Beste Tweakers,
Aangezien ik volgend jaar ga studeren en mijn huidige laptop (Samsung R510-FS04) na 6 jaar trouwe dienst met pension gaat ben ik opzoek naar een vervanging. Ik heb al een aantal laptops bekeken maar wil graag nog wat advies.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden voor zaken zoals Youtube en lichte games zoals Minecraft, indie games en wat oudere titels zoals splinter cell. Voor mijn vervolgopleiding hoef ik alleen maar standaard taken uit te voeren in programma’s zoals Word en PowerPoint etc. Een full hd scherm en ssd zouden fijn zijn hiervoor. Aangezien de meeste laptops onder de 1000 euro standaard geen SSD hebben wil ik deze er zelf in plaatsen.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal 1000 euro, maar gezien mijn eisen verwacht ik dat dit budget niet op hoeft.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Waarschijnlijk niet, maar het zou fijn zijn als de laptop niet al te zwaar en groot is zodat hij in het laptopvak van mijn rugzak past (dus maximaal 15,6 inch, gewicht niet meer dan 3kg).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, maar de laptop moet wel degelijk zijn en een aantal jaar meegaan.
Hierdoor ben ik op de volgende eisen gekomen:
-Max 1000 euro (minder is altijd goed)
-Max 15,6 inch en niet al te zwaar
-Fatsoenlijke CPU (bijvoorbeeld i5 4200M)
-Fatsoenlijke GPU (bijvoorbeeld gt 740m)
-Full HD scherm
-Gigabit Ethernet poort
-Mogelijkheid om SSD te kunnen plaatsen
-Degelijke bouwkwaliteit, voornamelijke een sterke behuizing
Eigen onderzoek:
Aangezien het scherm en de behuizing erg belangrijk voor mij zijn ben ik bij de Asus N-serie terecht gekomen, al zijn ze voor mijn eisen misschien wat overkill qua specs. Nu zijn er twee verschillende (sub)series beschikbaar de N56 en de N550 met als grootste verschil het beeldscherm (TN vs IPS). Mijn vraag is of de N550 met IPS de meerprijs waard is ten opzichte van de N56 en welke van de onderstaande laptops vervolgens de beste keus is:
Mijn laatste vraag is of ik nog andere laptops over het hoofd heb gezien die ook aan mijn eisen voldoen?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Aangezien ik volgend jaar ga studeren en mijn huidige laptop (Samsung R510-FS04) na 6 jaar trouwe dienst met pension gaat ben ik opzoek naar een vervanging. Ik heb al een aantal laptops bekeken maar wil graag nog wat advies.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden voor zaken zoals Youtube en lichte games zoals Minecraft, indie games en wat oudere titels zoals splinter cell. Voor mijn vervolgopleiding hoef ik alleen maar standaard taken uit te voeren in programma’s zoals Word en PowerPoint etc. Een full hd scherm en ssd zouden fijn zijn hiervoor. Aangezien de meeste laptops onder de 1000 euro standaard geen SSD hebben wil ik deze er zelf in plaatsen.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal 1000 euro, maar gezien mijn eisen verwacht ik dat dit budget niet op hoeft.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Waarschijnlijk niet, maar het zou fijn zijn als de laptop niet al te zwaar en groot is zodat hij in het laptopvak van mijn rugzak past (dus maximaal 15,6 inch, gewicht niet meer dan 3kg).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, maar de laptop moet wel degelijk zijn en een aantal jaar meegaan.
Hierdoor ben ik op de volgende eisen gekomen:
-Max 1000 euro (minder is altijd goed)
-Max 15,6 inch en niet al te zwaar
-Fatsoenlijke CPU (bijvoorbeeld i5 4200M)
-Fatsoenlijke GPU (bijvoorbeeld gt 740m)
-Full HD scherm
-Gigabit Ethernet poort
-Mogelijkheid om SSD te kunnen plaatsen
-Degelijke bouwkwaliteit, voornamelijke een sterke behuizing
Eigen onderzoek:
Aangezien het scherm en de behuizing erg belangrijk voor mij zijn ben ik bij de Asus N-serie terecht gekomen, al zijn ze voor mijn eisen misschien wat overkill qua specs. Nu zijn er twee verschillende (sub)series beschikbaar de N56 en de N550 met als grootste verschil het beeldscherm (TN vs IPS). Mijn vraag is of de N550 met IPS de meerprijs waard is ten opzichte van de N56 en welke van de onderstaande laptops vervolgens de beste keus is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus N56JN-CN035H | € 837,32 | € 837,32 |
| 1 | Asus N56VB-S4062H | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Asus N56VV-S4069H | € 805,05 | € 805,05 |
| 1 | Asus N550JV-CN270H | € 898,95 | € 898,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.340,32 | |
Mijn laatste vraag is of ik nog andere laptops over het hoofd heb gezien die ook aan mijn eisen voldoen?
Alvast bedankt voor jullie hulp