Game PC 2014 - Tips/Advies?

Pagina: 1
Acties:

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02 16:27
Goedemorgen,

Ik sta op het punt om een nieuwe game pc aan te schaffen, gebaseerd op het Z97 platform en Devils Canyon.
Tijdens mijn samenstelling let ik vooral op het geluid/favorieten merken (Corsair/Asus) en de looks.
Tot nu toe heb ik de volgende lijst (twijfels staan hieronder):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 299,90€ 299,90
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 169,92€ 169,92
1XFX R9 290 4GB Black Edition Double Dissipation€ 349,-€ 349,-
1NZXT H440 Wit€ 99,45€ 99,45
1Corsair Hydro H110€ 100,90€ 100,90
1Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 18,52€ 18,52
1Corsair SP120 Quiet Edition, 120mm€ 11,75€ 11,75
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2133C11R€ 147,12€ 147,12
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 29,95€ 29,95
1Corsair AX760€ 137,90€ 137,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.364,41

SSD komt over uit mijn huidge PC (Samsung Evo 256GB).

Nu mijn twijfels:

- Processor i5 of i7? Ik wil beginnen met overclocken dus een K variant is een must.

- Grafische kaart, deze is nu overal in de aanbieding maar mijn voorkeur geniet een Asus kaart (als is de MSI variant het stilst, maar ook een stuk duurder).

- Geheugen, als ik ga overclocken bied 2133Mhz dan veel voordeel? Dit is mijn grootste vraagteken.

Mijn budget is max 1500 euro.

Hopelijk kunnen jullie mij voorzien van wat tips, zodat ik de juiste setup bestel :)

Gr,
Protax

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja, beetje standaard voor al die gasten die zo nodig 1500 euro willen uitgeven want:

cpu is overkill
moederbord is overkill
voeding is overkill
geheugen is overkill

Even voor de duidelijkheid, overkill betekend dat de kracht die je koopt, niet gebruikt kan worden.
Bijvoorbeeld een VW polo met een benzinetank van 200 liter, dat is overkill, heb je niets aan.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Reepje schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:24:
Tja, beetje standaard voor al die gasten die zo nodig 1500 euro willen uitgeven want:

cpu is overkill
moederbord is overkill
voeding is overkill
geheugen is overkill

Even voor de duidelijkheid, overkill betekend dat de kracht die je koopt, niet gebruikt kan worden.
Bijvoorbeeld een VW polo met een benzinetank van 200 liter, dat is overkill, heb je niets aan.
16GB geheugen is niet noodzakelijk overkill. Als de TS wilt gamen en een pak browser tabs open houden, kan meer dan 8GB benut worden. Ik vind ook wel dat 2133 overkill is.

@Protax: Je kan even goed de cpu overklokken met 1600MHz of 2133 MHz geheugen, overklokken gebeurt volledig met de multiplier en de baseclock blijft dus dezelfde. Bijgevolg is het verschil tussen 1600 en 2133 een andere geheugenmultiplier, de cpu gaat daar niet sneller van tikken. Geheugensnelheid heeft heel weinig nut voor een i5 of i7 in games.

Ook over de cpu, de i7 4790K is standaard wel lekker hoog geklokt maar een i5 4690K haalt die snelheden ook als je zelf overklokt en hyperthreading wordt niet benut in games. Dat is toch €100 die ik gewoon in mijn zak zou houden.

De 760W voeding zou ik ook zoeken naar iets minder zwaars tenzij je echt van plan later nog een R9 290 in Crossfire toe te voegen.

Enne, wat heeft iedereen toch met Corsair en Asus? Dat zijn de 2 merken die veruit de meeste fanboys (met teveel geld) hebben zo te zien aan de builds die hier passeren. Die Maximus VII Hero is in mijn ogen het geld niet waard, er zijn ook heel goede Z97 moederborden voor €50 minder, van Asus of van andere merken. RoG is pure marketing, laat je daar niet aan vangen.

• Protax
Reepje schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:24:

cpu is overkill
moederbord is overkill
voeding is overkill
geheugen is overkill

Reepje,

Bedankt voor je reactie, ik snap dat sommige dingen overkill zullen zijn.
Maar in dit soort situaties is het dan misschien ook handig als je het onderbouwd en met een alternatief komt.

CPU: Hier gaf ik al aan dat ik hierover twijfel, I5 is voor de huidige generatie games voldoende, maar in de nabije toekomst?

