MartijnK96 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:49:
Nu lees ik een aantal niet zo positieve recensies over deze voedingen, ze zouden slechte 'CapXon' condensatoren hebben. Is het aan te raden om direct mijn voeding te vervangen of hoef ik me hier niet druk om te maken?
Het is een lange termijn probleem, niet een korte termijn probleem. De secundaire condensators bepalen in de meeste gevallen de levensduur van de voeding. CapXon is bekend van hun slechte kwaliteit, zelf heb ik dan ook tientallen voedingen gezien die niet meer fatsoenlijk werken door het lekken van CapXon condensators. CapXon zie je vrij veel in goedkopere voedingen van vaak redelijke merken, doordat ze zo goedkoop zijn. De niet zo lange levensduur zal overigens ongetwijfeld ook een hele goede reden zijn voor veel fabrikanten, zou houd je immers werk....
HWI kan voedingen elke award geven die ze willen, maar tot nog toe zegt dat geen fluit, aangezien de eerste goede review (van voedingen) nog steeds moet verschijnen.
Napraten en niet kunnen onderbouwen is idd een veel voorkomend iets, maar zoiets moet ook ergens weg komen natuurlijk.
hoeveel slechter zouden die zijn dan om het even welke condensator uit een van mijn andere voedingen van 5+ jaar oud.. (eerder richting 10 jaar)
Van deze zin kan ik niks maken.

Nee badcaps.net draait om het forum. Verkoop is meer om de site online te kunnen houden volgens mij en verkoop is ook nog een nuttig iets, aangezien het niet altijd even makkelijk is voor iedereen te allen tijde om aan fatsoenlijke condensators te komen.
3 jaar ja, 5 jaar garantie geven op zo'n voeding lijkt mij niet een slimme zet.
En sorry maar die badcaps.net website kan ik echt niet serieus nemen. Lijkt wel 10 jaar oud, en de foto's van slechte caps zijn dat ook.
Als je 1% van de kennis had van de mensen op badcaps.net over dit onderwerp had je het wel serieus genomen.
Op 10 jaar tijd kan de slechtste fabrikant een goede worden en omgekeerd.
Ja maar het is niet 10 jaar geleden, het is nog steeds een probleem. Dus ten zei ze zo maar in één keer vorig jaar zijn begonnen met fatsoenlijk spul is het nog steeds vrij beroerd. En die verandering lijkt mij vrij sterk, daarnaast zullen ze zich echt wel eerst moeten bewijzen. Of wil beweren dat altijd het meest grote wanproduct haalt omdat die zo goedkoop is en het waarschijnlijk vast wel beter zal zijn met de kwaliteit dan de vorige keer. Terwijl dat zelfde product het al jaren na een maand begeeft en jij elke maand een nieuwe koopt omdat het misschien wel beter zal zijn dit keer. Beetje overdreven maar daar komt het wel op neer met jouw redenering. Continue een product kopen dat snel defect gaat, waarbij je dan weer dezelfde vervanger haalt omdat ze het immers kunnen hebben verbeterd. Zo zou ik het iig niet doen...
ChojinZ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:45:
[...]
Niemand koopt meer schijven van OCZ? Waarom? Omdat er in het verleden ontzettend veel uitval is geweest. Betekend dat de huidige schijven ook kut zijn? Nee. Maar de ervaringen uit het verleden waren slecht met OCZ en daarom wil niemand ze meer.
Is dan ook niet zo vreemd, ze waren zo slecht dat ze in een hele korte tijd van een prima gezond bedrijf voor de SSD's, tot een bedrijf dat heel snel berg afwaarts ging en binnen enkele jaren failliet was na de komst van hun SSD's door de immens hoge RMA afhandeling.
Nu bestaat het bedrijf OCZ niet meer, alleen de naam nog en bij de SSD afdeling is die in handen van Toshiba. Toshiba zal vast niet zo dom zijn om dezelfde domme fouten te maken, dus het zal vast een heel stuk beter zijn, maar dat betekend nog niet dat de prijs/prestatie/kwaliteit nu het beste is, dus dat kan ook een reden zijn waarom ze niet veel verkocht worden.
Maar het is voor het geld ook geen goede voeding of koop, er is eigenlijk geen enkele reden om de Corsair CXM serie te nemen.
Corsair RM550, BeQuiet E9 500 et cetera zijn ook prima.
Dat zijn nu net twee voedingen vol met CapXon condensators welke ook nog eens slecht gekoeld worden, dat zijn de typische voorbeelden van voedingen zonder lange levensduur.