Koop je toch een powerbank?
Ik wacht inderdaad ook nog steeds. Ik heb contact opgenomen met de verkoper nadat hij op 11 juni verzonden zou zijn en ik op 18 juni nog geen werkende Tracking code had (code bij DHL was onbekend). Verkoper reageerde dezelfde dag, maar ik lees het nu pas. Er is iets misgegaan en ze zijn nu opeens niet op voorraad.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:28:
Zijn er toevallig mensen die ook bij DHGate hebben besteld en nog steeds wachten????
Al 3 weken en het tracking nr werkt niet...........
Ik heb er niet echt haast bij, maar als de verkoper morgen niet reageert op mijn nieuwe vraag (of de nieuwe telefoon nu wel onderweg is met werkende Track & Trace) dan houd ik wel mijn 45 dagen PayPal beschermingstermijn goed in de gaten.
Edit: Ik zie net dat dit niet via PayPal kon en dat ik met mijn creditcard moest afrekenen. Nou afwachten maar. Zal vast wel goedkomen. Alhoewel het vervelend is dat de levertijd nog steeds op 12-14 dagen staat terwijl hij blijkbaar niet op voorraad is nu.
Update2:
Nieuwe Tracking code ontvangen voor DHL Express. Ingevoerd, blijkt afgeleverd te zijn bij een onbekend persoon meer dan 100 kilometer verderop van mijn huis. Gebeld en DHL gaf aan dat waarschijnlijk de verkeerde trackingcode aan mij toegezonden is door de verkoper. Dus nu weer opnieuw contact opgenomen met de verkoper. Gaat lekker lang duren zo!
[ Voor 28% gewijzigd door Royeboi op 02-07-2014 11:42 . Reden: update status ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Verwijderd
Zo nieuw is dat niet, die feature zit ook op mijn DG2014.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:31:
Hoi gasten,
zeg, hebben jullie die "coole" feature van de camera al uitgetest?
die waarmee je langs 3 hoeken een foto van een object neemt en waarmee je dan "om" je foto heen kan kijken?
YouTube: DG550 first show
zie op 3min50 dan begint het
het lijkt me echt mega als dit goed werkt ivm tuning meetings
heeft iemand deze feature trouwens al ooit eerder gezien?
of is dit echt NIEUW?
DOOGEE @info_doogee · 7 uur
Breaking! DOOGEE DG550 could be updated to Android 4.4 on JULY 15th.
Breaking! DOOGEE DG550 could be updated to Android 4.4 on JULY 15th.
Ik heb net foto's gemaakt van de dg550 maar de belichting is niet helemaal naar wens, morgen ga ik nieuwe maken.
Ik weet niet of jullie nog wensen/verzoeken voor de openingspost hebben, anders hoor ik dat graag. Als iemand mee wilt helpen graag.
Ik ga proberen nog een youtube video te maken. Mocht iemand daar nog ideeen voor hebben hoor ik dat graag.
Ik weet niet of jullie nog wensen/verzoeken voor de openingspost hebben, anders hoor ik dat graag. Als iemand mee wilt helpen graag.
Ik ga proberen nog een youtube video te maken. Mocht iemand daar nog ideeen voor hebben hoor ik dat graag.
Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu
Ik heb afgelopen donderdag toch ook een DG550 besteld bij banggood. Met nog 5% (nieuw lid) korting voor 120 euro. Zaterdagochtend kreeg ik bericht dat hij verzonden is. Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier laten weten.
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Het zit ook niet mee he. De telefoon is vandaag binnengekomen met DHL. Maar werkt niet. Gaat niet aan. Heb de power button meer dan 30 sec ingedrukt gehouden. Geen idee wat ik nog meer kan doen. Zal er wel een melding van maken, kijken hoe de retourprocedure verloopt. Zie het niet echt zitten het ding voor 30 euro terug te sturen.
Opgelost. Ongeduldig geweest. Stickertje van de batterij (thanks hieronder) zat er nog op. Tot dusver werkt het prima.
Opgelost. Ongeduldig geweest. Stickertje van de batterij (thanks hieronder) zat er nog op. Tot dusver werkt het prima.
[ Voor 16% gewijzigd door Royeboi op 07-07-2014 12:10 ]
Ik zou het stickertje van de batterij halen.Royeboi schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:06:
Het zit ook niet mee he. De telefoon is vandaag binnengekomen met DHL. Maar werkt niet. Gaat niet aan. Heb de power button meer dan 30 sec ingedrukt gehouden. Geen idee wat ik nog meer kan doen. Zal er wel een melding van maken, kijken hoe de retourprocedure verloopt. Zie het niet echt zitten het ding voor 30 euro terug te sturen.
Daarna gaat ie gewoon aan.
De dame van Aliexpress waar ik hem kocht heeft ''mp3 player'' op de verpakking gezet met een waarde van US 30 dollar. Heb in totaal 121 Euro voor de telefoon betaald.Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:57:
[...]
Hopen dat je dan wel geen btw hoeft af te tikken.
..anders kom je alsnog uit op >€170
Op 7 juli is mijn telefoon geregistreerd door swissmail (verstuurd door banggood met netherlands direct mail), en gister (15 juli) was deze binnen. Ik heb inmiddels wat zitten testen, en ben bezig aan een review.
De eerste indruk is erg goed, degelijk toestel, en snel. Hij komt totaal niet over als een goedkoop toestel.
De eerste indruk is erg goed, degelijk toestel, en snel. Hij komt totaal niet over als een goedkoop toestel.
Leuk, ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik heb ook getwijfeld over een review, maar ik vind het toch iets te veel werk voor nu. Wel moet ik zeggen dat het toestel echt retesnel is voor de prijs die je ervoor betaald. Het is echt niet te vergelijken met een NL toestel van een dergelijke prijs (logisch natuurlijk). Enkel de batterij gaat best snel leeg, maar ik gebruik het toestel nu vooral om gebeld te worden en ff snel nieuws te checken of sociale media, en daarmee voldoet het prima.
Ik heb ook getwijfeld over een review, maar ik vind het toch iets te veel werk voor nu. Wel moet ik zeggen dat het toestel echt retesnel is voor de prijs die je ervoor betaald. Het is echt niet te vergelijken met een NL toestel van een dergelijke prijs (logisch natuurlijk). Enkel de batterij gaat best snel leeg, maar ik gebruik het toestel nu vooral om gebeld te worden en ff snel nieuws te checken of sociale media, en daarmee voldoet het prima.
Sinds gister heeft mijn vrouw een DG550 in gebruik, goed toestel, redelijke bouwkwaliteit, erg snel, mooi scherm, snel een GPs fix.
