Hallo mensen
ik heb vandaag trots mijn Dagger DG550 in ontvangst genomen,
maar met wat moeite,
10 dagen na bestelling is hij aangekomen,
ik heb hem besteld via LightInTheBox met een gratis 8gb class 6 sd kaartje met doogee logo's erop.
De telefoon kostte 131 euro en versnelde verzending 15 euro via ups,
nu was via het tracking nummer mijn telefoon als sinds zaterdag in drachten, toen werd hij naar keulen gestuurd en weer terug naar drachten!
Toen stond er dat UPS de zending vasthield, dus ik denk foute boel, heb UPS drachten maar ff gebeld, krijg ik meid van de klantenservice aan de telefoon, die zecht ja, hij ligt bij de douane, hij komt morgen, zal ik ook ff voor u kijken of er ook kosten aan verbonden zijn?
Dus ik dacht ja dat wil ik dan ook wel weten, zij zegt ja dat word dan 37 euro in totaal en dat mag u contant aan de deur betalen.
Volgende dag om half 2 word hij bezorgd, krijg hem netjes in handen maar geen invoerrechten dus ik vroeg ernaar, wil geen gedoe (bestel veel met ups) dus die vent zegt van ja eerst hadden ze er een rode sticker op van betalen maar die haalden ze er later weer af,
ik zeg ok doei,
snel naar binnen openmaken, zit er al een gratis 2 gb sd in de telefoon en nog een 8gb. Gelijk opgestart Antutu geinstalleerd: 31000, dat is netjes dacht ik, maar ik vind de skin van doogee echt onwijs lelijk, dus gelijk de DG550 AOSP V3.0 gedownload van needrom, weer Antutu geinstaleerd: 32000 dit vind ik zeer mooi voor deze prijs, een vriend van mij haalt met zijn nieuwe 390 euro kostende Samsung Galaxy S4 maar krap 29000
De DG550 zou mijn iPhone 4S moeten vervangen, en dat doet hij goed, ik had er voor 131 euro eigenlijk niet veel van verwacht, maar hij is razen snel, en de AOSP rom, die maakt hem echt snel.
Echt een aanrader. Als ik de antutu scores vergelijk met die van de Xperia Z2 merk ik iets heel raars op de DG550 scoort meer op CPU, dat is niet vreemd door de octa core, maar op ram scoort hij ook meer, dus antutu meet dus niet op aantal GB ram maar op ram snelheid.
Het scherm vind ik een heel mooi onderdeel, mooi groot, en het lijk verdacht veel op een amoled van samsung, wat de schermen van de S4 en de galaxy nexus enzo hebben zon mooie blauwe gloed, dat heeft die van mij ook, niet zo erg als de Galaxy Nexus, maar wel veel meer dan andere telefoons.
Het os, de android "4.2.9" gebruik ik dus niet, kitkat heb ik niet gebruikt omdat OTA niet beschikbaar was en geen zin had om 2 keer te gaan flashen ik gebruik dus android 4.2.2 met een kitkat look (app drawer icoon, andere iconen, font) en die is redelijk snel en simpel te flashen, je gebruikt SP flashtool om een stock rom met TWRP te flashen, vanaf TWRP kun je de AOSP rom installeeren, a piece of cake
De bouwkwaliteit is redelijk, geen scheef hangende knopjes geen rammelingen bij schudden, mooie afwerking, alleen 1 minpunt als ik achter op de back cover druk kan ik die wat indrukken, dit is niet goed!
Wifi en bluetooth, werken allebij goed, wifi is snel, krijg gewoon 12 mbits met ookla speedtest (ik heb 15 over kabel internet op de pc) bluetooth werkt ook goed met mijn headset, maar pairen duurde wel 20 seconden, dat is toch iets langer dan de toch echt binnen 5 seconden pairende iPhone 4S.
De oordopjes vind ik ook heel mooi, mooi geluid, de eerste oordopjes die in mijn oren pasten!! (kleine oren) maar chinezen hebben nog kleinere oren want deze vallen er zelfs uit en passen niet om dat mijn kleine oren te groot zijn!! Op de telefoon klinkt muziek goed, kan goed overweg met OP bass nummers, geen vervorming, echter 1 opmerking, op mijn pc met een creative x-fi geluidskaart met ingebouwde versterker, gaan de oortjes bij tonen van ik gok 2000Hz die zelfde frequentie als een soort surround rondzoomen, dit vind ik een nadeel.
De kabel, mooi hoor zon platte kabel, maar maak dan ook een ingang voor een platte kabel in de usb oplader, ziet er wat mooier uit, ook had voor mij de kabel veel langer gemogen, als ik de kabel in mijn pc steek die onder mijn buro staat kan ik de telefoon niet op mijn buro leggen zo kort is de kabel, ook had voor mij dat dingetje erom heen om de kabel mee vast te maken wel weg gekunt.
Dat was hem wel denk ik, mijn mening over de DG550, toptoestel, zeker een aanrader
~EastWarez