Toon posts:

Productreview van de Maand: nomineren juni 2014 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Mede-auteur:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 00:25

zeef

Op Tweakers brengen we elke maand een overzicht van de gebruikersreviews en andere user-content die iedere bezoeker echt gelezen moet hebben.

In dit topic kun je de userreviews die in de maand juni geplaatst zijn nomineren. Geef een korte toelichting waarom je vindt dat juist die review een plek op het podium verdient (en uiteraard een link naar de vindplaats.)

Op basis van jullie suggesties plaatsen we hier een top 5 waar de winnaar uit gekozen kan worden. Half juli willen het artikel met de beste user-content van juni publiceren.

Hier kunnen jullie ook de andere soorten content van juni naar voren schuiven die volgens jullie extra aandacht verdienen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
productreview: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING review door Foritain

Duidelijke foto's, en overzichtelijke benchmark resultaten.

offtopic:
Knopje 'vorige' naar vorige topic werkt niet ;)

[Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2014 15:44]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Anoniem: 368013

Krijgt ook mijn stem, mede vanwege de prettige leesbaarheid. Daarnaast zegt de hoeveelheid +3'tjes eigenlijk al genoeg.

Offtopic: is het een idee om naast de +0/1/2/3 iets toe te voegen om een review aan te dragen tot gebruikersreview van de maand? Denk dat dat de nominaties wat actiever maakt.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Anoniem: 368013 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:26:
[...]
Offtopic: is het een idee om naast de +0/1/2/3 iets toe te voegen om een review aan te dragen tot gebruikersreview van de maand? Denk dat dat de nominaties wat actiever maakt.
Denk dat zoiets een goed idee is, met 20+ +3 reviews, en 60+ +2/+3 reviews totaal in Mei kan het niet anders dan dat er mensen zijn die onbekend zijn met deze topic. Anderzijds is het natuurlijk zo dat wanneer iedereen elke +3 dan ook nomineert, dat tweakers net zo goed direct naar scores kan kijken, en het nominatie systeem kan laten vallen. Dan zou je uitkomen bij een maandelijkse fp post van "+3s van vorige maand", en ik weet niet of dat gewenst is.

Een suggestie als hierboven klinkt gewoon niet slecht en lijkt mij in elk geval een verbetering van de huidige situatie, is dit technisch eenvoudig te bereiken? Dan kan altijd nog een discussie gevoerd worden over een lange termijn oplossing,

en dank jullie wel 8)

en bij de nominaties van Mei staat een suggestie die in April al in de top5 stond. Zo wordt het speelveld wel heel erg klein

[Voor 38% gewijzigd door Foritain op 05-06-2014 00:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 600796

Ik vond deze review heel bruikbaar: productreview: Creative SoundBlaster Tactic3D Alpha review door eltweako

Duidelijke foto's en lijkt me ook gewoon eerlijk geschreven. Weet in ieder geval dat de headset voor mij als fanatiek gamer niet geschikt is. Toch nog opzoek naar een verstevigere versie.

Ook al heb ik niets met electrische fietsen, vind ik de volgende tweakblog serie fascinerend: Mijn Crash: Banana?.

De schrijver heeft bewust een kapotte electrische fiets gekocht, om te onderzoeken hoe hij deze eigenhandig kan repareren.
Wat ik er vooral leuk aan vind is wat hij allemaal tegenkomt. Niet alleen is er totaal geen bescherming tegen water aangebracht, maar blijkbaar is alles door de fabrikant dichtgetimmerd (om er voor te zorgen dat je voor elk wissewasje naar de dealer toe moet). Opgeven dan maar? Natuurlijk niet, hacken die fiets! :D

Edit 14-06-14: het vervolg is er en stelt niet teleur! Mijn Crash: Bananen taal

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 368013 op 20-06-2014 08:22]

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08-2022
Ik wil graag de volgende review nomineren:
Xiaomi Redmi 1S Rood Review van Kiswum
De review is zeer uitgebreid. Je ziet duidelijk dat er veel tijd in deze review is gestoken, gezien de details.
Iedereen die op zoek is naar een telefoon kan op basis van deze review perfect bepalen of het de juiste telefoon is.
Alle onderdelen van een goede review zijn erin verwerkt. De binnenkant, de buitenkant, de software en accesoires (mi-key, screenprotector, hoesje).
Het verhaal leest lekker weg. Zulke reviews zou ik wel vaker willen zien!