Moederbord: Hier is bij mij geen twijfel over mogelijk, in mijn huidige PC ben ik toen ook gegaan voor een bord, maar prijs/kwaliteit goed was. Echter mis ik hier wat handige features en extra's. Daarnaast ziet dit er ook gelikt uit :)

Voeding: Is overkill ben ik met je eens, maar volgens mij is de 650 watt variant (Corsair RM650) niet zo goed.

Geheugen: Daar twijfelde ik al erg over, en daar zou ik dan ook graag advies over krijgen (overclocken is nieuw voor mij).

• Protax
MacPoedel schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:29:
[...]

16GB geheugen is niet noodzakelijk overkill. Als de TS wilt gamen en een pak browser tabs open houden, kan meer dan 8GB benut worden. Ik vind ook wel dat 2133 overkill is.

@Protax: Je kan even goed de cpu overklokken met 1600MHz of 2133 MHz geheugen, overklokken gebeurt volledig met de multiplier en de baseclock blijft dus dezelfde. Bijgevolg is het verschil tussen 1600 en 2133 een andere geheugenmultiplier, de cpu gaat daar niet sneller van tikken. Geheugensnelheid heeft heel weinig nut voor een i5 of i7 in games.

Ook over de cpu, de i7 4790K is standaard wel lekker hoog geklokt maar een i5 4690K haalt die snelheden ook als je zelf overklokt en hyperthreading wordt niet benut in games. Dat is toch €100 die ik gewoon in mijn zak zou houden.

De 760W voeding zou ik ook zoeken naar iets minder zwaars tenzij je echt van plan later nog een R9 290 in Crossfire toe te voegen.

Enne, wat heeft iedereen toch met Corsair en Asus? Dat zijn de 2 merken die veruit de meeste fanboys (met teveel geld) hebben zo te zien aan de builds die hier passeren. Die Maximus VII Hero is in mijn ogen het geld niet waard, er zijn ook heel goede Z97 moederborden voor €50 minder, van Asus of van andere merken. RoG is pure marketing, laat je daar niet aan vangen.
Bedankt voor je reactie!

Processor, dan lijkt het me toch nuttiger om voor de I5 variant te gaan (overigens heeft een bekende winkel nu een actie met de oude chip I5-4670/I7-4770 , dan krijg je tot 45 euro retour als je er een Asus board bij neemt).

Geheugen, 16GB is wel een must. Ben wel benieuwd welk setje 1600 (heb ik nu ook)/1866Mhz je dan aanraadt (die timings zijn voor mij abacadabra).

Voeding, als alternatief zat ik te kijken naar de Corsair RM650.De 650 watt variant lijkt mij voor een single GPU setup ruim voldoende.

Moederbord, daar heb ik als alternatief de:
MSI Z97 Gaming 5
&
ASUS Maximus VII Ranger

Wat betreft Asus/Corsair, ik vind het altijd fijn om zoveel mogelijk van hetzelfde merk in je systeem te hebben. Daarnaast heb ik ook goede ervaringen met deze partijen als er iets defect is.
Bijv. als ik nou geen Asus plank neem, maar bijv. de MSI dan zou ik ook voor een MSI videokaart gaan.
Maar goed, misschien zit er iets niet goed in mijn kop O-)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Protax schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:48:
[...]

Geheugen, 16GB is wel een must. Ben wel benieuwd welk setje 1600 (heb ik nu ook)/1866Mhz je dan aanraadt (die timings zijn voor mij abacadabra).
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU, low voltage, strakke timings en low profile. Verreweg het populairste setje hier.
Voeding, als alternatief zat ik te kijken naar de Corsair RM650.De 650 watt variant lijkt mij voor een single GPU setup ruim voldoende.
Niet doen, matige kwaliteit. Kies iets uit dit lijstje en je zit goed.
Wat betreft Asus/Corsair, ik vind het altijd fijn om zoveel mogelijk van hetzelfde merk in je systeem te hebben. Daarnaast heb ik ook goede ervaringen met deze partijen als er iets defect is.
Bijv. als ik nou geen Asus plank neem, maar bijv. de MSI dan zou ik ook voor een MSI videokaart gaan.
Dat zit inderdaad vooral in je hoofd ;). Over het algemeen werkt alles met alles, maar ik neem aan dat je per onderdeel gewoon het beste wil, dan moet je "concessies" doen qua merk, maar niet qua kwaliteit!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sowieso niet de XFX DD nemen, die dingen hebben nogal eens probleempjes de VRM's koel te houden, pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X of de pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD zijn betere keuzes.

