Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop rond 1100€

Pagina: 1
Acties:

• Jayvus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 03:02
Zoals het topic al zegt, zoek ik een nieuwe, goede gaming laptop die een tijd meegaat.
De prijs ligt rond de 1100€ en zal gebruikt worden om op te gamen natuurlijk, maar ook voor gewoon schoolwerk of om op te surfen.

Ik vond eerst deze: http://www.xoticpc.com/as...-7121.html?wconfigure=yes met een upgrade naar 12GB DDR3 1600MHz [SKU-41814ZP] (Dual Channel Memory (1x4GB + 1x8GB SODIMMS))

Deze leek mij wel goed rond de prijs die ik wil, maar ik weet niet zo veel van laptops en daarom vraag ik om wat advies.

Andere suggesties of adviezen zijn altijd welkom.

Bedankt voor de eventuele hulp.

• pieter771
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 15:43
Hoi Jayvus,
Ik ben bang dat de website niet naar Nederland verstuurd maar ik weet het niet zeker.
Laptop ziet er goed uit en aan 8 gb ram heb je genoeg en misschien handig om er een ssd in te zetten?

EDIT: de verzendkosten naar Nederland is 250 dollar

[ Voor 13% gewijzigd door pieter771 op 06-06-2014 23:55 ]

• Jayvus
Alvast bedankt voor het advies, maar ik weet niet echt wat ssd is. Daarom ben ik hier.
Trouwens, er staat normaal freeshipping bij en ik woon in België.

[ Voor 41% gewijzigd door Jayvus op 07-06-2014 00:18 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Jayvus schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:17:
Alvast bedankt voor het advies, maar ik weet niet echt wat ssd is. Daarom ben ik hier.
Trouwens, er staat normaal freeshipping bij en ik woon in België.
Een SSD werkt met flash geheugen (een beetje als een USB stick/RAM geheugen) en zijn veelal veel sneller dan een normale harde skijf. Hierdoor start je laptop/pc sneller op laden programma's en levels in games sneller.

Heb zelf een Crucial m4 in mijn laptop liggen van nu bijna 4 jaar oud en hij is nog steeds zo snel als toen ie uit doos kwam.

• Jayvus
Enig idee waar ik die kan vinden op die site bij de customization en welke raadt je aan?

• pieter771
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 15:43
Jayvus schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:19:
Enig idee waar ik die kan vinden op die site bij de customization en welke raadt je aan?
wil je je dvd drive gaan gebruiken? Zo nee en je gebruikt hem maar soms kan je daar de ssd voor kiezen en dan een usb dvd drive kopen als je toch nog disc wilt gebruiken met je laptop.
Ik raad de 128GB Samsung 840 Pro Series SSD aan, maar als je zelf handig bent kan je ook zelf de ssd erin zetten.

• Jayvus
Bedoel je hetgeen bij de optical drive?
En is het zo noodzakelijk?

[ Voor 73% gewijzigd door Jayvus op 07-06-2014 21:58 ]

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
op de site staat dat ze alleen binnen de us gratis verzenden, als je toch graag een configureerbare laptop wilt, zou ik je aanraden om op bto.eu of xnotebooks.nl te gaan kijken, die doen exact hetzelfde als xoticpc maar dan gewoon in nederland en belgie.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je wil gaan gamen is de GPU het belangrijkste om op te filteren in je zoektocht. Ga naar de pricewatch en vink de GPU's met gamingkwaliteiten aan en je zult zien dat je met jouw budget niet veel hoger uit zult komen dan de GT X 850M. Op zich een prima ding, maar geen hardcore gaming GPU. Twee modelletjes met die GPU zijn:
http://tweakers.net/price.../385517;376069/categorie/

Lees daar eens wat reviews over.

• Jayvus
Ok, bedankt voor het advies.
Zal eens wat opzoekingswerk verrichten.

• Jayvus
Achter wat gesurf, kwam ik ook deze tegen.
http://www.dabs.com/produ...refs=50050&q=drive&src=16

Ligt binnen mijn budget en ziet er goed uit.
Of misschien deze: http://www.amazon.co.uk/M...fRID=13Y5PCDB8K8AMAM77YCW

Wat denken jullie?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
1100£ is wel wat meer dan 1100€, ongeveer 1400€, dus 300€ boven je budget. Het is wel een mooie laptop trouwens, die zeker ook wel goede game prestaties zal leveren.

