Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 09:02
Ik ben al geruime tijd op zoek naar vervanging van mijn Popcorn A300. De a300 speelt alles af maar ik vind het apparaat niet gebruiksvriendelijk. Het installeren van apps is mij teveel werk/moeite. Zo wil ik bijvoorbeeld gerarrede bestanden direct afspelen zonder deze uit te pakken etc.

Nu zat ik laatst bij een vriend van en die had xbmc draaien op een pc en daarvan was ik erg onder de indruk. Nu wil ik alleen niet een aparte pc of htpc bouwen, maar vroeg ik me af of er kant en klare mediaspelers zijn waar je xbmc op kan zetten?

Dus een mediaspeler met xbmc met hdd erin, waar ik direct een film op kan downloaden via laptop (dus de hdd sharen op mijn netwerk) en volgens mij speelt xbmc de rar files direct af. Ik zie door de bomen het bos niet meer qua mediaspelers. Iemand een tip/goede ervaring met een speler? Budget is 250 eur.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

JT

VETAK y0

Volgens mij draait Boxee en aangepaste versie van XBMC die er erg op lijkt maar die niet meer helemaal "open" is. Daarnaast is de Boxee ook niet de nieuwste meer. Wellicht is de Gigabyte Brix of Intel NUC een optie?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Waarom niet bijvoorbeeld een synology met daarnaast een raspberry PI? Dan kun je de synology gebruiken voor je films en daarvandaan streamen.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
MADG0BLIN schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:37:
Waarom niet bijvoorbeeld een synology met daarnaast een raspberry PI? Dan kun je de synology gebruiken voor je films en daarvandaan streamen.
Zoiets is inderdaad de beste oplossing. Een simpele NAS voor je opslag en te gebruiken om te downloaden (DS214se bijvoorbeeld) in combinatie met een simpele XBMC-mediaspeler zoals een Rasberry Pi of een Android stick.

Kan je het nét onder de 250 redden denk ik.

/edit: mocht je meer budget kunnen vrijmaken kan je natuurlijk kijken naar een krachtigere mediaspeler zoals inderdaad een Intel NUC of een krachtigere NAS zoals een 214+ of 414.

[ Voor 11% gewijzigd door FabianNL op 15-05-2014 14:44 ]

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:25
Direct afspelen vanuit de rar-bestanden kan volgens mij geen enkel apparaat. Je zult altijd op 1 of andere manier de bestanden ergens uit moeten pakken om ze af te kunnen spelen. Als je het goed doet, en een goede downloader gebruikt, kan dit direct door de downloader zelf gedaan worden, en hoef je hier zelf verder niets aan te doen (sabnzbd bijvoorbeeld).

De Raspberry Pi is wel een goede, ben je voor 80 euro klaar. Je zet Openelec op een USB-stick, en je kunt gewoon XBMC draaien. Dan kan je het budget steken in een NAS, die alle zaken, zoals het downloaden en dergelijke voor je kan aanpakken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
Upper schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:43:
Direct afspelen vanuit de rar-bestanden kan volgens mij geen enkel apparaat. Je zult altijd op 1 of andere manier de bestanden ergens uit moeten pakken om ze af te kunnen spelen. Als je het goed doet, en een goede downloader gebruikt, kan dit direct door de downloader zelf gedaan worden, en hoef je hier zelf verder niets aan te doen (sabnzbd bijvoorbeeld).
Dit is zeker wel mogelijk, maar niet "zomaar" en je bent ook erg afhankelijk van de compleetheid van de data uiteraard. Ik zou het in ieder geval niet adviseren. Met de huidige snelheden van storage, CPU en verbindingen zijn de wachttijden dermate kort dat het niet rendabel meer is naar mijn mening om dan work-arounds te gaan toepassen hiervoor.
De Raspberry Pi is wel een goede, ben je voor 80 € 31,49 + voeding + SD-kaartje klaar. Je zet Openelec op een USB-stick SD-kaartje, MySQL op de NAS en advancedconfig.xml aanpassen, en je kunt gewoon XBMC draaien. Dan kan je het budget steken in een NAS, die alle zaken, zoals het downloaden en dergelijke voor je kan aanpakken.
Paar kleine aanpassingen gemaakt.
Ter aanvulling; de Pi ondersteund al direct CEC, zodat je geen additionele remote nodig hebt. Met de nieuwe OpenElec4 loopt de Pi ook aanzienlijk sneller dan met oude versies (dus oudere posts die melding maken van traagheid zouden best wel eens al achterhaald kunnen zijn)

iRacing Profiel

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb de TLBB (the little black box).

Mijn ervaringen ermee zijn goed, alhoewel er ook mensen zijn bij wie ie niet aan de verwachtingen doet.

Ik zou zeggen, lees van alle genoemde spelers de topics wat door, dan lees je gebruikers voors- en tegens wel :)

• kroegtijger
Smithkj schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:36:
Ik heb de TLBB (the little black box).

Mijn ervaringen ermee zijn goed, alhoewel er ook mensen zijn bij wie ie niet aan de verwachtingen doet.

Ik zou zeggen, lees van alle genoemde spelers de topics wat door, dan lees je gebruikers voors- en tegens wel :)
Kan ook erg interessant zijn, maar op welke release draait die nu?

iRacing Profiel

• DubbelU
Dus als ik het goed begrijp moet ik een nas in de meterkast zetten met 1tb . En dan kan ik via mijn laptop een torrentje downloaden en die wordt dan als nodig uitgepakt op/via mijn nas? En dan zet ik met mijn logitech all in one remote mijn raspberry pi of intel nuc aan en zit ik direct in xbmc library en kan ik mijn film/serie kijken?

