Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 18:29
Ik heb een h440 aangeschaft, maar ben tot de conclusie gekomen dat het binnen de case veel te heet word!(eng!)

Ik heb 2x r9 290's met deze koelers erop pricewatch: Arctic Accelero Hybrid II 120
en die worden gewoon zo heet tot dat de computer crashed in deze case :)
in mijn vorige case werden ze max 40 graden, en hier gewoon 90 en dan bam bsod!

Ik heb mijn intake boven zitten 1x sp120 en 2 stock fans en vooraan heb ik de 2 rads van de videokaarten die een push en pull config hebben naar buiten.

als ik de panelen eraf haal, max temp videokaarten 40 graden... met panelen erop bsod 90 graden

iemand help? :/

PS ik heb de "demping" foam eraf gehaald scheelde een klein beetje maar toch nog overhitting, alleen minder snel... ipv 10 minuten 15 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
Uh kun je een schematisch weergave maken van je airflow in de kast. Want als ik goed begrijp heeft de kast een tegengestelde airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
http://i59.tinypic.com/eurgvq.jpg

hier mijn prachtige paint skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:26
Tja ik zou precies alles omdraaien behalve je fan aan de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
largovich schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 01:22:
Tja ik zou precies alles omdraaien behalve je fan aan de achterkant...
Nah in principe wil je dat niet omdat je altijd koele lucht over je cpu koeler wilt hebben. Het beste is de hitte van de videokaart gelijk uit je kast te halen.

Wat voor fans gebruik je aan de voorkant? En gebruik je er wel 3 anders lekt het waarschijnlijk weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
ik gebruik de stock arctic en nzxt coolers op de rads en normale nzxt in het midden, morgen ga ik testen met sp120's op de rads push & pull config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
http://i58.tinypic.com/2gv6ct5.jpg dit is trouwens hoe het is had foutje gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
Het zou kunnen zijn dat de standaard fans de druk niet kunnen leveren om de lucht naar de zijkant te blazen. Waardoor er eigelijk geen lucht verplaatsing plaats vind. Als je de voorkant eraf haalt is er geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
Ja maar daarvoor koop ik toch geen case, om de voorkant eraf te laten :p, zelfs de sp120 word zwaar onderdrukt door deze case. :/ amper nog air movement met die fan en die top erop. als ik die eraf haal ineens bakken met airflow.... maar moet er een fix op hebben zonder dat het betekent dat ik gaten in mijn case moet gaan boren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
liersie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 01:32:
Ja maar daarvoor koop ik toch geen case, om de voorkant eraf te laten :p, zelfs de sp120 word zwaar onderdrukt door deze case. :/ amper nog air movement met die fan en die top erop. als ik die eraf haal ineens bakken met airflow.... maar moet er een fix op hebben zonder dat het betekent dat ik gaten in mijn case moet gaan boren :/
Klopt het is meer om te testen dat de voorkant het probleem is. Of dat er ergens anders een probleem zit.

Het uitsluiten van andere problemen is erg belangrijk anders blijf je gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
Als ik de voorkant of de bovenkant eraf haal is het al goed. maakt niet uit welke ;) als ik de bovenkant eraf haal, krijgt hij genoeg lucht. en als ik de voorkant eraf haal kan hij genoeg lucht kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:19

Detmer

Professioneel prutser

Warme lucht stijgt omhoog, dus waarom die voorste 3 de lucht niet in laten blazen & de achterste + de bovenste uit laten blazen?

Of is dit idee alweer achterhaalt :X ?

[ Voor 14% gewijzigd door Detmer op 03-06-2014 09:31 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Alles inblazen en alleen achter uit blazen. Airflow 101

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Tja geen wonder dat alles zo warm word, je gaat tegen de wet van de natuur in. Koude lucht komt van beneden en warme lucht wil naar boven.

Eigenlijk gaat jou setup gewoon nooit werken. Als je die Rads als intake maakt krijg je alleen maar warme lucht je kast binnen.