Anoniem: 496274

Xiaomi Redmi 1S Rood Review van Kiswum
Deze review gaat over een nog vrij onbekend product op de Europese markt, maar hou Xiaomi in de gaten!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46
productreview: Sandisk Extreme Pro USB 3.0 128GB Grijs review door Anoniem: 368013

Fijn weg te lezen, duidelijke taal en een vrij alle daags product wat dmv deze review mooi wordt neergezet!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Anoniem: 368013 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:26:
Dat zou wel een handige toevoeging zijn. Zeker als je nu wat minder bekende / oudere producten reviewt (ook al gaat het om een nieuw exemplaar) zal je erg weinig views en daardoor ook beoordelingen krijgen. De kans dat iemand je review na het lezen/beoordelen dan nog hier post voor een nominatie is dan heel erg klein. Vroeger stonden de nieuwste 10 gebruikersreviews rechtsonderaan op de frontpage, waardoor je al snel veel meer hits kreeg.

Dat populaire producten het goed doen zie ik ook heel sterk terug in m'n eigen reviews. Een aantal van m'n beste reviews hebben nauwelijks beoordelingen en views vergeleken met m'n meest bekeken reviews.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

John Doos schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:20:
productreview: Sandisk Extreme Pro USB 3.0 128GB Grijs review door Anoniem: 368013

Fijn weg te lezen, duidelijke taal en een vrij alle daags product wat dmv deze review mooi wordt neergezet!
Sluit mij bij die nominatie aan. Een usb stick kopen is altijd tricky, zou graag meer van dit soort storage reviews zien. (Heb net een cadeautje-usb-stick aangesloten. 1.5-1.7MB/sec write, yay.)

Ik wil ook deze toevoegen:
productreview: Microsoft All-in-One Media Keyboard review door Finraziel

Ook een eenvoudig product, maar je weet wel meteen waar je aan toe bent met mooie foto's en een uitgebreide en duidelijke uitleg.

En ik sluit mij aan bij de bovenstaande suggestie om dit topic, en deze hele actie, meer onder de aandacht te brengen. Een dergelijke knop zou een mooie stap zijn, maar vermoedelijk flink wat werk, dus wat een handige oplossing is zou ik niet durven zeggen.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15
Wil graag deze beeldende blogpost naar voren brengen: Kain_niaK en de output van zijn kop: "Het Dennis Berg-kramp gebeuren"

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-03 14:55
Ik leg Foritain's review, productreview: In Win 901 review door Foritain, voor.

De schrijfwijze van de review is geweldig. De reviewer spreekt zich tot de lezer, waardoor het lekker weg leest. Ook wordt er diep en menselijk ingegaan op het onderwerp.

Voorbeeld:
Helaas geen rubberen ringetjes of iets dergelijks tussen de HDD en de tray. De tray zelf is van staal, waar kunststof gebruikelijk is, deze geeft dus echt niets mee.

Veel andere reviews gaan een standaard lijstje af afhankelijk van het type product dat gereviewt wordt en zouden in plaats van het bovenstaande schrijven dat de kast stiller had kunnen zijn. En/of dat de kast wat meer trilvrij had mogen zijn. Gevolgen dus, en niet zoals Foritain ook een oorzaak.

Eveneens vind ik de plus- en minpunten lijst lekker uitgebreid wat (meestal) getuigd van een goede review.

Het beste aan de review zijn nog wel de foto's. Die zijn scherp (spiegelreflex camera?) & duidelijk (tekst sluit aan bij de plaatjes) en er zijn er gigantisch veel van.
Wat ook het teken is van een goede review is dat je meer aan deze review hebt dan de specificatiepagina van de fabrikant (veel minder foto's en minder praktische info).

Als negatief punt zou ik nog kunnen bedenken dat door de vele foto's je veel moet scrollen en je soms het overzicht een beetje kwijt raakt. Maar als het eerder genoemde daar dan tegenover staat...

Chapeau! _/-\o_

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Beste Tweakblog is van Infant met al zijn posts, maar vooral de batterijen artikelen steken met kop en water boven de rest uit, jammergenoeg waren die niet van deze maand dus dan deze:
Mijn Crash: Banana?

Bas met zn knutselblog is ook erg goed en zou ook in de spotlight mogen:
Bas z'n knutselblog
Magische rook (Arduino repair) en zijn space invaders project (De invasie is begonnen!) zijn leuk om te lezen en de man zelf krijgt ook waardering door het guneffect dat hij opwekt. Docent van het jaar is ie iig.