Die kast is wéér een mislukte Fractal Design kloon van NZXT. De Define R4 is goedkoper, koeler, heeft wél drivebays en is ook een tikje stiller, dus, waarom niet die nemen?

Qua mobo de Gaming 5 van MSI lekker laten liggen, dat ding heeft wat weinig fases, niet persé een grote ramp, maar de pricewatch: Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5 is maar ietstje duurder en heeft wat betere onderdelen.

Zelf vind ik CLWC niet al te interessant. Het is duur, en koelt nauwelijks beter dan een top-of-the-line luchtkoeler als de pricewatch: Thermalright SilverArrow IB-E, pricewatch: Thermalright Silver Arrow SB-E Extreme Edition, pricewatch: Phanteks PH-TC14PE Zwart, pricewatch: Zalman CNPS12X of de pricewatch: Noctua NH-D15

People as things, that’s where it starts.

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Weet je zeker dat je een NZXT H440 kast wilt kopen? Volgens mij wordt deze kast flink warm omdat het een probleem heeft met de intake van koele lucht.http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1593032

• Protax
Ryack schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:11:
Weet je zeker dat je een NZXT H440 kast wilt kopen? Volgens mij wordt deze kast flink warm omdat het een probleem heeft met de intake van koele lucht.http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1593032
Ja, die looks zijn briljant.
En volgens mij klopt er iets niet in de setup van de poster hierboven.

YouTube: Air vs. water cooling - Noctua NH-D15, Corsair H105, Hyper 212 EVO in NZXT H440

Check het bovenstaande filmpje maar eens, die kerel volg ik nu al een tijdje en heeft er wel verstand van. De kast koelt niet het best, maar zo erg als in de post hierboven is het nou ook weer niet.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het verschil in looks tussen een H440 of een R4 zijn nihil, terwijl die laatste op elk vlak de betere kast is.

• Protax
VasZaitsev schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:24:
Het verschil in looks tussen een H440 of een R4 zijn nihil, terwijl die laatste op elk vlak de betere kast is.
Ik heb nu al 5 jaar ofzo de Fractal Design R2, tijd voor iets nieuws :)

• Protax
VasZaitsev schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:10:
Sowieso niet de XFX DD nemen, die dingen hebben nogal eens probleempjes de VRM's koel te houden, pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X of de pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD zijn betere keuzes.
En hoe denk jij over de MSI of Asus variant (MSI is sowieso het stilst als ik het goed heb)?

[ Voor 4% gewijzigd door Protax op 17-06-2014 14:38 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Protax schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:29:
[...]

Ik heb nu al 5 jaar ofzo de Fractal Design R2, tijd voor iets nieuws :)
Neem dan een Bitfenix Ghost of een Corsair 330R, allebei qua prestaties vergelijkbaar met de Define R4.

De MSI is volgens mij ook prima, heb wel een paar negatieve dingen gehoord, maar ik denk dat dat incidenten zijn. Sowieso hoor je negatieve dingen eerder dan positieve dingen.

[ Voor 23% gewijzigd door RobinHood op 17-06-2014 14:43 ]

• Ryack
  • Laatst online: 18-10-2021
Protax schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:17:
[...]
Ja, die looks zijn briljant.
Had em bijna zelf ook gekocht. Dus dat van die looks begrijp ik. :)
En volgens mij klopt er iets niet in de setup van de poster hierboven.

YouTube: Air vs. water cooling - Noctua NH-D15, Corsair H105, Hyper 212 EVO in NZXT H440

Check het bovenstaande filmpje maar eens, die kerel volg ik nu al een tijdje en heeft er wel verstand van. De kast koelt niet het best, maar zo erg als in de post hierboven is het nou ook weer niet.
De poster had in eerste instantie wel een verkeerde setup maar zelfs met een goede setup is de koeling van de kast gewoon niet goed.
In het commentaar onder deze review op Youtube geeft de reviewer ook aan dat de koeling capaciteiten van deze kast niet goed zijn. Veel van de commentaren onder die review gaan over de slechte koeling. Zo lang je dat van te voren weet en er rekening mee houdt is het geen probleem.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Protax schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Processor, dan lijkt het me toch nuttiger om voor de I5 variant te gaan (overigens heeft een bekende winkel nu een actie met de oude chip I5-4670/I7-4770 , dan krijg je tot 45 euro retour als je er een Asus board bij neemt).