Edit: misschien is het een goed idee om op de nieuwe Lenovo Y50 te wachten. De prijzen beginnen bij zo'n 1000€ en daarvoor krijg je een hele redelijke notebook. nieuws: Lenovo brengt Y50-gamelaptop met uhd-scherm eind juli in Nederland uit. uiteraard zijn de prijzen met een 4K scherm wel een stuk hoger.

[ Voor 57% gewijzigd door peakrever op 12-06-2014 22:25 ]

• Jayvus
Is het het waard om te wachten tot dan, ondertussen vond ik deze http://www.amazon.com/MSI.../ref=cm_cr_pr_product_top met een prijs van 930€ (heb me eens niet miskeken naar de munteenheid).
Ik zou er misschien http://www.ssdcenter.be/p...msung-840-evo-250-gb.html deze SSD bijsteken en dan zit ik bijna op mijn budget.

Het enige probleem: het schijnt dat hij zeer warm wordt. Enig idee hoe je dit kan verbeteren/voorkomen?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom zit je toch op Amazon te zoeken? Alles wat je zoekt staat ook hier in de pricewatch...
http://tweakers.net/categ...KVbIyNQDyijKTU30z85SsDGoB

• peakrever
Jayvus schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:40:
Is het het waard om te wachten tot dan, ondertussen vond ik deze http://www.amazon.com/MSI.../ref=cm_cr_pr_product_top met een prijs van 930€ (heb me eens niet miskeken naar de munteenheid).
Ik zou er misschien http://www.ssdcenter.be/p...msung-840-evo-250-gb.html deze SSD bijsteken en dan zit ik bijna op mijn budget.

Het enige probleem: het schijnt dat hij zeer warm wordt. Enig idee hoe je dit kan verbeteren/voorkomen?
De Lenovo heeft een GTX860M, die is toch wel een stukje sneller dan de 850M. Ik zal gewoon nog even wachten.

• Jayvus
Deze heeft ook een GTX860M?

Verwijderd

Al eens op bto.eu gekeken?

• peakrever
Klopt, heb ik over het hoofd gezien. Ook al zit er een GTX860M in de MSI, zal ik alsnog voor de Lenovo gaan.
MSI staat namelijk niet bekend om hun goede bouwkwaliteit, toetsenborden en schermen. Op een Lenovo weet je bijna zeker dat je die drie dingen goed krijgt. De Lenovo is ook lichter en heeft een 15,6" scherm, en het is een laptop dus dat is wel handig, want dan kan je hem makkelijker meenemen. 17,3" is namelijk écht groot.
BTO zal ik nooit doen. Slechte koeling, slechte bouwkwaliteit en slechte toetsenborden.

• Jayvus
Is het het waard om voor een 15,6" scherm te gaan, want ik ben al de hele tijd gewoon om op een 17,3" scherm te kijken.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
@arthur-m: ik vind eigenlijk dat de steelseries toetsenborden van MSI vrij goed zijn, en ik zie toch wel wat reviews waarbij die ook geapprecieerd worden. Net zoals je reviews zal vinden die het toetsenbord van de Lenovo minder vinden (vb http://www.techradar.com/...y50-review-1207894/review), zal een beetje van de reviewer afhangen.

Bouwkwaliteit (maar of dat nu echt een probleem is) & koeling (en dus ook lawaai) zijn voor mij de echte "minpunten" van MSI. Net als BTO trouwens (die dacht ik ook nog iets meer wegen, en er minder schoon uitzien imho).

Voor het display, ik heb de indruk dat MSI zelfs relatief goede punten krijgt voor zijn scherm (zie ook de review van de GE60 hier op tweakers): reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware .

@Jayvus: welke games speel je eigenlijk (kwestie van je verwachtingen en ons advies juist te zetten)? Met een GTX850m geraak je ook al een eind weg, en dan heb je misschien wél nog een SSD binnen budget (en ook wat meer keus). Een SSD vind ik echt wel een must.

En alle formaten hebben hun charme, ik persoonlijk zou geen 17" willen (omdat ik constant op een vliegtuig zit), maar ik denk echt dat dat van je persoonlijke situatie afhangt. Als je het niet weet, loop eens een mediamarkt binnen en vergelijk eens een beetje. Als het je niet uitmaakt, sluit dan geen formaat uit, het beperkt je keuze.

