Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-07 10:53

two

Ik merk het al,

peacekeeper Enterminator wordt gemist.

Hoort erbij, toch(?)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:53
Darrell schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:01:
Ik maak me enkel zorgen om de sfeer die het zal creeren. En de members waar je geen contact mee krijgt kan je daar toch individueel op aanspreken?

Overigens is het nu dan verplicht om allebei je heroes te hebben voor de cw?
Als th8 kan dat niet. Maar er wordt bedoeld dat als je heroes hebt, deze dan niet tijdens een war in de steigers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook van het "online-komen-units-vragen-aanvallen-en weer weg zijn" ben. Gezien de koers die jullie nu uitzetten lijkt het voor mij tijd om uit de clan te stappen. Bedankt dat ik deel heb mogen uitmaken van de clan, ondanks mijn minimale activiteit vond ik het leuk om mee te doen met de clanwar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De kleine groep uitblinkers (ik noem ze maar de elite) is deze keer voor het eerst "verkozen" en ik moet je zeggen dat voelt niet goed (zoals jullie hebben kunnen zien in chat)
De preciese invulling volgt blijkbaar nog na de eerste keer kiezen maar voor mij is het niet transparant. Ik heb de laatste war 5 sterren gehaald maar was door een vergissing 1 spel vergeten mee te nemen. Blijkbaar is dat een criteria? Ik vraag me af aan welke criteria deze tien nu werkelijk hebben voldaan? Heb namelijk heel veel mensen hun poison niet zien gebruiken volgens mij ook wat mensen uit de elite, maar blijkbaar is dat weer geen criteria?

Als je al met een elite wilt werken doe het dan op zijn minst transparant, dit is namelijk voer voor veel onrust in de clan. De eerste is al vertrokken al vind ik dat ook weer wat overdreven. Ik voer liever de dialoog, maar dat moet dan wel een zinnige zijn.

Het argument is nu dat we er beter van willen worden, maar ik wordt beter door veel cw's te doen en die kans krijg ik nu niet.

Graag zie ik de concrete criteria om of wel of niet mee te doen maar nog liever zie ik dit gehele gedoe weer verdwijnen, maar dat is de mening van 1 persoon uit de clan en ik weet niet of die veel breder gedeeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 13:50
Wat is jouw criteria van elite? Ipv 1 war met 15/20 doet de leiding nu 2 van 10 om iedereen beter te kunnen begeleiden en instrueren.

Dus leg mij aub eens uit waarom dit volgens jouw ineens een zogenaamde elite war is?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
gnauw schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:50:
De kleine groep uitblinkers (ik noem ze maar de elite) is deze keer voor het eerst "verkozen" en ik moet je zeggen dat voelt niet goed (zoals jullie hebben kunnen zien in chat)
De preciese invulling volgt blijkbaar nog na de eerste keer kiezen maar voor mij is het niet transparant. Ik heb de laatste war 5 sterren gehaald maar was door een vergissing 1 spel vergeten mee te nemen. Blijkbaar is dat een criteria? Ik vraag me af aan welke criteria deze tien nu werkelijk hebben voldaan? Heb namelijk heel veel mensen hun poison niet zien gebruiken volgens mij ook wat mensen uit de elite, maar blijkbaar is dat weer geen criteria?

Als je al met een elite wilt werken doe het dan op zijn minst transparant, dit is namelijk voer voor veel onrust in de clan. De eerste is al vertrokken al vind ik dat ook weer wat overdreven. Ik voer liever de dialoog, maar dat moet dan wel een zinnige zijn.

Het argument is nu dat we er beter van willen worden, maar ik wordt beter door veel cw's te doen en die kans krijg ik nu niet.

Graag zie ik de concrete criteria om of wel of niet mee te doen maar nog liever zie ik dit gehele gedoe weer verdwijnen, maar dat is de mening van 1 persoon uit de clan en ik weet niet of die veel breder gedeeld word.
Het probleem is dat hoe meer mensen mee doen met de war, des te minder overzichtelijk het wordt voor de leiding en des te moeilijker het wordt om mensen te begeleiden naar die 3*.
Daarom hebben we er voor gekozen om wat meer kleine wars te doen door de week, om zo iedereen persoonlijk te kunnen begeleiden.

Wat betreft de transparantie over het kiezen van de deelnemers van de war door de weeks:
  • Het is al eerder aangegeven dat prestaties (5 sterren in 1 war) ondergeschikt zullen zijn aan inzet (1 spell vergeten) om mensen te kiezen.
  • Van de leiding hebben we gemerkt dat vooral onze TH9 veel steken laat vallen (daar valt de leiding inclusief ikzelf ook onder), en daarom hebben we gekozen om vooral veel TH9 te kiezen.
  • Zoals aangegeven in de chat gaan we geen wars meer winnen met "steady 2 stars". Dat is vanaf het begin al de opzet van deze war geweest, om leden te leren hoe ze die 3* moeten halen. De mensen die voor deze war zijn gekozen, zijn dan ook mensen die over het algemeen open staan om een andere aanval te proberen dan een standaard GoWiPe.
Wat betreft de keuze om jouw er niet bij te nemen deze war:
  • Het feit dat je een spell bent vergeten, wordt als sinds een jaar en dag beloond met bank zitten. Poison spells zijn wat dat betreft anders, omdat dat een extra spell was die voorheen nog niet beschikbaar was.
  • Jij overlegt nooit over wat voor soort aanval jij kan doen op je spiegel. Wanneer je om tips vraagt, gaat dat alleen maar over hoe je met jouw standaard GoWiPi army moet aanvallen. Aangezien je nooit veel ambitie hebt getoond om voor die 3* te gaan, ben jij buiten de boot gevallen.
Ik hoop dat dat transparant genoeg is voor nu :)

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Het ging er niet om waarom ik niet gekozen werd, zolang het maar transparant is, en jouw bericht maak je het nu wel persoonlijk. Het is me nu duidelijk hoe je over mij denkt of je kunt gewoon slecht tegen kritiek.
Ik haal vaak veel sterren maar jij haalt blijkbaar liever minder sterren maar dan met jou interpretatie van ambitie. Dit terwijl je in de chat zei dat het vooral ging om meer sterren halen. Niet echt consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb woensdag middag en avond tijd genoeg (vrije middag). Zal ik wachten op de rest van de th8 voor een 'echte' aanval? Die th7 is zo plat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
gnauw schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:37:
Het ging er niet om waarom ik niet gekozen werd, zolang het maar transparant is, en jouw bericht maak je het nu wel persoonlijk. Het is me nu duidelijk hoe je over mij denkt of je kunt gewoon slecht tegen kritiek.
Ik haal vaak veel sterren maar jij haalt blijkbaar liever minder sterren maar dan met jou interpretatie van ambitie. Dit terwijl je in de chat zei dat het vooral ging om meer sterren halen. Niet echt consistent.
Aangezien je het in je eerdere bericht vooral over jezelf had, ben ik in gegaan op jouw punten van kritiek. Ik weet niet helemaal waarom je denkt dat ik niet tegen kritiek kan, naar mijn idee zijn we gewoon een door jouw gevraagd dialoog aan het voeren.

Verder geeft ik juist aan dat 2* niet genoeg is, maar dat ik de clan juist naar die 3* aanvallen wil tillen, dus ik wil niet "blijkbaar minder sterren" maar blijkbaar wil ik meer sterren halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Shineless schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:44:
[...]

Aangezien je het in je eerdere bericht vooral over jezelf had, ben ik in gegaan op jouw punten van kritiek. Ik weet niet helemaal waarom je denkt dat ik niet tegen kritiek kan, naar mijn idee zijn we gewoon een door jouw gevraagd dialoog aan het voeren.

Verder geeft ik juist aan dat 2* niet genoeg is, maar dat ik de clan juist naar die 3* aanvallen wil tillen, dus ik wil niet "blijkbaar minder sterren" maar blijkbaar wil ik meer sterren halen :).
Subtiele opmerkingen als "wat een nutteloze discussie" deed me na lang analyseren denken dat het wel eens niet op prijs gesteld werd.
Maar ik houd nu op omdat dit niet ergens toe gaat leiden en geef maar aan als deze ambitie loze man niet meer gewenst is in de clan, dan zoek ik wel een ander plekkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 06:14
Ik denk dat het op een andere manier gebracht had moeten worden. Woorden als elite, uitblinkers en uitverkorenen zijn niet op zijn plaats. Aan deze doordeweekse war zouden volgens eerdere informatie alleen uitblinkers van de weekendwar mee moeten doen. Niks tegen Steev of Ivo hoor, maar om hen nu uitblinkers te noemen (als gekeken wordt naar het aantal sterren dat zij gehaald hebben)? Ik denk dat daarom (onder andere) Gnauw zich buitengesloten voelt. Tuurlijk zijn zij vaak online en geven zij graag tips over hoe aanvallen moeten worden gedaan, wat door mij tenminste gewaardeerd word.

Ik snap wel de opzet van 2x een kleine war in plaats van 1x een grotere. Maar dan had van te voren duidelijker gecommuniceerd moeten worden, met andere woordkeuze, wie wel en wie niet meedoen.
Craven schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:25:
Doordeweekse CW(s)
De doordeweekse cw(s) gaan we vanaf nu kleinschalig doen met de uitblinkers van de weekend cw. Dit worden cw's van 10 tot 15 leden zodat we extra grip hebben en meer aandacht kunnen besteden aan elke aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
Trezzahn schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:52:
Ik denk dat het op een andere manier gebracht had moeten worden. Woorden als elite, uitblinkers en uitverkorenen zijn niet op zijn plaats. Aan deze doordeweekse war zouden volgens eerdere informatie alleen uitblinkers van de weekendwar mee moeten doen. Niks tegen Steev of Ivo hoor, maar om hen nu uitblinkers te noemen (als gekeken wordt naar het aantal sterren dat zij gehaald hebben)? Ik denk dat daarom (onder andere) Gnauw zich buitengesloten voelt. Tuurlijk zijn zij vaak online en geven zij graag tips over hoe aanvallen moeten worden gedaan, wat door mij tenminste gewaardeerd word.