Moederbord, daar heb ik als alternatief de:
MSI Z97 Gaming 5
&
ASUS Maximus VII Ranger

Geheugentimings let ik ook alleen maar op de de CAS timing, de meeste andere hangen daar toch wat mee samen. CL 9 is zowat de standaard timing bij 1600MHz, 8 bij een paar Crucial Ballistix Tactical modules. Hoger dan 1600MHz zijn CL10 en 11 courant. Heel grote verschillen maakt dat trouwens ook niet, de Haswell geheugencontroller is gewoon heel geheugen agnostisch.

Ik heb zelf Kingston HyperX Genesis 1866 CL10 geheugen wat een beetje overkill is voor mijn Core i5 750 omdat die maar 1333 ondersteunt, maar bij vroegere generaties ging de geheugenklok wél mee hoger met overklokken van de cpu (vaste multiplier dus overklokken met baseclock) en daarom was dat toen dus iets meer van belang.

Ik vind br00ky's suggestie van die Crucials dus wel goed. Bij die geheugensnelheden komt ook weinig warmte vrij dus hoge heatspreaders zijn nogal zinloos. Als je toch voor Corsair gaat, zou ik Vengeance LP zoals dit pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 nemen want die hoge heatspreaders van Dominator etc zijn maar uiterlijk vertoon onder de 2133MHz.

Ik heb de Corsair RM650, vind het eigenlijk wel een goede voeding en lekker stil, maar je neemt wel een risico met de capacitoren. Corsair geeft 5 jaar garantie op RM voedingen en die is meestal wel in orde, dus nam ik het risico maar. En heb ook dat model gekozen omdat de pc-winkel bij mij in de buurt niet anders dan Corsair verkoopt (en Asus, snap je mijn frustratie met die merken? Winkels afkopen...). Ik denk wel niet dat het een goed idee is een RM650 in die NZXT te plaatsen want die kan dus wel best warm worden en de RM zou met deze belasting altijd passief blijven (dus fan gaat niet draaien).

De AX760 is kwalitatief wel beter, maar dus een beetje overkill. Het zou toch iets slimmer zijn uit te wijken naar een merk dat kwalitatievere voedingen van lager vermogen maakt, maar je kunt zoals mij doen en rekenen op de garantie :).

Over moederbord, het is nog even wachten om te weten welke Z97 borden goed gaan overklokken met een i5 4690K. Traditioneel is Gigabyte wel goed in overklokken, ik denk dan aan een pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-UD3H of pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5.

Je vroeg ook iets van de MSI R9 290 Gaming, die TwinFrozr koeler is wel lekker stil. Ik heb een MSI GTX 760 Gaming maar die maakt vanaf +- 65% fan speed een irritant geluid. De fan blijft bij normaal gebruik wel onder die snelheid. En er zijn nog wel wat verschillen tussen een GTX 760 en een R9 290 natuurlijk.

• Protax
Ik ga sta nu op het punt om de PC te gaan bestellen, ik kom tot de volgende lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 179,90€ 179,90
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 170,45€ 170,45
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 375,45€ 375,45
1NZXT H440 Wit€ 99,45€ 99,45
1Corsair Hydro H105€ 102,65€ 102,65
4Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Wit, 140mm€ 12,80€ 51,20
1Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 18,66€ 18,66
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2133C11R€ 147,90€ 147,90
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 29,95€ 29,95
1Corsair RM650€ 91,05€ 91,05
1Samsung 840 EVO 250GB€ 110,35€ 110,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.377,01

Twijfel nog steeds over de geheugenmodules, eerder werden mij de Crucial Ballistix Tactical modules aangeraden.
Echter zijn deze geel, en past niet zo goed in mijn setup :)
Nog tips in rood/wit/grijs/zwart?

Daarnaast zijn final tips ook nog steeds van harte welkom!

Gr,
Protax

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom een Z bord voor een niet overklokbare cpu? Sowieso is dat mobo erg duur voor wat je krijgt, je kan makkelijk 50 euro besparen en het nieteens merken.

Kast blijf ik meuk vinden, maar ieder zijn ding.

CLWC is vooral duur, je bent 120 euro kwijt aan iets wat niet heel veel beter koelt of stiller is dan een koeler van 60-70 euro.

Geheugen: eh, je kan ze altijd spuiten in de kleur naar wens. Een spuitbus is goedkoper dan die vengeance dingen.