Als het je interesseert, ik ben zelf ook op zoek, en ik twijfel nog tussen de Y50 (wil eerst wat meer reviews zien en hem beschikbaar zien komen in België) en de MSI GS60 maar ik weet het nog niet (ik zie veel betere commentaren over het scherm van de GS60 dan van Y50 maar de temperaturen/koeling van de y50 lijken me veel beter...)

• Jayvus
bedankt voor de links en het advies, zelf ben ik van plan om meer te gamen op mijn laptop, games zoals tf2 smite maar ook watch dogs en bf hardline beta zou ik eens willen uitproberen.

Ik reis niet zoveel, en een 17 inch is niet zo moeilijk mee te nemen, het past perfect in men rugzak. Mijn ouders zijn gescheiden dus daarom koos ik voor een laptop, ook handig om mee te nemen naar een vriend ofzo.

Ik dacht zelf aan de GE70 Apache pro-012 met 860m voor 970€ en een extra Samsung 840 EVO 250GB mSATA. Maar ik zou natuurlijk ook willen dat hij lang meegaat.

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
Zal hij ook geen invoerrechten moeten betalen als hij via Amazone uit USA haalt?

denk dat je dan veel duurder uit bent als ergens hier in NL of BE te halen waar de MSI apache Pro 1400 euro kost..

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

El-Diablo schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:17:
Zal hij ook geen invoerrechten moeten betalen als hij via Amazone uit USA haalt?
Jazeker wel. Amazon prijzen zijn zonder belastin, omdat die per stat nogal verschillen. Bij onvoer krijg je gewoon nog even een extra rekening op de mat. Dat blijft dus nooit binnen budget.

• Jayvus
Iemand nog goede suggesties voor een 17 inch gaming laptop met minstens GTX 850m en i7 processor?

• peakrever
Deze Asus zal ook nog kunnen: pricewatch: Asus N750JK-T4068H .Is relatief goedkoop, en daardoor kan je er zelf ook nog een SDD inzetten,(pricewatch: Crucial MX100 256GB) en dan heb je een systeem dat erg snel is.

[ Voor 26% gewijzigd door peakrever op 15-06-2014 22:07 ]

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Het is al een paar keer langsgekomen:
BTO.eu

Bij de Xbook serie heb je dan keuze uit een 15" of 17" Mat scherm, standaard de i7-4710MQ, GTX 860M, 8GB ram en een 120GB crucial SSD.
Ik heb zelf het volgende samengesteld:

Videokaart1 x 17CL58: 17.3 inch Full HD NON-Glare (mat) NVIDIA GTX860m-2GB
Scherm1 x 17.3 inch LED LCD Panel AUO 72% GAMUT - high contrast - non glare (mat)
Processor1 x Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
Koelpasta1 x Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart
Geheugen slot 11 x 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugen module
Geheugen slot 21 x Geheugen slot 2 (optioneel)
Geheugen slot 31 x Geheugen slot 3 (optioneel)
Harddisk / Solid State1 x 1TB (1000GB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
Harddisk / Solid State 21 x 2.5 inch Harddisk - SSD 2 (optioneel)
SSD Slot 1 (mSATA)1 x Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
DVD / Bluray drive / Extra harddisk in Caddy1 x DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
Wireless1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth
Keyboard / Toetsenbord taal1 x Keyboard US / Nederland - isolated 15CL58 / 17CL58
Besturingssysteem1 x Besturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
Garantie1 x 2 Jaar Carry in garantie
AKTIE = Gratis aktie-kit + gratis transport t.w.v. € 44,951 x BTO Luxe draagtas, t/m 18 inch, extra stevig en extra ruimte, incl gratis aktiekit
Stichting de Thuiskopie1 x Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar rekening.

Voor: € 1.118,50
Hier heb ik later zelf een 250GB samsung evo ssd ingeplaatst (en heb nu nog een slot over voor een M-Sata SSD wanneer ik dat wil)

let op: Dit geld slechts als voorbeeld, je kan hem naar eigen keus samenstellen, ook andere maten en dergelijke.

Mijns inziens is dit zeker meer waar voor je geld dan je elders zult krijgen, let niet op Arthur_M zijn ongefundeerde post, hij komt zowel in dit topic als in andere niet met bronnen en dergelijke en kraakt BTO af op de koeling, die meer dan voldoende is (en ja dat kan ik zeggen, ik heb hem al even).
De koeling ga je wel horen wanneer je gaat gamen, maar het lijkt me te verwachten van een laptop en ik heb er verder geen problemen mee gehad met gamen.