Maw gaat dit lekker werken zonder teveel handelingen? Behalve eenmalig goed installeren uiteraard. En kan ik die nas ook als opslag voor foto's gebruiken en die via een internet/ftp adres vanaf mijn ouders benaderen?

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:25
Eerst de vragen over je Nas, als je een synology zou nemen, zou je eventueel kunnen besluiten om hier SABNZBd op te installeren. Dit zorgt er dan voor dat alles netjes gedownload wordt, en uitgepakt op een vooraf door jouw ingestelde locatie staat.
Het is uiteraard ook mogelijk om dit via het internet te delen, hier heeft Synology gewoon prima eigen pakketten voor, die niet zo zeer via ftp hoeven te werken, maar ook dat kan.

Een Nas moet je feitelijk zien als een harde schijf, maar dan benaderbaar via het netwerk, en niet meer fysiek in je computer. Alles wat je op je fysieke harde schijf kwijt kan, kan uiteraard ook op je Nas, en meer. Je kunt eventueel veel meer dingen doen met rechten geven, maar het hoeft niet. Je kunt het zo simpel of zo uitgebreid houden als je wilt.

Dan de vraag over XBMC: ja, dat kan beide. Ofwel je neemt een intel NUC, die een stuk duurder is, en waarbij je dan nog een infrarood ontvanger of iets dergelijks nodig heeft (ligt aan het type, het nieuwste type heeft al een infraroodontvanger erin zitten), ofwel je neemt een raspberry pi, die voor puur XBMC en het simpel streamen van bestanden prima voldoet. Voor de NUC ben je wellicht iets van 350 euro kwijt, voor de raspberry pi zoals Kroegtijger het verwoordde zo een 40 euro. Mocht je geen blu-ray 3D gaan kijken, dan zou ik lekker voor de raspberry gaan. De enige reden om puur een NUC te nemen en dan windows te draaien, zou 3D Bluray zijn, verder zie ik geen reden om niet voor een Raspberry te gaan.

• DubbelU
Nu heb ik gelezen dat je met de synology nas en DSM5.0 torrents kan downloaden (dat kan met sabnzb niet)
en dat je die dan kan streamen naar/met raspberry pi.

Kan deze laatste wel gewoon 1080p en 720p mkv streamen?

En welke nas van synology adviseren jullie? Er zijn zoveel types. Ik her gewoon een huis tuin en keuken verise nodig die al mijn bovenstaande wensen aankan. (uitpakken en downloaden etc) En de DSM 5.0 doet de rest (mits goed geinstalleerd). En is rapberry pi een merk? Welke moet ik daarvan kopen?

• dubbeltop
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 04:51
Let er even op als je een NAS aanschaft dat hij krachtig genoeg is om couchpotato enz te draaien.
De DS214se van Synology is bijvoorbeeld niet krachtig genoeg om dit te laten uitvoeren ivm de langzame processorsnelheid van deze NAS.
Google even op NAS en torrents downloaden en je vindt genoeg informatie over welke nas wel of niet geschikt is.

• Smithkj
kroegtijger schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:56:
[...]

Kan ook erg interessant zijn, maar op welke release draait die nu?
Ik heb 'm op 1.1. Volgens mij is er een béta, maar die is voornamelijk gericht op het wifi gebruik. Maar ik heb kabeltje. 't is al wel een tijdje stil rondom de TLBB qua releases. dus er is wel onrust over ondersteuning en wat ze aan het doen zijn.

Maar 't werkt bij mij goed én je hebt wel XBMC dus je kunt veel kanten op!

• kroegtijger
Smithkj schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:50:
[...]

Ik heb 'm op 1.1. Volgens mij is er een béta, maar die is voornamelijk gericht op het wifi gebruik. Maar ik heb kabeltje. 't is al wel een tijdje stil rondom de TLBB qua releases. dus er is wel onrust over ondersteuning en wat ze aan het doen zijn.

Maar 't werkt bij mij goed én je hebt wel XBMC dus je kunt veel kanten op!
Ik bedoelde eigenlijk meer welke XBMC-release, in verband met consistent houden van de database. Als TLBB niet snel (genoeg) bijgewerkt wordt, vind ik het aanzienlijk minder interessant worden. Bij OpenElec weet je bijvoorbeeld redelijk zeker dat enkele dagen na de release van XBMC zelf er een nieuwe release OpenElec komt. Als dat bij TLBB niet zo is, kan ik de rest dus niet bijwerken.

iRacing Profiel

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-11 11:05
Voor meer informatie m.b.t. het draaien van XBMC op de Raspberry Pi: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Natte krant (363218) (V.242)

• Smithkj
@ Kroegtijger: dat durf ik niet te zeggen!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
dubbeltop schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 07:38:
Let er even op als je een NAS aanschaft dat hij krachtig genoeg is om couchpotato enz te draaien.
De DS214se van Synology is bijvoorbeeld niet krachtig genoeg om dit te laten uitvoeren ivm de langzame processorsnelheid van deze NAS.
Google even op NAS en torrents downloaden en je vindt genoeg informatie over welke nas wel of niet geschikt is.
Sorry, maar dit is onzin zwaar overdreven. Tuurlijk werkt een dikke NAS van 500 euro of meer sneller dan een instapmodel, maar Couchpotato draait ook op bijvoorbeeld een 2010/211 perfect, en een 214se is al weer sneller dan dat.
Oftewel: gewoon kijken naar je wensen, eisen en je budget. Even simpel gezegd: hoe duurder de NAS, hoe sneller alles gaat. Maar ga je alleen downloaden, streamen en wellicht gebruiken als opslag, kan je theoretisch gezien al met het goedkoopste model uit de voeten. Kijk voor meer info even hier: [Synology] Vraag en antwoord
Pagina: 1