Voeding durf ik voor die prijs troep te nemen. Slechte caps, voor minder geld heb je de wél goede Cooler Master VS650

SSD is nodeloos duur, de MX100 is beter [want stroomverliesbescherming] tegen een lagere prijs.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En waarom die waterkoeling en al die extra fans voor een niet-overklok pc? En dat dan weer in een kast die niet goed koelt...

Verder eens met VasZaitsev, behalve dan dat ik een mobo van 100 euro minder ook wel zie zitten.

Lijkt toch een beetje op een Volkswagen Golfje met dubbele knalpijpen, spoilertje op het dak, ledjes op de zijspiegels, dikke racebanden eronder en aluminium-look wieldoppen van plastic.

Smaken verschillen, zullen we maar denken.

• Protax
VasZaitsev schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:06:
Waarom een Z bord voor een niet overklokbare cpu? Sowieso is dat mobo erg duur voor wat je krijgt, je kan makkelijk 50 euro besparen en het nieteens merken.

Kast blijf ik meuk vinden, maar ieder zijn ding.

CLWC is vooral duur, je bent 120 euro kwijt aan iets wat niet heel veel beter koelt of stiller is dan een koeler van 60-70 euro.

Geheugen: eh, je kan ze altijd spuiten in de kleur naar wens. Een spuitbus is goedkoper dan die vengeance dingen.

Voeding durf ik voor die prijs troep te nemen. Slechte caps, voor minder geld heb je de wél goede Cooler Master VS650

SSD is nodeloos duur, de MX100 is beter [want stroomverliesbescherming] tegen een lagere prijs.
Thanks voor je reactie (hier kan ik wat mee).

Sorry, had de verkeerde CPU geselecteerd (heb mijn wenslijst nu aangepast).
Voordelen van de bijgeleverde Asus software zijn groot naar mijn inzien, bijv. fancontrol profielen vanuit het moederbord en dat soort handige dingetjes.

Kast, tja ik blijf hem mooi vinden, mijn andere optie is:
http://www.alternate.nl/F...duct/1040851?tk=7&lk=9285
Ik heb nu de R2.

Geheugen, is dit dan een goede optie?
http://www.alternate.nl/C...duct/1109427?tk=7&lk=9334

Voeding neem ik aan dat je op deze doelt?
http://www.alternate.nl/C...duct/1088927?tk=7&lk=9530
Is die ook stil?

SSD, heb ik al in mijn bezit, maar ik had die erbij gezet voor het totaalplaatje.

Edit: Na nogmaals lezen en lezen, lijkt me de NZXT H440 toch niet de juiste keuze (temps zijn te hoog).
Ik ga denk ik toch maar voor de R4, of heeft iemand anders nog tips qua stille kasten? Hecht vooral waarde aan looks/geluidsproductie, hoeven geen 10 schijven in etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Protax op 26-06-2014 09:32 ]

• Protax
De i5 is besteld, vanavond hopelijk de rest van config bij elkaar sprokkelen en dan morgen naar Alternate.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Protax schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 07:08:
[...]

Kast, tja ik blijf hem mooi vinden, mijn andere optie is:
http://www.alternate.nl/F...duct/1040851?tk=7&lk=9285
Ik heb nu de R2.
De R4 is zeker een erg goede keus. Beter vind je haast niet momenteel.
Geheugen, is dit dan een goede optie?
http://www.alternate.nl/C...duct/1109427?tk=7&lk=9334
16GB is nog steeds overkill. Waarom niet initieel 70 euro besparen door het te proberen met 8GB? Bijplaatsen kan iedere aap met twee linker handen ;). 1866MHz is in principe ook niet iets waar je wat van gaat merken tov 1600MHz, maar ik zie dat bij Alternate het 1866 setje goedkoper is dan het 1600 setje.
Voeding neem ik aan dat je op deze doelt?
http://www.alternate.nl/C...duct/1088927?tk=7&lk=9530
Is die ook stil?
Ja, sommigen claimen dat die zelfs net zo stil is als een platinum voeding. Hoe dan ook ga je die in die case niet horen.

• Protax
br00ky schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:04:
[...]
16GB is nog steeds overkill. Waarom niet initieel 70 euro besparen door het te proberen met 8GB? Bijplaatsen kan iedere aap met twee linker handen ;). 1866MHz is in principe ook niet iets waar je wat van gaat merken tov 1600MHz, maar ik zie dat bij Alternate het 1866 setje goedkoper is dan het 1600 setje.

