wk14&aqs=chrome.0.69i59j0l5.1272j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=nederland+vs+chili Volgens google spelen we 433. Wat een link inderdaad.. Krijg hem niet kleiner dan ontploft tweakers.
op vi nu ook
op vi nu ook
Op het eerste oog stapt Louis van Gaal voor het WK-duel met Chili over op een 4-3-3 tactiek, maar waarschijnlijker is dat het systeem hetzelfde blijft met een andere personele invulling.
[ Voor 85% gewijzigd door garriej op 23-06-2014 16:40 ]
Die personele invulling is echter wel heel belangrijk. Blind en Indi lijken in de verste verte niet op elkaar. Volgens mij speel je dan echt compleet anders.
Klopt, ik had niet verder gelezen, 532 dus gewoon, maakt allemaal niet uit; we gaan winnen!!
Die hele opstelling / systeem focus is maar vreemd, ten aanzien van een partij als Chili. De flexibiliteit van die groep & spelers staat haaks op een rigide systeem - ongeacht welk systeem dat is.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Gelijkspel is al voldoende hoor. Het enige doel vandaag is de poule winnen om zo Duitsland, Frankrijk, Italie en Brazilië te vermijden.
Lens is snel, maar snelheid is ook niet alles. Kuyt is ook niet snel. Maar KJ scoort tenminste wel in oranje.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:04:
Lens en Robben spelen tig keer beter samen dan Huntelaar en Robben. Wil je op snelheid Chili verrassen hoef je echt niet met Huntelaar aan te komen.
Klaasjan is denk ik niet best in dit systeem.tweaker2010 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:45:
[...]
Lens is snel, maar snelheid is ook niet alles. Kuyt is ook niet snel. Maar KJ scoort tenminste wel in oranje.
En RVP niet?tweaker2010 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:45:
[...]
Lens is snel, maar snelheid is ook niet alles. Kuyt is ook niet snel. Maar KJ scoort tenminste wel in oranje.
Leg de cijfers van beide eens naast elkaar.
RVP
87 caps
46 goals
1.89 gemiddeld per wedstrijd
KJH
62 caps
34 goals
1.82 gemiddeld per wedstrijd
Denk dat de scheidsrechter het niet zo tof vindt als RvP vanavond het veld op komtGhengis schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:50:
[...]
En RVP niet?
RVP
87 caps
46 goals
KJH
62 caps
34 goals
Oeioei, iemand heeft hier een punt gemist

Verwijderd
Als het er op aan komt scoort Sneijder, zelfs met zijn hoofd, op aangeven van Kuyt, de twee ukkies in het toenmalige Oranje. De Brazilianen hebben het daar nu nog over.tweaker2010 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:45:
[...]
Wel even de goede conclusie trekken, RVP maakt 46/87 goals per wedstrijd, KJH 34/62, precies andersom dus.Ghengis schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:50:
[...]
En RVP niet?
RVP
87 caps
46 goals
KJH
62 caps
34 goals
Kuit als linksback, Lens voorin, geen Huntelaar

Luxe linksback...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Jup. Nu op 1 interview met Louis.
Speel dan gewoon 433 ofzo..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
reactie voetbal is een mooi woord voor counter voetbal...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En winnen is een mooi woord voor winnen ...Fiber schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:13:
Ik vertrouw op Van Gaal, laat maar komen!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Klinkt idd wat positiever terwijl het hetzelfde isFiber schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:13:
[ Voor 62% gewijzigd door Sepp14 op 23-06-2014 17:25 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Verwijderd
Voetbal is een spel van fouten.Fiber schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:13:
Ik ook hoor. En een goeie counter is bijna het mooiste wat er is in het voetbal...kenneth schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:24:
[...]
En winnen is een mooi woord voor winnen ...
Ik vertrouw op Van Gaal, laat maar komen!
Kom op Ned laat zien dat je van een sterke ploeg kan winnen!! Trouwens ik twijfel toch wel een beetje als ik hoor dat Chilli zomaar 6-3 kon staan tegen Duitsland in een eerder gespeelde wedstrijd.
Nederland speelt helemaal in het Oranje. Dat brengt ons meestal geen geluk...
Hopelijk gaat het vandaag wel goed.
Hopelijk gaat het vandaag wel goed.
Geluk is bullshit, de vorm van de dag bepaalt
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Spelers van Chili kijken best wel erg gespannen.
⏩ PVOutput☀️
toch altijd weer een kippenvel momentje met het Wilhelmus

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Zeker nu de meesten ook weer meezingen...!aerofreak schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:57:
toch altijd weer een kippenvel momentje met het Wilhelmus

Wat is dit voor opstelling?!?
Maar goed, in Louis we trust.
Kuijt oproepen is kanloos, hem laten invallen nog kanslozer... Maar in de basis laten starten? Ik heb er geen woorden voor

XXXVI
Ben benieuwd of die scheidsrechter nog wat geks in petto heeft. Het wachten is op een penalty...
Gewoon weer 5-3-2. Maar nu met Dirk Kuyt als linksback...andries.t.net schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:58:
Wat is dit voor opstelling?!?
Kuyt is rechts, de opbouw op links van achteren zal niet best zijn verwacht ik.
Jaaa, uitfluiten 
Dom volk.