Energie zuinig kan die ook zijn, natuurlijk wel op spaar-stand en ook op spaarstand van de meegeleverde software, als ik gewoon rustig aan wat websites werk kan die makkelijk 4 uur mee, ga je gamen dan gaat dat natuurlijk niet op.
De Video-kaart schakelt zelf in en uit wanneer nodig, dus als je gewoon aan het browsen bent dan laat die het over aan de i7 z'n grafische chip.

[ Voor 0% gewijzigd door m0h4life op 15-06-2014 22:17 . Reden: Puntje hier puntje daar ]

• peakrever
stefspee schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:13:

let op: Dit geld slechts als voorbeeld, je kan hem naar eigen keus samenstellen, ook andere maten en dergelijke.

let niet op Arthur_M zijn ongefundeerde post, hij komt zowel in dit topic als in andere niet met bronnen en dergelijke en kraakt BTO af op de koeling, die meer dan voldoende is
Zeg, doe jij eens even normaal. Ik heb inderdaad gezegd in een ander topic dat de koeling van BTO laptops over het algemeen niet goed zijn, maar ik heb verder niets specifieks over deze laptops gezegd. Leuk dat jij zo tevreden over je BTO bent, misschien hebben ze hun koelingsproblemen al opgelost, maar dan hoef je niet zo tegen mij te praten, laat dat maar even duidelijk zijn. De laptops die ik hier voorstel zijn van degelijke merken, en zijn bewezen goed. En als de koeling van BTO laptops zo goed zijn, kom jij dan eens met een bron die dat bewijst in plaats van meteen zeggen dat ik BTO onterecht afkraak.

• m0h4life
Arthur-M. schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:17:
[...]

Zeg, doe jij eens even normaal. Ik heb inderdaad gezegd in een ander topic dat de koeling van BTO laptops over het algemeen niet goed zijn, maar ik heb verder niets specifieks over deze laptops gezegd. Leuk dat jij zo tevreden over je BTO bent, misschien hebben ze hun koelingsproblemen al opgelost, maar dan hoef je niet zo tegen mij te praten, laat dat maar even duidelijk zijn. De laptops die ik hier voorstel zijn van degelijke merken, en zijn bewezen goed. En als de koeling van BTO laptops zo goed zijn, kom jij dan eens met een bron die dat bewijst in plaats van meteen zeggen dat ik BTO onterecht afkraak.
Het enige wat ik doe is de OP waarschuwen NOG niks van je aan te nemen, je bent nog steeds niet met bronnen gekomen over de koeling van de HUIDIGE modellen.
Het kan best zijn dat vorige modellen voorzien waren van slechte koelingen echter kan je niet elk nieuw model alvast afschrijven op fouten uit het verleden.
Zo kan je meteen heel wat fabrikanten afschrijven.

Als je een bron wil, kan ik je een benchmark opsturen van mijn laptop terwijl ik BF4 draai, geen probleem.

• peakrever
stefspee schreef op zondag 15 juni 2014 @ 22:20:
[...]

Het enige wat ik doe is de OP waarschuwen NOG niks van je aan te nemen, je bent nog steeds niet met bronnen gekomen over de koeling van de HUIDIGE modellen.
Het kan best zijn dat vorige modellen voorzien waren van slechte koelingen echter kan je niet elk nieuw model alvast afschrijven op fouten uit het verleden.
Zo kan je meteen heel wat fabrikanten afschrijven.

Als je een bron wil, kan ik je een benchmark opsturen van mijn laptop terwijl ik BF4 draai, geen probleem.
Doe maar.

Uiteraard heb je er gelijk in dat het inderdaad opgelost kan zijn in de nieuwe modellen, misschien had ik dat niet zo moeten roepen. Overigens zijn er erg weinig goede reviews te vinden over de huidige modellen en hun koeling, dus kan ik ook moeilijk met een bron komen.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Maar even eerlijk, die Asus die Arthur-M. aandraagt is toch een mooie optie? Bijna dezelfde hardware, op de kloksnelheden na. Vooral de prijs is een stuk lager.

Persoonlijk zou ik wat betreft de punten die niet 123 in de specs staan (bouwkwaliteit, input en koeling) ook wat op mijn hoede zijn met clevo barebones. Totdat het tegendeel bewezen zou ik me er niet aan wagen.

