Ik heb hem besteld, de 50" 4K Samsung. Ik denk dat, mocht je het volle uit 4K nu willen halen (tot zover het al aangeboden wordt), je veel meer geld mee moet nemen dan €799.
Voor die prijs krijg je gewoon een allround 50" tv, 200hz, 4hdmi poorten, hdmi 2.0 en ARC, diverse smart-tv opties, 2 afstandsbedieningen etc. Zeker qua gadget-niveau heeft hij best veel extra's, zoals stemcontrole en het scherm opdelen in 4 losse weergaven. Dan is de prijs zowat gelijk aan 'gewone' Full HD tv's.
Volgens de reviews zou een Sony W8 50" ook een net alternatief zijn. Het gebrek aan een VESA mount doet mij toch voor de Samsung kiezen.
Enkele twijfelpunten bij deze Samsung 4K aanbieding:
-Geen zekerheid of de CI+ module gaat werken voor Ziggo, UPC, etc. Natuurlijk komt het wel vaker voor, goedkope EU modellen welke in NL gekocht worden...dus er is genoeg over te vinden. Je hebt kans dat het NIET werkt, je hebt kans dat het WEL werkt...en kans dat het TIJDELIJK werkt. Als het een breekpunt voor je is, is de gok te groot. Ik vind het niet zo erg, want zo'n CI+ module is altijd traaaaag.
-Resolutie zakt terug naar +/- 1K bij veel beweging. Tja, you get what you pay for. Verder krijgt het scherm, na goede calibratie, ook goede reviews.
-50hz of 100hz native...wordt eigenlijk nergens duidelijk...
Kiwi !