Is de voeding in mijn PC wel veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnK96
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-08-2024
Een week terug heb ik mijn PC gebouwd;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 193,04€ 193,04
1Gigabyte GA-Z87X-SLI€ 113,-€ 113,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 369,-€ 369,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Zalman MS800 Plus€ 70,49€ 70,49
1LG 22EA53VQ-P Zwart€ 124,50€ 124,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Logitech Gaming Keyboard G105€ 59,95€ 59,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,97€ 12,97
1Corsair CX600M€ 59,99€ 59,99
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.331,38

Uit onwetendheid heb ik hier een Corsair CX600M voeding in geplaatst.
Nu lees ik een aantal niet zo positieve recensies over deze voedingen, ze zouden slechte 'CapXon' condensatoren hebben. Is het aan te raden om direct mijn voeding te vervangen of hoef ik me hier niet druk om te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ik zit dus ook met een soortgelijk dilemma. De voeding heeft wel een HW.info brons award gewonnen en wordt ook verder goed aangeprezen maar iedereen klaagt over de 'CapXon' condensatoren.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou hem persoonlijk vervangen. Het probleem is dat je gewoon niet weet wanneer die springt. In het topic van melek-taus staat de opmerking "if it ain't broke, don't fix it", maar het is niet zo dat een vervanging juist risico's met zich meebrengt. En als die voeding kapot gaat, kan in het ergste geval je hele build naar de knoppen zijn. Misschien kan de voeding zelfs nog terug, want je build topic is van begin vorige maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnK96
br00ky schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:00:
Ik zou hem persoonlijk vervangen. Het probleem is dat je gewoon niet weet wanneer die springt. In het topic van melek-taus staat de opmerking "if it ain't broke, don't fix it", maar het is niet zo dat een vervanging juist risico's met zich meebrengt. En als die voeding kapot gaat, kan in het ergste geval je hele build naar de knoppen zijn. Misschien kan de voeding zelfs nog terug, want je build topic is van begin vorige maand?
Ik weet niet of dit tot de mogelijkheden behoort eigenlijk, heb hem nu bijna een week in de PC zitten.
Ik zal gaan uitzoeken of dit kan. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnK96
Wie zou mij, voordat ik een besluit neem, kunnen uitleggen wat het probleem precies is met die CapXon condensatoren? Ik kan er weinig over vinden op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-03 12:20
Volgens mij wordt er hier ook veel nagepraat over die "slechte" voedingen en hun CapXcon condensatoren.
en ik vond er ook niks over, dus blijft mijn CX500M gewoon zitten..
hoeveel slechter zouden die zijn dan om het even welke condensator uit een van mijn andere voedingen van 5+ jaar oud.. (eerder richting 10 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Er is een hele site aan gewijd. En natuurlijk gaat het goed, tot het fout gaat. Zeker als je voor dezelfde prijs een veel betere kan krijgen, wil je dat risico toch niet lopen?

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 02-06-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
br00ky schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:35:
Er is een hele site aan gewijd. En natuurlijk gaat het goed, tot het fout gaat. Zeker als je voor dezelfde prijs een veel betere kan krijgen, wil je dat risico toch niet lopen?
die willen condensatoren verkopen.. ik zie niet direct een kopje CX***M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoek reviews van de verschillende CX...M voedingen en je zult zien dat daar CapXon inzit. Dat wordt ook keer-op-keer gedaan in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29, wat mij betreft dé vraagbaak wat betreft voedingen op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij weet Tweaker Mux ( van de PicoPSU) heel veel van voedingen. Stuur hem eens een DM.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
MartijnK96 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:28:
Wie zou mij, voordat ik een besluit neem, kunnen uitleggen wat het probleem precies is met die CapXon condensatoren? Ik kan er weinig over vinden op Google.
Dit is het probleem met CapXon caps:
Wikipedia: Capacitor plague
Kort samengevat: De caps gaan veel korter mee en kunnen voor een onstabiel of defect systeem (voeding) zorgen.
Het lekken kan al na enkele maanden voorkomen.
Case-study schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:42:
[...]

die willen condensatoren verkopen..
klopt.... Maar zij springen in een gat in de markt wat cap fabrikanten zelf hebben veroorzaakt. Het is niet zo dat www.badcaps.com zelf een markt creeert door allerlei spookverhalen de wereld in te helpen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnK96
Net gebeld met SiComputers (niet bestellen hier overigens..) waar ik mijn PC heb besteld. Als ik de voeding terugstuur kan ik nog 60%-70% van de prijs terugkrijgen. Denk dat ik hier maar gebruik van ga maken, want na wat ik gelezen heb vertrouw ik het absoluut niet :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Binnen 2 weken na aankoop heb jij recht op het ontbinden van de koop zonder dat je een reden hoeft te geven. Je hoort dan 100% terug te krijgen.