Je had beter kunnen gaan voor de Arctic Accelero Xtreme 4. Die dumpt dan ook wel alle warmte in je kast, maar als je de bovenste 3 als exhaust houd moet dat geen probleem zijn. En dan heb je voorin 2 intake fans voor koele lucht. Daarnaast trekt de Arctic Accelero Xtreme 4 ook koele lucht binnen door je geventileerde brackets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Liersie, draai al je fans eens om, en kijk wat voor temps dit geeft (kast helemaal gesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen de radiatoren niet bovenin? Ik weet niet of je dat haalt met de slangen, en of het kan in die kast, maar dat lijkt mij het beste.
Zoals hier al gezegd is, warme lucht stijgt op, en daar ga je nu tegenin zitten werken, dat werkt niet.
Als je de radiatoren bovenuit kan laten blazen, voor alles in, achter alles uit, dat lijkt me het beste.
Als dat niet past zou je ook kunnen proberen om je radiatoren als intake te gebruiken, is niet het beste, maar je zou kunnen kijken wat je temperaturen dan zijn.
Ik heb het ook wel eens geprobeerd(met een 120 rad op een 8150) scheelde 5 graden op mijn moederbord op full load, dus dat viel ook wel mee. Hoe het zit met 2 12cm rads op videokaarten weet ik niet, zou je moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Bovenin gaat ie niet halen denk ik, wel eentje achterin. (heel misschien dat het past bovenin met de bovenste videokaart, maar dan moet je hem in een "Pull" opstelling plaatsen)

Hij moet in ieder geval al zijn fans omdraaien, en voor als intake houden.

Dan zou hij dus 1 Radiator hebben als intake, wat niet echt een groot probleem meer vormt.

Je kan dan ook nog de CPU Cooler 90 Graden draaien zodat ie naar boven blaast. (heb ik zelf ook en werkt perfect)

[ Voor 14% gewijzigd door TheDeeGee op 03-06-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
dat warme lucht in een pc case opstijgt is een fabletje.. de warme lucht gaat daar naar waar jij het naartoe blaast.
wat zijn de temps die je op je cpu haalt zijn die ook zo hoog?
heb je geen dustfilters of iets anders voor je fans zitten wat de airflow zodanig kan verstoren dat de rads hun warmte niet meer kwijtraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Warme lucht stijgt wel degelijk op, alleen als je bovenaan intake hebt blijft het hangen/ronddraaien.

Verder heb je bijna geen airflow over je kaarten (dat vinden ze niet leuk, normaal verzorgt de koeler ook flow over je VRMs en GPU-RAM), dus ik zou sowieso de intake vooraan doen (afzuigen levert minder directe flow op), en dan outtake bovenin en achterin. Eventueel kun je nog een fan direct op de kaarten richten voor extra koeling, maar dat hangt van je activiteiten af. Gewoon het standaard-advies dus :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
maks11223344 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:03:
dat warme lucht in een pc case opstijgt is een fabletje.. de warme lucht gaat daar naar waar jij het naartoe blaast.
heb je geen dustfilters of iets anders voor je fans zitten wat de airflow zodanig kan verstoren dat de rads hun warmte niet meer kwijtraken?
mijn temps van mijn cpu zijn 29 graden - 40 graden, het is echt dat de rads hun hete lucht niet kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maks11223344 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:03:
Natuurwetten zijn fabeltjes?

De een als intake radiator en een achter uit lijkt me ook wel een goed idee als je het bovenin niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Vooraan en achteraan intake en bovenkant exhaust is hoe ik het heb en ik heb geen problemen. Bovenaan zit een H100i en vooraan 2 140 mm noctua fans die op 900 rpm draaien. Mijn GPU is het koudste van heel mijn case en is idle onder de 30 graden (luchtgekoeld). Onder load komt hij aan 70 graden met de fans op 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
je mag het van mij proberen hoor maar of je je intake nu boven of vooraan zit maakt hellemaal niks uit, het is simpelweg zo dat de lucht naartoe gaat waar je het heen duwt en als dat naar onder is so be it
heb zelf 360 rad bovenin als intake en 280rad in de bodem als outake en ik het het ook weleens hellemaal andersom gehad maar dit leverde 2 graden betere temps op na 8 uur prime en 2 uur gamen en daar kwam nog bij dat me fans dan ook als push stonden en zo een heel stuk minder storend geluid maakten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Warme lucht omlaag drukken geeft niet zoveel problemen, het is echt dat die voorkant ontworpen is om nog net voldoende lucht aan te kunnen zuigen om nuttig te zijn als intake. Exhaust met dustfilters en het naar de zijkant moeten werken van die lucht werkt waarschijnlijk gewoon niet. Je zult de fans aan de voorkant moeten omdraaien, de rest maakt niet zo bizar veel uit maar zou ik als exhaust inzetten om de warme lucht die via de radiatoren de kast wordt ingeblazen weg te werken.
Onthoud wel dat je CPU temperaturen absoluut ondergeschikt zijn aan die twee 290's, die moeten de voorkeursbehandeling krijgen want die produceren vijf keer zoveel hitte! Dus als je CPU wat warmer wordt omdat de warme lucht van de GPU's via het koelblok weer naar buiten moet dan is daar niks aan te doen.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
Even tot de goede oorde iedereen die lult over dat warmelucht op stijgt heb je helemaal gelijk in maar door een gedwongen luchtstroom van fans is dat toch echt te verwaarlozen. Passieve luchtstromen zijn echt minimaal en zeker als deze snel wordt afgevoerd.

