Ik heb een MiBox 3 gekocht vanuit China (Ik heb me niet echt ingelezen van te voren, en er gewoon een via aliexpress gekocht) Het gaat dus om de Chinese variant, de MDZ-16-AA (misschien een idee om deze typenummers aan de tabel toe te voegen op de frontpage van dit forum? de typenummers staan
onder op de MiBox).
Ik probeer de box te rooten maar daarvoor moet ik verbinding maken met de PC (
ik volg deze guide). Met Android telefoons is dit nooit een probleem, maar mijn MiBox heeft alleen
1 reguliere usb aansluiting, verder geen andere usb aansluitingen.
Ik probeer mijn MiBox aan te sluiten via een
male-to-male usb kabel. Er gebeurt echter niks als ik op deze manier mijn MiBox aansluit; geen melding, in apparaat beheer (windows 10) niks, gewoon niks. De MiBox ontvangt wel voeding via de usb blijbaar, want hij blijft aan zonder de voeding als de usb is aangesloten.
Heeft iemand een idee wat het probleem is? Heb ik een andere kabel nodig, of eventueel zoals in de guide staat een "male to micro female" usb connector? Of eventueel in de Mibox ergens het type usb verbinding wijzigen in de instellingen?
Als iemand een root methode heeft zonder verbinding met de PC is dat ook welkom! Kingoroot en 360 root werken niet (op beide software versies).