Betreft hier wet koop op afstand waar ook SiComputers zich aan moet houden.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:24

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Volgens mij varieert het, Techpowerup heeft een CX600M uit elkaar gepeuterd, en ik zie daar geen CapXcon tussen.

CWT (de bouwer van deze voeding) is ook geen onbekende, en inmiddels zijn de echte budgetcaps (Chinese dus) ongeveer verbannen uit merken die hun naam hoog willen houden. Mocht je het zeker willen weten, schroef het ding dan eens open, en kijk ernaar. (niet doen met de stekker erin enzo... )

Ik zie namelijk wel het nodige geroepen worden, maar weinig beeldmateriaal. Terugsturen kan, maar verwacht geen topkwaliteit voor de prijs die je betaalt. Als je goed spul wilt mag je gewoon 2-3 tientjes bij de prijs doen, en opeens kan er dan veel meer.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnK96
FreezeXJ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:04:
Volgens mij varieert het, Techpowerup heeft een CX600M uit elkaar gepeuterd, en ik zie daar geen CapXcon tussen.

CWT (de bouwer van deze voeding) is ook geen onbekende, en inmiddels zijn de echte budgetcaps (Chinese dus) ongeveer verbannen uit merken die hun naam hoog willen houden. Mocht je het zeker willen weten, schroef het ding dan eens open, en kijk ernaar. (niet doen met de stekker erin enzo... )

Ik zie namelijk wel het nodige geroepen worden, maar weinig beeldmateriaal. Terugsturen kan, maar verwacht geen topkwaliteit voor de prijs die je betaalt. Als je goed spul wilt mag je gewoon 2-3 tientjes bij de prijs doen, en opeens kan er dan veel meer.
Ik weet het inderdaad maar zat al over mijn buget heen dus ben ik zo dom geweest om op de voeding te bezuinigen. Op het eerste gezicht, kijkend naar verscheidene reviews, is er ook geen reden om geen CX***M voeding te kopen. Bij de retourzending zal ik inderdaad nog even naar deze wet verwijzen, vraag me alleen af of ze wel verplicht zijn 100% terug te betalen indien het product al gebruikt is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ

http://www.hardwareheaven...pply-review-internal.html

"his PSU also uses quality branded components throughout including the Panasonic branded 400v-270µF capacitor rated for 85°C. The other parts are all 105c rated, even if they are from CapXon rather than a brand which has a more proven history."

[ Voor 11% gewijzigd door ChojinZ op 02-06-2014 16:18 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Op diezelfde pagina staat nota bene een paar regels lager:
Finally, all filtering caps in the secondary side are from CapXon and are rated at 105°C. We would like to see caps of a higher quality here, at least Teapo ones, but doing so would apparently raise the unit's overall cost significantly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nu er toch een topic over is: zijn de "japanse" caps in mijn Cooler Master Silent Pro M2 620W dan ook rotzooi? Ik heb er toen ik hem kocht anders een flink bedrag voor mogen neerleggen...

Het ding draait prima, maar ik kan nergens concreet antwoord vinden op welke caps er nu inzitten buiten dat het omhulseltje bruin is en ze uit Japan komen... (de grote caps weet ik al helemaal niet)

Blijkt dat de grote dit is: Matsushita / Panasonic 105 graden (390μF, 420V) en de secundaire van Teapo 105 graden.

Is dit goed of slecht?

[ Voor 16% gewijzigd door Kuusj op 02-06-2014 17:00 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kuusj98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:56:
Nu er toch een topic over is: zijn de "japanse" caps in mijn Cooler Master Silent Pro M2 620W dan ook rotzooi? Ik heb er toen ik hem kocht anders een flink bedrag voor mogen neerleggen...

Het ding draait prima, maar ik kan nergens concreet antwoord vinden op welke caps er nu inzitten buiten dat het omhulseltje bruin is en ze uit Japan komen... (de grote caps weet ik al helemaal niet)

Blijkt dat de grote dit is: Matsushita / Panasonic 105 graden (390μF, 420V) en de secundaire van Teapo 105 graden.