Het probleem zit hem gewoon in je front ben ik bang. Die is gewoon niet goed ontworpen om de benodigde lucht terug naar buiten te laten. Je zou is kunnen beginnen met een rad op de achterkant aansluiten en misschien dat je de bovenkant van je case kan halen dan zou je daar een tweede kunnen aansluiten. Het is misschien wat minder mooi maar als dat wel werkt is het altijd nog beter.

Je had al gekeken met sp fans ondertussen? Gezien de airflow waarschijnlijk de druk niet kunnen leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door comitatus op 03-06-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
Nou net alle SP120's ingebouwd. nog steeds opbouwende hitte, heb alle roosters weggehaald en nog steeds.

alle fans omgedraaid. nog steeds opbouwende hitte.

Dus heb alles intake naar achter blazend geprobeerd, boven exhaust front intake geprobeerd. en front en top intake zodat er veel static pressure is naar de achterkant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liersie
Ik heb de case verkocht, en een andere er voor terug gekocht. max temp van de kaarten in dit hete weer 58 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn GTX 770 is idle 28 graden & max 78 graden in deze kast (met alle stock fans erin geen extras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilesmiles
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat ook nog een goed idee is om de bracket van Kraken aan te schaffen de Kraken G10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1992
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 21:23
of de stock koelers erop zetten die blazen de lucht, naar buiten via de achterkant. heb de zelfde kast had de zelfde problemen . met aftermarket koelers in een andere kast werdt de kaar max 70 graden en in nzxt h440 rijkt hij de 90 aan. ben ook gaan water koelen wordt de kaart nie warmer dan 50 :)

wat je ook ken doen is de kast modden. voorste gedeelte een mooie rechthoek eruitzagen en beetje opknappen. heb het vaker mensen zien doen en ziet er niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-06 10:03

Kyle98

Kyle

Hij heeft al een andere case zoals je kan lezen een paar regels hier boven.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
werden die R9's ook niet belachelijk warm vanuit hun zelf. Ik bedoel, warmer dan de gemiddelde kaart ?

Edit. zag hem staan van de andere koelers :9~

[ Voor 20% gewijzigd door 5erveD op 10-08-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:28

John Doos

ClaudZaque

Alvast excuus voor het bumpen van deze thread.

Maar ik heb 2x r9 290x reference(heet hoofden) in deze kast zitten.
En een h110 push opstelling.
Dat ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2e30o45.png

En het is bij mij ongeveer allemaal 10 tot 15graden warmer dan het in mijn haf xb deed.

Dus het is zeker mogelijk een dergelijke build in deze kast te huisvesten. (Zonder OC dat geef ik toe)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Ja maar die hele airflow die hij had was gewoon NIET goed. Ik heb zelf een HAF Air 540 en mijn 8350 heeft luchtgekoeld op 5.1 ghz gedraaid en me GPU's een goeie 25% overgeklokt en nog kwam het geheel niet boven de 60 graden uit. Airflow is zo belangrijk dat ie goed is en die van hem was gewoon verkeerd. En wat ik zo leesde was het ook meer niet luisteren naar de dingen die hij werd voorgesteld.

De fronts zijn zo gebouwd dat ze goed kunnen werken als intake maar niet als exhaust daar is die mega open achterkant goed voor.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Pagina: 1