• m0h4life
Die Asus is inderdaad ook een mooi alternatief, het is maar net wat de OP liever heeft.
Voor iets minder geld ook iets mindere specs maar wel energie zuiniger en een merk die meer mensen aanraden.
Of voor iets meer geld hogere specs, iets meer energie verbruik en een merk die sommigen juist niet aanraden.

Het is lastig kiezen, maar bij beide fabrikanten geld er volgens mij standaard 2 jaar garantie en wanneer online gekocht de eerste 7 dagen goed uitproberen en wanneer het niets is terug sturen,

• Jayvus
Stefspee,

Kun je eens voor mij een benchmark doorsturen van bf4. Zou ook graag weten of die BTO's lang meegaan, wel mooie gtx 860m, ik vind alleen maar 850 voor mijn prijs.

Maar het oog wil ook wat: is het een mooi design en is het een goed scherm?

Als je hem kiest zonder SSD en er zelf 1 in steekt heb je dan de keuze tussen gewone en/of mSATA?

Misschien kun je ook eens sturen hoe warm hij wordt tijdens het gameb.

• peakrever
Jayvus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:26:

Kun je eens voor mij een benchmark doorsturen van bf4. Zou ook graag weten of die BTO's lang meegaan, wel mooie gtx 860m, ik vind alleen maar 850 voor mijn prijs.
Als je nog even wacht, kan je een Lenovo Y50 halen. Die heeft ook een 860M, heeft een goede koeling, en een prima bouwkwaliteit.

• m0h4life
Jayvus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:26:
Stefspee,

Maar het oog wil ook wat: is het een mooi design en is het een goed scherm?

Als je hem kiest zonder SSD en er zelf 1 in steekt heb je dan de keuze tussen gewone en/of mSATA?
.
Misschien kun je ook eens sturen hoe warm hij wordt tijdens het gameb.
Vanmiddag heb ik die benchmark klaar.
Zal ook meteen foto's maken voor je, het design is echter wel maar net wat je mooi vind haha

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
Arthur-M. schreef op maandag 16 juni 2014 @ 07:54:
[...]

Als je nog even wacht, kan je een Lenovo Y50 halen. Die heeft ook een 860M, heeft een goede koeling, en een prima bouwkwaliteit.
Als hij 15 inch wilt kan hij daar op wachten maar als hij 17 inch wilt dan heeft het geen zin !

• Jayvus
stefspee schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:07:
[...]

Vanmiddag heb ik die benchmark klaar.
Zal ook meteen foto's maken voor je, het design is echter wel maar net wat je mooi vind haha
Ok, bedankt.

Trouwens hoe zit het met het besturingssysteem?

[ Voor 8% gewijzigd door Jayvus op 16-06-2014 11:50 ]

• m0h4life
Jayvus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:42:
[...]
Trouwens hoe zit het met het besturingssysteem?
Wanneer je geen OS hebt gekozen komt de laptop standaard met een niet geactiveerde Windows7 (ik dacht Enterprise).

Ik heb met shadowplay een stuk opgenomen op hoge settings minus AA, die zet ik overigens altijd uit dus heeft niet met performance te maken :P.
Het lijkt echter wel alsof youtube het filmpje schokkerig maakt, met het source bestand is dat niet (2gb, kan je ook krijgen)
YouTube: Battlefield Performance BTO xbook17cl58 Tweakers

Heb ook screenshots gemaakt met een hardware monitor, voor de temperaturen:
Idle-ish wel Origin geinstalleerd
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb86/stefspee/Schermafbeelding1_zps8edff617.png

Direct na een potje Voor shadowplay aanstond
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb86/stefspee/Schermafbeelding3_zps6b20a837.png

Direct na een potje met shadowplay
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb86/stefspee/Schermafbeelding4_zps9009401f.png

Verder nog wat foto's van het uiterlijk:
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb86/stefspee/20140616_1103201_zpsbe00ef5d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i207.photobucket.com/albums/bb86/stefspee/20140616_1102571_zps7fb46573.jpg

Zoals ik al zij is het uiterlijk maar net wat je mooi vind, ik vind persoonlijk de buitenkant van de laptop wel mooi, heeft een aluminium look maar oogt niet echt nep.
Vind de bezel om het scherm wel wat minder mooi.

Heb gister de gegevens in de pricewatch aangepast aan de gegevens van de nieuwe versie(volgens bto van begin Q2 2014)
pricewatch: BTO X-Book 17CL58 GTX860

Ik heb de laptop op mijn schoot gehad tijdens de opnames.

