Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timetorun
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-09-2019
Beste Tweakers!, (Jaja dit is mijn eerste post!)

Mijn nieuwe projectje wordt het volgende: Ik wil graag een thuisserver bouwen / samenstellingen die de volgende eisen heeft:

Kwaliteit:
- Zo weinig mogelijk energie kosten
- ( Bij games geen/weinig lagg)

Functionaliteit:
- Moet kleine games zoals Minecraft en Counter Strike kunnen hosten. (Dus maximaal 20 mensen ongeveer)
- Moet een mini kleine HTTP server kunnen hosten ( denk aan 20 bezoekers ofzo)
- Dingen zoals torrents downloaden, kleine SMTP server

Budget: 400 ~ 600 euro

-------------------

Het is uiteindelijk meer voor test doeleinden bedoeld maar ik hoop wel dat ik er Minecraft of Counter Strike op kan hosten met redelijke kwaliteit.

Nu weet ik dat internet verbindingen van thuis een bottleneck kunnen zijn, maar dat maakt voor mij niet uit. (Aangezien het meer is om een beetje uit te proberen)

-------------------

Verder zat ik zelf te denken aan het volgende moederbord met Atom CPU, wat vinden jullie hiervan?

Moederbord met Atom C2550 Processor
pricewatch: ASRock C2550D4I

Verder heb ik geen flauw idee waar ik op moet letten bij het kopen van andere componenten als het gaat om een low-power server.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02
Heb je dit topic al gevonden en doorgelezen?
Het grote zuinige server topic

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:58
Je wilt waarschijnlijk Het grote zuinige server topic even doorlezen; daar worden dus veel van dat soort zuinige systemen besproken, en kan je zien wat andere mensen kiezen (of voor kritieke hebben op bepaalde onderdelen).

Probeer ook beetje te bedenken wat voor opslag je kwijt wilt kunnen in je systeem; het avoton bord dat je linkt kan 12 disks aan, dus wat dat betreft zit je snor.. hij zou ook prima moeten passen in iets als een U-Nas 800 of een Silverstone DS380, maar die hebben wel als limitatie dat je wat gelimiteerd bent qua grafische kaart mocht je die er in willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timetorun
Thanks guys voor de reactie! Ik had er al eerder een stuk uit gelezen!

Het viel me alleen op dat er nergens in het artikel iets over Atom processors verteld wordt, terwijl daar juist duidelijk van is dat ze heel zuinig zijn. Weten jullie waardoor dit komt?

Verder hoef ik geen goede grafische kaart te hebben! Zolang ik maar iets kan zien via de VGA poort is het wat mij betreft voldoende.

Waar denken jullie dat ik specifiek nog op moet letten als het gaat om het hosten van kleine games?

Dan weet ik genoeg! Bedankt voor de hulp in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28

KrazyJay

Ikzelf draai sinds een paar weken een homeservertje met een j1900-processor op de asrock q1900-itx. Goed in te zetten als minecraft server met bukkit en dynmap, 8 mensen op de server werkt vlot. Ook fullHD en blurays werken goed. Bordje verbruikt 11 Watt max, althans, dat is zo geadverteerd.

Heb wel Windows 8.1 en een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:02
Dat komt doordat Atom een slechte naam heeft en er teveel verschillende processoren in de familie zitten. Het werkt veel beter als je zoekt naar de werknaam van de specifieke serie (in dit geval Avoton).
Het verschil in verbruik tussen een Atom processor en een Core processor valt in idle heel erg mee. Pas als je een processor op z'n staart trapt zie je een duidelijk verschil tussen de families. In het genoemde topic staan verschillende builds die onder de 20W blijven. Die kun je als inspiratie gebruiken.
De blogs van Mux zijn ook een aanrader om door te lezen.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timetorun
KrazyJay schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:07:
Ikzelf draai sinds een paar weken een homeservertje met een j1900-processor op de asrock q1900-itx. Goed in te zetten als minecraft server met bukkit en dynmap, 8 mensen op de server werkt vlot. Ook fullHD en blurays werken goed. Bordje verbruikt 11 Watt max, althans, dat is zo geadverteerd.

Heb wel Windows 8.1 en een SSD.
Thanks! Ik denk dat ik jou advies maar volg dan:P

Zou ik jou misschien mogen vragen wat voor Voeding je daarbij hebt gekocht?

[ Voor 7% gewijzigd door Timetorun op 05-06-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 11:49

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Inmiddels al wat gekocht?

Ik heb vorige week ook een nieuwe home server gebouwd en heb veel zitten zoeken naar een mooi systeem.
Mijn budget lag echter wel lager en heb daarom het Avoton bordje van Asrock laten liggen.

Ik heb een systeem gebouwd met een Asrock B75 Pro3-m en Intel G1620T cpu.
Dit is ook aardig zuinig maar iets minder krachtig dan het avoton bordje.
De prijs/prestatie verhouding is bij mijn build veel hoger en ben daarom hier voor gegaan.

Aangezien je er wel budget voor hebt zou ik zeker voor het Avoton bordje gaan!
Ik heb er veel na zitten kijken en lijkt mij een top ding.
Als je je server ook voor data opslag wilt gebruiken is deze zeker aan te raden.

Succes ermee
Pagina: 1