1 nadeel is dat het volume van het oorstuk eigenlijk te zacht is tijdens een gesprek, het volume staat op zijn hoogst en thuis in een rustige omgeving is de andere kant van de lijn te verstaan maar in een rumoerige omgeving gaat dit zeker problemen geven.
Valt daar nog iets aan te doen?
1 nadeel is dat het volume van het oorstuk eigenlijk te zacht is tijdens een gesprek, het volume staat op zijn hoogst en thuis in een rustige omgeving is de andere kant van de lijn te verstaan maar in een rumoerige omgeving gaat dit zeker problemen geven.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja.Chaoss schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:45:
Sinds gister heeft mijn vrouw een DG550 in gebruik, goed toestel, redelijke bouwkwaliteit, erg snel, mooi scherm, snel een GPs fix.
Open your dialer and fill in the following: *#*#3646633#*#*
Daar kun je max volumes aanpassen...
gebeurd niets? als ik dit invoer springt hij gewoon terug naar de laatst gekozen nummers, er verschijnt geen scherm oid.Momus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:01:
[...]
Ja.
Open your dialer and fill in the following: *#*#3646633#*#*
Daar kun je max volumes aanpassen...
Dan via Mobile Uncle Tools, waarschijnlijk heb je wel roottoegang nodig.Chaoss schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:29:
[...]
gebeurd niets? als ik dit invoer springt hij gewoon terug naar de laatst gekozen nummers, er verschijnt geen scherm oid.
Review online gezet, zie: productreview: Doogee Dagger DG550 Zwart review door electropruts
Vragen, tips, etc om een beter beeld van het toestel te schetsen zijn uiteraard welkom.
Vragen, tips, etc om een beter beeld van het toestel te schetsen zijn uiteraard welkom.
Bij audioprofielen zit wel een instelling 'Bes Loudness'. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar mogelijk komt dit het volume tijdens een gesprek ten goede?Chaoss schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:45:
[ Voor 51% gewijzigd door electropruts op 18-07-2014 19:06 ]
Ik lees zojuist op de facebook pagina van Doogee dat er meer mensen zijn met deze klacht. Ikzelf heb inmiddels eindelijk een keer gebeld, en heb er ook last van. Aan de reacties van mensen op facebook komt het met name voor bij de batch van 24/06/2014. De mijne is ook van die batch. Doogee geeft aan eraan te gaan werken... Maar als het inderdaad een software probleem is zou het kunnen dat de update naar Kitkat het probleem ook oplost.Chaoss schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:45:
www.needrom.com/mobile/cwm-for-doogee-dg550/
Miui rom voor de liefhebbers
Miui rom voor de liefhebbers
Volume op max is net acceptabel, goed verstaanbaar. Buiten naast een autoweg waar je net wat meer volume nodig heb kan het een probleem worden. Maar ik gebruik meestal een bluetooth oortje om te bellen, dan kan ik door met wat ik aan het doen was.electropruts schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:52:
[...]
Ik lees zojuist op de facebook pagina van Doogee dat er meer mensen zijn met deze klacht. Ikzelf heb inmiddels eindelijk een keer gebeld, en heb er ook last van. Aan de reacties van mensen op facebook komt het met name voor bij de batch van 24/06/2014. De mijne is ook van die batch. Doogee geeft aan eraan te gaan werken... Maar als het inderdaad een software probleem is zou het kunnen dat de update naar Kitkat het probleem ook oplost.
Jullie hadden vast ook al gezien maar er zijn inmiddels ook verschillende hoesjes en backplates beschikbaar.
Mijn vrouw heeft een hoesje besteld die nu onderweg is vanuit China.
Ik heb er inderdaad ook één besteld, de 'official' dg550 flipcase, met venster: http://www.banggood.com/O...OOGEE-DG550-p-936258.htmlChaoss schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:28:
Jullie hadden vast ook al gezien maar er zijn inmiddels ook verschillende hoesjes en backplates beschikbaar.
Ik laat uiteraard weten hoe hij bevalt.
Heb nu een maand of 4 de Doogee Pixels (DG350) en ook de Dagger besteld bij Banggood. Wil toch graag een wat groter scherm en Doogee bevalt me echt goed. Enige issue is idd het ongevoelige touchscreen, maar verder nooit iets mis, loopt niet vast en alles draait echt soepel.
Zo te lezen is de DG550 minimaal zo goed dus verwacht er veel van.
Heb even getwijfeld tussen een gebruikte Note II en de 550, maar toch bij Banggood de DG550 besteld.
Zo te lezen is de DG550 minimaal zo goed dus verwacht er veel van.
Heb even getwijfeld tussen een gebruikte Note II en de 550, maar toch bij Banggood de DG550 besteld.
Verwijderd
Is dit toestel ook gewoon in nederland verkrijgbaar?
Ik zou hem gewoon graag ergens willen halen.
Www.doogee.nl of www.dualslim.nlVerwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:31:
http://www.marktplaats.nl...istance=0&searchOnPage=onVerwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:31:
Verwijderd
En hoe bevalt hij?electropruts schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:20:
[...]
Ik heb er inderdaad ook één besteld, de 'official' dg550 flipcase, met venster: http://www.banggood.com/O...OOGEE-DG550-p-936258.html
Ik laat uiteraard weten hoe hij bevalt.
Welke post snap je niet?Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:19:
[...]
Verzenden volgens mij vanuit China. Snap de post dan ook niet.
Howsea staat op marktplaats maar die verzenden vanuit china en zouden hier ergens in breda een kantoortje hebben ofzi
Volgens de advertentie niet en verzenden ze ook uit voorraad. Maar goed. De vraag was waar ie in Nederland te krijgen was. Niet of ie uit Nederland verzonden werd.krissie100 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Howsea staat op marktplaats maar die verzenden vanuit china en zouden hier ergens in breda een kantoortje hebben ofzi
Verwijderd
@Krissie100 en @Momus ik heb zojuist gezien dat hij in Utrecht te krijgen is.
Ik wacht nog even af wat andere kunnen vertellen aan ervaringen.
Ben ook wel erg benieuwd naar de foto en film kwaliteit.
Ervaringen zijn goed, telefoon is erg snel, goed beeldscherm, goede WiFi en gps ontangst, bouwkwaliteit is redelijk.
Foto en filmkwaliteit is matig maar dat is eigenlijk bij alle budget China phones zo.
