Beste Tweakers!, (Jaja dit is mijn eerste post!)
Mijn nieuwe projectje wordt het volgende: Ik wil graag een thuisserver bouwen / samenstellingen die de volgende eisen heeft:
Kwaliteit:
- Zo weinig mogelijk energie kosten
- ( Bij games geen/weinig lagg)
Functionaliteit:
- Moet kleine games zoals Minecraft en Counter Strike kunnen hosten. (Dus maximaal 20 mensen ongeveer)
- Moet een mini kleine HTTP server kunnen hosten ( denk aan 20 bezoekers ofzo)
- Dingen zoals torrents downloaden, kleine SMTP server
Budget: 400 ~ 600 euro
-------------------
Het is uiteindelijk meer voor test doeleinden bedoeld maar ik hoop wel dat ik er Minecraft of Counter Strike op kan hosten met redelijke kwaliteit.
Nu weet ik dat internet verbindingen van thuis een bottleneck kunnen zijn, maar dat maakt voor mij niet uit. (Aangezien het meer is om een beetje uit te proberen)
-------------------
Verder zat ik zelf te denken aan het volgende moederbord met Atom CPU, wat vinden jullie hiervan?
Moederbord met Atom C2550 Processor
pricewatch: ASRock C2550D4I
Verder heb ik geen flauw idee waar ik op moet letten bij het kopen van andere componenten als het gaat om een low-power server.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Christian
Mijn nieuwe projectje wordt het volgende: Ik wil graag een thuisserver bouwen / samenstellingen die de volgende eisen heeft:
Kwaliteit:
- Zo weinig mogelijk energie kosten
- ( Bij games geen/weinig lagg)
Functionaliteit:
- Moet kleine games zoals Minecraft en Counter Strike kunnen hosten. (Dus maximaal 20 mensen ongeveer)
- Moet een mini kleine HTTP server kunnen hosten ( denk aan 20 bezoekers ofzo)
- Dingen zoals torrents downloaden, kleine SMTP server
Budget: 400 ~ 600 euro
-------------------
Het is uiteindelijk meer voor test doeleinden bedoeld maar ik hoop wel dat ik er Minecraft of Counter Strike op kan hosten met redelijke kwaliteit.
Nu weet ik dat internet verbindingen van thuis een bottleneck kunnen zijn, maar dat maakt voor mij niet uit. (Aangezien het meer is om een beetje uit te proberen)
-------------------
Verder zat ik zelf te denken aan het volgende moederbord met Atom CPU, wat vinden jullie hiervan?
Moederbord met Atom C2550 Processor
pricewatch: ASRock C2550D4I
Verder heb ik geen flauw idee waar ik op moet letten bij het kopen van andere componenten als het gaat om een low-power server.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Christian