Blue screens met R9 290x

Pagina: 1
Acties:

• H3m3L
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Mijn probleem begon een paar maand geleden toen ik mijn grafische kaart op alternate kocht. Ik stak hem in! Vorige was 5850 :p dus was wel serieuze upgrade! En begon te gamen! Alles ging goed tot de dag erna en ik kreeg een BSOD, ik panikeerde niet want misschien was het maar 1 malig, maar helaas de komende dagen, als ik game of wat surf (vooral bij youtube, ik gebruik, chrome) vanaf 10 minuten of soms pas na een dag krijg ik een bluescreen! (Straks zal ik bluescreens log bijvoegen)

Ik had een 650W voeding en dacht het daar aan lag en na die vervangen te hebben door een goede 850W voeding en googlen naar het probleem en drivers gecleaned etc nam ik contact met alternate en bracht ik mijn grafische kaart naar daar. Ze zeiden dat het gemiddeld tussen de 2 tot 4 weken ging duren maar het bleek iets langer... 10 weken. In het contract stond dat ze na 8 weken iets gingen ondernemen maar toen ik ze belde zeiden ze dat het eigenlijk pas naar 10 weken was, maar goed. Wegens Sapphire niets had laten weten van mijn kaart gaven ze me maar een nieuwe. Ik die blij was en hoopte dat het probleem verholpen was, installeerde mijn kaart en ja... na een halve dag ofzo een bluescreen (met dezelfde Bugcode 0xa0000001). Nu zijn we 2 weken verder ongeveer en ik heb ondertussen nog van alles geprobeerd, advies van vrienden gevraagd maar zei konden me niet verder helpen.

Ik heb (uiteraard) gegoogled en heb de volgende pogingen al ondernomen (zonder enig succes):
  • Beta drivers (14.6), huidige drivers 14.4, CD-rom drivers (13.11 dacht ik).
  • Diable ULPS
  • Force contstant voltage
  • Fan manueel harder gezet (softwarematig)
  • Formateren van windows (8.1)
  • Bios geupdate naar nieuwste versie
  • Stroomkabel nagekeken in PC
  • Nog een boel waar ik nu niet op kom
Dit zijn mijn specs van mijn PC:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/9dd2c/8c1f1dfcab.png

Wat moet ik nu doen? Ik heb een vrij oude mobo en cpu (maar wou deze nog niet vervangen eigenlijk) moet ik deze dan vervangen? Of moet ik het nog eens terug brengen naar alternate? De kans dat ze mij 2 keer een kapotte kaart geven is klein maar ze bestaat.

Ik ben ten einde raad al het advies is welkom!

Deze bluescreen had ik al altijd, ook bij mijn vorige grafische kaart
Ik merk voor de eerste keer pas op dat er ook blijkbaar bij pci.sys iets fout is gegaan soms zoals deze screenshot, ik denk dat ik dit niet had bij mijn vorige r9 290x
PS ik heb regelmatiger bluescreens dan op de screenshots sta, vaak duw ik gewoon powerknop in omdat het toch altijd dezelfde error is (0x000000a1) en omdat het dan niet een minuut duurt

[ Voor 3% gewijzigd door H3m3L op 03-06-2014 16:06 ]

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
hoe zit de kaart aangesloten? 2x 8pins vanaf de voeding of met verloopjes?

heb je je bios drivers al eens geupdate?
heb je het al op windows 7 geprobeerd?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kaart al getest in een ander system?

• H3m3L
boombes schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:54:
hoe zit de kaart aangesloten? 2x 8pins vanaf de voeding of met verloopjes?

heb je je bios drivers al eens geupdate?
heb je het al op windows 7 geprobeerd?
Op gewoon een 8 pin en een 6 pin, heb daarvoor zelf een draad, ik moet niet zo een tussenstukje gebruiken voor een 8 pin te maken. Dit is mijn PSU: http://www.tones.be/produ...0-rm-series-cp-9020056-eu

Bios is geupdate naar nieuwste versie vorige week

Win 7 niet geprobeert, ik ben "fan" van windows 8 en ik hoop dat ik niet mijn OS moet downgraden voor dat ik mijn kaart stabiel aan de praat krijg.

[ Voor 17% gewijzigd door H3m3L op 03-06-2014 16:03 ]

• H3m3L
Edmin schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:54:
Kaart al getest in een ander system?
Ik heb helaas geen ander systeem :/. Bij mijn moeder staat wel een PC maar denk amper dat daar PCI-E in kan en warsch maar 350 W voeding ofzo. Het grootste probleem is dat ik soms na een dagje gamen geen bluescreen heb! Dus dan moet ik op dat testsysteem ook nog minstens een dag gamen voor dat ik pas zeker kan zijn.

Verwijderd

Random freezes na upgrade Sapphire R9 290

Lees deze maar eens door.
Lang verhaal kort , moederbord was de boosdoener

• H3m3L
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:47:
Random freezes na upgrade Sapphire R9 290

Lees deze maar eens door.
Lang verhaal kort , moederbord was de boosdoener
Maar die 10 weken dat ik mijn eerste grafische kaart terug had gedaan voor reparatie naar alternate. Toen gebruikte ik dus 10 weken mijn ATI HD 5850, ook voor te gamen, en toen op die 10 weken had ik 0 bluescreens. Dus is het dan niet raar dat het aan mijn moederbord ligt ?

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-01 20:05
In mijn ogen niet aangezien je een redelijk oud moederbord met een hele nieuwe videokaart gebruikt. Ik heb zelf een R9 290 en heb om dit te voorkomen mijn moederbord + processor maar eens geupdate

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• H3m3L
Oke ik zal dan maar eens upgraden denk ik. Ik zal een post maken bij hardware advies want geen idee wat ik juist moet kopen :). (Zijn die nieuwe haswell refreshs de moeite of niet, welk moederbord etc)

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-12-2025
H3m3L schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:13:
Oke ik zal dan maar eens upgraden denk ik. Ik zal een post maken bij hardware advies want geen idee wat ik juist moet kopen :). (Zijn die nieuwe haswell refreshs de moeite of niet, welk moederbord etc)
MSI Z97 gaming en i5 4690K :D

*Je geeft toch 500 euro uit aan een videokaart dus dan zaal je dit ook wel over hebben e.e*

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

• H3m3L
AjaxKing97 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:18:
[...]

MSI Z97 gaming en i5 4690K :D

*Je geeft toch 500 euro uit aan een videokaart dus dan zaal je dit ook wel over hebben e.e*
Bedankt ik ben een nieuwe post begongen hier voor het aankoopadvies :).

Verwijderd

H3m3L schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:01:
[...]

Maar die 10 weken dat ik mijn eerste grafische kaart terug had gedaan voor reparatie naar alternate. Toen gebruikte ik dus 10 weken mijn ATI HD 5850, ook voor te gamen, en toen op die 10 weken had ik 0 bluescreens. Dus is het dan niet raar dat het aan mijn moederbord ligt ?
Ik draaide hiervoor op een HD6870 crossfire setup. Geen enkel probleem. R9 290 erin , alleen maar gezeik. Kaart RMA en de HD6870 terug erin. Alle problemen verdwijnen weer. R9 290 terug van RMA , niks mis volgens leverancier. Kaaart er weer in , en weer volle bak problemen. Uiteindelijk moederbordje vervangen en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Geen enkel probleem meer gehad met de R9 sindsdien
Pagina: 1