Is dit goed of slecht?
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ChojinZ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:06:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
Dat het geen CapXon is, maar verder kon ik qua kwaliteit niks vinden, en de Duitse site waar ik het vandaan heb zegt er ook niks over. Wat moet ik er zelf dan nog over zeggen? Ik heb de naam gevonden maar verder weet ik er ook niks van, ander zou ik het niet vragen :9

[ Voor 19% gewijzigd door Kuusj op 02-06-2014 17:14 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
http://shaddack.twibright.com/projects/badcaps/
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=388
http://www.hardwaresecret...ectrolytic-Capacitors/595

Wat leesvoer. Sommige artikelen zijn wat gedateerd maar geven wel inzicht over het trackrecord wat sommige fabrikanten hebben.
Panasonic is degelijk. Matsuhita moet je zelf even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ChojinZ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:17:
http://shaddack.twibright.com/projects/badcaps/
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=388
http://www.hardwaresecret...ectrolytic-Capacitors/595

Wat leesvoer. Sommige artikelen zijn wat gedateerd maar geven wel inzicht over het trackrecord wat sommige fabrikanten hebben.
Panasonic is degelijk. Matsuhita moet je zelf even uitzoeken.
Matsushita == Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Je wilt natuurlijk geen slechte caps in je voeding hebben, maar als ze gewoon goed geventileerd zijn (en dat zijn ze in goede voedingen) dan is er (bijna) niks aan de hand. Ik heb hier een paar generic voedingen liggen met slechte caps die het 10 jaar hebben uit gehouden (en nu nog steeds werken) zonder ook maar 1 bolle cap. Ik zou gewoon elk jaar eventjes de voeding in kijken of de caps nog wel goed zijn. Vaak heb je meerdere caps die een rail filteren dus al zou er een kapot zijn dat gaat niet je pc helemaal kapot, dood en in de brand.

Het uiterlijk van capxon caps is bij mij altijd zo geweest dat ze zwart en grijs van buiten zijn en het "ventieltje" bovenop 4 streepjes naar het midden waren.

[ Voor 13% gewijzigd door auto660 op 02-06-2014 17:30 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb tot nu toe veel voedingen gezien die aan kapotte elco's gestorven zijn, meeste voedingen maakten de computer gewoon instabiel. Mijn eigen computer sloeg zelfs gewoon uit als je een USB-powered externe harddisk aansloot.

Ergste wat ik tot nu toe heb gezien is een Antec voeding die het niet meer deed nadat de stroom eraf was geweest. Of zal ik zeggen... de stroom ging eraf omdat de antec voeding vanbinnen geploft was. Voor paar tientjes een Be Quiet PSU erin gezet en systeem draait nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00
Corsair geeft die voedingen 5 jaar garantie, als er binnen die periode iets gebeurt, is het hun probleem. Ben je van plan die R9 290 in Crossfire te zetten? Dan zou ik een meer betrouwbare voeding overwegen, anders, je blijft vrij ver onder het vermogen dus ik zou het gewoon riskeren.

En sorry maar die badcaps.net website kan ik echt niet serieus nemen. Lijkt wel 10 jaar oud, en de foto's van slechte caps zijn dat ook. Op 10 jaar tijd kan de slechtste fabrikant een goede worden en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Helaas zijn slechte elco's nog steeds aan de orde, hardware van jaartje of 3-4 geleden heeft nog steeds brakke elco's.
Maargoed... zoals ik zei, kans dat er hardware sterft door goedkope elco's in je voeding is klein, daarnaast heb je 5 jaar garantie. Corsair is nou ook niet een bedrijf dat spontaan verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig toevallig ook net in de problemen gekomen met mijn cx750m zo maar eens een rma opstarten.
Begon met random shutdowns gevolgd door meldingen van asus surge protect dat er peaks gedetecteerd waren.
Na drie van deze incidenten op rij trad er ook in eens wat klinkt als coilwhine op. Psu eruit geslingerd en vervangen door een random HP PSU.

Het net kan het niet zijn geweest want de apc die tussen de wand en de pc's hangt is niets mis mee.
Maar na een rondje googlen komt CapXon hier ook naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er was ook een veel minder groot probleem geweest als de CX600M zowaar goed geprijst was, dus naar zijn toch mindere kwaliteit, echter, voor hetzelfde geld heb je een betere Seasonic. Dat is ook een reden waarom ze afgeraden worden.