Foto en filmkwaliteit is matig maar dat is eigenlijk bij alle budget China phones zo.
ja, dat is dan toch dualslim.nl/doogee.nl dat is utrechtVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:14:
@Krissie100 en @Momus ik heb zojuist gezien dat hij in Utrecht te krijgen is.
Was een mid-week weg, maar toen ik terugkwam lag hij netjes in de bus.
Ik vind het een net hoesje, vrij dun materiaal, waardoor het toestel niet onnodig lomp wordt. Door middel van plastic 'hoekjes' klemt hij het toestel vast.
Wel klapt hij net niet helemaal dicht, het lijkt erop dat hij net niet ruim genoeg is daarvoor.. Mogelijk moet hij nog even wat soepeler worden. Hij zal magnetisch zijn, want wanneer ik hem open springt het scherm aan. Het hoesje is ook te gebruiken als standaard, maar vergrendelt niet, dus ik ben bang dat hij, na een tijdje gebruik, te soepel wordt, waardoor hij niet goed meer blijft staan.
Aangezien ik er geen verpakking bij kreeg, weet ik niet 100% zeker of dit het echte 'doogee' hoesje is, wat wel op de foto's werd getoond bij banggood, maar het voldoet, dus ik ben tevreden.
Ik had ondertussen ook een cheap nep-leren pouch besteld van ebay, maar deze is erg groot, voegt aan weerszijde van het toestel zo 0,5cm toe (wel dun, overigens).
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb deze week vanuit kroatie de dg550 besteld zodat als ik thuis ben hem kan gebruiken meteen, maar mijn vraag is, hebben jullie extra kosten bij de import gekregen?
mvg kay
Ik heb deze week vanuit kroatie de dg550 besteld zodat als ik thuis ben hem kan gebruiken meteen, maar mijn vraag is, hebben jullie extra kosten bij de import gekregen?
mvg kay
Ik niet besteld bij banggood met de europe express optie, volgens mij hadden ze op de doos gezet dat het om een mp3 speler van 25 euro ging
Ook hier geen extra kosten (van banggood met netherlands direct mail), maar ook hier was op de doos een ander product vermeld, met een lagere waarde. Dit doet banggood denk ik altijd.
Verwijderd
Ah oke nice, ik las op de DHL site dat hij al over de grens was en door de douane heen is, dus ik neem aan geen extra kosten als dat bij jullie ook niet is geweest. Ik had met de verkoper afgesproken om het als een 30$ phone sample te versturen. Hebben jullie hem nog in gebruik? En tot nu geen piepende achterkantjes gehad of iets dergelijks?
Nope, afgezien van het feit dat het belgeluid wat zacht is, werkt alles prima. Het belvolume is aan te passen door middel van (bijvoorbeeld) een app als Engineering Mode. Volgens mij is hier zelfs geen roottoegang voor nodig.Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:27:
Ah oke nice, ik las op de DHL site dat hij al over de grens was en door de douane heen is, dus ik neem aan geen extra kosten als dat bij jullie ook niet is geweest. Ik had met de verkoper afgesproken om het als een 30$ phone sample te versturen. Hebben jullie hem nog in gebruik? En tot nu geen piepende achterkantjes gehad of iets dergelijks?
Ik ben dik tevreden met het toestel!
Jammer genoeg nog steeds stil rond de 4.4 update
Verwijderd
Ah balen van de 4.4 update, ik had gelezen dat het 15 juli uit zou komen, maar ze zijn het weer niet nagekomen. Het bellen gebruik ik eigenlijk zelden. Eens in de maand ofzo. Maar super tof dat jullie het een nice toestel vinden.
Over het OS, is het een soort CM11 met een iconpak? iig dit kon ik op maken van de videos die ik gezien heb
gratz
Over het OS, is het een soort CM11 met een iconpak? iig dit kon ik op maken van de videos die ik gezien heb
gratz
Eerder een kale Android versie met aangepaste launcher, de standaard DG550 launcher heeft lelijke icoontjes en veel te weinig icoontjes per "desktop" Maar dit is simpel aan te passen met een andere launcher (gratis en zonder root).
Groot pluspunt is dat de DG550 totaal geen bloatware heeft.
Over de android 4.4 update staat dit op hun Facebook:
When will be OK to update the DG550 to Android4.4?Ah uh, I told you to follow my Twitter,right? I put the news on it in early time…
OK, Attention!DG550 that manufactured this month are equipped with KitKat, and for the phones with 4.2 ,OTA upgrade will be ready in early August
[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 04-08-2014 17:33 ]
Ah ben benieuwd of 4.4 dan op mijn telefoon staat; is 28/7 verzonden door Banggood.
Ook heeft de DG550 opties om de te besparen op stroom. Volgens mij wordt ie teruggeklokt of iets dergelijks. Ook is er standaard een optie aangevinkt dat je wat mooiere kleuren krijgt wanneer er video wordt afgespeeld. Op zich best netjes dat ze daar bij stil hebben gestaan. Ook kan je bepaalde profielen kiezen en maken om stroom te besparen. Zo kan je kiezen dat het apparaat in bepaalde situaties bepaalde functies van de telefoon kan uitschakelen of minderen. Best fijn lijkt mij... De telefoon is van mijn vriendin dus heb het niet echt kunnen uitproberen.Chaoss schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:30:
Eerder een kale Android versie met aangepaste launcher, de standaard DG550 launcher heeft lelijke icoontjes en veel te weinig icoontjes per "desktop" Maar dit is simpel aan te passen met een andere launcher (gratis en zonder root).
[...]
Op de DG350 zit er een functie dat je de telefoon op gezette tijde automatisch kan laten in en uitschakelen. Ik meen dat deze bij de dg550 er ook in zit.
Deze functies vallen niet echt op, maar het laat wel zien dat ze een beetje hebben gewerkt aan de software.
Best jammer dat ze zo ontzettend slecht zijn in hun PR. Bij de DG350 staan ze hun eigen apparaat een beetje af te kraken om mensen vervolgens mensen mee te laten doen op een soort inteken actie.

Overigens kan je als launcher die nieuw google experience launcher nu via de playstore downloaden.
Zit er ook een FM radio op?