[ Voor 1% gewijzigd door m0h4life op 16-06-2014 14:26 . Reden: Laatste regel toegevoegd ]

• Jayvus
Mooi, bedankt voor de gegevens.
Veronderstel dat de koeling goed zijn werk doet?
Het design valt nog goed mee, je kijkt toch naar je scherm en niet naar je toetsenbord:p

Trouwens toen ik vroeg hoe lang hij meegaat bedoelde ik in jaren, zou hij lang meegaan?

Zou er ook graag een SSD in steken: voor welke zou ik dan gaan en mSATA or gewoon?

• m0h4life
Qua SSD is er zover ik weet op formaat na geen verschil tussen Sata en mSata, zou gewoon kijken naar de goedkoopste van de twee van de zelfde uitvoering dan.

En of die lang mee gaat, ik zou het nog niet weten maar ik denk het wel, deze laptop voelt degelijker aan als mijn vorrige Acer Aspire 7745G en die heeft het ook 5 jaar vol gehouden (en loopt nogsteeds)

• Jayvus
Ok, ik zal bto in mijn achterhoofd houden.
Zijn er nog ideeën?
ipv 1100 ben ik bereid om 1300€ te betalen voor laptops+ssd

Trouwens voor hoeveel shipt bto naar België, of is zijn er geen belastingen door Europese Unie?

[ Voor 28% gewijzigd door Jayvus op 16-06-2014 18:04 ]

• m0h4life
Gratis verzending binnen nederland, belgie en duitsland

• Jayvus
Geen belastingen dus.
Spijtig dat je niet uit verschillende modellen kunt kiezen met dezelfde specificaties.

Als ik een gewone SATA pak, heb ik dan ook de kabel en montageplaat nodig?

[ Voor 95% gewijzigd door Jayvus op 16-06-2014 18:23 ]

• m0h4life
Nee, alles wat je nodig hebt is een SSD en een kleine schroevendraaier.
Vanuit BTO krijg je schroeven geleverd, eneen plastic handvat om aan de SSD te koppelen.
Let wel dat je het rustig moet doen, als je iets kapot maakt dan kan je garantie vervallen.
Je kan hem ook eventueel naar een computer winkel brengen om het erin te laten zetten en je garantie behouden.

• Jayvus
Dus bij deze bv. http://www.ssdcenter.be/p...msung-840-evo-250-gb.html

moet ik niets extra kopen?
Geldt dat ook voor extra ram later?

• peakrever
Jayvus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:05:
Dus bij deze bv. http://www.ssdcenter.be/p...msung-840-evo-250-gb.html

moet ik niets extra kopen?
Geldt dat ook voor extra ram later?
Die SSD raad ik niet aan om te kopen. Je kan voor heel veel goedkoper een Crucial MX100 256GB SSD kopen. pricewatch: Crucial MX100 256GB

• Jayvus
Is die beter?

• m0h4life
Niet beter, wel goedkoper.
Beide zijn even goed.

Als ik mijn Samsung ssd nog kon terug brengen had ik m omgerolen voor die Crucial en het bespaarde geld in ram gestoken.

• Jayvus
Ja is misschien goed idee, met die prijs kun je nog eens 8GB extra ram kopen en een goede ssd
Ken je toevallig goedkope ram's?

[ Voor 15% gewijzigd door Jayvus op 16-06-2014 19:16 ]

• m0h4life
Je zou in de pricewatch kunnen zoeken naar een goede.
Ik zou niet te veel afwijken van wat bto inbouwt, sterker nog ik zal meteen 2 de zelfde bankjes selecteren bij BTO.
Is volgensmij niet zo heel duur.

• Jayvus
Ok.

Kent er iemand nog een goede laptop rond 1200 € met gtx860m?

• peakrever
Jayvus schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:38:
Ok.

Kent er iemand nog een goede laptop rond 1200 € met gtx860m?
Die vraag heb je nu al een paar keer gesteld en je krijgt dezelfde antwoorden.

Voor de 3x: wacht op de Lenovo Y50 als je het niet erg vindt om een 15,6" laptop te hebben. Anders koop je een die BTO. En waarom moet 'ie perse een GTX860M hebben, een 850 is ook prima en goedkoper. Dan kan je bijvoorbeeld naar deze laptops kijken: pricewatch: Asus N750JK-T4068H en pricewatch: Asus N750JK-T4068H en hier zet je dan zelf een ssd in.

• Jayvus
Iemand die mysn.eu kent?