Dus, waarom zou je matig kopen als je voor hetzelfde geld ook goed hebt?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
_JGC_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:20:
[...]

Matsushita == Panasonic.
En weer wat geleerd!
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnK96
MacPoedel schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:27:
Corsair geeft die voedingen 5 jaar garantie, als er binnen die periode iets gebeurt, is het hun probleem. Ben je van plan die R9 290 in Crossfire te zetten? Dan zou ik een meer betrouwbare voeding overwegen, anders, je blijft vrij ver onder het vermogen dus ik zou het gewoon riskeren.

En sorry maar die badcaps.net website kan ik echt niet serieus nemen. Lijkt wel 10 jaar oud, en de foto's van slechte caps zijn dat ook. Op 10 jaar tijd kan de slechtste fabrikant een goede worden en omgekeerd.
Nee ik ben niet van plan Crossfire te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12
_JGC_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:43:
Helaas zijn slechte elco's nog steeds aan de orde, hardware van jaartje of 3-4 geleden heeft nog steeds brakke elco's.
Maargoed... zoals ik zei, kans dat er hardware sterft door goedkope elco's in je voeding is klein, daarnaast heb je 5 jaar garantie. Corsair is nou ook niet een bedrijf dat spontaan verdwijnt.
5 jaar garantie op de voeding inderdaad, maar niet op de nog veel duurdere videokaart die hij wellicht meeneemt in zn graf.
De kans is inderdaad klein, maar wil je dat risico lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
Ik heb ervaring met moederborden met rotte elco's en zoals ze op badcaps al zeggen: random restarts of uitval en niet meer starten.. meer niet..
topicstarter heeft een NIEUWE voeding en alle argumenten tegen zijn tnt gebaseerd op berichten van op zijn jongst 3 jaar oud
ChojinZ linkt badcaps.com: een elektronicaboer die condensatoren verkoopt en vertelt wat het probleem kan zijn, en wikipedia waar staat dat het probleem sinds 2013 receded (ik vertaal: "over") is..
in de bbg voor voedingen wordt de CX500M vaak aangeprezen en wordt dit advies één keer tegengesproken ivm slechte kwaliteit condensatoren.. zonder ervaring..
op badcaps forums vind ik allerlei voorspellingen dat het wel niet lang zal duren voordat de CapXon condensatoren het gaan begeven, maar nog steeds geen bewijs dat het gebeurd is
ook FSP maakt gebruik van CapXon condensators en ik heb wel 3 voedingen van dàt merk uit het jaar kruik liggen of in gebruik (AOpen = FSP) en die doen het allemaal nog.. (in de familie nog meer)
wie linkt mij een review of melding DAT EEN CORSAIR CX*00M HET BEGEVEN HEEFT, met plaatjes of meetresultaten dat de condensatoren de boosdoener zijn geweest..
ik zeg dus niet dat het niet kan, ik ben zelf naarstig op zoek naar bewijs dat mij doet overhalen mijn tweedehands CX500M van inmiddels bijna een jaar, die mijn Phenom II 955 X4 en een ASUS EAH5570 van prik voorziet terwijl die op stock speed vol aan het WCG-en terwijl ik er op werk (vertaal) moet vervangen..

