Mobo + CPU.

Pagina: 1
Acties:

• H3m3L
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo

Ik heb vandaag na veel maanden miserie besloten om mijn mobo en CPU te upgraden. (Meer info over mijn miserie van de voorbije maanden vind je hier op een andere tweakers post)

Dit zijn mijn huidige specs:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/9dd2c/8c1f1dfcab.png

voeding

Nu ik heb dus deze graka van 570 euro (die nu nog maar 500 is 8)7)gekocht een paar maand geleden en meer verdriet gehad dan genot, dit wil ik dus veranderen en wil dus wel nog eens een 500 euro besteden aan mijn CPU + Mobo.
De 16 GB DDR3 is clockbaar tot 1600 Mhz dus dat zit in orde denk ik.

Nu op de vorige post had ik het advies gekregen van "AjaxKing97"
Om een MSI Z97 gaming en i5 4690K te kopen.
Nu ben ik is gaan kijken op alternate.be en tones.be, de winkels waar ik bij voorkeur koop, liefst Tones want heb met de klantenservice van alternate alleen maar slechte ervaringen, maar tones heeft wel minder op voorraad.

Nu ik heb atm een i7 en denk dat ik dit opnieuw wil. Dit is meer future proof en ik ben ook vaak met veel programmas tegelijk bezig, hearthstone, streams, youtube, tweakers, virtuel machines(vmware), visual studio(ben programmeur student) etc of is een i7 echt weggegooid geld?

Verder als ik naar de moederborden kijk dan zie ik meerdere MSI Z97 gaming staan. Na wat zoeken vind ik wel wat verschillen 1 heeft 3 SLI de andere 2 SLI/crossfire, geen idee wat ik wil, misschien is het een goed idee dat ik in de toekomst nog een R9 290x koop voor crossfire? (In een jaar ofzo?)

Bedankt op voorrand!

PS: ik ben van plan morgen het al te gaan halen (alternate kan je ook langs gaan voor het op te halen als het op voorraad heeft.)

EDIT: Ik gebruik 2 schermen, mijn "side" screen 1920 x 1080 en mainscreen 2560 x 1440, weet niet of het van belang is bij mobo en cpu, denk alleen da resolutie voor gpu telt maar weet ik veel :)

[ Voor 4% gewijzigd door H3m3L op 03-06-2014 22:15 ]

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:05
Wacht 1 tot 2 weken zodat de nieuwe devils canyon op voorraad komt bij meerdere winkels. Dat zal de prijzen drukken. Een i7 zal je niet helpen met multitasken, wel kan een i7 meer performance geven bij programma's die van hyperthreading gebruik maken.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:23
Je hebt het budget, dus lekker voor de i7 4790K gaan vanwege de hyperthreading, 8MB L3 cache en 4,0GHz base clock. Leuk Z97 moederbordje erbij en je kan er weer even tegenaan. Wacht even tot het eind van Computex, dat is 6 Juni afgelopen. Wie weet worden er nog wat leuke Z97 bordjes gepresenteerd.

• H3m3L
Skynick schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:56:
Wacht 1 tot 2 weken zodat de nieuwe devils canyon op voorraad komt bij meerdere winkels. Dat zal de prijzen drukken. Een i7 zal je niet helpen met multitasken, wel kan een i7 meer performance geven bij programma's die van hyperthreading gebruik maken.
1 tot 2 weken is pijnlijk lang want heb nu vakantie, zit nu dagelijk 5h + achter mijn pc en bluescreens zijn niet leuk, wat is devils canyon? nieuwe mobos dat DDR4 hebben? Moet ik dan ook men RAM upgraden?

• H3m3L
Balance schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:06:
Je hebt het budget, dus lekker voor de i7 4790K gaan vanwege de hyperthreading, 8MB L3 cache en 4,0GHz base clock. Leuk Z97 moederbordje erbij en je kan er weer even tegenaan. Wacht even tot het eind van Computex, dat is 6 Juni afgelopen. Wie weet worden er nog wat leuke Z97 bordjes gepresenteerd.
Maar stel er word een leuk Z97 mobo gepresenteerd op computex, voor die in winkels is moet ik nog weken wachten of is dit fout? (En is die dan niet zeer duur?)

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
H3m3L schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:09:
[...]

1 tot 2 weken is pijnlijk lang want heb nu vakantie, zit nu dagelijk 5h + achter mijn pc en bluescreens zijn niet leuk, wat is devils canyon? nieuwe mobos dat DDR4 hebben? Moet ik dan ook men RAM upgraden?
Devils Canyon is een verversing van de Haswell-K (Unlocked) architectuur processoren. De 4690K en 4790K is zover ik overal in europa kan zien niet tot eind juni leverbaar, en zal ook redelijk gelimiteerd zijn tot begin juli. Z97 ondersteunt nog geen DDR4 dat is pas Skylake, dat is de opvolger van Broadwell, waarvan dat weer de opvolger is van Haswell. De meeste Z97 moederborden zijn al te koop, alleen de zeer high-end borden niet zoals de Formula VII.

Ik raad je aan om te wachten op deze processoren, maar als je echt niet kunt wachten, dan kun je altijd voor een i7 4770K gaan met een Z97 moederbord en dan later e.v.t nog overstappen naar Broadwell.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuuz op 03-06-2014 23:30 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:23
H3m3L schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Maar stel er word een leuk Z97 mobo gepresenteerd op computex, voor die in winkels is moet ik nog weken wachten of is dit fout? (En is die dan niet zeer duur?)
Heel verschillend. Kijk bijvoorbeeld naar de MX100 SSD's, die lagen dezelfde dag in de winkel als dat ze zijn aangekondigd. Andere producten laten nog 6+ maanden op zich wachten. Maar over het algemeen zijn moederborden meestal vrij snel na de introductie op de markt, denk aan enkele dagen.

Devil's Canyon is verder een verversing van de Haswell-K lijn. Met een betere koeling (TIM) en hogere clockspeeds voor dezelfde prijs is het zeker het wachten waard.

Ik snap dat er haast bij is omdat je nu je videokaart niet kan gebruiken, maar wacht nog twee dagen, dat is zeker de moeite waard!

[ Voor 3% gewijzigd door Balance op 04-06-2014 08:59 ]

• H3m3L
Balance schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:58:
[...]

Heel verschillend. Kijk bijvoorbeeld naar de MX100 SSD's, die lagen dezelfde dag in de winkel als dat ze zijn aangekondigd. Andere producten laten nog 6+ maanden op zich wachten. Maar over het algemeen zijn moederborden meestal vrij snel na de introductie op de markt, denk aan enkele dagen.

Devil's Canyon is verder een verversing van de Haswell-K lijn. Met een betere koeling (TIM) en hogere clockspeeds voor dezelfde prijs is het zeker het wachten waard.

Ik snap dat er haast bij is omdat je nu je videokaart niet kan gebruiken, maar wacht nog twee dagen, dat is zeker de moeite waard!
De 2 dagen zijn voorbij :), is er toevallig een interessant moederbord verschenen op de computex beurs? Of best gewoon Z97 kopen? En zou ik nu wachten op de nieuwe CPU's ?
Pagina: 1