En hoe is de onstvangst
En hoe is de onstvangst
Verwijderd
Oh nou laten we hopen dat doogee zijn augustus belofte na komt, ik had mijn dg550 bij me opa en oma op het adress laten afleveren, of iig dat gaan ze vandaag doen. Dan komen ze er opeens mee dat ze 36 euro tax en invoer rechten moeten hebben, die moeten ook nog eens contant betaald worden door mijn opa en oma. Beetje lullig maarja
Er zit ook een FM radio op ja. Ik heb hem even getest, zowel met meegeleverde oortjes als met andere, standaard in-ear sony oortjes. De ontvangst is niet geweldig (denk ik). Ik heb het binnen geprobeerd, op zo'n twee meter afstand van het raam, en dan ruist het regelmatig (wat wel wat te verhelpen is door wat rond te bewegen met de telefoon of oortjes, en ook afhankelijk is van de zender). Ik moet zeggen dat ik niets heb om het mee te vergelijken (ik gebruik nooit radio op mijn telefoon, wist niet eens dat het erop zat, tot vandaag), dus weet niet of je veel hebt aan mijn oordeel.gram501 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:05:
Zit er ook een FM radio op?
En hoe is de onstvangst
Nieuws van Doogee op hun facebook:
#Doogee Hello guys, I just have a meeting with the engineers, and they told me these:
1.KitKat for DG550 is OK now,but the official version need two more days, and they are working on OTA;
Verwijderd
zou een van jullie ook een review op youtube kunnen zetten ik wil er namelijk misschien ook een kopen en vind dat de makkelijkste manier
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 19:32 ]
Blijft lekker vaag die communicatie van hunelectropruts schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:56:
Nieuws van Doogee op hun facebook:
[...]
Inderdaad, niet echt het antwoord waar de klant op zit te wachten. Maar goed, als ze al specifieke data noemen halen ze ze weer niet, dus wat dat betreft maakt het niet zo gek veel uit :-).Chaoss schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:14:
[...]
Blijft lekker vaag die communicatie van hunstaat dus niet hoelang de eigenlijke OTA nog duurt, en daar gaat het nou net om lijkt me.
Om eerlijk te zijn vind ik de telefoon ook prima werken met 4.2, en als ik maar ooit over kan op 4.4 (en daar heb ik sowieso goede hoop op), vind ik het allang prima. Of dat over een week is of over een paar maanden maakt me niet eens zo veel uit...
De Kitkat ROM is beschikbaar op needrom: http://www.needrom.com/mobile/doogee-dg550-kk/
daar is ie dan!!!!! xD
altijd vertrouwen houden in DooGee
altijd vertrouwen houden in DooGee
Vandaag de DG550 ontvangen, via Banggood. Prima telefoon, erg blij mee. Wat een fijn scherm, snel en maakt absoluut mooie foto's. Geen Kitkat btw; de standaard 4.2.9 staat er op.
Heeft 1 van jullie al geprobeerd kitkat 4.4 te instaleren via die link van doogee?
Ik krijg in de aanbevolen flashtool allemaal foutmeldingen. En in een nieuwere versie van flashtool gebeurt er niks...
Iemand advies/tutorial over hoe dit voor elkaar te krijgen?
En weet iemand hoe je een screenshot neemt met de dg550?
Ik krijg in de aanbevolen flashtool allemaal foutmeldingen. En in een nieuwere versie van flashtool gebeurt er niks...
Iemand advies/tutorial over hoe dit voor elkaar te krijgen?
En weet iemand hoe je een screenshot neemt met de dg550?
is er geen OTA update van? dat is wel raar
Nee is er (nog) niet, ik heb net nog gechecked.
Ik heb hem via dualslim gekocht en hun hebben mij door gestuurd naar deze site: http://www.needrom.com/mo.../comment-page-2/#comments
Maar dat krijg ik niet voor elkaar... ( ik heb ook niet super veel verstand van zulke dingen, maar wil wel graag kitkat hebben!)
Ik heb hem via dualslim gekocht en hun hebben mij door gestuurd naar deze site: http://www.needrom.com/mo.../comment-page-2/#comments
Maar dat krijg ik niet voor elkaar... ( ik heb ook niet super veel verstand van zulke dingen, maar wil wel graag kitkat hebben!)
Als het goed is komt de OTA binnenkort, ik denk dat ik die even afwacht. Ik ben ook niet zo erg ervaren met custom roms, en zie dat veel mensen het niet voor elkaar krijgen met de rom van needrom.Unsub schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:28:
Nee is er (nog) niet, ik heb net nog gechecked.
Heeft iemand al ontdekt hoe je een screenshot neemt?
Nog meer mensen met slecht geluid via koptelefoon? Geluid over het speakertje is goed, maar over koptelefoon gekraak en 1 kanaal erg zacht. Is geen muziek of film mee te beluisteren zo.
Het geluid via de koptelefoon heb ik ook mee lopen stoeien, door wat met de instellingen te kloten werd het volume wel harder maar ik vond het geluid heel verstoord... sommige liedjes klonken echt anders dan over de speaker, Alsof er een auto tune op zat ofzo.
Bij mij zit er echt een tik in, net alsof er een brommer voorbij rijdt dat stoort enorm. Op zich is het volume hard genoeg.
Mensen, ik kan via bluetooth geen apk bestanden versturen naar de DG 550 weet iemand of je dat kunt instellen ergens?
Met vriendelijke groet,
Ik heb trouwens Kitkat 4.4.2 van needrom erop gezet en het werkt prima, goed kijken hoe het moet en alles gaat zonder problemen
Als er behoefte aan is dan wil ik wel alle benodigde bestanden bij elkaar zetten zodat je daarmee aan de slag kunt, laat maar weten.
Als er behoefte aan is dan wil ik wel alle benodigde bestanden bij elkaar zetten zodat je daarmee aan de slag kunt, laat maar weten.
[ Voor 34% gewijzigd door Jheroen op 13-08-2014 11:20 ]
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
Ik vind tot nu toe het echt een fijn toestel, bouwkwaliteit is dun en stevig. Enigste wat ik opgemerkt heb is dat sommige oortjes buggen als ik muziek op zet. Om de 0.5 seconde een piep. Maar als ik hem op mijn versterk aansluit gewoon goed geluid.
Anyone got a fix?
Edit: Ik heb nu met de volgende oortjes getest. (+ voor wel gewoon goed werken, - voor vervommende)
- Apple Earbuds
- Samsung S3 Earbuds
+ Yahama versterker
+ Willekeurige Kado over-ears van rabobank
+ Philips Over ears
+ Meegeleverde In ears van doogee
Ik heb 3 uur geleden Shure SE215's besteld. Laten we bidden dat deze zonder vervorming werken...
Anyone got a fix?
Edit: Ik heb nu met de volgende oortjes getest. (+ voor wel gewoon goed werken, - voor vervommende)
- Apple Earbuds
- Samsung S3 Earbuds
+ Yahama versterker
+ Willekeurige Kado over-ears van rabobank
+ Philips Over ears
+ Meegeleverde In ears van doogee
Ik heb 3 uur geleden Shure SE215's besteld. Laten we bidden dat deze zonder vervorming werken...