Ik snap wel de opzet van 2x een kleine war in plaats van 1x een grotere. Maar dan had van te voren duidelijker gecommuniceerd moeten worden, met andere woordkeuze, wie wel en wie niet meedoen.

[...]
De woorden "elite" en "uitverkorenen" zijn woorden die bij gnauw hun oorsprong vinden en niet door de leiding zijn gebruikt om deze kleine war of hun deelnemers te beschrijven. Ik ben het met je eens dat deze woorden niet op hun plaats zijn en vind ook niet dat ze gebruikt moeten worden voor doordeweekse war.
Wat betreft "uitblinkers", alle TH9 deelnemers (want daar hebben we vooral op gelet) van de huidige war blonken afgelopen war uit, van alle TH9 die op groen stonden, in die zin dat hun inzet hoog en prestatie lager was. Voordat we de kleine war zijn begonnen is al 3 keer hier op het forum aangegeven dat daarop zou worden gelet.

[ Voor 0% gewijzigd door Shineless op 14-07-2015 08:14 . Reden: Gramatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 14:52
Shineless schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:58:
[...]

De woorden "elite" en "uitverkorenen" zijn woorden die bij gnauw hun oorsprong vinden en niet door de leiding zijn gebruikt om deze kleine war of hun deelnemers te beschrijven.
Dat is niet helemaal waar;
Craven schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:25:
Doordeweekse CW(s)
De doordeweekse cw(s) gaan we vanaf nu kleinschalig doen met de uitblinkers van de weekend cw.
Dus om nou te zeggen dat de woorden hun oorsprong vinden bij Gnauw is wat kort door de bocht.
Ik ben degene die de clan heeft verlaten, met als belangrijkste reden deze nieuwe lijn. Ik snap het idee achter de kleine war, maar "de leiding" heeft het wat bot gebracht m.i. Het kan dat het uitgebreid(er) besproken is in de chat-app, maar daar zit ik niet in, en kan ik dus niet over oordelen. Heb het wel erg naar mijn zin gehad, maar omdat mijn mini-account in de clan zat had ik ook niet alle tijd om veel online te zijn en heel veel in de chat rond te hangen, dus is het voor beide partijen denk ik prima dat ik naar een andere clan ga.

Veel succes met de clan nog en op naar level 6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
Botticelli schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:28:
[...]

[...]

Dus om nou te zeggen dat de woorden hun oorsprong vinden bij Gnauw is wat kort door de bocht.
Ik ben degene die de clan heeft verlaten, met als belangrijkste reden deze nieuwe lijn. Ik snap het idee achter de kleine war, maar "de leiding" heeft het wat bot gebracht m.i. Het kan dat het uitgebreid(er) besproken is in de chat-app, maar daar zit ik niet in, en kan ik dus niet over oordelen. Heb het wel erg naar mijn zin gehad, maar omdat mijn mini-account in de clan zat had ik ook niet alle tijd om veel online te zijn en heel veel in de chat rond te hangen, dus is het voor beide partijen denk ik prima dat ik naar een andere clan ga.

Wat ik zeg is dat de woorden "elite" en "uitverkorenen" hun oorspong vinden bij gnauw, niet het woord "uitblinkers" (wat jij aanhaalt). Daar ben ik juist heel specifiek in volgens mij.

Ik vind het een beetje jammer dat je gelijk onze clan verlaat wanneer je 1 war niet mee mag doen en dat je niet samen met ons wil werken aan een betere clan, maar misschien is het wel beter zo.

Jij ook veel plezier nog in je oude clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 14:52
Shineless schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:37:
[...]

Wat ik zeg is dat de woorden "elite" en "uitverkorenen" hun oorspong vinden bij gnauw, niet het woord "uitblinkers" (wat jij aanhaalt). Daar ben ik juist heel specifiek in volgens mij.

Ik vind het een beetje jammer dat je gelijk onze clan verlaat wanneer je 1 war niet mee mag doen en dat je niet samen met ons wil werken aan een betere clan, maar misschien is het wel beter zo.

Jij ook veel plezier nog in je oude clan.
Ach potato, potato ;). Dat ik de clan verlaat heeft ook te maken met de andere redenen die ik opgaf, maar ik had al aangegeven bij joinen dat ik puur voor de wars naar de clan was gekomen, en als ik dan niet mee kan doen ben ik wat teleurgesteld :). Terecht punt dat je het samenwerken noemt, daar had ik net te weinig tijd voor, maar als ik de (paar) reacties hier lees mag er wellicht ook in de spiegel gekeken worden :>? En is niet mijn oude clan waar ik naar toe ben gegaan, maar dat doet er hier verder niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Trezzahn slaat de spijker op zijn kop met zijn verhaal.

In zijn algemeenheid loopt het - imho - scheef doordat de leiding criteria gaat hanteren en hier vervolgens niet heel transparant over is. Hierdoor voelen diegene die zich ook sterk voor de clan inzetten alsof dat niet gewaardeerd worden. Ook omdat het de schijn heeft dat de criteria niet voor de hogere TH's geld.
Let wel - 'voelt als' en 'schijnt'! Er is dus wellicht een verschil tussen de realiteit en hoe het op clanleden overkomt en DAT is wellicht het grote probleem. Nogmaals - door transparantie is dit al op te lossen, dan weet iedereen - ook de lagere TH - waar hij aan toe is.

de 2 voorbeelden die ik zo even kan opnoemen:
- DE regel van onze clan: 1 of 2 aanvallen in de war niet uitvoeren is volgende war op de bank zitten.
Wat zien we de afgelopen war? 2 spelers voeren minimaal 1 aanval niet uit, maar mogen toch meedoen. Volgens de leiding 'om de war vol te krijgen', maar het zijn wel heel toevallig leden uit de hogere levels...
(en vervolgens word er iemand - lagere TH... - van de war daarop uitgesloten, omdat hij 1 spell vergeet. Ook dit is al opgehelderd (diegene doet de 2e war deze week mee), maar het gaat - again - vooral om het gevoel dat dit overbrengt.)

- Er word vermeld: we gaan met de uitblinkers een door de weekse war doen.
Volgens mij heeft bijna iedereen dit gelezen als 'diegene die het beste presteren' (of 'diegene die de meeste sterren halen'). Tussen neus en lippen word er aangegeven 'Precieze invulling volgt later'
En ja, als je het woord uitblinkers gebruikt, dan leest men dat ook als 'uitverkorene' en 'elite'. En in dat licht stoot het mensen dan weer voor het hoofd als iemand als Steevo erbij zit (toevallig weer een hoge TH...)

Ik hoop dat ik met dit stuk de leiding uitdaag om NIET hun keuzes te verdedigen (dat is al voldoende gedaan. Daar kan je het als clanlid (inclusief mezelf) mee eens zijn of niet, maar die keuzes zijn gemaakt). Wel hoop ik dat ik ze uitdaag om het probleem wat aan het ontstaan is op te lossen, namelijk het gevoel dat er met 2 maten gemeten word (want voor zover ik kan inschatten gebeurt dat dus niet). Dat gevoel is weg te halen door gewoon continu transparant te zijn en dat ook te blijven bij nieuwe wijzigingen.

Tevens hoop ik dat ik met deze reactie positief en constructief de clan verder help. Want ondanks de dingen die ik gisteravond in de chat geslingerd heb vind ik het wel een nobel streven en een goed initiatief van de leiding wat ik ook erg waardeer.

Los hiervan (had ik al eerder besloten ;-) ) ben ik de komende weken iets passiever m.b.t. wars. Ik ben nu nog TH9, en dat ben ik voorlopig van plan te blijven. Ik heb wel bijna al mijn gebouwen max lvl, maar mijn heroes en mijn lab lopen nog (veel te ver) achter. Daarom ga ik de komende weken mijn heroes uppen (en mijn muurtjes) wat ervoor zorgt dat ik niet met de war mee kan doen (zal het proberen zo te timen dat ik minimaal 1 maal in de 2 weken in de weekendwar mee kan doen).
http://www.warclans.com/coc-player/YQN3J93KQ
(ik zie trouwens dat warclans de nieuwe DE spell factory nog niet 'oppakt' - die gaat bij mij op dit moment naar lvl 3)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:49
Voordat ik mijn epistel af gaan steken vertel ik eerst even dit. We doen dit als leiding omdat we er de clan sterker mee willen maken. We verliezen de afgelopen weken alleen maar en het lijkt me duidelijk dat de huidige tactieken dus niet werken. Dat betekent dat we het roer om moeten gooien en serieus moeten kijken naar hoe wij functioneren als clan. Het doel is dan ook niet om mensen uit te sluiten van wars maar om samen tot betere tactieken en aanvallen te komen. Als mensen het daarmee oneens zijn so be it, dat betekent niet dat we maar weer verder moeten gaan op de oude manier. Dat betekent dat die persoon mee moet veranderen en anders heeft hij gewoon pech.

Overigens ben ik niet een bjizonder subtiel en politiek correct persoon dus lees het eerst even door. Tel, zo nodig, tot 10 en houd in je achterhoofd dat ik het goed bedoel en probeer een constructieve discussie te voeren en tot een betere clan probeer te komen. Zoals het gister in de chat ging kan echter absoluut niet door de beugel.

That being said, mijn woordkeus zoals hieronder beschreven is inderdaad niet om over naar huis te schrijven.
Botticelli schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:28:
[...]

[...]

Wat veel mensen echter vaak niet schijnen te begrijpen is dat wij als leiding bergen met vrije tijd hierin steken. Ik ben daarin zeker niet de persoon met de meeste tijd in CoC maar een uurtje of 2 per week "leiding zijn" is niet overdreven. Dat niet alles helemaal perfect loopt dat kan gebeuren maar het zou fijn zijn als leden daar "volwassen" op reageren in plaats van het gejammer van gisteravond in de chat. Al ben je het ergens niet mee. Uit dat dan niet zoals gisteravond in de chat. Maar wees dan ook volwassen genoeg om dit te uiten op het forum met goede onderbouwing. Gisteravond in de chat was eerder een aflevering van GTST dan een goede discussie.

Selectie
Wat betreft het punt van de selectie van de doordeweekse wars. De selectie gebeurt door de leiding, die hier dus ook veel tijd in steekt om deze selectie zo goed mogelijk te maken (let op: goed heeft niks te maken met de prestaties van de personen).

De selectie die we maken is vooral met gedachte in het achterhoofd dat we met die personen tot betere tactieken willen komen. Daarmee oefen je die personen in het neerzetten van 3* en kunnen de mensen aan de zijlijn meekijken naar hoe dat gedaan word.

Ik snap dat iedereen wilt dat dit zo transparant gedaan word echter staat transparantie bijna 1 op 1 gelijk aan bureaucratie. We kunnen niet alle aspecten van een lid een overzicht met stats gaan gieten om te kijken welke er het best/ slechtst gepresteerd hebben. Dat is simpelweg ondoenlijk. We doen vanuit de leiding al best veel met stats.Ter indicatie: van afgelopen war is er ongeveer een uurtje of 2 ingestoken door alle leiding in totaal om tot duidelijke stats te komen (special thanks to steevo overigens _/-\o_ ).

De selectie zal dus altijd voor een deel subjectief zijn. Waar we echter wel op letten dat alle leden circa even vaak mee doen. De CW zal altijd een groepsaangelegenheid zijn dus we willen dat alle leden die oefening krijgen.

Conclusie
De clan moet veranderen als je het daar nou echt niet mee eens bent en we je ook niet over kunnen halen om te blijven dan houd het op. Begrijp me niet verkeerd, we zien niet graag leden weggaan maar ik besteed ook niet graag uren met tijd aan de GTST perikelen zoals gisteravond.

De selectie doen we zo eerlijk en transparant mogelijk maar het moet niet te gek worden qua inspanning voor de leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mploeger946
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 09:17
Korte reactie van mij van een zon overgoten Corsica.

Ik denk dat het verhaal van craven helder is en dat het tijd wordt om een ieders tijd nuttiger te besteden.

Dit is de lijn die de leiding heeft uitgezet en die gevolgd gaat worden. Het doel is om weer eens wars te winnen.

Als leden zich daar niet in kunnen vinden of zich oneerlijk behandeld voelen, dan zijn er vast wel andere clans waar hun bemoeienissen wel gewaardeerd worden. Het is geen verplichting om in deze clan te zitten hoor.

Het moet nu echt klaar zijn met het geklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Hopen dat de basis hetzelfde blijft:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:06

Darrell

Fiat moonboy

Ik denk dat iedereen het een veel te leuke clan vindt om weg te gaan (waardoor emoties al snel de overhand nemen als veranderingen negatief opgevat worden) en dat de oplossing van het probleem ligt in het over en weer tonen van respect.

En de boodschap van de doordeweekse cw's is nu duidelijker en ik denk voor iedereen te begrijpen en een logische stap. Het worden naar wat ik nu begrijp workshop clanwars met selecte groepjes waarin iedereen aan de beurt komt.

En dat kan je imho alleen maar positief opvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Tot nog toe is het een leuke war (de tegenstander slaapt nog...) maar ik heb al wat leuke aanvallen gezien :)

We beginnen van onder naar boven en zal ook wat tips geven voor de toekomst.

10. Saskia: WRECKED IT!

9. Aron: je begint nu van de tegenovergestelde kant nadat je de AD kapot had gemaakt, probeer aan de kant te beginnen waar ze nog staan, zodat je ze zo snel mogelijk kan uitschakelen met loons, neem zelf ook 4 loons mee in de toekomst. Vooral ook omdat een clan kasteel veel HP heeft en het veel langer duurt om uit te schakelen.

8. Arunia: goeie GoVaLo (heet dat echt zo?) enige nadeel is dat je OF je wallies vergat OF 4 earth quake spreuken, had je die mee genomen dat had je zo naar de core kunnen ragen en was het gegarandeerd 3* geweest, verder een goeie aanval.

7. Ronstah: over-kill als th9 op een th8, geen commentaar :)

6. Jorrie: hele goeie poging voor een Shattered LaLoon, de volgende keer proberen een langere funnel te creëren, doordat je nu nog een gold storage had staan ging je koning eerst naar onder voor hij naar binnen ging. Daardoor bleef de AQ en AD staan en was het daarna vrij moeilijk nog 3* te halen.

Upgrade tips:
- Jump spreuk naar level 2
- Lavahound level 2
- Hogs zo snel mogelijk naar 5 voor meer variaties

5. Boefje: dit was toch wel de beste uitvoering van GoHo die ik in tijden gezien heb, heel jammer dat je geen 3* haalde en op 95% bleef steken (je had 20 hogs over maar kwam tijd tekort), tijdens je AQ en CC kill had je teveel units gedropt, je had daar 1 archer op de onderste army camp en 1 minion op de bovenste moeten gooien, daardoor kon je 2 wiz overhouden om later boven op te ruimen, je was ook vrij laat met je helden, direct nadat die 2 gebouwen stuk waren had je die moeten droppen omdat jouw jump maar 20 seconden duurt. Verder goeie aanval :)

Upgrade tips:
- Jump spreuk naar level 2!

4. TesteRon: GoWiWi iets meer muurbrekers, nu heb je 1 golem die eigenlijk niks meer doet nadat hij vrij lang voor een muur staat, het idee van een GoWiWi is je golems lekker laten flanken en daarna de rest laten doen door je heksen en wizzies.

Upgrade tips:
- Queen
- Hogs!!!

Ik probeer later vandaag aanval 3,2 en 1 te beoordelen. Maar een hele leerzame war en ga zo door :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks Steef,

Was mijn wallies vergeten.
Vond het achteraf al vreemd dat ik niet uit kwam met de hoeveelheid troops.
Now I know.

Was in mijn ogen anders ook 3 ster geweest ipv 2 van nu.

Vond het al raar dat die krengen niet naar de core gingen. Totdat ik in het lijstje kijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Over 5 dagen is mijn dark spell fabriek klaar maar sommige TH8 en TH9 hebben die al klaar, hier een goeie video waarom deze spreuken nu zo belangrijk zijn vooral omdat je nu 3,4 of 5 spreuken kan meenemen en je direct CC kan killen :)

Vele tips, als jullie nog iets specifieks willen zien laat het gerust even weten op het forum. Het zou ook leuk zijn jullie reacties te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
3. Willian40: Ik heb de aanval even opgenomen om te laten zien wat er precies fout ging, een aantal stappen moesten anders dan was het een goede aanval geweest.

1. De 4 storages moesten weg met wiz
  2. Op hetzelfde moment dat je de wizards daar bezig had, moest je de muurbrekers droppen (massive)
  3. Heks moest achter je helden aan
  4. De rechterkant en linkerkant had je achterwege moeten laten
  5. Hogs drop je of met twee vingers of massive met 1 vinger, je moet ze niet in kleine groepjes droppen en eventueel 3 of 4 hogs overhouden.
  6. Je jump had je dan eventueel kunnen gebruiken om je helden de core in te krijgen
  7. Geen gebruik gemaakt van royal ability
Al met al een goeie aanval, ga zo door, je zou nu de aanval op nummer 5 van boefje kunnen overnemen om die te 3 sterren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Mooi om te zien hoor doordacht hij zijn attacks heeft geplanned. Zeker wat van geleerd en ideetje gekregen voor eigen attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Steevo_S schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:28:
3. Willian40: Ik heb de aanval even opgenomen om te laten zien wat er precies fout ging, een aantal stappen moesten anders dan was het een goede aanval geweest.

[video]
  1. De 4 storages moesten weg met wiz
  2. Op hetzelfde moment dat je de wizards daar bezig had, moest je de muurbrekers droppen (massive)
  3. Heks moest achter je helden aan
  4. De rechterkant en linkerkant had je achterwege moeten laten
  5. Hogs drop je of met twee vingers of massive met 1 vinger, je moet ze niet in kleine groepjes droppen en eventueel 3 of 4 hogs overhouden.
  6. Je jump had je dan eventueel kunnen gebruiken om je helden de core in te krijgen
  7. Geen gebruik gemaakt van royal ability
Al met al een goeie aanval, ga zo door, je zou nu de aanval op nummer 5 van boefje kunnen overnemen om die te 3 sterren :).
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om tips te geven, zowel voor aanvallen als na aanvallen, dat wordt gewaardeerd. Mede dankzij jouw hulp was mijn tweede aanval een prachtige(al zeg ik het zelf) 3 ster aanval. _/-\o_ Die mag op het YouTube kanaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Blij dat je de tips kon waarderen en ze hielpen, laat toch zien dat gowipe je geen wars wint!

Hier jouw aanval, ik zal later die van boefje ook even opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
En dan nu een heerlijke aanval van saskia GoWiVa

En de beloofde aanval van boefje die na de tips de basis platgooit.

Even voor de statistiek freaks

We zitten nu op een destruction van 85,3% en hebben bijna 80% van de sterren behaald. Dit is ongekend hoog! De tegenstander doet gowipe en komt niet heel ver...

Met de juiste instelling, planning (70% van je aanval) komen wij er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
Wat een goede aftrappen van een nieuw concept!
Niet alleen hebben we veel geleerd, we hebben ook nog eens de overwinning gepakt *O*
Ik ben trots op iedereen die mee heeft gedaan, maar ik heb vooral heel veel lof voor hoeveel tijd Steevo erin heeft gestopt _/-\o_

Dan nu, afgelopen war was ook voor de leiding nog even zoeken naar de juiste weg en invulling van de doordeweekse war. We hadden al heel lang het plan in ons hoofd om een aantal wars wat serieuzer aan te pakken, maar nu we zo'n war eindelijk hebben gespeeld is het wat makkelijker in te vullen voor ons.
Door deze ervaring kunnen wij nu ook duidelijkere regels samen stellen waaraan deelnemers van de doordeweekse war moeten voldoen:
  • Omdat deze war erg intensief is voor de leiding, zullen we (meestal) niet meer dan een 10vs10 war doen. Als je in aanmerking wilt komen om uitgeloot te worden voor de CW, zet jezelf dan op groen. Zo kunnen wij een lijst opstellen van leden die mee doen. Wij zorgen er voor dat iedereen evenveel aan de beurt komt.
  • Het is al eerder aangegeven, maar inzet is vele malen belangrijker dan prestatie. Het is de bedoeling dat je goed meedenkt met je eigen aanval en alles uitwerkt om echt tot die 3* te komen. Zo maar troepen neer plempen hoort daar niet bij.
  • Wij hebben gemerkt dat onze TH9 het slechts presteert in CW's. Ze halen de laagste procenten en minste sterren. Daarom zullen voornamelijk TH9 meedoen aan de wars en zullen wij voornamelijk de TH9 coachen en begeleiden. Daarnaast zal er altijd 1 TH10 meedoen voor donaties.
  • Al je heroes moeten beschikbaar zijn. Op TH7 en TH8 heb je er natuurlijk maar 1, maar op TH9+ geldt dat je King en Queen allebei zijn uitgerust en uitgeslapen (maar niet te uitgerust, anders gaan ze straks nog een rondje om de base heen lopen van opwinding :+ ).
  • Vanaf TH9 verwachten we dat je minstens hogs lvl 5 of lavahound lvl 1 kan maken. Zonder deze troepen is het een stuk lastiger een 3* aanval weg te zetten.
  • Als TH9 is het uit den boze om een GoWiPe aanval te doen, hier zijn wij heel streng in! Een GoWiPe leger is meestal een solide 2*, maar met deze war willen we leden kennis laten maken met 3* aanvallen. Wij hebben veel liever dat je 0* haalt met een GoHoVaLo (om maar een voorbeeld te noemen) dan dat je 2* haalt met een GoWiPe.
  • Je aanval gaat *altijd* via overleg met de leiding, geen uitzonderingen. Dat betekend niet dat wij alle aanvallen gaan bepalen, maar wij willen wel graag weten wat de plan van aanpak is. Sterker nog, uiteindelijk is het doel dat jullie zelf met aanvalsplannen komen om die met de rest van de clan uitgewerkt en besproken kan worden.
  • Je behoord beide aanvallen te doen. Hiermee trap ik natuurlijk een open deur in, maar ik wil het toch nogmaals benadrukken dat deze war wel bedoelt is om serieus van te leren en niet om zo maar aan te rommelen.
Let wel, bovenstaande regels tellen alleen voor de doordeweekse war. Voor de weekend war gelden deze regels niet en mag iedereen meedoen die mee wilt doen. Natuurlijk geldt wel gewoon dat je allebei je aanvallen moet doen en dat je minstens 1 hero beschikbaar moet hebben. Ook willen we je graag helpen met aanvallen, maar dat zullen wij alleen maar doen op aanvraag.

Uiteindelijk hopen wij de clan hiermee naar een hoger niveau te tillen. Als iedereen goed meewerkt, met het behaalde en fenomenale succes van vandaag, denk ik dat wij heel ver kunnen komen!

[ Voor 1% gewijzigd door Shineless op 15-07-2015 22:20 . Reden: Verduidelijking weekend war ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:52
Ondanks dat ik mijn leger had gebouwd heb ik de aanval niet kunnen doen ivm de banen die ik heb. Vanmorgen half 9 begonnen en lig nu eindelijk in mijn nest terwijl morgenvroeg de wekker weer gaat. Normaal gesproken haal ik mijn aanvallen netjes en optijd maar deze hectische dag kon het niet toelaten.

Dus mijn vraag is of ik weer kan rejoinen?

Het verbaasde mij trouwens dat je bij een gemiste aanval uit de clan word gezet, voor zo ver ik wist deed Tweakers toch altijd aan een strike systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
Saitek schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:34:
Ondanks dat ik mijn leger had gebouwd heb ik de aanval niet kunnen doen ivm de banen die ik heb. Vanmorgen half 9 begonnen en lig nu eindelijk in mijn nest terwijl morgenvroeg de wekker weer gaat. Normaal gesproken haal ik mijn aanvallen netjes en optijd maar deze hectische dag kon het niet toelaten.

Dus mijn vraag is of ik weer kan rejoinen?

Het verbaasde mij trouwens dat je bij een gemiste aanval uit de clan word gezet, voor zo ver ik wist deed Tweakers toch altijd aan een strike systeem?
Aron, Saitek,

De wars door de week zijn een stuk serieuzer dan de wars die we tot nog toe hebben gehouden. Dat houdt in dat de leiding er erg veel tijd en energie in stopt en wij verwachten dat daar inzet tegenover staat. Wanneer je maar één aanval doet in een war is dat niet de inzet die wij verwachten.

Dat gezegd hebbende, wellicht hebben wij van de leiding hiervoor nog niet duidelijk genoeg aangegeven hoe serieus wij dit nemen. Daarnaast hebben wij ook een stuk minder energie gestoken in TH8 aanvallen dan in de TH9 aanvallen. Vanwege deze omstandigheden hebben we besloten dat je toch weer terug mag komen in de clan, als je een in-game request stuurt zullen we die accepteren.

Laat dit echt wel een les zijn voor iedereen die meedoet aan de doordeweekse war; wij van de leiding willen graag iedereen die daar voor openstaat leren beter te worden in wars, maar zodra wij merken dat je de kantjes ervan afloopt is dat snel afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:52
Leuk en aardig, maar de doordeweekse wars kwamen over als 'training' ipv dat ze zó serieus zouden zijn. De winst was toch niet belangrijk? Ook zijn er dingen beslist zonder andermans verhaal of mening te horen

Ik snap dat er veel vrije tijd in de leiding zit en daar heb ik respect voor, maar het is en blijft een clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
Saitek schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:42:
Leuk en aardig, maar de doordeweekse wars kwamen over als 'training' ipv dat ze zó serieus zouden zijn. De winst was toch niet belangrijk? Ook zijn er dingen beslist zonder andermans verhaal of mening te horen

Ik snap dat er veel vrije tijd in de leiding zit en daar heb ik respect voor, maar het is en blijft een clan
Winst is inderdaad niet belangrijk. Wel is het belangrijk dat de inzet en tijd die de leiding erin stopt er ook uitgehaald wordt.

Wanneer je het niet eens bent met de nieuwe richting waarin deze clan gaat staat het je natuurlijk vrij om te vertrekken of, in jouw geval, weg te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
De eerste was een succes en hebben duidelijk kunnen zien wat het verschil is tussen een GoWiPeyourownass clan en een clan die daadwerkelijk voor 3* gaat. Ik hoop dat iedereen die mee deed en mee keek er wat van opgestoken hebben en nu al zin hebben in de volgende war (is het niet veel leuker als je een aanval neerzet die daadwerkelijk een basis omver gooit?)

Nu de tweede mini clan war, heel veel basissen zijn ideaal te hoggen maar helaas hebben maar 1 of 2 personen max hogs (max hogs gaat toch wel een vereiste worden op TH9!).

We beginnen met TH9 (iemand van de leiding zou even de TH8 onder zijn hoede moeten nemen).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb helaas niet zoveel tijd als de vorige war dus het achteraf beoordelen moet door iemand anders gedaan worden. Success allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Laatst online: 19-07 13:03
Steevo_S schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:46:

6. Jorrie: hele goeie poging voor een Shattered LaLoon, de volgende keer proberen een langere funnel te creëren, doordat je nu nog een gold storage had staan ging je koning eerst naar onder voor hij naar binnen ging. Daardoor bleef de AQ en AD staan en was het daarna vrij moeilijk nog 3* te halen.

Upgrade tips:
- Jump spreuk naar level 2
- Lavahound level 2
- Hogs zo snel mogelijk naar 5 voor meer variaties
Thanks voor de tips! En die upgrades ga ik zsm doen en prioriteren!

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Vraagje aan de leiding - is het goed als ik iets langer (dan normaal/mag) niet meedoe met weekend-wars? De reden hiervoor is 2-ledig:
- ik wil heel graag mijn heroes uppen, maar merk dat ze echt het verschil maken in de war, dus wil niet zonder heroes zitten in het weekend (wat het lastig maakt om ze te uppen - ik heb nu genoeg DE om queen naar 15 te doen, maar ik zou moeten wachten tot zondag na de war)
- ik ben bezig mijn DE-units (golum, hog rider e.d.) te uppen (die lopen 'wat achter'), maar het duurt nog een flink aantal weken voordat die helemaal klaar zijn.

Met betrekking tot het uppen van mijn units, later deze week is mijn Golum lvl 4 klaar. Ik zit er over te denken om dan de volgende volgorde aan te houden:
- hog rider naar lvl 4
- hog rider naar lvl 5
- hond naar lvl 2
- heks naar lvl 2
- ...
goed idee, of hebben jullie een betere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
Maestro.mosjuh schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:59:
Vraagje aan de leiding - is het goed als ik iets langer (dan normaal/mag) niet meedoe met weekend-wars? De reden hiervoor is 2-ledig:
- ik wil heel graag mijn heroes uppen, maar merk dat ze echt het verschil maken in de war, dus wil niet zonder heroes zitten in het weekend (wat het lastig maakt om ze te uppen - ik heb nu genoeg DE om queen naar 15 te doen, maar ik zou moeten wachten tot zondag na de war)
- ik ben bezig mijn DE-units (golum, hog rider e.d.) te uppen (die lopen 'wat achter'), maar het duurt nog een flink aantal weken voordat die helemaal klaar zijn.

Met betrekking tot het uppen van mijn units, later deze week is mijn Golum lvl 4 klaar. Ik zit er over te denken om dan de volgende volgorde aan te houden:
- hog rider naar lvl 4
- hog rider naar lvl 5
- hond naar lvl 2
- heks naar lvl 2
- ...
goed idee, of hebben jullie een betere suggestie?
Klinkt goed.
Het is geen probleem als je even wat minder meedoet. Op zich mag je de weekend war wel meedoen wanneer je maar één hero in de steigers hebt, maar dat is aan jou.

Het is goed om te horen dat je je hogs gaat prioriteren, die worden in onze clan zwaar ondervertegenwoordigd.

Al met al, goed bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Afgelopen war heeft me, ondanks dat ik niet meedeed, wel iets duidelijk gemaakt. De inzet en energie die wij vragen kan menig lid niet opbrengen. Dat is geen aanval maar een constatering. Zelf wil ik wel graag die energie en inzet in de game steken en hiermee mijn lol uit de game halen.

Ik merk echter aan mijzelf dat dit op deze manier in deze clan niet gaat lukken. Ik ben momenteel nog leader maar ik ga er dus mee kappen in deze clan. Mochten mensen zich geroepen voelen om mijn leiderschap over te nemen laat het weten dan maak ik je leader. Totdat iemand op staat blijf ik nog wel even in de clan maar niet actief.

Dussss brand maar los allemaal, wie wil mijn droombaan? Bij veel aanmeldingen maak ik wel een poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Jammer Craven, blijf je wel CoC spelen of kap je er helemaal mee?
Heb ook wel eens proberen te minderen met het spel maar dat gaat twee weken goed :+

De Spaanse,mocht die daar nog zitten, vriend lijkt mij goede vervanger :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
Welke Spaanse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
Die zit er niet meer dus...

Ik ga niet stoppen met coc dat kan ik ook niet. Iets met verslaving ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 18-07 14:45
Ik zal hier ook nog even reageren.

Net als alle andere ben ik ook van mening dat het niet leuk is hoe het nu is gegaan. Ik denk echter dat dit beter is en wat ik van Shineless begrijp zijn de overgebleven leden van TW2 het daar ook wel mee eens.

Feit is gewoon dat er een groot verschil zit in de activiteit van de verschillende leden. Dit is altijd al het geval geweest en de leiding heeft dat altijd geaccepteerd. Wij hebben ook geprobeed om die activiteit te veranderen maar dat is niet gelukt en misschien ook wel onmogelijk.

Ik wens TW2 succes met de clan en de wars en wie weet zien jullie mij nog wel eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mploeger946
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de reactie van superkneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier dan even een bericht van jullie niewe leider.

Bedoeling is om van Tweakers2 een wat meer casual clan te maken (die het mogelijk ooit eens was??).

In beginsel wil ik zeker in de vakantieperiode het aantal cws minimaliseren met 1 x per week, startend op vrijdagavond tussen 8 en 9.

Blijven natuurlijk nog wel steeds wat eisen kleven indien er wordt gekozen om mee te doen met de cw.

Eisen deelname CW zijn:
  • 2 x aanvallen met een cw-waardig leger blijft verplicht. CW waardig leger houdt ook in dat je volle cc en spellfactory meeneemt.
  • 1ste aanval spiegelen. Wisselen met iemand anders altijd in overleg.
  • 2e aanval in overleg/via clashcaller.
Zijn beide heroes down dan mag je nog steeds meedoen maar is het mogelijk verstandiger om in overleg een lager target aan te vallen. Het is misschien verstandiger om even een cw over te slaan, maar dat laat ik aan jullie zelf over.

Indien er genoeg animo is om doordeweeks nog een cw op te starten is dat altijd mogelijk. Ik zelf zal daar niet vaak aan mee doen, maar dat hoeft het plezier niet te bederven (mogelijk zelfs het tegenovergestelde). Lijkt me echter wijselijk om dit na de vakantieperiode te bekijken.

Heb nog niet nagedacht over de represailles bij het niet nakomen van cw verplichtingen maar wil daar in beginsel mild mee om gaan. Dit betekend natuurlijk niet dat we allemaal met 200 goblins moeten gaan aanvallen of beide aanvallen niet gaan benutten. Ook dit kijk ik even aan, als we gewoon de regels volgen met hier en daar een enkele uitzondering dan neem ik dat onderling wel op en gaan we geen algemene strafmaatregelen bedenken. Ik leef graag in een utopie. Kijken of we dat waar kunnen maken. Zo niet, dan gaan we alsnog wat bedenken.

Dan nog wat overige zaken:

Communicatie buiten coc om
Hier doe ik zelf weinig mee, maar uitgebreid communiceren binnen coc is lastig, zoniet ondoenlijk, dus is goed om dit in de lucht te houden. Wordt momenteel wechat gebruikt. Weet niet wat de ervaringen daarvan zijn maar hoorde al iemand voorstellen om terug te gaan naar de vorige app. Naam is me even ontschoten helaas.
Graag hoor ik hier wat de voorkeur heeft. Wil het sowieso bij één groep houden. Is iedereen op de hoogte en hebben we geen geheimen voor elkaar.

Gebruik van clashcaller voor 2e aanval lijkt mij iets om in stand te houden. Kan ook in overleg met co-leider.

Co-leaders
Huidige co-leiders zijn Sebas, Koku en William. Eerste twee hebben al aangegeven dit te willen blijven. Kunnen er eventueel nog 1 of 2 bij. Voel je je geroepen, geeft het aan!
Co leiderschap houdt niet meer in dan eventueel opstarten cw, bepalen deelnemers cw, coördineren cw, adviseren indien daarom gevraagd wordt en aanmaken clashcaller. Mocht je je niet zeker genoeg voelen om een ander te adviseren dan laat je dat gewoon aan een ander over.

Doneren algemeen/tjdens cw
Probeer het over het algemeen niet al te scheef te laten lopen maar ik ga hier geen vergrootglas op werpen. Vraag vooral als je troepen nodig hebt, want volgens mij zijn er genoeg mensen die graag doneren en geef je mensen kans om recht te trekken wat scheef is.

Tijdens cw is het wenselijk om max troepen te doneren. Maar dat moet geen probleem zijn met clan lvl5. Vooralsnog wil ik nog geen vast donatie systeem instellen voor cw. Probeer gewoon met regelmaat te doneren en laat het niet aankomen op steeds dezelfde personen. Vraag tijdens cws voor je defensive cc wat je zelf het beste acht. Met alle nieuwe spells is er niet echt meer een optimale strategie.
En denk eraan, we hebben 24 uur, niet alles hoeft binnen twee uur vol. Mocht het vol krijgen van de cc's een probleem vormen dan moeten we kijken naar hoe hier mee om te gaan.

Algemeen geldt natuurlijk altijd: Doneer wat er gevraagd wordt.

Statistieken
Ik hoorde al iets voorbij komen over een sheet die in het verleden is bijgehouden en dat iemand dat wou overnemen. Qua leiderschap wil ik voornamelijk cw eisen nalopen en cw coördineren en niet eindeloos statistieken bij gaan houden. Als er iemand is die bestaande statistieken wil overnemen en blijven bijhouden dan is dat natuurlijk altijd welkom.

Afsluitend
Zoals jullie zien, houd ik het toezicht beperkt maar dat is volgens mij ook de bedoeling van een casual clan. Wil er ook niet veel meer tijd in gaan steken dan ik nu al doe, heb ook een gezinnetje wat om de nodige aandacht vraagt.

Als iedereen de weinige eisen die er zijn naleeft en de nodige inzet toont tijdens cws (let op: dit hangt niet samen met het eindresultaat!) moet alles goed komen. Zou natuurlijk mooi zijn als we weer wat vaker cws winnend afsluiten en daar zullen we ook zeker voor gaan!

Als ik wat mooie aanvallen tegenkom op YouTube of handige weetjes dan post ik die hier. Ik heb helaas niet de tools om door ons gemaakte aanvallen op te nemen. Mocht iemand daar een rol in willen spelen dan hoor ik dat graag. Is niet de bedoeling om het forum te spammen met elke 3* aanval die we hebben gemaakt tijdens een cw. Gebeurde nu ook al niet dus lijkt me dat we dit beperkt houden tot de hele mooie aanvallen die als voorbeeld kunnen dienen voor toekomstige cws.

OVER EN UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik heb nooit in een aparte chat gezeten, wil ik ook graag zo houden... Als het echt moet dan whatsapp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:19
Welke chatapp gebruikt wordt maakt mij eigenlijk niet uit. We zijn net (bijna) allemaal overgestapt naar WeChat, mede omdat er dan mensen gekicked kunnen worden die niet meer in de clan zitten. Als we nu teruggaan naar de hangouts, staan we misschien over een aantal maanden weer voor hetzelfde probleem.

Verder is het misschien ook duidelijker voor iedereen als er maar 1 groep is, dat vind ik een goed punt.
(Kay ingame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
We zijn net overgestapt dus lijkt me handig om inderdaad Wechat te blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik heb zelf geen hangouts en zat daar dus niet in. In de casual clan style heb ik er weinig van gemerkt. Opzich is de wechat wel fijn voor tips en discussies en voor alle platforms beschikbaar. Wechat dus voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het allemaal prima, kan alleen zelf geen wechat gebruiken (niet in bezit van smartphone).

In principe kan ik jullie bereiken met een pm of ingame.

Dragon2, gebruik maken van de aparte chatapp gebruiken is geen verplichting, wat je kwijt wil kan altijd ingame gedaan worden of desnoods via dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/pl39pzchxki.jpg

dragonkai, strategie is als volgt:

leger:
2 golems4
15 wizz
4 loons voor creeren funnel, zie beneden
3 pekka (waarvan pekka5 in cc)
7 loons

spells:
2 rage
2 jump

eerst loons rechtsboven loslaten, twee op at (staat 1 maar denk niet genoeg) daarna twee op wizztower (golem loopt zo straks niet naar boven).

vervolgens 2 golems loslaten op aangegeven plekken zodat ze getarget worden door defense, vervolgens wizz daar plaatsen zodat ze defense uitschakelen, golems lopen dan naar cannon en wizz tower, vervolgens kan je alles droppen linksboven, te weten rest wizz (paar overhouden), pekkas, heroes. Vervolgens jump naar core.
daar ook rage voor kill cc (zag dat je DE spells in upgrade staan).

tweede rage midden in core.
2e jump om uit core te komen.