[ Voor 11% gewijzigd door Case-study op 03-06-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Case-study schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:50:
Ik heb ervaring met moederborden met rotte elco's en zoals ze op badcaps al zeggen: random restarts of uitval en niet meer starten.. meer niet..
topicstarter heeft een NIEUWE voeding en alle argumenten tegen zijn tnt gebaseerd op berichten van op zijn jongst 3 jaar oud
ChojinZ linkt badcaps.com: een elektronicaboer die condensatoren verkoopt en vertelt wat het probleem kan zijn, en wikipedia waar staat dat het probleem sinds 2013 receded (ik vertaal: "over") is..
in de bbg voor voedingen wordt de CX500M vaak aangeprezen en wordt dit advies één keer tegengesproken ivm slechte kwaliteit condensatoren.. zonder ervaring..
op badcaps forums vind ik allerlei voorspellingen dat het wel niet lang zal duren voordat de CapXon condensatoren het gaan begeven, maar nog steeds geen bewijs dat het gebeurd is
ook FSP maakt gebruik van CapXon condensators en ik heb wel 3 voedingen van dàt merk uit het jaar kruik liggen of in gebruik (AOpen = FSP) en die doen het allemaal nog.. (in de familie nog meer)
wie linkt mij een review of melding DAT EEN CORSAIR CX*00M HET BEGEVEN HEEFT, met plaatjes of meetresultaten dat de condensatoren de boosdoener zijn geweest..
ik zeg dus niet dat het niet kan, ik ben zelf naarstig op zoek naar bewijs dat mij doet overhalen mijn tweedehands CX500M van inmiddels bijna een jaar, die mijn Phenom II 955 X4 en een ASUS EAH5570 van prik voorziet terwijl die op stock speed vol aan het WCG-en terwijl ik er op werk (vertaal) moet vervangen..
Er is een kleine nuance. Niemand beweert hier dat de CX serie over 2 jaar het gaat begeven. Men constateerd alleen dat er caps worden gebruikt die in het verleden van zeer slechte kwaliteit waren. Dat wil nog niet zeggen dat de huidige generatie caps ook slecht zijn. Men gaat echter af op ervaringen uit het verleden. En die zijn slecht bij CapXon.
Men wil niet het risico nemen en weer iets kopen met eventuele slechte caps. Vandaar de (legitieme) vraag van de TS.

Niemand koopt meer schijven van OCZ? Waarom? Omdat er in het verleden ontzettend veel uitval is geweest. Betekend dat de huidige schijven ook kut zijn? Nee. Maar de ervaringen uit het verleden waren slecht met OCZ en daarom wil niemand ze meer.
Hetzelfde geldt ook voor producten met CapXon caps.

Vergeet ook niet dat de voeding nog relatief jong is. Als de caps wel gaan lekken dat is dat waarschijnlijk pas over een aantal jaar...

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 03-06-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MartijnK96 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:49:

Nu lees ik een aantal niet zo positieve recensies over deze voedingen, ze zouden slechte 'CapXon' condensatoren hebben. Is het aan te raden om direct mijn voeding te vervangen of hoef ik me hier niet druk om te maken?
Het is een lange termijn probleem, niet een korte termijn probleem. De secundaire condensators bepalen in de meeste gevallen de levensduur van de voeding. CapXon is bekend van hun slechte kwaliteit, zelf heb ik dan ook tientallen voedingen gezien die niet meer fatsoenlijk werken door het lekken van CapXon condensators. CapXon zie je vrij veel in goedkopere voedingen van vaak redelijke merken, doordat ze zo goedkoop zijn. De niet zo lange levensduur zal overigens ongetwijfeld ook een hele goede reden zijn voor veel fabrikanten, zou houd je immers werk....
melek-taus schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:52:
Ik zit dus ook met een soortgelijk dilemma. De voeding heeft wel een HW.info brons award gewonnen en wordt ook verder goed aangeprezen maar iedereen klaagt over de 'CapXon' condensatoren.
HWI kan voedingen elke award geven die ze willen, maar tot nog toe zegt dat geen fluit, aangezien de eerste goede review (van voedingen) nog steeds moet verschijnen.
Case-study schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:34:
Volgens mij wordt er hier ook veel nagepraat over die "slechte" voedingen en hun CapXcon condensatoren.
en ik vond er ook niks over, dus blijft mijn CX500M gewoon zitten..
Napraten en niet kunnen onderbouwen is idd een veel voorkomend iets, maar zoiets moet ook ergens weg komen natuurlijk.
hoeveel slechter zouden die zijn dan om het even welke condensator uit een van mijn andere voedingen van 5+ jaar oud.. (eerder richting 10 jaar)
Van deze zin kan ik niks maken. :p
Case-study schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:42:
die willen condensatoren verkopen.. ik zie niet direct een kopje CX***M...
Nee badcaps.net draait om het forum. Verkoop is meer om de site online te kunnen houden volgens mij en verkoop is ook nog een nuttig iets, aangezien het niet altijd even makkelijk is voor iedereen te allen tijde om aan fatsoenlijke condensators te komen.
MacPoedel schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:27:
Corsair geeft die voedingen 5 jaar garantie, als er binnen die periode iets gebeurt, is het hun probleem.
3 jaar ja, 5 jaar garantie geven op zo'n voeding lijkt mij niet een slimme zet.
En sorry maar die badcaps.net website kan ik echt niet serieus nemen. Lijkt wel 10 jaar oud, en de foto's van slechte caps zijn dat ook.
Als je 1% van de kennis had van de mensen op badcaps.net over dit onderwerp had je het wel serieus genomen.
Op 10 jaar tijd kan de slechtste fabrikant een goede worden en omgekeerd.
Ja maar het is niet 10 jaar geleden, het is nog steeds een probleem. Dus ten zei ze zo maar in één keer vorig jaar zijn begonnen met fatsoenlijk spul is het nog steeds vrij beroerd. En die verandering lijkt mij vrij sterk, daarnaast zullen ze zich echt wel eerst moeten bewijzen. Of wil beweren dat altijd het meest grote wanproduct haalt omdat die zo goedkoop is en het waarschijnlijk vast wel beter zal zijn met de kwaliteit dan de vorige keer. Terwijl dat zelfde product het al jaren na een maand begeeft en jij elke maand een nieuwe koopt omdat het misschien wel beter zal zijn dit keer. Beetje overdreven maar daar komt het wel op neer met jouw redenering. Continue een product kopen dat snel defect gaat, waarbij je dan weer dezelfde vervanger haalt omdat ze het immers kunnen hebben verbeterd. Zo zou ik het iig niet doen...
ChojinZ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:45:
[...]