[...]
Nou ik gebruik soms wat zware programma's, en dan is het wel fijn om 16GB in je systeem te hebben (heb ik nu ook).
Als ik nu kijk op de site van Alternate, en zoek op alle DDR3 modules en dan niet sorteer op 1600/1866, krijg ik maar een paar setjes:

Kingston HyperX 16 GB DDR3-1866 Kit - CL10 11-10-32
Corsair 16 GB DDR3-1866 Kit - CL9 10-9-27
G.Skill 16 GB DDR3-1866 Kit - CL10 11-10-30
Corsair 16 GB DDR3-1866 Kit - CL10 11-10-30
Crucial 16 GB DDR3-1866 Kit - CL9 ?
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit - CL9 9-9-24

Deze setjes kosten allemaal rond de 150 euro (van de 1600 sets zijn er nog meer voorradig, maar als het even duur is?), 2133 wordt een stukje duurder.

Dit zijn dus mijn opties als ik daar morgen ben.
Waar zou jullie voorkeur dan naar gaan?

• Protax
Nou geen feedback meer gekregen, denk dat dit hem morgen wordt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 214,80€ 214,80
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO€ 170,95€ 170,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 349,-€ 349,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window€ 88,95€ 88,95
1Corsair Hydro H100i€ 95,99€ 95,99
3Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Wit, 140mm€ 12,80€ 38,40
1Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 18,66€ 18,66
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1866C10€ 139,90€ 139,90
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,90€ 14,90
1Corsair RM650€ 91,05€ 91,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,60

Die videokaart kan ik niet laten liggen voor die prijs, is één van de stilste.
Volgens mij een goede mix van geluidsreductie en performance.
Minpunt voor mij is dat de videokaart niet echt bij de rest van het plaatje past (geel - rood) :P

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Protax op 27-06-2014 00:30 ]

• mitsumark
  • Laatst online: 21:57
Wat ga je met al die fans doen?

Die voeding is niet heel erg goed voor die prijs (is al eerder aangegeven).

Moederbord lijkt me wat prijzig, wat biedt die voor jou meer dan een bordje van 85 euro?

De rest ziet er goed uit.

Met alle besparingen kun je eventueel wel weer voor een i7 gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,80€ 279,80
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 114,95€ 114,95
1Noctua NH-D15€ 82,85€ 82,85
1Cooler Master VS V650S€ 77,99€ 77,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,34

[ Voor 94% gewijzigd door mitsumark op 27-06-2014 00:43 ]

• Protax
mitsumark schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:32:
Wat ga je met al die fans doen?

Die voeding is niet heel erg goed voor die prijs (is al eerder aangegeven).

Moederbord lijkt me wat prijzig, wat biedt die voor jou meer dan een bordje van 85 euro?

De rest ziet er goed uit.

Met alle besparingen kun je eventueel wel weer voor een i7 gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,80€ 279,80
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 114,95€ 114,95
1Noctua NH-D15€ 82,85€ 82,85
1Cooler Master VS V650S€ 77,99€ 77,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,34
Ik kijk naar wat op voorraad is bij Alternate (is bij mij om de hoek).
Die voeding die jij aangeeft is bijv. niet op voorraad, en daarnaast niet zo stil.

Moederbord, heeft gewoon handy features zoals fan control etc. wat echt wel heel fijn is.
Ik geen ervaring met andere borden, dus ik nijg toch weer naar een ROG board.

Fans, twee voor aan de voorkant, 1 voor aan de achterkant. Daarnaast twee replacement fans voor de watercooler.

Processor heb ik gisteravond al besteld bij Coolblue (aangezien Alternate die dingen nog niet heeft).

Ga me vandaag nog wel even inlezen op het gebied van voedingen... :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Over de 550W versie, maar alas.
The fan may be noisy at full speed, but the control circuit keeps its speed at a minimum throughout most of the unit's operational range, allowing for a really quiet operation, and nor does the fan spin up significantly at high load since there is no need to, as this PSU runs a very cold operation by keeping energy dissipation to a minimum, making it one of the quietest PSUs we have tested to date, at least under normal conditions.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 27-06-2014 11:04 ]

• Protax
Helaas niet beschikbaar bij Alternate a.t.m. :(

• Protax
Ok voeding is ook bekend, nu nog een goed setje geheugen (rood of zwart) :)
Wie o wie?
Pagina: 1