Beste productreview is van Foritain en dan met name de al eerder genoemde 750 videokaart. Net zoals Infant veel info, foto's met nut en al was je een leek dan nog is het begrijpelijk. Zeer professioneel ook, chapeau!
productreview: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING review door Foritain

Opinion heeft ook van wat ik zag goede reviews, alleen trok de content van Foritain mij meer en lijkt het mij dat het Foritain bijvoorbeeld meer moeite heeft gekost om de benchmarks en setups te doen van de videokaart dan Opinion met de usb stik, fan of toetsenbord.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:14
Wat mij betreft ook Bas zijn knutselblog in de spotlight!

Geweldig om te zien wat deze man allemaal kan repareren, roept bij mij een beetje het oer-tweakers gevoel op :D
Verder ook grappig geschreven, leest lekker weg.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 14:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik wil zelf de techblogs van Infant ook aanstippen, erg mooi werk!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-03 14:36
Zeker het knutselblog van Sebastius! Leest heerlijk weg en legt in Jip en Janneke taal uit hoe hij dingen repareert en tussentijds foto's laat zien van zijn werkzaamheden! Rots in de branding als je elektronica kapot gaat!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-03 09:22
Ik nomineer ook graag de knutselblog van Sebastius. Van reparaties tot complete arcade builds, de hele blog is niet alleen vermakelijk om te lezen maar ook ontzettend leerzaam. Daarbij heeft hij dus ook al een hoop tweakers uit de brand geholpen met verloren data, waarmee hij het echte 'tweaken' weer in de spotlight zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 14:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

:o Hey kappen nou ik ga er van blozen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:16
Sebastius verdient wel een pluim hoor, ongeacht wat hij hier zegt ;)

Zijn blogs zijn leuk om te lezen, en je leert er zeker wel iets van bij ook. Weet nu ten minste wat te doen als er een contact van een USB zou afbreken ;)

Anoniem: 515778

Mag er een nominatie topic voor juli geopend worden? In de eerste helft van juli zijn al een aantal goede reviews geschreven maar daar kunnen nog geen nominaties voor worden gedaan. Alvast bedankt!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:43

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Dan heb ik zitten slapen, excuses!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Bedankt voor al jullie nominaties. We zijn zeker nog aan het kijken hoe we het aandragen van reviews kunnen stimuleren, hoe we ervoor kunnen zorgen dat de verborgen pareltjes meer onder de aandacht komen en wat er nodig is om mensen te stimuleren zo goed mogelijke reviews af te leveren (om jullie, expertreviewers wat meer te kunnen beconcurreren ;) )

Ik vind een dedicated knop oid om een review aan te dragen interessant klinken, maar dat zal wel de nodige voeten in de aarde hebben.

• Kid Jansen
  • Niet online
Grootste probleem is nog steeds dat reviews om te beginnen views moeten krijgen en als je niet een populair product test krijg je die gewoon nauwelijks. Verder werken redactionele reviews de gebruikersreviews volgens mij best wel tegen. Als je jouw review plaatst na de redactionele review kan je het bijna net zo goed niet doen, want er kijkt in verhouding vrijwel niemand naar. Het is niet raar als een redactionele review dan 15x zoveel views krijgt.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

Gadget reviewer

Ik denk dat het wel meevalt. Het is logisch dat een review van de redactie 35.000 views krijgt en die van de gebruiker maar 2500.
Het zou misschien wel kunnen helpen helpen als je een review plaatst nadat de redactie het heeft gedaan. Als je zoekt op een review, dan komen niet alleen die van de redactie naar boven, maar ook van de gebruikers.

Andersom werkt het wel beter. Dus als je een review plaatst, voordat de redactie dat doet, dan is de kans groot dat je een boost aan views krijgt na de professionele.

Verder denk ik niet dat de redactie snel een niet-populair product zou reviewen. Ik denk dat zij wel zien wat er interessant is of interessant zou kunnen zijn. Zij hopen namelijk dat er veel bezoekers de site bekijken en blijven bekijken. Dat gaat niet zo snel lukken met producten die niet interessant/potentieel impopulair zijn.

Het idee van een dedicated knop vind ik wel een goede manier om reviews aan de man te brengen. Uiteraard kun je al je FB/Twitter vrienden vragen om op je te stemmen, maar het zou mooi zijn als mensen dit spontaan vanuit de community doen. Een extra knop of exposure voor zo'n verkiezing zou het wel makkelijk en populairder maken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik bedoelde het ook als twee aparte dingen: weinig views bij niet populaire/oudere producten is een probleem en views krijgen bij producten die de redactie ook heeft gereviewd is een probleem, maar niet dat het om dezelfde reviews ging.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee