Laten we het hier bij laten om niet het topic te vervuilen...
Is het eigenlijk mogelijk om mensen op ignore te zetten op dit forum? 
Wat mij betreft doen we in de vakantieperiode een CW-pauze. We hebben sowieso al wat moeite met allemaal daadwerkelijk aanvallen, al wordt dat stukken beter afgelopen cw's. In de vakantieperiode zijn mensen nu eenmaal vaak weg.
Verder een mooie update: barb king is naar 4, draak is naar 2. Dat betekent beide nog 1 keer upgraden tot het gewenste niveau
Almost there!
Dan muurtjes. Boring.
Wat mij betreft doen we in de vakantieperiode een CW-pauze. We hebben sowieso al wat moeite met allemaal daadwerkelijk aanvallen, al wordt dat stukken beter afgelopen cw's. In de vakantieperiode zijn mensen nu eenmaal vaak weg.
Verder een mooie update: barb king is naar 4, draak is naar 2. Dat betekent beide nog 1 keer upgraden tot het gewenste niveau
Dan muurtjes. Boring.
De vorige CW vond ik qua aantal aanvallen een beetje tegenvallen. Wat mij betreft lassen we idd een kleine pauze in voor de CW's (vanaf wanneer dan eigenlijk en tot wanneer?). Kunnen we mooi de resources gebruiken om te upgraden voor toekomstige CW'smurphsy schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:57:
Is het eigenlijk mogelijk om mensen op ignore te zetten op dit forum?
Verder een mooie update: barb king is naar 4, draak is naar 2. Dat betekent beide nog 1 keer upgraden tot het gewenste niveauAlmost there!
Dan muurtjes. Boring.
Prima idee! Dan wordt dit de laatste cw voor de ''pauze''? Sommige gaan binnenkort op vakantie dus dan zijn er of géén cw of weinig actieven.koku schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:40:
[...]
De vorige CW vond ik qua aantal aanvallen een beetje tegenvallen. Wat mij betreft lassen we idd een kleine pauze in voor de CW's (vanaf wanneer dan eigenlijk en tot wanneer?). Kunnen we mooi de resources gebruiken om te upgraden voor toekomstige CW's
Verplichte kost voor nieuwe CoC spelers, een hele mooie guide gemaakt door Curva van Tweakers3
Curva schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:11:Clash of Clans - Tips
Voor wie?
Deze guide is vooral bedoel voor de nieuwe spelers; van Clash of Clans en de nieuwe spelers in de clan.Waarom?
De guide is vooral bedoeld om tips te geven om niet voor verassingen komen te staan. Het is gericht aan de beginnende speler of degene die nieuw in de clan zijn. De meeste punten die aanbod komen gelden in het algemeen voor het spelen tijdens CoC. Een aantal punten is gerelateerd aan [Tweakers]3.Door wie?
Deze guide is geschreven door Curva. Ik heb in deze gids informatie gebruikt uit de informatieve post van Frank_P. Hiervoor heb ik zijn toestemming gekregen.Leeswijzer
Het is vooral gericht op de Clan Wars. Het is geschreven vanuit een persoonlijk oogpunt. Alles wat wordt genoemd, is een mening en geen regel. Er zullen wel een aantal punten aanbod komen, die in [Tweakers]3 als regels worden gebruikt.
Mochten er punten zijn waar je het niet mee eens bent. Voel je vrij om te reageren, ik sta open voor nieuwe ideeën en andere zienswijzen.
Clan war
Dit deel zal gaan over de Clan Wars.Meedoen
Een Clan War kan worden gestart door iemand van de leiding, er wordt dan gezocht naar een tegenstander. Het spel zoekt zelf een geschikte kandidaat die ongeveer van dezelfde sterkte is.Wanneer doe je mee?
Clan Wars worden altijd gespeeld met vaste aantallen. Het laagste is 10 en het hoogste is 50, daartussen zitten er elk stapjes van 5, dus: 10, 15, 20, 25 etc. Mochten er 46 of 49 leden in een clan zitten, betekent dit dat er met 45 clanleden een war gespeeld kan worden. De lijst met clanleden in Clash of Clans is op basis van trophys is hierbij de ranking. Ben jij nummer 46 van de clan maar heb je wel een hoger stadhuis level dan menig personen boven jouw, zal je niet meedoen aan de war.Voorbereidingsdag
Voor elk gevecht is er voor de clan een voorbereidingsdag, dit is een periode van 24 uur waarin je je kan voorbereiden op de war. Tijdens deze voorbereidingsdag kun je een aantal dingen doen:
- War base creëren
- Clan kasteel van je clangenoten vullen
- Verkennen van de tegenstander
War base
Tijdens de voorbereidingsdag kun je je war base aanpassen. Deze kan verschillen met je huidige normale base. Een aantal punten die handig zijn voor het maken van een goede war base:
- Zorg ervoor dat je stadhuis goed verdedigd staat. Zo staat hij in de normale lay-out misschien buiten de muren, tijdens een clan war is het noodzakelijk om hem binnen de muren te zetten. Voor het kapot maken van een stadhuis krijgt de tegenstander 1 ster, hoe moeilijker het kapot te krijgen is, hoe minder kans op sterren voor de tegenstander.
- Voor de war base is het handig dat de gebouwen bij elkaar staan. Hier wordt mee bedoeld dat je geen bouwhutten of andere gebouwen in de hoeken plaatst. Deze tellen voor net zoveel % mee voor de vernietiging. Zorg dus dat alle gebouwen in de range van een verdediging staat.
- Het beste is om een Clan kasteel ergens rond het midden te plaatsen. Op deze manier wordt het lastiger voor de tegenstander om de troepen eruit te lokken. (Later meer over het lokken)
Clan kasteel (Verdediging)
Het Clan kasteel van iedere clangenoot kan tijdens de voorbereiding worden gevuld met troepen. Dit staat los van het vragen van troepen bij je normale base. Probeer zoveel mogelijk dat de hogere spelers troepen doneren. Op deze manier komen er vooral troepen van level 5 of hoger in de kastelen. Dit zal het voor de tegenstander moeilijker maken om de troepen te doden. Als tegen het einde aan nog niet alle kastelen zijn gevuld kan er natuurlijk wel lagere level troepen worden gedoneerd. Let ook op welke troepen een persoon vraagt bij zijn verdediging van het Clan kasteel.
War day
Nu alles is voorbereid voor de Clan War, is het tijd om aan te vallen. Tijdens de war day zijn een aantal zaken erg belangrijk:
- Recommended target
- Clan kasteel troepen
- Verkennen & Herhaling
- Lokken
Recommended target
Als je in de warmap kijkt, zie je alle clanleden die meedoen, het is gerangschikt van sterkste speler bovenin tot minst sterke speler onderin. Deze ranking is gebaseerd op je aanvals- en verdedigingskracht volgens SuperCell en heeft niets te maken met trophy's.
Als de voorbereidingdag over is en de war day begint kun je zien wie je recommended target is.
Dit is het target die het spel jou aanraadt om aan te vallen en waarvan zij denken dat jij die goed aan kan. De realiteit is dat dit eigenlijk vaak te laag is. Vaak zit je recommended minimaal 10 plaatsen onder je eigen nummer. In principe is dit persoonlijk handig, je weet zeker dat je 3 sterren haalt. Maar al valt elk clanlid minimaal 10 plaatsen onder zijn eigen nummer aan, dan blijft er voor de onderste 10 niks over. Proberen dus zelf goed te kijken of het recommended target niet te laag is en of er geen betere is.Clan kasteel troepen
Zorg altijd dat je extra troepen bij je hebt voor een war. Vraag op de normale manier clan kasteel troepen aan via je kasteel in je normale base. Hier kan je nog een berichtje bij sturen. Typ eventueel welke specifieke troepen jij nodig hebt. Wil je een extra draak, of juist tovenaar, of misschien een pekka? Ben je blij met alles, zet er dan Clan War (cw) bij, zodat je redelijke hoge troepen geschonken krijgt. Deze extra troepen willen vaak nog wel eens het verschil maken, zeker bij de lagere levels in de war.Verkennen & Herhaling
Als je een keuze hebt gemaakt welke tegenstander je wil aanvallen, is het verstandig om de herhalingen te bekijken als deze tegenstander al eens is aangevallen. Zorg dat je deze bekijkt, hier kun je zien waar de bommen liggen en waar je dus moet zorgen dat je deze eerst uitschakelt of vermijd.
Het is ook raadzaam om te kijken wat de range van het Clan kasteel is. Zo kan je zien waar je de troepen kan lokken, hierover meer in de volgende alinea.Lokken
Het eerste wat je moet doen voor een geslaagde aanval, is het uitschakelen van de Clan kasteel troepen en de king & queen. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste tip die er is voor een clanwar aanval. Hier worden ook de meeste fouten gemaakt en de rede waarom aanvallen soms volledig mislukken.
Dit doe je door 1 barbaar of boogschutter los te laten op een plak die in de range is van een van het clan kasteel, king of queen. Als je dus een boogschutter los laat in de range van het clan kasteel, zullen de troepen, die erin zitten, een voor een naar buiten komen. Als jouw boogschutter wordt gedood, laat dan een nieuwe los, zodat je alle troepen uit het kasteel krijgt. Probeer de troepen naar de zijkant van de map te lokken, hier kun je dan meer troepen van jezelf loslaten, die de tegenstanders uitschakelen. De rede waarom je het het makkelijkst aan de buitenkant van de map kan doen, is dat jouw troepen dan niet worden geraakt door verdedigingswerken van de tegenstander.
In de chat van Clash of Clans wordt het lokken van troepen ook wel ‘luren’ genoemd. Dit is echt een pre om een aanval te laten slagen. Het gebeurt vaak zat dat iemand zijn boogschutters en reuzen loslaat en dat er een aantal tovenaars uit het clan kasteel komen. Deze vagen de boogschutters en reuzen heel snel weg.Aanvallen
Verder is het zaak dat je probeert zoveel mogelijk sterren te pakken tijdens een clan war. Verder is het belangrijk dat je er nog plezier in hebt. Mocht je vragen hebben of feedback hebben over jouw aanval, meldt dit gewoon in de chat in Clash of Clans. Er zijn altijd wel members online en er wordt altijd goede feedback gegeven hoe je het de volgende keer beter kan doen, schroom dus niet om het te vragen.
Aanval tips
Nu volgen er een aantal aanval tips, deze tips zijn vooral gefocust op het aanvallen tijdens een clan war.
- Zorg dat je je leger aanpast aan de base die je gaat aanvallen. Val je een base aan die een goede airdefense heeft, val dan niet met ballonnen aan, maar probeer dan de reuzen/healer.
- Gebruik je de giant/healer tactiek, zet je healer pas in op het moment dat de airdefense is vernietigd, anders wordt je healer erg snel gedood.
- Let op, dat barbaren, boogschutters en tovenaars naar het eerst volgende gebouw gaan. Deze gaan dus niet naar het eerste verdedigingswerk.
- Let op met het gebruik van spells: Heal spell is erg handig voor een groep reuzen. Gooi deze niet meteen neer als het levensbalkje nog groen is maar gooi hem neer als hij oranje is. Zorg dat je de spell op een slimme manier gooit. Zorg dat je troepen niet middenin de spell zitten maar aan de rand. Op deze manier kunnen zo ‘door’ je spell lopen en hebben ze er het meeste profijt van.
- Voor een rage spell geldt hetzelfde als een heal spell.
- Probeer geen lightning spell te gebruiken voor het doden van clan kasteel troepen. De spell doet geen damage aan vliegende troepen, zoals een draak of een ballon.
- Wallbreakers: Gebruik deze slim, laat niet al je wallbreakers in een keer los, maar kijk even hoeveel je er nodig heb voor de muur. Link tabel. Onderaan de pagina staat een tabel met informatie over de hoeveelheid wallbreakers je nodig hebt voor elk level muur.
- Voor het optimaal gebruiken van je wallbreakers is deze video sterk aan te raden: Link CoC Wallbreaker Guide - Flammy.
- Kijk altijd je aanval terug en probeer te ontdekken wat je goed en fout deed, dit kan je gebruiken voor je volgende aanval.
Daar valt weinig tegen in te brengen, echter is de vraag maar of iedereen het leest is een tweede haha.
Het upgraden en bouwen op TH8 duurt alweer erg lang, best vervelend dat sommige gebouwen 2x geupgrade kunnen worden voordat je weer verder kan, daarnaast dan nog eens alle muurtjes naar paars toe en dan een bepaalde sectie zwart maken. Dit gaat nog wel enige maanden in beslag nemen met mijn huidige speeltempo haha.
Het upgraden en bouwen op TH8 duurt alweer erg lang, best vervelend dat sommige gebouwen 2x geupgrade kunnen worden voordat je weer verder kan, daarnaast dan nog eens alle muurtjes naar paars toe en dan een bepaalde sectie zwart maken. Dit gaat nog wel enige maanden in beslag nemen met mijn huidige speeltempo haha.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ja ik hang nu ook al een tijdje in TH8 rond. Gaat de laatste tijd wel lekker, met dank aan Steevo's farm tips waardoor mijn builders bijna non-stop aan het bouwen zijn. De overstap naar TH9 is dan ook eindelijk nabij. Duurt nog wel minimaal een week of 2-3. Defence is bijna max, en daarna nog alle muurtjes. Daar zie ik het meest tegenop eigenlijk.
Volgende week donderdag gaan Pandora en ik naar TH9, iemand anders die ook mee gaan?
Zondag zet ik mijn laatste teslas aan naar lvl6 en hopelijk heb ik dan +- 2/3 van alle muurtjes op lvl8 (heb er nu 80 op
.
Zondag zet ik mijn laatste teslas aan naar lvl6 en hopelijk heb ik dan +- 2/3 van alle muurtjes op lvl8 (heb er nu 80 op
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Ik zou ook wel willen maar ik denk dat het verstandiger is voor mij om nog even te wachten.
Mijn basis tot nu toe:

Enkel de teslas moet ik nog van lvl4 naar lvl6 krijgen, daarna natuurlijk nog een heel pak muurtjes upgraden!
Mijn basis tot nu toe:

Enkel de teslas moet ik nog van lvl4 naar lvl6 krijgen, daarna natuurlijk nog een heel pak muurtjes upgraden!

Dat is het meest frustrerende van th8 alles kan dubbel omhoog en die tesla duren vreselijk lang...

Dit is mijn basis op dit moment

Dit is mijn basis op dit moment
@glennvho Volgens meerdere mensen is het verstandiger om juist te beginnen met de binnenste muren te upgraden. De buitenste worden meestal als eerste door mb opgeblazen, en dan wil je juist dat ze zo lang mogelijk doen over je binnenste muren.
[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 27-06-2014 13:11 ]
True. Laat de MB maar de buitenste muren opblazen. Door je muren zo te plaatsen dat de MB's wat lastiger bij de binnste ring komen, heb je veel meer aan sterke muren in de binnenste ring. MB's zijn redelijk dom. Je kan ze dus redelijk bepaalde muren als eerste laten aanvallen.mvds schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:10:
@glennvho Volgens meerdere mensen is het verstandiger om juist te beginnen met de binnenste muren te upgraden. De buitenste worden meestal als eerste door mb opgeblazen, en dan wil je juist dat ze zo lang mogelijk doen over je binnenste muren.
Hmm, daar zit inderdaad een logica achter. 
Wat ik dan weer veel las is dat het juist aan te raden was om de buitenste muren eerst te upgraden omdat je troepen dan langer buiten je basis kan houden. Dan worden ze ook door meerdere defenses aangevallen toch?
Ik kan natuurlijk mijn basis wat gaan herinrichten maar tot nu tot valt het nog goed mee qua aanvallen die ik te verduren kreeg. Ik ga dus gewoon gestaag mijn muurtje allemaal upgraden naar paars. Daarna doe ik de binnenste naar zwart en zet ik town hall upgrade aan.
Wat ik dan weer veel las is dat het juist aan te raden was om de buitenste muren eerst te upgraden omdat je troepen dan langer buiten je basis kan houden. Dan worden ze ook door meerdere defenses aangevallen toch?
Ik kan natuurlijk mijn basis wat gaan herinrichten maar tot nu tot valt het nog goed mee qua aanvallen die ik te verduren kreeg. Ik ga dus gewoon gestaag mijn muurtje allemaal upgraden naar paars. Daarna doe ik de binnenste naar zwart en zet ik town hall upgrade aan.
Je kan natuurlijk altijd kijken wat voor jou het beste is. Het is vrij gemakkelijk om de muurtjes van kleur te swappen. Heb dat in het verleden regelmatig gedaan bij het uittesten. Gewoon een kwestie van 1 stukje muur ff wegzetten en vervolgens heb je ruimte om daar een ander muurtje te plaatsen etc etc. Het is een beetje monniken werk, maar het is te doen
ff een huishoudelijke mededeling van mijn kant...
Zal meteen met de deur in huis vallen, maar ik ga stoppen met CoC.
Ik heb het nu 2 jaar gespeeld, met veel plezier, maar merkte dat het de laatste tijd wel zoeken was naar plezier in het spelletje. Het is best lastig om de knoop door te hakken. Je bouwt een dorpje op, en dat ga je verlaten. Iets wat ik vaker heb gezegd, maar dit keer toch echt ga doen.
Ik merkte gewoon dat de spaarzame uurtjes die ik savonds kan rekenen als vrijetijd, nooit echt goed werd ingevuld door het ontspannen kijken van een potje voetbal, film/serie, of iets anders. Telkens was er wel een moment waarbij je CoC opstart en ff de pompen ging legen of een aanval uitvoerde. En dat zorgde er weer voor dat je toch weer 5 tot 10 minuten van je andere bezigheid miste. Het plezier in het kijken van een goeie film werd verstoord en dat wil ik weer gaan oppakken...
Ik stuur straks nog wel ff een berichtje rond in de clan voor de mensen die zelden in het forum komen. En daarna verlaat ik de clan. Veel plezier iig nog in de clan! Maar dat zal vast wel goed komen. Ik zal deze topic wel blijven volgen, en via Hanky en Patrick krijg ik ook vast nog wel wat mee over wat er gebeurt in de clan.
later!
Zal meteen met de deur in huis vallen, maar ik ga stoppen met CoC.
Ik heb het nu 2 jaar gespeeld, met veel plezier, maar merkte dat het de laatste tijd wel zoeken was naar plezier in het spelletje. Het is best lastig om de knoop door te hakken. Je bouwt een dorpje op, en dat ga je verlaten. Iets wat ik vaker heb gezegd, maar dit keer toch echt ga doen.
Ik merkte gewoon dat de spaarzame uurtjes die ik savonds kan rekenen als vrijetijd, nooit echt goed werd ingevuld door het ontspannen kijken van een potje voetbal, film/serie, of iets anders. Telkens was er wel een moment waarbij je CoC opstart en ff de pompen ging legen of een aanval uitvoerde. En dat zorgde er weer voor dat je toch weer 5 tot 10 minuten van je andere bezigheid miste. Het plezier in het kijken van een goeie film werd verstoord en dat wil ik weer gaan oppakken...
Ik stuur straks nog wel ff een berichtje rond in de clan voor de mensen die zelden in het forum komen. En daarna verlaat ik de clan. Veel plezier iig nog in de clan! Maar dat zal vast wel goed komen. Ik zal deze topic wel blijven volgen, en via Hanky en Patrick krijg ik ook vast nog wel wat mee over wat er gebeurt in de clan.
later!
Adjue!
Het was een leuke en mooie tijd vanaf mijn iPod bij de Hertjes tot aan T2 clan hebben we vele maanden samen door gebracht in de wondere wereld van Clash! Ik zou zeggen ga lekker van de bank, het vrouwtje en vooral de films en serie genieten. Ik zie met veel plezier weer de 720p linkjes voorbij komen, want mijn collectie wordt ook minder
Het gaat je goed housie!
Het was een leuke en mooie tijd vanaf mijn iPod bij de Hertjes tot aan T2 clan hebben we vele maanden samen door gebracht in de wondere wereld van Clash! Ik zou zeggen ga lekker van de bank, het vrouwtje en vooral de films en serie genieten. Ik zie met veel plezier weer de 720p linkjes voorbij komen, want mijn collectie wordt ook minder
Het gaat je goed housie!
Thanx, gaat lukken. En we houden nog contact via twitter en telegram
Sad to see you go 
Maar ik begrijp wat je bedoelt... merk zelf ook dat ik 's avonds toch vaak ga aanvallen in plaats van een film geniet en mijn vriendin meer dan een keer boos is geworden over deze vervelende verslaving.
Geniet van je vrije tijd!
Maar ik begrijp wat je bedoelt... merk zelf ook dat ik 's avonds toch vaak ga aanvallen in plaats van een film geniet en mijn vriendin meer dan een keer boos is geworden over deze vervelende verslaving.
Ga je goed House.
Vergeet niet je basis op 'free money' modus te zetten.
Groet,
Draak
Groet,
Draak
Gaat lukken.Steevo_S schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:55:
Sad to see you go
Nu lekker relaxt de knock-out fase van het WK kijken. En mijn vriendin doet/deed gelukkig nooit moeilijk. Ze is zelf redelijk fanatiek met Hayday/Wordfeud en Two Dots. Dus ze had zelf amper tijd om zich te storen aan mijn CoC sessies haha
Zat daar wel ff aan te denken maar heb het niet gedaan. Ze mogen er wel een beetje moeite voor doen. Moest ik ookSoggoth schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:13:
Ga je goed House.
Groet,
Draak
Jammer dat je stopt. Ook jammer van de lvl6 donaties 
Anyway, tot over een tijdje als je toch weer begint met CoC
Anyway, tot over een tijdje als je toch weer begint met CoC
Met het vertrek van Housekamp is er een spot vrij gekomen om als co leader te functioneren. Er is openlijk aangegeven dat men zich kon melden bij ons en aantal hebben zich daarover ingame over uit gelaten. Uit de vele aanmeldingen en ingame adviezen hebben wij er voor gekozen om Steevo te promoveren naar co leader.
Hanky en ik kunnen er niet altijd zijn en op deze manier is er wederom een actieve co leader aanwezig met de mogelijkheid om een CW te starten als daar vraag naar is uit de groep. En natuurlijk de overige taken waarmee wij hem gaan opzadelen!
Door deze promotie is er een elder plek vrij gekomen, waar men vrijwillig een gooi naar mogen doen of ons ingame over uitlaten we zullen het oppakken en binnenkort een nieuw lid elder maken welke dat in de ogen van jullie verdient heeft.
Hanky en ik kunnen er niet altijd zijn en op deze manier is er wederom een actieve co leader aanwezig met de mogelijkheid om een CW te starten als daar vraag naar is uit de groep. En natuurlijk de overige taken waarmee wij hem gaan opzadelen!
Door deze promotie is er een elder plek vrij gekomen, waar men vrijwillig een gooi naar mogen doen of ons ingame over uitlaten we zullen het oppakken en binnenkort een nieuw lid elder maken welke dat in de ogen van jullie verdient heeft.
Jammer jammer jammer!housekamp schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:26:
[...]
Zat daar wel ff aan te denken maar heb het niet gedaan. Ze mogen er wel een beetje moeite voor doen. Moest ik ook
Ik wil je graag bedanken voor alle hulp toen ik nog lvl 3 boogjes had en een stadhuis van level 6. Het was gezellig!
Zie je vast nog wel een keer op T.net in een topic
Adios!
Signature
Is er ondertussen al iets bekend over een tijdelijke CW pauze? Ik ga nl. op vakantie vanaf aankomend weekend tot ~3 weken daarna.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
We hebben momenteel al pauze in CW maar een aantal leden willen ook graag wel weer spelen, dus we moeten maar kijken wanneer men weer wilt gaan spelen en dan het verlies van een aantal vakantie leden wellicht gewoon voor lief nemen.
Tevens tijdens deze nieuwe update heel wat veranderen in het spel, benieuwd wat voor effect het heeft op de hero's en muurtjes. Daarbij kortere bouwtijden voor andere zaken en meer power wellicht een leuke bijkomstigheid om nu echt "live" naar CW aanvallen te kunnen kijken.
Tevens tijdens deze nieuwe update heel wat veranderen in het spel, benieuwd wat voor effect het heeft op de hero's en muurtjes. Daarbij kortere bouwtijden voor andere zaken en meer power wellicht een leuke bijkomstigheid om nu echt "live" naar CW aanvallen te kunnen kijken.
Mensen, ik heb het ongelofelijk naar mijn zin gehad met jullie. Helaas ben ik het amper aan het spelen en daarom inactief aan het worden, ik raakte de lol steeds meer kwijt. Als ik weer actief word kom ik zeker terug!
Het was het afgelopen half jaar super gezellig en ik kom ooit terug!
Het gaat jullie goed
clash on!
Het was het afgelopen half jaar super gezellig en ik kom ooit terug!
Het gaat jullie goed
Signature
Jammer om te horen maar wel begrijpelijk vooral met de komende zomerse weken en maanden in het vooruitzicht
Ik zeg zodra je weer actief bent weet je ons te vinden!
Ik zeg zodra je weer actief bent weet je ons te vinden!
In opvolging van Housekamp wil ik bij deze ook mijn lidmaatschap opzeggen. CoC wordt wel steeds langzamer, maar niet uitdagender. Dat vertaald zich helaas bij mij in gebrek in interesse. Wordt een prullenbakje dus, tijd voor andere spellen 
Iedereen bedankt voor de fijne tijd in Tweakers2, waar ik eigenlijk mijn hele CoC carriere bij heb gezeten. Het was altijd gezellig, een hoop leuke en verrassende chats gevoerd, iedereen bedankt voor de donaties en ook de clan wars natuurlijk.
Iedereen bedankt voor de fijne tijd in Tweakers2, waar ik eigenlijk mijn hele CoC carriere bij heb gezeten. Het was altijd gezellig, een hoop leuke en verrassende chats gevoerd, iedereen bedankt voor de donaties en ook de clan wars natuurlijk.
Uw lidmaatschap is hierbij beëindigd
Geef ons dan iig het genoegen om je te kicken. 
Zijn er nog nieuwe mensen bij? Dan kan ik die nog in de TS aanpassen.
Zijn er nog nieuwe mensen bij? Dan kan ik die nog in de TS aanpassen.
Ik dacht van 'we moeten het wel een beetje zakelijk brengen, anders wordt iedereen zo emotioneel'
Bekende reden. Heb ondertussen meerdere van dit soort games van mijn iphone en ipad verwijderd. Speel nu alleen nog maar korte highscore gamesmurphsy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:25:
In opvolging van Housekamp wil ik bij deze ook mijn lidmaatschap opzeggen. CoC wordt wel steeds langzamer, maar niet uitdagender. Dat vertaald zich helaas bij mij in gebrek in interesse. Wordt een prullenbakje dus, tijd voor andere spellen
Maar jammer dat jii en Terminator de clan hebben verlaten. Hopelijk blijft het voorlopig hierbij. Is wel een gezellig groepje zo
Ja het heeft bij mij zeker niet aan de clan gelegen, juist door Tweakers2 ben ik langer geïnteresseerd gebleven. Maar op het moment dat upgrades en researches steeds duurder worden en veel langer duren verwacht ik dat andere aspecten een spel uitdagend gaan maken. Bijvoorbeeld politiek, handel of strategie. Er veranderde helaas niets in deze positieve zin, het bleef hetzelfde spelletje maar dan trager.housekamp schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 06:15:
[...]
Bekende reden. Heb ondertussen meerdere van dit soort games van mijn iphone en ipad verwijderd. Speel nu alleen nog maar korte highscore games
Maar jammer dat jii en Terminator de clan hebben verlaten. Hopelijk blijft het voorlopig hierbij. Is wel een gezellig groepje zo
Voor mij nu eerst geen echte iPad game meer. Even zonder iPad bij de hand een film kijken is ook wel goed
Heb nu ook weer meer tijd over voor het kijken van voetbal, films en het bijhouden van nieuws. Op de iPad heb ik nu Transport Tycoon staan. Heb dat vroegah nooit gespeeld. Wou wel eens weten waarom vele dit en openTTD nog steeds spelen. Vindt het wel grappig en dit keer geen sociale druk van clans etc. Verademing!murphsy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:52:
[...]
Ja het heeft bij mij zeker niet aan de clan gelegen, juist door Tweakers2 ben ik langer geïnteresseerd gebleven. Maar op het moment dat upgrades en researches steeds duurder worden en veel langer duren verwacht ik dat andere aspecten een spel uitdagend gaan maken. Bijvoorbeeld politiek, handel of strategie. Er veranderde helaas niets in deze positieve zin, het bleef hetzelfde spelletje maar dan trager.
Voor mij nu eerst geen echte iPad game meer. Even zonder iPad bij de hand een film kijken is ook wel goed
* Craven meld zich
Vorige week clan gejoined (oude clan was deaud qua inzet). Mij kun je dus iig bijzetten op de lijst op de 1e pagina.
Het schiet bij mij de laatste tijd echt totaal niet op. Ik heb te vroeg geupgrade naar TH9 en begin nu eindelijk weer een beetje bij te komen. Echter pak ik gemiddeld niet meer dan 100K gold en 100K elixir. Ik ga denk ik terugvallen in trophies of langer zoeken naar een geschikte kandidaat voor een raid.
Mijn basis loopt wel lekker nu. Bijna niemand die het in zijn hoofd haalt om echt te raiden bij mij. Alles staat netjes in center en TH buiten de walls. Trophies kunnen me ook niet zo boeien. Ik ben puur op gold aan het spelen nu. Alles met elixir al geüpgrade. Ik doneer momenteel daarom ook maar wizzies om mijn elixir laag te houden. Nog even door met walls upgraden naar lvl8 dan weer verder met alle defenses. Zo ongeveer alles kan 1 of meer upgrades krijgen nog.
Vorige week clan gejoined (oude clan was deaud qua inzet). Mij kun je dus iig bijzetten op de lijst op de 1e pagina.
Het schiet bij mij de laatste tijd echt totaal niet op. Ik heb te vroeg geupgrade naar TH9 en begin nu eindelijk weer een beetje bij te komen. Echter pak ik gemiddeld niet meer dan 100K gold en 100K elixir. Ik ga denk ik terugvallen in trophies of langer zoeken naar een geschikte kandidaat voor een raid.
Mijn basis loopt wel lekker nu. Bijna niemand die het in zijn hoofd haalt om echt te raiden bij mij. Alles staat netjes in center en TH buiten de walls. Trophies kunnen me ook niet zo boeien. Ik ben puur op gold aan het spelen nu. Alles met elixir al geüpgrade. Ik doneer momenteel daarom ook maar wizzies om mijn elixir laag te houden. Nog even door met walls upgraden naar lvl8 dan weer verder met alle defenses. Zo ongeveer alles kan 1 of meer upgrades krijgen nog.

Ik heb de clan vorige week ook gejoined (nick: Maestro).
Ben sinds 2 dagen van tactiek veranderd. Eerder zocht ik altijd basissen waarbij ik zowel trophies alsook resources kon scoren. Dit kostte vaak een redelijke hoeveelheid tijd (voordat ik een geschikt doel had gevonden). Hier ging ik dan met een heel leger in (whizz, healers, giants, spreuken, de hele mikmak zeg maar).
Dit kostte nogal wat elixer (om het leger te bouwen) en - ook erg vervelend - veel tijd (leger opbouwen kost ongeveer een uur). Hierdoor dreigde er ook een tekort aan resources te ontstaan bij mij (ook omdat niet alle aanvallen lukken natuurlijk).
Echter, met de nieuwe tactiek ga ik juist voor resources en heb daarbij inspiratie opgedaan bij de TS - ik train nu een buttload aan goblins en ga op zoek naar basissen die de pompen en mijnen aan de buitenkant heeft staan en lekker vol heeft zitten. Hier stuur ik dan mijn goblins op af.
Hebben die hun werk gedaan, dan kijk ik of er nog sterren (en dus trophies) te halen zijn (TH buiten de muren of grote gebouwen - zoals kampen - buiten de muren waardoor je simpel 50 % haalt). Zo niet, dan blaas ik de aftocht.
Doordat ik niet in de kern van de basis hoef te komen heb ik geen dure troepen nodig.
Voordeel: veel meer aanvallen op 1 avond (die per stuk gemiddeld meer resources opleveren)
Voordeel: aanvallen zijn vele malen goedkoper
Daardoor geen gebrek meer aan resources.
Nadeel: Wel verlies ik meer trophies, maar daar ondervind ik vooralsnog geen nadeel van.
Hebben jullie nu zoiets van 'duh, dat je dat nog niet deed...'? Of hebben jullie nog andere tips? (of mis ik wellicht een heel groot/belangrijk nadeel van deze tactiek?)
Ben sinds 2 dagen van tactiek veranderd. Eerder zocht ik altijd basissen waarbij ik zowel trophies alsook resources kon scoren. Dit kostte vaak een redelijke hoeveelheid tijd (voordat ik een geschikt doel had gevonden). Hier ging ik dan met een heel leger in (whizz, healers, giants, spreuken, de hele mikmak zeg maar).
Dit kostte nogal wat elixer (om het leger te bouwen) en - ook erg vervelend - veel tijd (leger opbouwen kost ongeveer een uur). Hierdoor dreigde er ook een tekort aan resources te ontstaan bij mij (ook omdat niet alle aanvallen lukken natuurlijk).
Echter, met de nieuwe tactiek ga ik juist voor resources en heb daarbij inspiratie opgedaan bij de TS - ik train nu een buttload aan goblins en ga op zoek naar basissen die de pompen en mijnen aan de buitenkant heeft staan en lekker vol heeft zitten. Hier stuur ik dan mijn goblins op af.
Hebben die hun werk gedaan, dan kijk ik of er nog sterren (en dus trophies) te halen zijn (TH buiten de muren of grote gebouwen - zoals kampen - buiten de muren waardoor je simpel 50 % haalt). Zo niet, dan blaas ik de aftocht.
Doordat ik niet in de kern van de basis hoef te komen heb ik geen dure troepen nodig.
Voordeel: veel meer aanvallen op 1 avond (die per stuk gemiddeld meer resources opleveren)
Voordeel: aanvallen zijn vele malen goedkoper
Daardoor geen gebrek meer aan resources.
Nadeel: Wel verlies ik meer trophies, maar daar ondervind ik vooralsnog geen nadeel van.
Hebben jullie nu zoiets van 'duh, dat je dat nog niet deed...'? Of hebben jullie nog andere tips? (of mis ik wellicht een heel groot/belangrijk nadeel van deze tactiek?)
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
De taktiek die ik gebruik is hetzelfde maar dan met barbaren en boogjes en geen goblins. Ik val nu steeds aan met 8 wallbrekers, 100 barbaren en 82 boogjes.
Mijn tactiek is zoals de TS en gebruik alleen barbaren en boogjes, grote voordeel hiervan is dat als je multi touch deployed je vaak ook wel 50% of hoger haalt.
Ik was bang dat op th9 de loot drastisch minder wordt maar voorlopig valt dat nog dik mee.
Nu eerst tot eind juli op vakantie en dan weer verder clashen!
Ik was bang dat op th9 de loot drastisch minder wordt maar voorlopig valt dat nog dik mee.
Nu eerst tot eind juli op vakantie en dan weer verder clashen!
Huishoudelijke mededeling : deze vrijdag zullen we weer een clan war houden, we zullen deze rond 17:00 starten. Voor de inactieve leden (geen donaties en niet in een league) laat even wat van jullie horen anders zullen we deze helaas uit de clan zetten.
Voorlopig inactieve leden:
Daan
Henk jan
Murphsy
HALLOEF
Cebrenis
Als de basis actief is dan ondernemen we geen actie natuurlijk :-)
Hoop dat iedereen een fijne vakantie heeft gehad en clash on!
Daan
Henk jan
Murphsy
HALLOEF
Cebrenis
Keek net ff bij jou basis en die van mp, gaat hard zegSteevo_S schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:59:
Huishoudelijke mededeling : deze vrijdag zullen we weer een clan war houden, we zullen deze rond 17:00 starten. Voor de inactieve leden (geen donaties en niet in een league) laat even wat van jullie horen anders zullen we deze helaas uit de clan zetten.
Daan
Henk jan
Murphsy
HALLOEF
Cebrenis
Signature
Begint het nu niet te prikkelen om terug te komen ;-)
Ik zeg een goede stap, de komkommer tijd is weer een beetje voorbij en mijn vakantie begint pas over 61 dagen haha. De opruiming van inactieve leden is ook wel weer eens nodig gezien sommige van dat genoemde lijstje al enige tijd niet actief meer zijn.
Tevens is door deze leuke boost een mogelijkheid om de bouwer druk te houden maar hierdoor pot ik wel veel DE op waardoor ze maar blijven aanvallen. Dit is wel leuk voor de schildjes maar iedere keer 1200 DE mislopen is toch best wel balen haha
Tevens is door deze leuke boost een mogelijkheid om de bouwer druk te houden maar hierdoor pot ik wel veel DE op waardoor ze maar blijven aanvallen. Dit is wel leuk voor de schildjes maar iedere keer 1200 DE mislopen is toch best wel balen haha
Haha best wel eigenlijkSteevo_S schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:02:
Begint het nu niet te prikkelen om terug te komen ;-)
Signature
Geen last van 
Eerste paar dagen had ik nog wel last van klamme en trillende handjes, droge bek en schommelingen in mijn humeur.... maar dat kan ook komen door het stoppen met drinken
Maar heb nu alles onder controle. Mis CoC totaal niet. Vindt het eigenlijk wel lekker om niet meer die 'druk' te hebben van het sociale rond CoC.
Post eens een screendump. wil wel zien hoe ver jullie nu zijn.
Eerste paar dagen had ik nog wel last van klamme en trillende handjes, droge bek en schommelingen in mijn humeur.... maar dat kan ook komen door het stoppen met drinken
Maar heb nu alles onder controle. Mis CoC totaal niet. Vindt het eigenlijk wel lekker om niet meer die 'druk' te hebben van het sociale rond CoC.
Kan niet! Moet je maar lekker COC installeren.housekamp schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:24:
Geen last van
Eerste paar dagen had ik nog wel last van klamme en trillende handjes, droge bek en schommelingen in mijn humeur.... maar dat kan ook komen door het stoppen met drinken![]()
Ik zal zo een screen posten. Ik kwam binnen op level 43 met lvl 3 troops
Signature
Speciaal voor housekamp :-)

Doe nu een ronde van elixir (camps, DE boor), mortier, wizz toren, xbows en de andere bouwer doet extra dingen (Queen, drill etc...)

Doe nu een ronde van elixir (camps, DE boor), mortier, wizz toren, xbows en de andere bouwer doet extra dingen (Queen, drill etc...)
Ik ben vanaf vandaag met vakantie en ben rond 25 augustus weer terug. Zal af en toe wel online zijn om wat te doneren en mijn mijnen te legen maar verwacht niet dat ik meedoe met de CW. Mocht ik toevallig wel kunnen aanvallen dan zal ik dit uiteraard wel doen, maar jullie zijn iig op de hoogte van mijn afwezigheid.
Ciao
Ciao
Geniet van je vakantie
Helaas geen reactie gehad en zal daarom ook de bovenstaande leden uit de clan zetten, mochten jullie op vakantie zijn dan excuus en jullie zijn altijd terug welkom.Steevo_S schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:59:
Daan
Henk jan
Murphsy
HALLOEF
Cebrenis
Er zijn nog een aantal leden die inactief lijken zouden jullie daarom wat van jullie laten horen?
Black Mango
Matthiaz
Richard Nixon
Wouter
Alvast bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door Steevo_S op 08-08-2014 12:08 ]
We hebben de eerste CW na de vakantie gewonnen van de chinezen met vrij veel aanvallen gebruikt en gelukt van onze kant. Hier en daar toch nog een advies om cc beter te luren maar verder goed werk allen 
De bovenstaande leden zijn uit de clan gezet, mochten jullie op vakantie zijn dan excuus en jullie zijn altijd terug welkom.
Personen met 0 aanvallen tijden clan war:
Pandora (campzone)
Ralphoman
Glenn
Bijaz
Maarten
RWTC
willian40
De bovenstaande leden zijn uit de clan gezet, mochten jullie op vakantie zijn dan excuus en jullie zijn altijd terug welkom.
Pandora (campzone)
Ralphoman
Glenn
Bijaz
Maarten
RWTC
willian40
Toen ik na de CW las over de CC luren ( geloof door MrHanky? ) dacht ik nog bij me zelf... domme lul ben ik ook he. Totaal niet aangedacht omdat te doen
Voor de volgende CW zit het erin hoor
Wil toch wel een minimum van 2 sterren per aanval ( voor me zelf ) dus elke keer even een puntje van verbetering erin gooien.
TOP!!Kern schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 01:11:
Toen ik na de CW las over de CC luren ( geloof door MrHanky? ) dacht ik nog bij me zelf... domme lul ben ik ook he. Totaal niet aangedacht omdat te doenVoor de volgende CW zit het erin hoor
Wil toch wel een minimum van 2 sterren per aanval ( voor me zelf ) dus elke keer even een puntje van verbetering erin gooien.
Moet toegeven dat ik het ook nog wel eens vergeet hoor maar tijdens de CW is het gewoon een must.
Ik ben blijkbaar gebanned wegens inactiviteit echter had ik mij ingang gemeld omdat ik op vakantie was. Kan de ban ingetrokken worden?
Nick: blackmango
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 13-08-2014 09:11 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik was nog op vakantie en had niet veel tijd om mee te doen aan de clan war. Bij de volgende ben ik terug van de partij! (nick: Glenn)
Mijn excuus blackmango, heb je een invite voor de clan gestuurd, kan zijn dat je nog even moet wachten (tot 12:00 vanmiddag) voor je kan joinenBor de Wollef schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:09:
Ik ben blijkbaar gebanned wegens inactiviteit echter had ik mij ingang gemeld omdat ik op vakantie was. Kan de ban ingetrokken worden?
Heb me toegevoegd aan de Clan van Tweakers2 - Dragonkai, heb het advies van Cyril gekregen om deel te nemen aan deze clan
Helaas hebben we deze clan war niet gewonnen, onze tegenstander was ook een stuk sterker dan wij (hun top 13 waren allen stadhuis 9 of hoger). Maar we hebben deze clan war ook een stuk minder aanvallen benut dan de vorige editie van de 90 aanvallen beschikbaar hebben we er maar 57 aangevallen, dit is minder dan 65% en zou toch minimaal op 80% moeten komen.Steevo_S schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:47:
We hebben de eerste CW na de vakantie gewonnen van de chinezen met vrij veel aanvallen gebruikt en gelukt van onze kant. Hier en daar toch nog een advies om cc beter te luren maar verder goed werk allen
Pandora (campzone)
Ralphoman
Glenn
Bijaz
Maarten
RWTC
willian40
Leden met 0 aanvallen:
Tuinbouw (wel online geweest)
Pandora
Shineless
Slinkingant
enterminator
Phase
Patrckk
Mark
Maarten
Wimpie NL
Reynaert
Joechei
Ik zal me best doen vanavond een paar videos te posten over wat er beter kan en hopen dat de volgende tegenstander iets minder sterk is.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik net een kleine dochter heb van een week oud, en dus erg weinig tijd heb om aan te vallen. Ik probeer zo veel mogelijk online te zijn, maar een CW aanval vergt wel enige planning en daar heb ik de tijd op het moment niet voor.
Verder vond ik de Maleisiërs wel erg sterk. Ik denk dat zelfs als we 80% van onze aanvallen hadden gebruik, we ze nog steeds niet hadden verslagen. Zoals eerder aangegeven, de eerste 13 waren TH 9 of TH 10 die niet eens gerushed waren, daar hadden we bijna geen sterren kunnen halen. Zelfs als we 3 sterren hadden gehaald op alle andere dorpen, liepen we nog steeds 24 sterren achter.
Al hoewel ik het eens ben dat het eerlijker is voor iedereen als er meer aanvallen benut waren, is het niet reëel om te denken dat we deze CW hadden kunnen winnen.
Verder vond ik de Maleisiërs wel erg sterk. Ik denk dat zelfs als we 80% van onze aanvallen hadden gebruik, we ze nog steeds niet hadden verslagen. Zoals eerder aangegeven, de eerste 13 waren TH 9 of TH 10 die niet eens gerushed waren, daar hadden we bijna geen sterren kunnen halen. Zelfs als we 3 sterren hadden gehaald op alle andere dorpen, liepen we nog steeds 24 sterren achter.
Al hoewel ik het eens ben dat het eerlijker is voor iedereen als er meer aanvallen benut waren, is het niet reëel om te denken dat we deze CW hadden kunnen winnen.
During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.
Ik heb al aangegeven op de chat dat ik heel onregelmatig online zal zijn aangezien ik in een scheiding lig en heel veel te regelen heb. Ik heb de CW in de vakantie wel meegedaan (en ook 5 sterren gehaald) maar voor deze had ik het effe te druk. En de komende tijd zal ook erg druk zijn, dus zal ik niet vaak online zijn, en zouden CW's best aan me voorbij kunnen gaan...Steevo_S schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:06:
[...]
Helaas hebben we deze clan war niet gewonnen, onze tegenstander was ook een stuk sterker dan wij (hun top 13 waren allen stadhuis 9 of hoger). Maar we hebben deze clan war ook een stuk minder aanvallen benut dan de vorige editie van de 90 aanvallen beschikbaar hebben we er maar 57 aangevallen, dit is minder dan 65% en zou toch minimaal op 80% moeten komen.
Leden met 0 aanvallen:
Pandora
Shineless
Slinkingant
enterminator
Phase
Patrckk
Mark
Maarten
Wimpie NL
Reynaert
Joechei
Ik zal me best doen vanavond een paar videos te posten over wat er beter kan en hopen dat de volgende tegenstander iets minder sterk is.
Deze tegenstander was sowieso te sterk voor ons. Winnen hadden we toch niet gedaan, maar ben het ermee eens dat er wat meer aanvallen konden worden gedaan. Vooral vanuit de top15 van onze clan, dat zijn de personen die de meeste kans hebben en tegelijk er voor zorgen dat we een zware tegenstander krijgen 
Zelfs als je weet dat we toch niet kunnen winnen zou ik nog aanvallen, puur om er van te leren.
Zelfs als je weet dat we toch niet kunnen winnen zou ik nog aanvallen, puur om er van te leren.
mvds en shineless. Ik snap best dat jullie niet hebben aangevallen, bedankt voor het aangeven en hier gaan we wel rekening mee houden.
Binnen een paar dagen is mijn TH9 klaar, ik ben dus op zoek naar een goeie TH9 farming layout. Ik heb al wat zitten rondkijken op clashofclansbuilders maar daar vind ik niet direct een goeie basis.
Iemand suggesties of tips?
Iemand suggesties of tips?
Bedankt voor de update mvds en shineless.
@glenn, ik gebruik momenteel 2 compleet verschillende basis. Degene met clan war is vrij sterk is gisteren in de clan war 3x aangevallen en alleen de laatste keer werd er 55% gehaald.
Mijn andere farm basis met wat wijzigingen in de originele layout is nu nog maar 2x aangevallen waar er veel dark elixir gestolen werd maar dat kwam meer omdat ik vrij veel defence tegelijkertijd aan het upgraden was.
@glenn, ik gebruik momenteel 2 compleet verschillende basis. Degene met clan war is vrij sterk is gisteren in de clan war 3x aangevallen en alleen de laatste keer werd er 55% gehaald.
Mijn andere farm basis met wat wijzigingen in de originele layout is nu nog maar 2x aangevallen waar er veel dark elixir gestolen werd maar dat kwam meer omdat ik vrij veel defence tegelijkertijd aan het upgraden was.
Verwijderd
Weet niet of ik dit al had gedaan maar bij deze alsnog maar een keer!
het is een eer om in tweakers te zitten en vind het ook echt een super clan!
ik ben Erwin en ben 24jaar oud en zit nu ongeveer 3maand in tweakers2. buiten dit ben ik werkzaam bij Wartsila netherlands als archivist en key user van het scansysteem dat hier gehanteerd word!
ik wou ook nog even mijn excuses aanvallen voor het doneren van de level 2 draakjes tijdens de cw in de kastelen..
ik lees altijd wel de dingen die hier gepost word maar ben niet een ster met beantwoorden van de meeste dingen dus hou ik me altijd op de achtergrond en probeer ik het meeste aan Steevo_s te vragen (helaas mijn broer xD ) grapje! in ieder geval qua clash of clans nog een lange weg te gaan. en wens iedereen succes en Clash on!
het is een eer om in tweakers te zitten en vind het ook echt een super clan!
ik ben Erwin en ben 24jaar oud en zit nu ongeveer 3maand in tweakers2. buiten dit ben ik werkzaam bij Wartsila netherlands als archivist en key user van het scansysteem dat hier gehanteerd word!
ik wou ook nog even mijn excuses aanvallen voor het doneren van de level 2 draakjes tijdens de cw in de kastelen..
ik lees altijd wel de dingen die hier gepost word maar ben niet een ster met beantwoorden van de meeste dingen dus hou ik me altijd op de achtergrond en probeer ik het meeste aan Steevo_s te vragen (helaas mijn broer xD ) grapje! in ieder geval qua clash of clans nog een lange weg te gaan. en wens iedereen succes en Clash on!
Hieronder een paar herhalingen van onze laatste clan war met een paar voorbeelden waar er verbeter punten zijn en welke aanvallen als voorbeeld kunnen dienen 
Eerst MP, uitstekend lokken cc troepen en daarna een zwerm hogs die het afmaken
YouTube: Coc aanval 1
Batumulia, helaas waren nog niet alle troepen uit het cc, tip in de toekomst voor je begint aan te vallen controleer het aantal troepen en voor je bliksem gooit kijk of ze er allemaal uit zijn (troepen blijven statisch zolang je geen troepen deployed).
YouTube: Coc aanval 4
Bijaz, in dit geval met deze troepen had je het best nog even een heler moeten meenemen dan kon je na het uitschakelen van de eerste defence een extra ster halen. Ook een tip een healing spell pas te gooien als je reuzen een oranje/rood balkje hebben zodat ze het meest effectief zijn.
YouTube: Coc aanval 5
Hier een voorbeeld hoe de tegenstander met een hog/draak combinatie een goed geupgrade th8 100%. Kijk ook hoe ze de cc troepen lokken.
YouTube: Coc aanval 3
Black mango, van boven beginnen met draken terwijl de cc troepen nog in het kasteel zitten en zijn air defence in het midden staat. Ook had je beter minder boogjes mee kunnen nemen en meer draakjes.
YouTube: Coc aanval 2
Zoals eerder gezegd deze tegenstander was zeer goed en we hebben terecht verloren met deze voorbeelden willen we gewoon laten zien hoe het beter kan en moeten ook absoluut niet persoonlijk opgevat worden.
Clash on en hopen dat we de volgende winnen!!!
Batumulia, helaas waren nog niet alle troepen uit het cc, tip in de toekomst voor je begint aan te vallen controleer het aantal troepen en voor je bliksem gooit kijk of ze er allemaal uit zijn (troepen blijven statisch zolang je geen troepen deployed).
Bijaz, in dit geval met deze troepen had je het best nog even een heler moeten meenemen dan kon je na het uitschakelen van de eerste defence een extra ster halen. Ook een tip een healing spell pas te gooien als je reuzen een oranje/rood balkje hebben zodat ze het meest effectief zijn.
Hier een voorbeeld hoe de tegenstander met een hog/draak combinatie een goed geupgrade th8 100%. Kijk ook hoe ze de cc troepen lokken.
Black mango, van boven beginnen met draken terwijl de cc troepen nog in het kasteel zitten en zijn air defence in het midden staat. Ook had je beter minder boogjes mee kunnen nemen en meer draakjes.
Zoals eerder gezegd deze tegenstander was zeer goed en we hebben terecht verloren met deze voorbeelden willen we gewoon laten zien hoe het beter kan en moeten ook absoluut niet persoonlijk opgevat worden.
Steevo waar is de 1080p kwaliteit?!
haha geintje.
Super bedankt voor de tijd en effort die je hier in heb gestoken! Ik denk dat we hier als Clan heel veel aan zullen hebben en helemaal al kunnen we dit elke CW doen? ( Zeg maar een analyze over een aantal aanvallen van ons en aanvallen van de enemy tijdens de war en hier met ze alle over discuseren )
Ik heb zelf ook nog nooit Hogs gebruikt
en het begint er toch steeds meer op te lijken dat ik hier is in moet gaan investeren. Mijn King is momenteel level 6 en wou die eigenlijk eerst naar 10 hebben maar als ik het zo zie is het denk wijzer om eerst een paar hog upgrades te doen?
Btw track id van CoC aanval 3? die track verdient een zware chill sessie
Super bedankt voor de tijd en effort die je hier in heb gestoken! Ik denk dat we hier als Clan heel veel aan zullen hebben en helemaal al kunnen we dit elke CW doen? ( Zeg maar een analyze over een aantal aanvallen van ons en aanvallen van de enemy tijdens de war en hier met ze alle over discuseren )
Ik heb zelf ook nog nooit Hogs gebruikt

Thanks voor de tip SteevoSteevo_S schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:21:
Hieronder een paar herhalingen van onze laatste clan war met een paar voorbeelden waar er verbeter punten zijn en welke aanvallen als voorbeeld kunnen dienen
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Goed bezig steevo. Hier kan men van leren...... ik zelf ook. Gebruik de laatste tijd best vaak een heal spell mt giants maar gooi die altijd heel snel. Het is idd beter om ff te wachten tot de giants de heal spell ook echt nodig hebben.
Gratis track van YouTubeKern schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:18:
Steevo waar is de 1080p kwaliteit?!haha geintje.
Ik heb zelf ook nog nooit Hogs gebruikten het begint er toch steeds meer op te lijken dat ik hier is in moet gaan investeren. Mijn King is momenteel level 6 en wou die eigenlijk eerst naar 10 hebben maar als ik het zo zie is het denk wijzer om eerst een paar hog upgrades te doen?
YouTube: Saturday Groove - John Deley
Mijn TH9 is eindelijk klaar, ondertussen staat mijn x-bow al 1 dag aan en ook de andere extra defenses heb ik al gebouwd en ben ik nu aan het upgraden. Mijn lab staat momenteel ook al aan zodat ik op het einde van de week mijn troepen kan beginnen upgraden.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede farming layout, ik heb er al heel wat gezien op clash of clans builder maar geen enkele kan mij volledig bekoren.
Op youtube vond ik deze basis: http://youtu.be/yO-xT3nuSQs
Maar ik twijfel of ik toch niet beter voor de layout van Steevo kan gaan:

Alle hulp/tips zijn welkom.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een goede farming layout, ik heb er al heel wat gezien op clash of clans builder maar geen enkele kan mij volledig bekoren.
Op youtube vond ik deze basis: http://youtu.be/yO-xT3nuSQs
Maar ik twijfel of ik toch niet beter voor de layout van Steevo kan gaan:

Alle hulp/tips zijn welkom.
En we hebben gewonnen van de ChinezenSteevo_S schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:06:
[...]
Helaas hebben we deze clan war niet gewonnen, onze tegenstander was ook een stuk sterker dan wij (hun top 13 waren allen stadhuis 9 of hoger). Maar we hebben deze clan war ook een stuk minder aanvallen benut dan de vorige editie van de 90 aanvallen beschikbaar hebben we er maar 57 aangevallen, dit is minder dan 65% en zou toch minimaal op 80% moeten komen.
Leden met 0 aanvallen:
Pandora
Shineless
Slinkingant
enterminator
Phase
Patrckk
Mark
Maarten
Wimpie NL
Reynaert
Joechei
Tuinbouw
Pandora
Laat even wat van jullie horen, dit is de 3de clan war op rij dat jullie 0 aanvallen hebben.
dmytrius ook 0 aanvallen
Degene met 1 aanval, in de toekomst ga voor 1 ster op iemand die al sterren heeft dan krijg je zoiezo dat extra beetje loot
Ik doe me best deze week nog wat tips te posten.
Ik denk dat je deze met hogs wel plat krijgtArunia schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:44:
Voor Steevo. Dit is de basis waar je om vroeg.
[afbeelding]
Wellicht een idee voor wraak acties om hier te bespreken welke taktiek het beste kan zijn.
Ikzelf loop hier nogal vaak tegen aan. Enige momenten dat ik echt aanval zijn tijdens cw.
wellicht meer de durf.
Afgelopen clanwar(s) was ik op vakantie. Ik heb af en toe kunnen inloggen om mijn mijntjes te legen en wat donaties te doen. Ben nu weer terug en zal de volgende war vlammen
De laatste war voor mijn vakantie heb ik overigens wel aan de war mee gedaan.
Tuinbouw
Sinds afgelopen clanwar welke verloren ging is er bij enkele de vraag op in hoeverre wij deze clanwars serieus moeten gaan nemen. Er zijn steeds een aantal mensen geen enkele aanval plaatsen ( welke niet gemeld hebben afwezig te zijn ) daarbij de mensen die juist wel aanvallen enkele daarvan komen met een niet clanwar waardig leger, maken nog steeds een aantal foutjes waardoor een aanval vrij kansloos uitzicht gaat krijgen.
Vele van ons gooien er wekelijk zeer veel exilir doorheen om iedereen te voorzien van het meest sterke units in de CK voor verdediging en daarbij zelf met een sterk en groot leger de tegenstander proberen aan te vallen. Om dan te zien dat er niet overal en door iedereen evenveel inzet getoond wordt is dit voor sommige wel een vraag hoe serieus wij clanwars moeten gaan nemen.
Van leden die aangegeven dat wij dit gaan verliezen en daarom maar niet gaan aanvallen of juist tekeer gaan als we weer eens geen war gewonnen hebben zijn toch signalen van binnen uit dat men hier wel iets mee wilt doen.
Clan wars is en blijft nog steeds geen core business van ons echter als we ze dan wel spelen vragen wij wel enige inzet van leden anders is het wellicht een mogelijkheid om bijvoorbeeld geen clanwars meer te houden?
Een korte verhouding inzicht van de afgelopen war
TWEAKERS2
58 van de 90 aanvallen geplaatst.
7 aanvallen met 3 sterren
20 aanvallen met 2 sterren
13 aanvallen met 1 ster
Totaal van 74 sterren.
De overige 18 aanvallen zijn dus nodig geweest om de sterren te verbeteren die al behaald waren op verschillende dorpen.
Tegenstander
77 van de 90 aanvallen geplaatst
34 aanvallen met 3 sterren
9 aanvallen met 2 sterren
2 aanvallen met 1 ster
Totaal van 122 sterren.
De overige 28 aanvallen zijn gebruikt om dus de sterren te verbeteren die al behaald waren op verschillende dorpen
Het verschil is wezenlijk de aantal aanvallen die geplaatst zijn, waarin gelijk zichtbaar was dat ook de lagere levels zich volledig inzetten tijdens deze clanwar door aan te vallen met draken en bliksem spreuken om anti air uit te schakelen. Door deze inzet hebben hun veel meer 3 ster waardige aanvallen en een veel beter resultaat. Waarin enkele van ons denkt te kunnen winnen met een combinatie van reus, barb, arch, mb en wellicht een healer of een verdwaalde hog of wiz.
Het is wezenlijk van belang om een goede combinatie te kiezen als je een aanval plaatst waarin als je huidige leger zwak is je dan bijvoorbeeld kiest voor all dragon of hogs als je weet hoe je er mee om moet gaan. Daarmee zullen vele van onze 1 ster aanvallen in ieder geval 2 sterren worden en wellicht zelfs nog wel vele 3 sterren aanvallen.
Nu hebben 9 mensen bij ons geen enkele aanval geplaatst dat zijn als die de moeite nemen in ieder geval alweer 9 meer dan hadden wij 67 aanvallen gehad met wellicht een 15 aantal sterren meer? Wij willen dan ook graag dat iedereen in ieder geval 1 aanval zou kunnen plaatsen bij een clanwar of anders zullen wij wellicht genoodzaakt zijn om scherper op te treden voor het veelvoudig afwezig en niet inzetten bij clanwars, als wij deze natuurlijk wel blijven spelen.
Omtrent het clanwars systeem en een tegenstander vinden. Wij zullen steeds vaker sterkere tegenstanders vinden dit omdat je als clan zelf ook groeit of de aanwas van buiten af wat sterker word waardoor je tegenstander automatisch ook sterker word. Het zal dus niet meer zo zijn dat wij alleen maar zwakkere en makkelijkere tegenstanders krijgen, al hoop ik ook wel eens om die weer tegen het lijf te lopen.
Echter door deze ontwikkeling moet je ook gaan afvragen of wij de toelatingseisen voor de clan wellicht niet omhoog moeten gaan gooien, waarin de huidige cup lvl 1200 en L4 troepen een vereiste is wellicht moeten we dit om gaan zetten naar bijvoorbeeld lvl60 met L5 troepen?
In de volgende post zullen er een aantal polls komen om te kijken wat de meeste van onze leden willen. Deze zullen een week of twee weken open blijven zodat iedereen ( of de meeste ) de tijd hebben en krijgen om hierop te reageren en wellicht hun antwoord toe te lichten.
Vele van ons gooien er wekelijk zeer veel exilir doorheen om iedereen te voorzien van het meest sterke units in de CK voor verdediging en daarbij zelf met een sterk en groot leger de tegenstander proberen aan te vallen. Om dan te zien dat er niet overal en door iedereen evenveel inzet getoond wordt is dit voor sommige wel een vraag hoe serieus wij clanwars moeten gaan nemen.
Van leden die aangegeven dat wij dit gaan verliezen en daarom maar niet gaan aanvallen of juist tekeer gaan als we weer eens geen war gewonnen hebben zijn toch signalen van binnen uit dat men hier wel iets mee wilt doen.
Clan wars is en blijft nog steeds geen core business van ons echter als we ze dan wel spelen vragen wij wel enige inzet van leden anders is het wellicht een mogelijkheid om bijvoorbeeld geen clanwars meer te houden?
Een korte verhouding inzicht van de afgelopen war
TWEAKERS2
58 van de 90 aanvallen geplaatst.
7 aanvallen met 3 sterren
20 aanvallen met 2 sterren
13 aanvallen met 1 ster
Totaal van 74 sterren.
De overige 18 aanvallen zijn dus nodig geweest om de sterren te verbeteren die al behaald waren op verschillende dorpen.
Tegenstander
77 van de 90 aanvallen geplaatst
34 aanvallen met 3 sterren
9 aanvallen met 2 sterren
2 aanvallen met 1 ster
Totaal van 122 sterren.
De overige 28 aanvallen zijn gebruikt om dus de sterren te verbeteren die al behaald waren op verschillende dorpen
Het verschil is wezenlijk de aantal aanvallen die geplaatst zijn, waarin gelijk zichtbaar was dat ook de lagere levels zich volledig inzetten tijdens deze clanwar door aan te vallen met draken en bliksem spreuken om anti air uit te schakelen. Door deze inzet hebben hun veel meer 3 ster waardige aanvallen en een veel beter resultaat. Waarin enkele van ons denkt te kunnen winnen met een combinatie van reus, barb, arch, mb en wellicht een healer of een verdwaalde hog of wiz.
Het is wezenlijk van belang om een goede combinatie te kiezen als je een aanval plaatst waarin als je huidige leger zwak is je dan bijvoorbeeld kiest voor all dragon of hogs als je weet hoe je er mee om moet gaan. Daarmee zullen vele van onze 1 ster aanvallen in ieder geval 2 sterren worden en wellicht zelfs nog wel vele 3 sterren aanvallen.
Nu hebben 9 mensen bij ons geen enkele aanval geplaatst dat zijn als die de moeite nemen in ieder geval alweer 9 meer dan hadden wij 67 aanvallen gehad met wellicht een 15 aantal sterren meer? Wij willen dan ook graag dat iedereen in ieder geval 1 aanval zou kunnen plaatsen bij een clanwar of anders zullen wij wellicht genoodzaakt zijn om scherper op te treden voor het veelvoudig afwezig en niet inzetten bij clanwars, als wij deze natuurlijk wel blijven spelen.
Omtrent het clanwars systeem en een tegenstander vinden. Wij zullen steeds vaker sterkere tegenstanders vinden dit omdat je als clan zelf ook groeit of de aanwas van buiten af wat sterker word waardoor je tegenstander automatisch ook sterker word. Het zal dus niet meer zo zijn dat wij alleen maar zwakkere en makkelijkere tegenstanders krijgen, al hoop ik ook wel eens om die weer tegen het lijf te lopen.
Echter door deze ontwikkeling moet je ook gaan afvragen of wij de toelatingseisen voor de clan wellicht niet omhoog moeten gaan gooien, waarin de huidige cup lvl 1200 en L4 troepen een vereiste is wellicht moeten we dit om gaan zetten naar bijvoorbeeld lvl60 met L5 troepen?
In de volgende post zullen er een aantal polls komen om te kijken wat de meeste van onze leden willen. Deze zullen een week of twee weken open blijven zodat iedereen ( of de meeste ) de tijd hebben en krijgen om hierop te reageren en wellicht hun antwoord toe te lichten.
De eerste poll zal gaan over het wel of niet blijven spelen van clanwars. Als wij clanwars blijven spelen dan zal dat gebeuren met de huidige constructie welke op vrijdag gezocht gaat worden en zondag zal aflopen. Mocht dit voor vele een probleem zijn of er een nieuwe voorstel zijn vernemen wij deze graag.
Poll: Moet TWEAKERS2 clanwars blijven spelen?
• Ja met de huidige constructie
• Ja met een nieuwe constructie
• Nee

Ook een poll maken? Klik hier
De volgende vraag is of wij harder moeten optreden bij het herhaaldelijk af laten weten bij clan wars. Dit betekend niet dat men direct na 1 clanwar gekickt zal worden maar denk hier aan bij meerdere clanwars zonder kennisgeving geen aanval geplaatst te hebben dat dit dan gevolgen zal hebben.
Poll: Strenger optreden bij afwezigheid in clanwars
• Ja
• Nee

De volgende en tevens laatste voor nu zal gaan om het toelaten van nieuwe leden of wij daarin ook de lat hoger moeten gaan leggen om het gat met de huidige leden niet te groot te laten worden.
Poll: Eisen voor nieuwe leden omhoog?
• Ja op basis van cups
• Ja op basis van level
• Nee prima zo

De huidige polls zullen een week tot twee weken open blijven zodat de meeste mensen tijd krijgen om te reageren. Voorlopig zal er uiteraard nog niks gebeuren en zullen we de uitslagen meenemen in verdere ontwikkeling voor de clan.
Indien mensen graag toelichting of verdere suggesties hebben horen wij deze uiteraard graag!
Poll: Moet TWEAKERS2 clanwars blijven spelen?
• Ja met de huidige constructie
• Ja met een nieuwe constructie
• Nee
De volgende vraag is of wij harder moeten optreden bij het herhaaldelijk af laten weten bij clan wars. Dit betekend niet dat men direct na 1 clanwar gekickt zal worden maar denk hier aan bij meerdere clanwars zonder kennisgeving geen aanval geplaatst te hebben dat dit dan gevolgen zal hebben.
Poll: Strenger optreden bij afwezigheid in clanwars
• Ja
• Nee
De volgende en tevens laatste voor nu zal gaan om het toelaten van nieuwe leden of wij daarin ook de lat hoger moeten gaan leggen om het gat met de huidige leden niet te groot te laten worden.
Poll: Eisen voor nieuwe leden omhoog?
• Ja op basis van cups
• Ja op basis van level
• Nee prima zo
De huidige polls zullen een week tot twee weken open blijven zodat de meeste mensen tijd krijgen om te reageren. Voorlopig zal er uiteraard nog niks gebeuren en zullen we de uitslagen meenemen in verdere ontwikkeling voor de clan.
Indien mensen graag toelichting of verdere suggesties hebben horen wij deze uiteraard graag!
Mijn keuze is gevallen op:
Huidige manier doorgaan.
Op zich is het prima zo. Alhoewel van mij ook 1 keer in de twee weken kan als daar animo voor is. Iig niet meer dan nu. Dat redt ik zelf niet.
Strenger optreden.
Wat nu zichtbaar is, is dat het te vaak gebeurd dat mensen totaal niet aanvallen. Ikzelf probeer altijd aan te vallen. Of dit nu goed gaat of niet is een tweede.
Op basis van cups.
Denk dat cups makkelijker te verhogen is dan je level. Beide val ik overigens onder. Alhoewel cups net iets te laag zijn nu.
Huidige manier doorgaan.
Op zich is het prima zo. Alhoewel van mij ook 1 keer in de twee weken kan als daar animo voor is. Iig niet meer dan nu. Dat redt ik zelf niet.
Strenger optreden.
Wat nu zichtbaar is, is dat het te vaak gebeurd dat mensen totaal niet aanvallen. Ikzelf probeer altijd aan te vallen. Of dit nu goed gaat of niet is een tweede.
Op basis van cups.
Denk dat cups makkelijker te verhogen is dan je level. Beide val ik overigens onder. Alhoewel cups net iets te laag zijn nu.
Afgelopen clanwar zijn we inderdaad compleet afgemaakt. Ik zag zondagmiddag rond 14:00 dat we dusdanig dik achterstonden dat ik daar m'n 10 draken niet meer aan wilde spenderen. Daarom heb ik aanval 2 overgeslagen.
Ik ben zelf van mening dat Cups niet zo heel veel zeggen, meestal drop ik tijdens het weekend naar rond de 1400 en gedurende de week stijg ik naar rond de 1800.
Eén keer per week Clanwar vind ik leuk, meer hoeft van mij ook niet, minder zou jammer zijn het blijft immers Clash of the Clans.
Daarnaast het blijft mijns inzien een Tweakers Clan, daarom zou het niet te moeilijk moeten zijn om de Clan te joinen. Zolang je maar een account hebt op Tweakers, Nederlands kan lezen/schrijven en meedoet aan de Clanwars.
Komende twee weekenden ben ik op vakantie, geen idee of ik daar Wifi heb, zal ik de Clan tijdelijk verlaten en over 2 weken een nieuwe invite vragen?
Groet,
Draak
Ik ben zelf van mening dat Cups niet zo heel veel zeggen, meestal drop ik tijdens het weekend naar rond de 1400 en gedurende de week stijg ik naar rond de 1800.
Eén keer per week Clanwar vind ik leuk, meer hoeft van mij ook niet, minder zou jammer zijn het blijft immers Clash of the Clans.
Daarnaast het blijft mijns inzien een Tweakers Clan, daarom zou het niet te moeilijk moeten zijn om de Clan te joinen. Zolang je maar een account hebt op Tweakers, Nederlands kan lezen/schrijven en meedoet aan de Clanwars.
Komende twee weekenden ben ik op vakantie, geen idee of ik daar Wifi heb, zal ik de Clan tijdelijk verlaten en over 2 weken een nieuwe invite vragen?
Groet,
Draak
Ik denk persoonlijk dat de meeste die hier reageren ook actief mee doen aan de clan wars (d.w.z. doneren, fatsoenlijke aanvallen, advies geven etc...) maar juist degene die hier minder actief meelezen of reageren het aan zich voorbij laten gaan.
Er staan veel tips in dit topic, met filmpjes en goeie adviezen die daar niks mee doen tijdens een clan war zouden wellicht een andere clan moeten zoeken (en dan natuurlijk over de terug komende fouten).
We hebben een leuke actieve clan en een vaste basis dus hoop niet dat het zover moet komen maar het moet voor de hogere spelers ook leuk blijven (het word snel minder leuk als je advies elke keer voor niks is geweest).
Er staan veel tips in dit topic, met filmpjes en goeie adviezen die daar niks mee doen tijdens een clan war zouden wellicht een andere clan moeten zoeken (en dan natuurlijk over de terug komende fouten).
We hebben een leuke actieve clan en een vaste basis dus hoop niet dat het zover moet komen maar het moet voor de hogere spelers ook leuk blijven (het word snel minder leuk als je advies elke keer voor niks is geweest).
Is het niet handig een soort van strategy guide te schrijven (ik weet van mezelf dat ik niet altijd het inzicht hebben een aanval succesvol te laten zijn).
Mensen die afwezig zijn na 1 war een waarschuwing en na twee wars een kickje?
Ik heb bij de laatste poll gekozen voor level omdat dit vaker sterkere troepen betekend. Toch vind ik het zelf ook van belang dat deze nieuwe leden een hoog cuplevel hebben wat meestal wat tactiek en kennis met zich mee brengt.
Ik denk ook dat het verstandig is strenger op te treden tegen leden die er te makkelijk ocer denken.
Ik denk ook dat het verstandig is strenger op te treden tegen leden die er te makkelijk ocer denken.
Je kunt niet verwachten dat alle 45 clanmembers elke clanwar hun aanvallen inzetten. Je hebt een dag de tijd om aan te vallen, en met de benodigde voorbereiding lukt dit niet altijd. Zeker niet in het weekend wanneer er genoeg andere dingen te doen zijn.
Clanswars zijn een leuke toevoeging, maar niet het doel van het spel voor mij. Om dit centraal te stellen aan de guild lijkt mij geen goed plan.
Clanswars zijn een leuke toevoeging, maar niet het doel van het spel voor mij. Om dit centraal te stellen aan de guild lijkt mij geen goed plan.
Ik vind ook dat er in het weekend veel dingen te doen zijn die niet met clash of clans te maken hebben, stapje in de wereld zetten, familie bezoeken, leuke avond met je vriend of vriendin, ... Ik vind het daarom ook niet altijd even makkelijk om tijd te maken voor de clanwar, het vraagt natuurlijk meer voorbereiding als een gewone aanval en het is ook belangrijker of je aanval goed verloopt of niet aangezien je maar 2 aanvallen ter beschikking hebt.
Ik ben daarom voorstander om de clanwar te verschuiven naar een weekdag.
De eisen die gesteld worden om de clan te kunnen joinen moeten niet omhoog aangezien we uiteindelijk [Tweakers2] gestart zijn voor de wat minder fanatieke spelers dan in de [Tweakers] clan.
Kijk maar wat er nog van [Tweakers] overblijft, niet veel eigenlijk. Laten we het dus lekker op het gemak houden in onze clan, het is eigenlijk altijd wel leuk om de ingame chat te volgen en altijd raakt je clan kasteel wel vol als je wat vraagt.
Clanwar zou ik zeker niet afschaffen aangezien het wel leuk is om te doen zolang je er tijd voor kan vrijmaken.
Ik ben daarom voorstander om de clanwar te verschuiven naar een weekdag.
De eisen die gesteld worden om de clan te kunnen joinen moeten niet omhoog aangezien we uiteindelijk [Tweakers2] gestart zijn voor de wat minder fanatieke spelers dan in de [Tweakers] clan.
Kijk maar wat er nog van [Tweakers] overblijft, niet veel eigenlijk. Laten we het dus lekker op het gemak houden in onze clan, het is eigenlijk altijd wel leuk om de ingame chat te volgen en altijd raakt je clan kasteel wel vol als je wat vraagt.
Clanwar zou ik zeker niet afschaffen aangezien het wel leuk is om te doen zolang je er tijd voor kan vrijmaken.
Helemaal mee eens.glennvho schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:04:
Zodra de clan te serieus wordt zal het voor mij tijd worden om op te stappen of te stoppen met het spel. Ik speel zelf voor de fun, probeer zoveel mogelijk te doneren, maar ben lang niet de gehele dag online. Meestal in de ochtend even en in de avond voor het slapen gaan en af en toe tussendoor.
Natuurlijk is het leuk om een CW te winnen en ik doe elke keer mij best, maar beschouw mij absoluut niet als een strategische speler die alles van CoC afweet. Ik maak elke aanval wel fouten maar probeer wel te luisteren naar de adviezen die gegeven worden.
En nu entertainer:
Ja met huidige constructie doorgaan. Het gaat nu lekker, vind het zo goed. Ik heb de afgelopen CW waarin we best wel hard afgemaakt zijn niet aangevallen omdat toen ik draakjes wilde gaan trainen we al zo achter stonden dat we niet gingen winnen. Kan dus niet zo maar 500k op het vuur gooien.
Over de 2e stelling: vind ik prima. Als je de rest in de steek laat ben je niet goed bezig.
Over de 3e stelling: is prima zo, ik vind dat de eisen hoog dat zat liggen. Het gaat er om dat je het spelletje snapt en dus leuk kan meespelen met de rest.
Vind het heel gezellig, vooral de harde kern die lekker veel praat in de chat dat is hartstikke leuk
Ja met huidige constructie doorgaan. Het gaat nu lekker, vind het zo goed. Ik heb de afgelopen CW waarin we best wel hard afgemaakt zijn niet aangevallen omdat toen ik draakjes wilde gaan trainen we al zo achter stonden dat we niet gingen winnen. Kan dus niet zo maar 500k op het vuur gooien.
Over de 2e stelling: vind ik prima. Als je de rest in de steek laat ben je niet goed bezig.
Over de 3e stelling: is prima zo, ik vind dat de eisen hoog dat zat liggen. Het gaat er om dat je het spelletje snapt en dus leuk kan meespelen met de rest.
Vind het heel gezellig, vooral de harde kern die lekker veel praat in de chat dat is hartstikke leuk
Signature
Persoonlijk vind ik dat de eisen zo mogen blijven maar ik vind het dan niet meer dan normaal dat je een minimale inzet van iedereen mag verwachten tijdens een CW ( minimale inzet is op ze minst 1 aanval )
Tevens snap ik het hele puntje niet van in het weekend is er veel te doen en heb ik geen tijd om me voor te bereiden op een clan war. De hele week weet je dat er op vrijdag een CW begint dus heb je genoeg tijd om op ze minst genoeg resources te verzamelen om 1 aanval te kunnen plegen?
Met 1 CW per week ben je in mijn ogen vere weg van een fanatieke clan en dus doen wij onze #2 naam zeker eer aan
Verder wou ik zeggen dat we dik tevreden kunnen zijn hoe het er bij ons onderling aan toe gaat qua sfeer etc, let's keep it that way.
Tevens snap ik het hele puntje niet van in het weekend is er veel te doen en heb ik geen tijd om me voor te bereiden op een clan war. De hele week weet je dat er op vrijdag een CW begint dus heb je genoeg tijd om op ze minst genoeg resources te verzamelen om 1 aanval te kunnen plegen?
Met 1 CW per week ben je in mijn ogen vere weg van een fanatieke clan en dus doen wij onze #2 naam zeker eer aan
Verder wou ik zeggen dat we dik tevreden kunnen zijn hoe het er bij ons onderling aan toe gaat qua sfeer etc, let's keep it that way.
Eigenlijk zijn jullie nu "nummer 1" gezien [Tweakers] overleden isKern schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:26:
Persoonlijk vind ik dat de eisen zo mogen blijven maar ik vind het dan niet meer dan normaal dat je een minimale inzet van iedereen mag verwachten tijdens een CW ( minimale inzet is op ze minst 1 aanval )
Met 1 CW per week ben je in mijn ogen vere weg van een fanatieke clan en dus doen wij onze #2 naam zeker eer aan)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Wacht even eerst lees ik dat tweakers1 de fanatieke spelers heeft en daarna dat 1 dood is? Dafuq happened?
Craven schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:40:
Wacht even eerst lees ik dat tweakers1 de fanatieke spelers heeft en daarna dat 1 dood is? Dafuq happened?
Misschien leuk om te weten, Famous en de andere die voorop liepen bij [Tweakers] waren al gevlucht naar Tweakers3jeroenedig schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:47:
Bij deze wil ik laten weten dat [Tweakers] is overleden. Aangezien toen de CWs begonnen het grootste deel gekickt werd en die nu vele samen in een andere Tweakers clan zitten zag ik er geen heil meer in de clan voort te zetten en ben ik vertrokken naar een clan van bekende van mij.
Heb ieder geval weer min zin om te spelen nu
Succes in jullie verdere 'loopbaan' en wie weet tot ooit Tweakers!
Signature
Wij stelde CW zo'n beetje als prio boven alles en er zijn destijds veel mensen gekicked die na zes CW's nog niet beide aanvallen gebruikte. Zo gingen we van 50 members naar 25 members waarbij er nog een paar weggingen omdat vrienden eruit werden gezet. Zo doende zaten we onder de 20 members wat met CW gewoon minder leuk is. Dit was +/- een maand na de update welke CW met zich mee bracht. Meerdere mensen hebben toen voor een andere clan gekozen tot er nog echt weinig over waren. Toen waren er nog enkele mensen die amper actief waren die Tweakers lieten bestaan en die hebben er laatst voor gekozen om het helemaal te laten vervallen, groot gelijk.Craven schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:40:
Jij hebt helemaal gelijkmimang schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:49:
[...]
[...]
Misschien leuk om te weten, Famous en de andere die voorop liepen bij [Tweakers] waren al gevlucht naar Tweakers3Maar ja, zat eraan te komen met zulke hoge eisen + zo weinig leden.

Als je er niet weet hoe het gegaan is zeg dan niets?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zo is het wel genoeg, er is speciaal een topic voor tweakers1 2 en 3 dus als iedereen ff in zijn eigen topic blijft is iedereen blij.
Ik zal in een notendop proberen te reageren op de meeste reacties. Ik ben al blij dat er in ieder geval wat reacties en stemmingen komen op deze manier krijgen wij ook input in wat er leeft bij de leden.
Ik wil als eerste kwijt dat clanwars absoluut geen prioriteit zal worden in de clan! Wij en waaronder vele leden willen gewoon als we ze wel spelen proberen om zoveel mogelijk input, aanwezigheid en inzet van de leden. Het is enorm zonde als er mensen per clanwar namelijk 1mil+ aan exilir weg stampen en er dan vele leden geen inzet tonen en hierdoor te veel inzet van andere verloren gaat.
We willen er voor zorgen dat we zoveel mogelijk op een lijn hiervoor zitten en wij verwachten nu ook niet opeens dat iedereen twee aanvallen zal gaan plaatsen maar 1 aanval op zijn minst zou iedereen wel moeten kunnen ( zonder tegen bericht ) en mocht het blijken dat voor vele het weekend geen goede uitkomst is dan zullen we de clanwar gaan verzetten naar een andere dag.
Daarbij zal de insteek zijn om zonder kennisgeving en vaker een afwezigheid dan 3 clanwars zonder aanvallen hier iemand op aangesproken zou kunnen worden, wij gaan niet direct over op kicken.
Ik wil als eerste kwijt dat clanwars absoluut geen prioriteit zal worden in de clan! Wij en waaronder vele leden willen gewoon als we ze wel spelen proberen om zoveel mogelijk input, aanwezigheid en inzet van de leden. Het is enorm zonde als er mensen per clanwar namelijk 1mil+ aan exilir weg stampen en er dan vele leden geen inzet tonen en hierdoor te veel inzet van andere verloren gaat.
We willen er voor zorgen dat we zoveel mogelijk op een lijn hiervoor zitten en wij verwachten nu ook niet opeens dat iedereen twee aanvallen zal gaan plaatsen maar 1 aanval op zijn minst zou iedereen wel moeten kunnen ( zonder tegen bericht ) en mocht het blijken dat voor vele het weekend geen goede uitkomst is dan zullen we de clanwar gaan verzetten naar een andere dag.
Het schrijven van een strategy guide is enorm veel werk en dat zal niet onze taak moeten zijn. Iedereen heeft de beschikking over internet en kan middels youtube of andere bronnen zelf ook veel informatie opvragen over hoe en wat. Daarbij is er al eens een flinke post geweest omtrent hoe aan te vallen en welke stappen je kunt doornemen ( onder andere door mij en steevo bv op pagina 2/3)batumulia schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:26:
Is het niet handig een soort van strategy guide te schrijven (ik weet van mezelf dat ik niet altijd het inzicht hebben een aanval succesvol te laten zijn).
Daarbij zal de insteek zijn om zonder kennisgeving en vaker een afwezigheid dan 3 clanwars zonder aanvallen hier iemand op aangesproken zou kunnen worden, wij gaan niet direct over op kicken.
Dat is inderdaad het belangrijkste! Iedereen maakt fouten en ook wij hebben soms wel eens enorme faal aanvallen maar het gaat er juist om dat men de wil heeft om iets te doen met de suggesties en het de volgende keer probeert beter te doen. Wij vragen niet dat iedereen ultra strateeg word en wij alles flauwless kunnen gaan halen, want ook daarin faal ik zelf.Fratti schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:53:
[...]
Helemaal mee eens.
Zodra de clan te serieus wordt zal het voor mij tijd worden om op te stappen of te stoppen met het spel. Ik speel zelf voor de fun, probeer zoveel mogelijk te doneren, maar ben lang niet de gehele dag online. Meestal in de ochtend even en in de avond voor het slapen gaan en af en toe tussendoor.
Natuurlijk is het leuk om een CW te winnen en ik doe elke keer mij best, maar beschouw mij absoluut niet als een strategische speler die alles van CoC afweet. Ik maak elke aanval wel fouten maar probeer wel te luisteren naar de adviezen die gegeven worden.
Nog steeds op zoek naar een nieuwe th9 farming basis. Daarnet vond ik deze nog: http://clashofclansbuilder.com/plan/540497
Maar deze lijkt mij nog beter:
http://clashofclansbuilder.com/plan/532035
Ik twijfel ook nog altijd om gewoon de basis van Steevo te gebruiken, die ziet er ook erg solide uit.
Maar deze lijkt mij nog beter:
http://clashofclansbuilder.com/plan/532035
Ik twijfel ook nog altijd om gewoon de basis van Steevo te gebruiken, die ziet er ook erg solide uit.
Ik ben heel tevreden over mijn basis... hij is wel elke keer anders aan de hand van de verdediging die ik aan het upgraden ben (nu bijvoorbeeld de 2 xbows buiten de muren en de koning en koningin wat centraler opgestelt).
Zodra mijn verdediging op max is kan ik kijken hoe goed hij werkelijk is alhoewel tot nog toe niemand meer dan 60% op mijn basis heeft gehaald
Zodra mijn verdediging op max is kan ik kijken hoe goed hij werkelijk is alhoewel tot nog toe niemand meer dan 60% op mijn basis heeft gehaald
De ts is weer uptodate. Gaarne het verzoek om mij een dm te sturen wanneer je got nick niet naast je CoC naam staat. Dan kan ik dat toevoegen. Kan jammer genoeg niet in het spel een berichtje sturen.
ik kan op 2 teslas en wat muren na naar th8. Wacht nog even de muren af. Hoop nog genoeg de td krijgen voor bk. Maar als ik er bijna ben dan wordt het me weer afgenomen. Zit ergens tussen de 1000 en 1100 cups soms wat lager.
ik kan op 2 teslas en wat muren na naar th8. Wacht nog even de muren af. Hoop nog genoeg de td krijgen voor bk. Maar als ik er bijna ben dan wordt het me weer afgenomen. Zit ergens tussen de 1000 en 1100 cups soms wat lager.
Laat Ik ook is van me laten horen op het forum, ben hier niet zo actief.
Huidige situatie is imo prima, CW zou geen prioriteit moeten zijn naar mijn mening; het is leuk maar levert niet zoveel op.
Ik zal netjes mijn 2 aanvallen doen, wellicht een pol starten over de beste dagen voor mensen. Ik heb nog wel is (buitenom vakantie) een aanval gemist omdat ik op zondag te laat was, ben zaterdagen altijd druk en heb dan geen tijd om aan te vallen.
Groetjes,
Pandora
Huidige situatie is imo prima, CW zou geen prioriteit moeten zijn naar mijn mening; het is leuk maar levert niet zoveel op.
Ik zal netjes mijn 2 aanvallen doen, wellicht een pol starten over de beste dagen voor mensen. Ik heb nog wel is (buitenom vakantie) een aanval gemist omdat ik op zondag te laat was, ben zaterdagen altijd druk en heb dan geen tijd om aan te vallen.
Groetjes,
Pandora
Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).
Dan maar een kleine poll om te zien op welke dagen jullie een clan war willen starten.
Poll: Op welke dagen clan war?
• Maandag
• Dinsdag
• Woensdag
• Donderdag
• Vrijdag
• Zaterdag
• Zondag

Poll: Op welke dagen clan war?
• Maandag
• Dinsdag