Niemand koopt meer schijven van OCZ? Waarom? Omdat er in het verleden ontzettend veel uitval is geweest. Betekend dat de huidige schijven ook kut zijn? Nee. Maar de ervaringen uit het verleden waren slecht met OCZ en daarom wil niemand ze meer.
Is dan ook niet zo vreemd, ze waren zo slecht dat ze in een hele korte tijd van een prima gezond bedrijf voor de SSD's, tot een bedrijf dat heel snel berg afwaarts ging en binnen enkele jaren failliet was na de komst van hun SSD's door de immens hoge RMA afhandeling.

Nu bestaat het bedrijf OCZ niet meer, alleen de naam nog en bij de SSD afdeling is die in handen van Toshiba. Toshiba zal vast niet zo dom zijn om dezelfde domme fouten te maken, dus het zal vast een heel stuk beter zijn, maar dat betekend nog niet dat de prijs/prestatie/kwaliteit nu het beste is, dus dat kan ook een reden zijn waarom ze niet veel verkocht worden.
FreezeXJ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:12:
Tja he, het blijft een budgetvoeding he. Het is voor z'n geld bepaald geen slechte, en als je er niet veel van vraagt (hij levert z'n 500W maar tot 30 graden enzo) gaat het prima.
Maar het is voor het geld ook geen goede voeding of koop, er is eigenlijk geen enkele reden om de Corsair CXM serie te nemen.
Corsair RM550, BeQuiet E9 500 et cetera zijn ook prima.
Dat zijn nu net twee voedingen vol met CapXon condensators welke ook nog eens slecht gekoeld worden, dat zijn de typische voorbeelden van voedingen zonder lange levensduur.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Vandaag krijg ik mijn nieuwe voeding een SeaSonic M12II EVO 520.
De Corsair zal ik als voor erbij houden voor mijn test systeem, maar als voeding voor mijn gamebak ga ik hem niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-The_Mask- schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:10:
[...]

Is dan ook niet zo vreemd, ze waren zo slecht dat ze in een hele korte tijd van een prima gezond bedrijf voor de SSD's, tot een bedrijf dat heel snel berg afwaarts ging en binnen enkele jaren failliet was na de komst van hun SSD's door de immens hoge RMA afhandeling.
Is ook niet vreemd. Vandaar ook dat ik het als voorbeeld gebruik. ;)
[...]

Nu bestaat het bedrijf OCZ niet meer, alleen de naam nog en bij de SSD afdeling is die in handen van Toshiba. Toshiba zal vast niet zo dom zijn om dezelfde domme fouten te maken, dus het zal vast een heel stuk beter zijn, maar dat betekend nog niet dat de prijs/prestatie/kwaliteit nu het beste is, dus dat kan ook een reden zijn waarom ze niet veel verkocht worden.
Weet ik. Maar een groot deel van de consumenten weet niet dat OCZ overgenomen en zal dus niet snel een schijf met de naam OCZ kopen. Dat ook niet de beste prijs/prestatie verhouding hebben zal ongetwijfeld ook mee spelen maar ik denk dat de slechte naam een grotere rol speelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnK96
Ik heb de: Cooler Master VS V650S aangeschaft, zo maar even vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00

[...]