Vervolgens als aa's zijn neergehaald en defense zich focussed op golems en pekkas, restant loons inzetten op outer defenses.

zie dat je al leger had gemaakt, maar geen wbs nodig bij deze base en door meenemen van 2 jumps.
Hoeft je huidige leger niet overhoop te gooien, zeker geen verplichting om bovenstaand advies op te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jump spell verbeterd sinds laatste update. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Goed on te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat handige tips voor onze resterende th10's (waaronder ikzelf) om th10's te 2* >>

check zijn channel ook om war recaps te bekijken, veel meer voorbeelden van aanvallen met th10's dan bijvoorbeeld bij Onehive channel.

Heroes zijn ook niet belachelijk hoog in deze videos dus meer in ons straatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik gebruik zelf geen wechat, dus enkel ingame of via PM bereikbaar. Ben eventueel beschikbaar als co-leider indien dit gewenst is.

Startpost zal ook geupdate moeten worden btw.

[ Voor 45% gewijzigd door CartmanMMA op 28-07-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebas, zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/ovbvgpx90np.jpg

eerst golem droppen op bovenste AT, daarna 1 wizz op goudmijn (niet recht voor cannon anders binnen bereik AT schuin onder AT) die vervolgens cannon zou moeten pakken om te zorgen dat heroes niet gaan slalommen daar.

minion op DE drill, volgens mij net buiten bereik AA.

Heroes linksboven droppen met 2/3 wizz.
Nadat Queen linker AA heeft neergehaald pas jump doen voor queen kill en tweede aa. Heel weinig dps daar in die hoek dus golem houdt het wel even vol.

Vervolgens Honden in aangegeven volgorde en loons daarachteraan. Als het goed is vliegen loons niet naar binnen door die ring met goud en elixer opslag zodra ze naar binnen gaan nog 1 rage en freeze.
Poison op cc zodra deze naar buiten komt.

dus 1 jump, 3 rage, 1 free, 1 poison
1 golem, 3 hounds, 3-5 wizz, 1 minion, ca 25 loons

wel veel loons, misschien nog 1 hond extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 11:23

sebasss2

Auto fanaat

Moet goed komen lijkt me :)
Qua loons zit het wel goed die airdef gaan wel plat. Heb er wellicht nog over mochten de bovenste 2 AA kapot gaan, dan zijn het 3 honden voor 2 AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Is er toevallig iets in de planning om weer eens te gaan Cuppen met ze alle? De keren dat we dit hebben gedaan heb ik elke keer gemist omdat ik op zee zat.. en het lijkt mij wel een keer leuk als change van de normale routine.

Ik weet niet meer wat onze beste rank was maar die moet sowieso gemurdered worden offcourse!

Misschien na de zomervakanties ofzo als hier animo voor is? ( en in de 2weken dat ik thuis ben offcourse ;P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Kern, ik weet niet meer precies hoe hoog maar volgens mij waren we 72ste van NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
SuperKneus schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:20:
Kern, ik weet niet meer precies hoe hoog maar volgens mij waren we 72ste van NL
Als dat zo is dan is 50e van NL een mooi streven voor de next attempt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mploeger946
Nee we waren veel hoger, in de 40 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Aangezien niemand het zeker weet.. waren we dus gewoon laatste ;) Dit is slecht voor onze "reputatie" boys... Let's go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
#46 van Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Damn, wist niet dat we zo hoog waren gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een berichtje voor 3 van onze leden (de th10's).
We hebben de laatste tijd moeite om 2* te pakken op TH10's.
Helaas vaak zelfs moeite om 1* te kunnen pakken.

Hier wat tips >>

en we hebben weer een winning streak te pakken ;) .
op naar de 3 wins in a row.

Indien genoeg animo dan kan er dinsdag weer een cw worden gestart.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:00:
hier een berichtje voor 3 van onze leden (de th10's).
We hebben de laatste tijd moeite om 2* te pakken op TH10's.
Helaas vaak zelfs moeite om 1* te kunnen pakken.

Hier wat tips >>
[...]
Zeker bij compacte basissen is het ook het overwegen waard om een keer EQ-spell te proberen. Het gevoel is vaak dat deze ongeveer hetzelfde effect heeft als een jump (en dat klopt ook gedeeltelijk) alleen is de range net iets groter, waardoor je net dat beetje extra ruimte krijgt. En dat kan soms ook net het verschil maken (hangt natuurlijk wel/ook een groot gedeelte van de gekozen strategie af).

In mijn geval kon ik een lastige (ok, th9... maar defences wel op max) basis daarmee open leggen en een relatief makkelijke 2-ster pakken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q9qqENXsRrO5kR4VDkvrSE24/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PwkC7vx8VSk9gRlwEvgRn4F4/full.jpg

En de gebouwen hebben ook direct wat damage (als je je EQ-spell upgrade is dit een groter _percentage_ :-) )

(ohw, ik zie dat dat ook in het yt-filmpje word gedemonstreerd... :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, earthquake komt idd ook in filmpje terug, maar wat ook wordt weergegeven is een strategie voor de 'vierkante' basissen die je vaak ziet op th10, vier jumps, zeven golems warvan 2 aan de zijkanten en 3 in het midden. In het midden ook de meeste wizz en je heroes zodat die uiteindelijk naar de core gaan.
Heb je nog een rage over voor in de core en poison voor cc.
Freeze blijkbaar niet echt nodig doordat er zeven golems rondlopen die aardig lang meekunnen terwijl een multi-inferno ze aan het kietelen is.

Ga ik zeker eens proberen als ik weer zon basis tegen me krijg.
Enige probleem is dat ik niet zulke hoge heroes heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ben toch ook maar overgestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
We hebben deze war weer gewonnen :-) Ik zie de verschillende combinatie aanvallen steeds beter gaan, we zijn over het dieptepunt van afgelopen tijd heen. go(ho)/wiwi, laloonion wordt vaker gebruikt. Mijn tweede base was uitstekend geschikt voor goho; 1 golem cc, 1 golem, 30 hogs, 4 wb, 8 wizzards getraind en het luren ging perfect (aq dood en cc troepen dood, met dank aan de hulp van een aantal weken geleden van steevo waardoor ik gohowi onder de knie heb :-) ), maar helaas ik had een connection lost..

We warren nu (zolang er 10+ beschikbaar zijn) non-stop en het gaat eigenlijk wel goed qua coordinatie. Met tien warren heeft als bijkomend voordeel dat het aardig overzichtelijk is en stress bij de leiding scheelt. (merk ik in ieder geval) Op naar de volgende war win.

Zelf speel ik nu ik terug ben uit het buitenland weer actief clash of clans. Vanwege de hoge(re) loot bonus ben ik van plan om naar master 1 of champion 3 te gaan. Ik ben nagenoeg (op heroes en muurtjes na) max. th9. Mijn lab begint ook te vorderen - eq, haste spell en golem nog.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mploeger946
Fijn dat jullie inmiddels ook door hebben dat je er met die eindeloze gowipe faals niet komt. Als jullie dat nou een maand eerder hadden gedaan, dan hadden we tw2 niet hoeven opsplitsen.....

En btw, ik dacht dat een grote meerderheid tegen het continu warren was?

Maar verder wens ik jullie veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Zoals jullie hebben gemerkt ben ik de laatste anderhalve week uitermate inactief geweest.
Ik speel dit spel voornamelijk voor de cw's maar ook daar beleefde ik de laatste tijd weinig plezier meer aan.

Ik ga dit spel dan ook op een heel laag pitje zetten. Het enige wat ik momenteel nog doe is mijn mijntjes en pompen legen. Ik ga dit clanloos voortzetten en kom misschien ooit nog wel eens langs als heroes minimaal 25/25 zijn om een cw mee te pikken. Vooralsnog voorzie ik echter dat dat met mijn huidige niveau van inzet nog heel lang gaat duren (of misschien nooit zal gebeuren).

Succes verder en ik zal vanavond het leiderschap overdragen aan één van de co-leiders om vervolgens uit de clan te gaan.

• Kern
Bedankt voor al je tijd en energie Vincent.. Hopelijk tot in de toekomst.

De clan begint nu wel erg dood te raken :( even afwachten hoe het is als iedereen terug is van vakantie&en de prive dingen.

Hebben de andere tweaker clans hier ook "last" van?

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Kern schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:28:
Nee :)

Maar bijvoorbeeld het oude [Tweakers] is ook lang geleden leeggelopen.

• Steevo_S
Kern schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:28:
Bedankt voor al je tijd en energie Vincent.. Hopelijk tot in de toekomst.

De clan begint nu wel erg dood te raken :( even afwachten hoe het is als iedereen terug is van vakantie&en de prive dingen.

If only.............

• mploeger946
Misschien zitten alle actieve leden die er graag wat van wilde maken inmiddels in een andere clan? Die overigens springlevend is....

• Willian40
  • Niet online
mploeger946 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:28:
Fijn dat jullie inmiddels ook door hebben dat je er met die eindeloze gowipe faals niet komt. Als jullie dat nou een maand eerder hadden gedaan, dan hadden we tw2 niet hoeven opsplitsen.....

En btw, ik dacht dat een grote meerderheid tegen het continu warren was?

Maar verder wens ik jullie veel succes.
Je weet zelf ook wel dat dat niet de hoofdreden was.. In tweakers2 was een groot verschil tussen casual speler en niet casual spelers. Sommige zijn uren lang voor de cw bezig met voorbereiding, kijken veel video's van een base en andere zoeken misschien de base op internet op, kijken er 2-5 minuten naar en vallen aan.

Dat was het breekpunt waar we bij de splitsing tegen aanliepen, niet tegen het ge-gowipe. Gowipen kan je vervangen (Wat we overigens ook deden in de doordeweekse cw toen jullie er nog waren.) Met enigsins geduld (Rome is niet binnen 1 dag gebouwd) hadden die niet-gowipe aanvallen verbeterd kunnen worden. Dat is overigens geen verwijt, dat is meer een verwijzing naar de daadwerkelijke reden die ik hierboven gegeven hebt.

Betreft warren: We warren alleen als er een coleider bij de war is die de war kan coördineren. De leden die niet meedoen hebben voor de rest ook geen last van de war. We hebben een tijd nonstop gewarred en hebben nu tijdelijk een pauze omdat er niet genoeg beschikbaar zijn.
mploeger946 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:52:
Misschien zitten alle actieve leden die er graag wat van wilde maken inmiddels in een andere clan? Die overigens springlevend is....
Mag ik de zin zo formuleren? Misschien zitten alle casual spelers die niet een grote hoeveelheid tijd aan coc kunnen besteden nog steeds in tweakers2, wat wellicht niet de actiefste clan is, maar zeker ook niet dood.

Herinner je nog ons clanmotto ten tijde van het begin van tweakers 2? Een relaxte casual clan= synoniem voor tweakers 2.

• Arunia
Amen

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
idd, wat Willian aangeeft: het is nogsteeds een prima casual clan met genoeg actieve leden. Het lijkt nu alsof hij dood bloed doordat de chat redelijk leeg is, maar dat is maar schijn.

Eerlijk gezegd, ik chat ook weinig - ik open COC om te gamen. Als ik wil chatten, ga ik wel met vrienden naar de kroeg. Los van het feit dat ik de chatfunctie in COC ook erg onprettig (understatement) vind.

• Kern
mploeger946 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:52:
Ja dat heb ik door.. Probeer zelf wel altijd zoveel mogelijk me best te doen maarja blijft lastig combineren met mijn werk en thuis situatie. En hierdoor heb ik ook veel van alle "gtst-drama" gemist.
.... we were reunited? :> :P

Verwijderd

Vanwege de ziggo problematiek heb ik gisteravond het leiderschap nog niet overgedragen. Daarnaast is Sebas even ergens anders warren, heeft Koku het druk met zijn nieuwe telg en heeft William momenteel andere dingen aan zijn hoofd (sterkte nog!)

Ik blijf nog wel even rondhangen al zal dat weinig actief zijn. Mogelijk nog even als afscheid de vrijdag CW meepakken.

Ter verduidelijk, ik stap niet op vanwege de leegloop, ik stap op omdat ik weinig plezier meer beleef aan het spelletje. Was best fanatiek met CW en zat uren naar bases te staren, maar had bij TH10's eigenlijk nooit een idee hoe die nou aan te vallen. Vervolgens ook altijd maar weer keihard falen op die TH10's en vervolgens een tijd chagrijnig rondlopen. Zodra ik chagrijnig wordt omdat ik een spel aan het spelen ben is het klaar wat mij betreft.
Heb ook totaal geen afkickverschijnselen nu ik al twee weken geen aanval heb gedaan, dat zegt mogelijk al genoeg.

Wat ik nog wel zou aanraden is om een tijdslimiet voor eerste aanval in te stellen. Het valt me op dat steeds meer mensen hun eerste aanval pas ca. 18 uur na aanvang van de cw doen. Hierdoor voor anderen moeilijker hun 2e aanval te doen, aanval daardoor minder voorbereid en mogelijk uitvoering slechter dan nodig was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren (en dames?),

Prima war afgelopen weekend. Mooie 3* attacks.
Ruime overwinning terwijl het slechts 10 vs 10 was.

Zou een mooie afscheids CW zijn geweest, echter gaan we er onbedoeld nog eentje meedoen.
Ik zal gewoon twee keer aanvallen en we gaan ons best doen, no worries.

Ik heb het leiderschap inmiddels overgedragen en zal na CW clan verlaten, mogelijk lid worden bij tweakers.net en daar in slaapmodus overgaan.

Mocht ik eens in de zoveel tijd zin in een CW hebben dan hop ik wel even langs. Zie wel of ik word toegelaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Ook de laatste clan war hebben wij weer gewonnen :-)

Langzaam verdwijnen de niet actieve leden uit de clan en worden de prestaties tijdens de clan wars weer beter. De chat is wat minder actief maar ik merk dat er toch genoeg spelers regelmatig online zijn maar wat minder van het chatten zijn ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kern
dieselb0y schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:44:
Ook de laatste clan war hebben wij weer gewonnen :-)

Langzaam verdwijnen de niet actieve leden uit de clan en worden de prestaties tijdens de clan wars weer beter. De chat is wat minder actief maar ik merk dat er toch genoeg spelers regelmatig online zijn maar wat minder van het chatten zijn ;-)
We gaan de goede kant op en gaan een mooie win streak neer zetten :D Opzich vind ik het wel fijn dat de chat minder actief is omdat je wat meer overzicht houd.. (communicatie systeem in CoC blijft ruk eerlijk gezegt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Ik heb de startpost grotendeels weer up-to-date gemaakt. Iedereen die nog een clan zoekt, casual speelt, minstens draken op th7 heeft en niet zwaar rushed is, verwelkomen we in de clan! Buiten de (meestal) wekelijkse clan wars en regelmatig online zijn om hebben we geen verplichtingen.

Over naar de huishoudelijke mededeling betreft de cuprush volgende week zaterdag 3 october *Die datum kan je alvast in je agenda met rood markeren en jezelf 4 weken opsluiten in de kelder na je werk ;-):

We hebben al minstens een half jaar lang geen cuprush gehad, daar willen wij verandering in brengen. Een (groot) deel van de informatie is ook al inmiddels in de chat en door middel van dm gecommuniceerd, toch zet ik het hieronder even helder neer wat er verwacht wordt van je als lid van [tweakers2].

Ons streven is 22000 cups. We circelen nu rond de 16300-16500 cups, het is een flink streven maar het is wel haalbaar. Aangezien we in de clan merken dat iedereen wel enthousiast is over de cuprush gaan we hopelijk het streven waarmaken. _/-\o_

We verwachten dat iedereen zich wel blijft inzetten als we bijna de 22000 cups bereikt hebben maar de 4 weken voorbij zijn :-) . (als je graag de 5000 cups haalt maar meer tijd nodig hebt mag je ook doorgaan. :+ )

Gedurende die 4 weken verandert iedereen van een casual farmer in een die-hard troffee farmer. Deelname is verplicht en wordt ook gehandhaaft >:)

De 22000 cups halen we niet als iedereen in dezelfde cuprange blijft, het volgende cupaantal is haalbaar en het wordt ook van je verwacht dat je dat in ieder geval haalt.

Th 7: 2000 cups
Th 8: 2200 cups
Th 9: 2800 cups

Als ieder lid dat minstens haalt, bereiken wij de 22000 clan cups.

Er zijn diverse manieren om dat te bereiken. Voor hoog in de cups (2500 plus) geld dat je beter een leger kunt nemen waar je altijd 2 sterren mee haalt dan een exotisch leger waar je soms 0 sterren mee haalt.

Tot de 2000-2200 cups kan je heel goed snipen (voor de th gaan aan de rand), behalve geduld met zoeken zit daar geen hoge moeilijkheidsgraad aan vast ;-) Boven de 2200 kan je (meestal) met barch en heroes simpele bases platgooien. Zodra dat niet lukt stap je (als th 9) over op varianten van giants/gowipe/laloonion attacks. Let op: Na de 3000 cups kom je bijna geen th 9 meer tegen.

***Waar je (uit eigen ervaring) snel tegen aanloopt is een tekort van elixer. Wilde je het eerst nog als aanmaak limonade gebruiken omdat je niet wist wat je er mee moest doen, hoog in de cups heet het ook wel het roze goud.*** Verzamel dus voor 3 october een flinke buffer.

Zoals Arthur C. Clarke eens zei:

''The limits of the possible can only be defined by going beyond them into the impossible.''

Dat brengen wij bij de cuprush in praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
Leuk en duidelijk verhaal!

Mijn ervaring is dat je tot master II met je th in je base je daar met het winnen van verdedigingen makkelijk komt. Daarna moet je je th aan de rand zetten want anders gooien ze steeds je hele base plat en kost het teveel resources en cups.

Vanaf 3000cups tot 3200 kom je als th9 zijnde nog genoeg th9s en zelfs th8en tegen. Zeker sinds de matchmaking is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
SuperKneus schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:56:
Leuk en duidelijk verhaal!

Mijn ervaring is dat je tot master II met je th in je base je daar met het winnen van verdedigingen makkelijk komt. Daarna moet je je th aan de rand zetten want anders gooien ze steeds je hele base plat en kost het teveel resources en cups.

Vanaf 3000cups tot 3200 kom je als th9 zijnde nog genoeg th9s en zelfs th8en tegen. Zeker sinds de matchmaking is aangepast.
Dat eerste heb ik ook gedaan en werkt inderdaad uitstekend :) . Ik was een paar weken geleden naar de 3000 cups gegaan om te kijken hoe goed de loot daar was, maar mijn ervaring was juist dat je 70-100+ keer door klikt voor een base. Ik ben dan ook niet verder dan 3055 cups gegaan, wellicht dat het daar boven verandert. (Of ik heb te weinig geduld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Goede post Willian. Je zegt dat het streven 22000 clan cups is maar eigenlijk is het streven van iedereen natuurlijk om boven jou te eindigen qua cups ;)

Ik heb 1500 gems gespaard op het moment en denk dat ik deze tijdens de rush wel ga gebruiken om spelfabriek/barracks etc aan te knallen om de clan beter van donaties te voorzien.. ( vandaar dat ik ook al meer dan 100k DE heb gespaard voor de rush )

Denk namelijk dat de TH7 wel baat erbij hebben om wat dikke DE troops in CC te hebben voor 3stars om snel naar hoge cups te risen.

Als mijn werk het toelaat zal ik zondag nacht ( ergens tussen 00:00 en 05:00 ) een lijst hier droppen van iedereen ze aantal cups. Wel leuk om te zien hoeveel iedereen er bij heeft gehaald aan het eind van de " race"

Als er mensen zijn die de clan willen joinen voor alleen de cuprush is misschien ook een leuk iets?