• Jornv
Het verschil tussen de 860m en de 850m zit alleen in de kloksnelheden. Dat kan je in principe zelf ook vrij gemakkelijk aanpassen. De meerprijs ten opzichte van de Asus N750JK zou het mij zeker niet waard zijn. Over kwaliteit en koeling kunnen we niet zo makkelijk vergelijken, maar het lijkt me dat de Asus N serie toch een stuk betere reputatie dan de clevo barebones (bto en dergelijken)

Die site heb ik nog nooit van gehoord.

• m0h4life
Jornv schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 00:27:
Het verschil tussen de 860m en de 850m zit alleen in de kloksnelheden. Dat kan je in principe zelf ook vrij gemakkelijk aanpassen. De meerprijs ten opzichte van de Asus N750JK zou het mij zeker niet waard zijn. Over kwaliteit en koeling kunnen we niet zo makkelijk vergelijken, maar het lijkt me dat de Asus N serie toch een stuk betere reputatie dan de clevo barebones (bto en dergelijken)

Die site heb ik nog nooit van gehoord.
Echter wel rekening houden dat overclocken meestal gelijk staat aan garantie kwijt raken.
Ligt natuurlijk wel aan de service van de fabrikant.

Als dat het verder was zou het inderdaad geen verkeerde optie zijn.

• Jayvus
Is overclocken niet gevaarlijk? Er kan toch blijven hitte in de laptop?

• nokie
Ik zou niet beginnen overclocken op een laptop. Het kan allemaal wel, maar laat ons eerlijk zijn, het is er niet voor gemaakt (ik heb het ooit gedaan op mijn asus g50vt, maar euh... zo succesvol was dat niet).

En als ik het goed begrijp dan wil de OP oa. Watchdogs spelen. Als ik hier kijk, dan haalt zelfs een 860 dat maar nipt op high settings 1080p:

http://www.notebookcheck....=0&technology=0&daysold=0

Zeker als je een Maxwell versie (in mindere mate de Kepler variant) van de 860 te pakken kan krijgen, lijkt me - persoonlijke mening - dat wel degelijk de betere keus (en voor mij persoonlijk ook wel z'n geld waard voor een echte gaming laptop).

• Jornv
Als je goede koeling hebt is overklokken geen probleem. Mijn laptop haalt met een zwaar overgeklokte gpu niet eens de temperaturen van de BTO hierboven bijvoorbeeld.
Maargoed, als je een beetje voorzichtig bent en je een beetje een idee hebt waar je mee bezig bent zou het niet gevaarlijk moeten zijn. Mocht je namelijk iets instellen waar je gpu heel ongelukkig mee is, dan stopt die ermee, krijg je een error, en dan is er geen blijvende schade. Het hangt dus van je koeling af of het echt een goed idee is. Ik denk dat de snelheden van de 860m wel haalbaar zijn voor de Asus.

Maar een vraag die voor mij nog onbeantwoord is gebleven, hoe zit het met het video geheugen van de laptops? (kloksnelheden kan je nog wat aan doen, het soort geheugen niet) Als de Asus ddr3 videogeheugen gebruikt ipv gddr5 zou dat een hele goede reden zijn om toch een ander model te nemen.

Nu ik erover nadenk meen ik wel ergens te hebben opgepikt dat het om gddr5 gaat, maar erg zeker ben ik nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Jornv op 17-06-2014 09:28 ]

• nokie
Jornv schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:25:
Als je goede koeling hebt is overklokken geen probleem. Mijn laptop haalt met een zwaar overgeklokte gpu niet eens de temperaturen van de BTO hierboven bijvoorbeeld.
Maargoed, als je een beetje voorzichtig bent en je een beetje een idee hebt waar je mee bezig bent zou het niet gevaarlijk moeten zijn. Mocht je namelijk iets instellen waar je gpu heel ongelukkig mee is, dan stopt die ermee, krijg je een error, en dan is er geen blijvende schade. Het hangt dus van je koeling af of het echt een goed idee is. Ik denk dat de snelheden van de 860m wel haalbaar zijn voor de Asus.

Maar een vraag die voor mij nog onbeantwoord is gebleven, hoe zit het met het video geheugen van de laptops? (kloksnelheden kan je nog wat aan doen, het soort geheugen niet) Als de Asus ddr3 videogeheugen gebruikt ipv gddr5 zou dat een hele goede reden zijn om toch een ander model te nemen.