3 jaar ja, 5 jaar garantie geven op zo'n voeding lijkt mij niet een slimme zet.

[...]

Dat zijn nu net twee voedingen vol met CapXon condensators welke ook nog eens slecht gekoeld worden, dat zijn de typische voorbeelden van voedingen zonder lange levensduur.
Niet op de CX...M reeks, maar Corsair geeft wel 5 jaar garantie op RM voedingen die ook CapXcon secundaire caps hebben:

http://www.corsair.com/en...ld-certified-power-supply

(Kijk bij features).

Ik heb het er nu op gewaagd om zo'n RM voeding te nemen omdat de garantie zo lang is en ik nog een vrij koel systeem heb (geen oven dus zoals sommige sites die testen). Ik heb ook al meerdere voedingen versleten, zou niet weten of dat er nu met CapXcon caps waren of niet omdat de laatste ondertussen 8 jaar geleden was en dat voor een groot deel toe te wijzen was aan de kwaliteit van het elektriciteitsnet in mijn ouderlijk huis (vlak bij elektriciteitscabine). Niet alleen pc-voedingen gingen er aan maar ook van monitors, televisies, etc.

Kwaliteit van de voeding zelf is dus maar een deel van het verhaal en ik heb nog geen tests gezien waarbij ook met de spanning uit de muur gespeeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyreil
  • Laatst online: 15-09 12:50
Ter info: Ik heb zelf een oude amd kaart (4850? zoiets) die was "overleden" omdat de CapXon condensators waren gesprongen, na vervangen van de condensators deed hij het wel weer maar ik vertrouw die CapXon dingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat lijkt mij vrij sterk, geen enkele fabrikant van videokaarten is zo dom om CapXon elco's op hun videokaarten te plaatsen, aangezien ze die gegarandeerd terug krijgen binnen de garantie, wat dus puur verlies is.

Wat meerdere fabrikanten wel hebben gedaan is het gebruik van Sacon FZ elektrolytische condensators (elco's) die verpakt waren in aluminium zodat het leken op solid-state condensators. Die dingen hadden een erg korte levensduur. Maar aangezien ze dit vantevoren niet wisten, werd gedacht dat het dus solid-state condensators waren.

https://www.google.nl/sea...hl=nl&tbm=isch&q=sacon+fz

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:50:
Grappig toevallig ook net in de problemen gekomen met mijn cx750m zo maar eens een rma opstarten.
Begon met random shutdowns gevolgd door meldingen van asus surge protect dat er peaks gedetecteerd waren.
Na drie van deze incidenten op rij trad er ook in eens wat klinkt als coilwhine op. Psu eruit geslingerd en vervangen door een random HP PSU.

Het net kan het niet zijn geweest want de apc die tussen de wand en de pc's hangt is niets mis mee.
Maar na een rondje googlen komt CapXon hier ook naar voren.
oh, dus jij test je voeding met Google? of hebben die daar een App voor? :+
weer serieus, mag ik vragen hoe oud deze voeding dan is en wat je er mee voedde? TDP's en stock/OC? (OV?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals duidelijk vermeld heb ik op normale wijze geconstateerd dat de voeding het defect is.

Maar goed ik zal de troll maar weer voeren.

Stock setup geen OC 9 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16

Thomg

Aww yiss

Met die CX_M voedingen is het eigenlijk heel simpel, het zijn echt geen baggervoedingen, maar er zijn betere voedingen te krijgen voor het geld. Als je er al één hebt zou ik er niks mee doen ( tenzij je alles terugkrijgt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:19
Ik zou me niet teveel zorgen maken als je hem niet vol belast en niet jaren laat volstoffen. Ik zat met dezelfde vraag voor me broer ( Vraagje over de Corsair CX...M voedingen ) en er waren meer mensen met vergelijkbare vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case-study
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:31:
Zoals duidelijk vermeld heb ik op normale wijze geconstateerd dat de voeding het defect is.
sorry, maar zoals ik het stuk daaronder lees concludeer je via google dat het bij jou ook aan de capxon condensatoren ligt..

en "stock setup" is een ruim begrip.. (zegt eigenlijk niks)

[ Voor 26% gewijzigd door Case-study op 08-06-2014 09:27 ]

Pagina: 1