Dom volk.
Dat ja, wat is dit voor opstelling!?!Fiber schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:00:
[...]
Gewoon weer 5-3-2. Maar nu met Dirk Kuyt als linksback...
Ook Huntelaar had ik de basis verwacht.
Jeetje wat irritant dat fluiten. Alleen al daarom moet Ned 5-0 winnen van dat *** volk.
Kuyt kun je zelfs als keeper nog wel opstellen...
Chili komt meestal binnen 30 min op voorsprong volgens de rekenmeester op Radio 1. Het is zaak de boel achterin dicht te houden zal van Gaal gedacht hebben.
Lens knietje in z'n kruis...?
Dat ^^Hironshy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:02:
Jeetje wat irritant dat fluiten. Alleen al daarom moet Ned 5-0 winnen van dat *** volk.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Leuk dat 10 min lange volkslied en ook nog eens fluiten.
Beetje een contactLens vandaag
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Zit al het hele toernooi te kijken naar die zwarte streep achter op het shirt van de scheidsrechters. Loopt daar het draadje van de headset door of zo...?

Kunnen de supporters hun fluitjes aub dicht houden
begint toch wel wat irritant te worden over de surround

Lijkt het zo of is bijna de hele stadion rood met wat geel ertussen.
Kom op KJH, warmlopen
Had jij geen tentamen kenneth?
[ Voor 3% gewijzigd door Zeddicius op 23-06-2014 18:21 ]
Is dat veld nu in slechte staat?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Goed opgelet jij
Aha, nou succes!kenneth schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:22:
[...]
Goed opgelet jijOver 8 minuten stap ik op de fiets
Gelukkig heeft de HRO de tentamens van vanavond een dag uitgesteld
. Had er niet aan moeten denken om nu een tentamen te moeten maken.
Succes zometeen
Succes zometeen
[ Voor 7% gewijzigd door CR1691 op 23-06-2014 18:24 ]
PSN: Finally_Chris
Waarom? Voorlopig gaat het toch prima...?
als er toch geen bal voorgegooid wordt heb je aan KJH ook niks aan.
⏩ PVOutput☀️
Ja. Baggerveld. Of beter: zandveld...Kain_niaK schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:20:
Is dat veld nu in slechte staat?
Met 0-0 houden bedoel je?

Heb je die nu pas?tweaker2010 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:25:
[...]
Met 0-0 houden bedoel je?Wat een afzwaaier van Wijnaldum trouwens
⏩ PVOutput☀️
Beetje groene verf doet wonderen
Aan het eind van de wedstrijd prikt Robben er nog wel een paar in...tweaker2010 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:25:
[...]
Met 0-0 houden bedoel je?Wat een afzwaaier van Wijnaldum trouwens

Gewoon omdat het kanFiber schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:27:
[...]
Aan het eind van de wedstrijd prikt Robben er nog wel een paar in...
Of zouden ze 0-0 afgesproken hebben...?
Lens wordt gewoon zelf vast gehouden?
⏩ PVOutput☀️
Ze spelen tot nu toe voor 0-0, niet meer dan dat.
Was toen Lens even pijn had
Dank!
Veel plezier iedereen!
Blind houdt Alexis Sanchez lekker uit de wedstrijd tot nu toe.
⏩ PVOutput☀️
goede acties van Janmaat en De Jong daar!
Die de Jong
Gewoon keihard de warpdrive aangezet
Maar wtf dacht robben met die zij-pass?schwarzenegger schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:33:
goede acties van Janmaat en De Jong daar!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jammer, de vrij kwam net niet lekker uit. Uit standaardsituaties moet wel iets mogelijk zijn vandaag.
[ Voor 42% gewijzigd door CR1691 op 23-06-2014 18:35 ]
De Vrij probeert een #VanPersie?
⏩ PVOutput☀️
#VliegendeHollanderQuad schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:35:
De Vrij probeert een #VanPersie?
Dit topic is gesloten.