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 22:18 . Reden: Add-on ]
Zo, gister toch maar kitkat geinstalleerd, met behulp van deze tutorial (incl benodigde bestanden): YouTube: Doogee Dagger DG 550 KitKat Tutorial + 7GB APP STORAGE & Root & Custom Recovery
Zoals min of meer verwacht is er niet zo gek veel verschil te zien t.o.v. 4.2. Alles loopt tot nu toe in ieder geval vloeiend. Er zouden volgens mij wat extra batterij bespaar dingetjes in moeten zitten, maar het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is de mogelijkheid om het scherm zwart wit weer te geven. Best een raar gezicht overigens. Heb nog niet echt de indruk dat mijn batterij langer meegaat, maar heb hem vandaag wel relatief veel gebruikt. Ik zit aan het einde van de dag als ik geen gekke dingen doe meest rond de 50%, nog nooit leeg geweest.
Met 4.2 viel mij ook op dat ik, met oortjes in, om de seconde ofzo een korte klik of iets dergelijks hoorde. Bij 4.4 heb ik dit nog niet weten te reproduceren, maar het helpt niet echt dat ik me niet herinner welke app en oortjes dat waren...
Zoals min of meer verwacht is er niet zo gek veel verschil te zien t.o.v. 4.2. Alles loopt tot nu toe in ieder geval vloeiend. Er zouden volgens mij wat extra batterij bespaar dingetjes in moeten zitten, maar het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is de mogelijkheid om het scherm zwart wit weer te geven. Best een raar gezicht overigens. Heb nog niet echt de indruk dat mijn batterij langer meegaat, maar heb hem vandaag wel relatief veel gebruikt. Ik zit aan het einde van de dag als ik geen gekke dingen doe meest rond de 50%, nog nooit leeg geweest.
Met 4.2 viel mij ook op dat ik, met oortjes in, om de seconde ofzo een korte klik of iets dergelijks hoorde. Bij 4.4 heb ik dit nog niet weten te reproduceren, maar het helpt niet echt dat ik me niet herinner welke app en oortjes dat waren...
iemand een work around voor het zachte geluid bij het bellen?
Met vriendelijke groet,
Dat lijkt me geen algemeen/bekend probleem... Ik moet zeggen ik vind het bel volume erg prettig.Jheroen schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:51:
Mijn one X had een heel zacht bel volume waardoor ik bijna altijd met de speaker of oordopjes moest bellen.
De dg550 heeft een goed volume ( mijne tenminste,)
Jep. Installeer Mobileuncle MTK Tools:Jheroen schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:51:
Ik heb het zelf eerlijk gezegd nog niet getest, aangezien ik inmiddels op 4.4 zit, en ik weet eigenlijk niet of ik het probleem nu nog steeds heb.gixxergabi van XDA:
Engineer Mode ->Engineer Mode (MTK) ->"Hardware Testing" ->Audio ->Normal Mode ->Type -> Sph ->
Level 6 choose
"Value is" change 150 ->SET
Level 5 (130)
Level 4 (115)
Level 3 (100)
Level 2 (75)
Level 1 (60)
Level 0 (40)
and also change at Type -> SPH2
Het probleem speelt slechts bij een bepaalde build (is eigenlijk gewoon een instelling, maar wel één waar je alleen via een omweg bij kunt). Volgens mij was die van mij iets van 16 of 23 juni, en die hadden het probleem. Oudere builds dan weer niet.Unsub schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:32:
Dat lijkt me geen algemeen/bekend probleem... Ik moet zeggen ik vind het bel volume erg prettig.
Mijn one X had een heel zacht bel volume waardoor ik bijna altijd met de speaker of oordopjes moest bellen.
[ Voor 32% gewijzigd door electropruts op 17-08-2014 22:33 ]
Is het wel, internet staat er vol mee en Doogee heeft het ook erkend, zoals hier boven staat een kwestie van zelf tweakenUnsub schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:32:
[...]
Dat lijkt me geen algemeen/bekend probleem... Ik moet zeggen ik vind het bel volume erg prettig.
Overigens staat op de Doogee FB dat donderdag de ota van 4.4 komt, ben benieuwd of het ook echt zo is.
Ik heb gemerkt als ik de headset die doogee meeleverd aansluit op een andere telefoon, het geluid ook bagger is. Wellicht dat de headset ook het e.e.a. van het geluid verprutst.
Ik ben erg tevreden. De accu houdt het bij mij eigenlijk altijd een volle dag uit (moet hem wel inpluggen als ik een eind ga navigeren), dus ik laad hem standaard 'snachts op. Verder is het scherm prima, en loopt de telefoon lekker soepel. Ik hoor van anderen dat de camera tegenvalt, maar ik vind hem prima, maar verwacht ook niet dezelfde kwaliteit als van een 'echte' camera.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:30:
wat zijn jullie bevindingen tot nu over deze telefoon? hoor graag van jullie
Zie ook: productreview: Doogee Dagger DG550 Zwart review door electropruts voor mijn uitgebreidere mening.
Die headset is nog slechter dan waardeloosjhhest schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 01:49:
Ik heb gemerkt als ik de headset die doogee meeleverd aansluit op een andere telefoon, het geluid ook bagger is. Wellicht dat de headset ook het e.e.a. van het geluid verprutst.
Maar het volume probleem heeft te maken met de speaker in de telefoon zelf, dat volune is te laag bij bepaalde builds ban de DG550
Verwijderd
bedankt voor de informatie en de link van het uitgebreide review van de telefoon!(y)electropruts schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:58:
[...]
Ik ben erg tevreden. De accu houdt het bij mij eigenlijk altijd een volle dag uit (moet hem wel inpluggen als ik een eind ga navigeren), dus ik laad hem standaard 'snachts op. Verder is het scherm prima, en loopt de telefoon lekker soepel. Ik hoor van anderen dat de camera tegenvalt, maar ik vind hem prima, maar verwacht ook niet dezelfde kwaliteit als van een 'echte' camera.
Zie ook: productreview: Doogee Dagger DG550 Zwart review door electropruts voor mijn uitgebreidere mening.
Heb het toestel 1 week geleden ontvangen vanuit China via Banggood, wel veel langer moeten wachten want de dagger case en een hoofdtelefoon Xiamo waren binnen een dikke week binnen. Het pareltje 15 werkdagen...
Naar verwachting met de info en reviews wist ik wat ik kon verwachten... het slaagt zeker niet tegen.
Wat het geluid betreft...
Heb met diverse oortjes en hoofdtelefoons geprobeerd en ik vermoed dat het iets aan de hand is met de hardware van het toestel, hieronder: ( + voor goed geluid, - voor slecht geluid en/of vervormd)
+ sennheiser cx215
+ sony xb700 (natuurlijk geluid niet luid genoeg maar wel zalige sound)
+- xiaomi original piston '2' (alleen als ik het skip-knopje tyrap heb ik licht geluid, wel af te stellen met eq)
+ pioneer se-mj 751
+ panasonic RP-HXD5WE-K
- urbeats by dre (als ik startknopje tyrap werkt deze wel op)
- shure se215
- shure se535
Met het uitzoeken van de juiste aansluiting merk ik op dat elke hoofdtelefoon dat aangepast is voor
gebruik met apple produkten (niet met microfoon-toepassing wel te verstaan) deze perfect werken vooral
omdat de 3.5mm jack gewoon iets langer is en de aansluitstekker smaller... het scheelt misschien 0.5mm
Al bij al een heel snel en mooi toestel, valt heel hard op, ben er echt wel blij mee alleen voor muziek
blijft mijn trouwe Fiio X3 van dienst.
Ik wil niemand op kosten jagen maar als je alleen met de doogee muziek luistert kan je een Fiio E5
overwegen... als ze nog beschikbaar zijn, de E6 heb ik niet. Het is een hoofdtelefoonversterkertje maar het voordeel is dat het ook van Chinese makelij is en die twee matchen perfect ...
Naar verwachting met de info en reviews wist ik wat ik kon verwachten... het slaagt zeker niet tegen.
Wat het geluid betreft...
Heb met diverse oortjes en hoofdtelefoons geprobeerd en ik vermoed dat het iets aan de hand is met de hardware van het toestel, hieronder: ( + voor goed geluid, - voor slecht geluid en/of vervormd)
+ sennheiser cx215
+ sony xb700 (natuurlijk geluid niet luid genoeg maar wel zalige sound)
+- xiaomi original piston '2' (alleen als ik het skip-knopje tyrap heb ik licht geluid, wel af te stellen met eq)
+ pioneer se-mj 751
+ panasonic RP-HXD5WE-K
- urbeats by dre (als ik startknopje tyrap werkt deze wel op)
- shure se215
- shure se535
Met het uitzoeken van de juiste aansluiting merk ik op dat elke hoofdtelefoon dat aangepast is voor
gebruik met apple produkten (niet met microfoon-toepassing wel te verstaan) deze perfect werken vooral
omdat de 3.5mm jack gewoon iets langer is en de aansluitstekker smaller... het scheelt misschien 0.5mm
Al bij al een heel snel en mooi toestel, valt heel hard op, ben er echt wel blij mee alleen voor muziek
blijft mijn trouwe Fiio X3 van dienst.
Ik wil niemand op kosten jagen maar als je alleen met de doogee muziek luistert kan je een Fiio E5
overwegen... als ze nog beschikbaar zijn, de E6 heb ik niet. Het is een hoofdtelefoonversterkertje maar het voordeel is dat het ook van Chinese makelij is en die twee matchen perfect ...
Verwijderd
Heb een vraag: smartphones kunnen functies uitvoeren als je schud met de smartphone, ondersteunt doogee dagger dat ook? Dat is handig bij bepaalde apps.
Ik heb m eergisteren besteld! Mn eerste China phone.
Ach als ik zie dat mn HTC One X al na n jaar n kapotte antenne had, de luidsprekers het niet meer doen en mn accu bij het gebruik van TomTom binnen 2 uur uitvalt, terwijl ik m aan de autolader heb...
Ik ga deze grote Doogee s proberen. Mn abbo naar sim only, scheelt 25 euro per maand dus 300 in 1 jaar.
Voor mij zijnbelangrijk
Mooi scherm
GPS
Audio Bluetooth streaming
Audio via 3.5 mm kabel naar mn helm
Ach als ik zie dat mn HTC One X al na n jaar n kapotte antenne had, de luidsprekers het niet meer doen en mn accu bij het gebruik van TomTom binnen 2 uur uitvalt, terwijl ik m aan de autolader heb...
Ik ga deze grote Doogee s proberen. Mn abbo naar sim only, scheelt 25 euro per maand dus 300 in 1 jaar.
Voor mij zijnbelangrijk
Mooi scherm
GPS
Net even getest: Als ik schud in google maps krijg ik een pop-up of ik feedback wil versturen. Dus ja :-)Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:17:
Heb een vraag: smartphones kunnen functies uitvoeren als je schud met de smartphone, ondersteunt doogee dagger dat ook? Dat is handig bij bepaalde apps.
https://www.facebook.com/doogee.cc/posts/605203396259151#Doogee engineers have been trying to upgrade DG550 by OTA , but after repeated experiments, they found that there are still some bugs like"Apps missing" , and they cannot come out with solutions to these bugs.
So, I uoloaded the official ROM software which needs you to upgrade DG550 to android 4.4 manually.
Once it is finished, everything will be fine!
Dat lijkt een geen OTA message. Iemand de update al geprobeerd?
Weet iemand iets van een MIUI rom voor de dg550? Kon een bestandje van 6mb vinden maar dat lijkt me niet genoeg. (originele rom is 500mb)
Verwijderd
ben sinds een week of drie in het bezit van de doggee dg550 en deze telefoon bevalt mij uitstekend en heb er echt waar voor mijn geld gekregen.
heb er wel 7weken op moeten wachten maar het was de moeite waard
heb er wel 7weken op moeten wachten maar het was de moeite waard
Tjah het zijn bij Doogee wel een beetje prutsers wat betreft de software updates en communicatie.dramborleg schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:20:
[...]
https://www.facebook.com/doogee.cc/posts/605203396259151
Dat lijkt een geen OTA message. Iemand de update al geprobeerd?
Weet iemand iets van een MIUI rom voor de dg550? Kon een bestandje van 6mb vinden maar dat lijkt me niet genoeg. (originele rom is 500mb)
Maar ik ga er niet vanuit dat de 4.4 OTA nu helemaal afgelast is maar voor de zoveelste keer uitgesteld, toch?
Ik heb geprobeerd uit Doogee's berichten op te maken of hij ooit nog komt, maar volgens mij was de strekking "they have given up for now". M.a.w: de engineers gaan hun tijd weer ergens anders aan besteden.Chaoss schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:42:
[...]
Tjah het zijn bij Doogee wel een beetje prutsers wat betreft de software updates en communicatie.
Maar ik ga er niet vanuit dat de 4.4 OTA nu helemaal afgelast is maar voor de zoveelste keer uitgesteld, toch?
De update volgens dat youtube filmpje waar ik even geleden een link naar heb neergezet lijkt me de beste optie als je toch graag kitkat wilt.
Ik heb gisteravond na wat prutsen mijn dg550 weten te updaten naar kitkat met behulp van het youtube filmpje.
In de eerste instantie inderdaad niet veel veranderingen... Hoewel het lijkt alsof de batterij langzamer oplaad..
Ik heb dit helaas niet getest voor ik hem ging updaten dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen.. Maar het voelt wel langzamer te gaan.
In de eerste instantie inderdaad niet veel veranderingen... Hoewel het lijkt alsof de batterij langzamer oplaad..
Ik heb dit helaas niet getest voor ik hem ging updaten dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen.. Maar het voelt wel langzamer te gaan.
Hmmm tjah die communicatie is wel zo slecht dat ik eigenlijk gewoon niet kan achterhalen wat er nu vanuit Doogee gaat gebeuren. Mochten ze de OTA echt annuleren dan vindt ik dt wel behoorlijk slecht omdat de telefoon gewoon met veel bombarie als KitKat 4.4 telefoon verkocht is.electropruts schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:15:
[...]
Ik heb geprobeerd uit Doogee's berichten op te maken of hij ooit nog komt, maar volgens mij was de strekking "they have given up for now". M.a.w: de engineers gaan hun tijd weer ergens anders aan besteden.
De update volgens dat youtube filmpje waar ik even geleden een link naar heb neergezet lijkt me de beste optie als je toch graag kitkat wilt.
Maar goed het is de telefoon van mijn vrouw die vindt dat allemaal niet zo interessant android 4.2 met andere launcher is net zo goed.
Ik vind dit wel echt een groot minpunt van de telefoon. Ik heb hem vorige week meegenomen naar Mysteryland, maar zelfs uit de buurt van podia kun je echt niemand verstaan aan de andere kant van de lijn. Ik moest ophangen en vragen of ze verder wilde whatsappen, telefoneren met zo'n laag volumeniveau is gewoon niet te doen. Het is alsof iemand naast je staat en met keiharde muziek gewoon op een normaal niveau praat alsof je in de huiskamer staat. Volume staat bij mij op Max, maar dat is echt ruim onvoldoende. Ik hoor mensen zelfs niet in de auto op een 60km weg (ik weet het, dit zou handsfree moeten).Chaoss schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:03:
[...]
Die headset is nog slechter dan waardeloosDing lag al na een paar dagen in de prullenbak.
Maar het volume probleem heeft te maken met de speaker in de telefoon zelf, dat volune is te laag bij bepaalde builds ban de DG550
En vanochtend werd hij al gebracht.Ferry34 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:22:
Ik heb m eergisteren besteld! Mn eerste China phone.
Voor mij zijnbelangrijk
Mooi scherm
GPS
Hier ga ik n hoop plezier aan hebben, want wat n mooi toestel zeg!
Prachtig scherm. Schitterende kleuren.
Bouwkwaliteit perfect.
32GB sd kaartje zat er al in.
Tweede accu erbij.
Muziek klonk goed alleen de oordopjes zijn niks natuurlijk.
Tomtom is prachtig.
Netflix adembenemend
Spotify top.
Dit ziet er echt geweldig uit.
YouTube: How to FLASH 4.4.2 KitKat on Doogee Dagger DG550 [GUIDE] MTK6592 1.7GHz Octa Core
Misschien nog handig om kitkat te installeren
Misschien nog handig om kitkat te installeren
Vandaag op mn werk aan t gebruiken en kom 2 nadelen tegen die voor mij als taxichauffeur niet handig zijn
- gps is zwak. Verliest vaak zn positie en dat kan ik echt niet hebben
- bluetooth audiostreaming doet t niet
Jaartje geleden heb ik mn htc one x laten repareren omdat wifi t niet meer deed.
Toen deze gemaakt was deed de audiostreaming t toen ook ineens.
Toen hebben ze er n antenne bij geplaatst en hopelijk kan dit nu weer.
Verder doet die t perfect. Tomtom ziet er waanzinnig uit net als spotify.
Jaartje geleden heb ik mn htc one x laten repareren omdat wifi t niet meer deed.
Waar stream jij audio naartoe? Ik gebruik een bluetooth headset (zowel een el cheapo Big Ben headset als een (betere) Plantronics Pro, en bij mij werkt het prima.Ferry34 schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:04:
Vandaag op mn werk aan t gebruiken en kom 2 nadelen tegen die voor mij als taxichauffeur niet handig zijn
Wat betreft de GPS: ik zie met name dat hij niet heel nauwkeurig is, kan me voorstellen dat je daar, als je ervan afhankelijk ben voor je werk, niet vrolijk van wordt. Ik vermoed dat hier wel fixes voor zijn, heb me er echter nog niet echt in verdiept.
[ Voor 9% gewijzigd door electropruts op 01-09-2014 19:23 ]
Wat voor fixes bedoel je? Apps of reparatie?
Ik rij in n mercedes E220 met n bluetooth audio streaming radio.
Mn telefoon hangt in t ventilatierooster.
Audio kabel is onhandig want die zit weer in de middenconsole.
De oplaadkabel zit ook al in de telefoon en ik stap nog wel s uit en dus moet die er gemakkelijk uitgehaald kunnen worden.
Ik rij in n mercedes E220 met n bluetooth audio streaming radio.
Mn telefoon hangt in t ventilatierooster.
Audio kabel is onhandig want die zit weer in de middenconsole.
De oplaadkabel zit ook al in de telefoon en ik stap nog wel s uit en dus moet die er gemakkelijk uitgehaald kunnen worden.
Het is een feit dat veel Chinese telefoons geen of slechte GPS-antennes hebben waardoor de GPS vaak prut is. Als je als taxichauffeur werkt lijkt het me niet verstandig om qua GPS afhankelijk te zijn van een Chinaphone.Ferry34 schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:04:
De gps van mn htc one X is nog slechter sinds 2 maanden.
Hm balen, heb n mail gestuurd naar howsea doogee.nl met mn issues en t antwoord was dat dit komt door de mediatec chip die in dual sims zit.
Dit is wel balen.
Hij vindt meestal redelijk vlot zn positie wel terug, maar soms duurt t langer. Mn HTC was veel erger. Die was onbruikbaar geworden.
Wel bizar: heb n gps fix app gedownload en hij vond in huis nog 4 sattelieten.
Loop de tuin in en toen had hij er 9. Start tomtom en bam n fix!
Dat zal wel toeval zijn toch??
De DooGee is veel strakker ontworpen itt dat lelijk afgeronde van de HTC.
Vond mn vorige HTC , de HD2, ook veel mooier. Daar is niks kapot van gegaan (heb m nog), maar dat was windows mobile 6.5 en dus geen whatsapp mogelijk
Hm balen, heb n mail gestuurd naar howsea doogee.nl met mn issues en t antwoord was dat dit komt door de mediatec chip die in dual sims zit.
Dit is wel balen.
Hij vindt meestal redelijk vlot zn positie wel terug, maar soms duurt t langer. Mn HTC was veel erger. Die was onbruikbaar geworden.
Wel bizar: heb n gps fix app gedownload en hij vond in huis nog 4 sattelieten.
Loop de tuin in en toen had hij er 9. Start tomtom en bam n fix!
Dat zal wel toeval zijn toch??
De DooGee is veel strakker ontworpen itt dat lelijk afgeronde van de HTC.
Vond mn vorige HTC , de HD2, ook veel mooier. Daar is niks kapot van gegaan (heb m nog), maar dat was windows mobile 6.5 en dus geen whatsapp mogelijk

[ Voor 69% gewijzigd door Ferry34 op 01-09-2014 22:33 ]
Diegene liegt. Het is een wijdverbreid misverstand dat Mediatek-chipsets bij voorbaat al een slechte GPS hebben. Het ligt puur en alleen aan de GPS-antennes die de fabrikant (soms helemaal niet) in een toestel plaatst.Ferry34 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:53:
Dit is wel balen.
Is t dan moeilijk voor n reparatiewinkel om er n betere gps module in te monteren of is zoiets onmogelijk?
Hier t antwoord per mail
----------
Goedenavond,
U noemt nu net precies de 2 zwakke(re) punten op van elke telefoon met een Mediatek chipset.
Zowel de GPS als de BT connectiviteit zijn in combinatie met deze chipset niet optimaal.
Dit ligt niet aan uw telefoon, maar aan de hardware.
U gaat dit met elke Dual-SIM telefoon krijgen.
De GPS is waarschijnlijk nog wel wat te verbeteren. Hier zijn op internet meerdere artikelen over te vinden.
--------
Hier t antwoord per mail
----------
Goedenavond,
U noemt nu net precies de 2 zwakke(re) punten op van elke telefoon met een Mediatek chipset.
Zowel de GPS als de BT connectiviteit zijn in combinatie met deze chipset niet optimaal.
Dit ligt niet aan uw telefoon, maar aan de hardware.
U gaat dit met elke Dual-SIM telefoon krijgen.
De GPS is waarschijnlijk nog wel wat te verbeteren. Hier zijn op internet meerdere artikelen over te vinden.
--------
[ Voor 70% gewijzigd door Ferry34 op 01-09-2014 23:03 ]
Die gps fix apps helpen wel iets bij de meeste mediatek telefoons. Na de installatie van die app al eens navi gebruikt?
Moet zeggen dat de DG550 van mijn vrouw echt snel een fix heeft, zelfs binnenhuis relatief snel. Kan niet zeggen hoe goed de navi is ze heeft het af en toe hier in de stad gebruikt voor kleine stukjes maar ik heb nooit klachten gehoord.
De slechte ontvangst zit hem in de antenne in de telefoon, blijkbaar heeft niet elke DG550 er last van dus dan zou ik denken aan een assemblage fout in jouw telefoon.
Moet zeggen dat de DG550 van mijn vrouw echt snel een fix heeft, zelfs binnenhuis relatief snel. Kan niet zeggen hoe goed de navi is ze heeft het af en toe hier in de stad gebruikt voor kleine stukjes maar ik heb nooit klachten gehoord.
De slechte ontvangst zit hem in de antenne in de telefoon, blijkbaar heeft niet elke DG550 er last van dus dan zou ik denken aan een assemblage fout in jouw telefoon.
Is er maar 1 antenne waardoor alles gaat en dus gps en bluetooth etc?
Die is toch wel te vervangen of te repareren?
Die is toch wel te vervangen of te repareren?
Aparte ontwikkelingen op mn problemen:
Moest vanochtend ff n andere taxi meenemen en....geen enkel probleem met GPS!!
Na 2 uur mn vaste auto weer gepakt (moest iets aan gedaan worden) en nu was die t nnpaar keer ff kwijt.
Komt dusnomdat ik de fone aan t ventilatierooster heb hangen en bij de nieuwe Mercedes zit die meer de auto in.
De oude zit die dichter bij het raam.
Ook bizar: nadat ik die app antennebooster ofzo heb geinstalleerd hebbik ineens overal 3G en....mn bluetooth audiostreaming doet t perfect!
Edit: rest van de dag gereden en soms is die t toch kwijt. Of mn tomtom kaart wordt grijs en kan die toch nog wel n beetje berekenen hoeveel meter ik nog moet tot de afslag,
maar andere keren was die m echt kwijt.
Hopelijk kan hier iets aan verbeterd worden.
Zag nog n antenne ontvangst sticker maar werkt de GPS ook door de antenne?
Anders moet ik m in zo'n lelijke plastic houder aan t raam doen, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niks.
Waarschijnlijk is de combinatie van zonwerend glas en de aanwezige apparatuur de nekslag.
Hier in mn huis heb ik gewoon bereik.
Moest vanochtend ff n andere taxi meenemen en....geen enkel probleem met GPS!!
Na 2 uur mn vaste auto weer gepakt (moest iets aan gedaan worden) en nu was die t nnpaar keer ff kwijt.
Komt dusnomdat ik de fone aan t ventilatierooster heb hangen en bij de nieuwe Mercedes zit die meer de auto in.
De oude zit die dichter bij het raam.
Ook bizar: nadat ik die app antennebooster ofzo heb geinstalleerd hebbik ineens overal 3G en....mn bluetooth audiostreaming doet t perfect!
Edit: rest van de dag gereden en soms is die t toch kwijt. Of mn tomtom kaart wordt grijs en kan die toch nog wel n beetje berekenen hoeveel meter ik nog moet tot de afslag,
maar andere keren was die m echt kwijt.
Hopelijk kan hier iets aan verbeterd worden.
Zag nog n antenne ontvangst sticker maar werkt de GPS ook door de antenne?
Anders moet ik m in zo'n lelijke plastic houder aan t raam doen, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niks.
Waarschijnlijk is de combinatie van zonwerend glas en de aanwezige apparatuur de nekslag.
Hier in mn huis heb ik gewoon bereik.
[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 02-09-2014 17:49 ]