Nu ik erover nadenk meen ik wel ergens te hebben opgepikt dat het om gddr5 gaat, maar erg zeker ben ik nog niet.
Ieder zijn ervaring, vandaar ook "persoonlijke mening" :) Ben wel geïnteresseerd over welke laptop en welke "zware overclock" het gaat (ook al is dit off-topic).

Trouwens: http://www.asus.com/Noteb...ks/N750JK/specifications/

volgens mij alleen gddr3 in de Asus...

[ Voor 4% gewijzigd door nokie op 17-06-2014 09:31 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Sorry maar hoe kan je een gaming laptop willen die lang mee gaat ? Die twee dingen gaan niet samen en eigenlijk gaming en laptop al niet... Je moet wel veel reizen om het een beetje te verklaren en dat doet 99% niet ermee. Ik zou het nooit iemand aanreaden die ik ken.
Gaming = Desktop zeker de game die jij wil of je budget moet een 1000,- eu hoger zijn.

• Jayvus
Men ouders zijn gescheiden en ik heb er geen plaats voor.

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
caanova1984 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:36:
Sorry maar hoe kan je een gaming laptop willen die lang mee gaat ? Die twee dingen gaan niet samen en eigenlijk gaming en laptop al niet... Je moet wel veel reizen om het een beetje te verklaren en dat doet 99% niet ermee. Ik zou het nooit iemand aanreaden die ik ken.
Gaming = Desktop zeker de game die jij wil of je budget moet een 1000,- eu hoger zijn.
Dit is niet geheel waar, als je een laptop neem waar een MXM kaart ingaat kan je gewoon over enkele jaren de video kaart vervangen.

• Jornv
nokie schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:29:
[...]

Ieder zijn ervaring, vandaar ook "persoonlijke mening" :) Ben wel geïnteresseerd over welke laptop en welke "zware overclock" het gaat (ook al is dit off-topic).

Trouwens: http://www.asus.com/Noteb...ks/N750JK/specifications/

volgens mij alleen gddr3 in de Asus...
Ik heb een Sony Vaio S15 met een GT 640M LE die standaard op de vrij jammerlijke snelheid van 500 MHz draait. Nou is het mogelijk om deze snelheid naar wens omhoog of omlaag bij te stellen doormiddel van een truckje met het tooltje nvidia inspector. Ik speel games op een snelheid van 980 MHz en het ddr3 geheugen loopt dan ook op 1050 MHz ipv 900 MHz. De temperatuur van de gpu komt zelden boven de 70 graden en meestal daar nog een stuk onder. Ik draai nu als test al een kwartier de Valley gpu benchmark en de temperatuur zit stabiel op 65 graden met uitschieters naar 66 (gpu belasting is 100%, cpu balasting valt nu wel mee trouwens en dat helpt wel). Veel mensen hebben met mijn laptop zelfs nog behoorlijk betere resultaten behaald dus ik vind het jammer dat mijn gpu chip zich niet hoger laat klokken, want mijn koeling heeft nog wel wat ruimte.
Scale schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:54:
[...]

Dit is niet geheel waar, als je een laptop neem waar een MXM kaart ingaat kan je gewoon over enkele jaren de video kaart vervangen.
En heb je nog een laptop op het oog die die functionaliteit biedt? De enige laptops waarvan ik gehoord heb dat dit mogelijk is, waren Alienware laptops en die liggen ver buiten het budget (hoewel deze machines met het oog op de toekomst niet per se een slechte investering zouden zijn).

• Jayvus
Is het beter als ik voor een 15.6 inch kies? Het verschil is tenslotte maar 4 cm diagonaal

• Jornv
15 inch is wel wat draagbaarder, maar verder zie ik weinig voordeel voor jou. Op de Lenovo Y50 na komen er naar mijn weten geen nieuwe interessante modellen in het vizier als je ook naar 15" gaat kijken.

• Jayvus
De lenovo y50 is wel nog een tijdje wachten :/

• Jornv
Eind juli: nieuws: Lenovo brengt Y50-gamelaptop met uhd-scherm eind juli in Nederland uit - update

En misschien nog wel eerder:
RAW_: Hij is nu al te preorderen bij campusshop waar staat dat hij op 27 juni ( :? ) verwacht wordt.
In: Aankoopadvies Laptop studie en thuisgebruik
http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx

[ Voor 39% gewijzigd door Jornv op 18-06-2014 12:01 ]

Pagina: 1