Voor de andere mensjes.. Als je nog een laidback clan zoekt om je niet zo lonely te voelen in de duistere CoC wereld.. drop een berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Kern schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:35:
Goede post Willian. Je zegt dat het streven 22000 clan cups is maar eigenlijk is het streven van iedereen natuurlijk om boven jou te eindigen qua cups ;)

Ik heb 1500 gems gespaard op het moment en denk dat ik deze tijdens de rush wel ga gebruiken om spelfabriek/barracks etc aan te knallen om de clan beter van donaties te voorzien.. ( vandaar dat ik ook al meer dan 100k DE heb gespaard voor de rush )

Denk namelijk dat de TH7 wel baat erbij hebben om wat dikke DE troops in CC te hebben voor 3stars om snel naar hoge cups te risen.

Als mijn werk het toelaat zal ik zondag nacht ( ergens tussen 00:00 en 05:00 ) een lijst hier droppen van iedereen ze aantal cups. Wel leuk om te zien hoeveel iedereen er bij heeft gehaald aan het eind van de " race"

Als er mensen zijn die de clan willen joinen voor alleen de cuprush is misschien ook een leuk iets?

Voor de andere mensjes.. Als je nog een laidback clan zoekt om je niet zo lonely te voelen in de duistere CoC wereld.. drop een berichtje :)
Ik zal zorgen dat ik als nummer 1 eindig ;). Helaas ben ik aardig door mijn gems heen maar ik ben nu wel als voorbereiding een flinke voorraad elixer aan het kweken. Top dat jij al zoveel de gereserveerd hebt voor donaties! Ik verwacht wel dat jij minstens de 3000 cups aan tikt, ik heb tenslotte bewust de datum op jou afgesteld :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kern
Willian40 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:21:
[...]

Ik zal zorgen dat ik als nummer 1 eindig ;). Helaas ben ik aardig door mijn gems heen maar ik ben nu wel als voorbereiding een flinke voorraad elixer aan het kweken. Top dat jij al zoveel de gereserveerd hebt voor donaties! Ik verwacht wel dat jij minstens de 3000 cups aan tikt, ik heb tenslotte bewust de datum op jou afgesteld :P.
3000 zou mijn minimale streven zijn als jij niet mee deed, maar aangezien jij ook mee doet is mijn minimale streven jouw cups+1 :*)
Qua elixer zit ik nu tussen de 3-4miljoen hopelijk kan ik het naar 7-8m brengen op 3oktober.. maarja is lastig met mijn werk.

Ik heb er wel een goed gevoel over dat we er met ze alle wat moois van gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kern
  • Maestro - 2813
  • Cyril G - 2721
  • kern - 2677
  • Testeron - 2622
  • Jorrie - 2566
  • Lucian(o) - 2563
  • willian40 - 2488
  • Remz - 2373
  • Dragonkai - 2296
  • brambo - 2015
  • theheskey - 1978
  • KoKu - 1943
  • wimpie NL - 1881
  • Rubey - 1828
  • gnauw - 1773
  • Chaoi - 1723
  • --(Timetjuh)-- - 1406
  • Arunia - 1334
  • Mark - 1314
  • bram - 1269
  • LauraEve - 1041
  • TOTAAL - 42624
Bij deze de starting cup list (deze stand is opgenomen rond 00:00 3oktober). Succes iedereen en laten we kijken hoever we ons zelf kunnen pushen als clan zijnde 8)

PS: Wordt niet gefrustreerd als je een keer verliest :P

[ Voor 1% gewijzigd door Kern op 03-10-2015 19:54 . Reden: Totaal cups erbij gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:19

koku

Tnet Devver
Vanwege tijdgebrek heb ik de afgelopen maanden amper kunnen spelen. Daarnaast is m'n telefoon stukgegaan en kon ik die ook niet gebruiken om in te loggen. Ik kwam erachter dat ik het spel niet heb gemist. Daarom heb ik besloten om er helemaal mee te kappen. Vond het ook jammer om te zien dat de clan in tweeën is gebroken. Misschien gaat het ooit wel weer eens kriebelen, maar voor nu is het even prima zo ;)
Succes allemaal met de cuprush en cw's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Kern schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 19:51:
  • Maestro - 2813
  • Cyril G - 2721
  • kern - 2677
  • Testeron - 2622
  • Jorrie - 2566
  • Lucian(o) - 2563
  • willian40 - 2488
  • Remz - 2373
  • Dragonkai - 2296
  • brambo - 2015
  • theheskey - 1978
  • KoKu - 1943
  • wimpie NL - 1881
  • Rubey - 1828
  • gnauw - 1773
  • Chaoi - 1723
  • --(Timetjuh)-- - 1406
  • Arunia - 1334
  • Mark - 1314
  • bram - 1269
  • LauraEve - 1041
  • TOTAAL - 42624
Bij deze de starting cup list (deze stand is opgenomen rond 00:00 3oktober). Succes iedereen en laten we kijken hoever we ons zelf kunnen pushen als clan zijnde 8)

PS: Wordt niet gefrustreerd als je een keer verliest :P
Jammer dat CoC de score zo niet berekend :9
Hoelang gaan jullie cuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
koku schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:38:
Vanwege tijdgebrek heb ik de afgelopen maanden amper kunnen spelen. Daarnaast is m'n telefoon stukgegaan en kon ik die ook niet gebruiken om in te loggen. Ik kwam erachter dat ik het spel niet heb gemist. Daarom heb ik besloten om er helemaal mee te kappen. Vond het ook jammer om te zien dat de clan in tweeën is gebroken. Misschien gaat het ooit wel weer eens kriebelen, maar voor nu is het even prima zo ;)
Succes allemaal met de cuprush en cw's!
Zeer jammer KoKu maar een begrijpelijk besluit.. eigenlijk zou het ook niet goed zijn al zou je een spelletje wel missen, het leven heeft zoveel meer te bieden. Geniet van de rust en wie weet tot in de toekomst. Thanks!
Famous schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Jammer dat CoC de score zo niet berekend :9
Hoelang gaan jullie cuppen?
Haha echt he! Voor mij was het wel makkelijk om het even zo te doen O-)
Het plan is om 4weekjes te cuppen. Hopelijk houden onze resources dat vol :D

[ Voor 18% gewijzigd door Kern op 05-10-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Kern schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:07:
[...]

[...]

Haha echt he! Voor mij was het wel makkelijk om het even zo te doen O-)
Het plan is om 4weekjes te cuppen. Hopelijk houden onze resources dat vol :D
Vast wel!
Zeker als je wat hoger komt :Y En lekkere buit en goede loot bonus 8)
Succes! Ben benieuwd hoe ver jullie komen :Y

Kom laatste dag wel even langs om record neer te zetten >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 05-10-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
Famous schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:15:
[...]

Vast wel!
Zeker als je wat hoger komt :Y En lekkere buit en goede loot bonus 8)
Succes! Ben benieuwd hoe ver jullie komen :Y

Kom laatste dag wel even langs om record neer te zetten >:)
Zit nu nog in master3 maar heb ook nog niet echt kunnen cuppen.. kom morgen namelijk pas weer thuis van me werk, maar dan gaan we even knallen!

Wanna lift on our success? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Kern schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 00:30:
[...]

Zit nu nog in master3 maar heb ook nog niet echt kunnen cuppen.. kom morgen namelijk pas weer thuis van me werk, maar dan gaan we even knallen!

Wanna lift on our success? ;)
Zolang je in Master zit heb je wel Dark, dat scheelt een hoop (ga er vanuit dat het nog zo is).
Kan je nog wel beetje snipen daar of hebben de meeste TH binnen?

Kan momenteel niet meeliften :D moet nog even twee mensen inhalen in de clan en denk niet -no offfense- dat ik daar de donaties krijg zo snel.
Wil best laatste dag joinen om jullie omhoog te schroeven :YHoop over enkele dagen wel op 4500 te zitten dus dan stijgt het lekker hard oOoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Een statusupdate:

De cuprush verloopt uitstekend. Ik ben trots op ons als clan! :) De eerste week van de cuprush is morgen al weer voorbij (3 weken daarna). Cyril heeft ondertussen de 3200 cups aangetikt en mag zich met recht champion noemen ;) Over mijn cups zal ik het maar niet hebben want ik faal ontzettend. Ik dacht heroes+ 8 healer te kopiëren omdat ik door mijn elixer heen was, ik heb het geweten: Totaal 250 cups gezakt voordat ik er achterkwam dat (of mijn tactiek) of mijn heroes te slecht zijn :F *15+11> zsm naar min. 20+20*.. Nu weer omhoog aan het krabbelen met 1 mille elixer en slechts 2600 cups, nr. 9 op de clanlist. Als ik het met mijn elixer uithoud wil ik ook de felbegeerde championcup in huis halen. Op het moment dat ik dit type hebben we 18963 cups. (volgens de officiele clash of clans manier.), we zijn er ruim 2600 gestegen tot nu toe. Het zou mooi zijn als we na dit weekend de 20.000 clan cups bereiken.

Ik zie dat op twee personen na (die een dm krijgen) iedereen fanatiek aan het stijgen is. Misschien is de 22.000 clan cups toch niet te hoog gegrepen voor een clan met 20 leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn hogs staan nu aan. Werd het zat dat mijn DE welke ik bijna genoeg had voor hogs gejat werd.

Maar afgezien dat ik 20 cups omlaag ging in die tijd en nu alweer 130 omhoog ben gegaan. Lijkt me dat ik het redelijk goed heb uitgehouden.
Zit nu over de 1700 heen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieselb0y
Een tactiek t/m 2800 cups die me tot nu toe goed bevalt. 3x bomb, 3x reuzen en 9x wiz. 4 heal. Hiernaast zet ik mijn TH buiten, iedere keer krijg ik maar -1 of -5 bekers tegenover de +20 die ik scoor met een aanval. Bijkomend voordeel is dat je het op deze manier op je gemakje kan doen.

Ik denk wel dat je vanaf de 2800 wat meer DE troepen moet gaan gebruiken want het wordt langzaam toch wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 08:43
Als Max TH9 heb ik het gedaan met Barch tot en met 2800/3000. Daarna heb ik dit leger gebruikt: 8 wallies, 8 giants en de rest opgedeeld in barbaren en archers. Veel TH sniper en TH8's platleggen.

PSN: Curvaa_

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste